Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 11 jul 2009 19:36
|
|
Honda heeft een prijskaartje van 10 miljoen euro om zijn nek hangen en dat is natuurlijk minstens twee keer zo veel als hij waard is. Ajax heeft met Aissati, Siem de Jong en Sarpong 3 aanvallende middenvelders die het niveau van Honda hebben of kunnen halen dus please Ajax koop hem niet.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Za 11 jul 2009 20:14
|
|
10 Miljoen is natuurlijk absurd!
Buiten dat, ik ben best gecharmeerd van hem, dat hij een hoger niveau aankan is duidelijk, hij steekt er met kop en schouders bovenuit. Vandaag tegen Feyenooit speelde hij ook ontzettend goed en scoorde twee keer, heb 'm ook veel gezien afgelopen seizoen en hij zou het best aardig kunnen doen al kun je dat op voorhand nooit zeggen hoe goed de speler ook heeft gepresteerd.
|
Micky
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Za 11 jul 2009 20:30
|
|
Liever Honda voor 8milj. dan De Zeeuw voor wat zo'n bedrag!!!
Bij Honda moet je nauurlijk wel bedenken dat hij ook wel wat meer mag kosten, als je na gaat wat de commercie oplevert. Kijk hoe Real dat doet die betalen wel hele hoge bedragen maar mede daar door loopt die commercie daar als een tierelier en worden zulke bedragen snel, misschien niet helemaal, wel terugverdiend!
Honda is naar mijn mening een uitstekende middenvelder met veel potentie en zeker met het oog op 4-4-2 waar het toch wel op lijkt zou dit een geweldige aanwinst zijn!!
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 11 jul 2009 20:55
|
|
Het zijn natuurlijke heel andere middenvelders Honda en de Zeeuw. Ajax moet voor een type de Zeeuw gaan. Het type speler wat Honda is hebben we al genoeg wat ook JD aan gaf. Voor tien miljoen zou ik Honda niet betalen, maar het is een goede middenvelder die ik in de toekomst bij Ajax graag zie spelen.
|
Micky
Forum berichten: 120
|
Geplaatst: Za 11 jul 2009 21:08
|
|
Ik bedoelde er eigenlijk mee te zeggen dat ik De Zeeuw echt een erg overschatte voetballer vind en 8miljoen vind ik zo'n 4/5 miljoen teveel voor zo'n speler!
Als wat voor middenvelder zie jij De Zeeuw dan?
Verdedigend?? Controlerend?? Daar hebben we er toch ook zat van rond lopen, en waar van in mijn ogen vele minimaal gelijk zijn! De Zeeuw voor zo'n bedrag halen vind ik echt zonde!! In een goed draaiend team doet De Zeeuw leuk mee, maar valt ook niet bijzonder op en als het even slecht gaat is hij vaak de eerste waar je dat kan zien!!
En ik vind ook dat Honda veel te aanvallend ingesteld beschreven word hier. Als je naar zijn spel kijkt zie je hem echt veel op het middenveld en ook verdedigen/ballen op halen. Dus een middenveld met Honda, Aissati, vertongen en enoh zou ik echt een perfecte combinatie vinden en dan heb je er van alles lopen!
Daarnaast vind ik dat Siem nu de voorbereiding erg goed meedoet maar het het afgelopen seizoen wel erg vond tegenvallen!!! Dus een prima eerste back-up maar nog echt geen basisspeler. En Sarpong zou ik verhuren, zie ik wel een grote worden, maar die moet nu gewoon veel spelen. Koop Honda en betrek sarpong in de deal als verhuur bv.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 07:28
|
|
De Zeeuw is een middenvelder wat we nu nog niet hebben. Hij doet zijn werk op het verdedigend goed plus hij heeft behoorlijk wat diepgang in zijn spel. Hij kan leiding aan het team geven en maakt vaak nuttige overtredingen waarbij je de snelheid bij de tegenstander er uit haalt. Hij redelijk wat ervaring en vind hem een middenvelder die ontbreekt bij Ajax. Alleen zal AZ wel veel vragen voor de Zeeuw.
Honda is een vrij goede speler voor een Nederlandse topclub. Ik had hem ook graag bij Ajax gezien, alleen we hebben al dat soort spelers in de ploeg. Honda wil meestal de bal in de voeten hebben om daarna pas het spel te gaan verleggen. Ajax moet juist wat meer diepte in zijn spel gaan krijgen omdat het vrij eentonig is wat Ajax laat zien.
|
MrGuide
Forum berichten: 479
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 14:10
|
|
Vind t altijd apart om te lezen dat mensen de Zeeuw een matige middenvelder vind, terwijl ie bij elk voetbalblad (waar toch de kennis zou moeten zitten) steevast tot de besten van de eredivisie beoordeeld wordt. Wanneer heeft Ajax voor t laatst een international van t Nederlands elftal vast kunnen leggen?
Ik vind m een speler te vergelijken met van Bommel, box to box, en allround. Een middenvelder met wat aanvallende en vooral verdedigende kwaliteiten.
Honda is een goede speler, maar zoals eerder gezegd, wie wordt dan t slachtoffer van deze aankoop? Aisatti?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 15:46
|
|
Citaat: Honda is een goede speler, maar zoals eerder gezegd, wie wordt dan t slachtoffer van deze aankoop? Aisatti?
Als De Zeeuw zou komen....dan wordt Aissati zeker niet het slachtoffer.
Gaat Jol 442 spelen? Ik denk het wel.
Ik denk dit: Enoh, De Zeeuw, Aissati en Emanuelson.
Dus spelers als Sno, Gabri en Lindgren zullen het slachtoffer worden, denk ik.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 16:35
|
|
Ik zie de Zeeuw of Honda graag komen. 4-4-2 of 4-3-3.
Allebei hebben ze aanvallende en verdedigende kwaliteiten. Ik zou voor de goedkoopste gaan.
|
TheRealMisterAjax
Forum berichten: 112
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 16:35
|
|
Ik zou Honda zonder blikken of blozen aan de Ajax selectie toevoegen. Deze jongen heeft het in zich om verder uit te groeien. Na het interview gister merk ik ook aan hem dat hij niet op zijn achterhoofd is gevallen, zoals sommige andere (Nederlandse) voetballers... Er is veel interesse van verschillende clubs, maar heeft voldoende zelfkennis om te weten dat hij op dit moment in het 'buitenland' zal verzuipen.
Even off topic: Ik denk dat Ajax meer geld in de kas heeft zitten, dan het wil spenderen. Ze hebben vorig jaar veel geld uitgegeven en er niks voor teruggekregen, die fout willen ze niet nog eens maken. Daarbij denk ik ook dat ze niet meer mee willen doen aan de spelletjes van de provincielubs. Ik zou ze daarin dan groot gelijk geven.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 16:38
|
|
Honda moet 10 miljoen kosten, kap nou eens met dat domme geroep dat Ajax hem moet halen. 10 miljoen is veel te veel voor een speler die nog niets heeft bewezen op een hoger niveau. Zelfs 5 miljoen is echt te veel voor deze jongen en ik denk niet dat je VVV zo ver kan krijgen hem voor dat bedrag te verkopen. Honda en De Zeeuw, geweldig Ajax jullie gebruiken de scouting weer optimaal, laffe honden. Ajax heeft een Beenhakker nodig die talent goed kan inschatten en durft een speler uit het buitenland te halen. Elia, Berg, Honda, Atouba, De Zeeuw.. Kom nou toch! SCOUTEN!
|
TheRealMisterAjax
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 17:25
|
|
Dat 10 mil veel geld is lijkt me duidelijk, zeker voor een speler die nog niet op het hoogste niveau heeft gespeeld... Maar zou dat moeten betekenen dat je alleen maar 10 mil mag spenderen voor iemand die zich wel op hoger niveau heeft bewezen? Als ik die conclusie mag trekken betekent het dat we voortaan alleen nog kwalitatief goede spelers uit Engeland, Spanje of Italie zullen gaan halen. Elke club uit de eredivisie, scandinavië, zuid amerika, of oost europa zou normaal gesproken een lager niveau moeten zijn dan dat van Ajax. Het blijft altijd een gok of een speler het wel of niet gaat halen, of hij nou wel niet vanuit het buitenland komt. Sulejmani, Kennedy en Silva moeten het nog laten zien, Ogararu en Luque zijn ooit ook met veel tam tam binnen gehaald.
Dat er tegenwoordig absurde bedragen door voorzitters uit de provincie (of wereldwijd gezien) voor spelers wordt gevraagd is een andere discussie dan of de betreffende speler het Ajax niveau aan zou kunnen. Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat de scouting wat meer lef zou mogen tonen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 17:27
|
|
Citaat: Dat 10 mil veel geld is lijkt me duidelijk, zeker voor een speler die nog niet op het hoogste niveau heeft gespeeld... Maar zou dat moeten betekenen dat je alleen maar 10 mil mag spenderen voor iemand die zich wel op hoger niveau heeft bewezen? Als ik die conclusie mag trekken betekent het dat we voortaan alleen nog kwalitatief goede spelers uit Engeland, Spanje of Italie zullen gaan halen. Elke club uit de eredivisie, scandinavië, zuid amerika, of oost europa zou normaal gesproken een lager niveau moeten zijn dan dat van Ajax. Het blijft altijd een gok of een speler het wel of niet gaat halen, of hij nou wel niet vanuit het buitenland komt. Sulejmani, Kennedy en Silva moeten het nog laten zien, Ogararu en Luque zijn ooit ook met veel tam tam binnen gehaald.
Dat er tegenwoordig absurde bedragen door voorzitters uit de provincie (of wereldwijd gezien) voor spelers wordt gevraagd is een andere discussie dan of de betreffende speler het Ajax niveau aan zou kunnen. Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat de scouting wat meer lef zou mogen tonen.
Een speler die nog niet eens een heel seizoen op het niveau van de Eredivisie heeft gespeeld kan gewoon nooit 10 miljoen Euro kosten. Het niveau van de Jupiler is echt heel laag, dat moet je niet vergelijken met spelers uit Scandinavie, Oost-Europa etc..
|
TheRealMisterAjax
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 17:35
|
|
Citaat: Een speler die nog niet eens een heel seizoen op het niveau van de Eredivisie heeft gespeeld kan gewoon nooit 10 miljoen Euro kosten. Het niveau van de Jupiler is echt heel laag, dat moet je niet vergelijken met spelers uit Scandinavie, Oost-Europa etc..
Huntelaar, speelde ooit ook in de JL, maar Heerenveen durfde wel die gok te wagen. Die lampies durfden het ook aan met Amrabat, Utrecht durft het aan met Mertens, AZ durfde het aan met de Zeeuw...voorbeelden te over. Maar inderdaad 10 mil blijft veel te veel geld.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 17:42
|
|
Amrabat speelde een goed seizoen in de Eredivisie, Huntelaar had de stap van AGOVV naar Ajax ook nog goed kunnen maken, Mertens heeft het deze voorbereiding slecht gedaan en daarbij is het nog maar de vraag of hij gaat slagen en is de stap naar Utrecht veel minder groot dan naar Ajax en het meest belangrijke is dat al deze spelers rond de 1 miljoen of minder hebben gekost dus de gok veel minder groot was.
|
TheRealMisterAjax
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 17:51
|
|
Citaat: Amrabat speelde een goed seizoen in de Eredivisie, Huntelaar had de stap van AGOVV naar Ajax ook nog goed kunnen maken, Mertens heeft het deze voorbereiding slecht gedaan en daarbij is het nog maar de vraag of hij gaat slagen en is de stap naar Utrecht veel minder groot dan naar Ajax en het meest belangrijke is dat al deze spelers rond de 1 miljoen of minder hebben gekost dus de gok veel minder groot was. Volledig mee eens. Maar die clubs durfden het risico wel te wagen, dus vraag ik me af wat Ajax, behalve het prijskaartje, tegenhoudt. Gister heeft hij persoonlijk het middenveld en de verdediging van 010 te kijk gezet, op dit moment is dat ook niet een geweldige prestatie , maar hij is er wel toe in staat om niet onder te doen voor spelers van een hoger niveau. Sterker nog, hij was beter. En het is volgens mij ook geen moment opname. Waar VVV hun prijskaartje op baseert is mij een raadsel
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 12 jul 2009 18:00
|
|
Als Honda 2.5 miljoen of minder kostte dan zou ik meteen zeggen doen maar wat VVV voor hem vraagt is gewoon absurd.
|
Robusto
Forum berichten: 324
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 08:34
|
|
Citaat: Honda moet 10 miljoen kosten
Riep VVV ook niet heel hard dat Amrabat alleen voor een hoofdprijs weg mocht om vervolgens voor minder dan de helft van dat bedrag naar PSV te gaan? Ze roepen maar wat in Limburg om clubs af te schrikken en tot nu toe werkt dat prima.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 09:57
|
|
Citaat: Honda is een goede speler, maar zoals eerder gezegd, wie wordt dan t slachtoffer van deze aankoop? Aisatti?
Als De Zeeuw zou komen....dan wordt Aissati zeker niet het slachtoffer.
Gaat Jol 442 spelen? Ik denk het wel.
Ik denk dit: Enoh, De Zeeuw, Aissati en Emanuelson.
Dus spelers als Sno, Gabri en Lindgren zullen het slachtoffer worden, denk ik.
Ik had t niet over de komst van de Zeeuw, maar Honda. Als de Zeeuw komt wordt Aisatti niet t slachtoffer nee.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 11:39
|
|
Ik kwam dit tegen op voetbal4u.nl, ik ken de site niet dus ik kan de betrouwbaarheid van deze bron moeilijk inschatten.
'Ajax en VVV Venlo rond over transfer Honda'
Ajax en VVV-Venlo hebben een akkoord bereitkt over de transfer van Keisuke Honda. De Amsterdammers betalen een bedrag van zes miljoen euro voor de middenvelder, meldt Omroep Limburg L1.
Een delegatie van de club uit de hoofdstad moet nog wel om de tafel met de middenvelder zelf, om tot een akkoord te komen over de persoonlijke voorwaarden van het contract. Verwacht word dat dit geen problemen hoeft op te leveren, omdat Honda in een eerder stadium zelf heeft aangegeven wel oren te hebben naar een transfer naar de club van Martin Jol.
Ben benieuwd..
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 11:48
|
|
Citaat: Ik kwam dit tegen op voetbal4u.nl, ik ken de site niet dus ik kan de betrouwbaarheid van deze bron moeilijk inschatten.
Ajax en VVV-Venlo hebben een akkoord bereitkt over de transfer van Keisuke Honda. De Amsterdammers betalen een bedrag van zes miljoen euro voor de middenvelder, meldt Omroep Limburg L1.
Een delegatie van de club uit de hoofdstad moet nog wel om de tafel met de middenvelder zelf, om tot een akkoord te komen over de persoonlijke voorwaarden van het contract. Verwacht word dat dit geen problemen hoeft op te leveren, omdat Honda in een eerder stadium zelf heeft aangegeven wel oren te hebben naar een transfer naar de club van Martin Jol.
Ben benieuwd..
Dat is toch al een oud bericht??
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 12:22
|
|
Citaat: Ik kwam dit tegen op voetbal4u.nl, ik ken de site niet dus ik kan de betrouwbaarheid van deze bron moeilijk inschatten.
Ben benieuwd..
Een tip. Sites als v-bal, voetbal4u, europesoccer etc. zenden vrijwel elke week wel dat soort berichten in de rondte (naast de gewone berichten). Als je het alleen op die site ziet staan dan weet je al dat het in 99,9% van de gevallen niet klopt. Als er naar andere bronnen verwezen wordt Limburgse omroep, een Twentse omroep , De Telegraaf etc. check dan gerust de originele bron. En dan kom je nagenoeg altijd tot de conclusie dat het niet klopt (want anders was je het waarschijnlijk al op veel meer sites tegengekomen). Als dingen bv. op TV Limburg gezegd worden dan weet meteen heel Limburg dat, dan staat het echt wel wat uitgebreider op fora en serieuze nieuwssites zoals VI. Ik heb in al die jaren dat soort sites nog nooit een primeur zien hebben, nog nooit. De sites zijn gebaat bij verkeer, en als zo'n bericht zoals hierboven telkens wordt overgenomen slagen ze daarin. Zolang er maar genoeg mensen zijn die er aandacht aan besteden slagen ze in hun opzet.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 13 jul 2009 13:37
|
|
Citaat: Riep VVV ook niet heel hard dat Amrabat alleen voor een hoofdprijs weg mocht om vervolgens voor minder dan de helft van dat bedrag naar PSV te gaan? Ze roepen maar wat in Limburg om clubs af te schrikken en tot nu toe werkt dat prima.
Uit Sportwereld:
Citaat: VVV houdt vooralsnog vast aan een transfersom van tien miljoen euro, maar is eventueel bereid te zakken met de vraagprijs. De club wil dan wel op een later moment ruimhartig meedelen bij een doorverkoop van de middenvelder. Volgens VVV is er niet concreet op Honda geboden.
|
Lama
Forum berichten: 262
|
Geplaatst: Wo 22 jul 2009 12:58
|
|
Ik zie Honda graag naar AJAX vertrekken, ik heb hem het afgelopen seizoen meerdere keren in actie gezien en hij wordt toch een maatje te groot voor VVV. Hoewel het voor VVV misschien niet het beste is moeten en willen hun ook werken aan de wensen van Honda.
Citaat: ´Ik heb me voorgenomen niet meer te praten over een prijskaartje. Clubs mogen zich serieus melden en dan gaan we serieus rond de tafel zitten. We hebben begrip voor de wens van Honda om een volgende stap te zetten, we willen hem niet blokkeren in zijn ontwikkeling´, schetst voorzitter Berden
Dit stond vermeld op de site www.venlonaren.nl Deze site is van supporters van VVV en is bijna alle informatie te vinden.
VVV heeft de hele tijd gezegd 10 miljoen, maar onlangs zijn er al mensen van PSV op bezoek geweest in Venlo om te komen praten over Honda. Dus als AJAX interesse heeft zou ik zeer zeker eens met VVV om tafel gaan zitten. Volgens mij kan er wel iets geregeld worden.
|
MrGuide
|
Geplaatst: Di 28 jul 2009 12:53
|
|
Citaat: "AZ en PSV hebben interesse, maar zitten op dit moment vol. Misschien dat er bij Heerenveen een kansje is. Ajax wordt het in elk geval niet", vervolgt Ploegsma. Volgens de zaakwaarnemer zal zijn cliënt desondanks vroeg of laat de gelederen van de Venlonaren verlaten. "Die transfer komt er wel. Is het niet deze zomer dan is het wel in januari", aldus Ploegsma.
Bron: Sportweek
Zou Ajax zich 'afgemeld' hebben bij Ploegsma, of speelt er iets anders? (Voorkeur Honda, hoogte transfersom, hebben Ploegsma laten weten dat het de Zeeuw of Honda wordt, etc.)
|