Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 20 apr 2008 18:14
|
|
Dat wordt inderdaad een afscheid van Davids, met de play-offs. Jammer dat hij vertrekt, tegelijkertijd groeit daardoor bij Ajax de noodzaak om een goede middenvelder erbij te halen. Lindgren was een aardige aankoop maar kan het natuurlijk nooit alleen rooien.
|
Eto'o

Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 20 apr 2008 18:40
|
|
Lindgren is natuurlijk ook een heel ander type speler. Ik denk dat Van Basten sowieso met een controlorende speler in de as zal willen spelen. Dat zou Lindgren kunnen worden, maar ook misschien De Zeeuw. In dat geval zul je dus wel halfspelers moeten hebben die ook een diepgaande loopactie hebben, iemand vrij kunnen zetten voor de goal en kunnen scoren. Goed aansluitende halfspelers dus. Wellicht dat daar met het vertrek van Davids een opening voor valt.
|
Fregge

Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Zo 20 apr 2008 20:24
|
|
Ja, het is jammer dat hij gaat stoppen. Het is een goede voetballer, met soms rare beslissingen
|
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
|
Geplaatst: Zo 20 apr 2008 20:47
|
|
Ik hoop dat ploeggenoten hem ompraten. Van meneer Van Basten gaat het helaas niet komen, maar Ajax gaat hem 100% missen. Tyfus: de culthelden Davids en Heitinga weg!
|
Ad

Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Zo 20 apr 2008 23:23
|
|
Citaat: Ik hoop dat ploeggenoten hem ompraten. Van meneer Van Basten gaat het helaas niet komen, maar Ajax gaat hem 100% missen. Tyfus: de culthelden Davids en Heitinga weg!
En zo is het maar net, 2 super Ajacieden die ons weer ontvallen en ik hoor nog altijd niks positiefs uit de Ajax koker......zal wel weer net zo`n bagger transfer periode worden als vorig seizoen.....stelletje ellendelingen !!
Edgar zal ik vreselijk missen, want hij hoort gewoon bij Ajax......jammer jammer. :cry:
|
Jobo

Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 20 apr 2008 23:28
|
|
Edgar Davids is een topper. De pitbull van weleer. Hij kent zijn lichaam als de beste. Hij zal stoppen omdat hij zelf voelt dat hij niet zijn gewenste niveau kan brengen. Chapeau voor hem dat hij dan aangeeft nu te stoppen. Dat is beter dan dat hij er na 10 wedstrijden de brui aan geeft. Remember Onze Japie Stam.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Di 22 apr 2008 16:47
|
|
Het is dat ik elders lees dat mensen hem afschrijven, daarom schrijf ik dit zodat jullie weten zoals er in mijn ogen over hem hoort te worden gedacht.
Citaat: Ajax hoorde respectvoller met hem om te gaan. Er zijn momenten geweest waarin Ajacieden hoorden te zeggen dat het niet aan hem twijfelt, er was geen duidelijk tegenwoord gegeven richting de media. Die claimden dat hij te oud werd. Maar het is niet de eerste keer dat het gebrek aan respect een samenwerking bemoeilijkt. En ik verwacht niet dat hij daarin snel verandert en het is jammer dat vanuit de club niet een signaal is gegeven. Hij heeft zeker waarde, daaraan mag niet worden getwijfeld. Dat het team niet compleet was bemoeilijkt het om het te zien, maar dat is niet zijn fout. Ik hoop dat jullie dat ook inzien, onverstandigen en vuile haters.
Edgar het beste: het is jammer dat je voor de supporters je beslissing hebt geheim gehouden. Dan was het afscheid jou meer waardig geweest, maar je dacht aan het teambelang(focus op de wedstrijd en het team het belangrijkste laten zijn). Je bent een held, een modelprof die altijd met volle toewijding speelde. Ajax(en het algehele Nederlandse voetbal) gaat jou missen, het is zonde dat je nu al stopt. Want je had zeker jouw meerwaarde komend seizoen gehad. Edgar: het beste!
|
Eto'o

|
Geplaatst: Wo 23 apr 2008 10:38
|
|
Citaat: Davids staat open voor nieuwe sportieve uitdaging
EXCLUSIEF - In tegenstelling tot berichten na de wedstrijd van afgelopen zondag tegen Heracles Almelo heeft Ajacied Edgar Davids nog geen knoop doorgehakt over zijn toekomst als voetbalprof.
De middenvelder wekte voor de televisiecamera's de indruk dat hij aan zijn laatste weken als profvoetballer bezig is, maar niets blijkt minder waar.
'Ik doelde op Ajax, toen ik zei dat ik met 98 procent zekerheid ging stoppen', zegt Davids tegen VI. 'Daar zat het misverstand. Ik heb nog geen beslissing genomen over wat ik na de zomer ga doen.'
'Ik houd alle opties open. Stoppen met voetbal is een mogelijkheid, maar als er een interessante aanbieding komt zal ik daarover nadenken. Dan heb ik het niet over een club uit Qatar of zo. Mocht ik doorgaan, dan gaat het me om de sportieve uitdaging.'
Nadat Davids in de voorbereiding op dit seizoen zijn scheenbeen brak, maakte hij half januari zijn rentree. 'Toen had ik alleen nog maar op duurwerk kunnen trainen, dus de explosiviteit miste ik nog', zegt Davids.
'Maar de trainer deed een beroep op me en dus ben ik gaan spelen', vervolgt de middenvelder. 'Toen ik in februari twee wedstrijden geschorst was, heb ik de puntjes op de i kunnen zetten. Sindsdien ben ik net zo sterk en fit als vóór mijn beenbreuk. Daar zal mijn beslissing over m'n toekomst dus niet van afhangen.'
VI.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 23 apr 2008 10:44
|
|
Zolang die maar niet naar Psv, Feyenoord of Az gaat.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 23 apr 2008 10:46
|
|
Zal wel de VS of zo worden.
|
El Chícharito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Wo 23 apr 2008 15:20
|
|
Alles aandoen om hem te binden. Blijft natuurlijk goed.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Wo 23 apr 2008 16:11
|
|
Helaas heeft hij iets in zijn hoofd en dan gebeurd het ook. Helaas mensen met weinig overtuigingskracht(of die niet de intentie hebben om een nek uit te steken) om hem heen. Zonde!
|
Wez

Forum berichten: 70
|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 12:41
|
|
En ondanks alles.. hoe groot verwachten we dat de kans is dat hij volgend jaar bij AZ speelt? Dat hij voor 98% volgend jaar niet meer bij Ajax speelt lijkt me logisch. Dat hij niet naar een 'grotere' competitie zal vertrekken om daar bij een middenmoter te gaan spelen lijkt me ook niet (qua tempo/fysiek). Ik zie hem helaas toch wel écht vertrekken naar AZ.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 12:43
|
|
Welkom op AF, Wez!
Tsja, Davids en Van Gaal gaat goed samen. En Davids is rancuneus genoeg om Van Basten komend seizoen een hak te willen zetten. Maar zou hij niet gewoon nog een jaartje dik willen gaan verdienen bij bijvoorbeeld Gullit in de MLS.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 14:13
|
|
Nogmaals, volgens mij is ACM bezig met hem. Maar dat is een gevoel, dat kan ik niet bewijzen tenzij het bewijs zichzelf aanbiedt. Anders zie ik hem trekken naar de V.S. of naar Qatar. Zonde dat hij zichzelf niet meer zo gewenst voelt zoals hij dat zou willen(dat neemt hij waar). En wanneer hij iets in zijn hoofd heeft dan vernader je dat niet snel, zeker als de sleutelfiguren daarvoor niet z'n nek uitsteken. PLZ Van Basten, doe er alles aan dat het verandert. Maar ik verwacht het niet, hoe erg ik het ook vind. Dat signaal moet worden gegeven gvd!
Miss ook een actie opzetten om hem voor de club te behouden?
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 14:16
|
|
Citaat: Nogmaals, volgens mij is ACM bezig met hem. Maar dat is een gevoel, dat kan ik niet bewijzen tenzij het bewijs zichzelf aanbiedt. Anders zie ik hem trekken naar de V.S. of naar Qatar. Zonde dat hij zichzelf niet meer zo gewenst voelt zoals hij dat zou willen(dat neemt hij waar). En wanneer hij iets in zijn hoofd heeft dan vernader je dat niet snel, zeker als de sleutelfiguren daarvoor niet z'n nek uitsteken. PLZ Van Basten, doe er alles aan dat het verandert. Maar ik verwacht het niet, hoe erg ik het ook vind. Dat signaal moet worden gegeven gvd!
Ik zeg ja! Deze jongen weet wat er in de top gevraagd word. Altijd behouden zo´n jongen. Hij begint net weer op zijn oude niveau te komen. Dan Vormer aantrekken en volgend jaar Vormer klaarstomen voor zijn positie over te nemen.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 14:30
|
|
Citaat: Nogmaals, volgens mij is ACM bezig met hem. Maar dat is een gevoel, dat kan ik niet bewijzen tenzij het bewijs zichzelf aanbiedt. Anders zie ik hem trekken naar de V.S. of naar Qatar. Zonde dat hij zichzelf niet meer zo gewenst voelt zoals hij dat zou willen(dat neemt hij waar). En wanneer hij iets in zijn hoofd heeft dan vernader je dat niet snel, zeker als de sleutelfiguren daarvoor niet z'n nek uitsteken. PLZ Van Basten, doe er alles aan dat het verandert. Maar ik verwacht het niet, hoe erg ik het ook vind. Dat signaal moet worden gegeven gvd!
Ik zeg ja! Deze jongen weet wat er in de top gevraagd word. Altijd behouden zo´n jongen. Hij begint net weer op zijn oude niveau te komen. Dan Vormer aantrekken en volgend jaar Vormer klaarstomen voor zijn positie over te nemen.
Ja, maar ik weet niet hoe. Ik wil best een keer met hem namens de supporters praten met hem, maar dan moet ik wel veel handtekeningen ofzo(iets waaruit blijkt dat ik niet alleen sta, maar het grootste deel van de club) hebben. En wanneer kan je dat nou verzorgen?
Vormer is een talent, maar een opvolger van Davids? Maar daarover moeten we praten in de aankoopzone.
|
Eto'o

|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 14:49
|
|
Ik neem aan dat Van Basten Davids niet wil behouden. Anders had iemand van de technische staf z'n nek inmiddels wel uitgestoken. Ik denk dat Edgar nog van waarde kan zijn voor Ajax, maar weet verder niet welke invulling Van Basten voor ogen heeft met het middenveld. Straks zal blijken of Van Basten gelijk heeft of niet.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 15:36
|
|
Citaat: Ik neem aan dat Van Basten Davids niet wil behouden. Anders had iemand van de technische staf z'n nek inmiddels wel uitgestoken. Ik denk dat Edgar nog van waarde kan zijn voor Ajax, maar weet verder niet welke invulling Van Basten voor ogen heeft met het middenveld. Straks zal blijken of Van Basten gelijk heeft of niet.
Hij is tenminste niet om van Davids, dat lijkt duidelijk. Maar als we hem kunnen overtuigen om te blijven en Van Basten vanaf de eerste training onze gedachtegang over Davids laten merken dan denk ik dat er geen probleem meer is. Maar dan moet ik wel rustig met hem kunnen praten en veel steun hebben van jullie(alle joden).
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 15:45
|
|
Ja, maar ik weet niet hoe. Ik wil best een keer met hem namens de supporters praten met hem, maar dan moet ik wel veel handtekeningen ofzo(iets waaruit blijkt dat ik niet alleen sta, maar het grootste deel van de club) hebben. En wanneer kan je dat nou verzorgen?
Vormer is een talent, maar een opvolger van Davids? Maar daarover moeten we praten in de aankoopzone.
Tja, ook ik vraag me af hoe je dat wil doen. Ik denk als Edgar handtekeningen ziet van al onze joden die hem willen behouden dat hij wel een brok in zijn keel krijgt. Anderzijds, als Marco hem, zoals Thomas zegt, niet wil behouden kunnen we natuurlijk niets doen. Ik denk dat Vormer, met begeleiding van Davids, een uitstekende 6 kan worden.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 16:06
|
|
Tja, ook ik vraag me af hoe je dat wil doen. Ik denk als Edgar handtekeningen ziet van al onze joden die hem willen behouden dat hij wel een brok in zijn keel krijgt. Anderzijds, als Marco hem, zoals Thomas zegt, niet wil behouden kunnen we natuurlijk niets doen. Ik denk dat Vormer, met begeleiding van Davids, een uitstekende 6 kan worden.
Of we moeten Van Basten onze gedachtegang laten merken. Trouwens wil ik Vormer niet(zie aankoopzone), Arie is onze spelmaker(6) voor de toekomst in mijn ogen. Davids is geen spelmaker, dus ik denk dat de inbreng in het leerprocesw bij dat soort spelers gering zou zijn. Maar spelers zoals Anita, Yildirim en mijn transferopties Matuidi en Kargbo veel groter zou zijn, zijn hetzelfde type spelers. Zo zie ik het dus.
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 16:08
|
|
Tja, jou mening die ik respecteer. Hopeljik doen de beleidsbepalers toch deze jongen voor 0 euro ophalen bij AZ Alkmaar.
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 16:17
|
|
Citaat: Tja, jou mening die ik respecteer. Hopeljik doen de beleidsbepalers toch deze jongen voor 0 euro ophalen bij AZ Alkmaar. 
Bedankt man. Begrijp 1 ding goed goed: is een goede prijs-kwaliteit deal. Dat is duidelijk: maar ik probeer iets verder te denken. Ik kan het ook fout inschatten, uiteraard. Ik heb weinig wedstrijden van hem gezien. Maar als het een topmidmid was dan stond AZ niet zo laag. Dat is miss vals, want ze spelen aardig en creeeren kansen. Maar het is niet hoogstaand vergeleken met de afgelopen jaren, dat heeft iedereen toch wel kunnen merken?
Mijn visie: ik hoop dat het niet tenkoste gaat van Arie, ik schat hem hoger in dan Vormer. En dan is het zonde als je het Nederlandse voetbal verzwakt, als Van Basten hetzelfde denkt als ik belandt hij op de bank terwijl hij verder overal zou spelen.
|
El Chícharito

|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 16:35
|
|
Citaat: Tja, jou mening die ik respecteer. Hopeljik doen de beleidsbepalers toch deze jongen voor 0 euro ophalen bij AZ Alkmaar. 
Bedankt man. Begrijp 1 ding goed goed: is een goede prijs-kwaliteit deal. Dat is duidelijk: maar ik probeer iets verder te denken. Ik kan het ook fout inschatten, uiteraard. Ik heb weinig wedstrijden van hem gezien. Maar als het een topmidmid was dan stond AZ niet zo laag. Dat is miss vals, want ze spelen aardig en creeeren kansen. Maar het is niet hoogstaand vergeleken met de afgelopen jaren, dat heeft iedereen toch wel kunnen merken?
Mijn visie: ik hoop dat het niet tenkoste gaat van Arie, ik schat hem hoger in dan Vormer. En dan is het zonde als je het Nederlandse voetbal verzwakt, als Van Basten hetzelfde denkt als ik belandt hij op de bank terwijl hij verder overal zou spelen.
Daar heb je wel weer een punt. Voor Ruud is het op deze leeftijd belangrijk dat hij aan veel speelminuten toekomt. Verder heb je nog talenten als Van der Heijden, Anita en Sarpong achter die hand. Gelukkig denk je idd verder én in het Ajax-belang, want we moeten natuurlijk ook geen halve spelers binnenhalen. Toch hoop dat Ajax dan iig eerste optie afdwingt op Ruud, dan kun je nog altijd terugvallen. Misschien is dat iets, WZAWZDB?
|
Wij zijn Ajax

|
Geplaatst: Do 24 apr 2008 17:22
|
|
Daar heb je wel weer een punt. Voor Ruud is het op deze leeftijd belangrijk dat hij aan veel speelminuten toekomt. Verder heb je nog talenten als Van der Heijden, Anita en Sarpong achter die hand. Gelukkig denk je idd verder én in het Ajax-belang, want we moeten natuurlijk ook geen halve spelers binnenhalen. Toch hoop dat Ajax dan iig eerste optie afdwingt op Ruud, dan kun je nog altijd terugvallen. Misschien is dat iets, WZAWZDB?
Je kan hem binnenhalen, tuurlijk. Maar dan moet hij wel openstaan voor een verhuur. Dan kan je in de voorbereiding kijken wie meer kans maakt op speelminuten en dan kan je de andere gaan verhuren aan bijvoorbeeld een Twente, die hoogstwaarschijnlijk Engelaar gaan kwijtraken. En het liefst heb ik nog een klasbak erbij die stabiel speelt, bijvoorbeeld een Bradley. Lindgren kan ook, maar die schat ik niet hoog genoeg in om zijn mannnetje te staan tegen clubs van CL-kaliber. Dus dan heb je in mijn (ideale) plaatje dit: Lindgren verkopen, Vormer kopen en verhuren, Bradley halen en Arie als talentvolle speler als backup die gaat concurreren. Dan heb je een ploeg van formaat hoor. En dan ook nog een goede nummer 10 halen, dan maak je 4-2-3-1 het echte creatieve middenveld in 4-2-3-1 ook compleet. Dan zijn we weer op het gewenste/gedroomde niveau!
|