Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Edgar Davids
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Edgar Davids
Maker: LucasBekeken: 27447
Status: InactiefBerichten: 211
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Wij zijn Ajax

Forum berichten: 2337
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 20:33
Tja, hij heeft geen spelmaker waarvoor hij iets kan betekenen, de samenstelling van het team klopt niet. Dat zijn naam hierdoor bevuilt is, is schandalig. Zonde dat hij ervan iets aantrekt van deze onverstandige mensen, die snappen er niks van. Hij is nog steeds de grote Davids, dat moet hij weten. Heb nog steeds hoop, wat onrealisisch. Maar toch hou ik het.

Citaat:

Davids, de echte Prof? My Ass!!!

Weet je wel wat je zegt? Hij speelt altijd vol bezieling en met meerwaarde speelt en dat betekend een echte voetbalprof. Dat hij soms iets onverstandigs doet maakt me niet uit, het is een held. Meer respect naar hem mag wel hoor ****.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 25 feb 2008 20:37
Citaat:
Weet je wel wat je zegt? Hij speelt altijd vol bezieling en met meerwaarde speelt en dat betekend een echte voetbalprof. Dat hij soms iets onverstandigs doet maakt me niet uit, het is een held. Meer respect naar hem mag wel hoor debiel.

Ach, van Doc heb je geen last meer. ;-)
Davids is een geweldenaar, maar het zonder scheenbeschermers een wedstrijd beginnen was niet echt iets wat je van een prof verwacht. Davids, maar ook AJAX hebben daar schade van ondervonden. Heel erg jammer.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Ma 25 feb 2008 20:46
Citaat:

Ach, van Doc heb je geen last meer. ;-)
Davids is een geweldenaar, maar het zonder scheenbeschermers een wedstrijd beginnen was niet echt iets wat je van een prof verwacht. Davids, maar ook AJAX hebben daar schade van ondervonden. Heel erg jammer.

Tja, jammer want hij moet weten dat ik dat ervan vind. Idd was het jammer, maar dan was het nog steeds zo geweest dat hij niemand heeft om voor te spelen. De samenstelling van de selectie klopt niet, zolang dat niet verandert dan wordt hij niet optimaal gebruikt. En dat schaad hem.

Het was niet zoals het hoort, dat hij zonder scheendekkers speelde. Maar dan mag je nog niet zo over iemand praten die altijd met bezieling speelt en zich zeer verantwoordelijk voelt voor de ploeg. Alleen zijn niet al zijn daden goed doordacht. Nou en, dan verdient hij nog steeds de status van een held!
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 25 feb 2008 20:55
Dat klopt. Hij heeft geen goede spelmaker waarvoor hij zich kan wegcijferen. Het probleem is dat hij te veel vuil werk moet opknappen voor pseudovedettes als Perez. Vergeleken met Perez was Sneijder een type Wouters. Defour heeft wat dat betreft grote prioriteit.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Ma 25 feb 2008 20:59
Citaat:
Dat klopt. Hij heeft geen goede spelmaker waarvoor hij zich kan wegcijferen. Het probleem is dat hij te veel vuil werk moet opknappen voor pseudovedettes als Perez. Vergeleken met Perez was Sneijder een type Wouters. Defour heeft wat dat betreft grote prioriteit.

Je bedoelt denk ik deze: vergeleken met Sneijder is Perez een type Wouters. Nou, ik vind dat Perez goed kan voetballen maar niet als draaipunt van het team. Wel als creatieve man om de spits. En een team klopt gewoon niet met een middenveld Gabri-Perez-Davids. Dat Koster dat niet ziet :cry: .
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Ma 25 feb 2008 21:04
Citaat:
Je bedoelt denk ik deze: vergeleken met Sneijder is Perez een type Wouters.

Wouters was ook een geweldige speler. Nee, ik bedoelde dat Sneijder een toonbeeld was van een teamspeler met een enorme duelkracht als je dat vergelijkt met een Perez.
Ten Cate zei dat Perez geen middenvelder was. Hij heeft wat dat betreft volkomen gelijk. Met zulke spelers zul je nooit AJAX-voetbal kunnen spelen.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Ma 25 feb 2008 21:18
Citaat:
Je bedoelt denk ik deze: vergeleken met Sneijder is Perez een type Wouters.

Wouters was ook een geweldige speler. Nee, ik bedoelde dat Sneijder een toonbeeld was van een teamspeler met een enorme duelkracht als je dat vergelijkt met een Perez.
Ten Cate zei dat Perez geen middenvelder was. Hij heeft wat dat betreft volkomen gelijk. Met zulke spelers zul je nooit AJAX-voetbal kunnen spelen.

Met het standpunt over Perez ben ik het niet mee eens. Ajax 4-3-3 is deze of de rechter.
Trad(met buitenspelers New(met binnnenspelers ipv buitenspelers)
-----------------x--------------------- -----------------x------------------
---------------------------------------- -------------------------------------
----x------------x--------------x----- --------x---------------x------------
-----------------x--------------------- ---x-----------------------------x---
---------------------------------------- --------------------------------------
-----------------x---------------------- -------------------------------------
----------x-------------x-------------- -------------------x-----------------
----------------------------------------- -----------x--------------x----------
-x------------------------------------x- -x---------------------------------x-
-----------------x----------------------- ------------------x-------------------

Sneijder is hierin het middelpunt, Perez kan diegene zijn die aan moet sluiten bij de Spits. Maar aanvallend is hij niet zo bijzonder dat hij niet een man moet dekken(opgesteld als binnenspeler vanuit defensief oogpunt), daarvoor mist hij kwaliteit. Maar zijn intelligentie is in orde, dus hij moet bij balbezit slim de aansluiting zoeken en dan zijn kwaliteiten bewijzen.

Offtopic: dacht aan wat MvB zei met dat hij Davids niet meer zoveel waarde vindt hebben. Dus dat het een oude vaatdoek is.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Di 26 feb 2008 12:20
Citaat:
Davids' geest wil nog, maar het lijf protesteert

AMSTERDAM - De Ajacied overweegt zijn carrière na dit seizoen te beëindigen. Die ontboezeming komt niet als een verrassing.

Edgar Davids (ANP) ‘Aan alles komt een einde.’ Vijf simpele woorden die droefenis en berusting zouden kunnen suggereren, kwamen even kalm als vanzelfsprekend over de lippen van Edgar Davids. Hij had het over zijn eigen voetbalcarrière. Die zou na dit seizoen wel eens voorgoed voorbij kunnen zijn.

In de catacomben van het Rat Verlegh Stadion in Breda, waar Ajax met 3-2 had gewonnen van NAC, deed Davids zondag iets wat hij normaal gesproken nooit doet: hij gaf, voor de camera van RTL, antwoord op een vraag die geen betrekking had op de zojuist gespeelde wedstrijd. Voorts zei hij: ‘Het kan zomaar zijn dat dit mijn laatste seizoen is.’

Technisch directeur Martin van Geel was maandag nog niet op de hoogte van de ontboezeming van Davids. ‘Woensdag heb ik een afspraak met Edgar en dan gaan we eens rustig kijken naar hoe en wat. Ik wil niet op de zaken vooruitlopen. Als ik hem zie voetballen, zie ik in elk geval 100 procent gedrevenheid. Maar hij is degene die zijn lichaam dagelijks voelt.’

Opmerkelijk kunnen de uitspraken van Davids in elk geval niet worden genoemd. Want zijn terugkeer bij Ajax – eind januari vorig jaar kwam de middenvelder over van Tottenham Hotspur – is vooralsnog niet geworden wat hij ervan had gehoopt.

In de tweede helft van het vorige seizoen vormde hij met Wesley Sneijder en Gabri nog een uitstekend middenveld, dat Ajax net niet naar de landstitel kon leiden.

‘Dankzij de aanwezigheid van Davids had Ajax veel meer power op het middenveld. Hij zweepte het publiek op en vervulde een voortrekkersrol’, zegt Bryan Roy. Begin jaren negentig nam Davids de plaats in van Roy, nadat die was vertrokken naar Foggia. ‘De roep om Davids was vorig seizoen groot en hij stelde het team niet teleur.’

Dit seizoen was voor Davids al verpest, voordat het goed en wel van start was gegaan. In een oefenwedstrijd tegen Go Ahead Eagles was hij nalatig door geen scheenbeschermers te dragen. Hij brak zijn been, voor de tweede keer in zijn carrière, en had maanden nodig om te revalideren.

Scheidsrechter Dick Jol leidde de bewuste wedstrijd in Deventer en had moeite te geloven dat Davids zo onverstandig was zijn scheenbeschermers achterwege te laten. ‘Hij heeft ze waarschijnlijk afgedaan in de spelerstunnel, nadat hij al was gecontroleerd. Het maximale dat je dan kan gebeuren, is dat je je poot breekt.’

Op 13 januari maakte Davids zijn rentree, in de met 6-1 gewonnen thuiswedstrijd tegen AZ. ‘Er werd toen van hem verwacht dat hij er gelijk stond, maar dat gaat niet’, weet Roy uit ervaring.

‘Het zijn ook niet de jaren die nu vat op hem krijgen. Paolo Maldini is 39 jaar en doet nog gewoon mee. Het heeft puur te maken met die blessure. Edgar is een op en top professional. Als je dan net terugkomt van een blessure, en je kunt het even niet belopen, ben je in Nederland gelijk oud en versleten. Totale onzin!’

Ajax-teammanager David Endt: ‘Edgar zoekt naar zijn vorm. Daarbij zal hij zelf ook verbaasd zijn dat het lichaam niet meer allemaal uitvoert wat de geest wil.’

De wedstrijd van zondag in Breda telde twee voor Davids karakteristieke momenten. Eerst was er de kinderlijke blijdschap, nadat hij met zijn zwakke rechterbeen Huntelaar in staat had gesteld de openingstreffer achter NAC-doelman Ten Rouwelaar te koppen.

Pijnlijk was het vervolgens te zien hoe Davids een tegenstander wilde passeren met een schaarbeweging. De technisch hoogbegaafde middenvelder van voorheen oogde zelden zo stroef en schilderde daarmee een droevig zelfportret van een artiest op zijn retour.

‘Mij krijg je niet mee in dat geschreeuw dat de jaren voor Davids zijn gaan tellen’, stelt Roy. ‘Hij heeft het zichzelf opgelegd om nog één keer terug te komen op niveau en dat is alleen maar te prijzen. Geef hem wat tijd, zou ik zeggen.’ Het is echter de vraag of Davids, van wie het contract afloopt, zichzelf die tijd gunt. Onder de nieuwe Ajax-coach Van Basten verwacht hij niet meer te spelen.

Jol: ‘Ik denk dat Edgar zich te veel heeft geërgerd dit seizoen. Dat bleek bijvoorbeeld in die wedstrijd tegen PSV, toen hij tot twee keer toe een tegenstander onderuit schopte. Je krijgt hem emotioneel moeilijk terug op aarde. Hij zit snel aan zijn plafond. Ik denk dat het nu wel klaar is voor Edgar.

‘Het zou ook zonde zijn als hij een mooie carrière omlaaghaalt door nu een potje te kutkammen. Jammer blijft het wel: eerst Jaap Stam weg en nu dan Davids.’

Endt: ‘Letterlijk heeft Edgar gelijk, dat aan alles een einde komt. Maar aan de gloed die ik in zijn ziel zie, denk ik niet dat dat eindpunt al bereikt hoeft te zijn.’

Volkskrant
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 28 feb 2008 14:53
Citaat:
Ajax gunt Edgar Davids bedenktijd

Bron: AD

AMSTERDAM - Ajax gunt Edgar Davids de tijd om na te denken over het moment van zijn afscheid. Zo veel werd duidelijk na een gesprek dat de middenvelder gisteren had met technisch directeur Martin van Geel.

,,We hebben een kop koffie gedronken met elkaar, daarin heb ik gevraagd hoe hij zijn nabije toekomst ziet. Edgar weet het nog niet precies. Hij overweegt een afscheid, maar twijfelt. Hij gaat er op zijn gemak over nadenken en gelijk heeft hij,’’ aldus Van Geel. ,,We hebben hem als club daarbij geen termijn gesteld. Een speler van zijn status verdient respect én tijd bij belangrijke beslissingen. Hij zal het ons ongetwijfeld tijdig laten horen of hij stopt of niet.’’

Het contract van de middenvelder loopt na dit seizoen af. In het afgelopen weekeinde liet hij zich ontvallen na te denken over een punt achter zijn carrière. Het ligt voor de hand dat op de eerste plaats zijn fysieke gesteldheid doorslaggevend zal zijn.

Daarnaast zal ook de komst van de nieuwe technische staf onder leiding van Marco van Basten een rol van betekenis spelen. Davids werd door de bondscoach niet meer opgeroepen voor het Nederlands elftal en één van zijn minder serieus bedoelde argumentaties daarbij - ‘Ik roep Jan Wouters toch ook niet op’ – viel slecht bij Davids. Het is echter de vraag of Van Basten als clubtrainer eveneens geen beroep op Davids wil doen. Rond de jaarwisseling kwam de bondscoach nog eens terug op zijn door Davids bekritiseerde uitspraak. ,,Ik heb die vergelijking met Wouters gemaakt,’’ zei Van Basten toen. ,,Maar dat deed ik nadat er vijf keer naar hetzelfde was gevraagd door verslaggevers. Uit balorigheid maakte ik toen die opmerking, ontstaan uit chagrijn naar die verslaggevers en niet naar de speler. Ik vind het vervelend als ik Edgar daarmee gekwetst heb.’’

Intern is het bij Ajax sinds het afgelopen weekeinde opvallend rustig gebleven. Het rapport dat in opdracht van de ledenraad is geproduceerd en dat veel stof deed opwaaien, wordt steeds minder onderwerp van gesprek. De directie doet zijn voordeel met de aanbevelingen, maar verder gebeurt er weinig.

De Raad van Commissarissen van Ajax interpreteerde het rapport onder meer als opdracht om algemeen directeur Maarten Fontein te ontslaan. Er werd daarover ook een gesprek gevoerd met hem. Maar sinds de ledenvergadering van vorige week, waarin het clubbestuur onder leiding van voorzitter John Jaakke, dezelfde voorzitter als van de RvC, demissionair werd verklaard, is het stil. Op het kantoor van Ajax wordt aangenomen dat Jaakke zich niet meer in de positie voelt om willekeurig welke werknemer te ontslaan. Men wacht op het aftreden van het bestuur en het aantreden van de nieuwe mensen in de komende zomer.
Eto'o

Geplaatst: Do 28 feb 2008 15:00
Hopelijk bedenkt Davids zich nog. Ik heb er wel vertrouwen in dat hij nog van meerwaarde kan zijn voor Ajax. Het zou me hoe dan ook pijn doen om hem naar een andere club te zien vertrekken.

Ook een goede zaak dat Van Basten terugkomt op die uitspraak over Davids. Ik vond dat destijds echt nergens op slaan.
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Vr 29 feb 2008 11:32
Van Basten, neem hem mee naar het EK, dat wil hij je vast terug betalen in een seizoen erna. Bovendien is Davids echt een voorbeeld voor de selectie, en hij heeft de klik met mensen om zich heen in het elftal(Sneijder, Urby, Babel). Echt, iedereen zal zeiken maar hij zal er echt goed in passen. En ook Kluivert mee, dan heeft hij daarmee ook een goede band.

Citaat:
Mijn Selectie(situatie BB Tegenstander)
-------------VD Sar(c)--------------- ---------------Stekelenburg--------------------
--------------Ooijer------------------- ---------------------------------------------------
---De Jong----------Bouma---------- ---------Vlaar--------Boulahrouz-------------
--------------Heitinga------------------ -Melchiot----------------------------------Urby-
--Seedorf-Engelaar-VD Vaart------ -----------De Zeeuw-----Davids(c)-----------
------------------------------------------ --------------------Sneijder---------------------
-Castelen--------------------Robben- --------V. Persie--------------Babel-----------
---------------Huntelaar--------------- -------------------V. Nistelrooij-----------------

+Kluivert als voetballend breekijzer
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 29 feb 2008 11:52
Jij verwacht Kluivert terug bij AJAX, WZAWZDB?
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Vr 29 feb 2008 12:25
Citaat:
Jij verwacht Kluivert terug bij AJAX, WZAWZDB?
Ik trouwens ook aangezien Martin van Geel Kluivert niet wilde hebben maar Cruijff en Marco misschien wel. Kluivert kan met zijn ervaring de jonge spitsen ook veel leren.

Off Topic: waarom neemt Ajax Bergkamp nou niet als spitsentrainer volgens mij kan hij dat geweldig. Bergkamp is technisch de beste spits die er ooit is geweest met zijn aanname en eerste aanraking die altijd zo was dat de tweede keer dat hij de bal raakte meteen een schot op doel was.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Vr 29 feb 2008 12:34
Citaat:
Ik trouwens ook aangezien Martin van Geel Kluivert niet wilde hebben maar Cruijff en Marco misschien wel. Kluivert kan met zijn ervaring de jonge spitsen ook veel leren.

Off Topic: waarom neemt Ajax Bergkamp nou niet als spitsentrainer volgens mij kan hij dat geweldig. Bergkamp is technisch de beste spits die er ooit is geweest met zijn aanname en eerste aanraking die altijd zo was dat de tweede keer dat hij de bal raakte meteen een schot op doel was.

Ik denk het niet.

Omdat hij in Engeland wil blijven wonen? Ach, je weet maar nooit nu met de komst van Van Basten en Cruijff.
Eto'o

Geplaatst: Vr 29 feb 2008 13:10
Kluivert moet je natuurlijk niet meer aankomen. Dat was twee seizoenen geleden misschien nog enigszins verantwoord geweest, maar inmiddels is het wel heel duidelijk dat die jongen op is.
Ad

Forum berichten: 2481
Geplaatst: Za 1 maa 2008 14:57
Citaat:
Kluivert moet je natuurlijk niet meer aankomen. Dat was twee seizoenen geleden misschien nog enigszins verantwoord geweest, maar inmiddels is het wel heel duidelijk dat die jongen op is.

Dat ben ik wel met jou eens, maar ik zie nog altijd liever Patrick als pinch hitter dan Urzaiz. Ik ken Pat persoonlijk en neem nou van mij aan dat dat een Ajacied in hart en nieren is. Die wil volgens mij nog wel voor een hongerloontje komen als hij zijn carriere maar bij Ajax af kan sluiten.
Eto'o

Geplaatst: Za 1 maa 2008 15:00
Urzaiz is natuurlijk compleet waardeloos.

En clubliefde is mooi, maar geen investering waard. Soms lopen dingen anders en werk je minder lang samen dan beide partijen hadden gewild. In de jaren negentig wist Patrick niet hoe snel hij het eerste het beste vliegtuig naar Milan moest pakken zonder dat Ajax iets voor hem kreeg, terwijl nu de rollen omgedraaid zijn. Ajax heeft geen behoefte aan Kluivert.
Ad

Geplaatst: Za 1 maa 2008 15:05
Citaat:
In de jaren negentig wist Patrick niet hoe snel hij het eerste het beste vliegtuig naar Milan moest pakken zonder dat Ajax iets voor hem kreeg, terwijl nu de rollen omgedraaid zijn.

Jij weet verdomd goed dat daar andere redenen aan ten grondslag lagen Thomas. Ook toen had Pat liever nog een jaar of drie bij Ajax gebleven, maar dat was onmogelijk door de hetze die in dit huigelachtige land was ontstaan nav Pat`s prive sores,
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Za 1 maa 2008 17:25
Ah, en die privé-problemen kwamen hem natuurlijk ook aanwaaien.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Za 1 maa 2008 18:06
Ik geloof niet dat die problemen hem Nederland hebben uitgejaagd, Ad. Dat was het Bosman-arrest. Bogarde, Davids en Reiziger met die smeerlap Lens.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Za 1 maa 2008 19:55
Citaat:
Ik geloof niet dat die problemen hem Nederland hebben uitgejaagd, Ad. Dat was het Bosman-arrest. Bogarde, Davids en Reiziger met die smeerlap Lens.

ja hoor, dat geloof ik dus echt niet. Dan is kluivert erg labiel en naief als hij zich wijs laat maken door die 3, helemaal reiziger. Hij wou gewoon lekker cashen in milaan. En ik denk net zoals ad dat alle gebeurtenissen in NL dat in een stroomversnelling hebben gebracht. Want bijtekenen en ajax helpen met een transferbedrag, ho maar.......
Wij zijn Ajax

Geplaatst: Ma 3 maa 2008 20:15
Tja, we moeten het hebben over Davids eigenlijk.

Ik vond hem zoals altijd weer vol beleving spelen. Maar ik vind dat alles iets minder soepel gaat. Hoe dan ook, is sowieso een hele aanwinst voor de ploeg. Verlengen!!!!
wwe-marijn

Forum berichten: 559
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 20:34
Tuurlijk hij is niet meer wat hij was. Maar hij doet het nog aardig en mentaal is hij belangrijk voor de jongere spelers. En gister speelde hij ook weer gewoon goed met een paar mooie passes.
Ad

Geplaatst: Ma 3 maa 2008 20:35
Jij hebt gelijk, dus...................

[size=150">Davids zondag in de basis tegen Pisvee !![/size">
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 3 maa 2008 20:35
Huntelaar;
Suarez, Perez/De Jong;
Davids, Gabri;
Lindgren;
Vertonghen, Vermaelen, Heitinga, BS;
Stekelenburg;

PSV lijdt relatief veel balverlies en heeft eigenlijk alleen Simons om dat te corrigeren. Heitinga schuift van achterin door op Afellay, BS doet hetzelfde op Dzu-dinges, Vertonghen pakt Farfan en Vermaelen hoeft in principe Lazovic, als hij de bal heeft, alleen maar op te houden en te zorgen dat hij niet uitgespeeld wordt. Lindgren is dan de vrije man in de rug van Afellay en mag de ruimtes zoeken. Davids en Gabri vangen de loopacties van Bakkal op en zetten veelvuldig druk op Simons, zodat hij met zijn geschuif Afellay niet kan bereiken. Achterin is PSV zwak in het fysieke duel in de zone tussen Kromkamp en Marcellis, dus in die zone moet Suarez de diepte in. Zaak is dan dat Davids daar wegblijft. Perez of De Jong lokt Alcides weg uit de verdediging, zodat aan die kant ruimte komt voor BS of Gabri. Voornaamste aanspeelpunten van Lindgren worden Perez/De Jong, die zorgen dat Ajax de wedstrijd op de helft van PSV kan controleren en ofwel Gabri of Davids, afhankelijk van wie niet door Bakkal opgevangen wordt. Simons zal waarschijnlijk in zijn zone blijven en als hij dat niet doet, komt daar ruimte voor Perez/De Jong. Van Huntelaar wordt verwacht dat hij voorin vooral oorlog maakt tegenover Salcido en Marcellis en ruimte maakt voor de diagonale actie van Suarez.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 1 Leden online: 0 Actieve leden: 1.892
Berichten: 213.634 Onderwerpen: 2.466 Nieuwste lid: jasonsmith
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.533.408 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Voormalige Godenzonen » Edgar Davids
Ga
Zoeken: