Auteur
|
Bericht
|
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 14:46
|
|
Citaat: Kijk, dit zijn de echte Ajacieden!! Koppie omlaag, lopen zeiken op AJAX als ze een zeer slechte wedstrijd (ja, dat is wel zo) hebben gespeeld, en als het goed gaat komen ze opeens weer tot leven. Jaja.. dit is perfect!
Waar was je toen Leonardo beslissend was tegen HSV met je negatieve opmerkingen over hem? En tegen Fiorentina?
Bijna iedereen heeft het. Ik weet het zelf ook wel. We hebben 30 miljoen geïnvesteerd, we horen een topclub te zijn, zowel in Nederland als in Europa. En dit zijn we al jaren lang niet. Ik weet het, ik weet het. Maar dit schiet lekker veel op. Ik heb allemaal uitspraken gehoord van:
''Kaartje 10 euro duurder, nu ga ik niet naar die wedstrijd hoor''
50 euro is belachelijk veel geld. Bij andere clubs is dat ondenkbaar.
''Leonardo is een klerelijer''
Was die vandaag ook.
Ik heb ook gehoord:
''Sulejmani, wat hebben we aan hem, verkoop hem!''
Hij moet heel veel veranderen wil hij van waarde worden voor Ajax. Op dit moment is elke euro er 1 teveel. Hij moet heel snel wat in zichzelf investeren.
Maar toen hij kwam was iedereen er ontzettend blij mee. En nu heeft hij inderdaad zijn vorm niet, en iedereen begint te janken. Misschien wel terecht, maar doe niet gelijk koppie laten buigen. Kom op voor je club, ook al is dat moeilijk. Het blijft toch je club.
En over Leonardo. Het moge bekend zijn dat Leo echt geen basisspeler is maar een invaller. Onze beste invaller welteverstaan. Onze beste back-up. Hij is zowel tegen HSV, als tegen Fiorentina beslissend geweest. En dat zullen vast niet de enige wedstrijd geweest zijn.
En als ik nu hoor dat Leonardo een klerelijer wordt genoemd, dan weet ik het niet meer hoor. Je was er anders wel ontzettend blij mee toen hij die doelpunten wist te maken, toen niemand anders dit deed. Toen hij beslissend was op de momenten dat het moest, en dat hij er stond.
Kortom: Ik weet ook wel dat het slecht gaat. En dat vind ik ook zeker niet leuk, en daar ben ik ook facking chagerijnig om. Maar om nu spelers uit te gaan schelden, om nu je koppie te laten hangen en nu om niet meer voor ONZE club op te komen.. dat gaat me te ver! WIJ ZIJN NOG STEEDS AJAX! AL KOMT DAT ER NIET ZOVAAK MEER UIT! MAAR WE MOETEN ER ACHTER BLIJVEN STAAN. IN DE GOEDE, MAAR OOK VOORAL DE SLECHTE PERIODES!
Wie laat trouwens zijn koppie hangen? Er is inderdaad veel kritiek nu, maar dat mag ook in deze kutwedstrijd.
Wat is trouwens niet snap is het volgende: bij Ad begrijp je dit soort berichten, maar nu iemand anders zoiets typt heb je commentaar. Lekker consequent ofniet.
|
michiel23

Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 14:47
|
|
Mensen laten we nu geen ruzie gaan maken met elkaar over dit Ajax. We weten allemaal dat Ajax al jaren ziek is. Ik had ook goede hoop dat er betere tijden zouden komen nadat Coronel kwam. En ik had ook vertrouwen in van Basten. Maar het is gewoon een gevolg van jaren en jaren wanbeleid.
|
Janta

Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 14:47
|
|
Je hebt als coach 2 spitsen meegenomen en je steld Sulejmani op die positie die dat niet is, waar ben je dan mee bezig. Dan nog een Sno in de basis zetten die Ajax onwaardig is en ook nog eens vast blijven hoeden aan het 4-3-3 concept terwijl daar de spelers niet voor zijn tja, dan moet Marco nog een heleboel leren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 14:49
|
|
Citaat: Snap ik ook wel. Maar zo is het nu eenmaal, en zo gaat dat. En dat AJAX achteruit is gegaan kan niemand ontkennen. Dat AJAX heel erg hard is achteruitgegaan, kan ook niemand ontkennen. Maar zo is het nu eenmaal. En dan kunnen we nog wel achter de club staan.. Een leeg ArenA is ook zowat 
Zo gaat het nu niet eenmaal. Waarom kan Az het wel? Waarom draait Psv voor dit jaar al jaren stabiel? Waarom is VDV te dik? Waarom is Sulejmani te dik en onfit? Waarom staat er nog steeds geen herkenbaar AJAX na bijna 1 jaar?
|
Jobo

Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 14:52
|
|
Vermeer: 5 - Was onzeker had wat foutjes.
Van Der Wiel: 6 - Had aanvallend meer moeten brengen
Wielaert: 6 - Redelijk en geen gekke dingen.
Oleguer: 5,5 - Opbouwend wel er matig en wat slordig
Vermaelen: 6 - Redelijk en vol passie.
Sno:4 - Geen handelingssnelheid, sprintsnelheid en belissende acties.
Lindgren: 4 - Zijn traagheid is wel echt een minpunt verder weinig karakter in de duels en matige opbouw.
Aisatti: 7 inzicht, werklust en gogme. Heerlijk om naar te kijken.
Emanuelson: 4 Niks lukte!
Leonardo: 3 - Speelt voor zichzelf en heeft geen overzicht.
Sulejmani: 5 - Had eigenlijk ook een 4 verdiend. Is te zwaar en is niet belissend en heeft geen loopvermogen. Hij zou een 4 krijgen maar vanwege zijn soms mooie traptechniek toch een 5 van gemaakt.
Schilder: moet ik echt een cijfer geven?
Cvitanisch: Potentie. Raar dat die scheids hem 2 keer affloot!
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 14:52
|
|
Citaat: Wat is trouwens niet snap is het volgende: bij Ad begrijp je dit soort berichten, maar nu iemand anders zoiets typt heb je commentaar. Lekker consequent ofniet.
Dan heb jij mijn vorige posten niet gelezen
|
Eurysaces

Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 14:53
|
|
Citaat: Wat is trouwens niet snap is het volgende: bij Ad begrijp je dit soort berichten, maar nu iemand anders zoiets typt heb je commentaar. Lekker consequent ofniet.
Nou dat lijkt me toch logisch? Bij Ad en andere mensen die al jarenlang achter hun club staan en telkens weer worden genaaid zou ik ook gefrustreerd raken.. want toch blijf je je club steunen, je kunt nu eenmaal niets anders. Daar is dan alleen maar respect voor te hebben. Maar andere mensen zitten alleen maar elke wedstrijd op Ajax te kankeren en lijkt dat wel hun enige uiting van clubliefde. Behalve als ze winnen, dan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 14:54
|
|
Jobo
Citaat: Hou toch op Rein ik sta altijd achter de club maar het is toch duidelijk dat we een beleid voeren wat geen effect heeft. Je hebt de grootste begroting, de meeste fans maar niet de beste voetballers. Nee we hebben een elftal vol onzekere onstabiele voetballers. Dat hoort toch niet bij een topclub?
We hebben niet de beste coach die zit in Alkmaar, en dat scheelt toch echt een slok op een borrel. Geld, resources zijn slechts het halve verhaal. Daarin is ons bestuur ook altijd ontzettend hypocriet. We verschuilen ons altijd achter het feit dat er clubs zijn met grotere budgetten en het Bosmanarrest. Maar tegelijekrtijd is de realiteit dat je langzaam ingehaald wordt door clubs met budgetten die ongeveer op de helft liggen. Maar het gaat nogmaals om beleid.
Citaat: Jij mag op de banken staan en helemaal gek worden als we een rondje verder in de uefa cup dankzij heel wat meer geluk dan kunde. Ik zie ons al jaren wedstrijden verliezen tegen de ado den haags, sparta's enzovoorts. Ik was ook blij dat we zijn door gegaan maar realistisch gezien hebben we het niet verdiend.
Ach Ado is altijd taai. Er was echter een tijd dat je i.i.g. de garantie had dat je bepaalde wedstrijden nog won zoals bv. Sparta thuis etc. Dat gevoel ben ik al een paar jaar kwijt, bij Ajax kan het tegenwoordig elke wedstrijd misgaan zelfs als Excelsior of Volendam op bezoek komt. Ik denk dat het meeste wat ik nog mis de gretigheid van de ploeg is. Ik zie maar weingi spelers die uitstralen dat ze willen winnen. En die paar spelers die dat wel hebben vertrekken bij Ajax ook snel, geef ze eens ongelijk.
Citaat: Die hele UEFA cup kan me gestolen worden. Ik wil dat we weer domineren in de nederlandse competitie. Ik zal je vertellen dat ik niet onder de indruk ben van AZ maar wat Ajax laat zien is bijna geen voetbal. Te triest voor woorden dat een club met nog niet eens de helft van de begroting zich STABIEL naar de titel voetbalt.
Nou heeft AZ onder de tafel stiekem wel meer budget. Punt is echter dat AZ als een TEAM voetbalt, er zit lijn in. Die lijn mis ik bij Ajax. Dat valt deels te verklaren omdat dit gewoon weer een opbouwjaar is (nieuwe trainer = opbouwjaar) maar dit elftal boekt geen progressie. De aankopen hebben Ajax amper sterker gemaakt.
Citaat: We hebben het steeds over logo's en dergelijke. Laat Ajax van nu maar met een totaal ander nieuw logo speler want ze zijn geen logo waard waar een griekse god op staat.
Ajax hefet geen visie. We kopen alleen maar veel te dure speelrs uit de nederlandse competitie. Ga toch eens scouten. Sulejmani voor 16 miljoen euro. Het is een grof schandaal. Maar we laten het ons maar allemaal aansmeren.
Nouja het problematische aan onze club is dat het een poltieke ArenA is geworden. En dna is beleid voeren gewoon onmogelijk. Neem het rapport Coronel. Prima rapport, alleen het wordt helemaal niet nageleefd en dan maak je dezelfde fouten.
|
Rein

Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 15:04
|
|
Nou dat lijkt me toch logisch? Bij Ad en andere mensen die al jarenlang achter hun club staan en telkens weer worden genaaid zou ik ook gefrustreerd raken.. want toch blijf je je club steunen, je kunt nu eenmaal niets anders. Daar is dan alleen maar respect voor te hebben. Maar andere mensen zitten alleen maar elke wedstrijd op Ajax te kankeren en lijkt dat wel hun enige uiting van clubliefde. Behalve als ze winnen, dan.
Inderdaad. Ad die heeft veel geld gestoken in AJAX. In een tijd alle Europese wedstrijden meegeweest. Uit �n thuis. Had 30 jaar lang een seizoenskaart. Dus ja,.. Hij weet hoe het is geweest. En dan is het ook minder raar als ik op die van hem niet tot minder reageer.
Maar dat heb ik deze keer wel gedaan.
|
Jobo

|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 15:04
|
|
Ik ben het helemaal met je eens pushkin. Kijk ik verwacht heus niet dat we elk jaar kampioen worden. Ik verwacht gewoon voetbal waar een lijn in is te ontdekken en beleid van een club.
Ik verlang terug naar van Geel als technisch directeur. Die was met een een fractie van het budgte nog dichter bij een kampioensploeg dan dat we nu zijn.
Maar zoals wij wel vaker hebben besproken in de topics ontbeert het Ajax aan visie en goed beleid. Belangrijke pijler is onder meer de belachelijke scouting. Voor een uitzonderlijk talent als Suarez mag je best een keer 8 miljoen betalen op de nederlandse markt. We zijn alleen totaal doorgeschoten en de focus ligt alleen nog op die markt en zijn we bang om iets exotisch te halen.
We zullen heus nog wel een keer kampioen (binnen een jaar of worden maar met dit beleid wordt dat niet structureel van aard. Dat lijkt mij een juiste en pijnlijke constatering.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 15:09
|
|
Citaat: Ik heb me mateloos geirriteerd aan Lindgren vandaag. Er zijn hier genoeg mensen die Lindgren kwa positionering zeer goed vinden, maar ik kan alleen concluderen dat ze dat bedoelen wanneer we aan het verdedigen zijn. Als wij aan bal zijn is het toch echt andere koek. De enige die de al kwam ophalen was Aissati. Ik vind dit zeer kwalijk. Want nu lijkt het alsof het aan de verdediging ligt, maar als er geen afspeelmogelijkheid is op het middenveld, ja, dan wordt er maar heen en weer getikt achterin....
Heb je opzich een punt, alleen je zal sowieso een speler moeten opstellen met verdedigende kwaliteiten op het middenveld. Gabri, Anita en Enoh konden niet spelen en dan blijft Lindgren over.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 15:22
|
|
Citaat: Ik heb me mateloos geirriteerd aan Lindgren vandaag. Er zijn hier genoeg mensen die Lindgren kwa positionering zeer goed vinden, maar ik kan alleen concluderen dat ze dat bedoelen wanneer we aan het verdedigen zijn. Als wij aan bal zijn is het toch echt andere koek. De enige die de al kwam ophalen was Aissati. Ik vind dit zeer kwalijk. Want nu lijkt het alsof het aan de verdediging ligt, maar als er geen afspeelmogelijkheid is op het middenveld, ja, dan wordt er maar heen en weer getikt achterin....
Heb je opzich een punt, alleen je zal sowieso een speler moeten opstellen met verdedigende kwaliteiten op het middenveld. Gabri, Anita en Enoh konden niet spelen en dan blijft Lindgren over.
Zeer correcte maar treurige conclusie. Ongelooflijk, de blessures die we hebben.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 15:50
|
|
Jobo
Citaat: Ik ben het helemaal met je eens pushkin. Kijk ik verwacht heus niet dat we elk jaar kampioen worden. Ik verwacht gewoon voetbal waar een lijn in is te ontdekken en beleid van een club.
Europees vind ik het misschien nog wel meer tekenend. Nouja we hebben een jaartje leuk in de CL gespeeld afgelopen 10 jaar verder leggen we het echt standaard elk jaar af tegen clubs die kleiner zijn in Europa. Maccabi Haifa, Kopenhagen 2x, Slavia Praag2x, Lausanne, Club Brugge, Dinamo Zagreb. Dan heb ik het nog niet eens over de ploegen die van dezelfde categorie zijn: Auxerre, Espanyol, Celta De Vigo etc. Aleen tegen de echt kleine ploegen
Citaat: Ik verlang terug naar van Geel als technisch directeur. Die was met een een fractie van het budgte nog dichter bij een kampioensploeg dan dat we nu zijn.
Ach Van Geel is ook niet heilig. Die hele kruistocht die tegen hem gevoerd is (alsof het allemaal aan hem lag) vond ik een beetje naief. Daar heb ik ook altijd tegen geageerd. Waar ik sowieso voor ben is een model met een regulerende TD boven de trainer. Nu heeft de trainer alle macht en de enige persoon die als leidinggevende boven hem staat is Rik Van den Boog, zie je het al voor je Van den Boog die gaat uitleggen welke spelersvisie Van Basten moet aanhouden. Van Basten heeft dus alle vrijheid, bij een goede trainer had dat z'n sterke punten versterkt, bij een matige of slechte trainer ga je kwakkelen.
Het probleem zat er voorgaande jaren ook al hoor, begrijp me niet verkeerd. Trainers hadden te veel macht, Koeman heeft Van Gaal de deur uitgewerkt terwijl Van Gaal destijds juist boven Koeman stond. Ten Cate drukte aankopen erdoor (Colin) maar i.i.g. zat er bij van Geel nog wel een beetje regulering in.
Nu moeten we het met Danny Blind doen, ik vind clubiconen prima. Maar als we naar de afgelopen decennia kijken dan zien we dat bij de slechtste jaren in de competitie 99-2000 en 2004-2005 Blind twee keer direct verantwoordelijke was (trainer en TD). Tja en die persoon is Technisch manager, en dan krijg je Wielaert en Sno.
Citaat: Maar zoals wij wel vaker hebben besproken in de topics ontbeert het Ajax aan visie en goed beleid.
Visie is iets wat zich ook ontsluit in meerdere jaren. Scheringa had bv. visie door Van Gaal na een dramajaar te laten zitten, ook omdat hij vertrouwde op Van Gaals werkwijze en visie. Bij Ajax heb je elk jaar een opbowujaar omdat elke nieuwe trainer het roer helemaal omgooit i.v.t. de vorige trainer. Het probleem is dat ik er niet van overtuigd ben dat we Van Basten de geschikte trainer is. maar hij heeft wel al een contract voor 4 jaar. Ergens ook wel begrijpelijk, de trainers die kort vastlagen die gingen overlevingsvoetbal spelen om hun hachje te redden: toen regeerde de korte termijn. Alleen is Van Basten de man voor de lange termijn, ik heb m'n grote twijfels. Aan de andere kant is dat ook het probleem van Nederland goede trainers zijn, nog meer dan spelers, schaars. AZ is gebouwd op de fundamenten van Van Gaal en Adriaanse, PSV op die van Hiddink (en je ziet het afbrokkelen) Twente op die van Rutten.
Citaat: Belangrijke pijler is onder meer de belachelijke scouting.
Dit zeg ik altijd en nu opnieuw. We hebben een belachelijk aankoopbeleid, de scouting valt wel mee opzich. Alleen als je niet gebruik maakt van de scouting dan kun je ze ook niet verantwoordelijk stellen.
Citaat: Voor een uitzonderlijk talent als Suarez mag je best een keer 8 miljoen betalen op de nederlandse markt. We zijn alleen totaal doorgeschoten en de focus ligt alleen nog op die markt en zijn we bang om iets exotisch te halen.
Ajax heeft afgelopen zomer wel wat dingen ondernomen op exotisch vlak (op basis van tip) maar dat is niet naar buiten gekomen. Onder Danny Blind verwacht ik niet de voorkeur voor de exotische spelers. Verlaat, Machlas, Krohn Dehli, Nieuwenburg, Lindenbergh, Rosenberg, etc. etc. allemaal de aankopen van Blind.
Citaat: We zullen heus nog wel een keer kampioen (binnen een jaar of  worden maar met dit beleid wordt dat niet structureel van aard. Dat lijkt mij een juiste en pijnlijke constatering.
Nouja het kwalijke aan het rapport Coronel vond ik persoonlijk dat het gewoon als een tool gebruikt is. Het was al bekend dat Van Basten trainer van Ajax zou worden voor dat rapport uitgebracht werd. Nouja in het bedrijfsleven noemen ze zoiets gewoon een lachertje, de weg zoals Van basten wilde is gaplaveid in dat rapport. Net zoals vooraf al vaststond dat Van Geel moest verdwijnen, het verhaal waarom kwam later. En dan komt plots toevallig Danny Blind weer terug die niet door een deur kon met Van Geel. Ik geloof niet zo in toeval.
En als het straks weer crisis is zwaait het bestuur vrolijk met het rapport en zegt "we hebben er alles aan gedaan, we hebben de boel doorgelicht en gezegd hoe het moet" "Hoe het nu mis kan gaan? Tja dat weten we niet..."
|
Janta

Forum berichten: 243
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 15:52
|
|
Zeer correcte maar treurige conclusie. Ongelooflijk, de blessures die we hebben.Tegen ADO mag dat geen excuus zijn, het was zoals gewoonlijk weer eens een onsamenhangend geheel. Sulejmani in de spits terwijl je er 2 op de bank heb zitten, dan vraag ik mij af waar ben je als coach mee bezig.
|
Leonel

Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 15:59
|
|
Zeer correcte maar treurige conclusie. Ongelooflijk, de blessures die we hebben.Tegen ADO mag dat geen excuus zijn, het was zoals gewoonlijk weer eens een onsamenhangend geheel. Sulejmani in de spits terwijl je er 2 op de bank heb zitten, dan vraag ik mij af waar ben je als coach mee bezig. 
Hij durft niet te kiezen tussen Sulejmani en Emanuelson heb ik zo het gevoel.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 16:08
|
|
Mwoah Van Basten had een spits nodig, maar als je dan uit ellende Sulejmani als spits neer gaat zetten . Tja dat is gewoon dom. Ik bel ook geen timmerman om m'n voordeur te schilderen. Hoewel Bodul misschien nog moeite heeft met het niveau, het is i.i.g. wel een spits.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 16:12
|
|
Sulejmani kan ook prima in de spits spelen. Moet je hem alleen wel over de grond aanspelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd

|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 16:18
|
|
Citaat: Sulejmani kan ook prima in de spits spelen. Moet je hem alleen wel over de grond aanspelen.
Mowah verschillen we van mening over dan Bert. Dat hij in de lucht niet aan te spelen is zijn we het i.i.g. al over eens. Persoonlijk zie ik Sulejmani's kwaliteiten vooral in het maken van acties en het gebruik van zijn acceleratiesnelheid Dat laatste is hij sowieso al kwijt door de extra kilo's. Sulejmani's is op z'n best met z'n loopacties, dan speelt hij dus beter om een aanspeelpunt heen dan dat hij dat zelf is. Als aanspeelpunt in 4-3-3 vind ik hem gewoon ongeschikt, in 4-4-2 valt er nog over te twisten. Toegegeven hij heeft wel een goed schot dat spreekt in z'n voordeel voor die plek.
|
Bertje

Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 16:21
|
|
Je hoeft niet per se te spelen met een spits die enkel met zijn rug naar het doel toespeelt. Maar goed, met kansloze ballen als we vandaag zagen verzuipt iedere spits, of die spits nu Sulejmani, Huntelaar of Kluivert heet.
Het probleem lijkt me dan ook eerder de opbouw van achteruit dan de man die in de punt staat.
|
Jobo

|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 16:23
|
|
Citaat: Sulejmani kan ook prima in de spits spelen. Moet je hem alleen wel over de grond aanspelen.
Mowah verschillen we van mening over dan Bert. Dat hij in de lucht niet aan te spelen is zijn we het i.i.g. al over eens. Persoonlijk zie ik Sulejmani's kwaliteiten vooral in het maken van acties en het gebruik van zijn acceleratiesnelheid Dat laatste is hij sowieso al kwijt door de extra kilo's. Sulejmani's is op z'n best met z'n loopacties, dan speelt hij dus beter om een aanspeelpunt heen dan dat hij dat zelf is. Als aanspeelpunt in 4-3-3 vind ik hem gewoon ongeschikt, in 4-4-2 valt er nog over te twisten. Toegegeven hij heeft wel een goed schot dat spreekt in z'n voordeel voor die plek.
Ik vind het onbegrijpelijk dat Ajax een Sulejmani opstelt met overgewicht. Het is me ook een raadsel hoe je het als jonge prof kan maken om overgewicht te hebben. Je weet je bent voor een godsvermogen aangetrokken en dan ga je teveel eten en drinken?
Zoals ik al in het spelers topic heb aangegeven. Hij moet uit een ander vaatje gaan tappen volgend jaar. Een Elia en Arnautovic zijn verder in hun ontwikkeling. De uitstekende traptechniek van Sulejmani redt hem nog enigzins. Anders was het echt een hele matige speler in zijn huidige periode.
|
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 17:54
|
|
Citaat: Vandaag een punt gewonnen.
Ado had veel meer pressie en won veel meer duels.
Ajax is al jarenlang een kansloze club. We doen wel groots maar we maken echt geen kans meer op prijzen. We doen een beetje mee maar echt serieus is het natuurlijk niet.
Ado gefeliciteerd. Alleen nogal kansloos dat ballen in het veld gooien.
Kortom een kansloze middag. Weer een gefrustreerde middag voor mij. Vooral bedankt Leonardo, Sulejmani, Sno, Schilder en al die prutsers.
Kijk, dit zijn de echte Ajacieden!! Koppie omlaag, lopen zeiken op AJAX als ze een zeer slechte wedstrijd (ja, dat is wel zo) hebben gespeeld, en als het goed gaat komen ze opeens weer tot leven. Jaja.. dit is perfect!
Waar was je toen Leonardo beslissend was tegen HSV met je negatieve opmerkingen over hem? En tegen Fiorentina?
Bijna iedereen heeft het. Ik weet het zelf ook wel. We hebben 30 miljoen ge�nvesteerd, we horen een topclub te zijn, zowel in Nederland als in Europa. En dit zijn we al jaren lang niet. Ik weet het, ik weet het. Maar dit schiet lekker veel op. Ik heb allemaal uitspraken gehoord van:
''Kaartje 10 euro duurder, nu ga ik niet naar die wedstrijd hoor''
''Leonardo is een klerelijer''
Ik heb ook gehoord:
''Sulejmani, wat hebben we aan hem, verkoop hem!''
Maar toen hij kwam was iedereen er ontzettend blij mee. En nu heeft hij inderdaad zijn vorm niet, en iedereen begint te janken. Misschien wel terecht, maar doe niet gelijk koppie laten buigen. Kom op voor je club, ook al is dat moeilijk. Het blijft toch je club.
En over Leonardo. Het moge bekend zijn dat Leo echt geen basisspeler is maar een invaller. Onze beste invaller welteverstaan. Onze beste back-up. Hij is zowel tegen HSV, als tegen Fiorentina beslissend geweest. En dat zullen vast niet de enige wedstrijd geweest zijn.
En als ik nu hoor dat Leonardo een klerelijer wordt genoemd, dan weet ik het niet meer hoor. Je was er anders wel ontzettend blij mee toen hij die doelpunten wist te maken, toen niemand anders dit deed. Toen hij beslissend was op de momenten dat het moest, en dat hij er stond.
Kortom: Ik weet ook wel dat het slecht gaat. En dat vind ik ook zeker niet leuk, en daar ben ik ook facking chagerijnig om. Maar om nu spelers uit te gaan schelden, om nu je koppie te laten hangen en nu om niet meer voor ONZE club op te komen.. dat gaat me te ver! WIJ ZIJN NOG STEEDS AJAX! AL KOMT DAT ER NIET ZOVAAK MEER UIT! MAAR WE MOETEN ER ACHTER BLIJVEN STAAN. IN DE GOEDE, MAAR OOK VOORAL DE SLECHTE PERIODES!
Gedeeltelijk mee eens maar je moet wel begrijpen, en dan vooral voor de mensen die Ajax al jaren en jaren volgen, dat het ook al echt JAREN niks meer is. Niks is meer constant, het beleid is zo wisselvallig als wat, en de rest weet je zelf vast wel op te noemen. Uiteraard! moeten/blijven we achter de club staan, je bent een Ajacied. Maar AJAX stond altijd, in Nederland, in Europa, in de Wereld! bekend om z'n spel, z'n glorie en alles erom heen! en dan was daar ineens het plan om van Ajax een commerciele club te maken. Eens in de zoveel jaar kampioen, blij zijn in Europacup wedstrijden tegen clubs die 10 jaar geleden een middenmoter in hun competitie waren, Ja, ik kan de gefrustreerde reacties bijzonder goed begrijpen, en ja, ook die van Ad, of je dat geslijm vindt of niet, hij heeft ook alles al meegemaakt zoals meerdere hier en Ajax van de absolute wereldtop naar een gemiddelde club in Europa zien gaan.
Twee kanten dus.
|
AFCA_Seaman

|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 17:58
|
|
By the way,
Ook vind ik het op dit moment niet ( Al doe ik het zelf ook, zowel hier als op de bank ) achteraf niet zoveel nut hebben om keihard over 1 of 2 spelers in een wedstrijd als deze uit te halen met negatieve opmerkingen, ik weet niet of iedereen het 90 minuten heeft gezien, maar het HELE team was werkelijk verschrikkelijk, op Ismael na (als je er toch IETS positiefs uit wilt halen) Zoals een Lindgren, prima voetballer vind ik maar in een wedstrijd als deze functioneert niemand goed dus hij ook niet. ''Ja maar hij hoort dit of dat te doen'' Ja maar als de mensen om hem heen niet datgene doen waarvan hij dat ook verwacht kan hij natuurlijk zelf ook niet goed functioneren.
Al met al is het natuurlijk verschrikkelijk waardeloos maar er zal toch van meerdere kanten moeten worden bekeken.
|
El Ch�charito

Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 20:05
|
|
Ach, ik haat dit team al tijden. Enkel Aissati kon me bekoren vandaag. Ik vind dit een stelletje armoedszaaiers en jammer dat we niet op onze bek gingen. Natuurlijk blessures oorzaak, maar ook Jong Ajax moet van zo'n ADO winnen. Teringzooi.
|
michiel23

Forum berichten: 400
|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 21:51
|
|
Citaat: Zoals ik al in het spelers topic heb aangegeven. Hij moet uit een ander vaatje gaan tappen volgend jaar. Een Elia en Arnautovic zijn verder in hun ontwikkeling. De uitstekende traptechniek van Sulejmani redt hem nog enigzins. Anders was het echt een hele matige speler in zijn huidige periode. Dit schreef Jobo, ik vraag me af welke uitstekende traptechniek je bedoeld. Ik heb Sulejmani vandaag niet een fatsoenlijke corner zien geven.
|
AFCA_Seaman

|
Geplaatst: Zo 8 maa 2009 22:35
|
|
Dat vraag ik me ook af, ik hoop niet dat je af gaat op die onbedoelde corner die hij er bijna intrapte. 9 van de 10 corners of vrije trappen komen voor de massa terrecht of 20 meter achter de massa.
|