Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 11 aug 2010 21:29
|
|
Ja klopt, ik was gewoon verlamd die 90 minuten in de ArenA. Ik was 10 jaar, ik had het nooit durven dromen.
Het is gewoon iets heiligs, een soort droom die uitkwam.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 21:14
|
|
Ajax - Dinamo Kiev, de sfeer was wel echt geweldig. Wel negentig minuten lang billenknijpen maar ik genoot er met volle teugen van.
Hopelijk staat deze wedstrijd in de toekomst ook nog bekend als de opmars van Ajax in het tweede decennium van de eenentwintigste eeuw.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 22:43
|
|
Klopt helemaal, Ajax - Kiev is de mooiste Ajax wedstrijd tot nu toe die ik bezocht heb. Wat een geweldige sfeer was daar zeg, ik zie mezelf daar nog staan.
|
Dan300491
Forum berichten: 33
|
Geplaatst: Ma 25 okt 2010 21:28
|
|
De 6-0 tegen Feyenoord in 1999, als klein ventje vergeet ik nooit meer hoe mijn vader helemaal gek was door de uitslag, schitterende herinnering.
Ook Ajax- Feyenoord met de hakbal van Van der Vaart blijft me altijd bij, kon het schitterend zien vanuit vak112.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 12 nov 2010 19:27
|
|
Zit ik tegenwoordig ook wel eens op 112. Prima vak leuk sfeertje mooi zicht én vaak goedkope ticketprijs. Jaaa, die hakbal van Van der Vaart zal me ook altijd bijblijven, ik vierde op die dag mijn verjaardag, want ik was eerder die week jarig geweest. Mooi om die goal te zien op de dag dat je je verjaardag viert en je hem kijkt met veel Feyenoorders.
|
AFCA Tyke
Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 20:33
|
|
Ajax - PSV de bekerfinale van 2006, Huntelaar ramde de 2-1 er in de 89st minuut in.. Ik zat in het midden van de Kuip, links van mij 1 ring boeren en rechts van mij 2 ringen (!!) joden! Prachtig dat gezang over en weer wat Ajax natuurlijk overklaste met die 2 ringen. Na dat doelpunt ging het helemaal los, want het seizoen ging stroef zeg.. Blind zat op de schopstoel, dankzij de play-offs mochten we voorronde CL spelen (2x wonnen van Feyenoord!), Rosenberg was geflopt als grote belofte, het spel was tot de winterstop dramatisch en scoren ging al helemaal niet. Gelukkig kwam Huntelaar toen, wat er voor zorgde dat het begon te draaien. In de 1/2 finale van de beker tegen Roda was het lang 0-1 voor Roda, tot dat Huntelaar in een alles of niets poging die bal er met een omhaal erin schoot. Ik was 14 en teleurgesteld in het seizoen, maar al die frustratie kwam er toen een beetje uit.. ik zat haast te janken, haha. Nee die 1/2 finale en de finale (waar ik dus bij was) zal ik nooit vergeten.
De eerste keer Ajax was datzelfde seizoen, Ajax - Groningen (3-2) een wedstrijd waarin het wel eens een keertje liep. Ik zat in vak 123, het was een avond wedstrijd, de sfeer was goed en het was kerstvakantie. Meer hoef ik niet te zeggen volgens mij.. altijd mooi als zo'n eerste wedstrijd perfect verloopt.
|
AFCA Tyke
Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Vr 28 jan 2011 23:22
|
|
Oei, dat je toen sliep joh. Zo'n moment beleef je niet vaak..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 08:58
|
|
Ja, maar ik was 9 jaar geloof ik en ik moest de volgende dag ook weer naar school, hè.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 17:28
|
|
Ik kan me dat nog goed herinneren. Het was volslagen onverdiend eigenlijk. Roda was ook niets meer, binnen no time liepen we uit naar 4-1 en namen gas terug, anders hadden we er zo nog 3 ingetrapt in de verlenging, de Kerkraders kwamen de klap niet te boven en boden totaal gaan verzet meer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 29 jan 2011 18:19
|
|
Ze begonnen geloof ik zelfs het Limburgs volkslied te zingen, vlak voor dat de gelijkmaker binnen werd getikt. In ieder geval een wedstrijd om nooit te vergeten. Charisteas speelde ook één van zijn beter wedstrijden in de verlenging.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Di 8 maa 2011 17:15
|
|
Ajax - Atlético Osasuna in 1991.
De 3e wedstrijd die Ajax 'thuis' speelde in Dusseldorf. Dit vanwege een schorsing vanwege het staafincident. 3 Wedstrijden minstens 200 kilometer buiten Amsterdam.
Dank aan de gastvrijheid van de Duitsers mochten we dus aantreden in het Rheinstadion.
Tegenstander Atlético Osasuna. S'morgens al heel vroeg weg met 10 man in een busje. Vol met Ajax vlaggen en mooiste zoals altijd was de grens over en alle Nederlandse auto's toeteren. Onderweg stoppen bij parkeerplaatsen om wat te eten en te voetballen. Op tijd naar het stadion, was ijs en ijs koud, gruwelijk koud. Duitsers waren zo vriendelijk om iedereen, waren niet veel toeschouwers, gezamelijk op de eretribune te zetten vanwege de kou.
Kan me niet veel meer herinneren, alleen de goal van Berkamp en een man die naast me zat. Ouwe man vol met Ajax zaken.
Tikt me op een gegeven moment aan en vraagt, ga je vaak naar Ajax op zijn Amsterdams. Zeg ja kom er wel eens. Zegt die moet je straks opletten als de teams het veld betreden. In Dusseldorf was er een spelerstunnel schuin achter de goal.
Maar als ze opkomen moet je goed opletten op shirt van Ajax en met name het witte gedeelte, vanwege de extreme kou krijg je een mooi effect namenlijk dat het lijkt of dat witte gedeelte licht geeft.
Knikte en dacht die ouwe is de weg kwijt totdat het moment daar was. Hij tikt me weer aan en zegt opletten, dat zal ik zeker doen zeg ik.
En Ajax kwam uit de tunnel en het leek echt of het licht gaf het shirt. Hij pakte mijn hand vast en zei:
Mooi hé!
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Za 26 maa 2011 00:24
|
|
Citaat: Ajax - Atlético Osasuna in 1991.
De 3e wedstrijd die Ajax 'thuis' speelde in Dusseldorf. Dit vanwege een schorsing vanwege het staafincident. 3 Wedstrijden minstens 200 kilometer buiten Amsterdam.
Dank aan de gastvrijheid van de Duitsers mochten we dus aantreden in het Rheinstadion.
Tegenstander Atlético Osasuna. S'morgens al heel vroeg weg met 10 man in een busje. Vol met Ajax vlaggen en mooiste zoals altijd was de grens over en alle Nederlandse auto's toeteren. Onderweg stoppen bij parkeerplaatsen om wat te eten en te voetballen. Op tijd naar het stadion, was ijs en ijs koud, gruwelijk koud. Duitsers waren zo vriendelijk om iedereen, waren niet veel toeschouwers, gezamelijk op de eretribune te zetten vanwege de kou.
Kan me niet veel meer herinneren, alleen de goal van Berkamp en een man die naast me zat. Ouwe man vol met Ajax zaken.
Tikt me op een gegeven moment aan en vraagt, ga je vaak naar Ajax op zijn Amsterdams. Zeg ja kom er wel eens. Zegt die moet je straks opletten als de teams het veld betreden. In Dusseldorf was er een spelerstunnel schuin achter de goal.
Maar als ze opkomen moet je goed opletten op shirt van Ajax en met name het witte gedeelte, vanwege de extreme kou krijg je een mooi effect namenlijk dat het lijkt of dat witte gedeelte licht geeft.
Knikte en dacht die ouwe is de weg kwijt totdat het moment daar was. Hij tikt me weer aan en zegt opletten, dat zal ik zeker doen zeg ik.
En Ajax kwam uit de tunnel en het leek echt of het licht gaf het shirt. Hij pakte mijn hand vast en zei:
Mooi hé!
Ik lees het nu pas Luut. Wat een prachtverhaal, kan het me zo visualiseren!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 27 maa 2011 22:58
|
|
Ah, prachtig!
Ahmad? Fandi?
|
LouisJari
Forum berichten: 431
|
Geplaatst: Wo 25 mei 2011 16:21
|
|
Mijn verhaal:
Ik was scholier in de jaren '90. De eerste keer dat ik van Ajax gehoord had, was toen ze in het AC Milan voor de eerste keer versloegen in de poulefase van de Champions League in het seizoen 1994/1995. Ik heb deze wedstrijd live gekeken. Het seizoen ervoor had AC Milan de Champions League gewonnen. Daarna versloeg Ajax ze nog een keer. Ik begon me te realiseren dat dit team erg sterk kon zijn.
Later in dat seizoen hoorde ik dat Ajax een team verslagen had met 7-0. Ik kon het niet geloven. Ik besloot om hun wedstrijden elke week te kijken. Ik vroeg me af hoe ze voetbalden. In die tijd kon ik Ajax live kijken op de Chinese televisie, zowel competitiewedstrijden als Champions League wedstrijden.
De thuiswedstrijd tegen Bayern München dat seizoen heeft mijn leven veranderd, echt waar. Ik stond perplex van het positiespel van Ajax. Geweldig spel en een fantastische atmosfeer in het Olympisch Stadion. Vooral de rust. Andre Rieu speelde daar Second Waltz. Ik was gek op het arrogante temperament van Ajax. Het was uniek. Ik vraag me af wie dat leidde. Louis van Gaal? Misschien. Ik ben echt jaloers op de fans die die wedstrijd in het Olympisch Station hebben gezien op die geweldige dag.
Zoals iemand op dit forum zei:
- Louis, kom je naar bed?
- NEE! IK GA DIE WEDSTRIJD NOG KEER KIJKEN! EN DAN NOG EEN KEER! EN DAN NOG EEN KEER! KUT BAYERN, KLOTEN HOENESS!
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Ma 27 jun 2011 00:17
|
|
Lol voor de Louis van Gaal stukje.
Mooi verhaal LouisJari. Helemaal omdat je echt bewust hebt gekozen voor Ajax. Dat betuigd van goede smaak.
|
Jacco
Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Vr 21 sep 2012 16:57
|
|
De wedstrijd van een jeugdtoernooi Ajax A1 - PSV A1 in 1992/1993.
Het toernooi in Haarlem. PSV staat met 3-0 voor. Spelend oa met Boudewijn Zenden,Pouwen.Ajax werd weg getikt.
Met de rust wisseld trainer Gerard van der Lem en Tonnie Pronk 5 spelers.
Binnen 2 minuten vanaf de aftrap zie ik voor het eerst Patrick Kluivert binnen 2 minuten met een solo 3-1 maken.
Een paar minuten later een bal over 50 meter van links achter naar rechts door Martijn Reuser op rechtsbuiten Jerry Borrius die met een weergaloze actie 2 man voorbij gaat terug legt op het hoofd van Clarense Seedorf 3-2.
4 minuten later Nordin Wooter met een actie onderuit gehaald ,strafschop Mendel Witzenhausen 3-3.
Actie achter het standbeen voorzet Martijn Reuser op de rand 16 ,schot Clarense Seedorf 4-3.
Ik weet dit allemaal omdat ik toen al wist dat er twee wereld sterren geboren waren. Kluivert en Seedorf.en ik het programmaboekje van dat toernooi heb bewaard en opgeschreven.
Uiteindelijk won Ajax met 6-3. Maar verloor de finale van het team uit Rotterdam met van Brinkhorst en Bobby Petta. foto ,foto
|
Jacco
Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Do 27 sep 2012 19:23
|
|
En natuurlijk Ajax - feijenoord in het olimpisch stadion 8-2 was het geloof ik.
Rotterdam met Been, Cruiff en Gullit
Van Basten de beste spits ooit van Ajax,, een betere zal er ook nooit meer komen.
Was de man van de wedstrijd. Mooie momenten en een schitterend stadion. Koud ,stank en regen en voetbal !
Schitterend.
|