Auteur
|
Bericht
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 7 feb 2009 16:16
|
|
Citaat: Respect voor de geweldige zelf beheersing van v Basten, maar ik kijk hier niet van op hoor. Dergelijke kreten hoor je op de F-Side wel vaker en het komt nu misschien een beetje hard over omdat velen dergelijke dingen niet gewend zijn en vinden dat je altijd maar hosanna moet roepen.
Dit heeft niet zoveel te maken met gewenning of niet. Ik zit ook in het stadion en hoor daar en elders ook dit soort dingen, maar dit is gewoon een kwestie van beschaving. Van Basten staat open voor een gesprek en het enige wat een aantal van die idioten doet is schelden en schreeuwen.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Za 7 feb 2009 16:16
|
|
Nu ga je straks krijgen dat Ajax achter gesloten deuren gaat trainen om de veiligheid te garanderen van spelers en staf.
Iets wat ik vroeger geweldig vond was de trainingen bezoeken van je 'Helden', lekker ouwehoeren en dan had ik een heerlijke dag. Zou niet gek op kijken als Ajax vanwege dit soort praktijken besluit om geen publiek meer toe te laten tijdens de trainingen.
En dan hebben we het nog niet eens over Feyenoord waar dit vaker gebeurt. Krijgen we Zuid-Europees gedoen in Nederland.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Za 7 feb 2009 18:03
|
|
Citaat: Respect voor de geweldige zelf beheersing van v Basten, maar ik kijk hier niet van op hoor. Dergelijke kreten hoor je op de F-Side wel vaker en het komt nu misschien een beetje hard over omdat velen dergelijke dingen niet gewend zijn en vinden dat je altijd maar hosanna moet roepen.
Dit heeft niet zoveel te maken met gewenning of niet. Ik zit ook in het stadion en hoor daar en elders ook dit soort dingen, maar dit is gewoon een kwestie van beschaving. Van Basten staat open voor een gesprek en het enige wat een aantal van die idioten doet is schelden en schreeuwen.
Nou, daar ben ik het wel mee eens Thomas, dat gaat helemaal nergens over. Het siert v Basten dat hij de moeite neemt om met die gasten te praten, echt goed.
Wat ik alleen maar aan wilde geven was dat ik niet begrijp waarom dit gisteren zo in het nieuws was, omdat het al zovaak is voorgekomen.
|
JS
Forum berichten: 741
|
Geplaatst: Za 7 feb 2009 18:21
|
|
Van Basten doet dit gewoon prima.
|
Cheers
Forum berichten: 181
|
Geplaatst: Zo 8 feb 2009 14:59
|
|
Zeg is het geen idee om met een groep Ajax keihard te steunen tijdens trainingen?
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 8 feb 2009 15:07
|
|
Citaat: Zeg is het geen idee om met een groep Ajax keihard te steunen tijdens trainingen?
Het zou beter werken dan dat gescheld allemaal.
Ik woon in Zuid-Amerika en het is hier bij wedstrijden zo op het moment dat de ploeg achter komt te staan, maakt niet uit tegen wie dat hele stadion op dat moment op staat en achter de ploeg gaat staan. En ik kan je verzekeren dat helpt.
Maar het is een verschil in mentaliteit dit.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 8 feb 2009 15:37
|
|
Dat denk ik ook, El Lute. Nederlands zijn veel te 'nuchter' en 'gewoon' om massaal achter de ploeg te gaan staan wanneer het minder gaat tegen De Graafschap. Voetbal is in Nederland voor te weinig mensen hun leven.
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 8 feb 2009 15:43
|
|
Citaat: Dat denk ik ook, El Lute. Nederlands zijn veel te 'nuchter' en 'gewoon' om massaal achter de ploeg te gaan staan wanneer het minder gaat tegen De Graafschap. Voetbal is in Nederland voor te weinig mensen hun leven.
Inderdaad, zal ook niet veranderen.
Wel eens discussies met mensen in Nederland over dat voetbal leven is.
Mensen komen dan dat je dan wat tekort komt in je leven.
En tsja, heb dat snel afgeleerd om dat dan nog uit te leggen. Andere wereld.
|
AjaxTim
Forum berichten: 53
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 16:55
|
|
Er was vandaag een gesprek toch? Weet iemand al wat daar uit gekomen is?
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 18:30
|
|
Is er al wat bekend over het gesprek dat van Basten zou voeren met de fans. Hij zou samen met Rik van den Boog en misschien met 1 of 2 spelers erbij, gaan praten met de supporters. Ik ben erg benieuwd op de knop nu om gaat bij Marco van Basten. Ik hoop dat de supporters goed hebben gezegd dat de taktische wissels verkeerd zijn van de heer Marco! Ik hoop dat hij nu oplet, en niet die fantasieopstellingen doet! Weet iemand al wat meer informatie over dit gesprek, ikzelf kan niks vinden..
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 18:54
|
|
Waar ik wel naar benieuwd ben als dit gesprek er is geweest.
Wie zijn deze fans en namens wie spreken ze.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 19:00
|
|
Citaat:
Amsterdam, 09 feb 2009
Algemeen directeur Rik van den Boog, hoofdtrainer Marco van Basten en manager technische zaken Danny Blind spraken maandag met een afvaardiging van de Ajax-supporters. ,,Een pittig, maar goed gesprek”, aldus Van den Boog.
Vertegenwoordigers van Supportersvereniging Ajax, AFCA-supportersclub, Vak M, F-side en Vak 410/jongeren werden maandag uitgenodigd in de ArenA om met Van den Boog, Van Basten en Blind een gesprek te voeren. Aanleiding is vooral de slechte reeks die Ajax de laatste vier wedstrijden heeft neergezet. ,,Het was een pittig, maar goed gesprek”, aldus Van den Boog, die met de aanwezigen afsprak niet de ins en outs van de bijeenkomst prijs te geven. ,,Het is logisch dat er na een aantal slechte wedstrijden op rij de emoties loskomen bij de supporters. Tijdens dit gesprek was er de ruimte om die emoties te uiten.”
De supporters gaven in het anderhalf uur durende gesprek aan Marco van Basten onvoorwaardelijk te steunen en deden ook een beroep op de directie om geduld te hebben en de hoofdtrainer ‘de klus te laten klaren’.
Ook lieten de supporters weten dat de spelers van Ajax in hun ogen harder moeten werken en dat er meer contact wenselijk is tussen de supporters en de club. Ajax heeft een goed gevoel overgehouden aan de bijeenkomst. ,,Alles verliep heel respectvol”, aldus Van den Boog. ,,Wij nemen onze verantwoordelijkheid en dat doen de supporters ook. Nu gaan we ons allemaal richten op zondag.”
AJAX.nl
|
*Ajax'4'life!
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 19:07
|
|
Fijn om te horen dat de fans vertrouwen hebben in van Basten!
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 19:08
|
|
Zaten hier dan ook de mensen bij die Marco voor oa: Homo, klootzak, eikel etc etc. uitmaakten?
Ben blij dat er toch wederzijds respect is en dat ze in ieder geval van elke kant hun zegje hebben kunnen doen. Al ben ik bang dat er veel mensen zijn die denken door zo' n gesprek te lezen dat Ajax nu helemaal fris en fruitig de komende 10 wedstrijden zullen winnen. Het heeft nog steeds tijd nodig en natuurlijk slaat het niet ineens om.
Wedstrijd tegen 010 is een wedstrijd opzich dus daar kan van alles gebeuren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 19:08
|
|
Wat is daar zo fijn aan dan?
|
UltraRebel
Forum berichten: 43
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 20:06
|
|
Ik zie het zelf niet zo zitten met van Basten. Maar ik vind het goed dat iedereen benadrukt dat we achter hem moeten blijven staan. En dus zeker niet ontslaan. De afgelopen 10 jaar hebben we al zoveel trainers gehad, en nooit speelden we goed, dus dat heb allemaal geen nut.
Zorgen voor kwaliteit op het veld, vastigheid en inzet. Dus niet Suarez verkopen van de zomer, en weer een spits halen die 1,5 jaar nodig heeft om zich aan te passen.
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 20:17
|
|
Citaat: Ik zie het zelf niet zo zitten met van Basten. Maar ik vind het goed dat iedereen benadrukt dat we achter hem moeten blijven staan. En dus zeker niet ontslaan. De afgelopen 10 jaar hebben we al zoveel trainers gehad, en nooit speelden we goed, dus dat heb allemaal geen nut.
Zorgen voor kwaliteit op het veld, vastigheid en inzet. Dus niet Suarez verkopen van de zomer, en weer een spits halen die 1,5 jaar nodig heeft om zich aan te passen.
Maar die 2e plaats moet gehaald worden.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 20:18
|
|
Citaat: Ik zie het zelf niet zo zitten met van Basten. Maar ik vind het goed dat iedereen benadrukt dat we achter hem moeten blijven staan. En dus zeker niet ontslaan. De afgelopen 10 jaar hebben we al zoveel trainers gehad, en nooit speelden we goed, dus dat heb allemaal geen nut.
Van mij mag Suarez voor een goed bedrag weg, mits er al een goede opvolger gescout is. Dan houd je geld over om een nieuwe spits, een creatieve middenvelder met loopvermogen, een sterke mandekker en een linksback te halen.
|
UltraRebel
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 20:53
|
|
Citaat: Maar die 2e plaats moet gehaald worden.
Want? Heb liever een paar leuke uefa cup wedstrijden, dan 6 wedstrijden ergeren in de CL.
Citaat: Van mij mag Suarez voor een goed bedrag weg, mits er al een goede opvolger gescout is. Dan houd je geld over om een nieuwe spits, een creatieve middenvelder met loopvermogen, een sterke mandekker en een linksback te halen.
Ja als ze die dan ook halen hoor je mij ook niet klagen. Maar dan zal je zien dat ze weer Oleguers en kennedys halen.
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 21:02
|
|
Citaat: Maar die 2e plaats moet gehaald worden.
Want? Heb liever een paar leuke uefa cup wedstrijden, dan 6 wedstrijden ergeren in de CL.
Ik niet en je geeft aan dat van Basten moet blijven. Dat betekend dat die de tijd krijgt om op te bouwen wat weer betekend dat het team er moet staan in het nieuwe seizoen.
Ander probleem is de financiën, dat is teveel wat je misloopt elke keer. Nu zit PSV ons weer in de nek , en het moet voorkomen dat hun er met de 2e plek vandoor gaan.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 21:03
|
|
Ik begin het eigenlijk nu pas jammer te vinden dat Perez weg is en namelijk wel omdat gewoon Ismael al een heel jaar geblesseerd is. Verder missen we een echter leider op het middenveld..
Een "10" mag ook een ervaren rot zijn hoor wat mij betreft, er komt heb ik het idee een goede lichting aan die capabel moet zijn om op die positie te spelen.
Wat mandekkers betreft bestaat al niet de ganse verdediging van jong-ajax uit a-junioren? Dit geeft aan dat er toch iets van jeugd komt hopelijk.
|
UltraRebel
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 21:23
|
|
Citaat: Ik niet en je geeft aan dat van Basten moet blijven. Dat betekend dat die de tijd krijgt om op te bouwen wat weer betekend dat het team er moet staan in het nieuwe seizoen.
Ander probleem is de financiën, dat is teveel wat je misloopt elke keer. Nu zit PSV ons weer in de nek , en het moet voorkomen dat hun er met de 2e plek vandoor gaan.
Ja maar ik geloof niet dat er volgend seizoen ineens een ploeg staat die leuke dingen kan doen in de CL, jij wel?
Die financiën interesseren me geen reet, daar zien wij toch niks van terug. Die financiën halen wel door weer spelers te verkopen, zoals altijd.
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 21:26
|
|
Citaat:
Ja maar ik geloof niet dat er volgend seizoen ineens een ploeg staat die leuke dingen kan doen in de CL, jij wel?
Die financiën interesseren me geen reet, daar zien wij toch niks van terug. Die financiën halen wel door weer spelers te verkopen, zoals altijd.
Dat weet je met Ajax nooit, Ajax is een van die clubs waar er maar weinig van zijn die er ineens kan staan. En die financiën zijn heel belangrijk.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 21:59
|
|
Citaat: Wat is daar zo fijn aan dan?
Naja, ik bedoel gewoon in de zin van, aanstaande zondag is een wedstrijd waar iedereen zich op verheugt, of het nou goed of slecht gaat in de competitie..magoed, vergeet dat..
We hebben daarna Volendam, Utrecht, Den haag en De Graafschap,
Op papier wedstrijden die je moet pakken. Of het is dat je daar 12 punten pakt en dan is alles zeker ineens hosana want Ajax heeft de draai weer gevonden, of je loopt daar ook ineens tegen tegen een nederlaag en 3 gelijke spelen aan en dan zijn er vast weer acties of is Van Basten misschien zelfs weg ondanks het vertrouwen wat er uit het gesprek kwam vandaag. Ik vind het gewoon zo'n maffe situatie, ik kan het niet goed uitleggen..de rest van het seizoen zal Marco gewoon het middelpunt van kritiek zijn. Ik ben benieuwd naar de reacties van de pers VS de supporters na deze aantal wedstrijden. Als je nu 4 wint is het vast weer h....
Aaah Fuck it, ik kom er niet meer uit...snap er zelf niks meer van, kan het gewoon niet uitleggen wat ik voel/denk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 9 feb 2009 22:07
|
|
Was eigenlijk een opmerking vanwege deze post, Seaman.
Citaat: Fijn om te horen dat de fans vertrouwen hebben in van Basten!
|