Auteur
|
Bericht
|
Ché
Forum berichten: 250
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 02:34
|
|
De Argentijnse onder 20 ploeg leek even uitgeschakeld te zijn om zich voor de jeugd WK te plaatsen. (de 1e vier uit de nog te spelen finalepoule gaan immers naar de WK in Egypte).
Kwartier voor tijd kwam Ecuador - en eerlijk gezegd niet eens onverdiend- op een 2-1 voorsprong.
Direct vanaf de aftrap een fraaie gelijkmaker van Velez speler, Bella die in zijn uitbundigheid nog de 2e gele kaart kreeg en Argentinië in de slotfase met z'n tienen verder kon.
De achterhoede van Argentina ziet er dit toernooi overigens alles behalve sterk uit.
Wel mooi, om de haast makende Ecuador spelers hun eigen ploeggenoot met 3 man sterk buiten de lijnen zien dragen. Geen tijd voor een blessurebehandeling maar in blessuretijd nog op jacht naar de winnende treffer die hun naar de volgende ronde had moeten brengen.
Argentinië met deze uitslag dus geplaatst en Ecuador zo goed als uitgeschakeld met de confrontatie, Colombia en Venezuela die met een gelijkspelletje beide verder gaan.
Vamos.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 17:04
|
|
Deze post leek me wel een mooie openingen voor een topic over Sudamericano sub-20, Ché. Ik volg het toernooi ook. Salvio is tot nu toe met afstand de beste aan Argentijnse zijde. Cristaldo kan natuurlijk ook ballen, maar ik denk dat hij graag wat beter in z'n rug gesteund zou willen worden. In dat opzicht mist men Piatti behoorlijk. Verder vind ik de verdediging van Argentinië behoorlijk houterig.
|
Ché
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 20:08
|
|
Citaat: Deze post leek me wel een mooie openingen voor een topic over Sudamericano sub-20, Ché. Ik volg het toernooi ook. Salvio is tot nu toe met afstand de beste aan Argentijnse zijde. Cristaldo kan natuurlijk ook ballen, maar ik denk dat hij graag wat beter in z'n rug gesteund zou willen worden. In dat opzicht mist men Piatti behoorlijk. Verder vind ik de verdediging van Argentinië behoorlijk houterig.
Leuk,
Nog iemand die dit toernooi, dat tot op heden wel een beetje tegenvalt, volgt.
De Argentijnen hebben in de groepsfase niet kunnen overtuigen.
Achterhoede oogt alles behalve solide, zo ook gisteren weer met 2 simpele uit standaadsituaties en aantal keren was het zo lek als het welbekende mandje achterin.
Colombia dat gisteren door het oog van de naald kroop en via een loting zich alsnog wist te plaatsen voor de finalepoule.
In blessuretijd mocht men na eerder lat en pal getroffen te hebben nog eens van 11 meter aanleggen. Doelman Romo werd de held van Venezuela door de bal te keren waarmee pok Venezuela zich voor de volgende ronde wist te plaatsen.
Tijdens de vorige Copa America voor het eerst in de geschiedenis de knock out fase gehaald en nu ook met de 'pibes' succesvol.
Straks in de andere groep nog de ontmoetingen tussen Chile en Paraguay, en een Zuid Amerikaanse klassieker tussen Uruguay en Brazilië.
Uruguay 3 3 0 0 9 (9-4)
Brasil 3 2 1 0 7 (5-2)
Paraguay 3 1 1 1 4 (8-6)
Chile 3 1 0 2 3 (4-5)
Het puntloze en al uitgespeelde Bolivia is overigens uit bovenstaande stand wegehaald.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 20:38
|
|
Ik moet zeggen dat ik wel wat achter lig met de wedstrijden, Ché. Ik download ze namelijk achteraf en dat levert op dit moment wat problemen op met m'n internetconnectie.
In welk opzicht vind je het tot nu toe tegenvallen?
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 20:53
|
|
Citaat:
Leuk,
Nog iemand die dit toernooi, dat tot op heden wel een beetje tegenvalt, volgt.
Hahaha, gisteren in kroeg eerste helft gevolgt van Argentina - Ecuador en daarna uiteraard Boca Juniors - Racing (Ischia - Llop) en Argentina had het moeilijk. Zat op de klok te kijken tijdens Boca Juniors - Racing om iedereen zo gek te krijgen de laatste minuten van Argentina - Ecuador even te kijken, Boca Juniors - Racing was toch slaap verwekkend met wel terechte winnaar.
Maar zo vielen we dus net in bij de Ecuador Spelers die hun medespeler achter de lijnen brachten. Moment wat de wereld over zal gaan.
Opmerkelijk dat Ecuador het voetballend wilde uitspelen op dat moment in tegen stelling tot de ballen in de 16 pompen op hoop van zegen.
Argentina verder en toen weer terug naar El Club Mas Grande de Argentina.
|
Ché
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 21:08
|
|
Citaat: Ik moet zeggen dat ik wel wat achter lig met de wedstrijden, Ché. Ik download ze namelijk achteraf en dat levert op dit moment wat problemen op met m'n internetconnectie.
Argentinië en Colombia vallen me voetballend gezien wat tegen.
Publieke belangstelling idem dito, al zat het bij Venezuela - Colombia in de slotfase toch ruim halfvol..
Je haalt de wedstrijden neem ik aan via Maxxed (fbtz) of Rojadirecta binnen?
Wel zo handig, zeker gezien het tijdverschil met Zuid Amerika.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 21:23
|
|
Ik volg het kwalificatietoernooi ook, maar op een andere continent. In Afrika zijn er momenteel ook kwalificaties. Ghana wist zich vandaag te plaatsen voor de finale ten koste van Zuid-Afrika door met 4-3 te winnen. Later op de dag zorgde Kameroen voor een stunt door Nigeria met 0-2 verslaan. Zuid-Afrika en Nigeria moeten nog wel zien uit te vechten wie de laatste ticket bemachtigd voor het WK.
Aan de Zuid-Amerikaanse kampioenschappen ben ik helaas nog niet toegekomen, maar net als Thomas download ik de wedstrijden achteraf.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 22:11
|
|
Citaat: Ik moet zeggen dat ik wel wat achter lig met de wedstrijden, Ché. Ik download ze namelijk achteraf en dat levert op dit moment wat problemen op met m'n internetconnectie.
Argentinië en Colombia vallen me voetballend gezien wat tegen.
Publieke belangstelling idem dito, al zat het bij Venezuela - Colombia in de slotfase toch ruim halfvol..
Je haalt de wedstrijden neem ik aan via Maxxed (fbtz) of Rojadirecta binnen?
Wel zo handig, zeker gezien het tijdverschil met Zuid Amerika.
Via Maxxed, inderdaad. Alleen het downloaden gaat vanaf Aruba niet zo geweldig. Moet het maar doen wanneer ik weer terug ben in Nederland.
Persoonlijk kijk ik meer naar de individuele prestaties dan naar de teamprestaties. En waar Argentinië en Colombia wellicht wat tegenvallen, daar vallen Uruguay en Venezuela me mee. Wat me ook wel bevalt van dit toernooi is dat het gros van deze spelers al aardig wat ervaring heeft op profniveau. Daarnaast zijn steeds meer landen in navolging van Colombia (en uiteraard Brazilië en Argentinië) jonge gastjes gewoon gaan doorschuiven naar de nationale A-selectie in plaats van altijd maar te blijven vasthouden aan de 'grote' namen.
|
Ché
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 23:45
|
|
Citaat: Via Maxxed, inderdaad. Alleen het downloaden gaat vanaf Aruba niet zo geweldig. Moet het maar doen wanneer ik weer terug ben in Nederland.
Persoonlijk kijk ik meer naar de individuele prestaties dan naar de teamprestaties. En waar Argentinië en Colombia wellicht wat tegenvallen, daar vallen Uruguay en Venezuela me mee. Wat me ook wel bevalt van dit toernooi is dat het gros van deze spelers al aardig wat ervaring heeft op profniveau. Daarnaast zijn steeds meer landen in navolging van Colombia (en uiteraard Brazilië en Argentinië) jonge gastjes gewoon gaan doorschuiven naar de nationale A-selectie in plaats van altijd maar te blijven vasthouden aan de 'grote' namen.
Niet gek, om tegen deze tijd van het jaar op Aruba te verblijven.
Op Maxxed staan ook de samenvattingen van dit toernooi en als zelfs die kleine bestanden niet best werken en het mogelijk is om hier een link te plaatsen kan ik ze altijd nog via filefront er op zetten.
Wat betreft de overige landen heb je zeker gelijk.
Mooi voor een Venezuela die eerder al doordrongen tot de knock out fase van de Copa America en dit kunststukje nu ook flikken met de jeugdploeg.
Uruguay heb ik wat minder van gezien tot op heden maar spreken hun resultaten voor zich en viel Ecuador me gisteren ook niet tegen.
En bij Colombia zat een aardige lichting hiervoor.
Aardig gedaan bij de diverse jeugdtoernooien waarvan een aantal spelers zoals jij al schreef inmiddels de stap hebben gemaakt naar volwaardig international. Was ook wel nodig want er liepen daar behoorlijk wat stuntelaars rond die niets meer toevoegden.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 29 jan 2009 03:31
|
|
Het eerste wat Colombia moet doen is die Yepes eruit flikkeren. Denkt dat hij Beckenbauer zelf is, maar ondertussen stapelt hij fout op fout. Hoe vaak die kerel de buitenspelval wel niet opheft. Niet te geloven.
Wie vind jij de meest interessante spelers uit de Colombiaanse competitie, Ché? Persoonlijk was ik altijd wel gecharmeerd van Humberto Mendoza, om maar wat te noemen. River Plate wilde hem laatst op huurbasis overnemen, maar helaas voor hen kwam het er niet van. Moet zeggen dat ik vaak vooral de play-offs uit Colombia te zien krijg en dat ik daarom niet alle spelers ken.
Zou je toevallig ook complete wedstrijden op filefront kunnen zetten?
|
Ché
|
Geplaatst: Do 29 jan 2009 16:20
|
|
Citaat: Het eerste wat Colombia moet doen is die Yepes eruit flikkeren. Denkt dat hij Beckenbauer zelf is, maar ondertussen stapelt hij fout op fout. Hoe vaak die kerel de buitenspelval wel niet opheft. Niet te geloven.
In de laatste wk kwalificatie wedstrijd was Yepes nog aanvoerder. Toch gezien als belangrijke speler door Lara.
Verder zag je toen wel een hoop namen terug van spelers waarmee de nieuwe bondscoach (Lara) succesvol mee was met de diverse jeugdteams.
Een Aguilar, Guarin, de opkomende back, Camilo Zuñiga om er maar eens een aantal te noemen.
Wie vind jij de meest interessante spelers uit de Colombiaanse competitie, Ché? Persoonlijk was ik altijd wel gecharmeerd van Humberto Mendoza, om maar wat te noemen. River Plate wilde hem laatst op huurbasis overnemen, maar helaas voor hen kwam het er niet van. Moet zeggen dat ik vaak vooral de play-offs uit Colombia te zien krijg en dat ik daarom niet alle spelers ken.
De sterke centrale man van Nacional.
Kopsterk en een paar keer indruk zien maken in Copa Libertadores wedstrijden. Dit jaar zal die wanneer ie niet vertrekt dat podium op zn buik kunnen schrijven.
Verder is Giovanni Moreno daar nog een interessante speler hoewel het er vorig jaar na z'n dure transfer van Envigado naar Nacional nog niet is uitgekomen. Benieuwd of de nieuwe trainer (Suarez, ex técnico van Ecuador) hem weer aan het voetballen gaat krijgen.
Freddy Montero was al eens topscorer bij Huila.
vorig seizoen de topschutter van Deportivo Cali en de Copa Mustang II.
Bij La Equidad was Stallin Motta erg belangrijk in het afgelopen jaar, en Teofillo Gutierrez bij Atletico Junior.
Tijdens de Sub 20 is Yamith Cuesta me meegevallen.
De centrale verdediger blijkt in de 2e divisie te spelen. Benieuwd of die na dit toernooi nog bij Expreso Rojo blijft.
Perez met z'n 2 doelpunten tegen Argentinië en bij Boyaca Chico al een paar keer de figura.
Linksback, Alex Diaz van Millonarios.
Zou je toevallig ook complete wedstrijden op filefront kunnen zetten?
http://files.filefront.com/VenezuelaCol ... einfo.html
Van de finaleronde kan ik er straks nog wel een aantal wedstrijden opzetten.
Scheelt sowieso ook weer wat ruimte op de pc..
Zojuist de highlights gezien van de 2 duels van gisteren.
Uruguay dat voor de 4e keer op rij won, dit keer met 3-2 van Brazilië.
De finaleronde:
31.01.09
Puerto Ordaz Argentina - Paraguay
Puerto Ordaz Uruguay - Brasil
Puerto La Cruz Venezuela - Colombia
02.02.09
Maturín Brasil - Argentina
Maturín Uruguay - Colombia
Puerto La Cruz Paraguay - Venezuela
04.02.09
Puerto La Cruz Colombia - Paraguay
Puerto La Cruz Argentina - Uruguay
Puerto La Cruz Venezuela - Brasil
06.02.09
Puerto La Cruz Colombia - Brasil
Puerto La Cruz Uruguay - Paraguay
Puerto La Cruz Venezuela - Argentina
08.02.09
Puerto La Cruz Argentina - Colombia
Puerto La Cruz Paraguay - Brasil
Puerto La Cruz Venezuela - Uruguay
|
Eto'o
|
Geplaatst: Do 29 jan 2009 17:11
|
|
Zuñiga vond ik bij Atlético Nacional ook geen beroerde speler. Ben benieuwd hoe hij het doet bij Siena. Guarín was in Colombia met name gerenommeerd om z'n afstandsschot, maar heeft toch knap de weg omhoog gevonden in Europa. Ik heb wel het idee dat hij nu aan z'n plafond zit.
Van Colombia heb ik dit toernooi pas twee helften gezien, maar nr. 5 Cuesta viel me daarin ook op. Verder heeft Colombia net als Ecuador wel erg veel fysiek sterke jongens. Spelers met een dusdanige voorsprong dat zelfs op het hoogste jeugdniveau vrij makkelijk overeind zullen blijven. Eigenlijk zouden ze bondscoaches moeten verbieden om hier spelers van boven de 1,80 mee naar toe te nemen.
Bedankt voor de link op Filefront! Geweldig. Laat me alsjeblieft weten als je meer volledige wedstrijden kan plaatsen. Alles wat ik voor m'n terugkeer naar Nederland al kan downloaden is erg mooi meegenomen.
Ik wilde overigens zelf even op en neer vliegen naar Puerto la Cruz. Vier dagen, zes wedstrijden en dan hopelijk voor niet al teveel geld. Helaas zit dat er niet meer in.
|
Ché
|
Geplaatst: Vr 30 jan 2009 21:31
|
|
Citaat: Ik wilde overigens zelf even op en neer vliegen naar Puerto la Cruz. Vier dagen, zes wedstrijden en dan hopelijk voor niet al teveel geld. Helaas zit dat er niet meer in.
Dat was geen verkeerd uitstapje geweest, Enganche.
2 jaar terug met de Copa America vanuit Colombia (San Andres) een uitstapje gemaakt naar Maracaibo en daar een aantal wedstrijden kunnen bijwonen.
Morgen dus het begin van de finaleronde.
Eerste vier die zich plaatsen voor de jeugd wk in Egypte, later dit jaar.
Javier Reina zal er morgen niet bij zijn vanwege een schorsing.
Benieuwd of ze Cardenas z'n opwachting in de basis laten maken, of dat de inmiddels vrij ervaren jongeling (op z'n 16e debuteren en al ruim 150 wedstrijden in het Colombiaanse profvoetbal) weer vanaf de bank zal beginnen. Meija lijkt na z'n sterke invalbeurt een zekerheidje om in de basis te starten.
Wanneer ze op Maxxed de finaleronde wedstrijden erop zetten, kan ik ze wel op filefront plaatsen, geen probleem.
|
Ché
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 23:14
|
|
Schakel pas net in, maar dit gaat werkelijk nergens over.
Waterballet in Venezuela bij de Clásico tussen Brazilië en Argentinië.
Citaat: De uitslagen van afgelopen weekend:
Argentina - Paraguay 1-1
Uruguay - Brasil 2-3
Venezuela - Colombia 2-1
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 3 feb 2009 01:05
|
|
Citaat: Schakel pas net in, maar dit gaat werkelijk nergens over.
De Brazilianen met 2-0 gewonnen en heb zelf alleen de paar laatste minuten gezien. Agua, Agua en nog eens mucho agua.
Einde was weer prachtig, bal bleef liggen in het water en Argentijnen die hun frustraties even los lieten. Eventjes handgemeen waar bijna iedereen bij betrokken was. Mooi het commentaar, eigenlijk had de scheids iedereen geel moeten geven om eventjes wat duidelijk te maken. Nu aan beide kanten 1tje eraf met rood.
|
Ché
|
Geplaatst: Di 3 feb 2009 14:00
|
|
Citaat: Schakel pas net in, maar dit gaat werkelijk nergens over.
De Brazilianen met 2-0 gewonnen en heb zelf alleen de paar laatste minuten gezien. Agua, Agua en nog eens mucho agua.
Einde was weer prachtig, bal bleef liggen in het water en Argentijnen die hun frustraties even los lieten. Eventjes handgemeen waar bijna iedereen bij betrokken was. Mooi het commentaar, eigenlijk had de scheids iedereen geel moeten geven om eventjes wat duidelijk te maken. Nu aan beide kanten 1tje eraf met rood.
Die scheidsrechter was inderdaad een drama.
Al komt het voetbal wat de Argentijnse jeugdploeg dit toernooi laat zien, daar aardig bij in de buurt.
2-0 nederlaag dus tegen Brazilië die met 6 uit 2 een prima start hebben en al met anderhalf been in Egypte staan.
Uruguay dat in groepsfase huis hield en zich met 12 uit vier eenvoudig voor de finaleronde wist te plaatsen behaalde gisteren een benauwde zege op de Colombiaanse 'pibes'. Vooral de doelman daar wisselt briljante reddingen af met de meest stomzinnige blunders. Increible. Nu al verkozen tot grabbelaar van het jaar.
Verder las ik bij de uitslagen dat Paraguay met 3-0 te sterk was geweest voor Venezuela.
De uitslagen en de stand na gisteren:
Brazilië - Argentina 2-0
Colombia - Uruguay 1-2
Paraguay - Venezuela 3-0
Brasil 2 2 0 0 6 (5-2)
Paraguay 2 1 1 0 4 (4-1)
Uruguay 2 1 0 1 3 (4-4)
Venezuela 2 1 0 1 3 (2-4)
Argentina 2 0 1 1 1 (1-3)
Colombia 2 0 0 2 0 (2-4)
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Di 3 feb 2009 15:39
|
|
Erg interessant toernooi, dat ik ook al volg vanaf dag 1.
Heb de meeste ploegen nu al zo'n 3/4 keer gezien en het niveau valt me niet tegen eigenlijk, op enkele uitzonderingen na (Peru bijvoorbeeld). Heb lange tijd gelijke tred kunnen houden met het speelschema qua bekeken wedstrijden maar heb nu inmiddels ook een achterstand, zo heb ik nog weinig gezien van de finalepoule, maar dat komt later nog wel. Van de meeste spelers kun je na zo'n volledige 1ste ronde sowieso wel al een goeie indruk krijgen.
|
Ché
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 02:56
|
|
Citaat: Erg interessant toernooi, dat ik ook al volg vanaf dag 1.
Heb de meeste ploegen nu al zo'n 3/4 keer gezien en het niveau valt me niet tegen eigenlijk, op enkele uitzonderingen na (Peru bijvoorbeeld). Heb lange tijd gelijke tred kunnen houden met het speelschema qua bekeken wedstrijden maar heb nu inmiddels ook een achterstand, zo heb ik nog weinig gezien van de finalepoule, maar dat komt later nog wel. Van de meeste spelers kun je na zo'n volledige 1ste ronde sowieso wel al een goeie indruk krijgen.
Met om de twee dagen een nieuwe speelronde wordt het lastig om bij te blijven, tenzij je zitvlees en heel veel tijd hebt om de 3 duels achter elkaar te kijken.
Maar goed,
Zoals wel vaker erg leuke edities om te volgen.
Ook deze weer, met nu eens een keer andere landen die het behoorlijk doen, o.a. Uruguay, Paraguay, Venezuela.
Verder altijd de talenten op deze toernooien die je een tijd later al dan niet terug ziet bij de grotere clubs in Europa en Zuid Amerika.
Morgen (4 februari) alweer de 3e speeldag van de finaleronde.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 4 feb 2009 15:59
|
|
Ik ben inmiddels vrijwel helemaal bij qua downloads. Zet straks wat wedstrijden op dvd en gaan met die banaan.
Brazilië heeft op zich geen wonderploeg. Hoe spelen die tot nu toe?
|
El Lute
|
Geplaatst: Do 5 feb 2009 08:46
|
|
Colombia gewonnen en Argentina verloren met 1-2 van Uruguay die het niet moeilijk hadden. Hoop dat na dit tournooi het einde wordt van die mafkees Baptista. Die vind zich zelf nog al wat.
Voorlopig Ultimo en misschien wel uitschakeling. Zou drama zijn.
Het was helemaal niets en Uruguay verdiend gewonnen.
|
Ché
|
Geplaatst: Do 5 feb 2009 12:03
|
|
Citaat: Ik ben inmiddels vrijwel helemaal bij qua downloads. Zet straks wat wedstrijden op dvd en gaan met die banaan.
Citaat: Brazilië heeft op zich geen wonderploeg. Hoe spelen die tot nu toe?
Heb ze vannacht - na verplichtingen in de Kuip- nog ff aan het werk gezien tegen Venezuela.
Wederom een simpele zege voor de makkelijk spelende Braziliaanse onder - 20 ploeg.
Colombia dat voor het eerst sinds de toernooiwinst in eigen land (2005) weer eens een wedstrijd in de finaleronde wist te winnen.
Heb van deze wedstrijd nog niks van gezien, maar een broodnodige overwinning voor de pibes met duels tegen Argentina en koploper Brazilië nog op het programma.
[list">1. Brazil 3 - 3 - 0 - 0 - 9 (8-2)
2. Uruguay 3 - 2 - 0 - 1 - 6 (6-5 )
3. Paraguay 3 - 1 - 1 - 1 - 4 (5-3)
4. Colombia 3 - 1 - 0 - 2 - 3 (4-5 )
5. Venezuela 3 - 1 - 0 - 2 - 3 (2-7)
6. Argentina 3 - 0 - 1 - 2 - 1 (2-5)[/list">
Citaat: Voorlopig Ultimo en misschien wel uitschakeling. Zou drama zijn.
Het gaat op deze manier een lastig verhaal worden voor de Argentijnse jonkies om de wereldtitel van 2007 te kunnen prolongeren.
|
muhaha
Forum berichten: 496
|
Geplaatst: Do 5 feb 2009 12:06
|
|
Gaat erg lastig worden voor Argentinie maar toch zie ik nog wel kansen hoor. Ze staan immers met nog 2 wedstrijden te gaan maar 2 punten achter op Colombia (dat 4de staat) en Argentinie heeft natuurlijk de 2 lastigste tegenstanders al gehad.
|
Ché
|
Geplaatst: Vr 6 feb 2009 16:10
|
|
Citaat: Gaat erg lastig worden voor Argentinie maar toch zie ik nog wel kansen hoor. Ze staan immers met nog 2 wedstrijden te gaan maar 2 punten achter op Colombia (dat 4de staat) en Argentinie heeft natuurlijk de 2 lastigste tegenstanders al gehad.
Ze hebben het zelfs nog in eigen hand wanneer ze de 2 laatste wedstrijden zouden weten te winnen, maar goed.
Gezien het spel van de Argentijnen en het feit dat er pas één keer gewonnen werd (2-1 tegen Peru) in 7 wedstrijden, heb ik er een hard hoofd in.
Vannacht mogen ze het gaan doen, tegen Venezuela.
Drie punten en dan een mooie 'finale' op de laatste speeldag tegen de Colombianen.
Inmiddels net als Enganche een beetje bij wat de wedstrijden betreft?
|
El Lute
|
Geplaatst: Za 7 feb 2009 15:26
|
|
Citaat: Gaat erg lastig worden voor Argentinie maar toch zie ik nog wel kansen hoor. Ze staan immers met nog 2 wedstrijden te gaan maar 2 punten achter op Colombia (dat 4de staat) en Argentinie heeft natuurlijk de 2 lastigste tegenstanders al gehad.
Venezuela - Argentina 1-1 geworden maar wat was het moeilijk voor de Argentijnen. 3 Minuten extra tijd en 1-0 voor Venezuela.
Nog een seconde of 10 te spelen en Argentina maakt gelijk dus ze leven nog. Moeten ze zondag van Colombia winnen.
Venezuela was bij winst voor het eerst in de historie gekwallificeerd maar moeten nu dus even wachten.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 8 feb 2009 04:32
|
|
Ik heb vandaag Brazilië-Argentinië teruggekeken. Nou heb ik toch een aardig aantal gekeken professionele voetbalwedstrijden op m'n cv staan, maar zelden werden ze op zo'n belabberd veld uitgespeeld. Hierop was fatsoenlijk -laat staan goed- voetbal echt onmogelijk. Het werd dan ook een wedstrijd waarin de irritaties hoog opliepen. Een doodvermoeiend veld en een scheidsrechter die op z'n minst één grote blunder maakte op advies van z'n grensrechter. Hij schijnt de rest van het toernooi niet meer te mogen fluiten, dus het zullen er wel meer zijn geweest, maar ik snapte vooral niet waarom de openingstreffer van de Argentijnen werd afgekeurd. De penalty voor Brazilië vond ik verder wel terecht.
Brazilië speelde het overigens een stuk slimmer dan Argentinië. Als je zag hoeveel energie de Argentijnen verspilden aan het lopen met de bal dan wist je gewoon dat het niet goed kon blijven gaan. Jammer dat een toptalent als Salvio niet in zag dat het anders moest dan het hartverwarmende gesleur en gesleep met de bal wat normaal gesproken z'n handelsmerk is. Walter ging wat dat betreft wat zorgvuldiger met z'n energie om, al is het wel tekenend dat juist die jongens in zo'n wedstrijd kaarten pakken. Zwaar frustrerend wanneer de bal uit het niets stil kan komen te liggen.
Bij dat opstootje hadden er in mijn ogen zo nog een man of vier weggestuurd kunnen worden. Sowieso alle reservespelers die het veld in kwamen hollen. Daarnaast deelde Velazquez een elleboog uit en weet ik niet helemaal hoe de scheidsrechter bij Patric en Zuculini uitkwam als de grote boosdoeners. Die Zuculini is me trouwens een zenuwlijer. Ik kan er niet helemaal bij dat clubs als Juventus naar verluid nu al interesse zouden hebben in die jongen.
|