Forum
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Ahmed Hossam Mido
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Ahmed Hossam Mido
Maker: $_Tim_$Bekeken: 11861
Status: InactiefBerichten: 211
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Sjoerd.S

Forum berichten: 89
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 1 nov 2010 20:27
Citaat:
Tegen dat die totaal in vorm is dan is zijn contract alweer bijna afgelopen. Onnodige aankoop als je het mij vraagt, zeker als Dario terugkomt in januari.

Je kunt Dario nou niet bepaald met Mido vergelijken vind ik... Mido is veel sterker en meer een aanspeelpunt dan Dario. Ik was een fan van Cvitanich, maar hij heeft niet echt iets laten zien bij Ajax...
Dan300491

Forum berichten: 33
Geplaatst: Ma 1 nov 2010 20:44
Je kunt ze in zoverre vergelijken dat 1 van de 2 hoogst waarschijnlijk op de bank zal zitten en de ander op de tribune.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Ma 1 nov 2010 20:46
Cvitanich is toch niks man. Sowieso heeft Jol Mido aangetrokken, en wordt Mido dus de bankzitter.
Dan300491

Geplaatst: Ma 1 nov 2010 20:48
Mido is een ster, we mogen hopen dat die ooit in vorm gaat komen in z'n contract periode.
Dan300491

Geplaatst: Di 2 nov 2010 10:04
Ajax mist in het Champions Leagueduel met AJ Auxerre stormram Mido. De Egyptische aanvaller is ziek. Florian Jozefzoon is zijn vervanger en maakt daarmee de negentienkoppige selectie weer compleet.

Ajaxlife.nl

Wat jammer zeg.
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Di 2 nov 2010 11:21
Ja, die gaan we verliezen nu.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Di 2 nov 2010 11:40
Zeer goed nieuws, Jozefzoon bij de selectie in plaats van de niet fitte Mido kan niemand jammer vinden toch?
RodneyAjacied

Forum berichten: 26
Geplaatst: Di 2 nov 2010 12:50
Beter dat Jozefzoon nu bij de selectie zit, Jol moet niet zijn eigen versterkingen steeds laten spelen, maar hij moet juist talenten de kans gunnen. Spelers als Jozefzoon, Bonevacia, Boilesen etc. moeten niet de dupe worden doordat Jol liever een Ooijer of een niet fitte Mido in de selectie opneemt. Ik vindt het ook echt onbegrijpelijk dat Tainio, Ooijer en Mido de voorkeur krijgen boven Bonevacia, Alderweireld en Jozefzoon. Ik vindt Jol best een goede trainer, maar ik vindt dit echt nergens op slaan en ik hoop dat iemand hem op een andere gedachte kan brengen want anders wordt het talent echt verkracht.

Bonevacia zijn contract loopt ook af dit seizoen, maar als ik hem was zou ik die niet zomaar verlengen. Bonevacia moet eerst de zekerheid hebben dat hij de kans krijgt om zich te bewijzen en anders zou ik als ik hem was gewoon lekker gaan naar een andere club. Onbegrijpelijke keuzes van Jol!
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Di 2 nov 2010 13:09
Mido is wel een speler die ontbreekt in de selectie. Als je een stormram wilt gebruiken heb je aan Mido wel iets. Niemand anders in de selectie kan dit. Hij is een targetman; Josefzoon is een buitenspeler. Die krijgt zijn kans heus wel..

Verder lopen we al jarenlang te klagen dat we geen ervaren spelers hebben die op europees niveau hebben gespeeld en nu is het weer niet goed.. Tuurlijk horen talenten speeltijd te krijgen maar dan moeten ze er wel klaar voor zijn. Sommige schreeuwen al vanaf April dat Eriksen in de basis moet, hij is er helemaal nog niet klaar voor. Bonevacia zal heus wel zn contract verlengen.

Ooijer is gewoon een prima breedte versterking, de afweging is gemaakt of een talent voor de leeuwen gooien die er nog niet 100% klaar voor is ( zie feyenoord hoe het dan kan lopen met: Castaignos, Martins Indi, Cabral) of een ervaren speler als tussenoplossing zien..
Lexafca

Forum berichten: 1627
Geplaatst: Di 2 nov 2010 14:12
Als een verdediger die een seizoen vrij wel alles gespeeld heeft opstelt is dat niet echt voor de leeuwen gooien. En je zegt een talent wat er niet 100% klaar voor is of een ervaren speler, maar daar vergeet je dat hij er zeker niet 100% klaar voor is.
Fregge

Forum berichten: 4313
Geplaatst: Di 2 nov 2010 15:54
Een talentvolle verdediger die een seizoen lang speelde, met als sterkste tegenstander Juventus als onervaren jochie. Nu speelt die tegen Milan, Auxerre en Real. Die spelen toch aanvallender dan Juventus, waar dus wel aanvallend voetbal gespeeld wordt. En verdedigen is niet het sterkste punt van die talentvolle verdediger.
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Di 2 nov 2010 15:56
Alderweireld is puur verdedigend niet minder dan Ooijer, die wedstrijd op wedstrijd crusiale fouten maakt. Ooijer was ooit misschien verdedigend beter maar nu niet meer.
Sjoerd.S

Forum berichten: 89
Geplaatst: Di 2 nov 2010 16:14
Toch begrijp ik de keuze voor Ooijer wel. Ik vind dat Alderweireld dit seizoen nog niet op zijn oude niveau gepresteerd heeft. Om dan naast Verthongen een ervaren en sterke kracht op te stellen, vooral tegen clubs als Real en Milan is uiterst slim! Hij kent de sfeer van CL wedstrijden beter en coacht dan ook goed tijdens deze wedstrijden. Een (paar) jaar geleden werd er nog geschreeuwt om ervaring, nu is die er en moet je daar gebruik van maken.

Bonevacia en Jozefzoon kunnen vast goed voetballen en ik hou van echte sterke, snelle buitenspelers, maar in dit soort wedstrijden moet je zulke risico's niet direct nemen. Daarnaast kun je Mido echt niet vergelijken met Jozefzoon, inderdaad. Zij zullen zich echter eerst nog moeten bewijzen, voordat ze tegen écht grote clubs de voorkeur krijgen. Mido heeft zich in Europa redelijk bewezen en kán voor Ajax als stormram, of als centrale aanspeelbare spits voor Ajax belangrijk zijn. Jozefzoon kan dat nu tegen andere tegenstanders en later hopelijk ook tegen tegenstanders als Milan en Real ook.
Lexafca

Forum berichten: 1627
Geplaatst: Di 2 nov 2010 16:31
Tegen Real en Milan kan ik het begrijpen. Maar tegen Excelsior bijvoorbeeld weer niet. Als je talenten niet laat voetballen worden ze niet beter. Overigens viel Oleguer in toen Ooijer rood kreeg, ook dat vond ik opmerkelijk. Nu hier weer verder over Mido dit kunnen we beter bespreken in het Alderweireld topic.
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Wo 3 nov 2010 14:55
Enkele berichten verplaatst naar Dario Cvitanich.
Eto'o

Forum berichten: 11824
Geplaatst: Do 4 nov 2010 16:31
Citaat:
Alderweireld is puur verdedigend niet minder dan Ooijer, die wedstrijd op wedstrijd crusiale fouten maakt. Ooijer was ooit misschien verdedigend beter maar nu niet meer.

Alderweireld heeft dit seizoen ook al regelmatig staan schutteren.
guy_ajax

Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Do 4 nov 2010 21:08
Denk dat we hem gisteren wel goed hadden kunnen gebruiken als stormram.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Ma 29 nov 2010 13:27
Citaat:
’Nee, ik ben niet te dik, maar voel me wel sterk’

Bron: Ad.nl

Hij lijkt volgens trainer Martin Jol nog allesbehalve op Olijfje van stripheld Popey, maar toch bewees de zwaarlijvige Mido gisteren voor de tweede keer binnen drie weken zijn waarde voor Ajax. ,,Dit is nu gewoon mijn lichaam'', zei de maker van de openingstreffer tegen VVV-Venlo (0-2). ,,Nee, ik ben niet te dik maar voel me wel sterk.''

Ajax won slechts twee van de laatste vijf duels en in beide gevallen was het Mido die de Amsterdamse club op voorsprong bracht. ,,Het is allemaal heel simpel'', vindt de spits die BV Veendam in het bekertoernooi ook al op achterstand zette. ,,Geef me meer speelminuten en ik zal vaker scoren. Ik kan echt belangrijk zijn voor dit Ajax. Ik wil dat ook want ik hou van deze club. Daarom ben ik ook terugkomen en geef ik altijd 125.000 procent.''

De keuze van Jol voor Mido stuitte op veel onbegrip bij werknemers en supporters van de Amsterdamse club. De oefenmeester zou door zijn keuze voor de Egyptenaar de opleiding van Ajax minachten. Want wat is het perspectief voor een talent als Geoffrey Castillion als trainer Jol voor een veel te dikke spits kiest die de laatste zeven jaar voor maarliefst negen verschillende clubs heeft gespeeld?

Mido is inmiddels acht kilo afgevallen, maar oogt nog steeds niet als een voetballer die volledig voor zijn sport leeft. ,,En toch heeft hij weer laten zien dat we hem nodig hebben'', hield trainer Jol na de zege op VVV-Venlo vol. ,,Ja, hij vindt zichzelf klaar voor een hele wedstrijd. Dat moeten we nog maar even bekijken. Maar we kunnen hem heel goed gebruiken.''

Het aanvalspel van Ajax heeft na het vertrek van Marko Pantelic en Dennis Rommedahl veel aan kracht verloren. De eerstgenoemde Serviër was altijd aanspeelbaar en liet de voetballers om zich heen beter functioneren. Vermoeide linksbacks van de tegenstander gruwelden vaak als ze de razendsnelle Rommedahl zagen invallen. De Deense voetballer van het jaar was vaak alleen met overtredingen af te stoppen.

Ajax begon het seizoen met Mounir El Hamdaoui en Luis Suarez, rasvoetballers die alles op intuďtie doen. Dat is leuk als beide spitsen in grote vorm steken. Als dat niet het geval was, kon de Amsterdamse club niet naar plan B omschakelen. ,,Daarom hebben we in mijn ogen een targetman als Mido nodig'', stelt Jol. ,,Hij is gevaarlijk als we met buitenspelers en iemand vlak achter hem voetballen. Dat zag je ook tegen VVV-Venlo. Zeker nu Suarez voorlopig ontbreekt, moeten we alles toch weer opnieuw uitvinden. Ik ben daarom heel blij met Mido.''

De spits uit Egypte bedankt trainer Jol op zijn beurt voor het vertrouwen in zijn persoontje. Hij vierde de openingstreffer van het duel met VVV-Venlo in de armen van de oefenmeester uit Scheveningen. ,,Ik ben blij dat hij mij heeft gehaald'', weet Mido. ,,Ik weet dat er kritiek op mij is, maar dat verandert vanzelf als ik blijf scoren. En geloof me, dat gaat me zeker lukken als ik meer speelminuten krijg.''
Marco

Forum berichten: 4289
Geplaatst: Ma 29 nov 2010 18:06
Je kunt van 'm zeggen wat je wilt, maar hij stelt zich wel positief op. Stak Özbiliz een hart onder de riem en pakte Sulejmani vaderlijk beet nadat deze voor eigen succes ging:

Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Ma 29 nov 2010 19:20
Ach bij bepaalde balaannames zie je al dat Mido zijn kunstje nog niet verleerd is. Moet gewoon fit worden, een beetje hetzelfde verhaal als met Pantelic. De media braken hem toen ook volledig af maar uiteindelijk stond er toch gewoon een spits die nuttig was voor Ajax. Dat zie ik ook wel met Mido gebeuren, het heeft nog tijd nodig maar er zit wel vooruitgang in.
chrisje110

Forum berichten: 267
Geplaatst: Ma 29 nov 2010 20:06
Als deze Mido nog een tikkeltje fitter word is hij zeer bruikbaar voor Ajax. Die jongen heeft ondanks wat alles wat er gebeurt is in het verleden nog steeds een enorme drive om voor Ajax te spelen en te slagen. Ik vind Mido in de 16 een dodelijk wapen en met zijn kopkracht voegt hij wat toe aan deze selectie.
Riejuh

Geplaatst: Ma 29 nov 2010 20:15
Mido is nu 28? Dus 3 jaar jonger dan Pantelic. Het was een enfant-terrible maar in vorm is het natuurlijk een genot om naar te kijken.
Hij moet hier en daar nog wat fitter worden maar hij zal zeker zijn waarde nog bewijzen. Mocht hij in maart laten zien hebben dat het een absolute aanwinst is voor de selectie is een contractverlenging met niet al te hoog salaris misschien wel een optie.
Dan kan een spits uit de jeugd leren van hem, plus dat hij complementair is aan je andere aanvallers: balvast, kopsterk.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Ma 29 nov 2010 22:55
Juiste constateringen, ik vind alleen dat het wel erg lang duurt voordat Mido echt weer op zijn gewenste gewicht zit.
Riejuh

Geplaatst: Di 30 nov 2010 01:02
Misschien is dit wel zn juiste gewicht, vergeet niet dat hij enkel speelkansen krijgt in het eerste, wat ik overigens niet snap. Mido kon ook al speelminuten in het tweede maken. Al heb je dan wel Bodul/Suk die aan de kant zouden staan, al heb ik daar veel minder vertrouwen in.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Di 30 nov 2010 11:41
Of hij nou wel of niet te zwaar is, hij is in ieder geval nog niet fit.
+ Nieuw bericht <<<   <   1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6  |  7  |  8  |  9   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.311.711 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » De Goeie Ouwe Tijd » Nog actieve Godenzonen » Ahmed Hossam Mido
Ga
Zoeken: