Auteur
|
Bericht
|
SamsungU700
Forum berichten: 545
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 17:01
|
|
Citaat: Inderdaad. Ik gun Nigel de Jong het beste. Alleen ik vind ik het gewoon jammer dat er van die rijke lui komt om allemaal spelers naar een club te halen met alleen maar geld. Ze staan geloof ik 15e van de P.L. . Normaal gesproken denkt niemand aan Man. City. Maar door al dat geld wel. Dat maakt het voetbal veel minder leuk. Bovendien moet je een team zijn, en niet een bijgekocht zooitje, zoals Real Madrid een paar jaar geleden. Alle topspelers zaten daar, de beste van de wereld. Maar was het een team? Nee! Ze speelden niet goed samen. Je mag dan wel super toppers in je ploeg hebben, dat zegt nog niet dat je een team bent..
Maar verder succes Nigel.
Rein, ik sta er niet eens raar van te kijken als wanneer hij zijn spelers heeft die hij wil, nog geen eens kampioen wordt. Kampioen word je met je team, vriendschap en vertrouwen en niet alleen met geld.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 17:14
|
|
Citaat: Inderdaad. Ik gun Nigel de Jong het beste. Alleen ik vind ik het gewoon jammer dat er van die rijke lui komt om allemaal spelers naar een club te halen met alleen maar geld. Ze staan geloof ik 15e van de P.L. . Normaal gesproken denkt niemand aan Man. City. Maar door al dat geld wel. Dat maakt het voetbal veel minder leuk. Bovendien moet je een team zijn, en niet een bijgekocht zooitje, zoals Real Madrid een paar jaar geleden. Alle topspelers zaten daar, de beste van de wereld. Maar was het een team? Nee! Ze speelden niet goed samen. Je mag dan wel super toppers in je ploeg hebben, dat zegt nog niet dat je een team bent..
Rein ik sta er niet eens raar van te kijken als wanneer hij ze spelers heb die hij wou, nog geen eens kampioen word. Kampioen word je met je team, vriendschap en vertrouwen en niet alleen met geld.
Ja, dat zei ik toch?
Én dan vergeet je nog wat; ingespeeld zijn. Je kan wel elkaars beste ''mattie'' zijn, maar dat zegt nog niet dat je goed speelt. Dat werkt wel mee natuurlijk, mede door het moraal en de mentaliteit in het team, maar daarnaast moet je natuurlijk met elkaar ingespeeld zijn.
|
SamsungU700
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 17:45
|
|
Rein ik sta er niet eens raar van te kijken als wanneer hij ze spelers heb die hij wou, nog geen eens kampioen word. Kampioen word je met je team, vriendschap en vertrouwen en niet alleen met geld.
Ja, dat zei ik toch?
Én dan vergeet je nog wat; ingespeeld zijn. Je kan wel elkaars beste ''mattie'' zijn, maar dat zegt nog niet dat je goed speelt. Dat werkt wel mee natuurlijk, mede door het moraal en de mentaliteit in het team, maar daarnaast moet je natuurlijk met elkaar ingespeeld zijn.
Je zei het wel ja maar ik bedoel het met een kampioenschap haha.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 18:05
|
|
Citaat: Hamburger SV is druk op zoek naar een vervanger voor Nigel de Jong, die op het punt staat naar Manchester City te vertrekken. Met de bijna twintig miljoen euro staat de nummer vier van de Bundesliga sterk in haar schoenen. Met name Stéphane M'Bia (Stade Rennes), Demy de Zeeuw (AZ), Steven Defour (Standard Luik) en Lucas Biglia (Anderlecht) worden met die Rothosen in verband gebracht. (Kicker)
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=72017
Hopelijk halen ze De Zeeuw, zou voor Ajax zeer gunstig zijn. Dan zorgt De Jong voor geld en een zwakkere concurrent. Dat is het meeste wat hij ooit gedaan heeft voor Ajax.
|
r-style
Forum berichten: 375
|
Geplaatst: Wo 21 jan 2009 20:46
|
|
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Nigel was wel een speler met enigszins wat clubliefde. Het probleem was dat hij iedere keer op een andere plek in het elftal moest spelen en dat werd hij na een tijdje zat.
|
Lucas
Forum berichten: 2866
Nieuws reacties: 8
|
Geplaatst: Do 22 jan 2009 07:05
|
|
Ik gun het Nigel niet. Weggaan bij Ajax zonder de club al iets teruggegeven te hebben omdat je nog niet als grote meneer wordt gezien en behandeld op je 20e. Bah. Ik hoop dat hij de tribune heel vaak warm mag houden
|
wwe-marijn
Forum berichten: 559
|
Geplaatst: Do 22 jan 2009 11:31
|
|
Citaat: Ik gun het Nigel niet. Weggaan bij Ajax zonder de club al iets teruggegeven te hebben omdat je nog niet als grote meneer wordt gezien en behandeld op je 20e. Bah. Ik hoop dat hij de tribune heel vaak warm mag houden
? Pff wat een belachelijke opmerking. Nigel was een prima speler, maar ik kan begrijpen dat als je steeds op een andere positie wordt gezet je ook gefrustreerd raakt. Ik gun Nigel het beste.
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Do 22 jan 2009 12:10
|
|
De Jong stond toen echt niet hoog genoeg in de hierachie om te eisen dat hij op zijn favoriete positie kon spelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 22 jan 2009 14:13
|
|
Dat niet alleen, maar hij aasde ook op een transfervrije status en hield AJAX lekker lang aan het lijntje. Ook was hij verschrikkelijk onprofessioneel bezig. Ook was hij verschrikkelijk irritant met zijn zelfvoldane uitdrukking op zijn kop en zijn verschrikkelijke gaye danspasjes met Pienaar. Ik was in ieder geval blij dat AJAX verlost was van die gast, maar De Jong schijnt tegenwoordig veranderd te zijn, waardoor AJAX toch nog iets extra's kan bijschrijven op de rekening. Goed gedaan, Nigel. En misschien nog eens tot ziens bij AJAX om revanche te nemen op jouw eerste periode.
|
Bob
Forum berichten: 983
|
Geplaatst: Do 22 jan 2009 17:05
|
|
Citaat: Voor Nigel de Jong (foto, midden) begon woensdag een nieuw hoofdstuk in zijn voetballeven toen hij zijn handtekening zette onder een 4,5 jarig contract bij Manchester City. De 24-jarige middenvelder verruilde Hamburger SV voor een avontuur in de Premier League.
‘Het voelt erg goed om hier te zijn,’ aldus De Jong op de website van Manchester City. ’Dit is een nieuwe stap in mijn carrière na drie jaar in Duitsland te hebben gevoetbald. Ik hoop dat ik veel successen mag boeken bij deze club.’
‘Het stadion ziet er ook indrukwekkend uit,’ vervolgt De Jong. ‘Ik kijk er erg naar uit om hier te spelen. Iedereen weer dat de Engelse competitie misschien wel de sterkste competitie ter wereld is.’ (MavdH)
Bron: voetbalzone.nl
|
UltraRebel
Forum berichten: 43
|
Geplaatst: Do 22 jan 2009 19:14
|
|
Het is natuurlijk een lachertje dat City de Jong voor zoveel geld heeft overgenomen.
Het is wel duidelijk dat als een club veel geld heeft, de kijk op het voetbal verloren gaat. Deze club schreeuwt hoog van de daken dat ze de beste club van de wereld gaan worden, en dan komen ze met zo'n middelmatige speler op de proppen.
|
Bob
|
Geplaatst: Do 22 jan 2009 19:18
|
|
Volg je City wel? Nigel is zeker geen matige speler misschien heb je Nederland niet zien spelen dit EK. Ze hebben Robinho, Wright-Phillips, Kompany, Richards, Bellamy, Bridge en Jo(niet dat hij het goed doet).
|
SamsungU700
|
Geplaatst: Do 22 jan 2009 19:19
|
|
Citaat: Het is natuurlijk een lachertje dat City de Jong voor zoveel geld heeft overgenomen.
Het is wel duidelijk dat als een club veel geld heeft, de kijk op het voetbal verloren gaat. Deze club schreeuwt hoog van de daken dat ze de beste club van de wereld gaan worden, en dan komen ze met zo'n middelmatige speler op de proppen.
Ze hebben al vele grote namen geprobeerd Rebel maar dat is gelukkig voor het voetbal en voor de liefhebbers van teamvoetbal niet gelukt. Dat bedrag wat ze voor Nigel neer hebben gelegt is voor hun een lachertje. We zien het wel over een jaar wat voor elftal ze hebben gekocht.
|
UltraRebel
Forum berichten: 43
|
Geplaatst: Do 22 jan 2009 20:31
|
|
Citaat: Volg je City wel? Nigel is zeker geen matige speler misschien heb je Nederland niet zien spelen dit EK. Ze hebben Robinho, Wright-Phillips, Kompany, Richards, Bellamy, Bridge en Jo(niet dat hij het goed doet).
sja... Als je de beste club van de wereld wilt worden moet je niet met dit soort spelers aankomen.
Maargoed laten we het bij de Jong houden in dit topic. Hij heeft afgelopen ek aardige wedstrijden gespeeld. Maargoed ben je dan meteen goed genoeg in jouw ogen? Dan kan ik nog wel 200 spelers noemen die naar City kunnen.
|
iamsterdam
Forum berichten: 305
|
Geplaatst: Do 22 jan 2009 21:32
|
|
Je kan zeggen wat je wilt maar als je de namen hoort die City nog meer in gedachten had dan is De Jong een erg opvallende speler.
Elke grote speler is in verband gebracht met City (Gerrard,Kaka,Lampard etc.)
Daarom is het vreemd dat City met Nigel op de proppen komt.
Hoop verder wel dat hij het goed doet en dat hij zijn geld waart kan zijn.
Alhoewel het wel anti-voetbal is wat City hier laat zien.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Do 22 jan 2009 22:23
|
|
Citaat: Volg je City wel? Nigel is zeker geen matige speler misschien heb je Nederland niet zien spelen dit EK. Ze hebben Robinho, Wright-Phillips, Kompany, Richards, Bellamy, Bridge en Jo(niet dat hij het goed doet).
sja... Als je de beste club van de wereld wilt worden moet je niet met dit soort spelers aankomen.
Maargoed laten we het bij de Jong houden in dit topic. Hij heeft afgelopen ek aardige wedstrijden gespeeld. Maargoed ben je dan meteen goed genoeg in jouw ogen? Dan kan ik nog wel 200 spelers noemen die naar City kunnen.
De Jong heeft zich goed ontwikkeld. Dat zag je op het EK en dat beamen Van Basten en Jol. Die laatste noemt De Jong z'n beste speler.
Neemt niet weg dat Wright-Phillips en Bellamy bijvoorbeeld maar matige spelers zijn.
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 23 jan 2009 15:45
|
|
Citaat: Je kan zeggen wat je wilt maar als je de namen hoort die City nog meer in gedachten had dan is De Jong een erg opvallende speler.
Elke grote speler is in verband gebracht met City (Gerrard,Kaka,Lampard etc.)
Daarom is het vreemd dat City met Nigel op de proppen komt.
Hoop verder wel dat hij het goed doet en dat hij zijn geld waart kan zijn.
Alhoewel het wel anti-voetbal is wat City hier laat zien. Ze hebben ook Bellamy en Bridge gehaald deze winter. Niet echt de meest aansprekende aankopen voor de fans. De Jong schaar ik ook in dat rijtje. De echte toppers willen vooralsnog niet komen. Ze moeten op zoek gaan naar geldwolven, die kunnen ze wel halen. Spelers met liefde voor hun club, als Kaka, Buffon ed heeft geen zin.
|
Bob
|
Geplaatst: Vr 23 jan 2009 15:50
|
|
Citaat: sja... Als je de beste club van de wereld wilt worden moet je niet met dit soort spelers aankomen.
Maar De Jong deed het opvallend goed en niet tegen de minste tegenstanders.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 23 jan 2009 16:37
|
|
Je zal maar een fan zijn van Man City...
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Vr 23 jan 2009 18:08
|
|
Citaat: Je zal maar een fan zijn van Man City...
Ik zou er geen bal aanvinden, bijna laatste staan en allemaal spelers kopen die het voor het geld doen! Moet er niet aan denken!
|
Bob
|
Geplaatst: Vr 23 jan 2009 19:35
|
|
Sommige zegen: Man City verpest het voetbal. Maar waarom? Ik zie het zo: Een groep mensen zien toekomst in City en wil binnen een paar jaar de top bereiken. Ze hebben veel geld en helpen de club en er is over een paar jaar weer een top club bij in de Premier League. Niks mis mee als je het mij vraagt.
|
Rein
Forum berichten: 1735
|
Geplaatst: Vr 23 jan 2009 19:41
|
|
Citaat: Sommige zegen: Man City verpest het voetbal. Maar waarom? Ik zie het zo: Een groep mensen zien toekomst in City en wil binnen een paar jaar de top bereiken. Ze hebben veel geld en helpen de club en er is over een paar jaar weer een top club bij in de Premier League. Niks mis mee als je het mij vraagt.
Ik zie het zo: Er zijn een paar rijke teringlijers, die een club kopen. Met al dat geld die ze hebben gaat ze stoer lopen doen en pronken, en gaan ze alle andere competities leegkopen. Een sterkere club wordt, je door resultaten. Dan willen mensen naar je club toe. Dan vinden ze het prettig om bij je te spelen.
Blijkbaar willen spelers ook naar rijke clubs, maar dat is zonde. Voetbal is passie. Er moeten spelers komen naar je, omdat ze je een mooie club vinden. Omdat ze de supporters lekker vinden klinken. Omdat de coach goed is. Omdat de club een rijke historie heeft. Omdat je daar altijd eens bij gespeeld moet hebben.
En bij Man. City is het: Ik heb geld; wil je veel geld verdienen? Kom bij mij spelen!
Ik vind het verneuking van het voetbal!
|
Koen_Ajax
|
Geplaatst: Vr 23 jan 2009 19:42
|
|
Citaat: Sommige zegen: Man City verpest het voetbal. Maar waarom? Ik zie het zo: Een groep mensen zien toekomst in City en wil binnen een paar jaar de top bereiken. Ze hebben veel geld en helpen de club en er is over een paar jaar weer een top club bij in de Premier League. Niks mis mee als je het mij vraagt.
De voetballerij is een conservatieve wereld. Mensen zien graag de traditionele topclubs de dienst uit maken.
City verpest het voetbal ook wel een beetje, niks mis met ambitie maar er moet wel een idee achter zitten. Bij City is het gewoon in het rond bieden en welk bod toevallig geaccepteerd wordt mag komen. Dit is geen beleid voeren en deze club zal de top dan ook niet halen.
Aan het begin is het leuk, want dan worden er toppers gekocht. Speel je een paar jaar laten met een bij elkaar gekocht zooitje is er als fan niks meer aan.
Trouwens, zouden jullie het toejuichen als Ajax een investeerder neemt?
|
TvP
Forum berichten: 1370
|
Geplaatst: Vr 23 jan 2009 19:44
|
|
Heel veel mis mee. Voetbal is een sport, geen wedstrijdje ik heb het meeste geld dus ik koop de beste spelers. Wij willen toch allemaal Ajax weer in de top van Europa? Clubs met het grote geld zorgen er jaar in jaar uit weer voor dat dit niet meer gaat gebeuren, voorlopig. Als ik fan was van Manchester City, zou ik het denk ik niet erg vinden. Het lijkt mij fantastisch als mijn club de Champions League vind. 1995 heb ik nooit bewust meegemaakt en dat vind ik nog steeds erg jammer! Dat is dan ook de enige reden waarom ik blij zou zijn met zo'n investeerder. Als de prijs eenmaal binnen is, zou ik er geen reet meer aan vinden denk ik.
Ik heb ook veel liever een Ajax dat de CL zou winnen met eigen talent. Daar waar de club voor staat, daar waarmee ik mij identificeer. Toekomst!
Edit: Bovendien verpesten ze de hele markt. Moet Ajax straks nog meer geld gaan betalen voor wat flutspelers..
|
Bob
|
Geplaatst: Vr 23 jan 2009 19:48
|
|
Meestal ben ik het met je eens Koen maar nu niet. Zo wat een vooroordelen zeg. Hoe weet je dat? Hebben ze dat tegen jou gezegt? Het is misschien wel een beetje zo maar, hoe krijg je een grote historie? Ja opleiden(dat doen ze niet echt maarja) en kopen en dat is waar Man City mee bezig is. Ze plukken heust niet hele competitie's leeg gewoon een paar spelers. Hoe wordt je beter? Door goeie spelers te kopen die toevallig erg duur zijn. Ik ben niet een hele erge City fan ofzo maar ik heb er geen problemen mee.
|