Forum
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » VI-elftal van het Jaar 2008
Ga
Zoeken:

Onderwerp: VI-elftal van het Jaar 2008
Maker: Koen_AjaxBekeken: 917
Status: InactiefBerichten: 5
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Koen_Ajax

Forum berichten: 3310
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 15:38
Hier kun je kiezen wat jij het beste elftal van 2008 vond.

http://www.vi.nl/NieuwsItem/KiesHetEredivisie-elftalVanHetJaar2008.htm

Kies niet alleen, maar zeg er ook even bij waarom je voor een bepaalde speler kiest

Babos, zijn club NEC heeft een fantastisch jaar doorgemaakt. Ik denk niet dat het ook zou gebeuren als ze Babos niet hadden, heeft zijn team toch ook een aantal keer op de been gehouden.

Stam, was al een tijdje goed bezig, maar viel nooit op. Op het nippertje van NAC naar Twente gegaan en is daar onomstreden basisspeler geworden.

Penders, is de absolute leider van de verdediging van NAC. NAC heeft vooral in de eerste helft van 2008 een geweldige periode gehad en dat kwam vooral door de stabiele verdediging. In mijn ogen komt dat vooral door Penders.

Vertonghen, staat slechts een paar maanden op die positie, maar doet dat al zo goed dat hij voor mij in dit team staat. Vertonghen speelt als een ouderwetse nummer 4 en dat zien we weinig in het hedendaagse voetbal.

El-Akchaoui, een speler die bij ADO alleen uitblonk in rode kaarten ontvangen. Inmiddels een Marrokaans international en ook in Nederland lijkt hij hogerop te kunnen. Heeft een zeer sterk jaar achter de rug. Mist ook nooit een penalty

Sibum, werd in de winterstop naar een slecht NEC gehaald als de redder in nood. Dat heeft hij zeker waargemaakt, NEC begon opeens ontzettend goed te spelen. Hij heeft de kwaliteiten van een verdedigende middenvelder: kan ballen afpakken, maar heeft ook een prima overzicht en een functionele techiek.

Lindgren, werd door Ajax teruggekocht van Groningen en heeft zich goed gemanifesteerd. Inmiddels ook al 2e aanvoerder van Ajax en international voor Zweden. Lindgren is een type waar er weinig van zijn en bruikbaar voor elke club onder de top. Tevens vond ik de andere opties niet goed genoeg.

Afellay, was altijd een speler met goede acties maar totaal geen rendement. Inmiddels weet ook hij wat scoren is en is op jonge leeftijd ook al de man waar het omdraait bij PSV. Gelukkig voor ons wel vaak geblesseerd.

Pranjic, een uitstekende middenvelder met een zeer goede trap. Is de dinamo van Heerenveen en blijkt ook nog veel te kunnen scoren. Een onvermoeibare speler die duidelijk naar een betere club kan.

Suarez, velen haten hem maar de Ajax-fans hebben hem in hun harten gesloten. Werkt altijd hard en kan een wedstrijd openbreken met een paar rommel-acties. Een speler die eigenlijk te goed is voor Nederlandse clubs en zou niet lang bij Ajax spelen. Elke voetballiefhebber zou eigenlijk moeten genieten van elke wedstrijd die hij nog op de Nederlandse velden rondloopt.

El Hamdaoui, heeft een zware tijd achter de rug waarin hij veel geblesseerd was. Heeft een uitstekende techniek en lijkt dit seizoen topscorer van de Eredivisie te worden. Barcelona zou al 20 miljoen voor hem over hebben als we de Spaanse kranten mogen geloven.

Coach: Mario Been, lijkt het onmogelijke te presteren door zich met NEC te plaatsen voor de volgende ronde van de Uefa-cup. In Nederland is NEC inmiddels een gevreesde tegenstander. Vooral het teamgevoel lijkt erg goed te zijn.
methodmich

Forum berichten: 787
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 15:50
Citaat:
Hier kun je kiezen wat jij het beste elftal van 2008 vond.

http://www.vi.nl/NieuwsItem/KiesHetEredivisie-elftalVanHetJaar2008.htm

Kies niet alleen, maar zeg er ook even bij waarom je voor een bepaalde speler kiest

El-Akchaoui, een speler die bij ADO alleen uitblonk in rode kaarten ontvangen.

Ben ik niet met je eens. Ook bij ADO heeft El-Akchaoui een sterke serie gekend, maar door een paar vreemde overtredingen kreeg hij destijds een stempel. Hij speelde tot twee keer toe een gehaalde concurrent uit de basis en kwam tot een zeer respectabel aantal wedstrijden in drie seizoenen. Bovendien was hij erg populair bij de fans van Den Haag.

Bij NEC is hij nog verder doorgegroeid inderdaad. Overigens kreeg hij bij NEC twee lange schorsingen. Dus die rode kaarten waren in Nijmeegse dienst, niet echt bij ADO.
TvP

Forum berichten: 1370
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 16:02
Op goal: Jelle ten Rouwelaar, ook al zakte hij in de decembermaand volledig door het ijs. Toch vond ik hem over 2008 gezien één van de betere keepers op de velden van Nederland. Dat hij in Oranje moet, handel ik echter af met één woord: onzin. Om maar in Van Bastens woorden te spreken, Wouters roepen we toch ook niet meer op.

Rechtsback: Ronnie Stam, dwong met zijn goede spel een transfer af naar FC Twente. Hoewel ik hem liever op het middenveld zie spelen, geef ik toe dat hij ook in de verdediging een bijzonde goed seizoen draaide.

Rechtscentraal: Dirk Marcellis, nu even in een vormdipje, maar behaalde dit jaar door een keurig begin van 2008 het Nederlands Elftal. Een terechte beloning, waardoor ik hem nu ook opneem in het team van 2008.

Jan Vertonghen neemt de plaats naast Marcellis in. Niet alleen blonk hij uit bij Ajax, ook in de Eredivisie is hij één van de beste spelers die rond loopt. Geen echte verdediger, maar toch de beste op dit moment van Ajax, bovendien beschikt hij over een fenomenale trap. De aanvoerder van het team van 2008 zou ik hem zelfs willen noemen.

Linksback: Niet Vermaelen, maar El Akchaoui heeft bij mij deze plek opgeëist. Een van de beste spelers van NEC en mede door hem werd NEC in het jaar 2008, 2e!

Rechtsmid: Demy de Zeeuw, de andere 2 heb ik nauwelijks zien voetballen en vooral in het nieuwe seizoen is De Zeeuw weer terug op zijn oude niveau.

Controlerende middenvelder, Rasmus Lindgren, kwam in de winter over van Groningen. Bewees dat hij het niveau van Ajax gewoon had, met als hoogte en dieptepunt de wedstrijd tegen Twente, thuis in de play-offs. Overduidelijk was de Zweed de Man of the Match, maar helaas kon hij het tij niet doen keren, opnieuw mist Ajax de CL.

Op '10' moet Afellay wel staan! Geniale voetballer met af en toe wat vervelende trekjes. Een klasse beter dan zijn concurrenten, Schöne en Lovre. Een transfer naar een mooie club zit er aan te komen voor Ibi.

Voor de voorzetten van links, kun je maar bij één man uitkomen, de kleine Pranjic van sc Heerenveen. Dat hij nog in het koude Noorden speelt is opzich al een wonder, niettemin bewees hij ook op het EK dat hij een zeer goede speler is, de linkerkant van het veld is zijn domein.

Als we het over aanvallers hebben, dan kan één man natuurlijk niet ontbreken. Luís Suarez is met overmacht de vedette van dit team. Genialiteit wisselt hij af met irritante trekjes, maar er zal geen wedstrijd voorbij waarin de Uruguayaan niet betrokken was bij een doelpunt. De Eredivisie-attractie van het jaar 2008.

Dat Sulejmani niet genomineerd is, is mij een raadsel, want zowel Elia als El Hamdaoui moesten het vooral hebben van de laatste 4 maanden in 2008. Sulejmani blonk vooral aan het begin van het jaar wekelijks uit! Om dan toch maar een keuze te maken kies ik voor de man in vorm bij AZ. Een fabelachtige techniek die hij sinds dit seizoen ook nog eens weet te koppelen aan scoringsvermogen.

De coach van dit team is natuurlijk Mario Been! Daar is geen uitleg bij nodig.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 16:10
Babos: Toch een van de feiten dat NEC zo'n goed jaar heeft kunnen draaien.

Stam: Eerste seizoenshelft de beste rechtsback van de eredivisie verdient een plaats in dit elftal. Speelde de eerste helft niet echt opvallend maar profileert zich vooral de laatste maanden.

Marcellis: Was de man vorig seizoen die Alex deed vervangen (had hulp van Gomes maar toch) zorgde dat het kampioenschap mede naar die psv ging.

Vertonghen: Geen twijfel over mogelijk met afstand de beste libero van de eredivisie. Is samen met zijn landgenoot de basis waar ajax op leunt.

Vermealen: Deed het goed als CV 2de seizoenshelft en nu ook als linksback.

Ik vind eigenlijk dat de 2 posities van onze belgen discutabel zijn omdat ze halfverwege zijn gewisseld echter hebben ze het hele jaar goed gepreseerd dat ze erin horen.

Lindgren: Is de stille kracht van ajax en zet toch wel de lijnen uit. Valt niet op, zorgt voor de balans in het elftal.

De Zeeuw: Is samen met Schaars de belangrijkste speler van AZ, doordat Demy bleef kan AZ zich koploper noemen in de eredivisie.

Affelay: De beste Nederlandse voetballer van de eredivisie, kan beter maar is levensgevaarlijk en heeft ook voor het kampioenschap in het zuiden gezorgt.

Pranjic: Dat hij nog in Nederland speelt mag een wonder heten, is topclub waardig en heeft als middenvelder veel scorend vermogen en kan wedstrijden beslissen.

Suarez: Wat mij betreft de beste speler van de eredivisie, kan zo de overstap maken naar een buitenlandse topploeg. Heeft enkel nare trekjes maar wat een geweldenaar. Iemand waarvoor je naar het stadion komt

El Hamdoui: Op basis van de eerste seizoenshelft nee, maar de 2de bewijst hij dat hij een spits is die naar de subtop van europa kan. Topscoorder en verdient dus een plaats.

Been: Hoe hij NEC heeft gemaakt in 2008 tot wat het nu is verdient hij deze uitverkiezing hoef je geen woorden aan vuil te maken om dat ook te zien.
AjaxTim

Forum berichten: 53
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 16:42
Doel: Gabor Babos. Beste van Nec. Het elftal draait eigenlijk op hem. Als Kenneth Vermeer mee deed was hij het.

Rechtsachter: Ronnie Stam. Goeie verdediger. Jong en kan goed voetballen

Centraal: Rob Penders en Jan Vertonghen. Penders is een goeie aanvoerder bij Nac. Zo en zo vind ik nac tegenwoordig best spelen. Jan Vertonghen is logisch.

Links: Thomas Vermaelen. Makkelijke keuze, al zie ik hem liever in het midden

Verdedigend midden: Rasmus Lindgren. Goeie middenvelder die met mooie passen medespelers vrijzet. Zelf scoort hij ook af en toe.

Rechtsmidden: Bas Sibum. Goeie speler.

Nummer 10: Met pijn in mijn hart Ibrahim Affelay

Linksmidden: Danjiel Pranjic. Doet het goed bij Heerenveen. Ik zie hem ook graag al een tijdje naar ajax komen.

Rechtsvoor: Luis Suarez. Geen uitleg nodig toch? Lijkt me logisch.

Linksvoor: Mounir El Ahmadi. Hij scoort veel.

Coach: Mario Been. Doet het erg goed bij nec. Jammer dat hij uit Rotterdam komt.

Ik sta open voor reacties
Pariah

Forum berichten: 148
Geplaatst: Wo 7 jan 2009 16:48
Jelle ten Rouwelaar, ik vond hem met name in het begin van het jaar fantastisch keepen. Mede door hem heeft Nac de 2e positie van het meeste punten 2008 behaald. (Vind het een aanfluiting dat de slechtste keeper van de eredivisie ertussen staat, Aerts)

Ronnie Stam, presteerde al geweldig bij Nac en heeft dat niveau kunnen blijven houden zelfs na een transfer! Petje af.

Rob Penders: Goede solide verdediger.

Jan Vertongen: jaja!! need I say more? Een van de beste spelers (al dan niet de beste) van de eredivisie. Multifunctioneel, altijd hard werkend, bescheiden, een medogeloze verdediger zonder gemeen te zijn, gouden linkerbeen en zelfs aanvallend sterk.

Thomas Vermaelen: Heeft zich het afgelopen jaar van regelmatig bekritiseerd(heb altijd al vertrouwen gehad in hem) omgetoverd tot reserve aanvoerder en onzichtbare verdediger(chapeau). Verzaakt nooit in zijn taken.

Demy de Zeeuw: Hoewel de eerste helft slecht was, heeft hij zich uitstekend herpakt en is een van de sleutelfiguren geweest in de wederopstanding van Az.

Rasmus Lindren: Uitstekende speler welke altijd met 100% inzet speelt( moet eerlijk zeggen dat zijn concurrentie ook niet echt daverend is).

Lasse Schöne: Speelt geweldig en is een dragende speler geworden in het uitstekend draaiende Nec. Dit nadat hij het eerste halfjaar bij de graafschap een redelijke voetballer was, heeft hij gigantische stappen gemaakt na zijn transfer, waarna hij er direct stond.

Daniel Pranjic: Geweldige speler! heeft een gouden linkerbeen en is de reden geweest dat zowel Huntelaar als Alves veel tot scoren toekwam in Heerenveen. Stelde zich altijd op in dienst van anderen en nu hij in dienst staat van de onzelfzuchtige Sibon kan hij zijn ware klasse tonen.

Luis Suarez: De meest besproken speler van de eredivisie, is samen met de volgende speler bij de meeste goals betrokken geweest. Suarez vermaakt het publiek, heeft een hoog rendement gekregen en is altijd gevaarlijk.

El-Hamdaoui: Ondanks zijn slechte eerste half jaar hoort hij hier thuis. Presteert geweldig voor zijn club. Vind het jammer dat hij zo egoïstisch is(zowel als speler als individu), want dan had ik het hem nog gegund ook.

Mario Been: Wat Jans doet bij groningen is knap, maar van een slecht draaiend team met in eerste instantie matige spelers een van de meest bespraakte ploegen van dit moment maken is natuutlijk onvoorstelbaar knap.

Commentaar sta ik altijd voor open.
+ Nieuw bericht <   1   > + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.887
Berichten: 213.631 Onderwerpen: 2.462 Nieuwste lid: vpdzflq308
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.312.125 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Onder De Streep » Kleedkamer 2 » VI-elftal van het Jaar 2008
Ga
Zoeken: