Auteur
|
Bericht
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 20 feb 2011 21:47
|
|
Citaat:
weet niet goed hoe ik hier fotos moet plaatsen
:
Wanneer jij in je post (Dus tijdens het typen van je bericht, bewerken van je post) op het kopje 'IMG' klikt krijg je een code te zien.. De link van jou foto plaats je tussen die twee haakjes. Voorbeeld:
En voila.
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 14:41
|
|
Gisteren River - Huracan nog gezien. 2-0, en het is zeker verdiend. River was de betere van de twee. Dat eerste doelpunt toont dat aan, wat een opbouw zeg. Veel fris voetbal gezien en Pavone, man van de twee assists. Wat een werkpaard is dat, had niet gedacht dat hij zo belangrijk ging worden. Wel wat ongelukkig geweest in de afwerking. Lamela en Lanzini, ook een plezier om naar te kijken gisteren.
Zag ook nog de statistieken van River Plate in hun 10 laatste wedstrijden: 6 gewonne, 3 gelijke spelen en slechts 1 keer verloren. Het gaat goed zo.
Vamo River!!
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 17:02
|
|
Citaat:
Trouwens begin juni Argentina-Nederland hahaha!!!!
EL MONUMENTAL CLARO QUÉ SÍ!!!!
Dinsdag 7 juni maar volgens mij gaat deze wedstrijd in Uruguay gespeeld worden.
Zaterdag 4 juni is het Brazilië tegen Nederland. Lokatie nog onbekend.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 21:23
|
|
Citaat: Hahahahaha, ik snap hem.. Lute is natuurlijk Boca en jij ( Gallina ) River... hehe!
Haha, nou diep in z'n hart is hij voor Godoy-Cruz hoor
En ja, mn naam zegt het dus al.......Gallina hè, dat is de naam voor een River hincha(fan). En Gallina betekent kippetje, zie mn avatar......
Luut hoe kom je erbij dat het in Uruguay wordt gespeeld?
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 21:33
|
|
Citaat:
Luut hoe kom je erbij dat het in Uruguay wordt gespeeld?
http://www.oranjefanslimburg.nl/
Links in het midden staan de oefenwedstrijden van Oranje, moet je aanklikken op Argentinië - Nederland en dan staat er dat de wedstrijd plaats vind in Uruguay. Volgens mij zijn dit die gasten uit Margraten en die zijn volgens mij wel op de hoogte van alles.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 21:42
|
|
Nou ik weet het niet hoor. In eerste instantie zou er een vriendschappelijke worden gespeeld tegen Uruguay, maar Uruguay heeft dit afgeblazen.
Ik denk dat de Limbo's daar mee in de war zijn.
Maar goed we zullen het wel zien
Bovendien lijkt het me niet zo'n goed idee om het in Uruguay te houden, want wat denk je van het Argentijnse volk?
Dat wordt spitsuur op de Rio de la Plata.
Ik ga er vanuit dat het gewoon Buenos Aires is, dat heb ik al verschillende keren gelezen.
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 21:45
|
|
Citaat: Nou ik weet het niet hoor. In eerste instantie zou er een vriendschappelijke worden gespeeld tegen Uruguay, maar Uruguay heeft dit afgeblazen.
Ik denk dat de Limbo's daar mee in de war zijn.
Maar goed we zullen het wel zien
Bovendien lijkt het me niet zo'n goed idee om het in Uruguay te houden, want wat denk je van het Argentijnse volk?
Dat wordt spitsuur op de Rio de la Plata.
Ik ga er vanuit dat het gewoon Buenos Aires is, dat heb ik al verschillende keren gelezen.
Heb verder geen idee. Maar naar Montevideo blijft lekker tripje, net alsof je van Malta naar Libië gaat. Vond al zo raar, waarom zouden ze zo'n wedstrijd in Uruguay houden. Lijkt me inderdaad niet zo'n goed idee.
|
Mentalita Ultras
Forum berichten: 211
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 18:17
|
|
El Lute, hoe was de wedstrijd van gister? Zag wel dat Godoy Cruz 0-2 had verloren van San Lorenzo.
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 18:23
|
|
Citaat: El Lute, hoe was de wedstrijd van gister? Zag wel dat Godoy Cruz 0-2 had verloren van San Lorenzo.
Slechtste die ik in jaren gezien heb van Godoy Cruz. San Lorezo meer dan verdiend gewonnen. Was enorm klasse verschil, Tomba werkelijk niet 1 kans gehad.
Verder heel weinig mensen in het stadion, te duur en blijft een rare avond maandag avond. Het San Lorenzo vak was goed gevult, niet vol maar er waren er een hoop. Hadden ook de overhand wat gezang.
Tomba weer even terug in de realiteit gezet door San Lorenzo. Eindelijk de doelman van San Lorenzo gezien. Migliore, blijf het een mooie kerel vinden en goede doelman.
Volgende week uit naar Olimpo Bahia Blanca.
|
Mentalita Ultras
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 19:14
|
|
Zijn er nog steeds zoveel rellen in Argentinie, heb zelfs beelden gezien dat ze met messen en pistolen rond lopen in het stadion, is dat nog steeds zo?
|
oostzaan
Forum berichten: 37
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 23:05
|
|
Citaat:
Klinkt erg mooi in ieder geval, hoe duur is een gemiddeld voetbalkaartje daar? Net dieren dat je je eerst mag bewijzen voor dat je echt mag 'mee doen'. Hier zou vak410 een voorbeeld aan moeten nemen, zo groot lukt natuurlijk nooit van z'n leven maar misschien wel in de richting van net zo mooi. Barra Brava, wat is dat precies?
Is ook mooi, het is geweldig en went nooit.
Ga morgen naar Godoy Cruz - San Lorenzo en heb kaartje voor de ere-tribune. Is 100 Argentijnse Pesos wat 20 Euro is. Hier is dat gigantisch veel geld.
Popular (staan tribune) is 50 Pesos nu, ook enorm veel geld. Meer dan 50% heeft geen werk en leeft op plaatsen wat niet bestaat in Nederland. Hoop van die gasten krijgen hun inkomen vanwege crimenele actifiteiten.
Barra Brava is de harde kern van een club. De leider van Godoy Cruz wordt al een tijd gezocht vanwege verdacht van 2 moorden. ' 2 voetbal moorden'.
'Rengo' Alguilera heet die en heeft maar 1 been maar is er wel mee weg gekomen.
Mooi dat je 410 noemt, het meest jammere van 410 is dat ze geen respect hebben voor de ouwere garde, iets wat hier nooit zal gebeuren. 410 Meld wel dat ze respect hebben voor de oudjes maar in realiteit blijkt dat uit niets.
Maar grote verschil hier, meer dan 50 % heeft simpelweg niets anders. 5 Minuten eerder weg uit stadion bestaat hier niet. Was donderdag na de wedstrijd tegen Quito 1 uur later nog in het stadion.
Is voetbal leven. Misschien beperkt volgens velen maar ik vind het het einde.
Wat een onzin verkondig je hier zeg allemaal.
Dringt het wel door wat je zegt ?? Natuurlijk is er respect van 410 naar oude garde en realiteit is dat ook. Bekende groepjes van de oude en jonge garde zijn vaak met elkaar samen ook buiten wedstrijden om.
Gaat er bij mij echt niet in hoe je aan deze onzin komt.
Trouwens dat klopt niet helemaal he de ontgroening voor de barra's op het hekje staan met rug naar het veld in Popular? Mauro Martin(Leider La 12) En Uruguyaan Richard Williams van de groep uit Lomas,zijn jongens die hoeven echt niet ontgroend te worden he.
|
oostzaan
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 23:05
|
|
Citaat: Zijn er nog steeds zoveel rellen in Argentinie, heb zelfs beelden gezien dat ze met messen en pistolen rond lopen in het stadion, is dat nog steeds zo?
Ja rellen hou je altijd in Argentinie. Ook veel onderlinge rellen in de banda's,vaak gaat het om macht en geld.
Zijn heel vaak Vetes tussen groepen onderling en dat gaat soms heel ver door op elkaar te schieten.
Bij San Lorenzo ging het weer los onderling bij La Gloriosa.
In een ander topic heb ik al eens de trieste dood van Gonzalo Accro verteld,doodgeschoten door de eige gelederen.
|
Mentalita Ultras
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 23:16
|
|
Aan die rellen kunnen stewards en politie ook weinig doen toch? Ik heb namelijk beelden gezien dat ze gewoon met ze alle de politie te lijf gingen met wapens etc. dat gaat natuurlijk veel te ver. Die mensen in Argentinie geven alles om hun club en daar strijden ze ook hun hele leven voor, die mensen hebben vaak ook niets anders dan hun club, bij elke wedstrijd willen ze samen met de andere supporters van een wedstrijd één groot feest maken. Bij die wedstrijden kunnen die mensen zich uitleven, voetbal is daar gewoon het belangrijkste samen met familie/gezondheid natuurlijk. Het leeft daar gewoon zo erg, in Nederland zijn er maar bepaalde groepen die voetbal het belangrijkste vinden, ik behoor ook tot die groep, niet omdat ik niets anders heb ofzo, maar ben gewoon zo opgegroeid, Ajax is echt mijn leven.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 23:24
|
|
De bazen van de harde kern groeperingen in Argentinië zijn toch ook gewoon keiharde criminelen, althans zo heb ik het ooit gelezen.
|
RickyRicardo
Forum berichten: 54
|
Geplaatst: Di 22 feb 2011 23:42
|
|
Citaat: De bazen van de harde kern groeperingen in Argentinië zijn toch ook gewoon keiharde criminelen, althans zo heb ik het ooit gelezen.
Zitten heel veel criminelen in de barra brava groeperingen.
Maar er zitten ook gewoon mensen die totaal geen geld hebben of gewoon een baan hebben.
Veel worden gefinancieerd door de club ook en hebben de kaartverkoop in handen.
Gaat echt heel veel geld in om.
Er zijn zelfs (ex) barra bravas die zaakwaarnemers of lifeguards zijn van spelers(Messi o.a)
Het is de normaalste zaak in Argentinie,zonder barra's ook geen sfeer.
Ís vaak een politiek spelletje ook met de voorzitter van de club,als hij de stemmen krijgt van de barra's dan kunnen de barra's vaak ook op zijn steun rekenen.
Oud Boca La 12 leider Rafa Di Zeo heeft niet voor niets een paar jaar gezeten voor de moord op meerdere Chacarita fans ergens eind 1999.
Daar is die trouwens jaren later pas voor gearresteerd en ik dacht dat hij alweer voorwaardelijk was vrijgelaten vorig jaar net voor River-Boca maar dat durf ik niet te zeggen.
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 00:07
|
|
Ik ben zelf ook een voetbalfanaat, kan wel uren naar voetbal kijken maar lang niet naar elke ploeg. Als ik Real Madrid zie spelen zet ik de tv gelijk uit, want dat interesseert me geen reet. Barça daarentegen, daar smelt m'n hart voor. Ondanks dat ik trouwe Barça en River fan ben probeer ik nuchter zijn en te beseffen dat voetbal niet alles is in ons dagelijks leven. Daar leven wij te goed voor in West-Europa. Ik zie ze in Ajax niet direct onderling vechten ofzo, dat zou nogal debiel over komen. Er zijn gewoon zo veel belangrijkere dingen in het leven, en ik zie voetbal gewoon als een 'moment om even te ontsnappen aan de realiteit'. Maar daarna moet je de knop weer kunnen omdraaien. Tegen Arsenal verloor Barça, was heel ontgoocheld maar kwartiertje later vergeet ik het weer.
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 14:32
|
|
Citaat:
Wat een onzin verkondig je hier zeg allemaal.
Dringt het wel door wat je zegt ?? Natuurlijk is er respect van 410 naar oude garde en realiteit is dat ook. Bekende groepjes van de oude en jonge garde zijn vaak met elkaar samen ook buiten wedstrijden om.
Gaat er bij mij echt niet in hoe je aan deze onzin komt.
Trouwens dat klopt niet helemaal he de ontgroening voor de barra's op het hekje staan met rug naar het veld in Popular? Mauro Martin(Leider La 12) En Uruguyaan Richard Williams van de groep uit Lomas,zijn jongens die hoeven echt niet ontgroend te worden he.
Onzin, je voelt je wel een hele grote jongen volgens mij.
Ga al jaren, en dan heb ik het over jaren naar Argentijns/ Zuid-Amerikaans voetbal.
En ben bijzonder goed ingelicht over Tomba en ook over Boca Juniors.
Ben meer dan 50 keer naar La Bombonera geweest en bezoek de uitwedstrijd van Boca in Las Malvinas met gasten van La 12, dus ga mij nou niet hier de les lezen.
Vraag me af waarom je je hebt aan gemeld hebt hier, je loopt alleen maar te zieken.
Wat respect betreft, is bij jou ver te zoeken. Hoop dat je snel oprot hier.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 14:41
|
|
Ik snap het ook niet goed. oostzaan zal vast eens een wedstrijd daar ofzo bezocht hebben of wat contact hebben met iemand daar.
Maar jij zit er ter plaatse en hebt hier al meermaals aangegeven veel te gaan en veel ook tussen de grote fanatieke groepen daar.
En dan gaat hij jou verhalen proberen onderuit te halen. Raar, en neigt inderdaad meer naar 'schoppen om het schoppen'.
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 14:45
|
|
Citaat: Ik snap het ook niet goed. oostzaan zal vast eens een wedstrijd daar ofzo bezocht hebben of wat contact hebben met iemand daar.
Maar jij zit er ter plaatse en hebt hier al meermaals aangegeven veel te gaan en veel ook tussen de grote fanatieke groepen daar.
En dan gaat hij jou verhalen proberen onderuit te halen. Raar, en neigt inderdaad meer naar 'schoppen om het schoppen'.
Denk dat die niet eens weet waar Argentina ligt. Vroeger had je zo'n vakantie programma met Frits Bom, was die in Spanje in Benidorm aan het strand en had die een kaart bij zich van de wereld en vroeg die aan Nederlanders die daar op vakantie waren van weet u waar u bent?
Ja, in Spanje! Kunt u dat aanwijzen op de kaart, en dan wezen ze Polen aan.
|
oostzaan
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 17:18
|
|
Citaat: Ik snap het ook niet goed. oostzaan zal vast eens een wedstrijd daar ofzo bezocht hebben of wat contact hebben met iemand daar.
Denk dat die niet eens weet waar Argentina ligt. Vroeger had je zo'n vakantie programma met Frits Bom, was die in Spanje in Benidorm aan het strand en had die een kaart bij zich van de wereld en vroeg die aan Nederlanders die daar op vakantie waren van weet u waar u bent?
Ja, in Spanje! Kunt u dat aanwijzen op de kaart, en dan wezen ze Polen aan.
Nee ik weet niet waar Argentinie ligt. Ik ben net voor het 10 jarig bestaan van 410 terug gekomen uit Mar Del Plata waar ik de Argentijnse zomer door heb gebracht. Heb zelfs in Argentinie een half jaar gezeten twee jaar terug en met arme kinderen gewerkt,heb notabene familia daar wonen, dus kom mij aub niet vertellen dat ik er niks vanaf weet.
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 18:43
|
|
Citaat:
Nee ik weet niet waar Argentinie ligt. Ik ben net voor het 10 jarig bestaan van 410 terug gekomen uit Mar Del Plata waar ik de Argentijnse zomer door heb gebracht. Heb zelfs in Argentinie een half jaar gezeten twee jaar terug en met arme kinderen gewerkt,heb notabene familia daar wonen, dus kom mij aub niet vertellen dat ik er niks vanaf weet.
Kom je er net van terug of 2 jaar geleden. Misschien 2 jaar gereist om Nederland terug te vinden. Kan ook, verder geen probleem!
En ja, je weet er niets vanaf. Niet erg!
|
oostzaan
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 19:14
|
|
Citaat:
Kom je er net van terug of 2 jaar geleden. Misschien 2 jaar gereist om Nederland terug te vinden. Kan ook, verder geen probleem!
En ja, je weet er niets vanaf. Niet erg!
Hahahaha je zit echt uit te lokken he maricon,maar wordt vast weer een welles nietus spelletje. Ik ben net een klein maandje terug en heb er twee jaar geleden ook een half jaar gezeten voor vrijwilligerswerk met arme kinderen en buiten die keren heb ik meerdere malen Buenos Aires en Rosario bezocht(familia). Ik heb minstens 2 wedstrijden elke weekend bezocht. Dat is het voordeel als veel clubs in Buenos Aires zitten. Ik heb genoeg dingen meegemaakt in Argentina die ik hier nooit zal meemaken,ik heb genoeg mensen ontmoet die ook tot de harde kern behoren en waarmee ik nog steeds contact heb en telkens als ik terug kom met me neef dat we dan met ze mee mogen in Popular. Ik heb gelukkig de promotie mogen meemaken van Chacarita met heerlijke supporters nadat ze in tijden niet meer in de hoogste afdeling speelde. Op het moment dat ik in B-A was werd Gonzalo Accro doodgeschoten voor zijn huis door een conflict in de harde kern van River. Buiten deze negatieve dingen maak ik vaak genoeg mooie dingen mee daar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 20:40
|
|
Kan best zijn hoor Oostzaan, boludo, maar ga El Lute hier niet de les lezen. Als er iemand is die hier op de hoogte is van alles wat er rondom het voetbal gebeurt in Argentina is hij het wel. Hij woont al vele jaren in Z Amerika. Lees zn topics maar eens door, daar steek je misschien nog wat van op. Ik heb tenminste veel geleerd van hem afgelopen jaren. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat je niets weet hoor.
Maar El Lute weet gewoon meer dus ga hem aub niet de les lezen.
En het gelul dat jij minstens 2 wedstrijden per week bezoekt is gewoon niet waar. Half okt. begon de zomerstop en ze zijn net 2 weken weer begonnen. Afgezien van een paar zomer toernooitjes natuurlijk. Je bent net een klein maandje terug dus reken maar uit
|
oostzaan
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 21:38
|
|
Citaat: Kan best zijn hoor Oostzaan, boludo, maar ga El Lute hier niet de les lezen. Als er iemand is die hier op de hoogte is van alles wat er rondom het voetbal gebeurt in Argentina is hij het wel. Hij woont al vele jaren in Z Amerika. Lees zn topics maar eens door, daar steek je misschien nog wat van op. Ik heb tenminste veel geleerd van hem afgelopen jaren. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat je niets weet hoor.
Maar El Lute weet gewoon meer dus ga hem aub niet de les lezen.
En het gelul dat jij minstens 2 wedstrijden per week bezoekt is gewoon niet waar. Half okt. begon de zomerstop en ze zijn net 2 weken weer begonnen. Afgezien van een paar zomer toernooitjes natuurlijk. Je bent net een klein maandje terug dus reken maar uit
Het is toch geen gelul ,er staat toch toen ik twee jaar geleden er was ivm met mijn vrijwilligerswerk,dat was gewoon prachtig en er zaten soms dagen bij dat ik twee wedstrijden op een dag bezocht als er een ruime tijdsverschil was en beide wedstrijden in Buenos Aires gespeeld werden.
Dus Ik heb het niet over mijn afgelopen reis toen ik wel wat oefenwedstrijden bezocht in Mar Del Plata.laat dat duidelijk zijn.
Of hij meer weet dan ik dat zijn jou woorden. Ik kan nog wel een boekje opengooien van alle zaken rondom het voetbal daar maar we kennen beter elkaars ervaringen vertellen dan een welles nietjes spelletje spelen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Wo 23 feb 2011 21:43
|
|
Lute woont er nu een x aantal jaren is hier ook al jaren actief op het forum waarin hij vele verhalen heeft vertelt over de ervaringen van de wedstrijden die hij heeft beleefd..
Oostzaan zal heus verstand van Argentinia hebben wij weten het alleen niet want hij heeft zijn ervaringen hier maar sporadisch zichtbaar gemaakt.. Van mij mag hij gerust.. Zulke ervaringen zijn 10.000 x leuker te lezen dan heel dat welles/nietes spelletje wat ik spuugzat geraak...
|