Auteur
|
Bericht
|
El Lute
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 4 okt 2010 23:19
|
|
Citaat: Luutje, hoe laat begint Argentina-Japan vrijdag in Argentina?
Welk net? TyC sports, canal7?
Ben ong om 22.00 in mn app denk ik. Wil het wel zien
7.50 s'morgens Argentijnse tijd, weet niet welke kanalen het uitzenden maar waarschijnlijk de publieke netten. (19.50 Japanse tijd).
Argentina waarschijnlijk met Messi, als die niet speelt krijgt de AFA 200.000 US Dolar boete.
Aftelllllllllllllllllllllllllllen tot jueves voor jullie. Vamos!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 5 okt 2010 17:56
|
|
Ga pas viernes....
Dus kan ik het niet zien!
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 10 okt 2010 22:18
|
|
1 Van de chauffeurs van de bus van Godoy Cruz is veroordeeld tot 35 jaar gevangenisstraf vanwege een moord die hij gepleegd heeft buiten een discotheek.
Hij was daar samen met Tombino Sigali die deze week getuigen moest. Kan wel eens gevolgen gaan hebben want er wordt getwijfeld aan de waarheid van zijn getuigenis die anders is dan een vrouw die er ook bij was.
Sigali staat in belangstelling van Villareal wat nu wel eens zou kunnen veranderen hierdoor. Hij speelde gisteren ook niet best tegen Argentinos Juniors wat 0-0 bleef.
Turco Mohamed is goed begonnen en heeft de klassieker gewonnen.
Independiente - Racing 1-0. Geweldig voor die man. Top trainer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 11 okt 2010 23:14
|
|
Ik zit nu live River te kijken op de TV hier in Buenos Aires. Dat gaat een stuk beter dan via een livestream.
Pfff valt echt niet mee hoor, in het begin een paar goede kansen gehad, maar tegen de paal, erg veel balverlies.
Het is voor mij moeilijk om te kijken , er is zoveel veranderd, er zijn zoveel spelers weg. Goede spelers, bv Buenanotte (is misschien door omstandigheden nog niet goed in vorm) op de bank. Cappa heeft er een grote bezem door heen gehaald, de club heeft vele goede spelers laten gaan de afgelopen jaren en heeft geen geld meer,
staan idd 3e van onder op de degradatielijst. Ortega, de ezelclubmascotte doet z'n best maar dat is ook alles .Ik houd mn hart vast....
Het is nu 0-0 en rust,
343 ik wilde ruim 20 min. voor de wedstrijd nog even mn uitslag veranderen, maar dat kon niet meer?
Nou maar hopen voor alle partijen dat het 2-0 wordt
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 12 okt 2010 00:16
|
|
Citaat: Ik zit nu live River te kijken op de TV hier in Buenos Aires. Dat gaat een stuk beter dan via een livestream.
Pfff valt echt niet mee hoor, in het begin een paar goede kansen gehad, maar tegen de paal, erg veel balverlies.
Het is voor mij moeilijk om te kijken , er is zoveel veranderd, er zijn zoveel spelers weg. Goede spelers, bv Buenanotte (is misschien door omstandigheden nog niet goed in vorm) op de bank. Cappa heeft er een grote bezem door heen gehaald, de club heeft vele goede spelers laten gaan de afgelopen jaren en heeft geen geld meer,
staan inderdaad 3e van onder op de degradatielijst. Ortega, de ezelclubmascotte doet z'n best maar dat is ook alles .Ik houd mn hart vast....
Het is nu 0-0 en rust,
343 ik wilde ruim 20 min. voor de wedstrijd nog even mn uitslag veranderen, maar dat kon niet meer?
Nou maar hopen voor alle partijen dat het 2-0 wordt
0-0 Gebleven.
Was niet best allemaal, 1e 16 minuten 2 keer de lat en 1 keer de paal voor River Plate. Zat dus niet echt mee.
Verder Pavone die minstens 2 keer had moeten scoren maar ook Gimnasia met dotte van kansen. Rare wissel van die nieuwe trainer, Encina eruit (meest gevaarlijke man aan Gimnasia kant) en Graf (ex-Feyenoorder) erin. Kluns.
Die wissel moest die van de tribune doorgeven vanwege dat die rood had gekregen, waarom is me ontgaan. Rare nieuwe figuren op de bank bij Gimnasia.
2 Uitblinkers en dat zijn bijde doelmannen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 12 okt 2010 00:25
|
|
Inderdaad drama, gelijk spelen tegen zo'n club en dan wel met zo'n ex-kakkerlak Zie de toekomst niet rooskleurig in. Ja wat er nou gebeurde met die trainer, stond er ook 1tje te bellen.... snapte het ook niet helemaal (maar was ook ff in de keuken drinken halen).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 12 okt 2010 00:26
|
|
Citaat:
Ik dacht dat je 1 uur vantevoren de uitslagen moet hebben ingevoerd. Dat zal het wel zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 12 okt 2010 00:29
|
|
Citaat:
Ik dacht dat je 1 uur vantevoren de uitslagen moet hebben ingevoerd. Dat zal het wel zijn.
O nou ja, ik dacht dat er 15 min stond, maar maakt niet uit......
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 12 okt 2010 00:46
|
|
Citaat: Inderdaad drama, gelijk spelen tegen zo'n club en dan wel met zo'n ex-kakkerlak Zie de toekomst niet rooskleurig in. Ja wat er nou gebeurde met die trainer, stond er ook 1tje te bellen.... snapte het ook niet helemaal (maar was ook even in de keuken drinken halen).
Drinken halen?
Fernet of Quilmes?
Hahaha, die figuur die stond te bellen, wat een drama. Dacht van wat is dit nu.
Mooi dat de reis goed is gegaan!
Vamos Kluivert!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 12 okt 2010 04:11
|
|
haha, nee dat was keurig een cola-light.
Maar heb net weer een fles Nieto Senetiner Cabernet-Sauvignon achter de kiesjes, ken je die, uit mendoza, muuuuuyyyyyy rrrrrriiiiiiiiiiiicccooooo!!!
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Zo 17 okt 2010 23:13
|
|
Hola a todos! Doet me weer goed nog eens op het forum iets te kunnen zeggen, heb nog eens wat tijd gevonden om op de computer te zitten. En nog belangrijker, River Plate straks tegen Godoy Cruz kijken. Vorige week de tweede helft tegen Gimnasia gezien en dat was zieliger dan zielig. Hoe je van dat ploegje niet eens kan scoren, ze hoefden van mijn part niet te winnen maar gewoon een één miezerig doelpuntje maken zat er zelfs niet in. Ben benieuwd wat ze tegen Godoy Cruz gaan halen, die ploeg heeft enorm progressie gemaakt de laatste twee jaar.
Dit zijn ze voor straks:
Godoy Cruz Antonio Tomba (3-4-1-2): Sebastián Torrico; Jorge Curbelo, Leonardo Sígali y Zelmar García; Carlos Sánchez, Nicolás Olmedo, Diego Villar y Ariel Rojas; David Ramírez; Jairo Castillo y Rodrigo Salinas. DT: Omar Asad.
Suplentes: Nelson Ibáñez, Nicolás Sánchez, Roberto Russo, Israel Damonte, Mariano Donda, César Carranza y Fabricio Núñez.
River Plate (4-3-1-2): Juan Pablo Carrizo; Paulo Ferrari, Jonatan Maidana, Adalberto Román y Carlos Arano; Facundo Affranchino, Walter Acevedo y Roberto Pereyra; Erik Lamela; Leandro Caruso y Mariano Pavone. DT: Angel Cappa.
Suplentes: Mario Daniel Vega, Alexis Ferrero, Adrián Ezequiel Cirigliano, Mauro Díaz, Diego Buonanotte, Ariel Ortega y Rogelio Gabriel Funes Mori.
Trainer daar van Godoy noemt Omar Asad. Vind ik wel leuk, zo die Argentijnen met Arabische achtergrond. Mijn roots liggen in Marokko, een land met Arabische invloed. Hoe staan ze in een land als Argentina tegenover die Arabische invloed in het land? Misschien dat Lute mij een antwoord kan geven..
En eindelijk zien we Caruso aan de aftrap verschijnen, werd eens dik tijd.
Vamo' RRRiver!!
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 17 okt 2010 23:39
|
|
Citaat: Hola a todos! Doet me weer goed nog eens op het forum iets te kunnen zeggen, heb nog eens wat tijd gevonden om op de computer te zitten. En nog belangrijker, River Plate straks tegen Godoy Cruz kijken.
Trainer daar van Godoy noemt Omar Asad. Vind ik wel leuk, zo die Argentijnen met Arabische achtergrond. Mijn roots liggen in Marokko, een land met Arabische invloed. Hoe staan ze in een land als Argentina tegenover die Arabische invloed in het land? Misschien dat Lute mij een antwoord kan geven..
En eindelijk zien we Caruso aan de aftrap verschijnen, werd eens dik tijd.
Vamo' RRRiver!!
Gelukkig dat je weer kunt posten, dacht al waar is die en zo dadelijk de wedstrijd van dit forum, Tomba - Gallina's.
Dacht even snel kijken hier want heb weinig tijd gehad. Zo direct met taxi naar het stadion. Heb er zin in, eind in de 20 graden dus zal vanavond niet zo koud zijn. Stadion ligt wat hoger in een park/bos en daar koelt het snel af.
Overal zijn al fans te zien, daarnaast moederdag vandaag hier. Park zijn duizenden mensen al.
Wat die Arabische invloeden heeft niemand problemen mee. Hier wonen er honderden. Zijn hoop Arabische dansscholen en restaurants. Wat die restaurants betreft wel goed want varieteit is wel nodig.
Hier zijn het voornamelijk Libanezen en Syriërs. Die dochters van een gemengd huwelijk met Argentijn/se zijn overigens bloedmooi.
En dan de twee Arabieren in de competitie (Los dos Turco's), Asad en Mohamed behoren tot het rijtje populairste trainers. Asad helemaal, daar lopen ze helemaal weg mee.
Ga naar het stadion nu,
Vamos Tomba!
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 18 okt 2010 21:40
|
|
Ayer na Godoy Cruz - River Plate geweest 2-2.
Valt weinig over te zeggen, alleen dat River Plate blij mag zijn dat ze niet afgedroogt(d) zijn.
Wordt steeds moeilijker dat Nederlands.
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 24 okt 2010 21:21
|
|
Arsenal - Godoy Cruz vrijdag een mooie 1-3 overwinning. Goede zaken voor in de Copa lijst. Kan bijna niet meer ontgaan. Maar zure smaak aan de missers van Ibañez dit seizoen, anders had je gewoon om kampioensschap mee gedaan.
Een van de knelpunten (hoer raar het ookt klint, meeste doelpunten in de liga)
is dat ze niet simpel goals kunnen maken. Bijna alle doelpunten zijn beauty's. Dat moet toch beter.
De scheids van Godoy Cruz - River Plate is geschorst dit weekend. Hij benadeelde River enorm. Daarnaast wat rare uitspraken gedaan tegen spelers van River Plate.
Enige wat jammer is dat het nu om River Plate gaat en er actie wordt ondernomen. Moeten ze bij kleine clubs ook eens doen en niet alleen River Plate of Boca Juniors.
Gisteren 1e helft River Plate - Racing gezien. Maar wat was River Plate dramatisch 1e helft. Zat helemaal niets in. Ortega schijnt het toch wel helemaal kwijt te zijn. Enige die wat extra's brengt is Carrizo. Maar ook die zie je soms naar zijn verdedigers kijken van wat moet ik ermee.
De 0-1 van een geweldige Colombiaan, super speler. Dacht Moreno dat die heet.
Gaat zeker ook naar Europa. Was verbaasd dat het 1-1 nog is geworden.
2e Helft Buonanotte erin voor Ortega die gelijk scoorde in de 1e minuut van de 2e helft. Neen, River Plate gaat het moeilijk krijgen om weg te komen onderin.
Buonanotte veel probelemen met Cappa. Zal ook wel weg willen.
Huracan - San Lorenzo 3-0 in de 'Klassieker', zuur gezicht bij Ramon Diaz. Zou die wel als trainer willen zien bij de selectie.
Nu Independiente - Boca Juniors op staan maar ga zo naar het stadion, weer eens Lepra aan het werk zien. Graad of 30 dus heerlijk voetbal weer.
Volgende week een heerlijke wedstrijd in de Primera B:
San Martin Tucuman - Atletico Tucuman.
Gaat een gekkenhuis worden van jewelste. Deze kun je kwa gekte in rijtje zetten van :
Boca Juniors - River Plate
Newell's Old Boys - Rosario Central
Estudiantes de la Plata - Gimnasia La Plata
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Vr 29 okt 2010 14:28
|
|
http://www.thefootballramble.com/index. ... nd-justice
Interessant stuk over de enorme gewelddadigheid in het Argentijnse voetbal. Zowel op het veld als op de tribunes. Er is daar weer een over discussie opgelaaid na een publieke ruzie tussen Verón (wie anders) en Almeyda.
|
El Lute
|
Geplaatst: Za 30 okt 2010 19:56
|
|
Vandaag dus de 50e verjaardag van 'Dios' Diego Armando Maradona, de enige speler die 'in zijn eentje' een wereldtitel voor zijn land wist te winnen.
Daarnaast in Italia bij destijds 'klein' clubje Napoli de nodige titels heeft gebracht.
Voor veel mensen in het nuchtere Europa (Nederland) niet te begrijpen maar Maradona was Held, Is een Held en zal altijd een Held blijven.
Andere kant en echte kant van Maradona:
http://www.youtube.com/watch?v=4Be54rpjFhw
Benefiet show match voor ex voetballer Caceres die neergeschoten werd door minderjarigen op moment dat ze zijn auto wilde beroven.
Werd o.a. in gezicht geschoten en moet daardoor een oog missen. Zo'n 2 weken geleden dit.
Maradona donderdag bij afscheid van Nestor Kirchner ex-President en man van de huidige Presidente Cristian Kirchner. Maradona was kind aan huis in Casa Rosada en groot vriend van de famillie.
http://www.youtube.com/watch?v=x-ccfhWcjBE
Maradona terug in Napoli:
http://www.youtube.com/watch?v=e4GcjDFfRc8
Zijn miljoenen schuld aan de fiscus in Italia maakt geen ruk uit. Hij moest de laatste keer bij bezoek in Italia zijn diamanten oorbellen afgeven aan de politie maar die heeft die terug. Argentijnse speler in de Italiaanse Liga heeft ze terug gekocht en terug gegeven aan Diego.
En dan Mundial '86 Mexico:
England - Argentina of te wel:
England vs Diego Armando Maradona:
http://www.youtube.com/watch?v=azQabU537Rs
Een modaal verdedigertje bij die maffe Engelsen, Terry Fanwick was de enige die 2 uur na de wedstrijd de Argentijnen feliciteerden. De deur van de kleedkamer stond open. Belangrijk iets wat nog mee speelde was de Falkland Oorlog (Island Malvinas) die een paar jaar daarvoor was en nog vers in het geheugen lag.
Maar goed, beste Terry van West Ham United ging gedurft de kleedkamer van de Argentijnen in. Als laatste kwam die bij Maradona feliciteerde hem en vroeg of die zijn shirt mocht ruilen. Maradona lachte en zei ik wil geen Engels shirt maar je mag de mijne hebben.
Terry Fanwick heeft dat shirt nooit gewassen en had waarschijnlijk een paar jaar geleden geld nodig en heeft dat shirt geveild in London, leverde 50.000 Pond op.
Feliz Cumpleaños Diego Armando Maradona!
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 30 okt 2010 23:14
|
|
Geweldig mooie filmpjes Lute!!! Bedankt voor je verhaal, mooi om te lezen!
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Zo 31 okt 2010 01:43
|
|
Bedankt El Lute.
Ik als 'Pro Maradona' fan kan dit waarderen.
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 31 okt 2010 19:17
|
|
Graag gedaan mannen, voor mij de beste speler die ik heb zien voetballen en 1 van de meest interessante figuren die ik ontmoet heb.
Hij treedt nog wel eens op met showbal.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Zo 31 okt 2010 20:04
|
|
Ontmoet? mooi man! Ik heb hem helaas nooit bewust in zijn gloriedagen meegemaakt, maar ik ben groot fan van hem, als voetballer, als persoon en als held. Draai regelmatig mp3's over hem op m'n pc en ken helaas niemand in m'n omgeving die iets met Maradona heeft.
Voor mezelf zie ik meer in Maradona dan menig mensen die ik ken, en heb een grondig hekel aan vooroordeel uitspraken over hem als ik met iemand praat over Pluisje.
Maradona was, is en blijft een held.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 31 okt 2010 21:00
|
|
Echt leuke filmpjes en tekst Luutje!
Mag Maradona wel, maar eerlijk gezegd zijn er wel betere trainers te vinden.
Het probleem met Maradona is dat hij een beetje geleefd wordt in Argentina, mensen zien hem als een god. Maar het blijft een best ventje, met de beste bedoelingen.
Al komt hij misschien niet altijd zo handig uit de hoek.
Eerlijk gezegd kan hij nu niet meer stuk bij mij nadat ik dat stukje las over het weigeren van het Engelse shirt, helemaal te gek want :
LAS MALVINAS SON ARGENTINAS!!!!!!
Daar moeten die roofzuchtige Engelsen van afblijven, wat denken ze wel niet?
Dat is ook één van de redenen waarom ik mijn Harrod's paraplu (ja, die heb ik toevallig) niet heb meegenomen naar Buenos Aires.
Het enorme pand van Harrod's in calle Florida staat nog steeds leeg, haha!
Luut weet jij of dat nog eigendom is van Harrod's?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Zo 31 okt 2010 21:18
|
|
Als je wilt begrijpen hoe of waarom bepaalde dingen mis zijn gegaan in het leven van Maradona, dan moet je de documentaire 'Maradona: the downfall of a God' kijken.
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 31 okt 2010 22:41
|
|
Citaat: Ontmoet? mooi man! Ik heb hem helaas nooit bewust in zijn gloriedagen meegemaakt, maar ik ben groot fan van hem, als voetballer, als persoon en als held. Draai regelmatig mp3's over hem op m'n pc en ken helaas niemand in m'n omgeving die iets met Maradona heeft.
Voor mezelf zie ik meer in Maradona dan menig mensen die ik ken, en heb een grondig hekel aan vooroordeel uitspraken over hem als ik met iemand praat over Pluisje.
Maradona was, is en blijft een held.
Heb hem meerdere malen ontmoet en zien spelen.
Is niet uit te leggen in Nederland wat het is met Maradona. Argentina is een land met een enorme trieste historie en dan zoekt men vanzelf Helden.
Ché is 1 van de grootste tesaam met Evita. Maar zoals nu ook met de dood van Néstor Kirchner dan zie je dat er een nationale histerie uitbreekt. Moet zeggen dat de man Argentina wel veranderd heeft in positieve zin maar er zijn zeker ook fouten gemaakt, waaronder de crisis met Uruguay over de pulp molens.
En helemaal de problemen met Vive-President Julio Cobos die aan de deur van Casa Rosada de toegang geweigert werd.
Tussen Cristina en Cobos is een absolute onwerkbare verhouding nu. Moet nog zien hoe Cristina het gaat doen. Het is geen geheim dat alles ingefluistert werd door Néstor.
Maar goed, Maradona, net na de Junta onder leiding van Dictator Videla (leeft nog en zit in de gevangenis), die duurde van 1976 t/m 1983, en de Falkland Oorlog in 1982 tussen de Engelsen en Argentina (649 Argentijnse militairen, 3 bewoners van de Falkland Eilanden en 257 Engelsen soldaten vonden de dood, duurde van 2 april 1982 t/m 14 juni 1982) Heb ik op moeten zoeken de cijfers.
maakte Maradona en niemand anders Argentina kampioen van de Mundial '86, maar meest belangrijke de 2 treffers tegen de vijand Engeland en dan juist met de Hand Van God.
Hier heeft die definitief zijn Helden Status aan over gehouden.
En dan maakt het niet meer uit hoeveel die snuift, hoeveel miljoen die de Italiaanse fiscus moet betalen of wat dan ook.
Moet wel erbij zeggen dat wat die in Zuid-Afrika gerpresteerd heeft niet positief heeft gewerkt.
En dan hebben we het verhaal Napoli nog achterwegen gelaten. Schijnt dat zijn verjaardag enorm geviert is daar. Maar hoe haalt Grondona het in zijn hoofd net na de dood van Kirchner en vrien van Maradona, maar helemaal op zijn 50e verjaardag definitief bekend te maken dat die niet terug kan keren als hoofd coach van de Argentijnse selectie. Wat een idioot. Hopelijk is die dictator weg in 2011. Verkiezingen bij AFA tussen Grondona en Daniel Vila.
*Gallina:
Dat Harrods gebouw wordt gerenoveerd, wist niet maar even opgezocht. Geloof dat jij/jullie beter bekent zijn in Buenos Aires dan ik op dit moment.
http://www.lanacion.com.ar/nota.asp?nota_id=1252428
Weet wel dat de Harrods verkocht is door de Fayed broers dit jaar.
De Koninklijke familly van Qatar hebben het gekocht voor 1.5 Biljoen Engelse Ponden.
*Thomas
Documantaire ken ik niet maar wat ik bij mezelf heb is dat ik in geval van Maradona het niet wil begrijpen, omdat het gewoon niet te begrijpen is.
Wil die mooie fantasie gewoon in leven houden en hier gaat dat wat gemakkelijker denk ik.
Sommige dingen moet je niet willen snappen.
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 31 okt 2010 22:44
|
|
Mooi dat je weer veilig terug bent Gallina, je snapt dat die Superclassico gewonnen wordt door de chocolade dozen club.
Maar heb je nog Mauro transfer nieuws?
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 31 okt 2010 23:10
|
|
Citaat: Ontmoet? mooi man! Ik heb hem helaas nooit bewust in zijn gloriedagen meegemaakt, maar ik ben groot fan van hem, als voetballer, als persoon en als held. Draai regelmatig mp3's over hem op m'n pc en ken helaas niemand in m'n omgeving die iets met Maradona heeft.
Voor je collectie:
http://www.youtube.com/watch?v=6RJ-vycHs6c
Paar jaar geleden zijn verjaardag in een kolkend La Bombonera. Was op een maandag avond dat die nog zijn show presenteerde op tv, La Noche del 10. 13 afleveringen wat geweldige tv opleverde.
Half 12 s'avonds live op de buis toen er motor agenten binnen reden, hij wist er absoluut niets van, namen hem mee. Verder op stond een helicopter klaar die hem oppikte en naar La bombonera vloog.
Rond 12 kwam die daar aan en dit was er volgde. Was erbij die avond, had tranen in mijn ogen staan. Een van me meest bijzondere voetbal ervaringen.
Andere memorabele tv avond in La Noche del 10:
Maradona en Pele:
Deel 1:
http://www.youtube.com/watch?v=BTMxS3zE6rY
Deel 2:
http://www.youtube.com/watch?v=fqKsu3HRV8I
O.a. open gesprek over zoon van Pele over zijn drugs verleden. Zat destijds daarvoor in de gevangenis. Pele spreekt daar zelden of nooit over in openbaar.
|