Auteur
|
Bericht
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 24 jun 2010 19:10
|
|
Een beetje concurrentie kan nooit kwaad, Thomas. Toen Navarro en Barbosa kwamen gingen we er ook van uit dat zij eerste doelman zouden worden, maar Vega vocht voor z'n kansen. Carrizo is natuurlijk van een ander kaliber. Nog andere nieuwkomers bij River:
Jonathan Maidana
Walter Acevedo
Leandro Caruso
Josepmir Ballon
Carlos Arano
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Za 26 jun 2010 12:52
|
|
Een man uit de opleiding van Boca die naar River vertrekt. Ay ay ay. Maidana werd een paar jaar terug nog onterecht in verband gebracht met Ajax, maar is na een avontuurtje in het Oost-blok via Banfield nu dus bij River terechtgekomen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 28 jun 2010 13:44
|
|
In Nederland wordt er met een mengeling van lichte walging/medelijden op Maradona neergekeken.
Wat is de opinie van de gemiddelde Argentijn over Diego nu?
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Ma 28 jun 2010 22:43
|
|
Citaat: In Nederland wordt er met een mengeling van lichte walging/medelijden op Maradona neergekeken.
Wat is de opinie van de gemiddelde Argentijn over Diego nu?
Elke, oke, bijna elke Argentijn houd van Diego.
Het levert in ieder geval onvergetelijke tv op. Canal publico gisteren half uur voor de wedstrijd zijn 2 dochters live in de ether.
Ja zegt die, met wie spreek ik, met Dalma boludo. Prachtig mooi.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 29 jun 2010 13:49
|
|
Wat denk je van de (potentiële) nieuwe aanwinsten van Boca, El Lute?
Cellay (Estudiantes LP)
Escudero (Villarreal)
Ormeño (Gimnasia LP)
Caruzzo (Argentinos Jrs)
Lucchetti (Banfield)
Er is duidelijk paniek met betrekking tot de verdediging.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Za 3 jul 2010 23:13
|
|
Kl*te om het als eerste te zeggen maarja: Chau Argentina, had ze graag in de halve finale zien staan tegen Spanje. Heb de match niet kunnen zien want was op het werk, wel een samenvatting. Hadden ze pech bij het afwerken, werden ze overklast door Duitsland of was het een beetje beide? 4-0 is toch een serieuze uitslag en zal ook hard aangekomen zijn. Voor de match beelden gezien hoe Maradona z'n ploeg oppept, en dan toch verliezen met zo'n zware cijfers moet wel heel hard aankomen.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Zo 4 jul 2010 11:14
|
|
Tja, als je tegen het duitse middenveld eigenlijk alleen Mascherano opstelt is het vragen om zelfmoord. De duitsers overklaasten in mijn ogen Argentinie volledig.. Hadden de controle over de wedstrijd en geen moment het gevoel dat ze die zouden verliezen. Natuurlijk ook dankzij die snelle 1-0 van Müller..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 14:12
|
|
Citaat: Duizenden Argentijnen vragen Maradona om te blijven
Bron: Voetbalzone.nl
Het WK werd met een ruime nederlaag in de kwartfinale niet wat Diego Maradona ervan verwacht had, maar de voormalig aanvaller blijft geliefd in Argentinië. De nationale ploeg keerde zondag terug uit Zuid-Afrika en duizenden fans waren naar het vliegveld in Buenos Aires getrokken. Maradona werd met spandoeken opgeroepen door te gaan als bondscoach.
De keuzeheer liet na afloop van de ruime nederlaag tegen Duitsland (4-0) nog voldoende ruimte voor speculaties. “Misschien neem ik morgen afscheid”, reageerde de aangeslagen Maradona op zaterdagavond. “Ik kan nog niet zeggen of ik vertrek of blijf, ik moet eerst met mijn familie en de spelers praten.” De Argentijnse bond lijkt het vertrouwen te behouden in de bondscoach.
De supporters staan ook nog achter Pluisje, die zijn gezicht zondag bij terugkeer in Argentinië nauwelijks liet zien. Ook de spelers namen geen tijd voor de fans: de Argentijnen werden met een bus snel weggevoerd van het vliegveld en naar het nabijgelegen complex van de nationale voetbalbond gebracht.
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 5 jul 2010 15:38
|
|
Citaat: Wat denk je van de (potentiële) nieuwe aanwinsten van Boca, El Lute?
Cellay (Estudiantes LP)
Escudero (Villarreal)
Ormeño (Gimnasia LP)
Caruzzo (Argentinos Jrs)
Lucchetti (Banfield)
Er is duidelijk paniek met betrekking tot de verdediging.
Verwacht vooral van Lucchetti veel, meteen ook de belangrijkste plaats in het veld.
Is gegroeit laatste jaar en rustig geworden. Goede uitstraling.
Zo'n Cellay past niet bij Boca.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 15:14
|
|
Citaat: Ook de entertainer Maradona hoorde bij dit WK
Bron: Voetbal International
Het was vorig jaar klokslag zeven uur in de ochtend en steenkoud in Manchester, toen in het Radisson Edwardian Hotel een harde sirene afging. Het gebeurde op de veertiende verdieping.
Dat was de etage waar Diego Maradona met zijn hofhouding verbleef. Hij was naar Engeland gekomen voor de wedstrijd Manchester United-Chelsea. De Argentijnse bondscoach wilde Carlos Tévez in actie zien.
Diego Maradona was die nacht niet de enige voetbalvedette die in het Edwardian Hotel verbleef. Heel Chelsea sliep er. Althans, tot Maradona naar verluidt besloot een flinke Cubaanse sigaar op te steken. Toen ging in het hele hotel het brandalarm af.
Even later stonden ze op straat, Drogba, Ballack, Terry, Lampard en al die andere sterren van Chelsea: in de vrieskou en amper negen uur voor de kraker tegen Manchester United. Sommigen hadden snel een badjas omgeslagen, anderen droegen alleen een handdoek.
Het duurde veertig minuten voordat ze terug mochten naar bed. Tot die tijd stonden ze bibberend op het parkeerterrein.
Die middag verloor Chelsea kansloos van Manchester United. Het werd 3-0. De Londenaren speelden nogal lusteloos. Maradona zat op de tribune te wachten tot hij weer kon roken, Tévez zat de hele middag mokkend op de bank.
'The Havana of God', schreef The Sun over de gebeurtenissen in het hotel.
Zo groot is Diego Maradona nu: hij hoeft maar een sigaar op te steken, of hij haalt de wereldpers.
Twee weken terug was het weer zo ver. Op het trainingsveld in Zuid-Afrika was de Argentijnse selectie een onderling partijtje aan het spelen. Maradona besloot mee te doen, maar het leek hem overdreven om daarvoor ook zijn Havana te doven.
Dus hield hij hem gewoon walmend tussen zijn dikke vingers geklemd en nam tijdens het rennen af en toe een flinke trek, alsof hij nu eens wilde proberen of hij zijn elftal ook met rooksignalen zou kunnen sturen. Het was een prachtig gezicht.
Inmiddels is Maradona alweer thuis. Volgens veel puristen is dat maar goed ook. Ze noemen hem een dwaas en zeggen dat hij een schande is voor het WK.
Of ze doen zoals de NOS, dat beelden liet zien van Maradona en daaronder het nummer De Clown van Ben Cramer monteerde.
Maar als voetbal entertainment is geworden, dan is Maradona juist de grootste entertainer van allemaal. En hoe kan iemand eigenlijk een schande zijn voor een WK waar de sponsorlogo's vier weken lang dienen om de armoedige realiteit af te dekken?
Waar zuivere doelpunten worden afgekeurd en onterechte strafschoppen worden toegekend, alleen maar omdat iedereen bang is voor Joseph Blatter, de Napoleon van de FIFA?
Een wereldkampioenschap waar politici zich verdringen om te scoren via de ineenstorting van hun nationale voetbalelftal? En waar Heinze de camera slaat, Ronaldo er naar spuugt en Rooney 'm gebruikt om zijn eigen supporters te beledigen?
Diego Maradona mag zich dan in Zuid-Afrika af en toe hebben gedragen als Groucho Marx met een XTC-verslaving, hij paste net zo goed bij dit WK als elke andere gek.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 15:16
|
|
Wanneer begint de competitie trouwens weer?
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 23:26
|
|
Ik vind nergens de kalender voor volgend seizoen, maar ik ga er van uit dat de competitie rond 15-20 augustus van start zal gaan. Ondertussen zal River nog een paar oefenmatchen afwerken tegen:
15/07 vs. Univ. San Martin de Porres (Perú)
21/07 vs Central Norte de Salt
24/07 vs. Juventud Antoniana de Salta
27/07 vs Atlético Tucumán
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 15:40
|
|
Citaat: Coria al Villareal
Facundo Coria viajó el fin de semana para sumarse al Villareal CF de España quien adquirió el 50% de los derechos económicos del jugador, en una suma aproximada al millón de dólares, libre de gastos e impuestos. En los próximos días se instrumentaría la documentación respectiva.
Van de site van Vélez. Corias transferrechten voor 50% dus naar Villarreal. Kosten: 1 miljoen dollar.
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 16 jul 2010 19:36
|
|
Citaat: Wanneer begint de competitie trouwens weer?
http://www.afa.org.ar/index.php?option= ... &Itemid=94
1e wedstrijd Godoy Cruz - Boca Juniors, heerlijk.
En ik ben er weer bij en dat is prima..
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Za 24 jul 2010 21:16
|
|
River zal dan aantreden tegen Tigre thuis voor de openingsmatch, de ploeg waar ze vorig seizoen nog een pandoering van kregen. Van mij mag het seizoen zo snel mogelijk beginnen, heb het futbol argentino zeer gemist. Ondertussen werkt River wat vriendenmatchen af. Tegen Central Norte werd gewonnen met 3-0. Hattrick van Caruso. Moet zeggen dat het drie weggevertjes waren maar los van dat feit hoop ik op veel gols van deze speler. Technisch zeer sterk en een neus voor doelpunten.
|
Giovinco
Forum berichten: 55
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 12:46
|
|
Ik zag het nieuwe River plate shirt en dat is prachtig. Weet iemand of deze in Nederland of Belgie te koop is? Alvast bedankt!
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 15:45
|
|
Ha! Leuk jou weer eens te zien!
Nee, weet ik niet.
|
El Lute
|
Geplaatst: Vr 30 jul 2010 23:01
|
|
Citaat: Hattrick van Caruso. Moet zeggen dat het drie weggevertjes waren maar los van dat feit hoop ik op veel gols van deze speler. Technisch zeer sterk en een neus voor doelpunten.
Geweldige speler en slimme zet van Passarella. De wedstrijd erna weer een hatrick van Caruso. Volg hem een paar jaar en de man is uit het juiste hout gesneden.
Kan wel eens topscorer van de apertura gaan worden.
Het verbaasd me hoe goed Passarella bezig is, maakt goed gebruik van zijn inmense lijst van contacten. Van de week een helft gezien van River, weet niet meer welke partij. Liep een 17 jarige middevelder bij River, geweldig menneke.
Vrije trap buiten de 16 en hij duwde gewoon Ortega en Buonanotte opzij. Jammer dat die naast ging.
Boca Juniors dramatisch, Riquelme een eikel eerste klas. Contract getekend voor 5 miljoen Dolar. Best betaalde speler ooit in Argentina. Verwacht veel van River (hoop het niet uiteraard). Zaken goed voor elkaar op moment.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Za 31 jul 2010 22:38
|
|
Ik kan best begrijpen dat Roman nog graag wat wilt verdienen maar ik dacht dat hij toch wijs genoeg was om de club boven alles te zetten. Hopen dat hij dit terug kan betalen op het veld, want geef toe...de man is een genie. Pavone ondertussen ook al River-speler, het kan niet op. Daarnaast nog een onbekende Paraguayaan genaamd Adalberto Roman.
En dat nieuwe shirt, moet er nog aan wennen. Vond het vorige stukken mooier. Draag het nog steeds.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Zo 1 aug 2010 12:54
|
|
Pavone kan niet voetballen... maar zal er in de Argentijnse competitie vast een paar in tikken/koppen.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Zo 1 aug 2010 13:13
|
|
Het shirt van Boca, wennen maar ik vindt 'm erg mooi. Ik heb er al twee maar ik vraag me af of deze al ergens in een Nederlandse webshop is te verkrijgen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 1 aug 2010 15:38
|
|
Is Riquelme dan weg bij Boca??
Wil eventueel wel nieuwe River shirts mee nemen, want ga in oktober weer naar Buenos Aires!!!
Maar weet niet precies welke jullie bedoelen, dus laat even een foto zien, dan kan ik ze gaan halen in de Rivermania shop bij El Monumental.
Denk dat ze zo tegen de 50 euro gaan kosten, voor Argentijnse begrippen ook erg duur. Maar peso is weer aan het zakken.
Chau!
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 1 aug 2010 21:11
|
|
Citaat: Is Riquelme dan weg bij Boca??
Wil eventueel wel nieuwe River shirts mee nemen, want ga in oktober weer naar Buenos Aires!!!
Maar weet niet precies welke jullie bedoelen, dus laat even een foto zien, dan kan ik ze gaan halen in de Rivermania shop bij El Monumental.
Denk dat ze zo tegen de 50 euro gaan kosten, voor Argentijnse begrippen ook erg duur. Maar peso is weer aan het zakken.
Chau!
Riquelme blijft nog 3 jaar, en dat voor 5 miljoen Dolar. Te zot voor woorden en daarme de meest verdienende speler ooit in Argentina. Heeft ze goed onder druk gezet daar. Sinds Macri weg is is het prut.
Moet zeggen dat Passerella zich goed laat zien. Ook weer met Pavone.
De realiteit is simpel en dat een beetje speler direct weg is uit Argentina. En alleen maar vanwege het geld, dus moet je creatief zijn en doen wat er voorhanden is. Dan heeft die met Caruso en Pavone goed gehandeld.
Schijnt ook goed te gaan met Ortega (hoe lang nog) waar Passerella zich persoonlijk om bekommert.
Zondag Godoy Cruz - Boca Juniors
Ben (jawel) uitgenodigt om mee te gaan met La 12 maar dat doen we maar niet. Ga in Tomba vak zitten. Vorig jaar Platea entrada 80 Pesos, nu 150 Peso. Absurt en verwacht niet vol. Ben uiteraard uitgenodigt en betaal zero!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1455
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Zo 1 aug 2010 21:14
|
|
Nou dat heeft hij dan mooi voorelkaar, zo goed is hij nou ook weer niet meer.
Veel plezier bij La Tomba, hoop maar al te graag dat ze gaan winnen!!
Misschien dat ik nog een River wedstrijd ga kijken in oktober, moet maar even kijken of dat nu lukt.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Vr 6 aug 2010 17:49
|
|
De verwachtingen zullen wel weer hoog gespannen zijn.
|