Auteur
|
Bericht
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 28 nov 2009 21:08
|
|
Straks weer een potje voetbal: River - Estudiantes. Leuke affiche, kunnen we zien hoe ver River al staat wat betreft mentaal. Ortega van bij de aftrap aanwezig omdat Gallardo geblesseerd is terug. Dit is de opstelling:
LAS PROBABLES FORMACIONES
River Plate (4-3-1-2): Mario Daniel Vega; Paulo Ferrari, Nicolás Sánchez, Maximiliano Coronel y Cristian Villagra; Diego Barrado, Matías Almeyda y Roberto Pereyra; Ariel Ortega; Mauro Rosales y Diego Buonanotte. DT: Leonardo Astrada.
Suplentes: Juan Marcelo Ojeda, Germán Pezzella o Gustavo Cabral, Nicolás Domingo, Martín Galmarini, Mauro Díaz, Gustavo Fernández y Daniel Villalva.
Estudiantes de La Plata (4-4-2): César Taborda; Germán Ré, Christian Cellay, Leandro Desábato y Juan Manuel Díaz; Enzo Pérez, Juan Sebastián Verón, Rodrigo Braña y Leandro Benítez; Juan Manuel Salgueiro y Mauro Boselli. DT: Alejandro Sabella.
Suplentes: Damián Albil, Agustín Alayes, Clemente Rodríguez, Matías Sánchez, Maximiliano Núñez, Marcelo Carrusca y Leandro González.
vamo River!!!!!
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Zo 29 nov 2009 01:20
|
|
Citaat: Straks weer een potje voetbal: River - Estudiantes. Leuke affiche, kunnen we zien hoe ver River al staat wat betreft mentaal. Ortega van bij de aftrap aanwezig omdat Gallardo geblesseerd is terug. Dit is de opstelling:
1-1 Geworden en mag wel zeggen dat Estudiantes zwaar genaait is. Wat een arbitrage weer. Onthutsend.
Maar slechtste nieuws is dat Mauro Rosales uitgevallen is na 12 minuten. Enorm klote want hij was zo goed bezig.
River Plate niets te vertellen en mag van geluk spreken dat Ortega (jaja) de 1-1 maakte in de 94e minuut op goed doorzetten van Buonanotte.
En weer lachen geblazen met Veron, wat een beest is het ook. Afgelopen week nog beloond met titel beste speler van de Copa Libertadores, leverde hem 30.000 US Dolar op.
Chacarita Juniors - Godoy Cruz 2-1. 95e minuut. Ongelooflijk.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Zo 29 nov 2009 01:22
|
|
River - Estudiantes werd 1-1. Leuke 1e helft met River dat de betere ploeg was, Rosales kreeg een kans op de openingstreffer maar kon er net niet bij. Viel trouwens geblesseerd uit na een kwartier, hoop dat het niet al te ernstig is. Uit het niks komt Estudiantes op voorsprong op corner, Desabato, geloof ik, was het die scoorde. En dan beginnen de fans nog luider te zingen, echte fans in hart en nieren. River had zeker de ref niet tegen want het had 0-2 moeten staan maar de lijnrechter haalde rare dingen uit vandaag. Vandaag viel Pereyra mij op. Z'n tweede wedstrijd en de eerste keer dat ik hem bezig zag. Daar zit muziek in, veel beweging, techniek en altijd aanspeelbaar. Kan wat worden deze jongen. Tweede helft was wat minder. Het was wachten tot de allerlaatste minuut en daar was uitgerekend Ortega die hem binnentikt na mooi voorbereidend werk van Enano. Over het algemeen vond ik River gewoonweg beter. Niet dat ze goed waren, dat niet. Maar Estudiantes loerde gewoon op de counter. Ik dacht eerlijk gezegd dat ze River gingen opeten. Zonder Veron vind ik ze echt niks speciaals. Ze zullen zal zich wel bestolen voelen wat normaal is. Maar wat kan mij het.
Vamoooooo' River Plaaaaaaaaaaaate
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 29 nov 2009 01:53
|
|
Fans gingen goed te keer, Estudiantes op laatst met 9 man. Terecht rode kaart en geblesseerde speler en al 3 keer gewisselt.
Die Pereyra was niet slecht.
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 00:09
|
|
Die Coronel speelt al met al aardig wat bij elkaar bij River. Wat vinden jullie nou van z'n prestaties, jongens?
Zag van de week Verón weer bij Estudiantes. Zou het mooi vinden als die jongen één van de verrassingen zou worden van het WK (sowieso leuk om tegen die tijd een voorspellingstopic te openen met onder andere die vraag).
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Ma 30 nov 2009 16:59
|
|
Kan er niet veel over zegge, nog niet veel bezig gezien. Zat tegen Estudiantes hele wedstrijd op de bank. Ik wil die Paraguayaan Cohene wel eens zien spelen, niet 1 wedstrijd mogen meedoen..
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 15:30
|
|
Colon 0-1 Newell's.
Newell's is de nieuwe leider na puntenverlies van Banfield tegen Racing. Als Newell's kampioen speelt is het dankzij Boghossian. Kijk naar deze actie.
http://www.youtube.com/watch?v=6DDPPR_lo_s
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 17:00
|
|
Typisch Boghossian. Eerst half over de bal struikelen en vervolgens de bal aan een touwtje langs een paar tegenstanders slepen. Vreemde speler.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Di 1 dec 2009 22:24
|
|
Ja, hij heeft iets raars die jongen. Een betere versie van Abreu, met wat meer techniek en minder onhandigheden. Ik denk dat hij wel iets kan worden in de toekomst. Een beest op het veld. Tot hoe lang loopt z'n contract bij Newell's? Kan het nergens vinden.
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 00:17
|
|
Citaat: Colon 0-1 Newell's.
Newell's is de nieuwe leider na puntenverlies van Banfield tegen Racing. Als Newell's kampioen speelt is het dankzij Boghossian. Kijk naar deze actie.
http://www.youtube.com/watch?v=6DDPPR_lo_s
En het was nog niet afgelopen, na de wedstrijd gebeurde er dit:
Rivarola vs Collado:
http://www.youtube.com/watch?v=roOYehx-CDA
Blijft toch altijd weer mooi die heibel.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 11:29
|
|
Ongekend weer. Vervelende scheids trouwens, die Collado.
Citaat: Ja, hij heeft iets raars die jongen. Een betere versie van Abreu, met wat meer techniek en minder onhandigheden. Ik denk dat hij wel iets kan worden in de toekomst. Een beest op het veld. Tot hoe lang loopt z'n contract bij Newell's? Kan het nergens vinden.
Geen idee hoe lang z'n contract loopt. Over de grond is ie in ieder geval niet echt fatsoenlijk aan te spelen. Eerst maar eens dit spel een tijdje vasthouden en zich doorontwikkelen. Zo indrukwekkend vind ik het niet om er af en toe een paar in te knikken in Argentinië. Maar goed, over z'n voorganger Oscar Cardozo waren er ook heel lang twijfels.
Op basis van de wedstrijden die ik van NOB heb gezien mogen de credits van een kampioenschap overigens ook wel naar Peratta gaan.
|
Ché
Forum berichten: 250
|
Geplaatst: Wo 2 dec 2009 11:56
|
|
Volgens de Argentijnse media - eerder dit seizoen- is Boghossian tot juni 2010 gehuurd van het Uruguayaanse Cerro. Maar goed, al liep het contract komende week af, dan nog is een transfervrije status in Zuid Amerika ver weg.
De slotfase paste perfect in het verloop vd wedstrijd tussen Colón en Newell's met een hoop hectische momenten waar de ploeg van Sensini het al veel eerder had kunnen en moeten beslissen (de meest lastige schoot Boghossian wél binnen). Na de rode kaart van Barientos nog wat hachelijke momenten voor het doel van Peratta, aardige reflex op het laatst met 'n uitgeschoven been.
Lanús virtueel verzekerd van Copa Libertadores voetbal waar aardig wat Argentijnse grootmachen zullen ontbreken.
http://img6.imageshack.us/img6/8085/libap09f16.jpg
Estudiantes (titelverdediger) en Vélez als kampioen van de Clausura 09 al rechtstreeks gekwalificeerd. De kampioen (Newell's of Banfield) en de 2 teams met de meeste punten zullen het deelnemersveld complementeren.
Voor de nummer 3 is er altijd nog een plek in de voorronde.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Za 5 dec 2009 13:15
|
|
Huracan 0-1 Banfield. De druk ligt nu terug op Newell's. Arsenal moet te doen zijn, al weet je maar nooit. Opmerkelijk is dat Banfield nog maar 1 keer geen punt(en) wist te verzamelen, chapeau. Een reeks van 15 wedstrijden ongeslagen, ja dan mis je Cvitanich inderdaad niet echt. Maar is altijd welkom bij River hoor
|
El Lute
|
Geplaatst: Za 5 dec 2009 17:22
|
|
Citaat: Huracan 0-1 Banfield. De druk ligt nu terug op Newell's. Arsenal moet te doen zijn, al weet je maar nooit. Opmerkelijk is dat Banfield nog maar 1 keer geen punt(en) wist te verzamelen, chapeau. Een reeks van 15 wedstrijden ongeslagen, ja dan mis je Cvitanich inderdaad niet echt. Maar is altijd welkom bij River hoor
Ze hebben nu ene Santiago Silva, man uit Uruguay heeft er 14 in liggen waaronder die 0-1 van gisteren.
Morgen Newell's Old Boy's - Arsenal
Fecha 18:
Gimnasia L.P. - Newell's Old Boys
Banfield - Tigre
Fecha 19:
Newell's Old Boys - San Lorenzo
Boca Juniors - Banfield
Stand:
1. Banfield 17-38
2. Newell's Old Boys 16-36
Blijft lekker spannend.
Gisteren Godoy Cruz - Rosario Central 1-1
Klote wedstrijd waar Rosario Central meer had verdiend. Het effect Trossero blijkt negatief te werken voor Tomba. Rot vent is het.
De 0-1 46e minuut 2e helft
De 1-1 49e minuut 2e helft
Op de terug weg een Central supporter die hardhandig van zijn Camiseta beroofd werd. Diario UNO heeft dit op foto vast kunnen leggen. Ongelooflijk triest weer.
Volgende week de verkiezingen van de nieuwe President van River Plate.
De 5 kandidaten zijn:
1. Rodolfo D'Onofrio
2. Daniel Passarella
3. Antonio Caselli
4. Daniel Kiper
5. Mariano Mera Figueroa
Begrijp dat D'Onofrio de grootste kanshebber is. Hij heeft Francescoli als Manager die daardoor weer nauw betrokken wordt binnen de club.
Iedereen wil maar 1 ding en dat is deze Francescoli binnen boord. Dit gaat de sleutel zijn.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 00:28
|
|
Hoop zo hard dat het niet Pasarella wordt. In Olé schijnt hij zoveel te beloven voor River en dat hij altijd respect heeft gehad voor de aanhang. Blijkbaar vergeten dat ze hem zo snel mogelijk weg wilden. Dan ga ik toch liever voor D'Onofrio.
|
El Lute
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 04:07
|
|
Citaat: Hoop zo hard dat het niet Pasarella wordt. In Olé schijnt hij zoveel te beloven voor River en dat hij altijd respect heeft gehad voor de aanhang. Blijkbaar vergeten dat ze hem zo snel mogelijk weg wilden. Dan ga ik toch liever voor D'Onofrio.
Loop weer achter, blijkbaar waren de verkiezingen vanavond en zijn net afgelopen.
Was appart want op zelfde moment werd Boca Juniors - Independiente gespeeld en steeds onderin beeld live naar Monumental.
Stand daar 1-1 en komen ze weer live naar Monumental naar kamp D'Onofrio waar gejuicht wordt, winnaar.
D'Onofrio 5.289 stemmen
Passarella 5.287 stemmen
Verschil 2 stemmen, onvoorstelbaar. Nog geen paar seconden later scoort Independiente de winnende 1-2. Helemaal feest.
Maar nu komt, het is en blijft Argentina.
La Inspeccion General de Justicia heeft nu om een nieuwe telling opgeroepen omdat er iets zou zijn met 5 stemmen. 3 Daarvan zouden voor Passarella zijn waardoor die dus met 1 wint.
Dit is nieuws van nu, wordt vannacht vervolgt.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 13:17
|
|
Ja, ik zag het vannacht al op La pagina millonaria. Het is dus Passarella geworden met twee stemmen meer. Onvoorstelbaar, het lijkt wel Brussel-Halle-Vilvoorde. De helft maar van de socios hebben gestemt. Dan vraag ik me wel serieus af wat de andere helft heeft zitten doen tijdens de verkiezingen??
Maar goed, om 1 ding kunnen we allemaal blij zijn en dat is dat we eindelijk van die Aguilar verlost zijn.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Zo 6 dec 2009 23:28
|
|
Vélez 3-1 River.
Draak van een eerste helft. Vélez was de betere en scoorde dan ook verdiend. Maxi moederziel alleen, kon nog even aan z'n kont krabben als hij wou en dan even lekker uithalen wat ie ook deed: 1-0. Tweede helft kwam River toch wat opzetten, en kwartier voor tijd scoort de ingevallen Diaz de gelijkmaker. Dan hoop je dat ze dat gaan vasthouden maar ze geven het gewoon helemaal weg achterin. Als ik Vega was zou ik zelfs niet in doel willen staan met zo'n centraal duo, echt niet. Verdiende overwinning voor Vélez, leuke ploeg.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 7 dec 2009 00:46
|
|
Citaat: Ja, ik zag het vannacht al op La pagina millonaria. Het is dus Passarella geworden met twee stemmen meer. Onvoorstelbaar, het lijkt wel Brussel-Halle-Vilvoorde. De helft maar van de socios hebben gestemt. Dan vraag ik me wel serieus af wat de andere helft heeft zitten doen tijdens de verkiezingen??
Maar goed, om 1 ding kunnen we allemaal blij zijn en dat is dat we eindelijk van die Aguilar verlost zijn.
Dacht je eindelijk verlost te zijn van die paljas, wordt ie een paar jaar later doodleuk voorzitter.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Ma 7 dec 2009 14:14
|
|
Citaat: Ja, ik zag het vannacht al op La pagina millonaria. Het is dus Passarella geworden met twee stemmen meer. Onvoorstelbaar, het lijkt wel Brussel-Halle-Vilvoorde. De helft maar van de socios hebben gestemt. Dan vraag ik me wel serieus af wat de andere helft heeft zitten doen tijdens de verkiezingen??
Dacht je eindelijk verlost te zijn van die paljas, wordt ie een paar jaar later doodleuk voorzitter.
Inderdaad, miserie om de haverklap. Wat het zo erg maakt is dat het maar om een paar zielige stemmen gaat. En blij dat ie is, niet normaal. Ik ben echt curieus nu want River gaat een nieuw tijdperk in. Hij zweert trouw aan de supporters, wel dat wil ik echt eens zien dan.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Ma 7 dec 2009 15:13
|
|
Hetgeen wat men voor onmogelijk hield gebeurt dan toch: Newell's verliest thuis met 1-2 van Arsenal. Daarom blijf ik zeggen 'al weet je maar nooit' Ik heb alleen de eerste helft gezien en zag daar een serieus zenuwachtig Newell's aan het werk. Het ziet er weer gunstig uit voor Banfield..
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Di 8 dec 2009 17:36
|
|
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=92112
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 9 dec 2009 01:46
|
|
Citaat:
President, morgen wordt het voltrokken als het goed is. D'Onofrio is wel naar justitie gestapt want het schijnt geen zuivere koek te zijn.
Grote nederlaag voor heel River Plate als het wel Passarella blijft.
Het levert wel mooie tv op in allerlei praat programma's. Heerlijke discussies en bijna gasten die elkaar aanvallen.
Buonanotte en Gallardo werden aangevallen in stadion door Velez fans. Gallardo bewees geen mietje te zijn en sloeg er 1 van de tribune af. Die gast ligt nog in ziekenhuis.
Donderdag River Plate - Racing, ze zijn als de dood voor rellen van kamp D'Onofrio tegen kamp Passarella. Het zou een wonder zijn als er niets gebeurt.
Newell's Old Boys - Arsenal 1-2 en het moge duidelijk zijn dat Newell's bestolen is door Lunatti. Wat een gek is dat ook.
Nu zou die morgen Banfield fluiten wat de kampioenswedstrijd kan zijn maar de AFA heeft hem geschorst. Banfield nog nooit in hun 113 jaar bestaan kampioen geweest.
Zojuist Tomba verloren met 1-0 op Colon. Maar ongelooflijk weer wat een kansen. Penalty tegen en 1-0 verlies.
Hurucan - Boca Juniors 0-0. Draak van een match met 2 ploegen die nioet wilde of konden vanwege de hitte.
Nu begonnen Independiente tegen Argentinos Juniors met een nieuwe en waanzinnige Bandera met dank aan Aguero. Zijn transfer heeft nieuwe Cancha opgelevert.
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 9 dec 2009 14:07
|
|
Vergeet steeds te vragen wat je bedoelt met Brussel-Halle-Vilvoorde, wat is daarmee gebeurt?
Maar vanmiddag wordt Passarella dus officieel President van River Plate, en of dat dit een verbetering zal zijn met Aguilar moet nog blijken. Geloof daar niet in. Passarella is nog een van tijdperk eind jaren '70 waar veel foute zaken gebeurde binnen de club. Een hoog gehalte van de toenmalige junta van Videla. Hoop zitten er nog binnen de club en die dekken elkaar allemaal. Passarella zal daar zeker niets aan doen.
Daarom extra jammer dat het D'Onofrio niet is geworden. En helemaal de gemiste kans om Francescoli terug te halen. Die is manger van D'Onofrio wat een mooie constructie is, zo kan die meer bij de club betrokken worden. Heeft het wel heel druk met zijn bedrijven in de US.
Het begint er op te lijken dat Francescoli zich al die jaren afzijdig heeft gehouden omdat die niets te maken wilde hebben met alle 'politiek foute' figuren binnen de club en met het aftreden van Aguilar hadden D'onofrio en Francescoli een enorme noodzakelijke schoonmaak kunnen maken wat nu verder achterwaarts wordt geworpen.
Grootste negatieve punt van Passarella is dat die persoonlijke contracten heeft lopen met meerdere spelers, daarnaast loopt er nog iets persoonlijks met justitie.
Je vraag over hoe dat nu kan dat de helft van de socios maar heeft gestemt blijkt een reden te hebben.
Ze hebben op laatst besloten dat de socio's die hun maandelijkse bijdrages niet meer betalen niet mochten stemmen. Blijkt om een enorm aantal te gaan. Zoveel mensen die geen geld meer hebben. Tel daarbij op de baby's/minderjarigen die nog niet mee mogen stemmen.
Vandaag:
Gimnasia LP - Newell's Old Boys
Laatste kans voor de club uit Rosario om mee te strijden om de titel. Zullen aan de bak moeten want Gimnasia vecht tegen degradatie.
Daarna Banfield - Tigre.
Bij punt verlies van Newell's Old Boys en dan winst van Banfield is de club van een van de meest sympathieke trainers kampioen.
Gisteren nog iets Argentijns, nadat eerder arbiter Lunatti van de partij is gehaald (goede zaak) hebben ze de wedstrijden omgedraait. Oorspronkelijke programma zou Banfield om 19.00uur spelen en Newell's Old Boys om 21.15uur, is nu omgedraait. Niemand die er waat over zegt.
Maar een Vamos voor Banfield. Dat ik dit ooit zou zeggen maar het zou een overwinning zijn voor het voetbal in Argentina.
1 Van de 3 clubs op het hoogste niveau die de zaken voor elkaar hebben.
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 9 dec 2009 18:09
|
|
Batistuta, Zamorano en Valderrama:
http://www.youtube.com/watch?v=spw2EM62CZY
|