Auteur
|
Bericht
|
El Lute
Forum berichten: 3606
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 16:37
|
|
Citaat: Een kenner, tja.
Hola Ché, geweldig je hier te zien en laat ik het maar zeggen dan. Je bent een kenner maar zeker ook liefhebber.
Zelf hou ik het eerder op een liefhebber van Zuid Amerikaans voetbal en dat van Argentina in het bijzonder.
Hoe is het met Colombiaans voetbal, volg je dat nog een beetje?
Maar goed, afgelopen zaterdag de 2e helft van Boca - River nog net in z'n geheel kunnen zien op tv en naderhand de wedstrijd nog eens integraal teruggezien.
Blijft natuurlijk mooi, en zou het me niet verbazen wanneer Ischia de volgende Superclasico met 10 man aan de wedstrijd zal beginnen.
Hahaha, ja dit was een herhaling van. Onthutsend om het spel van River Plate te zien met meer dan een helft met 1 man meer.
Citaat: Aan beide kanten ook twee grabbelaars in de goal. Aan Boca Juniors kant onbegrijpelijk omdat daar Caranta nog rondloopt die terug gezet is naar de jeugd door Ischia. Verschrikkelijk hoe ze met die jongen om springen
Maar goed, het aftellen is begonnen naar volgende week zondag 1 februari, de volgende Boca Juniors - River Plate.
Over Caranta lees en hoor je de meest vreemde geruchten waarom die buitenspel zou zijn gezet.
Het is allemaal begonnen na een behoorlijke aanvaring met Riquelme waar bijna het gehele team kant koos voor Riquelme. Ischia kon niet anders dan dat ook te doen en weet er nu geen raad mee. Ze moeten hem direct laten gaan want hij heeft toch ook een hoop goeds goed gedaan voor de club.
Vorig seizoen kostte het keepersprobleem de club nog bijna de titel.
Waren wel aparte beelden met een vol tranen en helemaal stukzittende Garcia op de cancha van Racing.
Hij zat er van het weekend ook weer paar keer goed naast. Als goed is komt Abbondanzieri morgen weer terug. Zou opluchting zijn en einde van dit probleem.
Direct na de titel werd dan ook 'operación arquero' ingezet met de terugkeer van Pato als resultaat, die volgens de media een dezer dagen gepresenteerd zal worden en zondag tegen River in het doel zou moeten staan.
Mañana dus.
Ander transfernieuwtje is Datalo die als we Clarin mogen geloven per direct de overstap naar Napoli maakt.
Kostenplaatje zou 8 miljoen dollar zijn waarvan 20% voor Banfield bestemd is.
Banfield zou dan weer goed boeren maar zelf verdiend door Jesus. Ongelooflijk de prestatie die hij tegen River op de mat legde. Enorm gegroeit laatste jaar. Ben zelf overtuigt dat dat komt dat die met ene Riquelme kan ballen, is voor niemand slecht.
Oh ja.
Vanavond wordt er ook weer gevoetbald voor de torneo verano.
Boca - Racing en speelt de onder 20 ploeg om een plek in de finaleronde tegen Ecuador.
Volgende prijs voor Boca Juniors, het houdt maar niet op. Tegen de mannen van Llop (wie kent hem niet) moet toch niet al te moeilijk zijn.
Als San Lorenzo mañana wint van River Plate hebben we een copie van de Apperture. Boca Juniors 1 en River Plate Ultimo.
Van dat tournooi in Venezuela heb ik nog zeer weinig gezien. Cancha's die jij van binnen hebt bezocht. Maar Argentina heeft het moeilijk. Ploeg van Paraguay gisteren aan het werk gezien en was goede ploeg hoor. Al stelde Bolivia niet te veel voor.
Waarschijnlijk zitten Riquelme en Veron bij de selectie tegen Frankrijk en is er nog spijtig nieuws voor de vrouwen onder ons. Messi schijnt een vriendin te hebben.
Goed je hier te zien Ché, ben inderdaad blij Gallina.
En dank gaat uit naar D_skilled, gracias!
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 16:45
|
|
Independiente -- : -- River Plate 1-1
San Lorenzo -- : -- Racing Club 0-1
San Lorenzo -- : -- Boca Juniors 0-0
Racing Club -- : -- River Plate 1-1
Boca Juniors -- : -- Independiente 2-0
Independiente -- : -- San Lorenzo 1-0
Boca Juniors -- : -- River Plate 2-1
Boca Juniors -- : -- Racing Club
River Plate -- : -- San Lorenzo
Monday 2 Feb 2009
0:10 Boca Juniors -- : -- River Plate
Stand:
Enganche 7 punten
El_Millonario 5 punten
El Lute 5 punten
Gallina 1 punt
Giovinco 1 punt
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 17:58
|
|
Citaat:
Mauro (man of the match) gewisseld omdat hij wat aan zn rug heeft.
Weet nog niet of het ernstig is, hoop van niet.
Mauro was zeker goed bezig maar man of de match was die niet, dat was Jesus Datalo. Zeer frustrerende wedstrijd voor Mauro omdat die helemaal geen steun kreeg. Tesaam met Villagra waren ze de enige 2 aan River kant die strijdt leverde. Maar als er 9 andere met de pet na gooien kom je niet ver.
Datolo wint de strijd met Neri en verdient nog een mooie transfer ook. Ben wel benieuwd hoe hij daar in het systeem gaat passen. 8 Miljoen dollar is vrij veel geld en dus zal Napoli een basisplek voor hem in gedachte hebben. Het is voor een linkshalf natuurlijk wel een jongen die heel erg bezig is met de actie richting de goal en in verdedigend opzicht alleen zo nu en dan met kunst -en vliegwerk overeind blijft.
Welkom op AF, Ché! For your information: we hebben ook een topic voor het Colombiaanse voetbal. Ik ben benieuwd naar je mening/verhalen.
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 18:07
|
|
Citaat:
Datolo wint de strijd met Neri en verdient nog een mooie transfer ook. Ben wel benieuwd hoe hij daar in het systeem gaat passen. 8 Miljoen dollar is vrij veel geld en dus zal Napoli een basisplek voor hem in gedachte hebben. Het is voor een linkshalf natuurlijk wel een jongen die heel erg bezig is met de actie richting de goal en in verdedigend opzicht alleen zo nu en dan met kunst -en vliegwerk overeind blijft.
Welkom op AF, Ché! For your information: we hebben ook een topic voor het Colombiaanse voetbal. Ik ben benieuwd naar je mening/verhalen.
Neri? Geen idee wie Neri is.
En voor Ché als welkom op dit mooie forum:
Avé VVV!
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 18:10
|
|
Neri Cardozo.
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 18:11
|
|
Citaat: Neri Cardozo.
Oh die, wat doet die tegenwoordig?
Geloof dat Thomas grote fan van hem is.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 18:13
|
|
Ik denk juist het tegenovergestelde, El Lute.
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 18:15
|
|
Citaat: Ik denk juist het tegenovergestelde, El Lute.
Denk het ook wel maar kan er niets aan doen maar ik blijf Neri toch wel volgen al is het helemaal geweldig wat Datalo nu presteerd. En dat alles puur op een enorm karakter.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 18:16
|
|
Citaat: Neri Cardozo.
Oh die, wat doet die tegenwoordig?
Geloof dat Thomas grote fan van hem is.
Ach, misschien komt hij nu weer eens tot veel speeltijd en vertrekt hij nog naar een leuke middenmoter in Spanje. Ik misgun die jongen niets hoor. Ben alleen geen fan van de voetballer. En ik ken 'grote jongens' die zich op zijn talent hebben verkeken.
Datolo had het in het begin overigens heel erg moeilijk bij Boca. Ik dacht in het begin dat hij niet zou passen in het vechtvoetbal van Boca. In die zin ben ik het met El Lute eens dat de komst van Riquelme het spel heeft gepolijst en dat dat Datolos spel zeker ten goede is gekomen.
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 18:25
|
|
Citaat:
Datolo had het in het begin overigens heel erg moeilijk bij Boca. Ik dacht in het begin dat hij niet zou passen in het vechtvoetbal van Boca. In die zin ben ik het met El Lute eens dat de komst van Riquelme het spel heeft gepolijst en dat dat Datolos spel zeker ten goede is gekomen.
Dank dank dank, wat een complimenten.
Maar mooie nu was dat hij het hele spel naar zich toe trok en dat zonder Riquelme en o.a. Palermo die ook niet onbelangrijk is voor dit soort jongens. En juist het moment waarop Datalo op stond was zeer bijzonder, was op moment dat Bataglia eraf ging met rood en dan heb je iemand nodig die de boel op sleeptouw neemt en dat deed die op zeer volwassen manier wat uiteindelijk resulteerde in de overwinning.
|
Ché
Forum berichten: 250
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 19:42
|
|
Citaat: Hola Ché, geweldig je hier te zien en laat ik het maar zeggen dan. Je bent een kenner maar zeker ook liefhebber.
Gracias.
Citaat: Hoe is het met Colombiaans voetbal, volg je dat nog een beetje?
Jazeker wel, van vrijwel iedere competitieronde de samenvattingen op de Colombiaanse zender die hier nog steeds te ontvangen is. En tijdens de kampioensronde de finaleduels tussen America de Cali en Independiente Medellin, met oud Boca doelman, Aldo Bobodilla in de gelederen. Die over 2 duels toch tekort kwamen.
Citaat: Hahaha, ja dit was een herhaling van. Onthutsend om het spel van River Plate te zien met meer dan een helft met 1 man meer.
Daar rommelt het nog steeds behoorlijk.
Ongelofelijke wedstrijden weer in het afgelopen jaar, met voor hun misschien wel als dieptepunt de uitschakeling tegen de 9 man van San Lorenzo.
Increible.
Citaat: Het is allemaal begonnen na een behoorlijke aanvaring met Riquelme waar bijna het gehele team kant koos voor Riquelme. Ischia kon niet anders dan dat ook te doen en weet er nu geen raad mee. Ze moeten hem direct laten gaan want hij heeft toch ook een hoop goeds goed gedaan voor de club.
Ben ik met je eens. Caranta had toch geen onbelangrijk aandeel in de Copa Libertadores van 2007.
Citaat: Banfield zou dan weer goed boeren maar zelf verdiend door Jesus. Ongelooflijk de prestatie die hij tegen River op de mat legde. Enorm gegroeit laatste jaar. Ben zelf overtuigt dat dat komt dat die met ene Riquelme kan ballen, is voor niemand slecht.
Voor Caranta anders wel...
Datolo heeft echt een sterk jaar achter de rug.
Aan de hand van Riquelme en de overige routiniers heeft ie na een zwak begin toch ballen getoond en steeds belangrijker geworden voor de ploeg.
Van als miskoop bestempeld tot la figura.
Het kan allemaal.
Citaat: Volgende prijs voor Boca Juniors, het houdt maar niet op. Tegen de mannen van Llop (wie kent hem niet) moet toch niet al te moeilijk zijn.
Als San Lorenzo mañana wint van River Plate hebben we een copie van de Apperture. Boca Juniors 1 en River Plate Ultimo.
Alleen in de laatste 10 jaar al 18 officiele titels waarvan 11 internationale.
'La decada de azul y oro'.
Het Argentijnse competitiesysteem kwam River dan ook goed van pas.
Citaat: Van dat tournooi in Venezuela heb ik nog zeer weinig gezien. Cancha's die jij van binnen hebt bezocht. Maar Argentina heeft het moeilijk. Ploeg van Paraguay gisteren aan het werk gezien en was goede ploeg hoor. Al stelde Bolivia niet te veel voor.
Tijdens de Copa Amerika in Venezuela heb ik daar 2 cancha's bezocht.
Maturin zat daar jammergenoeg niet bij.
Argentinië mist een hoop spelers die niet vrijgegeven zijn door hun clubs, Salvio van Lanus stak er van de week tegen Colombia ver bovenuit. Voor de rest ook nog niet veel van dit toernooi gezien. Straks om 24.00 nederlandse tijd maar eens kijken of de Argentijnen zich kunnen plaatsen.
Citaat: Waarschijnlijk zitten Riquelme en Veron bij de selectie tegen Frankrijk en is er nog spijtig nieuws voor de vrouwen onder ons. Messi schijnt een vriendin te hebben.
Citaat: Arqueros
Juan Pablo Carrizo (Lazio)
Sergio Romero (AZ Alkmaar)
Defensores
Javier Zanetti (Inter)
Martín Demichelis (Bayern Munich)
Gabriel Heinze (Real Madrid)
Daniel Díaz (Getafe)
Nicolás Burdisso (Inter)
Walter Samuel (Inter)
Mediocampistas
Javier Mascherano (Liverpool)
Fernando Gago (Real Madrid)
Maximiliano Rodríguez (Atlético de Madrid)
Jonás Gutiérrez (Newcastle)
Luis González (Porto)
Delanteros
Lionel Messi (Barcelona)
Sergio Agüero (Atlético de Madrid)
Carlos Tevez (Manchester United)
Ezequiel Lavezzi (Napoli)
Lisandro López (Porto)
Germán Denis (Napoli)
Angel Di María (Benfica)
Aan de zojuist vrijgegeven 20 man tellende Seleccion te zien geen Riquelme en Veron tegen de Fransen.
Citaat: Welkom op AF, Ché! For your information: we hebben ook een topic voor het Colombiaanse voetbal. Ik ben benieuwd naar je mening/verhalen.
Bedankt, en ook alle anderen bedankt voor het welkom.
Wanneer de competite daar weer begint zal ik het topic eens omhoog kicken.
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Di 27 jan 2009 22:49
|
|
Welkom Ché, ook al weet ik niet wie je bent...
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 17:07
|
|
Heb even wat moeten knippen en plakken om een mooie nieuwe topic over de Sudamericano sub-20 te creëren. Hoop dat niemand het erg vindt. Hier het laatste bericht van Ché met betrekking tot de Torneo de Verano.
Citaat: Welkom Ché, ook al weet ik niet wie je bent...
Voor zover ik weet ben je dan niet de enige.
Heb met el Lute op een ander forum in de late uurtjes behoorlijk wat pagina's volgeschreven over het Zuid Amerikaans voetbal waarvan het merendeel over de Argentijnse clubs en competitie.
Van de week via een prive bericht van D_Skilled nog eens gewezen op dit forum waarop ik mijn 'ei' - wat betreft deze sectie- beter kwijt zou kunnen.
Tussendoor nog een paar keer 'omgeschakeld' en via de stream naar Boca - Racing gekeken.
Veel 'suplentes' (reserves) bij de mannen van Ischia.
Krupoviesa - net als verleden week tegen Independiente weer in de basis. Toch een heel stuk sneller als in de 10 maanden daarvoor, zonder wedstrijd.
Vlak voor rust de 1-0 voorsprong voor de winst van de Torneo Verano 2009.
Indraaiende vrije trap van Gaitán die via de paal en Roncaglia doel treft.
Vamos.
|
El Lute
|
Geplaatst: Wo 28 jan 2009 21:00
|
|
Racing onder leiding van Ischia onthutsend slecht, Boca Juniors was ook niet slecht maar was de minst slechte.
2-0 En weer een prijs erbij maar Boca Juniors moet ook oppassen, probleem Ayala de doelman schijnt voorbij want zondag keept El Pato weer, geweldig nieuws dat die weer terug is.
Ayala die nu genoeg kansen gehad heeft en gisteren veel fouten kaate die gelukkig niet afgestraft werden. Opvallend dat Boca Juniors met een kwasie 3e elftal nog wint.
Ben benieuwd wat de Clausura gaat brengen want de spelers zijn niet meer te houden in de eigen competitie.
Gaan een hoop clubs serieuze problemen krijgen waaronder een Racing en wederom River Plate.
De verrassing van de Clausura gaat overigens Godoy Cruz worden die rust in de tent hebben met de nieuwe coach Cocca en de zaken goed voor elkaar hebben. Vorige week zelfs het tournooi van Tandill gewonnen, geen wereld prestatie maar lekker voor zelf vertrouwen.
Heeft iemand het nieuwe uiterlijk van de geldschieter van San Lorenzo al gezien, Tinelli? Volgens mij ook de kluts kwijt.
Edit: Zit laatste nieuws te volgen hier op TN, schijnt dramatisch probleem te zijn met La Bombonera, hoop dat ze dat maar op kunnen lossen voor start van de Clausura. Ongelooflijk.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Do 29 jan 2009 16:16
|
|
San Lorenzo 2-2 River Plate. Echt jammer, wat een mazzelgoal van jewelste in de laatste minuut voor SL. De tweede goal van River doet me denken aan futsal, mooi getikt en mooi afgewerkt door Galmarini, ES-TU-PEN-DO. Maar dan die laatste minuut...echt erg. Ojeda moest toch beter weten. Waarom laat die pipo gewoon niet Vega staan? Ik vind hem helemaal geen vliegevanger.
|
El Lute
|
Geplaatst: Do 29 jan 2009 20:52
|
|
Independiente -- : -- River Plate 1-1
San Lorenzo -- : -- Racing Club 0-1
San Lorenzo -- : -- Boca Juniors 0-0
Racing Club -- : -- River Plate 1-1
Boca Juniors -- : -- Independiente 2-0
Independiente -- : -- San Lorenzo 1-0
Boca Juniors -- : -- River Plate 2-1
Boca Juniors -- : -- Racing Club 2-0
River Plate -- : -- San Lorenzo 2-2
Monday 2 Feb 2009
0:10 Boca Juniors -- : -- River Plate 2-0
Stand:
Enganche 11 punten
El Lute 10 punten
El_Millonario 8 punten
Giovinco 3 punten
Gallina 2 punt
|
Ché
|
Geplaatst: Za 31 jan 2009 13:24
|
|
Citaat: Opvallend dat Boca Juniors met een kwasie 3e elftal nog wint.
Morgen zal het qua opstelling niet veel anders zijn als tegen Llop's Racing.
Veel suplentes bij de mannen van Ischia die nog steeds zonder Palacio en Palermo aantreden. Verder zullen Battaglia, Morel, Cáceres, Ibarra en Riquelme ondermeer wegens blessures niet van de partij zijn morgen in Mendoza.
De vermoedelijke opstelling voor Superclasico deel II van dit jaar.
Abbondanzieri
Fondacaro of Roncaglia, Forlin, Muñoz, Krupoviesa
Chávez, Vargas, Gaitán
Gracián
Mouche y Viatri
Verder las ik op de digitale versie van TyC Sports dat Boca interesse heeft om Armenteros (linkermiddenvelder in het onder 20 team dat in 2005 wereldkampioen werd in Nederland) naar La Bombonera te halen als opvolger van Jesus Datalo.
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Za 31 jan 2009 20:35
|
|
Mogen wij weten wat uw voorkeursteam in Argentina is, Ché? Uit nieuwsgierigheid...
|
Ché
|
Geplaatst: Zo 1 feb 2009 18:18
|
|
Uw?
Niet vanwege de succesen in de laatste 10 jaar, maar Boca Juniors is me favoriete club in Argentinië.
Wacht alleen nog wel op m'n eerste bezoek aan La Bombonera.
Is er nog niet van gekomen.
Paar jaar terug op vakantie in Zuid Amerika wel een Copa Libertadores wedstrijd in Barranquilla mee kunnen pikken waar ze met 3-3 gelijk speelden en Martin 'el toro' Arzuaga de plaag was voor de mannen van Boca.
Nog even terugkomen op de Clasico van vanavond.
Palacio zit vanavond in tegenstelling tot eerdere berichten in de wedstrijdselectie. Kan ie tussen de jonkies wellicht nog wat minuten meepakken.
El Lute van de partij tijdens een thuiswedstrijd in Mendoza?
|
El_Millonario
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 12:44
|
|
Citaat: Uw?
Niet vanwege de succesen in de laatste 10 jaar, maar Boca Juniors is me favoriete club in Argentinië.
Wacht alleen nog wel op m'n eerste bezoek aan La Bombonera.
Is er nog niet van gekomen.
Paar jaar terug op vakantie in Zuid Amerika wel een Copa Libertadores wedstrijd in Barranquilla mee kunnen pikken waar ze met 3-3 gelijk speelden en Martin 'el toro' Arzuaga de plaag was voor de mannen van Boca.
Nog even terugkomen op de Clasico van vanavond.
Palacio zit vanavond in tegenstelling tot eerdere berichten in de wedstrijdselectie. Kan ie tussen de jonkies wellicht nog wat minuten meepakken.
Tja, altijd beleefd zijn tegen mensen die je niet kent zeker?
Ik moet eerlijk zijn over gisteren. Dat was een voetballesje van Boca aan River. En dan stonden er nog een paar youngsters binnen de lijnen bij Boca waarvan je je helemaal vraagtekens begint te zetten bij de motivatie van de River spelers. Ze werden gewoon weggespeelt op sommige momenten. Die eerste goal is daar een mooi voorbeeldje van. Het is dik en dik crisis, echt onvoorstelbaar hoe we keer op keer verliezen. Met twee spelers kan je toch niet in de aanval gaan Het was telkens weer Rosales en Falcao die probeerden, maar kregen hun medespelers niet mee. Dit heeft niks meer te maken met het moraal van het team, want ze konden echt wel iets tegen brengen, maar het is gewoon kwestie van willen of niet. Ergens zijn de meeste vergeten wat het betekent om in dat wit shirtje met de rode band te spelen. Ze zijn vergeten waar ze zitten en wat River Plate betekent in Argentina. We kunnen niet blijven zeggen 'ja maar het zit in het hoofd'. Neen, dat kan niet want dit zijn profs en profs horen zich dan ook als profs te gedragen. Al mag er een explosie vallen tijdens een match moeten ze met hun werk bezig zijn bij wijze van spreken. Ze krijgen de beste behandelingen, beste hotels, beste accomodatie, en de salarissen zullen ook niet mis zijn. Dus wat is het probleem dan? Zijn ze te min voor San Lorenzo, Boca, Independiente en Racing? Komaan zeg, met zulke spelers moet je minstens in de top-3 eindigen.
En wat er ook gaande mag zijn achter de schermen van River Plate, dat mag niet ten koste gaan van de prestatie's OP het veld. Maar neen, Aguilar denkt het warm water te hebben uitgevonden, maar hij kan beter eens z'n handen uit de mouwen halen. En wat hopen ze met Passarella te krijgen, hebben ze dan echt niks geleert uit het verleden? En ja, Simeone was natuurlijk degene om met de vinger naar te wijzen. Maar dat zie ik echt niet zo. Na zo'n 5 wedstrijden zie ik nog altijd hetzelfde lakse River, dat gewoon niet meer de moeite doet en gewoonweg geen interesse meer toont. En das jammer voor degene die het wel goed voor hebben met de club. Ik hou m'n hart al vast voor dit weekend tegen Colon.
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 21:28
|
|
Citaat:
Was erbij inderdaad. Eerst beetje indrinken vooraf, in cancha's schenken ze geen alcohol wat maar goed ook is anders breekt de pleuris los.
Leuke in tegen stelling tot de Classico's in Buenos Aires is dat alles en iedereen door elkaar loopt. Menig famillie zijn ook verdeelt in 2 kampen.
Meer dan 2 uur voor El Clássico richting cancha en kregen we te maken met het organisatorisch vermogen hier. Vanwege veiligheids overwegingen was er voor beide fans maar 1 ingang. Had zelf Platea plaats maar moest nu dus in de rij bij de popular plaatsen. Werkelijk dramatisch Kwam pas 40 minuten voor begin binnen.
Maar mensen met kleine kinderen en ouwe mensen moeilijk te been, allemaal zelfde ingang met hoogtepunt politie die met paarden de menigte ptobeerde rustig te houden. Laatste 50 meter was gedrang van jewelste en vielen er een paar flauw. Was bloed en bloed heet.
Maar goed, snel even naar wc en plaats op zoeken en just on time om thuiskomer El Pato te verwelkomen. Wat een 'Helden' ontvangst kreeg die.
Piel de Gallina , hahaha, maar zeer emotioneel.
Hebben we direct het grootste verschil van de wedstrijd, El Pato speelde nog niet een subliem maar straalt rust uit wat door het hele team over genomen wordt. Daarnaast 90 minuten zijn team aan het coachen. Gaat een hoop punten thuis houden El Pato.
Dan zie je aan de andere kant Ojeda staan die 90 minuten onrust uitstraalt, ballen weg jenst en niet coacht. Volgens mij hadden Boca spelers opdracht gekregen om 90 minuten lang door te lopen op Ojeda wat elke keer balwinst opleverde. Elke bal over de zijlijn.
Had voor het begin iets van moet nog zien want kan toch niet slecht blijven gaan met River Plate maar dat gevoel was weg na 4 minuten.
Galmarini die na 3 minuten al helemaal dol gedraait werd door uitblinker Mouche wat hem geel opleverde. Meer dan terecht. Minuutje later weer Mouche die Galmarini zoek speelde en weer tegen de grond werd gewerkt. Was eigenlijk weer geel maar je zag Pezotta denken van laten we maar niet doen. Was eigenlijk foute beslissing maar het redde de wedstrijd.
Niets maar werkelijk niets lukte aan River Plate kant. Niet 1 speler die ook maar een beetje in de buurt van een voldoende kwam. Gekke was dat Boca Juniors niet eens zo geweldig speelde maar het verschil was dat de River Plate spelers niet boven een drietje uit kwamen en een paar niet eens een 1 verdiende zoals die Galmarini en ene Domingo. Drama drama drama. En elke Boca speler zeker een zes + en dan spreek je over een enorm klasse verschil. Boca met uitblinkers als Mouche (was geweldig), Gaitán en Muñoz die wel een dirigent miste. Is een enorm gemis als Riquelme er niet bij is. Mooi te zien dat Palacio weer terug was, bracht gelijk meer dreiging.
Laatste half uur van de tweede helft werd River Plate helemaal zoek gespeeld wat ze nog nooit hebben mee gemaakt. Elk hoekje van het stadion kregen ze te zien. Kreeg er medeleiden mee. Op een gegeven moment meer dan 40 keer de bal rond tikken zonder dat er ook maar een speler van River Plate in de buurt kwam. Onthutsend slecht deze ploeg.
En dan zie je zo'n Néstor Gorosito 90 minuten langs de kant staan/zitten met zijn handen over elkaar. En dan blijkt ook nog eens (weet niet of het klopt) dat ze Gallardo terug gehaald hebben maar dat die minstens 3 maanden geblesserd is maar wat ook nog langer kan duren.
Al met al weer geweldige dag met waanzinnige sfeer weer. Een van de hoogtepunten La12 die 2 grote vlaggen naar boven toverde maar direct lachend en zingend overklast werden door de Gallina's die een waanzinnig grote vlag hadden. Nadat die weer verdwenen was kwam er van achteren een nog grotere vlag bij La12, een nieuwe en wel heel erg mooi die aangeboden was door Maradona.
Verder leuk gast die naast me zat met zijn vader. Helemaal uit Ushaia gekomen, zo'n 30 uur heen en 30 uur terug met de bus. Volgepakt in Azul y Oro. Voor het eerst dat die zijn grote liefde live zag. Cadeau omdat die 18 was geworden en het goed deed op school. Geld voor hotel hadden ze niet. Gewoon slapen in bus. Die jongen 90 minuten lang staan zingen, heeft de dag van zijn leven gehad om nooit meer te vergeten.
Tsja en River Plate, we zijn nu in Februari beland en de enige overwinning die ze hebben geboekt in 2009 is tegen een amateurclubje. Spel van 30 minuten. Club staat er zeer beroerd voor en de Clausura gaat enorm belangrijk worden want anders gaan ze enorm zakken op de promedio lijst wat ze Copa wedstrijden gaat kosten.
Positief puntje over Mauro nog die gisteren in Diario Uno speciaal vermeld werd als enige speler die tijd neemt voo hun fans.
Eigenlijk iets wat El_Millonario ook meld, weten wat het is omdat shirt te mogen dragen. (of dat nu dat Boca of River shirt is).
|
Ché
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 22:28
|
|
Citaat:
Tja, altijd beleefd zijn tegen mensen die je niet kent zeker?
Ik moet eerlijk zijn over gisteren. Dat was een voetballesje van Boca aan River. En dan stonden er nog een paar youngsters binnen de lijnen bij Boca waarvan je je helemaal vraagtekens begint te zetten bij de motivatie van de River spelers. Ze werden gewoon weggespeelt op sommige momenten. Die eerste goal is daar een mooi voorbeeldje van. Het is dik en dik crisis, echt onvoorstelbaar hoe we keer op keer verliezen. Met twee spelers kan je toch niet in de aanval gaan Het was telkens weer Rosales en Falcao die probeerden, maar kregen hun medespelers niet mee. Dit heeft niks meer te maken met het moraal van het team, want ze konden echt wel iets tegen brengen, maar het is gewoon kwestie van willen of niet. Ergens zijn de meeste vergeten wat het betekent om in dat wit shirtje met de rode band te spelen. Ze zijn vergeten waar ze zitten en wat River Plate betekent in Argentina. We kunnen niet blijven zeggen 'ja maar het zit in het hoofd'. Neen, dat kan niet want dit zijn profs en profs horen zich dan ook als profs te gedragen. Al mag er een explosie vallen tijdens een match moeten ze met hun werk bezig zijn bij wijze van spreken. Ze krijgen de beste behandelingen, beste hotels, beste accomodatie, en de salarissen zullen ook niet mis zijn. Dus wat is het probleem dan? Zijn ze te min voor San Lorenzo, Boca, Independiente en Racing? Komaan zeg, met zulke spelers moet je minstens in de top-3 eindigen.
En wat er ook gaande mag zijn achter de schermen van River Plate, dat mag niet ten koste gaan van de prestatie's OP het veld. Maar neen, Aguilar denkt het warm water te hebben uitgevonden, maar hij kan beter eens z'n handen uit de mouwen halen. En wat hopen ze met Passarella te krijgen, hebben ze dan echt niks geleert uit het verleden? En ja, Simeone was natuurlijk degene om met de vinger naar te wijzen. Maar dat zie ik echt niet zo. Na zo'n 5 wedstrijden zie ik nog altijd hetzelfde lakse River, dat gewoon niet meer de moeite doet en gewoonweg geen interesse meer toont. En das jammer voor degene die het wel goed voor hebben met de club. Ik hou m'n hart al vast voor dit weekend tegen Colon.
Gisteren moet beschamend zijn geweest voor iedereen die River Plate een warm hart toedraagt.
Gallery Play van Boca's jeugdploeg.
Pato en 10 pibes leek het wel.
Mentaal en voetballend zit het bij je club goed mis.
Ze cre-eren werkelijk niks.
Verdedigend en middenveld zit zoals jij ook stelde beroerd in elkaar.
Verder heeft de Verano tot dusver aangetoont dat Pipo Gorisoto niet al te veel lijkt te veranderen t.o.v. de ploeg die laatste eindigde in de Apertura 2008.
|
Ché
|
Geplaatst: Ma 2 feb 2009 22:53
|
|
Citaat: Was erbij inderdaad. Eerst beetje indrinken vooraf, in cancha's schenken ze geen alcohol wat maar goed ook is anders breekt de pleuris los.
Leuke in tegen stelling tot de Classico's in Buenos Aires is dat alles en iedereen door elkaar loopt. Menig famillie zijn ook verdeelt in 2 kampen.
Meer dan 2 uur voor El Clássico richting cancha en kregen we te maken met het organisatorisch vermogen hier. Vanwege veiligheids overwegingen was er voor beide fans maar 1 ingang. Had zelf Platea plaats maar moest nu dus in de rij bij de popular plaatsen. Werkelijk dramatisch Kwam pas 40 minuten voor begin binnen.
Maar mensen met kleine kinderen en ouwe mensen moeilijk te been, allemaal zelfde ingang met hoogtepunt politie die met paarden de menigte ptobeerde rustig te houden. Laatste 50 meter was gedrang van jewelste en vielen er een paar flauw. Was bloed en bloed heet.
Maar goed, snel even naar wc en plaats op zoeken en just on time om thuiskomer El Pato te verwelkomen. Wat een 'Helden' ontvangst kreeg die.
Piel de Gallina , hahaha, maar zeer emotioneel.
Hebben we direct het grootste verschil van de wedstrijd, El Pato speelde nog niet een subliem maar straalt rust uit wat door het hele team over genomen wordt. Daarnaast 90 minuten zijn team aan het coachen. Gaat een hoop punten thuis houden El Pato.
Dan zie je aan de andere kant Ojeda staan die 90 minuten onrust uitstraalt, ballen weg jenst en niet coacht. Volgens mij hadden Boca spelers opdracht gekregen om 90 minuten lang door te lopen op Ojeda wat elke keer balwinst opleverde. Elke bal over de zijlijn.
Had voor het begin iets van moet nog zien want kan toch niet slecht blijven gaan met River Plate maar dat gevoel was weg na 4 minuten.
Galmarini die na 3 minuten al helemaal dol gedraait werd door uitblinker Mouche wat hem geel opleverde. Meer dan terecht. Minuutje later weer Mouche die Galmarini zoek speelde en weer tegen de grond werd gewerkt. Was eigenlijk weer geel maar je zag Pezotta denken van laten we maar niet doen. Was eigenlijk foute beslissing maar het redde de wedstrijd.
Niets maar werkelijk niets lukte aan River Plate kant. Niet 1 speler die ook maar een beetje in de buurt van een voldoende kwam. Gekke was dat Boca Juniors niet eens zo geweldig speelde maar het verschil was dat de River Plate spelers niet boven een drietje uit kwamen en een paar niet eens een 1 verdiende zoals die Galmarini en ene Domingo. Drama drama drama. En elke Boca speler zeker een zes + en dan spreek je over een enorm klasse verschil. Boca met uitblinkers als Mouche (was geweldig), Gaitán en Muñoz die wel een dirigent miste. Is een enorm gemis als Riquelme er niet bij is. Mooi te zien dat Palacio weer terug was, bracht gelijk meer dreiging.
Laatste half uur van de tweede helft werd River Plate helemaal zoek gespeeld wat ze nog nooit hebben mee gemaakt. Elk hoekje van het stadion kregen ze te zien. Kreeg er medeleiden mee. Op een gegeven moment meer dan 40 keer de bal rond tikken zonder dat er ook maar een speler van River Plate in de buurt kwam. Onthutsend slecht deze ploeg.
En dan zie je zo'n Néstor Gorosito 90 minuten langs de kant staan/zitten met zijn handen over elkaar. En dan blijkt ook nog eens (weet niet of het klopt) dat ze Gallardo terug gehaald hebben maar dat die minstens 3 maanden geblesserd is maar wat ook nog langer kan duren.
Al met al weer geweldige dag met waanzinnige sfeer weer. Een van de hoogtepunten La12 die 2 grote vlaggen naar boven toverde maar direct lachend en zingend overklast werden door de Gallina's die een waanzinnig grote vlag hadden. Nadat die weer verdwenen was kwam er van achteren een nog grotere vlag bij La12, een nieuwe en wel heel erg mooi die aangeboden was door Maradona.
Verder leuk gast die naast me zat met zijn vader. Helemaal uit Ushaia gekomen, zo'n 30 uur heen en 30 uur terug met de bus. Volgepakt in Azul y Oro. Voor het eerst dat die zijn grote liefde live zag. Cadeau omdat die 18 was geworden en het goed deed op school. Geld voor hotel hadden ze niet. Gewoon slapen in bus. Die jongen 90 minuten lang staan zingen, heeft de dag van zijn leven gehad om nooit meer te vergeten.
Tsja en River Plate, we zijn nu in Februari beland en de enige overwinning die ze hebben geboekt in 2009 is tegen een amateurclubje. Spel van 30 minuten. Club staat er zeer beroerd voor en de Clausura gaat enorm belangrijk worden want anders gaan ze enorm zakken op de promedio lijst wat ze Copa wedstrijden gaat kosten.
Positief puntje over Mauro nog die gisteren in Diario Uno speciaal vermeld werd als enige speler die tijd neemt voo hun fans.
Eigenlijk iets wat El_Millonario ook meld, weten wat het is omdat shirt te mogen dragen. (of dat nu dat Boca of River shirt is).
Mooi dat je er bij kon zijn en zoals bekend weer een uitgebreid wedstrijd/sfeerverslag.
Heb vannacht hier in het Zuiden genoten van de pibes die Ischia het veld in had gestuurd. Vooral de 2e helft was het genieten.
Al vroeg na rust het olé olé bij iedere bal die over werd gespeeld. Had River de bal dan was dit van korte duur en ongevaarlijk.
Een Gaitán en niet te vergeten Mouche hebben wel indruk gemaakt tijdens de Verano. De suplentes staan er aardig op. Wanneer je straks Copa Libertadores wedstrijden speelt en Ischia gaat rouleren weet ie in ieder geval dattie een aantal gasten zonder zorgen in kan brengen. Zeker wanneer straks de terug kerende 'leiders' van de ploeg er weer bij zijn.
Palacio is komend weekend nog wel geschorst als ik het goed heb n.a.v. zijn rode kaart tegen Tigre voor de mini kampioensronde.
|
Ché
|
Geplaatst: Di 3 feb 2009 00:32
|
|
Overigens was er zojuist een fraaie reportage op Libero (Tyc Sports).
Het warmlopen van 'el Pato' en de reactie van het publiek.
Hoogtepunten van de wedstrijd van gisteren en een uitgebreid interview met Ischia die aan het nog steeds volle glas te zien niet van wijn houdt.
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 3 feb 2009 01:13
|
|
Citaat:
Mooi dat je er bij kon zijn en zoals bekend weer een uitgebreid wedstrijd/sfeerverslag.
Heb vannacht hier in het Zuiden genoten van de pibes die Ischia het veld in had gestuurd. Vooral de 2e helft was het genieten.
Al vroeg na rust het olé olé bij iedere bal die over werd gespeeld. Had River de bal dan was dit van korte duur en ongevaarlijk.
Een Gaitán en niet te vergeten Mouche hebben wel indruk gemaakt tijdens de Verano. De suplentes staan er aardig op. Wanneer je straks Copa Libertadores wedstrijden speelt en Ischia gaat rouleren weet ie in ieder geval dattie een aantal gasten zonder zorgen in kan brengen. Zeker wanneer straks de terug kerende 'leiders' van de ploeg er weer bij zijn.
Palacio is komend weekend nog wel geschorst als ik het goed heb n.a.v. zijn rode kaart tegen Tigre voor de mini kampioensronde.
Gaitán en Mouche zekers. Mouche werd op TyC genoemd als man van de Verano. Maar er liep ook ene Muñoz rond (wie kent hem niet), heerlijke voetballer en leek wel of die al jaren mee loopt te ballen.
Maar het moge duidelijk zijn wat het belangrijkste gaat zijn voor komend jaar, daar was Riquelme heel duidelijk in en dat is de Copa Libertadores. Dus dan heeft Ischia maar te luisteren. Moet misschien mijn gedachte over Ischia iets bij stellen, doet het toch goed met al die gebleseerden.
Heb dat programma Libero ook daarjuist gezien, zeer mooi inderdaad. Bij TyC weten ze wel hoe ze voetbal moeten brengen. Geweldig moment na de 2-0 El Pato die juichend terug loopt naar zijn doel en blijkbaar geroepen wordt door Krupoviesa en daarna met zijn tweetjes staan te dansen en El Pato door Krupoviesa wordt toe gesproken.
Daar hoef je dan als commentator niets meer te zeggen en gewoon laten gaan. Maakt verders ook niet uit wat Krupo zegt.
Dale Boca y Avé VVV!
|