Auteur
|
Bericht
|
reemsterCARP
Forum berichten: 204
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 03:25
|
|
Heb de wedstrijd niet kunnen zien ,
Fox Sports América Latina heeft 2 versies:
Cono Sur = voor uruguay, chile, argentina en vooral op (argentijns) voetbal gericht.
Cono Norte = voor de rest. en vooral gericht op honkbal en voetbal uit mexico.
Helaas laten ze op zondag slechts één wedstrijd live uit Argentinië zien, en dat is meestal Boca .
Mn internet is hier te traag om via rojadirecta te kijken .
Gelukkig ben ik over een maandje er gewoon weer bij in el Monumental om de clásico tegen independiente mee te maken :)
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 16:27
|
|
Dan zal ik de wedstrijd wel even voor je samenvatten
Eerste helft heel somber. Eigenlijk schaamtelijk tegen een heel heel heel zwak Gimnasia dat nooit aanspraak maakte om ook maar iets te proberen. Toen de spelers richting de catacombes gingen werden ze voor een deel van de supporters uitgefloten en smeten met vanalles naar ze. Begin van de twee helft begon ook niet goed. De fans begonnen toen Muñeco te scanderen. Viel in voor Rosales die een ongelukkige wedstrijd speelde, werd zelfs paar keer uitgefloten en ik snap niet eens waarom. Die man zit meer op de bank dan op het veld en als ie eens speelt word hij uitgefloten. Maar ik moet het zeggen, toen Gallardo erop kwam...het was alsof River een transformatie maakt en het ineens allemaal lijkt te kloppen. Balletje breed leggen, spel verleggen. Kortom, het oog van een timmerman. En wie anders dan Gallardo zelf die Falcao in scoringspositie zette. Falcao furieus na de goal, en gebaarde iets naar de fans 'en nu gedaan met uitfluiten!'. Vind ik ook, als je fan bent van River dan fluit je je eigen spelers niet uit. Je kan kwaad worden, je zegje doen maar dat doe je gewoonweg niet.
Al een geluk dat River won. Een kleine overwinning, maar hij telt wel. En toch 7 punten voor op Boca, dat nu definitief afhaakt voor de titel. Vélez doet het uitstekend, springen over Colon naar de eerste plaats. Volgens mij zal het gaan tussen Colon, Vélez en Lanus. River en Huracan volgen op afstand.
|
El Lute
Forum berichten: 3606
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 17:50
|
|
Citaat:
Vélez doet het uitstekend, springen over Colon naar de eerste plaats. Volgens mij zal het gaan tussen Colon, Vélez en Lanus. River en Huracan volgen op afstand.
Vélez met rust 2-0 achter in een kolkend stadion maar weten het om te draaien naar 2-4 winst. Knap staaltje werk.
Jammer want ik gun het Colon iets meer. Boca is groot drama aan het worden, als ze niet oppassen doen ze de prestatie van River Plate na en staan ze laatste. Mooi voor Central die erin moeten blijven.
En tsja, Godoy Cruz - Lanus 0-1 in een geweldige wedstrijd. Twee ploegen die vol op de aanval speelde met Lanus meest gelukkige. Doelman was waanzinnig, alles had die. Tomba 4 keer op de paal, Lanus 3 keer op de paal en 2 afgekeurde goals. Zegt genoeg over de wedstrijd.
Erg jammer dat we niet gewonnen hebben.
Quilmes - Independiente Rivadavia 2-2.
La Lepra 2-0 achter totdat Ortega weer direct rood kreeg. Zijn 3e al.
Zijn medespelers zagen er opgelucht uit toen Ortega mocht inrukken en begonnen ineens te voetballen en wisten 2 keer te scoren.
De fans zijn hem helemaal beu nu en er hangen anti Ortega spandoeken bij het stadion.
Maar het schijnt rond te zijn dat die in juni terug keert bij River Plate.
Aguilar wil hem terug en heeft een lijstje met spelers die hij wil. Verkiezingen komen eraan.
Wordt wat, Ortega/Gallardo/Fabbiani/Davids
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 18:07
|
|
Citaat:
Vélez doet het uitstekend, springen over Colon naar de eerste plaats. Volgens mij zal het gaan tussen Colon, Vélez en Lanus. River en Huracan volgen op afstand.
Vélez met rust 2-0 achter in een kolkend stadion maar weten het om te draaien naar 2-4 winst. Knap staaltje werk.
Jammer want ik gun het Colon iets meer. Boca is groot drama aan het worden, als ze niet oppassen doen ze de prestatie van River Plate na en staan ze laatste. Mooi voor Central die erin moeten blijven.
En tsja, Godoy Cruz - Lanus 0-1 in een geweldige wedstrijd. Twee ploegen die vol op de aanval speelde met Lanus meest gelukkige. Doelman was waanzinnig, alles had die. Tomba 4 keer op de paal, Lanus 3 keer op de paal en 2 afgekeurde goals. Zegt genoeg over de wedstrijd.
Quilmes - Independiente Rivadavia 2-2.
La Lepra 2-0 achter totdat Ortega weer direct rood kreeg. Zijn 3e al.
Zijn medespelers zagen er opgelucht uit toen Ortega mocht inrukken en begonnen ineens te voetballen en wisten 2 keer te scoren.
De fans zijn hem helemaal beu nu en er hangen anti Ortega spandoeken bij het stadion.
Maar het schijnt rond te zijn dat die in juni terug keert bij River Plate.
Aguilar wil hem terug en heeft een lijstje met spelers die hij wil. Verkiezingen komen eraan.
Wordt wat, Ortega/Gallardo/Fabbiani/Davids
Ortega, is dat niet al een hele oude voetballer? Og iig een speler die aan het eind van zijn loopbaan zit? Op een of andere manier komt hij mij bekent voor. Heeft hij misschien vroeger in Europa gespeeld?
|
Eto'o
Forum berichten: 11824
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 18:14
|
|
Ortega is oud-speler van onder andere Valencia, Parma, Sampa en Fenerbahçe, AFL.
Iets anders: weet iemand een betrouwbare bron wat geboortedata betreft? Ik ben op zoek naar de geboortedatum van Hugo Nervo van Arsenal de Sarandí.
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 18:16
|
|
Citaat:
Ortega, is dat niet al een hele oude voetballer? Og iig een speler die aan het eind van zijn loopbaan zit? Op een of andere manier komt hij mij bekent voor. Heeft hij misschien vroeger in Europa gespeeld?
Is al 35 jaar.
Heeft in Europa gespeeld bij Valencia, Sampdoria, Parma en Fenerbahce.
In Nederland bekend vanwege opstoot met van de Sar in de geweldige wedstrijd in 1998 tussen Oranje en de Argentijnen. Doelpunt van Bergkamp vlak voor tijd.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 18:20
|
|
Citaat:
Is al 35 jaar.
Heeft in Europa gespeeld bij Valencia, Sampdoria, Parma en Fenerbahce.
In Nederland bekend vanwege opstoot met van de Sar in de geweldige wedstrijd in 1998 tussen Oranje en de Argentijnen. Doelpunt van Bergkamp vlak voor tijd.
Ohja ik weet het al, was toch een aardige speler?
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 18:20
|
|
Citaat:
Iets anders: weet iemand een betrouwbare bron wat geboortedata betreft? Ik ben op zoek naar de geboortedatum van Hugo Nervo van Arsenal de Sarandí.
6 Januari 1991 Geboren in San Nioolas.
http://www.arsenalsarandi.com.ar/
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 18:23
|
|
Citaat:
Ohja ik weet het al, was toch een aardige speler?
Hij is nu over de top. Daarnaast een groot alcohol probleem.
Hij gaat minstens 1 keer in de week naar een zeer exclusieve afkick kliniek in Chile. Dit met een privé vliegtuig van de President van zijn club.
Maar het helpt niet want afgelopen week was die weer in een discotheek waar die aan de wijn zat.
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 18:30
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=3o_eeJH2 ... re=related
3.45, hilarisch.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 18:34
|
|
Gooide die keeper nu die bal op de ballenjongen en kreeg hij daarvoor rood?
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 18:38
|
|
Citaat: Gooide die keeper nu die bal op de ballenjongen en kreeg hij daarvoor rood?
Si Señor.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 18:45
|
|
Heerlijk die Zuid-Amerikaanse taferelen.
Waarom deed die dat? Gooide hij de bal niet goed of niet snel genoeg?
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 19:02
|
|
Thiago Neves deed het laatst ook bij Fluminense. Maar toen leek de ballenjongen op dat moment niets vervelends te doen. Daarnaast is Thiago Neves zo gek als een deur.
PS Bedankt, El Lute!
|
Ché
Forum berichten: 250
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 19:31
|
|
Citaat: Vélez met rust 2-0 achter in een kolkend stadion maar weten het om te draaien naar 2-4 winst. Knap staaltje werk.
Boca is zowat het gehele seizoen al één groot drama. Ischia weet van geen ophouden met z'n gerouleer. Viatri en Nior wekenlang amper serieus genomen en gisteren het aanvalsduo. Het eerder uitgeproken doel, richten op de Copa Libertadores en de Clausura op het 2e plan wordt, wel erg serieus genomen. Triest.
Felicitaties voor Rosario_Central die de punten met z'n club goed kan gebruiken.
Vélez dat door blijft gaan met winnen en ook Lanús in het afgelopen weekend op vreemde bodem met de drie punten. Lopen toch een aantal handige voetballers rond met o.a. Valeri en Salvio.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 20:25
|
|
Ik zie Vélez wel kampioen worden. Zijn verdedigend sterker (Lanús doet het immers met Faccioli) en minder kwetsbaar wanneer Moralez wegvalt dan wanneer Valeri wegvalt bij Lanús.
Citaat: Maar er is dus niemand die in Argentinië wellicht iets voor m'n broertje kan betekenen?
Hij zit toch in Bolivia nu?
Wat moet er gebeuren dan?
In principe niet zoveel, maar ik dacht dat iemand misschien aan kaartjes kon helpen (uiteraard tegen vergoeding) en wellicht zelfs een wedstrijdje met hem mee zou willen gaan.
|
El_Millonario
Forum berichten: 988
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 23:03
|
|
Pezzuti (keeper van Gimnasia de Jujuy) beweerdt dat de ballenjongen iets zei, maar wat weet ik niet. Wat het ook was, het blijft een domme reactie van iemand die dus prof is. Eens zien hoe lang ze hem zullen schorsen. Hoogstens een wedstrijd als je het mij vraagt.
|
El Lute
|
Geplaatst: Ma 27 apr 2009 23:29
|
|
Citaat:
In principe niet zoveel, maar ik dacht dat iemand misschien aan kaartjes kon helpen (uiteraard tegen vergoeding) en wellicht zelfs een wedstrijdje met hem mee zou willen gaan.
Aan kaartjes komen is geen probleem in Buenos Airs, kost ook allemaal geen zak. Dat moet die niet via internet doen. Gewoon bij het stadion kopen, juist erg leuk vanwege de sfeer op zo'n manier mee pakken.
Hij moet in iedergeval geen tour op wedstrijd dag doen. Lijkt nergens op en kost hoop meer. Vervelende dan is dat je dan pas paar minuten voor de wedstrijd het stadion in komt. En zeker bij Boca moet je al paar uur voor de wedstrijd richting La Boca gaan. Heerlijke sfeer.
|
reemsterCARP
Forum berichten: 204
|
Geplaatst: Di 28 apr 2009 04:33
|
|
Lute, je moet de dingen niet glorificeren...
Het is altijd een zooitje rond wedstrijden in Argentinië. En als je dat niet gewend bent kan dat best intimiderend overkomen. Daarnaast word je als buitenlander er zo uitgepikt en kunnen ze je 'cualquier cosa' verkopen als kaartje.
|
RosarioCentral
Forum berichten: 454
|
Geplaatst: Di 28 apr 2009 10:07
|
|
Citaat:
Oh sorry Thomas, was vergeten te reageren. Momenteel ben ik dus in Nederland. Ik ga in juni weer terug, maar dat is niet voor al te lange tijd.
Het is in principe wel handig om met iemand mee te gaan die de situatie kent. Ik heb zelf nog weinig echte onveiligheid meegemaakt, maar ook ik vind het toch prettig als een van mijn vrienden naast me loopt als de politie zo slim is de barra bravas van de tegenstander door groepen thuissupporters te loodsen.
Ik ben het met ReemsterCARP eens dat ze je er toch wel als buitenlander uitpikken. Zelf ben ik niet blond ofzo, maar ik ook mijn best doe, ik klink nog niet helemaal als een Rosarino :). Ze slikken daar de s'en in btw. So(s) loco vo(s), por ejemplo.
Mijn advies zou zijn niet zo snel naar een Newell's - Central te gaan.
|
El Lute
|
Geplaatst: Di 28 apr 2009 13:45
|
|
Citaat: Lute, je moet de dingen niet glorificeren...
Het is altijd een zooitje rond wedstrijden in Argentinië. En als je dat niet gewend bent kan dat best intimiderend overkomen. Daarnaast word je als buitenlander er zo uitgepikt en kunnen ze je 'cualquier cosa' verkopen als kaartje.
Broer van Thomas is best wat gewend, zit nu in Bolivia dus die zal zich niet snel laten intimideren. Heeft volgens mij al genoeg stadions gezien her en der. En als je een kaartje bij de kassa van het stadion koopt zoals ik zei is er helemaal niets mis mee.
Je moet alleen kiezen of je voor popular of platea gaat. Ik ga altijd voor platea en heb nog nooit gezeik gehad. En bij alle stadions waar ik geweest ben zijn er gescheiden kassa's voor platea en popular.
En mijn advies zou zijn, als je de kans krijgt om naar een Newell's Old Boys - Rosario Central te gaan moet je zo'n kans never nooit laten liggen als voetballiefhebber. De hele wereld kent Boca Juniors - River Plate maar dit is er ook eentje om je vingers bij af te likken.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Di 28 apr 2009 14:44
|
|
Citaat:
En mijn advies zou zijn, als je de kans krijgt om naar een Newell's Old Boys - Rosario Central te gaan moet je zo'n kans never nooit laten liggen als voetballiefhebber. De hele wereld kent Boca Juniors - River Plate maar dit is er ook eentje om je vingers bij af te likken.
Haha, je hebt volledig gelijk, maar ga dan wel met iemand die er vaker komt. Misschien ben ik een te brave Hollandse jongen, maar een aantal van mijn Central-vrienden zijn dit niet en gaan toch liever niet uit naar Newell's. Overigens is El Gigante veel mooier, dus Central - Newell's is een ander verhaal! ;)
|
Eto'o
|
Geplaatst: Di 28 apr 2009 17:47
|
|
Citaat: Lute, je moet de dingen niet glorificeren...
Broer van Thomas is best wat gewend, zit nu in Bolivia dus die zal zich niet snel laten intimideren. Heeft volgens mij al genoeg stadions gezien her en der. En als je een kaartje bij de kassa van het stadion koopt zoals ik zei is er helemaal niets mis mee.
Je moet alleen kiezen of je voor popular of platea gaat. Ik ga altijd voor platea en heb nog nooit gezeik gehad. En bij alle stadions waar ik geweest ben zijn er gescheiden kassa's voor platea en popular.
Hij is komend weekend nog in Salta en gaat daar naar een clásico in de derde divisie tussen de plaatselijke club (Salta?) en Jujuy.
|
RosarioCentral
|
Geplaatst: Wo 29 apr 2009 13:46
|
|
Zou het wonder dan toch geschieden? Ik kreeg net een brief van UPC om me te informeren wat er met mijn Eredivisie Live abonnement gebeurt tijdens de zomerstop. We mogen gewoon doorbetalen voor Eredivisie Live, maar krijgen daar gratis Sport1 bij. Zij schijnen elke weekend de Braziliaanse en Argentijnse competitie te verslaan. Gebeurt dit nu al? En weten jullie of het gaat om live-registraties?
Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een stekkertje om te zetten, zodat we ook in NL Zuid-Amerikaans voetbal kunnen zien?
Net een mailtje naar Sport1 gestuurd. Dit vond ik op de website van UPC:
Voetbal zomerprogrammering
Voetballiefhebbers kijken naar Sport1 in juni en juli. Want met Sport1 kijkt u naar vele internationale voetbal competities en de WK kwalificaties. In totaal zal Sport1 deze zomer zo’n 40 voetbalwedstrijden live uitzenden.
Campeonato Brasileiro
Elk weekend 2 wedstrijden live uit de Braziliaanse competitie.
Clausura
T/m eind juni elk weekend 2 wedstrijden live uit de Argentijnse competitie.
In Brazilie en Argentinie wordt in het weekend meestal overdag gespeeld, wat betekent dat de uitzendingen in prime-time te zien zijn op Sport1.
|
Eto'o
|
Geplaatst: Wo 29 apr 2009 14:03
|
|
Geweldig nieuws! Ik heb ook al reclamespotjes gezien voor de Copa Libertadores. Hopelijk begint men straks meteen uit te zenden na de groepsfase.
Tot wanneer loopt de Clausura dan? En van wanneer tot wanneer de Brasileiro?
|