Auteur
|
Bericht
|
joskeeper
Forum berichten: 772
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 26 mei 2011 21:26
|
|
Citaat: Ajax vreest voor een vertrek van Jan Vertonghen, maar Frank de Boer weet al precies wie de Belg bij een eventuele transfer moet opvolgen: Joris Mathijsen. De verdediger staat nu nog onder contract bij Hamburger SV en zei dinsdag dat hij nog niet besloten heeft of hij al terug wil keren naar Nederland. Een transfer naar Ajax ziet Mathijsen in ieder geval niet als een stap achteruit.
“Natuurlijk is de Duitse competitie sterker dan de Nederlandse”, zegt Mathijsen tegen OnsOranje. “Maar als je van HSV naar Ajax gaat, is dat geen stap terug. Ajax is de grootste club van Nederland. In Duitsland is elk stadion groot en vol met toeschouwers, maar volgens mij zijn de toeschouwersaantallen in Nederland ook niet verkeerd. Het verschil zit ’m meer in het feit dat de nummer achttien van Duitsland makkelijker van de nummer een kan winnen dan in Nederland.”
“Ik beschouw het als een compliment dat Frank de Boer heeft gezegd dat hij mij graag bij Ajax zou zien”, vervolgt Mathijsen. “Ik heb Frank meegemaakt bij het Nederlands elftal en ik vind hem een uitstekende trainer. Dat we afgelopen zomer zo ver kwamen met Oranje kwam mede door hem en door Cocu. Twee totaal verschillende persoonlijkheden die elkaar heel goed aanvulden.”
Voetbalzone.nl
|
Fernando Redondo
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 00:05
|
|
Ik heb zo'n vermoeden, dat Ajax hoe dan ook een poging gaat wagen om Mathijssen te strikken ongeacht wat er met Verthongen gaat gebeuren.
Ajax heeft toch wat geld te besteden, heef al enkele transfers beklonken en je kunt een en ander ook voor zijn. Daarbij wil De Boer alle posities dubbel bezet hebben. Dit is centraal achterin nog niet het geval. Ik denk, dat wanneer Mathijsen qua salaris zou willen komen, de tranfersom niet het strijkelblok zal vormen. Met Mathijssen haal je een pure ervaren mandekker in huis, iets wat Ajax niet bezit.
|
abruzzi
Forum berichten: 1144
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 00:21
|
|
Citaat: Ik heb zo'n vermoeden, dat Ajax hoe dan ook een poging gaat wagen om Mathijssen te strikken ongeacht wat er met Vertonghen gaat gebeuren.
Ajax heeft toch wat geld te besteden, heef al enkele transfers beklonken en je kunt een en ander ook voor zijn. Daarbij wil De Boer alle posities dubbel bezet hebben. Dit is centraal achterin nog niet het geval. Ik denk, dat wanneer Mathijsen qua salaris zou willen komen, de tranfersom niet het strijkelblok zal vormen. Met Mathijssen haal je een pure ervaren mandekker in huis, iets wat Ajax niet bezit.
Het zou best kunnen dat Ajax hem wilt, maar hij wilt natuurlijk nog naar het EK. En als Vertonghen en Aldeweireld blijven zit er geen basisplaats voor hem in. En dus ook geen EK. Dus daarom denk ik dat hij niet komt als Vertonghen blijft.
|
Fernando Redondo
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 09:30
|
|
"Als" telt niet in de voetballerij...
Ajax heeft eigenlijk geen enkele pure mandekker en Alderweireld is ook niet altijd even goed. Deze 2 heren zijn altijd zeker van een basisplaats met Ooijer als standin bij schorsing/blessures.
Met Mathijssen erbij heb je 3 concurrenten voor 2 posities met Ooijer/jeugd als backup. Laat ze het maar uitvechten. Ik vind Verthongen en zeker Alderweireld nog (lang) niet van het nivo, dat mathijssen zomaar op de bank terechtkomt. Zeker als je ziet hoe we internationaal doelpunten tegenkrijgen.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 11:14
|
|
Citaat: Met Mathijssen erbij heb je 3 concurrenten voor 2 posities met Ooijer/jeugd als backup. Laat ze het maar uitvechten.
Het is mager, met alleen Ooijer en waarbij je moeten afwachten hoe-ie er volgend seizoen fysiek een jaartje ouder voor staat. Maar centrale verdedigers bij uitstek horen het niet met elkaar te moeten uitvechten, net zoals doelmannen overigens. Die moeten zeker zijn van hun plek. Dat gehannes van Jol met Alderweireld ging natuurlijk nergens over.
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 11:23
|
|
Vooral centraal achterin is 'vastigheid' wel gewenst. Ooijer's rol in het veld zal heel beperkt zijn. Het is al vaak benadrukt, maar zijn rol als routinier buiten het veld zal vast heel belangrijk zijn. Gezien z'n contractverlenging met een jaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 17:03
|
|
Lees net op vz ''wandelgangen'', (niet erg betrouwbaar waarschijnlijk)
Ajax probeert om De Zeeuw in een ruildeal te betrekken met Ari da silva (ex AZ)
Ze zouden 6 miljoen voor hem over hebben, vind ik nog al wat.
Zal wel een gerucht zijn maar hoeft van mij geen doorgang te vinden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 17:12
|
|
Ari , die heeft het bij AZ niet gered en was bankzitter bij Spartak. Die gaat het bij Ajax ook niet redden. Los dat ik denk dat het een broodje aap verhaal is.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 17:33
|
|
Totale bullshit lijkt me.
Waarom zouden we een matige spits als Ari willen, die waarschijndelijk ook nog een topsalaris verdient ? Nee, Ajax moet gewoon Sigthorsson van AZ binnenhalen, of een ander groot talent.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 17:47
|
|
Met alle respect maar gaan we nu alle onzin geruchtjes van alle www.broodjeaap.nl sites hier noemen en er met zijn allen op inhakken? Pushkin heeft hier ooit een topic over aangemaakt, graag deze even lezen i.p.v. al die onzin hier neer te kalken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 27 mei 2011 18:19
|
|
Inderdaad. Liefst nooit dingen plaatsen van de ''wandelgangen'' van vz.
|
christianeriksen
Forum berichten: 138
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 20:48
|
|
Die wandelgangen van VZ zijn inderdaad héél onbetrouwbaar. Maar toch altijd wel leuk om te lezen. Vooral de verhalen rond om die Ballotelli van Manchester City!
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Zo 29 mei 2011 23:13
|
|
Ik vind de wandelgangen altijd maar bijzonder vervelend. Niet zozeer om de 'nieuwtjes' die er staan, maar om het feit dat er gewoon mensen zijn die voor het schrijven van een groot sprookjesverhaal van 10 regels betaald worden wat ik ook uit mijn grote duim kan zuigen.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 09:14
|
|
Ter kennisgeving: Janssen gaf gisteren bij Studio Voetbal aan dat hij nog een paar aanwinsten verwacht. Nou weet ik natuurlijk niet wat hij al wél weet (Boerrigter, Serero, Rits) maar goed.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 12:37
|
|
Die discussie heb ik in het ‘jij technisch manager’ topic ook al met Bertje gevoerd. Als De Zeeuw, El Hamdaoui en nog een paar spelers weggaan zie ik Ajax ook niet stilzitten. Dan denk ik dat Ajax nog wel een kwaliteitsinjectie zal doen. De rest zal opgevuld worden met jeugd (spelers uit de A1).
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 12:50
|
|
Dat laatste is zeker, vanaf de voorbereiding zullen er vijf spelers mee gaan trainen met het eerste.. Staat als klein zinnetje in het artikel over Ricardo Kip.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 14:25
|
|
Ik ben me er zeer bewust van dat we al ruim zitten in de buitenspelers en dat daar zeker de prioriteit niet ligt, maar wat zijn de meningen hier over Dusan Tadic? Ik ben zeer gecharmeerd van deze speler. Ik vind dat hij na een weinig opvallende competitie start zich heel goed heeft ontwikkeld en ben ervan overtuigd dat hij zijn plafond nog zeker niet bereikt heeft...
http://www.vi.nl/Nieuws-item/201288/Tad ... dulden.htm
|
Peter79
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 14:37
|
|
Citaat: Ik ben me er zeer bewust van dat we al ruim zitten in de buitenspelers en dat daar zeker de prioriteit niet ligt, maar wat zijn de meningen hier over Dusan Tadic? Ik ben zeer gecharmeerd van deze speler. Ik vind dat hij na een weinig opvallende competitie start zich heel goed heeft ontwikkeld en ben ervan overtuigd dat hij zijn plafond nog zeker niet bereikt heeft...
Had een lastig begin bij Groningen, matig rendement en een kaart of 4 op rij maar daarna een absolute aanwinst gebleken voor Groningen. Lijkt me een jongen die makkelijk een stapje omhoog kan maken, zal dan echter wel dezelfde strijd tegen zichzelf moeten leveren als Suarez (nare trekjes, schwalbes, veel voor eigen succes gaan etc.).
Zou voor PSV de ideale vervanger zijn als Dzudszak vertrekt.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 14:40
|
|
Citaat: Zou voor PSV de ideale vervanger zijn als Dzudszak vertrekt.
Inderdaad, Ajax heeft natuurlijk Boerrigter al en zou Tadic dus niet halen maar hij is zeker een talentvolle voetballer.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 14:40
|
|
Was hij niet ook 'aangeboden' bij Ajax?
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 14:42
|
|
Citaat:
Had een lastig begin bij Groningen, matig rendement en een kaart of 4 op rij maar daarna een absolute aanwinst gebleken voor Groningen. Lijkt me een jongen die makkelijk een stapje omhoog kan maken, zal dan echter wel dezelfde strijd tegen zichzelf moeten leveren als Suarez (nare trekjes, schwalbes, veel voor eigen succes gaan etc.).
Veel voor eigen succes gaan? Aangezien hij gedeeld 3e wordt als assistenkoning van Europa lijkt me dit een wat vreemde uitspraak.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 14:42
|
|
Citaat: Ik ben me er zeer bewust van dat we al ruim zitten in de buitenspelers en dat daar zeker de prioriteit niet ligt, maar wat zijn de meningen hier over Dusan Tadic? Ik ben zeer gecharmeerd van deze speler. Ik vind dat hij na een weinig opvallende competitie start zich heel goed heeft ontwikkeld en ben ervan overtuigd dat hij zijn plafond nog zeker niet bereikt heeft...
Dit heb ik hier ooit 2,5 jaar terug over hem geschreven toen hij nog bij Novi Sad zat:
Novi Sad, de club van Tadic timmert aardig aan de weg, qua talent heb ik alleen de jonge centrumaanvaller Aleksic hoger zitten. Normaliter zijn dit soort spelers voor Ajax niet zo makkelijk haalbaar, maar gezien de huidige connecties... . Afgelopen zomer was het een van de uitblinkers in het Servisch Olympisch elftal. Daar had hij ook de rol die Sulejmani normalter heeft. Bij Novi Sad heeft hij het nog wel eens moeilijk omdat hij niet altijd goed wordt vrijgespeeld en daarom tegenover te veel verdedigers staat om iets te kunnen uitrichten.
Type speler: vleugelspeler, kan zowel op links als rechtsbuiten, op links vind ik hem iets beter. Is een dribbelaar, voert z'n acties soms net wat te veel door. Maar iemand die ook op techniek goed kan passeren. Het is geen egotripper, hij gaat graag de comibinatie aan met medespelers en is goed in 'one touch' aanvallen. Moet werken aan z'n overzicht in z'n acties en het goed benutten van de ruimtes waarin hij speelt, daarnaast is hij soms nog wta te afwezig. Bij Novi Sad staat hij meestal niet zo diep als een vleugel dat bij Ajax staat, dat is iets waaraan hij zal moeten wennen mocht hij naar Ajax komen. Al met al een speler die speelt met bravoure en waarschijnlijk wel populair zou kunnen worden bij de aanhang.
Gisteren zag ik Tadic eindelijk weer eens zijn rechter gebruiken want ook daarmee geeft hij prima voorzetten. Toch vind ik een groot nadeel; hij gaat mij te veel naar binnen voor een Ajax vleugel. Ook bij Groningen staat hij niet zo diep als hij bij Ajax vaak wel zou staan en dan is het toch anders spelen. Maar het blijft uiteraard een leuke technische speler.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 15:02
|
|
Voor Tadic moet je zeker geen Suarez-achtige bedragen neertellen. Is ook al een stuk ouder dan Suarez was toen hij naar Ajax ging.
|
Peter79
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 15:03
|
|
Citaat:
Veel voor eigen succes gaan? Aangezien hij gedeeld 3e wordt als assistenkoning van Europa lijkt me dit een wat vreemde uitspraak.
Dat zegt niks, Matavz maakt er gister 2 maar zegt dat iets over zijn koelbloedigheid gister? Nee dus want hij miste een aantal opgelegde kansen. Wat mij bij Tadic is gaan opvallen is dat naarmate zijn status groeide hij steeds meer van afstand ging schieten uit hoeken en van afstanden waar dat toch geen zin had. Gister tegen ADO ook meerdere keren, soms is het beter om een balletje terug te leggen zodat vandaaruit het spel opnieuw verdeelt kan gaan worden ipv een voorzet te geven als er 1 spits tussen 4 man in staat of op doel te schieten uit een kansloze positie.
Het aantal assists of doelpunten zegt namelijk lang niet alles. Onder Jol kreeg Ajax dit seizoen veel meer gtoals tegen dan onder De Boer. Zijn Alderweireld en Vertonghen dan ineens van slechte naar goede verdedeigers getransformeerd? Is Huntelaar een absolute topper en een echte Ajaxspits omdat ie er meer dan 30 inlegt in Nederland? Gaat Tadic minder voor eigen succes dan Sulejmani omdat ie meer assists heeft? Soms zeggen cijfers niets zonder naar het hele plaatje te kijken.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Ma 30 mei 2011 16:11
|
|
Tadic heeft wel een back achter zich nodig om mee te combineren, die hebben wij wel in Boilesen. Maar, ik vind deze discussie een beetje onnodig. Jongen gaat nooit komen nu Boerrigter er is.
Gestopt
|