Auteur
|
Bericht
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 14:29
|
|
Op supportersfora in België circuleren de namen Adriaanse en Stevens als mogelijke opvolgers voor Koster bij Club Brugge
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 14:32
|
|
Uhm, jah....en?
|
RebuaH
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 14:41
|
|
Citaat: Uhm, jah....en? Nou vanwege het Ajax verleden van zowel Koster als Adriaanse leek het me interessant om te vermelden... meer niet
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 14:51
|
|
Okay, maar daar zijn de topics van Adriaanse en Koster voor.
|
RebuaH
|
Geplaatst: Wo 4 mei 2011 20:57
|
|
Citaat: Okay, maar daar zijn de topics van Adriaanse en Koster voor.
OK, schuldig aan gemakzucht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 5 mei 2011 07:48
|
|
Na Boerrigter waarschijnlijk ook de tweede aankoop in de aanvalslinie,
Ajax nadert akkoord met Sigthorsson
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Do 5 mei 2011 09:43
|
|
Nu met de club nog. Dat zal nog lastig zat zijn.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 5 mei 2011 09:51
|
|
Is 2 miljoen realistisch om te bieden?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Do 5 mei 2011 09:53
|
|
Ajax wil snel handelen en dat kan ik begrijpen. Dortmund, Newcastle United en nog tal van andere clubs zitten op het vinkentouw. Bovendien staat een jeugd-EK voor de jonge Ijslander op de planning. Als hij daar goed presteert is Ajax kansloos, want we hebben met Drenthe en Rigters gezien dat clubs op tilt kunnen slaan.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Do 5 mei 2011 09:57
|
|
Citaat: Is 2 miljoen realistisch om te bieden?
Alleszins en op deze manier spaar je een hoop uit. Serero, Boerrigter, Rits, een IJslander: d'r zit geen één echte klapper bij, job well done. Mocht je nu ook nog direct Champions League spelen en grootverdienende sterkhouders verpatsen dan zit je financieel in een zetel. Helemaal ten opzichte van de concurrentie.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 5 mei 2011 10:02
|
|
Citaat: Ajax wil snel handelen en dat kan ik begrijpen. Dortmund, Newcastle United en nog tal van andere clubs zitten op het vinkentouw. Bovendien staat een jeugd-EK voor de jonge Ijslander op de planning. Als hij daar goed presteert is Ajax kansloos, want we hebben met Drenthe en Rigters gezien dat clubs op tilt kunnen slaan.
Logisch toch dat Ajax dat wilt? Nu is de prijs nog enigzins goedkoop. Voorgaande jaren verweten we dat Ajax altijd achter het net viste, te laat was met aankopen etc.. Kijk maar b.v. naar Mounir (kwam pas als we bezig waren met onze kwalificatie). Het is voor De Boer ook makkelijker werken als hij weet met welke nieuwe spelers hij kan starten. Tenslotte 2 maanden wennen aan het systeem of 2 dagen is een heel groot verschil, zeker omdat De Boer de automatismen in een team erg belangrijk vind.
Wat jeugd-ek's doen met spelers weet ook AZ maar al te goed, haalden ze daar ook niet Pelle zo op?
Snel handelen is het devies, heeft meer voordelen dan nadelen maar daar zijn we het over eens.
|
dalenoh
Forum berichten: 75
|
Geplaatst: Do 5 mei 2011 10:33
|
|
Weetje wat ik nu niet begrijp? ik lees net dat Mat Rits waarschijnlijk naar ajax komt,
nu heeft ajax net een talentje van vitesse gehaald en ze bezig met serero.
zover ik weet zijn dit allemaal nummer 10's of in ieder geval aanvallende middenvelders. Nu hebben wij ook nog Lodeiro, Eriksen, Siem de Jong en een opkomende Bouy en misschien sla ik er zelfs paar over..
Allemaal aanvallende middenvelders, moet Ajax niet eens naar andere posities kijken?
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 5 mei 2011 10:39
|
|
@ dalenoh:
de Bondt is een buitenspeler.
Sereno is een 10 of een spits.
Mats Rits kan volgens mij op meer posities uit de voeten (dus ook vanaf de zijkant).
En daarnaast, in principe wil men met 2 vooruitgeschoven middenvelders spelen (dus 2 'nummer 10's').
En daarnaast zit er een mooi leeftijdsverloop (dus niet allemaal van dezelfde leeftijdscategorie) in de spelers.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 5 mei 2011 11:00
|
|
De "10"-positie is een verouderde positie die niet meer past in het huidige, dynamische voetbal.. 4-3-3 met de punt naar achteren en 2 aanvallend ingestelde middenvelders. Daarbij is Eriksen hoogst waarschijnlijk medio 2012 wel verkocht (als hij zich blijft ontwikkelen)..
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Za 7 mei 2011 11:40
|
|
Eriksen over een jaar al weg is wel heel snel hoor, daar mist op hij te belangrijke punten nog veel kwaliteit, helemaal voor de grotere competities.
Maar ik geef Delanoh wel gelijk hierin. We hebben met Lodeiro, Eriksen, De Jong en De Zeeuw al 4 kandidaten voor de 2 posities op het middenveld. Daar komt Rits dan nog bij, waarvan ik hoorde dat hij op de vleugel niet zo goed is als op het middenveld. En ook nog die Serero, die ik absoluut niet ken. Ben benieuwd wat ze met die jongen van plan zijn. Het is een middenvelder, maar als je de selectie voor volgend seizoen bekijkt kan zou het wel (weer) wanbeleid van Ajax zijn als ze hem ook daadwerkelijk voor het middenveld halen.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 10 mei 2011 06:04
|
|
Citaat: Mathijsen optie Ajax
Mocht Manchester City Ajacied Jan Vertonghen inderdaad binnen weten te hengelen, dan is Joris Mathijsen (31) in beeld om de Belg op te volgen. „Joris is zeker een serieuze optie”, zegt Ajax-trainer Frank de Boer. „Ik ken hem van het Nederlands elftal en denk dat hij met al zijn ervaring nog wel een grote bijdrage kan leveren in dit jonge elftal.”
De HSV-verdediger kwam mede in beeld door de wisselvalligheid van het huidige Ajax. „Nicolai Boilesen en Daley Blind zijn grote talenten, maar in mijn ogen nog niet constant genoeg voor een heel seizoen. Onder de vleugels van een type als Mathijsen zouden ze – in een jaar of twee – helemaal kunnen worden klaargestoomd voor de top. Door zijn routine kunnen ze heel veel van hem leren.”
Toch ziet de trainer beren op de weg. „Ik heb begrepen dat Joris mag vertrekken. Als hij geïnteresseerd is om naar ons toe te komen, kan zijn salaris een heikel punt worden. Bij HSV verdient hij een klap geld. En bij Ajax zal hij minder krijgen.”De nieuwe HSV-directeur Carl Jarchow bevestigt dat een vertrek van de oud-speler van Willem II en AZ – ondanks zijn tot 2012 lopende contract – bespreekbaar is. „Als er een club komt die genoeg betaalt, zullen we hem laten gaan.”
HSV zit met een transferbedrag van circa vier miljoen euro voorlopig nog hoog in de boom, maar de verwachting is dat de gevraagde som kan zakken. Volgend jaar loopt de 70-voudig international en verliezend WK-finalist gratis de deur uit.Daarbij komt dat Mathijsen na vier voortreffelijke seizoenen – met 32, 31, 33 en 33 van de 34 competitieduels in de basis – dit jaar in Hamburg zijn normale niveau niet haalt.
Na de zware enkelblessure die hij 17 november 2010 tijdens Nederland-Turkije opliep, bleef de Brabander kwakkelen. Afgelopen week revalideerde hij in Zeist.De huidige fysieke staat baart De Boer geen zorgen. „Joris is heel stabiel en normaal zelden geblesseerd. Hij heeft ongelooflijk veel wedstrijden achter elkaar gespeeld.” Overigens was de verdediger al eens eerder in beeld. Ook Martin Jol speelde met de gedachte hem te kopen.
Telesport.nl
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Di 10 mei 2011 10:05
|
|
Citaat: Weetje wat ik nu niet begrijp? ik lees net dat Mat Rits waarschijnlijk naar ajax komt,
nu heeft ajax net een talentje van vitesse gehaald en ze bezig met serero.
zover ik weet zijn dit allemaal nummer 10's of in ieder geval aanvallende middenvelders. Nu hebben wij ook nog Lodeiro, Eriksen, Siem de Jong en een opkomende Bouy en misschien sla ik er zelfs paar over..
Allemaal aanvallende middenvelders, moet Ajax niet eens naar andere posities kijken?
Hij zal echt nog wel 1 of 2 seizoenen met de beloften mee mogen doen vanwege zijn leeftijd (17) of hij moet echt te goed zijn om te negeren, maar dat betwijfel ik met zo@n druk bezet middenveld.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 10 mei 2011 22:58
|
|
Ken je hem Pushkin?
Of wordt zijn naam enkel en alleen aan Ajax gelinkt zodat hij en zijn zaakwaarnemer meer tekengeld kunnen eisen?
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 10 mei 2011 23:23
|
|
Van een goede informant in Belgie, die er verstand van heeft, heb ik vernomen dat als we met 7 miljoen aankomen voor de Bruyne, dat we hem dan hebben. Anderlecht en Chelsea staan zeer concreet voor de deur, dus we zullen snel moeten handelen.
Dit is echt een speler die we moeten halen, hangend vanaf links heeft hij evenveel of zelfs meer potentieel dan onze Eriksen. Zou echt een geweldige versterking zijn die je over een jaar of 3 voor meer dan 20 miljoen zou kunnen verkopen. Weinig risico, grote kans op dikke verkoop. 7 miljoen is zeer weinig voor zo'n talent, ik wist het wel als ik bij Ajax in het bestuur zat. De overgewaardeerde Mertens zonder potentieel zou ik absoluut niet halen, maar mijn grenzen verleggen tot de Bruyne.
|
witte gullit
Forum berichten: 168
|
Geplaatst: Di 10 mei 2011 23:27
|
|
Het is veel geld, maar als hij echt zo goed is als jij beweerd, dan moeten we hem halen. Het is nu niet zo dat we op links een geweldenaar hebben staan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 11 mei 2011 08:24
|
|
Citaat:
Of wordt zijn naam enkel en alleen aan Ajax gelinkt zodat hij en zijn zaakwaarnemer meer tekengeld kunnen eisen?
Die kans zit er wel in. De laatste keer dat we met een Albanees in verband gebracht werden was vorig jaar: http://www.ajaxfans.net/forum/viewtopic ... start=5800 (Bekim Balla). Volgens mij heeft die ook dezelfde zaakwaarnemer.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 11 mei 2011 08:27
|
|
Citaat: Van een goede informant in Belgie, die er verstand van heeft, heb ik vernomen dat als we met 7 miljoen aankomen voor de Bruyne, dat we hem dan hebben. Anderlecht en Chelsea staan zeer concreet voor de deur, dus we zullen snel moeten handelen.
Dit is echt een speler die we moeten halen, hangend vanaf links heeft hij evenveel of zelfs meer potentieel dan onze Eriksen. Zou echt een geweldige versterking zijn die je over een jaar of 3 voor meer dan 20 miljoen zou kunnen verkopen. Weinig risico, grote kans op dikke verkoop. 7 miljoen is zeer weinig voor zo'n talent, ik wist het wel als ik bij Ajax in het bestuur zat. De overgewaardeerde Mertens zonder potentieel zou ik absoluut niet halen, maar mijn grenzen verleggen tot de Bruyne.
Anderlecht wil niet meer uitgeven dan 5,5 miljoen voor een speler, dezelfde reden dat ze ook afhaken voor Mertens. Ik vermoed dat Anderlecht straks echt gaat voor El Ghannassy. De Bruyne had ik ook op 7 miljoen geschat, ik zou hem zelf ook meteen halen voor dat bedrag.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Wo 11 mei 2011 08:42
|
|
El Ghannassy is ook gewoon een klasbak in wording hoor.. Paar wedstrijden bij Gent van hem gezien ben wel van hem gecharmeerd. Het zou me niets verbazen als ook Twente interesse in hem gaat tonen (vervanger van Ruiz).
Citaat: Die kans zit er wel in. De laatste keer dat we met een Albanees in verband gebracht werden was vorig jaar: viewtopic.php?f=5&t=16&start=5800 (Bekim Balla). Volgens mij heeft die ook dezelfde zaakwaarnemer.
Dit gebeurd zo vaak, zeker in die regio's is Ajax gewoon een grote naam. Maar ik dacht misschien dat jij hem kende, dat je er wat extra informatie over kon geven .
|
RebuaH
|
Geplaatst: Wo 11 mei 2011 09:09
|
|
Citaat: Van een goede informant in Belgie, die er verstand van heeft, heb ik vernomen dat als we met 7 miljoen aankomen voor de Bruyne, dat we hem dan hebben. Anderlecht en Chelsea staan zeer concreet voor de deur, dus we zullen snel moeten handelen.
Anderlecht wil niet meer uitgeven dan 5,5 miljoen voor een speler, dezelfde reden dat ze ook afhaken voor Mertens. Ik vermoed dat Anderlecht straks echt gaat voor El Ghannassy. De Bruyne had ik ook op 7 miljoen geschat, ik zou hem zelf ook meteen halen voor dat bedrag.
De hardnekkige geruchten in België (trouwens ook hier http://www.ad.nl/ad/nl/1532/Belgisch-vo ... echt.dhtml ) zeggen dat Anderlecht Lukaku gaat verkopen aan Chelsea. Anderlecht wil bedingen dat indien Chelsea de Bruyne ook aantrekt, dat zij hem in een PSV constructie een aantal seizoen kunnen huren van Chelsea.
De Bruyne voor 7 miljoen moet je altijd doen. Het is samen met Hazard van Lille het grootste jonge talent van België, met de potentie om Europese top te worden! Ik hoop dat Ajax de ontwikkelingen ook volgt en zijn slag slaat. Niet wachten tot na zondag, maar nu al toeslaan.
Als Ajax echt gelooft in de kwaliteiten van Sigthorsson dan moeten ze hem ook zo snel mogelijk tekenen, als die jongen een goed jeugd EK speelt dan is ie onhaalbaar. Ajax moet gewoon toeslaan als ze hun huiswerk goed hebben gedaan.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 11 mei 2011 09:32
|
|
30 miljoen voor Lukaku zou natuurlijk compleet mesjogge zijn, dat zou echt de grap van de eeuw zijn als ze dat vangen voor deze hype. Ik zie Lukaku wel als een goede speler, maar de fijne techniek ontbreekt bij hem. En dat hebben de echt grote talenten zelfs al op hun 16de (is gedeeltelijk aangeboren en slechts beperkt aan te leren). Lukaku doet nu al veel op fysiek maar daarin is zijn progressiemarge wel al bereikt. Doet denken aan Patrick Ax die ook ooit op zijn 16de debuteerde maar daarna nooit de stormachtige carrière kende die iedereen hem voorspelde. Lukaku wordt een leuke subtopspeler en als het meezit van het kaliber Drogba (die het vooral van zijn mentaliteit moet hebben). Ik zie ook Chelsea geen 30 miljoen neertellen. Men is bij Anderlecht het vuurtje aan het opstoken want natuurlijk wil men cashen op Lukaku.
Voor wat Sigthorson betreft, dat kan Ajax wel willen maar daarom gaat het nog niet gebeuren. Zelfs als die jongen naar Ajax wil dan wachten ze gewoon. Met dat jeugdtoernooi achter de rug is de kans dat de onderhandelingspositie m.b.t. het contract verbetert erg aanwezig, het zou mij verbazen als dat voor het toernooi rondkomt.
De Bruyne zie ik als een zekerheidje zoals meerderen hier. Dit is een jongen die het verschil maakt. Ajax heeft wel een nadeel, hij speelt het liefst op het middenveld daar waar hij bij Ajax vooral; in aanmerking komt voor de vleugelpositie.
@Riejuh, Albanie haha, nee ik heb betere dingen met mijn tijd te doen.
|