Auteur
|
Bericht
|
Pannie
Forum berichten: 413
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 21 apr 2011 12:53
|
|
Nou ja...aan de andere kant is hij nog geen 18.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Do 21 apr 2011 13:14
|
|
Maar twee jaar geleden lagen de feiten ook al zoals ze er nu liggen. De manier waarop ze daar tegen voetbal aan kijken (fysiek, ervaring, buitenlanders, ultradefensief etc.) in combinatie met statistieken van waar spelers uit de JPL uiteindelijk belanden en dat afgezet tegen de reputatie die Ajax op dat vlak heeft en dan alsnog voor het opportunistische GBA kiezen. Omdat Antheunis beloofde hem bij het eerste te halen...
Benieuwd of Ajax nog geďnteresseerd is. Een op het oog overbevolkte positie, zowel bij het eerste als daaronder.
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Do 21 apr 2011 14:34
|
|
Daar zit zeker wat in...ik bedoel ook meer aan te geven dat het nog maar een jonge knul is die toen nog niet beter wist. Verstand komt immers met de jaren.
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Do 21 apr 2011 20:27
|
|
Daar heb je dan een zaakwaarnemer voor.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Vr 22 apr 2011 01:15
|
|
Doe mij maar Davy Klaassen. Allemaal leuk en aardig, maar wat van ver komt is niet altijd beter. Klaassen en Eriksen zijn twee klassen beter (of worden beter).
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 22 apr 2011 14:54
|
|
Als Rits word aangetrokken dan is dat helemaal geen belemmering voor Eriksen of Klaassen. Rits kan op meerdere posities op het middenveld spelen. Maar ik verwacht dat Rits kiest voor een carričre uitbouw zoals Dembele dat ook heeft gedaan. Een contract tekenen bij een kleinere club in Nederland om veel te spelen om eventueel later de stap te maken naar een grotere club.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Zo 24 apr 2011 10:49
|
|
Citaat: Totaal andere speler alleen.
Defour is een centrale middenvelder. De Bruyne een aanvaller.
En De Bruyne lijkt me geen optie meer nadat we Boerrigter hebben.
De Bruyne heeft veel meer potentie als Boerrigter die niet veel beter meer zal worden. Bovendien is De Bruyne ook 5 jaar jonger en nu al zo goed. Misschien dat je De Bruyne nu nog kunt halen al zal hij ook al niet meer goedkoop zijn. Als hij zich zo verder blijft ontwikkelen dan is hij volgend jaar al niet meer haalbaar. Chelsea zit blijkbaar ook al op het vinkentouw maar vinden hem nu nog geen prioriteit.
Mertens hoeft voor mij niet meer te komen als de deal met Boerrigter rond komt. Indien dit niet het geval is dan zie ik hem wel graag komen maar niet voor meer dan 5 miljoen.
Als je Rits voor niets kunt ophalen dan moet je dat gewoon doen, is qua financiën in dat geval geen risico dat je neemt.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Zo 24 apr 2011 11:25
|
|
Rits ken ik niet zo heel goed. Hoe is hij defensief qua positionering? Tactisch? Gaat hij ook diep zonder bal?
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 01:02
|
|
Citaat: Rits ken ik niet zo heel goed. Hoe is hij defensief qua positionering? Tactisch? Gaat hij ook diep zonder bal?
De wedstrijden dat ik hem heb zien spelen speelde hij als aanvallende middenvelder. Hij heeft een prima techniek. Ook tactisch is hij sterk, hij denkt vooruit. Hij heeft een goede pass en is doelgericht. Verdedigend is hij minder. Het is geen Defour.
|
christianeriksen
Forum berichten: 138
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 09:34
|
|
Defour kan AJAX ook amper betalen denk ik. Als ze de kans hebben meteen doen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 10:04
|
|
Defour wil echt niet meer naar Ajax.
|
christianeriksen
Forum berichten: 138
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 10:47
|
|
Citaat: Defour wil echt niet meer naar Ajax.
Dat bedoel ik die jongen is ook niet gek. Maar sowieso Boerrigter zie ik graag komen.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 10:59
|
|
Citaat:
Maar sowieso Boerrigter zie ik graag komen.
Want?
Gestopt
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 20:48
|
|
Schaduwlijstje aanval: Boerrigter, Sightorsson, Serero, Matavz, Mertens. Het is toch om te huilen ofniet dan?
Laten we maar geen spelers halen, voordat de scouting is hervormd.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 21:03
|
|
Matavs tip ik al 2 jaar als de ideale Ajax spits...
Heb vorig seizoen al een aantal keer in de chat aangegeven dat ik hem als een van de topkanidaten vooor de spitspositie voor Ajax zie. Als dit lijstje zou kloppen dan denk ik dat Ajax Mertens en Matavs moet halen. Matavs is het belangrijks voor mij, daar zou ik absoluut tussen de 7 en de 9 miljoen voor uitrekken. Verder zou ik met het oog op de financiele situatie van Utrecht een bod van tussen de 4,5 en 6 miljoen op Mertens doen. Met deze twee spelers erbij ben je waarschijndelijk rond de 13 miljoen kwijt, maar dan ben je wat mij betreft kwa creativiteit klaar voor volgend seizoen !
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 21:05
|
|
Ach mij verbaast het niet, die constante overschatting van de eredivisie is om te huilen, dat wel weer ja. Maargoed als je bij Dost uitkomt als spits en nu bij Matavz en Sighortson dan zegt dat genoeg....(hoewel ik die laatste twee wel beter vind dan Dost)
|
chrisje110
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 21:21
|
|
Je hebt daar zeker een punt Pushkin.
Ik vind wel dat Ajax zich zoveel mogenlijk op talenten kopen moet richten zodat als er een speler weggaat er meteen iemand uit de jeugd achter staat. Voor sterkhouders scouten uit het buitenland, vergeet het maar. (dan heb ik het niet over talenten)
De interesse in Mats Rits vind ik daarom een goed punt. Je kan nooit genoeg aanvallend ingestelde talenten hebben !
|
Jobo
Forum berichten: 673
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 21:45
|
|
Zeker voor een schappelijke prijs zou ik de komst van Sighortson wel toejuichen. Hamdaoui gaat op zeker weg dus je hebt 2 mensen nodig en 1 daarvan kan best Sighortson zijn.
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 22:29
|
|
Ik zit nu Barend en Barend te kijken en Khalid Boulahrouz is aangeschoven. Ik vraag me af, waarom proberen we hem niet binnen te halen? Een echte bikkel voor naast Toby kunnen we wel gebruiken. (Dan ga ik er vanuit dat Jan vertrekt)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 22:36
|
|
Oud, altijd geblesseerd (dik 30 wedstrijden in 3 jaar), voetballend pover, hoog salaris....
Niet doen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 25 apr 2011 22:42
|
|
Toen de Discussie over Dost deze winter op gang kwam heb ik destijds wel mijn alternatieve lijstje genoemd met een naam op 6 en daar had ik hem ook op staan. Nu zal ik niet zeggen dat Matavz mijn gedroomde optie is maar hij het kunnen redden bij Ajax. De kwaliteiten van Matavz zijn wel vergelijkbaar met die van Huntelaar; doelgericht – met name in de 16 -, positioneel goed, redelijke koppers, droge afmakers. Tegelijk hebben zowel Matavz als Huntelaar niet echt een technische actie. Matavz kan op snelheid nog wel eens een speler passeren maar erg gepolijst is het allemaal niet. Net zoals bij Huntelaar is de aanname van Matavz ook niet geweldig (wel iets beter dan die van Huntelaar).
|
Marc
Forum berichten: 164
|
Geplaatst: Di 26 apr 2011 08:47
|
|
Was Matavz niet al zo goed als rond met Napoli ofzo?
|
chrisje110
|
Geplaatst: Di 26 apr 2011 08:49
|
|
Voor mij zijn er eigenlijk maar twee gedroomde (haalbare) spitsen op dit moment..
Matavs en Huntelaar. Van die twee denk ik dat Matavs nog het meest haalbaar is, en ik denk zeker dat deze jongen enorm veel goals bij Ajax gaat maken. Dit samen met het nieuws dat Ajax vol voor Mertens gaat betekend dat we misschien mijn droomvoorhoede gaan krijgen: Mertens-Matavs-Micky
Hier kort achter op 10 Eriksen, en je hebt een enorme creativiteet in je elftal. Ik vind dat er dan alleen nog een fysiek sterke middenvelder bij moet komen en klaar ben je !
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Di 26 apr 2011 08:58
|
|
Citaat: Voor mij zijn er eigenlijk maar twee gedroomde (haalbare) spitsen op dit moment..
Matavs en Huntelaar. Van die twee denk ik dat Matavs nog het meest haalbaar is, en ik denk zeker dat deze jongen enorm veel goals bij Ajax gaat maken. Dit samen met het nieuws dat Ajax vol voor Mertens gaat betekend dat we misschien mijn droomvoorhoede gaan krijgen: Mertens-Matavs-Micky
Hier kort achter op 10 Eriksen, en je hebt een enorme creativiteet in je elftal. Ik vind dat er dan alleen nog een fysiek sterke middenvelder bij moet komen en klaar ben je !
Alleen hoop ik dat Mickey wel binnenkort vertrekt. Ik vind het echt een geen goede speler. Oké, hij pikt soms een goaltje mee, maar voor de rest echt niet zo'n geweldige speler. Hij heeft totaal geen overzicht, heeft geen actie en doet niet aan combinaties. Maar aangezien we niks beters hebben moeten we hem maar gebruiken.
En ja Mertens, het kan, als het maar niet te duur wordt. Dan heb ik eigenlijk toch nog liever Boerrigter.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 26 apr 2011 10:20
|
|
Wat als we Fer nou eens ophalen voor een paar miljoen, als hij zijn contract niet verlengd?
|