Auteur
|
Bericht
|
Bart
Forum berichten: 4810
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 27 maa 2011 20:11
|
|
Witsel vind ik gezien de huidige spelers van Ajax niet bij Ajax passen. Toen Defour geblesseerd was bij Luik gaf Witsel aan dat die moeite heeft om controlerend te spelen. Nu Defour weer terug is kan Witsel meer vooruit spelen, waardoor het team ook beter staat. Wat ik heb begrepen speelde Witsel gisteren ook al als meest aanvallende speler tegen Oostenrijk.
Als je Defour kan halen moet je dat sowieso doen. Uitstekende speler die vooral in het teambelang denkt, zou prima uit de voeten kunnen als rechtermiddenvelder bij Ajax. Al is het natuurlijk afwachten hoeveel belangstelling er is voor Defour. Het verbaast me dat die nog steeds bij Luik speelt, terwijl die makkelijk een stap hoger aan kan, al Defour de pech dat die vaak geblesseerd is.
Mignolet een prima keeper die bij Sunderland voorlopig uitstekend zit, al is er behoorlijke concurrentie van Gordon. Maar verwacht dat die over één jaar daar eerste doelman is.
Op welke positie speelde De Bruyne bij Jong België trouwens?
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Zo 27 maa 2011 20:23
|
|
Defour en De Bruyne zijn beide gewoon hele goede voetballers! In De Bruyne zit nog veel rek en daar gaan we zeker winst op maken als we hem aantrekken. Defour daarentegen, maar ik vind het niet verkeerd om ook eens een keer niet aan de winst die je op een speler kan maken te denken. Een team heeft ervaren spelers en jonge talenten nodig. Stekelenburg is volgend seizoen weg en dan hou je toch een team met veel jonge voetballers over. Defour kost een paar centen maar brengt wel ervaring met zich mee. En dat niet alleen, want hij is ook een echte aanwinst voor het team en dat is waar het meestal aan schort bij ervaren spelers (lees, Olegeur & Ooijer).
|
bell
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Zo 27 maa 2011 21:22
|
|
Defour is 22 (bijna 23)...
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Ma 28 maa 2011 09:19
|
|
Citaat: Witsel vind ik gezien de huidige spelers van Ajax niet bij Ajax passen. Toen Defour geblesseerd was bij Luik gaf Witsel aan dat die moeite heeft om controlerend te spelen. Nu Defour weer terug is kan Witsel meer vooruit spelen, waardoor het team ook beter staat. Wat ik heb begrepen speelde Witsel gisteren ook al als meest aanvallende speler tegen Oostenrijk.
Als je Defour kan halen moet je dat sowieso doen. Uitstekende speler die vooral in het teambelang denkt, zou prima uit de voeten kunnen als rechtermiddenvelder bij Ajax. Al is het natuurlijk afwachten hoeveel belangstelling er is voor Defour. Het verbaast me dat die nog steeds bij Luik speelt, terwijl die makkelijk een stap hoger aan kan, al Defour de pech dat die vaak geblesseerd is.
Mignolet een prima keeper die bij Sunderland voorlopig uitstekend zit, al is er behoorlijke concurrentie van Gordon. Maar verwacht dat die over één jaar daar eerste doelman is.
Op welke positie speelde De Bruyne bij Jong België trouwens?
Bij Genk speelt De Bruyne als hangende linksbuiten, maar bij de Belgische beloften speelde hij centraal op het middenveld als '10' met een vrije rol.
http://www.voetbalbelgie.be/nl/article.php?id=39356
|
RebuaH
|
Geplaatst: Ma 28 maa 2011 09:34
|
|
Citaat: Defour is 22 (bijna 23)...
Defour wordt op 15/4 inderdaad 23 jaar. Hij is geboren op 15/04/1988. Ondanks zijn vrij jonge leeftijd speelde hij al bijna 150 wedstrijden in de Belgische eerste klasse. Daarnaast heeft hij ook al 29 caps voor de nationale ploeg. De reden waarom hij volgens mij nog niet bij een betere ploeg zit is omdat hij nogal wat pech heeft gekend met blessures. Maar een Defour in vorm zou bij Ajax rechts op het middenveld altijd een basisplaats hebben. Zeer interessante speler.
Witsel vind ik ook een erg interessante speler, hij speelt bij Standard centraal op het middenveld in een aanvallende rol. Daar staat nu natuurlijk Eriksen. We hebben zelf De Jong, Lodeiro en Aïssati nog. Op dit moment is Witsel dus niet nodig. Het is een ander type dan Eriksen, maar hij heeft zeer veel kwaliteit. Hij benadert nu zijn vorm weer van voor zijn tackle incident toen hij gevolgd werd door Arsenal en Man United.
|
bell
|
Geplaatst: Ma 28 maa 2011 09:53
|
|
Ik vind Defour ook een interessante speler hoor, mits er 1 of meerdere middenvelders weggaan. Daarmee zeg ik niet dat hij nu niet in de basis zou staan, maar we hebben volgend seizoen zóveel middenvelders in de selectie... Het probleem van overtollige spelers lijkt zich net een beetje op te lossen, moet je niet opnieuw gaan creëren.
Mijn opmerking over zijn leeftijd was bedoeld om wat nuance aan te brengen in het beeld van ervaren rot zonder doorverkoopwaarde wat geschetst leek te worden: Defour kan op z'n 26/27e nog wel een 10 miljoen opleveren, wat meer is dan Ajax voor hem zou betalen.
|
RebuaH
|
Geplaatst: Ma 28 maa 2011 09:57
|
|
Citaat: Ik vind Defour ook een interessante speler hoor, mits er 1 of meerdere middenvelders weggaan. Daarmee zeg ik niet dat hij nu niet in de basis zou staan, maar we hebben volgend seizoen zóveel middenvelders in de selectie... Het probleem van overtollige spelers lijkt zich net een beetje op te lossen, moet je niet opnieuw gaan creëren.
Mijn opmerking over zijn leeftijd was bedoeld om wat nuance aan te brengen in het beeld van ervaren rot zonder doorverkoopwaarde wat geschetst leek te worden: Defour kan op z'n 26/27e nog wel een 10 miljoen opleveren, wat meer is dan Ajax voor hem zou betalen.
Ik ben het met je eens, maar ik vind Defour een betere en completere speler dan Enoh, De Zeeuw en De Jong. Er zou echter inderdaad één van deze spelers moeten vertrekken wil je hem aantrekken. Zeker aangezien je VD Heijden, Bonevacia en Anita nog achter de hand hebt.
|
bell
|
Geplaatst: Ma 28 maa 2011 10:14
|
|
Citaat:
Ik ben het met je eens, maar ik vind Defour een betere en completere speler dan Enoh, De Zeeuw en De Jong. Er zou echter inderdaad één van deze spelers moeten vertrekken wil je hem aantrekken. Zeker aangezien je VD Heijden, Bonevacia en Anita nog achter de hand hebt.
Wat vindt jij dat er met Aissati en/of Lodeiro moet gebeuren wanneer Defour zou komen? Ik zie Anita namelijk graag in de basis op het middenveld, ofwel als controleur, ofwel als half. Met Defour en Eriksen, en Anita daarachter lijkt me het middenveld het best in balans, maar dan schrijf je Aissati en Lodeiro eigenlijk af: die gaan zich niet ten koste van Eriksen of aankoop Defour in de basis spelen.
|
RebuaH
|
Geplaatst: Ma 28 maa 2011 10:39
|
|
Citaat:
Wat vindt jij dat er met Aissati en/of Lodeiro moet gebeuren wanneer Defour zou komen? Ik zie Anita namelijk graag in de basis op het middenveld, ofwel als controleur, ofwel als half. Met Defour en Eriksen, en Anita daarachter lijkt me het middenveld het best in balans, maar dan schrijf je Aissati en Lodeiro eigenlijk af: die gaan zich niet ten koste van Eriksen of aankoop Defour in de basis spelen.
In Aïssati zie ik een backup voor Eriksen en evt. zou hij in nood ook links op het middenveld kunnen spelen (tegen zwakkere tegenstanders). Hij gaat denk ik geen basisplaats af kunnen dwingen. Lodeiro is een beetje een mysterie, hij wordt grote kwaliteiten toegedicht maar mede door blessures heeft hij het nog niet kunnen waarmaken. Hij heeft dus ook nog geen echte kans gekregen. Hij moet vol zijn kans gaan in de voorbereiding op komend seizoen. Mijn mening is dat de beste moet spelen. Is hij beter in vorm en/of past zijn speelstijl/rol beter bij het team dan een ander dan verdient hij een basis plaats.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|