Auteur
|
Bericht
|
Lammert Albertus
Forum berichten: 279
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:56
|
|
Er is wat veranderd in het hoofd van De Zeeuw hij is al een hele tijd zijn kernkwalteit kwijt. Laat hem lekker zijn beloofde buitenlandse verlangen achterna gaan.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Di 8 feb 2011 16:40
|
|
Citaat: Bedenk wel dat Toornstra t/m 2009 nog bij een amateurclubje speelde en dus nog een redelijk groeipotentieel heeft, denk ik persoonlijk.
Dat kan, maar is lastig in te schatten. Je kunt namelijk ook zeggen dat hij misschien een bepaalde basis heeft gemist, juist doordat hij pas laat naar een BVO ging. Al is de jeugdopleiding van Alphense Boys niet misselijk.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 13:51
|
|
Voor de mensen die nog hoopten om Seedorf, streep zijn naam ook maar door vrees ik ... Hij geeft aan Milan nog niet te willen verlaten en te kiezen voor zijn 10e seizoen bij die club. En dan is hij 36, dan hoeft hij voor mij ook niet meer te komen.
http://www.nusport.nl/italie/2446286/va ... nkoop.html
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 14:17
|
|
Tja dat is zeer jammer maar dan moet Ajax het in mijn ogen maar doen met De Zeeuw, Aissati, Lodeiro, Anita, Bonevacia en Eriksen. Met Aissati en Lodeiro krijgt Ajax er twee prima middenvelders bij en verder kunnen ze gebruik maken van talenten als Rodney, Klaassen en Bouy.
In de meeste Eredivisie wedstrijden zou ik als volgt spelen:
---------- Eriksen --------------------------
--------------------------- Aissati ---------
------------------- Anita ------------------
Maar in wedstrijden tegen zwaardere tegenstanders in de Eredivisie en in Europees verband zou ik het anders neerzetten:
--------------------------- De Zeeuw -------
Behalve De Zeeuw als back-up van Aissati heeft Ajax dan Lodeiro als back-up van Eriksen en Bonevacia als back-up van Anita.
Wat voor mij ook een optie is, is om Aissati als linksbuiten te gebruiken en Lodeiro in de basis te zetten.
Aissati ---------- El Hamdaoui --------- Sulejmani
--------------------------- Eriksen ---------
-------- Lodeiro ----------------------------
Daley -------------- Anita ------------- Vd Wiel
------- Vertonghen --------- Alderweireld ------
------------------ Vermeer -----------------
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 20:22
|
|
Citaat:
In de meeste Eredivisie wedstrijden zou ik als volgt spelen:
--------------------------- Aissati ---------
Mits windstil!
Je zult wel enige evenwicht moeten hebben op het middenveld. Deze spelers zijn voetballend nog niet zo goed, dat ze hun gebrek aan lengte volledig kunnen compenseren.. Dan prefereer ik nog liever een middenveld met Vertonghen- Eriksen - de Zeeuw (of De Jong)
|
Spoon
Forum berichten: 152
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 20:31
|
|
Op zich is het heel jammer dat Vertonghen niet op het middenveld speelt want hij is verdedigend sterk, opbouwend en voetballend goed genoeg. Beter dan een Enoh, de Zeeuw of Anita. Helaas is Vertonghen naar de laatste linie gegaan, in eerste instantie omdat we geen goede linksback hadden en later omdat Vermaelen vertrok.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 20:33
|
|
De gezijk over lengte, de bal gaat bij Ajax over de grond en niet door de lucht. Zorg maar dat de verdedigers lang zijn zodat die bij vrije trappen en corners het luchtwerk kunnen doen. Vertonghen is geen goede centrale verdediger maar zou nog minder presteren als middenvelder aangezien die de draaicircel van Queen Mary II heeft. Daarbij is een middenveld met punt naar voren erg makkelijk te ontregelen als je een mannetje de '10' uit laat schakelen. Daarom zou ik altijd met twee aanvallende middenvelder spelen.
|
Spoon
Forum berichten: 152
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 20:46
|
|
Lengte speelt wel degelijk een belangrijke rol. Er zijn vaak luchtduels die worden op zeker verloren met Eriksen, Anita en Enoh. Daar kom je echt mee in de problemen, fysiek is het middenveld echt een zwak punt.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 21:41
|
|
Citaat: Lengte speelt wel degelijk een belangrijke rol. Er zijn vaak luchtduels die worden op zeker verloren met Eriksen, Anita en Enoh. Daar kom je echt mee in de problemen, fysiek is het middenveld echt een zwak punt.
Als Ajax de opbouw over de grond doen zullen er weinig luchtduels die op het middenveld gewonnen moeten worden. Desnoods doe je een stapje terug en pak je de afvallende bal.
|
hannes
Forum berichten: 895
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 21:46
|
|
Sowieso is lengte niet de key-eigenschap in luchtduels.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 21:52
|
|
Citaat: Sowieso is lengte niet de key-eigenschap in luchtduels.
Klopt maar Enoh, Eriksen en De Zeeuw zijn allen geen goede koppers.
|
hannes
|
Geplaatst: Ma 14 feb 2011 22:07
|
|
Nee, dat is inderdaad ook zo.
|
RebuaH
|
Geplaatst: Di 15 feb 2011 12:06
|
|
Citaat: Op zich is het heel jammer dat Vertonghen niet op het middenveld speelt want hij is verdedigend sterk, opbouwend en voetballend goed genoeg. Beter dan een Enoh, de Zeeuw of Anita. Helaas is Vertonghen naar de laatste linie gegaan, in eerste instantie omdat we geen goede linksback hadden en later omdat Vermaelen vertrok.
Dit heb ik dus ook al een paar keer aangehaald. Vertonghen zijn beste positie is op het middenveld, als controleur. Het is een gemaakte verdediger die dus ook vaak dezelfde fouten blijft maken omdat hij van nature een middenvelder is. In mijn optiek zou hij prima op de plaats van Enoh kunnen spelen waarbij zijn rol dan moet overgenomen worden door een goede (bij voorkeur) ervaren verdediger die Alderweireld en de rest van de achterhoede kan bijsturen en coachen. Hij is positioneel, technisch en qua passing vele malen sterker dan Enoh, bovendien is hij soms ook aanvallend gevaarlijk omdat hij over zijn man heen gaat.
|
Ajaciedjuh
Forum berichten: 272
|
Geplaatst: Di 15 feb 2011 12:24
|
|
Citaat: Sowieso is lengte niet de key-eigenschap in luchtduels.
Klopt maar Enoh, Eriksen en De Zeeuw zijn allen geen goede koppers.
Je vergist je in Enoh. Klein van stuk, maar wint bijna al kopduels (goede timing en sprongkracht).
|
RebuaH
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 10:48
|
|
Een hele interessante optie voor de toekomst is de Belgische keeper van Racing Genk genaamd Thibaut Courtois. Hij is de eerste doelman van Genk dat momenteel op de tweede plaats staat en hij wordt nu al aanzien als een exceptioneel talent. Hij pakt nu al wekelijks punten voor zijn club ondanks zijn jonge leeftijd (18 jaar). Zou een interessante optie voor Ajax kunnen zijn voor de toekomst, kopen en dan nog een tijdje bij Genk stallen. Tottenham en Liverpool zouden hem ook volgen. Naast De Bruyne het tweede exceptionele talent van KRC Genk.
http://www.krcgenk.be/nl/player/details/id/915
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 16:35
|
|
Citaat: Een hele interessante optie voor de toekomst is de Belgische keeper van Racing Genk genaamd Thibaut Courtois. Hij is de eerste doelman van Genk dat momenteel op de tweede plaats staat en hij wordt nu al aanzien als een exceptioneel talent. Hij pakt nu al wekelijks punten voor zijn club ondanks zijn jonge leeftijd (18 jaar). Zou een interessante optie voor Ajax kunnen zijn voor de toekomst, kopen en dan nog een tijdje bij Genk stallen. Tottenham en Liverpool zouden hem ook volgen. Naast De Bruyne het tweede exceptionele talent van KRC Genk.
http://www.krcgenk.be/nl/player/details/id/915
Aangezien het niveau van Ajax hoger ligt als dat van Genk kun je misschien nog 3 overbodige spelers ruilen voor De Bruyne en die keeper.
Gestopt
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 16:38
|
|
Als het allemaal zo makkelijk was zou dat natuurlijk veel vaker gebeuren. Er zijn nog vele factoren die daar bij komen kijken. Zoals: Wil de speler zelf wel? Kan de desbetreffende club het salaris betalen van die spelers. En wil de desbetreffende club uberhaupt hun twee talentvolle spelers inruilen voor drie matige?
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 17:44
|
|
Moet eerlijk zeggen dat ik hem in 'in de wandergangen' zag staan en daarna wat beelden van hem heb opgezocht maar hij maakt daarin een zeer goede indruk. De speler waar ik het over heb is de Zweed Niklas Bärkroth van IFK Göteborg. Hij is een jonge (19-01-'92) vleugelspeler die redelijk tweebenig en erg snel is. Hij kan zowel op links als op rechts spelen en van de weinige beelden die ik heb gezien zag het er naar uit dat hij sterk aan de bal is. Heeft iemand meer informatie over deze jongen? Trouwens hebben een paar grote Europese clubs hem op hun lijstjes staan maar die hebben zo ontzettend veel jongens op hun lijstjes dat er zeker nog wel een kans is dat Ajax hem naar Amsterdam zou kunnen halen.
|
hannes
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 18:46
|
|
Dat is sowieso toch een standaard terugkerende naam in iedere window? Ken 'm verder niet, behalve uit de dozen vol met transfergeruchten.
|
silvo
Forum berichten: 492
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 19:08
|
|
Is die verderiger van zwolle niet een aanwinst. Bottighin ofzo. dat lijkt me een aardig backup aangezien Ooier Oleguer en misschien van der Wiel en Vertonghen zullen vertrekken.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 21:04
|
|
Mensen zitten te zeuren over het beleid dat afgelopen seizoenen is gevoerd, maar toch zie ik hier keer op keer weer de gekste suggesties voorbij komen...:
Botteghin zal nooit goed genoeg worden en is al redelijk oud. Strootman is net gekocht door Utrecht en zal je dik voor moeten betalen. Laatst zag ik zelfs een keer Babangida voorbij komen
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Do 17 feb 2011 22:14
|
|
Inderdaad RG. Mensen lopen hier te zeuren dat Ajax niet verantwoord koopt, maar komen wel met dat soort spelers. Die van Zwolle komt gewoon te kort. Centraal denk ik aan Moreno, maar eigenlijk moeten we gewoon buiten de eredivisie kijken!
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Vr 18 feb 2011 12:42
|
|
Citaat: Inderdaad RG. Mensen lopen hier te zeuren dat Ajax niet verantwoord koopt, maar komen wel met dat soort spelers. Die van Zwolle komt gewoon te kort. Centraal denk ik aan Moreno, maar eigenlijk moeten we gewoon buiten de eredivisie kijken!
Ja heel typisch. Doordat het gros namelijk geen competities volgt waar voor Ajax juist nog haalbare versterkingen werkzaam zijn, komt men met suggesties over spelers die zondagavond voor de buis gescout worden in Studio Sport. Niet dat ik zelf deze competities volg, maar ik doe dan ook zelden een suggestie en al helemaal niet over spelers uit de Eredivisie want die zijn niet geschikt of te duur.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 14:15
|
|
Citaat: Door Ajax afgeteste Adi vindt onderdak in Oekraïne
Bron: Vi.nl
Fanendo Adi heeft zijn toekomst aan Metallurg Donetsk verbonden. De aanvaller, die vergeefs stage liep bij Ajax, tekende een contract voor drieënhalf jaar in Oekraïne.
Adi was in januari voor de tweede keer op proef bij Ajax, dat in de aanvaller geen directe versterking zag. De Amsterdamse club zag wel genoeg reden om de twintigjarige aanvaller te blijven volgen.
Metallurg Donetsk achtte het wel opportuun Adi aan zich te binden. De Oekraïense club neemt de Nigeriaan over van de Slowaakse club AS Trencín.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 21 feb 2011 22:13
|
|
Citaat:
Ja heel typisch. Doordat het gros namelijk geen competities volgt waar voor Ajax juist nog haalbare versterkingen werkzaam zijn, komt men met suggesties over spelers die zondagavond voor de buis gescout worden in Studio Sport. Niet dat ik zelf deze competities volg, maar ik doe dan ook zelden een suggestie en al helemaal niet over spelers uit de Eredivisie want die zijn niet geschikt of te duur.
Daarom ook heel veel respect voor bijv. een Pushkin die ons informatie geeft over met name spelers uit het Oostblok. Daar hebben we tenminste echt wat aan.
|