Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Mogelijke aanwinsten
Maker: LucasBekeken: 510276
Status: InactiefBerichten: 9008
+ Nieuw bericht <<<   <   331  |  332  |  333  |  334  |  335  |  336  |  337  |  338  |  339   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 7 feb 2011 23:09
Sterker nog, er is wel wat meer voor nodig dan Theo Janssen om Ajax kampioen te maken. Nogmaals, een goed afgestemd team. Geen individu.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Ma 7 feb 2011 23:18
Citaat:
Twente de laatste 4 jaren beter voetballend en presterende club dan Ajax als fout betitelen ga ik ook niet op in, het is me allemaal te zonneklaar.

Je gaat er niet op in, omdat als je dat doet je compleet belachelijk maakt. Ajax eindigde 2 keer boven Twente en Twente 2x boven Ajax (welgeteld 2x met 1 punt verschil).

Citaat:
Ruiz is echt wel efficienter dan Suarez,

En dat maakt hem beter dan Suarez, omdat?
Overigens zei je eerst dat Ruiz minstens even veel assists als Suarez heef, zeg ik daarop dat dat niet klopt, ga je opeens op efficiency in.

Citaat:
plus je kan met hem wel in een systeem voetballen, .

Met Suarez niet dan?

Citaat:
zijn innerlijke klasse en beschaving ook extra niet te onderschatten kwaliteit

Poeh! Een speler die zich gedraagt, mij gaat het toch echt om wat een speler presteert op het veld. Ik vind Ruiz een fantastische speler, maar minder dan Suarez. Ook ik zou hem graag bij Ajax zien komen, maar hij en Janssen willen dat niet. Financieel en sportief zijn er echt betere clubs die voor hun gaan komen.
Vienna

Forum berichten: 493
Geplaatst: Di 8 feb 2011 10:42
Citaat:
Ik wil nog wel eens horen hoe jullie op dit moment over Pranjic denken.

Sulejmani speelt iets beter momenteel maar ik denk echt dat hij euforisch word wanneer Pranjic wordt gehaald. Ik denk dat Sulejmani dan wellicht stukken beter in zijn vel zit en een echt belangrijke speler voor Ajax kan worden. Wat is die nu waard? 7 miljoen misschien? als je op die manier de transferwaarde weer omhoog kan halen zou dat prachtig zijn.

Wat een bizar slecht idee, ik kan niet anders zeggen. Met alle respect uiteraard. Of miljoenen in een speler stoppen waarvan je weet dat je het er nooit uithaalt, of nóg meer geld pompen in het nu al immens geflopte verhaal Sulejmani. Hadden we beter z'n familie naar Nederland gehaald of het contract van Bodul met een jaar of wat verlengd, als dat nog zin had gehad tenminste.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Di 8 feb 2011 10:55
Pantelic moeten behouden, of een ander Servisch talent gehaald (lopen er zat als ik Pushkin zo soms moet geloven)..
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Di 8 feb 2011 11:02
Nog even over Janssen: wat heeft hij precies met De Zeeuw te maken?

En natuurlijk is het zo dat je bovenal een afgestemd team nodig hebt. Daar heb je alleen wel complementaire puzzelstukjes voor nodig. Janssen is mijns inziens zo'n puzzelstukje. Maar goed, hij is niet de enige optie.
Riejuh

Geplaatst: Di 8 feb 2011 11:06
Ik zou dan persoonlijker voor een Toornstra gaan (is jonger dan Janssen), zal ook goedkoper zijn verwacht ik.
Bertje

Geplaatst: Di 8 feb 2011 11:07
Totaal andere speler natuurlijk.
Riejuh

Geplaatst: Di 8 feb 2011 11:16
Citaat:
Totaal andere speler natuurlijk.

Dat is zo, maar erger me meer aan een Enoh/ De Zeeuw dat daar echt iets verbeterd moet worden. Vooral het voetballende vermogen voor de verdediging zal beter moeten. Als dit verbeterd kun je ook sneller onder de druk van de tegenstander uit voetballen en hoef je niet mee te gaan in de strijd... Een Busquets bij Barca mag dan groot/sterk zijn hij is vooral sterk aan de bal en in de passing..

Enige manco is dat Toornstra rechtsbenig is? Terwijl er eigenlijk een goede linkspoot zou bij moeten komen..
Lammert Albertus

Forum berichten: 279
Geplaatst: Di 8 feb 2011 11:19
Hee Bond Ajax je vroeg om reactie,
Twente speelt veel en veel beter voetbal dan Ajax en idd. al 4 jaar, in Nederland als in Europa zijn ze bepaald overtuigender, dat jij het niet ziet zal, je scorebordfeitjes doen daar voor mij niets af.
Ik , wij zien wat we zien , Twente heeft veel beter intelligenter wijzer beleid sinds Munstermann dan Ajax in diezelfde periode of zelfs nog ver daarvoor!
Geen trainer doet het daar slecht, nee integendeel, ze presteren telkens maximaal .
En een afgeronde intelligente rustige persoonlijkheid van het kaliber Bryan Ruiz kan je badinerend overdoen , ik gun Ajax zo een voorbeeldige innerlijke klasse .

Toornstra weet raad met zijn links hoor.Over hem hoef je niets te vrezen !
Eerlijk geschreven, Toby Alderwereld doet me wel wat denken aan Busquets !
Bertje

Geplaatst: Di 8 feb 2011 11:38
Citaat:
Dat is zo, maar erger me meer aan een Enoh/ De Zeeuw dat daar echt iets verbeterd moet worden. Vooral het voetballende vermogen voor de verdediging zal beter moeten. Als dit verbeterd kun je ook sneller onder de druk van de tegenstander uit voetballen en hoef je niet mee te gaan in de strijd... Een Busquets bij Barca mag dan groot/sterk zijn hij is vooral sterk aan de bal en in de passing..

Enige manco is dat Toornstra rechtsbenig is? Terwijl er eigenlijk een goede linkspoot zou bij moeten komen..

Janssen: linksbenig, fysiek bovenmodaal, omschakeling redelijk, positioneel uitstekend, tactisch goed, teamspeler en altijd de diepte zoekend.
Toornstra: rechtsbenig, weinig duelkracht, omschakeling behoorlijk, positioneel matig, tactisch redelijk, aan de bal onrustig.

Ik zie in Toornstra vooral een Gabri met iets meer talent. Totaal anders dan een sturende speler als Janssen, die zowel het positiespel als de passing aanstuurt.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
Geplaatst: Di 8 feb 2011 11:54
Citaat:
Hee Bond Ajax je vroeg om reactie,
Twente speelt veel en veel beter voetbal dan Ajax en inderdaad. al 4 jaar, in Nederland als in Europa zijn ze bepaald overtuigender, dat jij het niet ziet zal, je scorebordfeitjes doen daar voor mij niets af.
Ik , wij zien wat we zien , Twente heeft veel beter intelligenter wijzer beleid sinds Munstermann dan Ajax in diezelfde periode of zelfs nog ver daarvoor!
Geen trainer doet het daar slecht, nee integendeel, ze presteren telkens maximaal .
En een afgeronde intelligente rustige persoonlijkheid van het kaliber Bryan Ruiz kan je badinerend overdoen , ik gun Ajax zo een voorbeeldige innerlijke klasse .

Toornstra weet raad met zijn links hoor.Over hem hoef je niets te vrezen !
Eerlijk geschreven, Toby Alderwereld doet me wel wat denken aan Busquets !

Scorebordfeitjes? Jij hebt het over prestaties, die vallen gewoon in cijfers uit te drukken. Je kan ook de dialoog ingaan met onderbouwde opmerkingen, ipv alleen dit soort kale statements te maken.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Di 8 feb 2011 11:58
Hahahahaha, Alderweireld vergelijken met Busquets:

Een talentvolle centrale verdediger die er nog lang niet is vergelijken met de beste verdedigende middenvelder op deze aardkloot.

:mrgreen:
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Di 8 feb 2011 12:30
Ik zou mezelf graag aan willen melden als scout voor Ajax. Na Honda, Mertens en Chadli blijkt nu ook de vierde speler die ik noemde toen hij in de Jupiler League speelde het niveau van de Eredivisie makkelijk aan te kunnen, Strootman. Dan kan je wel zeggen ja dat is 'hindsight' maar dat is het dus niet want ik noemde ze als aanwinsten toen ze nog in de Jupiler League speelde en ik heb behalve hun vier nooit een Jupiler League als aanwinst genoemd. Ook in eigen land kan Ajax voor weinig geld af en toe goede spelers halen maar dan moeten ze wel verder kijken dan SC Heerenveen en FC Groningen. Misschien waren deze vier bij Ajax niet geslaagd maar aangezien ze gemiddeld niet meer dan een miljoen euro hebben gekost had Ajax de gok moeten wagen. Zelfs als er dan maar één van de vier slaagd maak je toch een financiele klapper gezien het feit dat Honda en Mertens nu vele miljoenen waard zijn en Chadli en Strootman daar hard naar toe op weg zijn. Waarom kunnen FC Twente en FC Utrecht wel inzien of een Jupiler League speler het Eredivisie niveau aan kan en Ajax niet?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
Geplaatst: Di 8 feb 2011 12:39
Ben het deels met je eens. Wel met de kanttekening dat 'geschikt voor de eredivisie' niet perse hetzelfde is als 'geschikt voor Ajax'.
chrisje110

Forum berichten: 267
Geplaatst: Di 8 feb 2011 12:48
Het valt altijd nog maar te bezien of deze spelers rechtstreeks vanuit de eerste divisie om hadden kunnen gaan met de enorme druk die er bij Ajax heerst. Vergeet niet elke aankoop bij Ajax ligt veel meer onder een vergrootglas dan bijvoorbeeld een speler van Twente..
ghostwriter

Forum berichten: 5481
Geplaatst: Di 8 feb 2011 12:48
Daar zei ik het volgende al over: "Misschien waren deze vier bij Ajax niet geslaagd maar aangezien ze gemiddeld niet meer dan een miljoen euro hebben gekost had Ajax de gok moeten wagen. Zelfs als er dan maar één van de vier slaagd maak je toch een financiele klapper gezien het feit dat Honda en Mertens nu vele miljoenen waard zijn en Chadli en Strootman daar hard naar toe op weg zijn." Daarbij is een deel van de taak van de scout het inzien of een speler de druk bij Ajax aan zou kunnen. Honda ging van het spelen van goede wedstrijden bij VVV naar het spelen van goede wedstrijden in de Champions League en heeft daarmee laten zien met druk om te kunnen gaan. Ook Chadli heeft bewezen onder de druk van de Champions League goed te kunnen spelen. Het was de taak van de Ajax scouts om dat in te zien voordat wij leken dat kunnen.
Lammert Albertus

Geplaatst: Di 8 feb 2011 12:56
Citaat:
Hahahahaha, Alderweireld vergelijken met Busquets:

Een talentvolle centrale verdediger die er nog lang niet is vergelijken met de beste verdedigende middenvelder op deze aardkloot.

:mrgreen:

hahahaha ,
ik zie stijl en gedrags overeenkomsten, niet nivo overeenkomsten, maar wat niet is kan wellicht komen .
Lammert Albertus

Geplaatst: Di 8 feb 2011 13:04
Citaat:
Daar zei ik het volgende al over: "Misschien waren deze vier bij Ajax niet geslaagd maar aangezien ze gemiddeld niet meer dan een miljoen euro hebben gekost had Ajax de gok moeten wagen. Zelfs als er dan maar één van de vier slaagd maak je toch een financiele klapper gezien het feit dat Honda en Mertens nu vele miljoenen waard zijn en Chadli en Strootman daar hard naar toe op weg zijn." Daarbij is een deel van de taak van de scout het inzien of een speler de druk bij Ajax aan zou kunnen. Honda ging van het spelen van goede wedstrijden bij VVV naar het spelen van goede wedstrijden in de Champions League en heeft daarmee laten zien met druk om te kunnen gaan. Ook Chadli heeft bewezen onder de druk van de Champions League goed te kunnen spelen. Het was de taak van de Ajax scouts om dat in te zien voordat wij leken dat kunnen.

Ajax heeft gewoon niet de psychologisch sterke scouts, Groningen Twente en nu Utrecht wel.
Chadli en Strootman je kon meteen zien dat ze meer persoonlijkheid hebben dan een leeftijdgenoot, dat ze zelfvertrouwen hebben aangaande hun voetbalcapaciteiten en dat ze dat vertrouwen niet voor niets hebben.
Overmars was destijds ook goed gezien door Louis, terwijl dat niet eens een goede voetballer was.
Fendergear

Forum berichten: 52
Nieuws reacties: 36
Geplaatst: Di 8 feb 2011 13:09
Citaat:

Ajax heeft gewoon niet de psychologisch sterke scouts, Groningen Twente en nu Utrecht wel.
Chadli en Strootman je kon meteen zien dat ze meer persoonlijkheid hebben dan een leeftijdgenoot, dat ze zelfvertrouwen aangaande hun voetbalcapaciteiten en dat ze dat vertrouwen niet voor niets hebben.
Overmars was destijdsook goed gezien door Louis, terwijl dat niet eens een goede voetballer was.

Van Gaal haalde ook De Zeeuw en Moisander op uit de eerste divisie volgens mij en werd kampioen.
Lammert Albertus

Geplaatst: Di 8 feb 2011 13:38
@Godfather,
Twente speelt al 4 jr. met verschillende selecties structureel verzorgd aantrekkelijk voetbal en het wordt maar beter en beter .
Ik had graag dit soort voetbal gespeeld zien worden door Ajax.
RebuaH

Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:16
Citaat:

Janssen: linksbenig, fysiek bovenmodaal, omschakeling redelijk, positioneel uitstekend, tactisch goed, teamspeler en altijd de diepte zoekend.
Toornstra: rechtsbenig, weinig duelkracht, omschakeling behoorlijk, positioneel matig, tactisch redelijk, aan de bal onrustig.

Ik zie in Toornstra vooral een Gabri met iets meer talent. Totaal anders dan een sturende speler als Janssen, die zowel het positiespel als de passing aanstuurt.

Ik ben het niet met je eens. Ik vind dat Toornstra (zeker gezien zijn leeftijd) juist veel duelkracht heeft en goed omschakelt. Hij is dan ook een talent, iemand die nog ruimte heeft om te verbeteren en die inderdaad nog moet leren, dat zal ik zeker niet ontkennen. Bovengenoemde de jouw ogen 'mindere punten' hangen ook samen met ervaring en de leeftijd van een speler en vooral ook van de ploeg die hij rondom zich heen heeft staan. Bovendien is Janssen nu op de top van zijn kunnen en gaan zijn prestaties er enkel minder op worden. Terwijl Toornstra nu al goed is en enkel nog maar beter kan worden. Bovendien heeft onze getatoeëerde vriend geen enkele restwaarde meer bij een evt. doorverkoop. Tenslotte wil hij toch helemaal niet naar Ajax komen, en ook al heeft hij kwaliteit, ik ben er niet rouwig om gezien zijn instelling en verleden.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:19
Bedenk wel dat Toornstra t/m 2009 nog bij een amateurclubje speelde en dus nog een redelijk groeipotentieel heeft, denk ik persoonlijk.
Bertje

Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:35
Het gaat mij niet om de vergelijking tussen Janssen en Toornstra, maar om het type speler dat Ajax nodig heeft. Beide spelers verschillen als dag en nacht.

Je kunt niet zomaar roepen dat je een goede middenvelder nodig hebt. Wat voor spelers heb je onder contract? Welke van die spelers vormen samen het beste geheel? Wat voor type speler vult dat geheel het beste aan? En is er op de markt zo'n speler te vinden of moet je voor een andere samenstelling gaan?

Het type Toornstra vult onze huidige spelers simpelweg niet aan, mijns inziens. Een betere Gabri, zoals ik al zei. Ajax heeft aan meer sturende kwaliteiten behoefte.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:42
Klopt, Toornstra zie ik ook niet als dé versterking voor Ajax. Demy de Zeeuw is eigenlijk ook een soort Toornstra. Demy kan heus wel voetballen heeft hij laten zien, maar dan moet hij ook iemand naast zich hebben die positioneel goed staat en komt aanbieden wanneer dat nodig is. Nu grossiert Demy vaak in de foute passing, omdat hij wel risico durft te nemen in de passing naar voren, omdat hij simpelweg geen andere opties heeft om op het middenveld een balletje breed te geven.

Demy blijft een goede middenvelder, maar moet gewoon een goede slimme middenvelder naast zich hebben. Schaars bij AZ was daar wel een voorbeeld van.
Bertje

Geplaatst: Di 8 feb 2011 14:44
Mee eens.

De Zeeuw profiteerde bij AZ van de aanwezigheid van Schaars en Mendes da Silva, waardoor zijn eigen kwaliteiten (druk op de bal zetten, diepte zoeken en temporiseren) optimaal tot uiting kwamen.
+ Nieuw bericht <<<   <   331  |  332  |  333  |  334  |  335  |  336  |  337  |  338  |  339   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.824
Berichten: 213.618 Onderwerpen: 2.436 Nieuwste lid: Jamesdarin
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 16.804.160 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken: