Auteur
|
Bericht
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Do 3 feb 2011 17:41
|
|
Citaat: Zolang Eriksen zich goed blijft ontwikkelen en als Lodeiro zijn belofte in gaat lossen, zou ik Aissati gewoon lekker voor een paar miljoen verpatsen aan Vitesse want die hebben toch geld zat.
Anders komt hij hier weer op de bank, ontevreden Aissati en vul zelf maar in.
Nadeel is dat het bedrag voor transfer al is vastgesteld op ik meen 1,5 mil. en dat is aan de zeer lage kant, tenminste met de potentie die hij heeft kan ie wel iets meer geld in het laadje brengen alleen de afspraken die er liggen zijn wel lastig. Als zowel vitesse als Aisatti instemmen is het al rond, mocht Ajax Aisatti afvallen dan zal hij zelf wel akkoord gaan met Vitesse, i.p.v. zichzelf nog een slaten verhuren met optie tot koop. Oftwel Zjordania kan weleens goedkoop aan een redelijke speler komen, want ik vind 1,5 mil echt vrij weinig als je kijkt dat Dost 5,25 mil moet kosten.
|
Lammert Albertus
Forum berichten: 279
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 3 feb 2011 20:59
|
|
Bij Barca is het toch ook niet van of of , daar bedenken ze toch ook niet of Iniesta of Xavi te laten spelen .
Ik zie de parralel zo overduidelijk, ik vind Aisatti de meest Xavi achtige speler die er op de globe rondloopt, Eriksen heeft wel wat van Iniesta .
Met 2 voorste middenvelders ben je veel minder afhankelijk dan van 1 vormgever, dat gepunt naar voren , is gedateerd vastgeroest denken , typisch iets van Louis .
En iedereen lult dat maar na, Lodeiro tsssssss kom op zeg .
Ajax moet gewoon echt zijn best doen om Theo Janssen te halen , en dan daarin heel ver willen gaan.
Dan heb je kloten en klasse in je ploeg en sturing van achteruit en reken maar dan zit het plots heel goed me de balans en het echte voetbal bij Ajax Toornstra als breker naast Theo Janssen dus 2 linies van 2 op het middenveld .
Dan mogen DeZeeuw en Enoh vertrekken want die gaan Ajax niet naar een nivo hoger brengen .
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 3 feb 2011 21:11
|
|
Nu zal je het argument krijgen dat Aissati en Eriksen niet het niveau van Xavi en Iniesta hebben maar Ajax speelt natuurlijk ook tegen mindere tegenstanders dan Barcelona doet. Aissati is aanvallende positioneel enorm goed en weet perfect waar de ruimtes liggen die hij dan in loopt of de bal in speelt, Eriksen heeft dezelfde kwaliteiten maar speelt dichter tegen het doel van de tegenstander aan. Ik weet zeker dat deze twee spelers enorm goed samen kunnen spelen.
Ajax hoeft niet te investeren in het middenveld of de aanval maar zeker wel in de verdediging. De centrale verdedigers die er nu staan zijn te langzaam waardoor ze niet ver van het doel af kunnen verdedigen en het elftal uit elkaar getrokken wordt. Ik zou graag zien dat Van Rhijn een kans in het eerste zou krijgen op de positie waar Alderweireld nu staan.
|
Fendergear
Forum berichten: 52
Nieuws reacties: 36
|
Geplaatst: Do 3 feb 2011 21:23
|
|
Citaat: Nu zal je het argument krijgen dat Aissati en Eriksen niet het niveau van Xavi en Iniesta hebben maar Ajax speelt natuurlijk ook tegen mindere tegenstanders dan Barcelona doet. Aissati is aanvallende positioneel enorm goed en weet perfect waar de ruimtes liggen die hij dan in loopt of de bal in speelt, Eriksen heeft dezelfde kwaliteiten maar speelt dichter tegen het doel van de tegenstander aan. Ik weet zeker dat deze twee spelers enorm goed samen kunnen spelen.
Ajax hoeft niet te investeren in het middenveld of de aanval maar zeker wel in de verdediging. De centrale verdedigers die er nu staan zijn te langzaam waardoor ze niet ver van het doel af kunnen verdedigen en het elftal uit elkaar getrokken wordt. Ik zou graag zien dat Van Rhijn een kans in het eerste zou krijgen op de positie waar Alderweireld nu staan.
Het Barcelona niveau is nodig vanwege de handelingssnelheid en spelinzicht. Omdat het middenveld van Barcelona daar in uitblinkt hebben ze geen duelkracht nodig. Het positiespel is daar snel genoeg voor. Met andere woorden, elke tegenstander wordt gek getikt.
Aissati is daar in mijn ogen gewoon niet goed genoeg voor. Kun je zeggen ja, Ajax is Barcelona niet, wij hebben mindere tegenstanders maar zonder juist die kwaliteit op dat niveau verplicht je tegenstander je duels aan te gaan. Kijk naar Utrecht uit. Wanneer de tegenstander fysiek agressief speelt gaat ook Aissati ten onder, juist omdat hij net de juiste kwaliteiten mist.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 08:06
|
|
Citaat:
Het Barcelona niveau is nodig vanwege de handelingssnelheid en spelinzicht. Omdat het middenveld van Barcelona daar in uitblinkt hebben ze geen duelkracht nodig. Het positiespel is daar snel genoeg voor. Met andere woorden, elke tegenstander wordt gek getikt.
Aissati is daar in mijn ogen gewoon niet goed genoeg voor. Kun je zeggen ja, Ajax is Barcelona niet, wij hebben mindere tegenstanders maar zonder juist die kwaliteit op dat niveau verplicht je tegenstander je duels aan te gaan. Kijk naar Utrecht uit. Wanneer de tegenstander fysiek agressief speelt gaat ook Aissati ten onder, juist omdat hij net de juiste kwaliteiten mist.
Bovendien is het onzin om te denken dat Ajax alleen tegen kleintjes speelt en Barcelona alleen tegen grote. FC Twente heeft dit seizoen bijvoorbeeld geen slechte indruk gemaakt in Europa. Daarnaast speelt Ajax ook altijd een aantal duels in Europa.
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 10:10
|
|
Citaat: Nu zal je het argument krijgen dat Aissati en Eriksen niet het niveau van Xavi en Iniesta hebben maar Ajax speelt natuurlijk ook tegen mindere tegenstanders dan Barcelona doet. Aissati is aanvallende positioneel enorm goed en weet perfect waar de ruimtes liggen die hij dan in loopt of de bal in speelt, Eriksen heeft dezelfde kwaliteiten maar speelt dichter tegen het doel van de tegenstander aan. Ik weet zeker dat deze twee spelers enorm goed samen kunnen spelen.
Op zeker .
Ik durf juist de stelling aan dat hoe hoger het tempo, hoe meer Aisatti en Eriksen zich op hun plek voelen .Het kan hun juist niet snel genoeg gaan, omdat juist deze 2 en Aisatti al helemaal alle vaardigheden hebbe van onetouch stappie opzij of naarachter ze kijken altijd ver over de bal, hebben een een perfecte intuitie weten precies waar de dreiging vandaan komt en blijven dan lekker rustig .
Het probleem is het nivo van het aanvallend gedeelte van Ajax, ze kunnen niet met Aisatti en Eriksen mee.
Hoeft absoluut niet. Hoe agressiever hoe slimmer Aisatti juist kan spelen , maar wel met medespelers die meedoen.
Zet er kracht gogme en superbe langpass van Theo Janssen en Toornstra dat is een Wouters in spe, erachter en Sulej als Messi en El Ham via rechts , Siem die gaten laat vallen om anderen erin te laten duiken en t kan .
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 10:23
|
|
Op zeker .
Ik durf juist de stelling aan dat hoe hoger het tempo, hoe meer Aissati en Eriksen zich op hun plek voelen .Het kan hun juist niet snel genoeg gaan, omdat juist deze 2 en Aissati al helemaal alle vaardigheden hebben van onetouch stappie opzij of naarachter ze kijken altijd ver over de bal, hebben een een perfecte intuitie weten precies waar de dreiging vandaan komt en blijven dan lekker rustig .
Het probleem is het nivo van het aanvallend gedeelte van Ajax, ze kunnen niet met Aissati en Eriksen mee.
Hoeft absoluut niet. Hoe agressiever hoe slimmer Aissati juist kan spelen , maar wel met medespelers die meedoen.
Zet er kracht gogme en superbe langpass van Theo Janssen en Toornstra dat is een Wouters in spe, erachter en Sulej als Messi en El Ham via rechts , Siem die gaten laat vallen om anderen erin te laten duiken en t kan .
Een profetische visie van een verlicht denker
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 11:03
|
|
Toch vind ik Lammert hier wel een punt hebben hoor, zo zou ik het ook graag willen zien!
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 11:27
|
|
Rebuah, je ziet t pas als je t ziet .
Kijk dat jij als verreweg de meesten hier allang of waarschijnlijk nog nooit hogeschoolvoetbal hebt gezien begrijp ik je scepsisme .
Weet je nog Van Basten laat Maduro in Oranje debuteren , na 2,5 competitiewedstrijd ofzo, Hedwiges voldeed he .En daarna heeft ie zelden nog op zij positie als libero mogen voetballen en ging hij met de staart tussen de benen de poort uit, naar Valencia , waar hij nu de man is .
Bij mij had hij met Janssen in Zuid Afrika in de basis gespeeld . Geen Nigel geen Heitinga . Vander Vaart had ik laten spitsen .
Dat heet out of the boxxen .Ik heb Vder Vaart hier als 17 en 18jarige 1 op 1 serie zien maken als spits .Van Marwijk zou er nooit opgekomen zijn, ik denk Co en JC wel .
Vander Vaart heeft Gerd Muller ritme ook zo een dikke kont en heeft maar dit aan ruimte nodig om te scoren .
En zo ziek ik al heel lang de grootse mogelijkheden van Ismael Aisatti , echt zet hem tussen de Barcelonista en hij zal heel de wereld sensationeel verbazen en Eriksen kan dat ook al aan for sure .
Van Basten was 16 en meteen al beter dan iedere andere spits in de wereld .
Maar Izzy is bescheiden stelt zich niet op de voorgrond , zijn voeten en hoofd zijn vele malen sneller dan publiek en medespelers kunnen zien vrees ik .
Nee hij moet kunnen bikkelen, als Oranje niet had gebikkeld tegen Spanje en van haar eigen was uitgegaan hadden ze Spanje met gemak geklopt .
Ze waren niet half zo goed als op het EK 2008 .Trouwens heb je ooit Xavi en Iniesta zien bikkelen ?
|
Fendergear
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 11:48
|
|
Aissati die op zijn gemak met Barcelona mee kan doen, sorry maar ik vind het lachwekkend.
Als hij dan al de kwaliteiten heeft die jij hem toedicht, waar ik het niet mee eens ben maar goed, ieder zijn mening, dan mist hij nog steeds de mentaliteit voor wereldtop als Barcelona, zelfs voor nationale top als Ajax.
Ik zei al eerder, Hiddink, Van Basten, Jol... maar geen basisplaats. Dat ligt niet aan Aissati, welnee, zij zien het verkeerd, zij zien niet wat Lammert wel ziet.
Of ze stellen Aissati niet op in de basis omdat hij zo verschrikkelijk goed is, zo goed, dat begrijpen zijn teamgenoten niet.
Die pass was niet te hard, je begon te laat met lopen.
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 12:04
|
|
Guus Hiddink zag hem wel, trouwens wie hadden er nou een basisplaats onder Van Basten en Jol, man die mannen speelden nog geen 3 wedstrijden met hetzelfde team .
|
Beckham23
Forum berichten: 60
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 12:06
|
|
Haha ja Fendergear, ik ben het helemaal met je eens. Dan kan Aissati misschien het inzicht wel hebben alleen dan moet je pass daar nog komen waar je hem wilt hebben. Daar gaat het 9 van de 10 keer fout met Aissati. Daarnaast zit er veel twijfel en onzekerheid in z'n spel waardoor hij nooit een grote voetballer zal worden. Kijk naar zijn prestaties bij Vitesse, is dat nou zo indrukwekkend? Alleen uitblinkers bij andere eredivisie clubs horen naar Ajax te komen. Aissati is nou niet bepaald wekelijks de uitblinker bij Vitesse.
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 12:10
|
|
Beckham , hij is wekelijks de uitblinker .
Trouwens Toornstra is bv. geen uitblinker ik weet zeker dat hij een versterking is voor Ajax !
|
Beckham23
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 12:15
|
|
Citaat: Beckham , hij is wekelijks de uitblinker .
Trouwens Toornstra is bv. geen uitblinker ik weet zeker dat hij een versterking is voor Ajax !
Sorry maar waar schat jij het Ajax-niveau op in? Dat ligt toch wel 2 klasse hoger dan de Aissati's en de Toornstra's. Kijk naar het verleden (Sneijder, V/d Vaart etc.), daar moet Ajax weer naar toe om een keer voor het kampioenschap te kunnen gaan. Anders worden we dalijk nog de eeuwige "net-niet kampioen". De huidige selectie ligt ook niet op het Ajax-niveau, het voordeel van deze selectie is alleen dat bepaalde spelers daar wel naar toe kunnen groeien aangezien ze nog jong zijn. Maar het kampioenschap zal hem niet worden dit jaar vrees ik, om maar niet over de Europa League te spreken of doen we daar voor spek en bonen mee?
|
Fendergear
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 12:16
|
|
In Toornstra zie ik ook potentieel maar of hij Ajax nu al sterker maakt vind ik te vroeg om te beoordelen. Helemaal met de speelwijze die jij voor je ziet
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 12:17
|
|
Toornstra is wel degelijk een van de uitblinkers bij Ado elke week. Wellicht wat minder opvallend omdat hij niet op een 'opvallende positie' speelt maar is wel degelijk 1 van de sterkste spelers elke week bij Ado.
Toornstra zou ik ook wel graag bij ons zien, talent met veel groeipotentie en een goede middenvelder (wellicht als vervanger van Enoh of de Zeeuw).
|
Fendergear
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 12:55
|
|
Citaat: Guus Hiddink zag hem wel, trouwens wie hadden er nou een basisplaats onder Van Basten en Jol, man die mannen speelden nog geen 3 wedstrijden met hetzelfde team .
Er zijn onder Jol 7 spelers in seizoen 2009/2010 met 31 wedstrijden of meer achter hun naam. Raad eens, Aissati zat daar niet bij. Dan kan Jol inderdaad nogal eens gewisseld hebben met die overige 4 posities (hoewel ook dat best mee valt) maar als Aissati zo goed is als jij zegt had hij een basisplaats kunnen afdwingen, net als vele andere spelers.
Onzinargument dus.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 13:17
|
|
Citaat: Haha ja Fendergear, ik ben het helemaal met je eens. Dan kan Aissati misschien het inzicht wel hebben alleen dan moet je pass daar nog komen waar je hem wilt hebben. Daar gaat het 9 van de 10 keer fout met Aissati. Daarnaast zit er veel twijfel en onzekerheid in z'n spel waardoor hij nooit een grote voetballer zal worden. Kijk naar zijn prestaties bij Vitesse, is dat nou zo indrukwekkend? Alleen uitblinkers bij andere eredivisie clubs horen naar Ajax te komen. Aissati is nou niet bepaald wekelijks de uitblinker bij Vitesse.
Ben ik volkomen met jullie beiden eens ;-)
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 14:16
|
|
Citaat:
Er zijn onder Jol 7 spelers in seizoen 2009/2010 met 31 wedstrijden of meer achter hun naam. Raad eens, Aissati zat daar niet bij. Dan kan Jol inderdaad nogal eens gewisseld hebben met die overige 4 posities (hoewel ook dat best mee valt) maar als Aissati zo goed is als jij zegt had hij een basisplaats kunnen afdwingen, net als vele andere spelers.
Onzinargument dus.
Ach kom op zeg, om het maar even hard te zeggen, Jol verkrachtte Aissati door hem constant op de linksvoor positie neer te zetten. Onder Marco van Basten heeft hij goede wedstrijden gespeeld op de nummer 10 positie, niet geweldig, maar wat verwacht je als je er net een half jaar hebt uitgelegen? Plus van Basten was nou niet echt de beste trainer. Ik denk dat met het spelletje dat de Boer wilt spelen, Aissati ook echt van pas kan komen.
|
Beckham23
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 14:48
|
|
Citaat:
Onzinargument dus.
Ach kom op zeg, om het maar even hard te zeggen, Jol verkrachtte Aissati door hem constant op de linksvoor positie neer te zetten. Onder Marco van Basten heeft hij goede wedstrijden gespeeld op de nummer 10 positie, niet geweldig, maar wat verwacht je als je er net een half jaar hebt uitgelegen? Plus van Basten was nou niet echt de beste trainer. Ik denk dat met het spelletje dat de Boer wilt spelen, Aissati ook echt van pas kan komen.
Ik denk dat je de nummer 10 positie bij Ajax onderschat. Daar spelen grote namen zoals een Sneijder, v/d Vaart, Litmanen en geen Aissati's. Aissati bevat ook geen scorendvermogen wat toch wel van een nummer 10 wordt verwacht. Aissati heeft z'n kansen wel gehad. Bij PSV wilde ze hem niet voor niks verkopen.
Eriksen zou daarentegen zo'n grote naam kunnen worden op die positie.
|
Ping
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 15:22
|
|
Vooralsnog heeft Eriksen er ook nog maar 2 inleggen!
|
Lammert Albertus
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 15:38
|
|
Probeer het nou maar eens, Aisatti rechts naast Eriksen en je zult zien dat er eindelijk gevoetbald gaat worden .Sulej rechts als Messi en Mounir als rechtsbuiten en Siem die mee rouleert en gaten laat vallen .Zo krijg je eindelijk voetbal vanaf het middenveld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 17:21
|
|
Wordt een beetje druk met 2 mensen op rechts vind je niet?
Overigens in Jens Toornstra niet het niveau wat Ajax naar streeft, gelukkig hebben mensen zoals lammert het niet voor het zeggen. Met Bonevacia en Anita hebben we 2 goede controlerende middenvelders.
Citaat:
Bij mij had hij met Janssen in Zuid Afrika in de basis gespeeld . Geen Nigel geen Heitinga . Vander Vaart had ik laten spitsen .
Gelukkig had jij het ook niet voor het zeggen bij Oranje.
|
Ping
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 17:34
|
|
V/d Vaart in de spits ? Jezus hoe kom je daar nou weer op!
|
Beckham23
|
Geplaatst: Vr 4 feb 2011 17:45
|
|
Ik zou Braafheid linksbuiten zetten, Heitinga op 10 en Van Bommel met een vrije rol in de spits
|