Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Mogelijke aanwinsten
Maker: LucasBekeken: 525554
Status: InactiefBerichten: 9008
+ Nieuw bericht <<<   <   320  |  321  |  322  |  323  |  324  |  325  |  326  |  327  |  328   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
El Chícharito

Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 17:39
Buitenland zeggen ze alleen om te laten merken dat er gescout wordt en naar geluisterd wordt. Wij weten gelukkig wel beter. Scouten met het bord op schoot, heet zoiets.
nr23

Forum berichten: 443
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 18:04
Citaat:
Echter op dit moment maakt Dost ons niet beter en zoals ik al vaker gezegd heb, we hebben nu echt een speler nodig die ons duidelijk beter maakt.

Beter maakt in de zin van beter laten voetballen, of beter maakt in de zin van op z'n eentje wedstrijden kunnen beslissen? Wat mij betreft het eerste, uit jouw verhaal met een directe versterking maak ik meer het laatste op. Daar heb je in principe El Hamdaoui al voor, en Sulejmani. Een Pantelic vorig seizoen was goud waard hoewel-ie zelf niet eens uitblonk. Als Dost die rol kan vervullen heb ik liever hem erbij dan Mertens. Het rendement van Eriksen moet drastisch omhoog.

Maar het is inderdaad vreemd dat ze op twee van zulk verschillende paarden wedden.

Ik begrijp en snap je punt. Een teamvoetballer is inderdaad belangrijk in de spits en ik ben ook vanaf het begin fan van Pantelic geweest en vond het ook stom van Ajax dat ze hem niet behielden.

Teamspel is heel belangrijk en een speler die het team beter laat voetballen is zeker een nuttige toevoeging. Dat Dost dit zou doen geloof ik helemaal niet. Dost zou alle mogelijke moeite om het niveau zelf aan te kunnen, ik geloof echt niet dat hij het team beter zou maken. Misschien op termijn, maar zeker niet in het begin.

Ik denk niet dat het beter functioneren van het team afhangt van het aantrekken van Dost. Ik denk dat De Boer het team sowieso beter laat functioneren door het blijven hameren en trainen op positiespel.

Daarnaast vind ik het inderdaad ook belangrijk dat je spelers hebt die de wedstrijd in hun eentje kunnen beslissen. Teamspel is leuk, maar door een goede organisatie goed te bestrijden. Zeker in wedstrijden waarin het de spelers niet lukt om een hoog tempo te spelen. Dan is het toch verdomde handig als je spelers hebt die met een individuele actie de wedstrijd kunnen beslissen. Als we tegen een verdedigende tegenstander spelen is Sulejmani toch minder die speler die het beslist in z'n eentje omdat hij vooral alles op snelheid doet. Tegen een verdedigende tegenstander zijn de ruimtes kleiner en is de kans dat Sulejmani in z'n eentje een wedstrijd beslist toch kleiner. Hij kan zijn snelheid dan minder gebruiken en in de kleine ruimte draait het niet zo zeer op de topsnelheid (die bij Sulejmani zeker hoog ligt), maar meer om explosiviteit. Daarin vind ik Sulejmani nog steeds wat minder, in z'n eerste passen is hij helemaal niet zo snel. Na een aantal passen komt hij pas echt op snelheid, maar in de kleinere ruimtes tegen een verdedigende tegenstander heb je daar weinig aan. Je ziet dus ook vaak dat Sulejmani beslissende dingen doet op het moment dat we al voor staan en de ruimtes wat groter zijn.

Mertens heeft meer explosiviteit en koppelt zijn snelheid meer aan techniek dan Sulejmani. Daarnaast heeft Mertens een betere voorzet en een beter schot dan Sulejmani.

Daarnaast moeten we Mertens eigenlijk helemaal niet vergelijken met Sulejmani, maar met Ebecilio. Mertens is duidelijk in alle opzichten beter en zou daarmee Ajax gewoon versterken.

Wat betreft spelers die de wedstrijd in hun eentje kunnen beslissen geldt eigenlijk hetzelfde als bij onderhandelen; je kan beter niet op één paard wedden (Sulejmani). Mertens is dus sowieso een gewenste versterking (zolang de prijs acceptabel is).
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 18:27
Toch geen Dost.

Citaat:
Veenstra: akkoord met Ajax over Dost ver weg
HEERENVEEN - SC Heerenveen en Ajax zijn nog ver verwijderd van een akkoord over de mogelijke transfer van Bas Dost. Volgens de Friese voorzitter Robert Veenstra hebben beide partijen afgesproken pas weer contact te zoeken als er sprake is van concrete toenadering.

"Ik heb zaterdagavond met algemeen directeur Rik van den Boog onderhandeld en we zijn er niet uitgekomen. Er is nog een duidelijk verschil tussen de vraagprijs en het bod.” Om welke bedragen het gaat, wilde Veenstra niet zeggen. "Dat zou onze onderhandelingstactiek kunnen schaden.”

Heerenveen heeft ook geen haast om de aanvaller, ontevreden met zijn rol als bankzitter, van de hand te doen. "Wij willen hem niet kwijt. Maar alles kan gebeuren. Als zij aan de vraagprijs voldoen bijvoorbeeld.”

De T.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 18:29
Ze zoeken het maar lekker uit daar in Heerenveen. Voor een bankzitter het dubbele bedrag vragen als waar je hem voor hebt aangekocht is gewoon uitzuigerij.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 18:31
Nu zit er niks anders op dan je grenzen naar het buitenland te verleggen, lijkt mij.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 18:41
Dat dus of Gudjohnsen...
Marnix

Forum berichten: 2786
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 18:42
Die spelletjes allemaal ze wachten gewoon tot de beurs weer open is. Ik verwacht gewoon dat Dost komt hoor.
Lammert Albertus

Forum berichten: 279
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 18:47
De Cruijff van Belgie is toch Eden Hazard, maar die is veel veel te goed voor Ajax en Nederland !
Mertens maakt Ajax op zeker sterker, maar die gaan ze niet voor onder de 10 verkopen .
Maar El Ham was toch gekocht voor aankomende verkoop van Suarez ?
AFCA_Seaman

Forum berichten: 1221
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 18:56
De Boer: "Dost wil graag naar Ajax komen"

Frank de Boer hoopt voor maandagnacht een spits aan te trekken. Bas Dost lijkt de meest geschikte kandidaat.

Door Guus Hetterscheid

De trainer van Ajax liet na afloop van de zege op NAC Breda (0-3) weten dat een nieuwe aanvaller gewenst is na het vertrek van Luis Suarez. Ajax heeft verregaande interesse in Bas Dost (sc Heerenveen) en Dries Mertens (FC Utrecht). "Het is of Dost of Mertens", zei De Boer.

"Het zou kunnen dat beide spelers niet komen, maar dat zou ik erg teleurstellend vinden. We hebben ook zonder Luis Suarez een goede ploeg, maar kunnen nog wel versterking gebruiken", liet de oud-international weten tegenover het ANP. De Boer heeft al met spits Dost gesproken.
Ajax moet er nog uitkomen met sc Heerenveen, waar de jeugdinternational geen basisplaats wist te veroveren na zijn komst van Heracles Almelo. "Ik denk dat hij uitstekend in ons systeem past. En hij wil graag. We hebben nu niet veel tijd meer. Het gaat er om wie snel toehapt."

goal.com
nr23

Geplaatst: Zo 30 jan 2011 18:59
Citaat:
De Cruijff van Belgie is toch Eden Hazard, maar die is veel veel te goed voor Ajax en Nederland !
Mertens maakt Ajax op zeker sterker, maar die gaan ze niet voor onder de 10 verkopen .
Maar El Ham was toch gekocht voor aankomende verkoop van Suarez ?

El Ham was gekocht als vervanger van Pantelic.

Goed bericht vanuit Heerenveen, laat ze hun poot maar lekker stijf houden.

Ik heb genoeg vertrouwen in mijn medevoetbalfans betreffende De Bruyne, gezien de schijnbaar exorbitante vraagprijs voor Mertens is daar mijn hoop maar op gevestigd. Maar gezien de uitlatingen van De Boer gaat dat hem dan niet worden. Wel tegenstrijdige berichten van Van den Boog (we wedden op meerdere paarden, óók in het buitenland) en De Boer (het is Dost of Mertens).
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 19:13
Citaat:
Ik heb genoeg vertrouwen in mijn medevoetbalfans betreffende De Bruyne, gezien de schijnbaar exorbitante vraagprijs voor Mertens is daar mijn hoop maar op gevestigd. Maar gezien de uitlatingen van De Boer gaat dat hem dan niet worden. Wel tegenstrijdige berichten van Van den Boog (we wedden op meerdere paarden, óók in het buitenland) en De Boer (het is Dost of Mertens).
De Bruyne gaat niet naar Ajax komen. RC Genk heeft in het verleden al de vraagprijs rond de tien miljoen gesteld, dat gaat Ajax nooit betalen.

Van den Boog maakt geen sterke indruk deze winterstop door te zeggen dat andere clubs geen realiteitszin hebben, terwijl Ajax rond de transfer van Suarez zelf hoog in de boom is gaan zitten met een vraagprijs boven de dertig miljoen. Dan kun je andere clubs verwijten dat andere clubs niet goed wijs zijn, maar Van den Boog moet eerst zelf na zich eigen kijken voordat die verwijten gaat maken naar andere clubs.
AFCA_Seaman

Geplaatst: Zo 30 jan 2011 19:17
Hmm, de Boer heeft inmiddels persoonlijk met Dost gesproken..

Frank de Boer sprak al zelf met Dost
30 januari 2011 Ajax.nl

Frank de Boer liet weten ervan uit te gaan dat er van het tweetal Dost en Mertens er een komt. "We onderhandelen met beide spelers en willen natuurlijk zo snel mogelijk duidelijkheid. Ik ga er wel vanuit dat er iemand komt." Met Bas Dost lijken de onderhandeling het verst. Met Heerenveen-aanvaller Dost sprak De Boer inmiddels zelf al uitgebreid. Het was een positief gesprek. "Ik ga ervan uit dat hij goed past in ons systeem en daarin heel gevaarlijk kan zijn."

Ik verwacht overigens niet dat Mertens komt, zeker niet na de woorden van v/d Boog voor de wedstrijd tegen NAC.
nr23

Geplaatst: Zo 30 jan 2011 20:02
Citaat:
De Bruyne gaat niet naar Ajax komen. RC Genk heeft in het verleden al de vraagprijs rond de tien miljoen gesteld, dat gaat Ajax nooit betalen.

Van den Boog maakt geen sterke indruk deze winterstop door te zeggen dat andere clubs geen realiteitszin hebben, terwijl Ajax rond de transfer van Suarez zelf hoog in de boom is gaan zitten met een vraagprijs boven de dertig miljoen. Dan kun je andere clubs verwijten dat andere clubs niet goed wijs zijn, maar Van den Boog moet eerst zelf na zich eigen kijken voordat die verwijten gaat maken naar andere clubs.

Ik vond Van den Boog anders een prima indruk maken.

Daarnaast weten we niet om welke bedragen het gaat. Er zijn verschillende bedragen genoemd in de saga rondom Suarez. De meeste voorkomende was uiteindelijk dat Ajax 30 miljoen wilde. Dit vind ik geen compleet irreële vraagprijs. Het was zeker aan de hoge kant, maar dat moet je ook doen in onderhandelingen, anders krijg je nooit een goede prijs. We weten dus niet zeker wat Ajax in eerste instantie als vraagprijs had, als het 30 miljoen was vind ik dat in ieder geval niet abnormaal hoog. Gewoon hoog, maar dat is dus logisch in onderhandeling.

Als Utrecht bijvoorbeeld 12 miljoen vraagt voor Mertens dan is dat wel exorbitant hoog en is de realiteitszin wel ver te zoeken. Mertens is 5/6 miljoen waard. Als Utrecht op 8/9 miljoen in zet dan vind ik dat wél reëel om mee te beginnen vanuit hun oogpunt, ondanks dat het natuurlijk veel te veel is voor Mertens. Maar d.m.v. onderhandelen kan je dan op een redelijke prijs uit komen. We weten niet welke vraagprijs Utrecht hanteert. Dat weet alleen Van den Boog en Utrecht. Over die uitspraak van Van den Boog kunnen we dus geen uitspraak doen. Vraagt Utrecht 10 miljoen of meer, dan is de realiteitszin inderdaad wel ver te zoeken bij Utrecht, ligt de vraagprijs tussen de 8 en de 9 miljoen dan overdrijft Van den Boog wel en kan je stellen dat de pot de ketel verwijt.

Ik vond Van den Boog over het algemeen prima taal uit slaan in dat interview. Hopelijk doet hij ook wat hij zegt. Dat is bij Ajax de laatste jaren wel eens anders geweest, ook bij het huidige bestuur.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 20:30
De tactiek van onderhandelen rond de deal van Suarez was ook goed, maar nu verwijt Van den Boog precies wat andere clubs nu ook doen. Hoog inzitten op een speler, zodat je iets kunt zakken in de prijs. Als ik dan hoor als ze andere weer realiteitszin hebben, dat ze dan maar contact op moeten nemen met Ajax, dan is behoorlijk arrogant na die clubs toe. Ajax wil die speler en die andere clubs hoeven die speler niet te laten vertrekken.
nr23

Geplaatst: Zo 30 jan 2011 20:35
Citaat:
De tactiek van onderhandelen rond de deal van Suarez was ook goed, maar nu verwijt Van den Boog precies wat andere clubs nu ook doen. Hoog inzitten op een speler, zodat je iets kunt zakken in de prijs. Als ik dan hoor als ze andere weer realiteitszin hebben, dat ze dan maar contact op moeten nemen met Ajax, dan is behoorlijk arrogant na die clubs toe. Ajax wil die speler en die andere clubs hoeven die speler niet te laten vertrekken.

Nogmaals, we weten niet wat Utrecht vraag. Ik vind niet dat Ajax een onrealistisch bedrag voor Suarez gevraagd heeft. Misschien doet Utrecht dat wel, dat weten wij niet. Als Utrecht 10 miljoen of meer vraagt voor Mertens dan snap ik de opmerking van Van den Boog wel. Dat soort bedragen geven totaal geen mogelijkheid tot onderhandelen. Zeg dan gewoon not for sale. 30 miljoen voor Suarez is een bedrag dat wel mogelijkheden biedt, dat zit niet zo ver boven zijn waarde. Maar goed, wij weten dus niet wat Utrecht vraagt en of Van den Boog zijn opmerking terecht is.

Overigens zei Van den Boog ook dat 't het goed recht was van die clubs om zo'n bedrag te vragen. Alleen Ajax zou niks meer laten horen totdat desbetreffende clubs tot hun zinnen kwamen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 22238
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 20:37
Vind ik niet. Je mag wel hoger zitten, maar bedragen van 10 a 12 miljoen zijn belachelijk.

Met Suarez hebben we het wel over een zwaargewicht; International, ex-aanvoerder, sensatie op het WK, topscoorder....Mertens heeft zich alleen nationaal bewezen. Dost is gewoon een bankzitter.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 756
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 20:45
Citaat:
Vind ik niet. Je mag wel hoger zitten, maar bedragen van 10 a 12 miljoen zijn belachelijk.

Met Suarez hebben we het wel over een zwaargewicht; International, ex-aanvoerder, sensatie op het WK, topscoorder....Mertens heeft zich alleen nationaal bewezen. Dost is gewoon een bankzitter.

Klopt volledig, toch denk ik dat ze 10-12 vragen.
Ik gaf dat al eerder aan.
Dat zou veel te veel zijn.
Hopelijk is Ajax niet weer zo dom en heeft het geleerd van zijn fouten om geld zo gemakkelijk over de balk te gooien.
Zou Traora nog in beeld zijn??
nr23

Geplaatst: Zo 30 jan 2011 20:57
Van den Boog heeft aangegeven niet meer van die exorbitante bedragen uit te geven en niet meer mee te doen aan de gekte.

Overigens moet ik zeggen dat van al die dikke bedragen alleen Sulejmani echt een misser is geweest. Dat voor hem veel te veel is betaald is iedereen duidelijk en daarnaast hebben we nog eens de pech dat hij het (nog) niet waargemaakt heeft. Ook als hij voor 8 miljoen gehaald was had hij het nu nog niet waar gemaakt. Echter is Sulejmani dus wel een uitzondering.

Spelers als Suarez, Zlatan en Huntelaar, die ook voor die relatief grote bedragen kwamen die hebben het uiteindelijk wel dubbel en dwars waar gemaakt en hun investering terug verdiend voor Ajax. Daarom vind ik het ook onterecht dat er zoveel mensen zeuren dat we zoveel geld besteden aan spelers van subtoppers. Als het goede spelers zijn dan moet je het gewoon doen. Nogmaals, Huntelaar en Suarez hebben het dubbel en dwars terug verdiend. Je moet alleen zorgen dat er voldoende marge is. Bij Sulejmani was dat totaal niet aanwezig. Buiten het feit dat we in één klap een speler kochten ter waarde van meer dan een kwart van de begroting, wat onverantwoord is, was ook de financiële groeimarge te klein. Dit verhaal heb ik al eerder neergetypt, dat spelers in Nederland maar een maximale waarde hebben (+/- 30 miljoen) en dat je spelers moet halen die minimaal het dubbele waard kunnen worden in Nederland, het liefst nog een grotere financiële groeimarge, maar minimaal het dubbele. Bij Sulejmani was dat dus onmogelijk. 10 miljoen betalen voor een speler moet best kunnen, maar dat zou bij Ajax wel de max moeten zijn. Maar voor een absoluut toptalent moet dat kunnen. Voor een speler als Mertens is dat natuurlijk geen reële waarde, Mertens is geen absoluut toptalent, hij is een beetje een laatbloeier en zal bij Ajax nooit meer waard worden dan 20 miljoen en dat is al hoog ingeschat. Een miljoen of 15 moet hij wel kunnen halen en daarom zeg ik dus dat je voor Mertens maximaal 7 miljoen moet neerleggen.

Maar goed, ik vind dus absoluut niet dat we moeten stoppen met het halen van spelers van onze subtoppers omdat ze teveel geld vragen. We moeten hier gewoon mee door gaan, alleen moet je voor de juiste prijs halen. Als een speler ons echt beter maakt mogen we best bereid zijn om er wat meer voor te betalen dan dat we de speler eigenlijk waard achten, totdat er een bepaalde grens bereikt wordt. Waar die grens dan ligt dat ligt dan dus aan het potentieel en de leeftijd van de speler en die grens zou maximaal op 10 miljoen moeten liggen bij Ajax. Als het hoger dan dat is dan is de potentiële winstmarge te klein en is het risico, ook met oog op de begroting, te groot.
Fernando Redondo

Forum berichten: 80
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 21:00
Ik verwacht, dat Dost (alsnog) komt.

Heerenveen speetl een spelletje (wat natuurlijk mag zo vlak voor de transfer-deadline) alleen moet het wel realistisch blijven. Dat ze hun aankoopbedrag of net iets meer vragen, moeten ze zelf weten maar een speler heeft natuurlijk ook een stem. Zeker als je geen vaste basisspeler bent. Het lijkt me geen goede situatie voor Heerenveen (en Dost) als men echt het dubbele gaat vragen terwijl hij niet eens in de basis staat. Dost staat ook in de belangstelling van andere clubs maar het lijkt mij niet dat deze clubs (Feyenoord en Groningen(?)) Dost kunnen halen.

Dost zit bij Heerenveen niet lekker in zijn vel en als Heerenveen dit dwarsboomt, lijkt me dat de situatie niet echt beter wordt. Voor niemand niet.

Heerenveel gaat voor het maximale en morgen zal bezinning komen en zal Heerenveen een mooi centje overhouden. Hopelijk gaat Ajax niet al te diep in de buidel tasten.
nr23

Geplaatst: Zo 30 jan 2011 21:03
Citaat:
Ik verwacht, dat Dost (alsnog) komt.

Heerenveen speetl een spelletje (wat natuurlijk mag zo vlak voor de transfer-deadline) alleen moet het wel realistisch blijven. Dat ze hun aankoopbedrag of net iets meer vragen, moeten ze zelf weten maar een speler heeft natuurlijk ook een stem. Zeker als je geen vaste basisspeler bent. Het lijkt me geen goede situatie voor Heerenveen (en Dost) als men echt het dubbele gaat vragen terwijl hij niet eens in de basis staat. Dost staat ook in de belangstelling van andere clubs maar het lijkt mij niet dat deze clubs (Feyenoord en Groningen(?)) Dost kunnen halen.

Dost zit bij Heerenveen niet lekker in zijn vel en als Heerenveen dit dwarsboomt, lijkt me dat de situatie niet echt beter wordt. Voor niemand niet.

Heerenveel gaat voor het maximale en morgen zal bezinning komen en zal Heerenveen een mooi centje overhouden. Hopelijk gaat Ajax niet al te diep in de buidel tasten.

Ik verwacht hetzelfde. Het verschil tussen 3 en 6 miljoen is niet zo onoverkomelijk, gezien de situatie tussen Heerenveen en Dost. Ik vrees dat ze eruit komen voor 4 - 4,5 miljoen en eventueel een doorverkooppercentage.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 21:04
Citaat:
Spoedarbitrage Bas Dost tegen sc Heerenveen
Bas Dost heeft bij de KNVB een spoedarbitrage aangevraagd tegen sc Heerenveen teneinde een transfer naar Ajax af te dwingen. Maandag zal in Zeist de spoedarbitrage bij de KNVB dienen.

sc-heerenveen.nl

Shit, dit betekent dus dat die transfer morgen wordt afgerond, want Heerenveen zal nu wel met 3 miljoen akkoord gaan.
Vienna

Forum berichten: 493
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 21:12
Hebben ze naartoe gewerkt. Hengeltje uitgooien, gesprekje voeren met de speler in kwestie, terugtrekken, zeggen dat er geen haast bij is, afwachten et voilà. Speler wordt ongeduldig en z'n club staat met de rug tegen de muur. Klassieke tactiek.
AFCA_Seaman

Geplaatst: Zo 30 jan 2011 21:16
Humberto Tan heeft net gemeldt dat Bas Dost een arbitragezaak gaat aanspannen.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 21:18
Citaat:
Humberto Tan heeft net gemeldt dat Bas Dost een arbitragezaak gaat aanspannen.

Tsja, lees 2 posts boven je :mrgreen:
Fernando Redondo

Forum berichten: 80
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 21:21
Pfff,

Dat zal Vd Boog dan wel bedoelt hebben met "we halen 1 aanvaller of geen".

Ze gokken dus op Dost maar wat als de arbitragecommisie Heerenveen in het gelijk stelt? Dan komt er niemand bij?

Of komen ze dan met een megabod op Mertens?

Hoe laat is die arbitrage?
+ Nieuw bericht <<<   <   320  |  321  |  322  |  323  |  324  |  325  |  326  |  327  |  328   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.379.387 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken: