Auteur
|
Bericht
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 15:21
|
|
Citaat: Kevin de Bruyne?
Dat zou wel mooi zijn, mooie speler is dat. Word zelfs de Belgische Cruijf genoemd. En een echte Cruijf speelt bij Ajax.
Gestopt
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 15:24
|
|
Dat zou me pas een transfer zijn, één van de grootste talenten in Europa... In België is er echter nog niks in het geruchtencircuit verschenen. En die zitten er kort op over het algemeen. Dus dat is geen goed teken...
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 15:25
|
|
Citaat: Van den Boog bij Eredivisie Live, voor de wedstrijd ; "Er zijn ook speler in dichtbij omliggende landen waar we ons oog op hebben laten vallen."
Wie zou hij bedoelen?
|
Vienna
Forum berichten: 493
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 15:37
|
|
Dat zou wel mooi zijn, mooie speler is dat. Word zelfs de Belgische Cruijff genoemd. En een echte Cruijff speelt bij Ajax.
Steppe werd met Van der Sar vergeleken, zijn ze daar goed in. Maar uiteraard gaat het hier om De Bruyne. Eén en één is nog altijd twee.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 15:38
|
|
De Bruyne zou geweldig zijn...al zat Chelsea al een tijd op het vinkentouw. Ajax heeft nu echter wel het geld voor die jongen en ik schat dat je voor 8-9 miljoen wel klaar zou moeten zijn. Zou een betere investering zijn dan Mertens.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 15:44
|
|
Is het een echte linkeraanvaller, of een aanvallende middenvelder die ook goed vanaf de zijkant kan spelen?
|
Vienna
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 15:50
|
|
Dat laatste.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 16:02
|
|
Als de verhalen kloppen, zou dat een mooie aankoop zijn. Persoonlijk zie ik eigenlijk geen Belgisch voetbal, dus ik kan de hype niet persoonlijk bevestigen. Een tijd geleden was Defour in beeld, hebben jullie meer vertrouwen in De Bruyne dan er destijds was in Defour?
|
taco29
Forum berichten: 11
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 16:32
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=UUJL78IMkUA
Dan bij. 3.55
|
RebuaH
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 16:38
|
|
Citaat: Als de verhalen kloppen, zou dat een mooie aankoop zijn. Persoonlijk zie ik eigenlijk geen Belgisch voetbal, dus ik kan de hype niet persoonlijk bevestigen. Een tijd geleden was Defour in beeld, hebben jullie meer vertrouwen in De Bruyne dan er destijds was in Defour?
Defour was ook een zeer groot talent, en het is nog steeds een prima speler. Hij is echter de laatste jaren vrij vaak geblesseerd geweest en is nog steeds op zoek naar zijn grootste vorm van een tijd terug. Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor Axel Witsel, zijn ploeggenoot bij Standard. Zowel Man Utd en Arsenal volgden beide spelers zeer intensief toendertijd. Defour is echter wel een ander soort speler. Defour speelt als controlerende middenvelder, al kan hij ook als 10 spelen. Controlerend vind ik hem echter beter. De Bruyne is een zeer groot talent. Hij was aan het einde van vorig seizoen en aan het begin van dit seizoen ongelofelijk in vorm, scoorde vaak en was ook vaak de aangever. Hij heeft toen echter klierkoorts gekregen waardoor hij er een aantal maanden uit heeft gelegen, maar groeit nu weer terug naar zijn grootste vorm. Hij kan op beide flanken spelen, maar ook als 10. Bij Genk heeft hij occasioneel ook als schaduwspits gespeeld. Eind vorig seizoen heeft Anderlecht geprobeerd om hem over te nemen, nu is hij al een keer benaderd door Chelsea. Die schijnen hem intensief te volgen. Dit weekend zaten er schijnbaar weer scouts uit de grootste competities op de tribune voor hem. Het zou echt een stunt zijn mocht Ajax hem kunnen aantrekken. Ik zou het fantastisch vinden, maar ik geloof het helaas niet. Hier in de media is hij nog geen enkele keer in verband gebracht met Ajax op welke manier dan ook. Normaliter zit de Belgische (geruchten) pers er zéér kort op...
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 16:41
|
|
Volgens mij, en daar ben ik nogal kwaad om, had Ajax alles op Dost gezet.Nu blijkt dat Heerenveen 6 miljoen wil, hebben ze geen alternatief.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 16:44
|
|
Waarom Dost vraag ik me nog steeds af. We hebben toch El Hamdaoui als spits?
|
RebuaH
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 16:45
|
|
Citaat: http://www.youtube.com/watch?v=UUJL78IMkUA
Dan bij. 3.55
Als je V.D. Boog zo hoort dan legt ie het er wel heel dik op dat Bost het hoofddoel is, misschien is het wel een 'bewussie' om zo een rookgordijn op te trekken omdat ze bezig zijn met een andere speler
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 16:46
|
|
Citaat: Daar is wel iets mis mee.
Je gaat mij niet vertellen dat er in het buitenland geen grotere talenten rondlopen voor een zachter prijsje. Hier versterk je alleen maar de concurrentie mee.
Verder heeft AJAX ook geen vleugelspeler nodig. Of is er meer behoefte aan spelers op andere posities.
Dat is wat anders. Ik vind ook dat Ajax beter in het buitenland moet scouten. De Bruyne schijnt een groter talent te zijn, is veel jonger en zou ongeveer evenveel moeten kosten als Mertens. Dan kan je inderdaad beter zo'n speler halen. Helaas is de scouting in het buitenland bij Ajax dramatisch. We hebben het lang gehouden op het feit dat er niet geluisterd werd naar de scouting. Maar het lijkt me dat dit nu onder De Boer wel anders zou zijn. We kijken echter alleen nog steeds alleen maar binnen Nederland, dus die scoutinglijstjes uit het buitenland lijken heel erg beperkt. Helaas. Dan kom je dus in Nederland terecht en dan moet je dus geld neer leggen bij onze subtoppers, dat is in ieder geval beter dan geld op zak houden en kruimeldief te spelen door spelers als Verhoek en Boerrigter te halen. Dat zijn spelers die Ajax niet sterker maken, dat zijn spelers die Ajax al in huis heeft. Mertens versterkt ons en is het dus wel waard.
Ik ben het er niet mee eens dat Ajax geen behoefte heeft aan een vleugelspeler, dat heb ik al vaker gezegd.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 16:48
|
|
De Bruyne zijn vraagprijs zat begin dit seizoen toch nog rond de 6 miljoen?
|
Vienna
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 16:52
|
|
Citaat: Dit weekend zaten er schijnbaar weer scouts uit de grootste competities op de tribune voor hem. Het zou echt een stunt zijn mocht Ajax hem kunnen aantrekken.
Die zijn er altijd en overal dus waarin zit'm die stuntfactor? Zie jij een in dit geval De Bruyne in één keer de stap vanuit de JPL naar een buitenlandse klepper maken? Zelfs een Kompany kwamen ze niet halen. De Eredivisie - en Ajax in het bijzonder - is de ultieme tussenstap, we kennen onze positie en als je maar een beetje aan de verwachtingen voldoet heb je de clubs erna voor het uitkiezen.
|
nr23
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 16:54
|
|
Citaat: http://www.youtube.com/watch?v=UUJL78IMkUA
Dan bij. 3.55
- Onze primaire kandidaat is Bas (Dost).
- We gaan maar één speler halen.
Ouch. Heerenveen hou alsjeblieft je poot stijf!
Hopelijk komt het rond met een speler uit het buitenland dan. De Bruyne heb ik niet zien spelen, dus kan niet mee gaan in die hype. Maar als ik de geluiden zo hoor zeg ik, graag! In ieder geval liever hem dan Dost.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 17:01
|
|
Relax, dude. Heerenveen vraagt 6, terwijl Ajax mogelijk niet verder gaat dan het aankoopbedrag van Dost tot max. 4 miljoen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 17:03
|
|
En dat hoop ik dan maar. Er is geen enkele reden om meer te betalen dan 4 miljoen voor Dost.
|
Vienna
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 17:03
|
|
Waar zijn we tegengekomen dat die vraagprijs van Dost is wat-ie is?
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 17:04
|
|
Dat maak je toch duidelijk op uit het interview met Rik van den Boog.... Hij heeft het niet voor niets steeds over een factor.
|
Vienna
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 17:19
|
|
Hm, effe iets directer. Hij, Dost, heeft ze iets van €3m gekost en als je daar een factor 3 op loslaat... Dus waar komt dat getal vandaan, is die €6m concreet ergens genoemd?
Je kunt het Heerenveen niet eens kwalijk nemen, die hebben Ajax gekkere dingen zien doen. Testen alleen maar met wie ze nu te maken hebben.
|
nr23
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 17:21
|
|
Citaat: Dat maak je toch duidelijk op uit het interview met Rik van den Boog.... Hij heeft het niet voor niets steeds over een factor.
Dat zei Van den Boog inderdaad letterlijk. Iets in de trant van sommige clubs vragen 6 miljoen voor een speler waar ze een half jaar geleden nog 3 miljoen voor betaald hebben en die op de bank zit. Dat kan natuurlijk niet. Groot gelijk heeft hij. Ik moet zeggen dat er erg verstandige woorden uit de mond van Van den Boog kwamen tijdens dat interview.
Maar hij hamerde er wel echt op dat Dost het primaire target was en hij zei er ook bij dat sommige jongens heel graag naar Ajax willen en dat clubs daar ook aan moeten denken. Het is natuurlijk bekend dat Dost niet erg gelukkig is met zijn situatie bij Heerenveen, daarnaast heeft Dost volgens destijds al aangegeven graag ooit bij Ajax te spelen, maar Heerenveen als ideale tussenstap te zien. Kortom, je kan er wel op rekenen dat Dost bij Heerenveen gaat pushen om een transfer. Dit zou Heerenveen nog wel onder druk kunnen zetten om toch tot verkoop over te gaan. Ajax zal wel iets rondom de aankoopprijs geboden hebben. Als Heerenveen onder druk staat zullen ze heus nog wel zakken met de prijs. Ik ben bang dat het nog wel rond kan komen. Zo'n groot verschil is er niet, tussen 3 en 6 miljoen heb je een bedrag van 4,5 miljoen. Ajax zal vast wel bereid zijn om tot minimaal 4 miljoen te gaan, anders hadden ze zich waarschijnlijk niet eens gemeld. De kans dat Heerenveen een jonge speler, die hoe dan ook wel enige potentie heeft, voor eenzelfde bedrag laat gaan als dat ze hem gekocht hebben een half jaar geleden lijkt me klein. Dat weet Van den Boog ook. Ajax gaat heus wel tot 4 miljoen en onder druk denk ik dat Heerenveen zeker wel tot 4,5 miljoen gaat zakken. Dat verschil is dan wel weer overbrugbaar ben ik bang.
Het enige wat niet te rijmen is uit het interview van Van den Boog is dat hij zo duidelijk aangeeft maar één speler te zullen halen. Maar wel interesse toont op twee totaal verschillende spelers. Dat is natuurlijk niet heel erg logisch (al is het wel te verklaren omdat De Boer El Hamdaoui ziet als een speler die ook op de vleugel kan spelen). Ik hoop maar dat Van den Boog roept dat hij maar één speler wil kopen om daarmee de clubs onder druk te zetten mee te werken en dat hij anders gewoon verder kijkt en dat die club dan met een heel teleurgestelde speler zit.
Als Dost echt onze enige versterking zou worden, dan word ik daar in ieder geval niet vrolijk van! Ik vind het prima als we Dost halen, maar niet voor de basis op dit moment. Als hij voor de toekomst gehaald wordt als een gokje omdat hij nu relatief goedkoop is dan kan ik daar in komen. Echter op dit moment maakt Dost ons niet beter en zoals ik al vaker gezegd heb, we hebben nu echt een speler nodig die ons duidelijk beter maakt.
Ik zou erg teleurgesteld zijn als Dost onze enige aankoop wordt.
|
Vienna
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 17:28
|
|
Citaat: Echter op dit moment maakt Dost ons niet beter en zoals ik al vaker gezegd heb, we hebben nu echt een speler nodig die ons duidelijk beter maakt.
Beter maakt in de zin van beter laten voetballen, of beter maakt in de zin van op z'n eentje wedstrijden kunnen beslissen? Wat mij betreft het eerste, uit jouw verhaal met een directe versterking maak ik meer het laatste op. Daar heb je in principe El Hamdaoui al voor, en Sulejmani. Een Pantelic vorig seizoen was goud waard hoewel-ie zelf niet eens uitblonk. Als Dost die rol kan vervullen heb ik liever hem erbij dan Mertens. Het rendement van Eriksen moet drastisch omhoog.
Maar het is inderdaad vreemd dat ze op twee van zulk verschillende paarden wedden.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Zo 30 jan 2011 17:31
|
|
Op Mertens wedden ze niet, want er is niet eens geboden. Ze zijn sowieso met meerdere kandidaten bezig. Als target 1 Dost ook afvalt ben ik benieuwd of ze met iemand uit het buitenland wel beet hebben. Zal wel niet.
|