Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Mogelijke aanwinsten
Maker: LucasBekeken: 525566
Status: InactiefBerichten: 9008
+ Nieuw bericht <<<   <   314  |  315  |  316  |  317  |  318  |  319  |  320  |  321  |  322   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
abruzzi

Forum berichten: 1144
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 15:24
Citaat:
ajaxlife Ajax Life
Proefspeler Adi laat een 'aardige indruk' achter, maar De Boer wil nog meer van hem zien. 'Hij viel zeker niet door de mand'. #ajanac
3 minutes ago Favorite Retweet Reply
kladde

Forum berichten: 99
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 20:42
Opvallend bericht John Verhoek (jongere broer van) naar Stade Rennes voor 500.000. van Den Bosch. Nu heeft Renne wel vaker jonge spelers opgepikt die het daarna aardig gedaan hebben (Cech, Kallstrom, Frei, Reveillere, Nonda, Wiltord, Mbia en de ons aller bekende Escude), maar deze transfer verrast me zeker omdat hij voor het eerste elftal gehaald is.
Nu deed Verhoek het aardig bij Den Bosch, maar hebben allerlei eredivisie clubs lopen slapen? Wie heeft een beter beeld van deze jongen want mij is hij niet specifiek opgevallen.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 20:44
Als ik Ajax was zou ik gaan voor Markus Henriksen (18 jaar). Speelt al een heel tijdje voor Rosenborg en speelde afgelopen jaar als 17-jarige bijna alle wedstrijden voor Rosenborg. Is een centrale middenvelder met een goede passing en ook nog eens een redelijk scorend vermogen. Daarbij is hij 1.87, dus ook niet de allerkleinste. Ik zie hem wel als een potentiele goede basisspeler mede door zijn leeftijd. Heeft vorig jaar trouwens al zijn debuut gemaakt voor Noorwegen toen hij net 18 was. Dit is de categorie spelers die we moeten halen, en ik zie in hem de gewenste versterking voor op het middenvelder voor de komende jaren, zeker omdat Enoh en De Zeeuw niet voldoen.

Als we deze zomer nog een flink bedrag krijgen moeten we hem halen. Ik schat hem op zo'n 5 miljoen euro. Werder Bremen had ook interesse.

Wat vinden jullie van hem?

Andere interessante opties uit het Noorden des Europa vind ik:
Mathias Jorgensen: Zeer goede verdediger die Vertonghen of Alderweireld moeiteloos kan opvolgen
Kara: Speelt bij Tromso, sterke middenvelder, maar voetballend ook behoorlijk. Naar het schijnt heeft Arsenal ook interesse, moet zo'n 3 tot 4 miljoen kosten.

Bij een vertrek van Suarez vind ik dat Ajax één van deze 2 middenvelders moet halen + Jorgensen + een opvolger van Suarez. In totaal ben je dan 15 miljoen euro kwijt, maar dek je je alvast in voor een vertrek van Vertonghen + je middenvelder wordt er (in de toekomst) veel beter van.
chrisje110

Forum berichten: 267
Geplaatst: Wo 26 jan 2011 21:13
Rosenborg heeft nog een hele goede middenvelder. Anthony Annan misschien kennen jullie hem van het WK met Ghana. Is een heel goede controlerende middenvelder die ook al in de belangstelling van Manchester United en Arsenal stond. Is aan het einde van dit seizoen transfervrij dus is misschien wel voor een goede prijs op de te pikken. Met deze man erbij krijgen we echt een enorm goed middenrif. Of hij haalbaar is is een tweede..
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Do 27 jan 2011 06:03
Citaat:
Yildirim in beeld bij Ajax

Dat Ajax wel degelijk heel serieus rekening houdt met het vertrek van Luis Suarez, blijkt uit het feit dat een van de beoogde opvolgers van de Uruguayaan al staat te trappelen. Na Bas Dost en Eidur Gudjohnsen wordt nu ook het grote Turkse talent Sercan Yildirim (20) met de Amsterdammers in verband gebracht. De spits van Bursaspor is volgens Turkse media al benaderd door Ajax en voor circa zes miljoen euro over te nemen. De zaakwaarnemer van Yildirim zou zelfs al in Amsterdam zijn om de deal rond te kunnen maken, zodra Suarez weg is.

Ajax aast ook nog steeds op Dost, die in elk geval niet op huurbasis naar de ArenA mag. De Ajax-top hikt tegen de transfersom aan.

Zonder namen te noemen, gaf De Boer toe dat Ajax achter de schermen al met de opvolging van Suarez bezig is. Zoals het logisch was dat Liverpool Luis buiten ons om benaderde, hebben wij ‘achter’ het boekje ook al een aantal spelers gepolst. Je moet als club toch eerst weten of een speler wel naar je toe wil komen.”

Telesport.nl
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Do 27 jan 2011 09:11
Zeer goede speler, maar moet denk ik wel meer dan 6 miljoen kosten. Ik denk niet dat hij haalbaar is, eerlijk gezegd.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Do 27 jan 2011 11:26
Yildirim is een naam waar ik wel vrolijk van wordt, probleem is alleen dat hij nog maar kort geleden naar Bursaspor is gegaan. Daarvoor zat hij bij een kleinere club en toen heeft hij een hele tijd op de lijst van PSV gestaan.

Desalniettemin heb ik liever dat Ajax geld aan deze jongen uitgeeft dan weer 3 miljoen wegkeepert met het halen van Dost.

Hier meer info

http://psv.netwerk.to/forums/HTML/forum9/3886.php
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Do 27 jan 2011 12:00
Is 6 miljoen realistisch?
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 27 jan 2011 12:53
Persoonlijk denk ik van niet, ik vermoed dat hij wel meer zal oeten kosten dan dat. Maar je weet nooit.
Sjoerd.S

Forum berichten: 89
Geplaatst: Do 27 jan 2011 13:03
Dus die Yildrim is een goede spits? Ik ken hem eerlijk gezegd niet. Boerriger, Dost en hoe heette die andere kerel, zijn niet geschikt?
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 27 jan 2011 13:39
Boerrigter lijkt me overbodig in zijn categorie (ajax heeft nu genoeg talenten op de vleugels die opstaan.) Wat Dost betreft, Sibon voldeed hier niet, ik hoor graag van iedereen die het Dost ziet zitten op welke punten hij beter is dan Sibon.
Riejuh

Forum berichten: 7454
Geplaatst: Do 27 jan 2011 13:42
Klopt het dat deze Yildirim een behoorlijke basissnelheid/versnelling in huis heeft?
Sjoerd.S

Geplaatst: Do 27 jan 2011 13:44
Citaat:
Boerrigter lijkt me overbodig in zijn categorie (ajax heeft nu genoeg talenten op de vleugels die opstaan.) Wat Dost betreft, Sibon voldeed hier niet, ik hoor graag van iedereen die het Dost ziet zitten op welke punten hij beter is dan Sibon.

Toch speelde Suarez ook op de vleugel bij Ajax en als hij vertrekt zouden we een vervanger voor hem aan moeten kopen? Of gaan we verder met Sulejmani en Ebicilio/El Hamdaoui? Mido mido please come back?
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 27 jan 2011 14:00
Riejuh

Citaat:
Klopt het dat deze Yildirim een behoorlijke basissnelheid/versnelling in huis heeft?

Heeft een aardige startsnelheid ja, speelt bij Bursa ook op de vleugel maar is technisch genoeg om ook in de spits te kunnen functioneren.

Sjoerd S

Citaat:
Toch speelde Suarez ook op de vleugel bij Ajax en als hij vertrekt zouden we een vervanger voor hem aan moeten kopen?

Ajax moet zorgen dat de aanval goed genoeg is ingevuld. Je hebt nu El Hamdaoui die je als (valse) vleugel kunt laten komen met daarachter de jeugdspelers voor de vleugel. Aan de andere zijde heb je dan Sulejmani. Waar je dan behoefte aan hebt is een centrumaanvaller.

Citaat:
Of gaan we verder met Sulejmani en Ebicilio/El Hamdaoui? Mido mido please come back?

mja...hier zal ik maar verdere niet op in gaan.
Sjoerd.S

Geplaatst: Do 27 jan 2011 14:06
Haha. Ik blijf er bij dat hij het goed had kunnen gaan doen. Mark my words: over maximaal één tot anderhalf jaar zegt iemand van Ajax dat men behoefte heeft aan een ervaren en oudere kracht.
Sjoerd.S

Geplaatst: Do 27 jan 2011 14:09
Het probleem van de Eredivisie is: Er lopen ontzettend veel talentvolle en minder talentvolle jonge spelers rond. Echter, wanneer zij op hun top zijn (vaak tussen 23/24 en 2 spelen ze in Engeland, Duitsland, Spanje of Italië. Als ze vervolgens de 30 gepasseerd zijn, komen ze terug. Je moet dit patroon als Ajax zijnde proberen te doorbreken, of een ideale mix vormen tussen jeugd en ervaren spelers. Jol had wellicht te veel oudere mannen rondlopen, terwijl Van Basten en nu ook De Boer waarschijnlijk té veel jeugd op stelt: Ebicilio, Sulejmani (is ook nog jong), De Jong, Enoh, Lindgren, Eriksen, Van der Wiel, Anita, Blind en Alderweireld. Vertonghen hoort hier wellicht niet meer bij.

Wat heeft PSV hier tegenoverstaan? http://www.psv.nl/Teams.htm
Ervaren doelman: Isaksson
Ervaren verdediger: Rodriguez
Aanvallers: Berg en Toivonen
Mid: Engelaar, Hutchinson.

Je kunt me moeilijk geheel ongelijk geven?
Lexafca

Forum berichten: 1627
Geplaatst: Do 27 jan 2011 14:31
Citaat:
Haha. Ik blijf er bij dat hij het goed had kunnen gaan doen. Mark my words: over maximaal één tot anderhalf jaar zegt iemand van Ajax dat men behoefte heeft aan een ervaren en oudere kracht.

Dat zeg ik nu ook, maar oudere, ervaren ik zie daar niet staan: Overgewicht.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 27 jan 2011 14:35
Citaat:

Over wie hebben we het nou eigenlijk? Want ik zie door de bomen het bos niet meer. Dan weer kom je met Boerrigter dan weer Dost en dan weer Mido... Mido is uti eigen beweging vertrokken en daarmee bewezen dat hij niets veranderd is met vroeger, en daarom moet je er ook niet rouwig om zijn. Die jongen heeft niet voor niets al 15 clubs versleten, dat ligt echt niet aan al die 15 clubs.

Citaat:
Het probleem van de Eredivisie is: Er lopen ontzettend veel talentvolle en minder talentvolle jonge spelers rond. Echter, wanneer zij op hun top zijn (vaak tussen 23/24 en 2 spelen ze in Engeland, Duitsland, Spanje of Italië. Als ze vervolgens de 30 gepasseerd zijn, komen ze terug.

En dat is precies de reden dat je niet meer moet gaan voor de ervaren B/C garnituur; De Urzaizen, Atouba's, van deze wereld.

Citaat:
Je moet dit patroon als Ajax zijnde proberen te doorbreken, of een ideale mix vormen tussen jeugd en ervaren spelers. Jol had wellicht te veel oudere mannen rondlopen, terwijl Van Basten en nu ook De Boer waarschijnlijk té veel jeugd op stelt: Ebicilio, Sulejmani (is ook nog jong), De Jong, Enoh, Lindgren, Eriksen, Van der Wiel, Anita, Blind en Alderweireld. Vertonghen hoort hier wellicht niet meer bij.

Het heeft vrij weinig te maken met leeftijd en ervaring te maken, meer met leiderschap en kwaliteit. Dat je leiderschap en kwaliteit nog kunt ontwikkelen in je loopbaan is een gegeven. Oleguer heeft 'ervaring' genoeg maar niet de kwaliteiten en dan speelt een talent als Alderweireld, simple as that. Idem met Ooijer momenteel. Dat Ajax de laatste jaren externe oudere spelers heeft aangetrokken heeft die niet concurrerend genoeg zijn met talenten waardoor de talenten meer/alles spelen is het probleem. Dat heeft weer te maken dat 'oudere' spelers relatief duur en bekend zijn en voor Ajax de echt goede 'oudere' spelers neit haalbaar zijn. Dus kom je met B en C garnituur. Ik pas er voor.
Ik heb dus liever een jongen van 21 die concurrerend is met Vertonghen dan een Oleguer/Ooijer die totaal niet zijn en alleen spelen wanneer Vertonghen echt niet kan.

Citaat:

Je kunt me moeilijk geheel ongelijk geven?

Waar wil je in godsnaam nou naartoe? PSV heeft ind e afgelopen jaren drie keepers proberen te halen (Tyton, Michailov, Mignolet) omdat men niet tevreden is met Issakson. Rodriques zit op de bank ten koste van talent Marcelo. Berg was bankzitter voor de blessure van Reis en laat allesbehalve een sterke indruk na dit seizoen. Toivonen is van dezelfde leeftijd als Enoh die je hierboven aanhaalde. Engelaar was niet goed genoeg voor de opleiding van Feyenoord, werd bij genk aan de kant geschoven en zakte ook bij Schalke door het ijs. Is momenteel bij PSV de gebeten hond. Hutchinson is een redelijke waterdrager meer niet.
Lammert Albertus

Forum berichten: 279
Geplaatst: Do 27 jan 2011 15:03
Sjoerd heeft gewoon een heel goed punt.
Kijk naar Twente kijk naar PSV daar hebben een aantal spelers body brains and personality , dat hebben ze door hun vlieguren kunnen ontwikkelen .
Zie daar de disbalans bij Ajax.
sincere1983

Forum berichten: 3150
Geplaatst: Do 27 jan 2011 15:14

Ja, want de spelers die Sjoerd noemt doen het stuk voor stuk ook zo goed.

- Isaksson: Zoals Pushkin noemt is deze keeper alles behalve zeker. Het is niet voor niets dat psv verder gezocht heeft.
- Rodriguez: 1 van de minste CV bij psv. Is ook veruit de zwakste CV bij Mexico. Hij is niet voor niets altijd een onzekere factor geweest, gisteren tegen Twente ook weer.
- Berg: Was bankzitter áchter Reis. Zegt in principe al genoeg en daarnaast was hij ook niet goed genoeg voor HSV (achteraf gezien). Lijkt het ook totaal niet naar zijn zin te hebben. Is een speler die door velen overschat is (incluis mijzelf) in zijn groningen-tijd.
- Toivonen: Rendeert alleen als opkomende nr 10. De enige die aardig presteert (maar is zéker geen ervaren kracht).
- Engelaar: hier hoef ik alleen een collega die psv-supporter is te citeren: "Die k*t-homo verpest het wéér voor ons! Voor de zoveelste x" (naar aanleiding van gisteren). Engelaar is een vertragende onzekere factor.
- Hutchinson: Nuttige stofzuiger, maar die lopen er ook tig rond van jonge leeftijd.

En ik zeg het hier ook maar: Age ain't nothing but a number. Een ervaren voetballer kan dommere fouten maken dan iemand die net komt kijken. Iemand moet 'voetbal-volwassen' zijn.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Do 27 jan 2011 15:19
Waar ik erg op hoop is dat Frank de Boer de komende jaren lijn weet aan te brengen in het elftal. Met lijn bedoel ik dat de spelers zijn afgestemd op elkaar kwaliteiten.

4-3-3 spelen betekent voor mij: een technische kopsterke spits, vleugelspelers met een goede voorzet die minimaal 10 goals per jaar maken. Een balvast middenveld met spelers die een steekpass kunnen geven. Inschuivende verdedigers die zorgen dat de tegenstander keuzes moet maken. Weinig ego's, veel teamspelers die gericht zijn op de combinatie. Enzovoort.

Ik zie hier zo veel namen langskomen, maar waar het om gaat: spelers moeten samen kunnen functioneren, elkaar aanvullen en elkaars zwakke punten kunnen camoefleren. Bij Louis van Gaal had ik het idee dat daar echt naar gekeken werd. Later leek het vooral op natte vingerwerk. Met alle wisselingen van de laatste jaren is daar tijd voor nodig, maar ik hoop dat Frank de Boer dit kan terugbrengen
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
Geplaatst: Do 27 jan 2011 16:21
Citaat:
Sjoerd heeft gewoon een heel goed punt.
Kijk naar Twente kijk naar PSV daar hebben een aantal spelers body brains and personality , dat hebben ze door hun vlieguren kunnen ontwikkelen .
Zie daar de disbalans bij Ajax.

Body? Brains? Personality? Noem mij eens een speler van PSV die aan die eisen voldoet.. Toivonen komt nog het meest in de buurt, maar dat is ook gewoon een verschrikkelijke kwalbak die zichzelf nu al beter vind dan hij ooit zal worden.
methodmich

Forum berichten: 787
Geplaatst: Do 27 jan 2011 17:19
Citaat:
Opvallend bericht John Verhoek (jongere broer van) naar Stade Rennes voor 500.000. van Den Bosch. Nu heeft Renne wel vaker jonge spelers opgepikt die het daarna aardig gedaan hebben (Cech, Kallstrom, Frei, Reveillere, Nonda, Wiltord, Mbia en de ons aller bekende Escude), maar deze transfer verrast me zeker omdat hij voor het eerste elftal gehaald is.
Nu deed Verhoek het aardig bij Den Bosch, maar hebben allerlei eredivisie clubs lopen slapen? Wie heeft een beter beeld van deze jongen want mij is hij niet specifiek opgevallen.

Die zitten niet echt te slapen hoor. Verhoek is fysiek sterk, werkt zich drie slagen in de rondte. Maar er moet nog veel aan geslepen worden. Bij Dordt heeft het ook lang geduurd voor hij echt doorbrak. Wel zuur voor Boogers, die altijd lyrisch over hem was. Verkopen ze hem voor een laag bedrag aan Den Bosch, pakken die ineens dikke winst na een half seizoen.

Verhoek had mogelijk een kans verdiend bij een club in de Eredivisie, maar of hij daar al klaar voor was is lang niet zeker. Ik vind de move naar Rennes dan ook verrassend.
Lammert Albertus

Forum berichten: 279
Geplaatst: Do 27 jan 2011 17:53
body brains and personality.....
Tegenvraag , wie bij Ajax Godfather?
Twente heeft ze te over , vandaar dat het daar al jaren beter en beter gaat !
PSV heeft dat doorgaans perfect verzorgd,
nou dat is veruit de meest succesvolle nederlandse club van de laatste decennia en o.a. datze dit daar heel goed begrijpen.
Phillips mensen en cultuur brengen aardig wat ervaring en wisdom mee.
Kijk je wil Sjoerds en mijn overduidelijke boodschap begrijpen of je wil die liever al te kloek misverstaan !
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 27 jan 2011 19:05
Bij die move van Verhoek moest ik denken aan Marco Boogers die ooit de Premier League verrijkte. :mrgreen:
+ Nieuw bericht <<<   <   314  |  315  |  316  |  317  |  318  |  319  |  320  |  321  |  322   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.379.442 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken: