Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 19:20
|
|
Ik zie El Hamdaoui ook nog wel vertrekken als ik eerlijk ben....zeker wanneer Jol een stekkie heeft gevonden.
|
kladde
Forum berichten: 99
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 19:22
|
|
Stancu is naar Istanbul dus die kunnen we wel vergeten. Ah is al hierboven gemeld.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 21:03
|
|
Traore of matavz
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 21:16
|
|
Waar komt dat enthousiasme omtrent Traoré toch altijd vandaan? Heb hem nog nooit overtuigend zien spelen. Mooie atleet, dat wel. Maar voetballend zwaar onder de maat.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 21:18
|
|
Acht je Castillion beter?
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 21:21
|
|
Nu lijkt erop als Suarez weggaat dat er perse een spits bij moet komen. Voor mijn is dat niet nodig en zou Ajax het ook kunnen doen met deze selectie zonder Suarez.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 21:32
|
|
Citaat: Acht je Castillion beter?
Moeilijk te vergelijken. Castillion heb ik niet hoger dan Jong Ajax aan het werk gezien, maar eerlijk gezegd sprongen op dat niveau bij Castillion ook wel eens ballen van zijn voeten. Bovendien is Castillion weinig beweeglijk en dreigend in de diepte.
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 21:34
|
|
RG, er is op Suarez na geen betere aanvaller dan El Hamdoui in de eredivisie. Maar iemand die niet voor ajax WIL voetballen, mag van mij naar het 2e gezet worden.
|
Lammert Albertus
Forum berichten: 279
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 21:35
|
|
Geen spits nodig ,
Mounir met Siem en je kan Dost stage laten lopen.
Matavs is niet verkeerd die heeft echte klasse.
Maar gewoon niet kopen Ajax nu en straks ook nog niet, gewoon 15, 16 jarigen als Eriksen zien en naar hier halen.Hou die 5,6 tot 10 miljoen per speler gewoon lekker in je zak,
1 op de 5 slaagt geeneens en das logisch!
Weggegooid geld, die koopreflex moet er maar eens goed uit bij Ajax.
Gewoon geduldig Mounir lekker laten wennen aan FdB en vice versa ,
zou zo maar heel erg goed uit kunnen pakken.
Want dat ie kan voetballen staat buiten kijf, hij heeft buitencategorische kwaliteiten!
En evt. Siem, ja heus hij is als geen ander een goede snelle leerling,
gemotiveerd en intelligent met een zeldzame timing en kan scoren als een ware spits, komende , maar ook als 1 of 2e paler.!
Die gewooneens lekker laten staan, ik zie hem zo groeien en groeien!
Nou dan wil ik nog wel een betere geschiktere vent zien voor de spitspositie
Zijn broer hadden ze al veel eerder hebben moeten strikken.
Maar ja Groningen, eerder Heerenveen en nu Twente hebben veel betere scouts danwel besluitsnemers ze te zien en dan tijdig zee billig kopen.
Suarez zag ik 1 wedstrijd bij Groningen en dacht meteen "hee die is extra special".
Chadli idemdito, doet me veel denken aan Finidi zijn loop, zijn balbehandeling en zijn onafhankelijke sterke persoonlijkheid.
Siem zijn broer loopt als Klinsmann en kan prima afleggen, hadden ze toch moeten zien bij Ajax.
Iedereen lijkt bijv. vorig jaar vergeten te zijn, men roept nu heel vaak dat Suarez Ajax bijna kampioen maakte en dankzij Luis is de CL gehaald,
totaal vergetend dat Siem de Man was in de 2e helft vorig jaar.
T scheelde weinig of Bondscoach had hem meegenomen.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 21:49
|
|
Citaat: RG, er is op Suarez na geen betere aanvaller dan El Hamdaoui in de eredivisie. Maar iemand die niet voor ajax WIL voetballen, mag van mij naar het 2e gezet worden.
Ruiz vergeten?
|
Rooie
Forum berichten: 264
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 22:41
|
|
Citaat: RG, er is op Suarez na geen betere aanvaller dan El Hamdaoui in de eredivisie. Maar iemand die niet voor ajax WIL voetballen, mag van mij naar het 2e gezet worden.
Meen je dit?
Voor mij is het een overroepen waardeloze prutser die te lui is om te werken, die niet kan koppen, die met links nog geen deuk in een pakje boter schopt, die ontzettend arrogant en egoistisch is en wat ook zeer belangrijk is.... hij is geen teamspeler.
Nee, zelfs in het 2e hoort hij niet thuis want laat daar de jeugdspelers maar een kans krijgen.
Hij is een doodgewone miskoop.
Bas Dost zal veel beter bij Ajax passen als elham, ik hoop dan ook op een zeer spoedig vertrek van elham.
Trouwens ook bij AZ vond ik hem geen bijzondere voetballer, hij had daar het geluk met het van gaal spelletje dat hij vaak in kansrijke posities werd gezet door zijn medespelers want zelf kan elham niks creeren.
|
Rooie
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 22:49
|
|
Citaat: Ik volg Ricky van Wolfswinkel al jaren (ik noemde hem voor het eerst op dit forum toen hij nog in de A1 van Vitesse speelde) en hij is de enige spits in de Eredivisie die ik naar Ajax wil zien komen. Toen ik hem voor het eerst zag spelen was ik er meteen van overtuigd dat hij een zeer goede spits kon gaan worden en dat ben ik nog steeds.
Mocht El Hamdaoui (of Suarez) vertrekken dan zou ik tevreden zijn met Van Wolfswinkel als eerste spits, De Jong als zijn back-up en Castillion als jong talent wat zo nu en dan wat minuten kan pakken.
Wolfswinkel is ook te zwak voor Ajax.
In Nederland is op het ogenblik maar 1 spits Ajaxwaardig en dat is Bas Dost.
Met Dost heb je in ieder geval wel gevaar in de lucht wat direct of indirect voor gevaar in de 16 bij de tegenstander veroorzaakt.
Alleen al de lengte van Dost is veel waardevoller als bijvoorbeeld een elham of van Wolfswinkel.
Ajax moet deze kans aanpakken nu Dost problemen heeft met Ron Jans, ik had eigenlijk al van de zomer gehoopt dat Ajax voor Dost zou gaan.
Ik vind Luuk de Jong ook niet goed genoeg voor Ajax.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 22:59
|
|
Wie bij Ajax gaat dan precies de hoge voorzetten geven op de kopsterke Dost?
|
Rooie
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 23:05
|
|
Citaat: Mijn top 1: El Hamdaoui
We hebben helemaal geen spits nodig als Suarez vertrekt, kom nou zeg. Ga mij niet vertellen dat van Wolfswinkel of Dost beter zijn dan El Hamdaoui.
Dost is veel waardevoller dan elham.
Wat heeft elham tot nu eigenlijk laten zien in zijn voetballoopbaan?
Bij Az heeft hij mogen profiteren van het goede werk van de andere spelers die hun longen uit hun lijf liepen om elham onmisbare kansen te geven.
Vertel mij een waar elham goed in is of waarin hij uitblinkt?
Ik kan eerlijk gezegd niet èèn spelonderdeel bedenken waarin hij goed is.
Trouwens laten we hopen dat Suarez niet vertrekt want die is niet te vervangen, Ajax voetbalt zonder Suarez nog steeds slecht.
Als Luis- (met voorwaarde dat elham NIET meedoet zoals de laatste wedstrijden)- meedoet dan zie je dat Ajax ook meteen beter voetbalt, je ziet ook meteen dat Suarez zijn normale niveau bereikt zoals hij al 3 jaar bij Ajax laat zien.
Maar als spelbederver en egoïst elham meedoet dan zie je dat Luis niet meer "draait" door die waardeloze egoist die alleen met zichzelf bezig is en een ander totaal niks gunt.
|
Rooie
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 23:06
|
|
Citaat: Wie bij Ajax gaat dan precies de hoge voorzetten geven op de kopsterke Dost?
Wie denk je?
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 00:57
|
|
Citaat: Daar zou ik nog geen 3 euro aan uitgeven. Die heeft toch helemaal geen toegevoegde waarde!
Verklaar je nader zou ik zeggen!
Schaars op de plek van Enoh vind ik een hele verbetering.
Ik vond Enoh tegen Feyenoord één van de betere spelers aan Ajax kant, hij is eindelijk weer naar zijn vorm van verleden jaar aan het toegroeien. Het is niet mooi hoe hij speelt, maar hij loopt zoveel gaten dicht, verovert zo vaak de bal, tackelt als een (té drieste) pitbull... dit team heeft hem nodig. Had De Zeeuw zijn mentaliteit maar!
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 01:12
|
|
Citaat: Ik merk dat Van Wolfswinkel vaak genoemd wordt hier. Dit verbaast me eerlijk gezegd wel eens, want ik vind hem (zeker op dit moment) niet goed genoeg voor Ajax. Hij is technisch matig, heeft geen individuele actie in huis, hij is niet explosief en ontbeert op dit moment nog de kracht en fysiek die nodig zijn voor de nationale top. Hij heeft vrij veel penalties nodig om bovenin de schuttersstand mee te kunnen draaien. Hij is ook erg grillig in zijn prestaties, de ene week een 8 en twee weken erna een 5. Bovendien is zijn koppen ondanks zijn lengte geen sterk punt en eerlijk gezegd zie ik hem niet veel beter meer worden dan dat hij nu al is.
Het lijkt wel alsof elke spits die regelmatig scoort in de eredivisie in verband wordt gebracht met Ajax. Dat was verleden jaar met Dost ook al het geval. Het is niet omdat een spits in een ander systeem bij een sub-topper vaak scoort dat hij automatisch ook dezelfde productie en waarde heeft in het Ajax systeem, waarbij de druk van de buitenwereld en de eigen supporters voor de speler in kwestie om te moeten winnen nog eens vele malen hoger is . Er mislukken vaker spitsen bij Ajax 1 als dat er slagen: o.a. Machlas, Sonck, Anastasiou, Rosenberg, Urzaiz, Luque, (Cvitanich?), (Sulejmani?), El Hamdaoui??? ... Ajax heeft nood aan een zeer specifiek type spits.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 10:00
|
|
Stefan Marinkovic, 16-jarige verdediger/middenvelder van FC Luzern:
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/564343/2011/01/22/Ajax-haalt-Zwitsers-talent.dhtml
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 10:20
|
|
Jongens, was Huntelaar niet ook zo'n spits die alleen maar heel veel scoorde? Verder droeg hij weinig aan het spel bij, maar hij schiet ze er wel van alle hoeken in. Als Ricky wat constanter wordt in zn spel dan kan hij dat ook. Met name in de EL heeft hij me erg overtuigd met zn goals.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 10:23
|
|
Citaat:
'Staat op de FP
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 10:24
|
|
Iemand die deze jongen kent?
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 10:44
|
|
Citaat: Jongens, was Huntelaar niet ook zo'n spits die alleen maar heel veel scoorde? Verder droeg hij weinig aan het spel bij, maar hij schiet ze er wel van alle hoeken in. Als Ricky wat constanter wordt in zn spel dan kan hij dat ook. Met name in de EL heeft hij me erg overtuigd met zn goals.
Ja, dat was hij, maar Frank wil een voetballende spits.
Ik ben op dit moment absoluut niet blij met de transfergeruchten over van Wolfswinkel, Gudjohnsen en Dost. Naar mijn mening komen ze allemaal te kort voor het niveau dat Ajax nastreeft. Ga eens in het buitenland scouten.
Het aantrekken van Marinkovic vind ik een goede zaak. Liep vorig jaar volgens mij stage bij Arsenal, maar ik weet niet zeker of hij dat nou was.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 10:59
|
|
Weet jij wat voor type speler die Marinkovic is, RG?
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 11:03
|
|
Citaat: Weet jij wat voor type speler die Marinkovic is, RG?
Nee, zo goed volg ik de jeugd in Zwitserland nou ook weer niet
Onder het motto van "niet geschoten altijd mis" en jeugdig beleid vind ik dit een goede transfer, kost waarschijnlijk toch bijna niks. Laat toch zien dat we nu het juiste beleid aan het voeren zijn. En heb net even op internet gezocht, en heeft meerdere malen bij Arsenal op bezoek gekomen voor een stage (destijds 15 jaar). Moet je toch wel wat kunnen om zo vroeg naar Arsenal te kunnen als buitenlander.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Za 22 jan 2011 11:10
|
|
Ajax zal alleen de opleidingskosten moeten betalen aan Luzern. Wat wel vreemd is dat de supporters nu wel positief zijn, als er jeugd aan word getrokken en als een speler voor zijn eerste contractjaar wegloopt is zijn ze kwaad omdat die hele opleiding voor die speler niks is geweest. Luzern zal nu dus ook wel balen dat die voor noppes de deur uitloopt.
|