Auteur
|
Bericht
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 14:37
|
|
Citaat: Elders gezegd: Die Adi is trouwens niet goed genoeg. Groot, sterk, maar wat hij op de Copa A'dam liet zien was niet veel soeps. Hij is bij Feyenoord afgetest. Enough said.
Fred ook, Bastos ook.. Aftesten @ Feyenoord wil niet veel zeggen! ;)
|
Lexafca
Forum berichten: 1627
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 14:43
|
|
Johnny van de burgerking niet
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 14:45
|
|
Citaat: Fred ook, Bastos ook.. Aftesten @ Feyenoord wil niet veel zeggen! ;)
Ho ho, je moet het wel in het juiste perspectief plaatsen. Fred wilde niet naar Feyenoord en Bastos werd op linksback afgetest, maar bleek later een prima speler voor hangend op links/rechts te zijn.
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 14:55
|
|
Misschien is het dan wel de nieuwe Douglas! ;)
Nee, ik snap je punt.. Maar goed, een stage aanbieden kan geen kwaad..
Ik vind het scouten van Adi overigens wel een punt maken, want als je in deze vijver vist, betekent dat in mijn ogen dat je de grotere talenten, a la Traore en Kadlec links laat liggen, en je dus voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten.. En, dat je momenteel puur op lengte aan het scouten bent, want waarop zou de interesse in Dost en Adi anders berusten? :)
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 15:01
|
|
Wie zegt dat Adi op eigen initatief gescout is? Gewoon aangedragen door Tscheu la ling. Daarnaast logisch dat Bas Dost op een lijstje staat, maar zo zullen er nog wel meer spelers uit de Eredivisie erop staan. Jong, spits, neusje voor goals, bewezen doelpuntenmaker in de Eredivisie en jeugdinternational maken hem alleen al interessant genoeg om hem op het lijstje te zetten.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 15:30
|
|
Citaat: Wie zegt dat Adi op eigen initatief gescout is? Gewoon aangedragen door Tscheu la ling. Daarnaast logisch dat Bas Dost op een lijstje staat, maar zo zullen er nog wel meer spelers uit de Eredivisie erop staan. Jong, spits, neusje voor goals, bewezen doelpuntenmaker in de Eredivisie en jeugdinternational maken hem alleen al interessant genoeg om hem op het lijstje te zetten.
Jups, op dat lijstje zullen ook bijvoorbeeld vWolfswinkel, Junker en Matavz staan. Toch heb ik bij geen van de spitsen in de eredivisie (misschien muv Luuk de Jong) het idee dat ze bij Ajax succesvol zullen kunnen zijn
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 17:12
|
|
Citaat: Van Wolfswinkel op lijst bij Ajax
Op de schaduwlijst van Ajax voor de spitspositie prijkt de naam van Ricky van Wolfswinkel prominent. De speler van FC Utrecht is de enige centrumaanvaller die alle vier de Ajax-scouts op hun top vijf-lijstje hebben staan.
Van Wolfswinkel staat nog 2,5 jaar onder contract in de Domstad en functioneert naar volle tevredenheid. Eerder was er al vanuit Engeland interesse voor de Woudenberger.
Vervanger
Van Wolfswinkel zal pas in beeld komen bij Ajax als Luis Suarez, die in de belangstelling van Liverpool en Tottenham Hotspur staat, of Mounir El Hamdaoui nog deze winterstop uit Amsterdam vertrekt.
”Dan komt er een vervanger”, zei Frank de Boer vrijdagmiddag. “Maar laten we hopen dat het niet nodig is.” De Ajax-trainer bevestigde dat Bas Dost en Eidur Gudjohnsen ‘interessante spelers’ zijn. Maar zij lijken vooral in beeld voor de Mido-rol.
De Jong
Van Wolfswinkel, die komende zondag ontbreekt tijdens het treffen tussen FC Utrecht en Ajax, is een van de weinige enigszins betaalbare alternatieven die direct inpasbaar zijn.
Luuk de Jong van FC Twente heeft een veel te hoge transfersom. Bij de meer gerenommeerde spitsen uit het buitenland vormt het salaris een obstakel.
Van der Zee
Een van de vier ‘scouts profvoetbal’ van Ajax staat overigens op non-actief. Vooral op communicatief vlak is de samenwerking met Hans van der Zee niet optimaal, zo vertelde De Boer.
Nusport.nl
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 17:28
|
|
Ik volg Ricky van Wolfswinkel al jaren (ik noemde hem voor het eerst op dit forum toen hij nog in de A1 van Vitesse speelde) en hij is de enige spits in de Eredivisie die ik naar Ajax wil zien komen. Toen ik hem voor het eerst zag spelen was ik er meteen van overtuigd dat hij een zeer goede spits kon gaan worden en dat ben ik nog steeds.
Mocht El Hamdaoui (of Suarez) vertrekken dan zou ik tevreden zijn met Van Wolfswinkel als eerste spits, De Jong als zijn back-up en Castillion als jong talent wat zo nu en dan wat minuten kan pakken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 17:39
|
|
Persoonlijk vind ik Van Wolfswinkel een te groot twijfelgeval om van Utrecht te gaan halen. Er wordt zo 8 miljoen gevraagd voor zo'n jongen....
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 17:40
|
|
Citaat: Persoonlijk vind ik Van Wolfswinkel een te groot twijfelgeval om van Utrecht te gaan halen. Er wordt zo 8 miljoen gevraagd voor zo'n jongen....
Dat zou ik dan niet voor hem willen betalen, 6 miljoen lijkt me het maximum.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 17:58
|
|
Ach je weet hoe zoiets gaat, Van Dop gaat op zijn achterste poten staan dat Ajax een speler probeert te halen. Dan komt er een statement dat Ajax dan maar veel geld moet betalen omdat er voor Suarez x aantal miljoen gevangen is. Wanneer Ajax dan niet toegeeft gaat de speler moeilijk doen als hij ziet dat er een onredelijk bedrag gevraagd wordt en vervolgens wordt Ajax in de media de zwarte piet toegespeeld. In zij Vitessetijd had je hem - zoals jij destijds propageerde - best kunnen halen, was een leuke optie geweest. Nu lijtk het me gewoon te laat.
Wat ik interessanter vond is de lijst van scouts die nusport noemt, als dat inderdaad om 4 namen gaat dan zullen dat deze zijn: Hans Van der Zee, Gerrie Muhren, Heinz Schilcher en Steen Olsen. Dat wetende kun je al een beetje nagaan wie er in de range van Ajax kan zitten, want elk van hen had een zone.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 18:04
|
|
Mühren en v/d Zee hebben nooit een specifiek gebied gehad bij Ajax.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 18:04
|
|
Citaat: In zijn Vitessetijd had je hem - zoals jij destijds propageerde - best kunnen halen, was een leuke optie geweest. Nu lijtk het me gewoon te laat. Misschien moet ik me dan toch maar een bij Ajax gaan aanmelden als jeugdscout het is niet de eerste keer dat ik een spelers talent goed heb ingeschat, .
Citaat: Wat ik interessanter vond is de lijst van scouts die nusport noemt, als dat inderdaad om 4 namen gaat dan zullen dat deze zijn: Hans Van der Zee, Gerrie Muhren, Heinz Schilcher en Steen Olsen. Dat wetende kun je al een beetje nagaan wie er in de range van Ajax kan zitten, want elk van hen had een zone. Dat vond ik ook zeer opvallend, vooral dat het er zo weinig zijn en nu Vd Zee op non-actief staat heeft Ajax dus maar 3 scouts.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 18:07
|
|
Ik ben zeer gecharmeert van van Wolfswinkel. Hij is een scorende spits, Nederlands,jong en met doorverkoopwaarde. Ik hoop alleen als we hem binnenhalen dat we Mounir ook verkopen en dan nog een leuke scorende vleugelspits erbij kopen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 18:21
|
|
Typerend is dat de helft van zijn goals dit seizoen uit een strafschop komt.
Ik Vind ook dat je hem bij vitesse weg had kunnen/moeten halen een aantal jaren terug, toen was hij betaalbaar en kon je de gok nemen.
Er zijn mensen die hem met Kjh vergelijken, ik vind Kjh veel dodelijker voor de goal.
Fysiek is V. Wolfswinkel ook niet al te sterk.
Ik zie liever iemand anders komen, mocht het nodig zijn.
In de eredivisie lopen weinig spelers rond die bij Ajax in de spits het gewenste niveau halen.
Ik denk dat Luuk de Jong de beste optie zou zijn, ook Matavz van Groningen vind ik een aardige spits.
Dan houdt het wel zo ongeveer op lijkt me.
Dat er mensen zijn die af en toe Vleminx van NEC noemen kan ik al helemaal niet begrijpen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 18:37
|
|
Ajax heeft als scouting zijnde afscheid genomen van Urbain Hassaert - nu jeugdscout voor Anderlecht -(voor Belgie) en de Fransman Loic Desire - nu coach van een ploeg in de Ligue II - (Frankrijk).
Blijven volgende scouts met hun gebiedje dus over:
Muhren [Belgie + Nederland"> (vermoed dat hij het deel Belgie nu ook op zich neemt nu Hassaert vertrokken is)
Opties die hij kan kennen/ aandragen
Mogelijke opties: Van Wolfswinkel, Bas Dost, Luuk De Jong (met al deze namen is Ajax al in verband gebracht), Matavz (Groningen haalde al een evrvanger voor hem)
Minder waarschijnlijk: Koevermans, Castaignos (gaat al naar Inter), Reis (Onhaalbaar en geblesseerd), Mobkani (ex Standaard Luik, nu Monaco), Dembele (Nu onhaalbaar), Boymans (geen Ajaxniveau mag ik hopen).
Schilcher [Oostenrijk, Honagrije, Roemenie, Kroatie, Tsjechie, Servie">
Mogelijke opties Traore, Bogdan Stancu, Ante Vukusic, Vaclav Kadlec,
Minder waarschijnlijk: Mandzukic (nu onhaalbaar), Danijel Aleksic (is naar genoa en nu weer verhuurd), Marco Scepovic, Cleo, Andreja Kaluderovic, Slavko Perovic, Dragan Mrdja, Nemanja Bilbija.
Steen Olsen[Noorwegen, Zweden, Denemarken, Finland
Mogelijke opties: Zohore, N'Doye
Minder waarschijnlijk: Robin Soder, Djibi Fall (nu Lokomtiv Moskou), Erik Huseklepp, Utaka (Odense)
Van der Zee is amper in Brazilie geweest en omdat hij daar waarschijnlijk geen poot aan de grond heeft gekregen zullen ze hem wel coordinator hebben gemaakt omdat er geen direct gebied voor hem meer aanwezig is (dit laatste is mijn vermoeden). Bovenstaande zal dus al een redelijk deel zijn van de namen die 'mogelijk' erop staan.
Dan zullen er nog een paar overbekende namen zijn die erop zouden kunnen staan zoals dus Gudjohnsen, Babel,..
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 18:42
|
|
Citaat: Mühren en v/d Zee hebben nooit een specifiek gebied gehad bij Ajax.
Muhren heeft Nederland gehad en was daarnaast een optie voor andere regios. Van der Zee kwam aanvankelijk voor Zuid-Amerika, althans dat was wel de insteek. Was ook ondersteunend voor de Zuid-Amerika afdeling van PSV.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 18:47
|
|
Mijn top 5
1. Bogdan Stancu
2. Vaclav Kadlec
3. Traore
4. Tim Matavz
5. Zohore
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 18:52
|
|
Zohore zou bij mij op nummer 1 staan ik heb hem vier volle wedstrijden zien spelen en ben er van overtuigd dat hij een absolute wereldtopper kan worden. Hij heeft geen duidelijke zwakte en moet zich allround gewoon goed blijven ontwikkelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 18:54
|
|
Zohore is nog geeneens 17, dat is dan wel een risky verhaal.
De enige over wie ik eigenlijk geen twijfels heb (financieel of speltechnisch) is Bodgan Stancu.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 18:55
|
|
Natuurlijk maar hij zal denk ik ook een stuk goedkoper zijn.
|
taco29
Forum berichten: 11
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 19:10
|
|
Bodgan Stancu heeft getekend voor Galatasaray .
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 19:10
|
|
Pushkin ik weet niet of je het wist maar Bodgan Stancu is gisteren getransfereert naar Galatasaray, en dus onhaalbaar.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 19:12
|
|
Ah zuur..... maar ook wel weer logisch nu Hagi daar de trainer is. Wordt wel erg moeilijk op deze manier, straks komen we nog echt bij Babel of Dost uit.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 19:16
|
|
Mijn top 1: El Hamdaoui
We hebben helemaal geen spits nodig als Suarez vertrekt, kom nou zeg. Ga mij niet vertellen dat van Wolfswinkel of Dost beter zijn dan El Hamdaoui.
|