Auteur
|
Bericht
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 12:09
|
|
We zullen zien. Ajax zal toch creatiever moeten zijn met zijn aankoopbeleid dan het de afgelopen jaren is geweest. En dat betekent niet dat we alles uit het buitenland moeten halen, want zo'n vreemdelingenlegioen, dat wilt niemand(vooral ik niet). Ik denk dat hij als jonge, Nederlandse spits een prima aanvulling is op deze selectie. Ik zal niet beweren dat het de nieuwe Marco van Basten, KJH of Zlatan is, maar een nuttige verrijking voor het schamele aantal spitsen, is het zeker.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 12:30
|
|
Citaat: We zullen zien. Ajax zal toch creatiever moeten zijn met zijn aankoopbeleid dan het de afgelopen jaren is geweest. En dat betekent niet dat we alles uit het buitenland moeten halen, want zo'n vreemdelingenlegioen, dat wilt niemand(vooral ik niet).
Dan spreek je jezelf dus tegen. Met creatief zijn bedoel je neem ik aan in het buitenland kijken, aangezien we de afgelopen jaren alleen maar met het bord op schoot hebben gescout en aangekocht.
10x liever een goede buitenlander dan een middelmatige Nederlander of jeugdspeler. Maxwell's, Zlatan's en Trabelsi's zijn altijd welkom. Meer welkom dan Wielaerts en Sno's. Doe mij dan maar een buitenlander!
In de eredivisie loopt nu niets wat goed genoeg is voor Ajax, behalve spelers van Twente en PSV, maar die zijn waarschijnlijk toch onhaalbaar. Qua spitsen heeft alleen Luuk de Jong het gewenste niveau, maar die speelt dus bij Twente. Denk niet dat Twente hem gaat verkopen aan Ajax en anders zullen ze een belachelijk bedrag vragen. Kortom, we moeten dus in het buitenland gaan kijken.
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 13:03
|
|
Citaat:
Dan spreek je jezelf dus tegen. Met creatief zijn bedoel je neem ik aan in het buitenland kijken, aangezien we de afgelopen jaren alleen maar met het bord op schoot hebben gescout en aangekocht.
10x liever een goede buitenlander dan een middelmatige Nederlander of jeugdspeler. Maxwell's, Zlatan's en Trabelsi's zijn altijd welkom. Meer welkom dan Wielaerts en Sno's. Doe mij dan maar een buitenlander!
In de eredivisie loopt nu niets wat goed genoeg is voor Ajax, behalve spelers van Twente en PSV, maar die zijn waarschijnlijk toch onhaalbaar. Qua spitsen heeft alleen Luuk de Jong het gewenste niveau, maar die speelt dus bij Twente. Denk niet dat Twente hem gaat verkopen aan Ajax en anders zullen ze een belachelijk bedrag vragen. Kortom, we moeten dus in het buitenland gaan kijken.
Nee, ik spreek mezelf niet tegen, je aanname is verkeerd. Creatief aankoopbeleid houdt wat mij betreft in dat je niet wacht tot een speler het gewenste niveau heeft, maar eerder inspringt op de vertoonde potentie. Elke boer kan zien dat Luuk de Jong een goede voetballer is, maar het gaat om het herkennen van zijn potentie op het moment dat hij nog geen goede voetballer is.
Ik zie in Bas Dost een goede voetballer, die in potentie alleen maar beter kan worden, en die speelt op een positie waar wij bij Ajax niemand hebben lopen. Moeten we nou weer eerst wachten totdat hij opgepikt wordt door een andere club, en onbetaalbaar wordt.
En over Trabelsi's, Maxwells, Zlatans van deze wereld; natuurlijk zijn voetballers met exceptionele kwaliteiten meer dan welkom, maar helaas zijn deze spelers schaarser geworden op een kapitaal krachtiger Europese markt. Dus als ik mag kiezen tussen twee gelijke spelers, kies ik altijd voor een Nederlander. Puur uit praktische overwegingen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 14:34
|
|
Lammert
Citaat: Beste Puskin, ga voor de grap eens je eigen familieboom bijlangs,
ik denk zo maar dat je vader langer is dan je opa, jij langer dan je vader en je evt. zoon weer langer is of wordt dan jij?
Nou jij beste Kerstman!
Ik begin voorlopig niet aan kinderen maar mocht je zo benieuwd zijn. Mijn wijlen opa was 1.88 mijn vader is 1.83 en ik ben 1.83.
Citaat: Dost heeft lengte dat zal 1 van de redenen zijn voor FdB enthousiasme voor deze speler, hij heeft wat elegants als Altobelli, Van Basten en Pavlo...sjenko
Pavloetsjenko is natuurlijk ook een ontzettend overschatte spits. Als je nu met Pavel Progrebnyak, Dimitar Berbatov, Didier Drogba of Stefan Jovetic was gekomen...ok.
Citaat: lekker lange intelligente technisch vaardige soepel bewegende spitsen.
Nogmaals die spitsen hadden/hebben allemaal nog enigzins kwaliteiten, Dost heeft dat totaal niet. Die komt in het rijtje Koevermans, Charisteas, Sibon. Lange spits maar geen topclub eredivisiemateriaal. Maar als jij al zo pro lange spitsen was geweest dan had je voor Huyn Yun Suk (zie ik persoonlijk weinig in) moeten pleiten, of Geoffrey Castillion.
Citaat: Kijk je kan allerlei sterke vooreelden aanhalen,
eerlijk gezegd mijn Ajax eigenkweek voorbeelden van Kieft, Van Basten, Bosman,Bergkamp, Kluivert vind ik heel wat overtuigender.
Leuk en aardig allemaal maar daarmee ondergraaf je mijn stelling niet dat je perse lang moet zijn om b.v. goed te kunnen koppen. Dat het een voordeel kan zijn heb ik nergens ontkend.
Citaat: Ronald de Boer begon ook als spits, maar mede doordat ie net een tikkie te klein was, rendeerde hij beter vanaf het middenveld.
Dat klopt, maar de grote overeenkomst tussen bovengaande namen was dat ze uit de jeugd kwamen. Ze waren dus Ajax geschoold. Maar zelfs al ben je Ajax geschoold dan nog wil het wel eens problemen geven (zie Ryan Babel). Het gaan namelijk om techniek en of je technisch en positioneel ook wat te brengen hebt. Bas Dost kan dat duidelijk niet, Dost gaat het ook niet redden bij Ajax simpelweg omdat het hem aan handelingssnelheid ontbreekt. Die jongen gaat op technisch vlak al regelmatig kopje onder bij Heerenveen. Daar waar zelfs jongens zoals Allback en Sibon nog hun meerwaarde hadden.
sincere1983
Citaat: Wat we ons wel moeten afvragen is of Dost echt een stuk beter is dan Castillion is of zal worden.
De centrale vraag is of je voor dezelfde prijs als die voor Dost over hebt betere spitsen kunt halen. Dat antwoord is overduidelijk ja, dus dan hoef je Dost niet eens in de plaatjes mee te nemen.
Citaat: Ik denk namelijk dat Castillion in potentie een betere spits is.
Wat mij betreft speelt Castillion nog 1 of 2 wedstrijdjes bij Jong-Ajax en gooit de Boer ook hem voor de leeuwen.
Castillion moet weer ritme en vorm krijgen, pas dan moet je hem voor de leeuwen gooien.
Citaat: de Boer is altijd heel erg gecharmeerd geweest van Castillion dus wat dat betreft zou dat kunnen.
Dost vond ik bij Heracles als een geschikte 9 voor Ajax overkomen en ik denk dat hij dat nog steeds kan zijn maar ik heb het vermoeden dat Castillion verder kan komen.
Dost heeft een fundamenteel gebrek aan techniek als handelingssnelheid. Daardoor is het zand in de motor bij Ajax met hem in de spits. Goed uiteindelijk kan hij het beter dan Siem De Jong maar over de hele komt hij tekort. Dat is verder voor Dost ook geen schande, die heeft nooit te boek gestaan als groot talent. Heeft nooit in de jeugd in vertegenwoordigende elftallen voor Nederland gezeten, pas bij Jong Oranje ingestroomd. Heeft zich opgewerkt van Emmen - Heracles - Heerenveen, maar dit is ook wel zijn limiet. Is pas doorgebroken door zijn 'werklust' en ' lengte' te gebruiken, met als bijkomend voordeel dat het hele spel van Heracles op hem afgesteld stond, en Dost dus kort op de 16 de ballen panklaar kreeg aangereikt. Een Ajaxspits moet meer kunnen, die moet bijvoorbeeld een actie hebben (iemand Dost ooit een actie zien maken en of twee man zonder geluk zien passeren?), kunnen kaatsen (Dost heeft een matige tot slechte aanname en ook one touch is bij hem ondermaats).
De Eik van de Dijk|
Citaat: Het kan natuurlijk zijn dat Bas Dost niet in de speelstijl van Heerenveen past. Die Elm is een hele andere spits, en Jans vind hem beter passen. Ik vind dat onbegrijpelijk, want deze Elm heeft volgens mij nog geen goal gemaakt. Dost heeft groot gelijk als hij weg wilt, je kan altijd beter bij Ajax pinchhitter zijn, dan bij Heerenveen(7e in de ED).
Op Jans selectiebeleid wil ik het niet gooien. Wat subtoptrainers doen zegt ook niet alles. Mario Mandzukic hield ooit de bank warm bij Lierse, Bryan Ruiz was onder George Leekens een consistente bankzitter bij AA Gent. En Jans houdt het grootste talent van zijn selectie (Djuricic) ook regelmatig op de bank.
Wat wel relevant is is wat Dost nu eigenlijk heeft laten zien? Hij heeft laten zien kopduels te kunnen winnen en binnen de 16 redelijk te kunnen afwerken o.a. door een redelijk schot.
Op andere vlakken: aanname (matig), handelingssnelheid (matig tot slecht), startsnelheid (slecht). Komt hij gewoon te kort. Betekent dat kaatsen en acties maken er niet in zitten. Dan ben je alleen nog maar geschikt als pinchhitter, dan blijft de vraag over of we een pinchhitter nodig hebben. Ik vind van niet, omdat het concept haaks staat op de principes die we bij Ajax nastreven (pinchhitter is terug naar het tijdperk Jol met lange halen snel thuis), en omdat de praktijk leert dat het principe van pinchhitter de laatste 20 jaar niet gewerkt heeft.
Pannie
Citaat: Dat is erg kort door de bocht! De ene bankzitter is de andere niet.
Eens.
Citaat: Kun je dan ook niet voetballen? Vorig seizoen bij Heracles waren er al genoeg enthousiast over Dost's kunnen.
Dat zegt an sich niet veel. Bij Heracles liep men ook weg met Sjrdan Lakic, die vind ik wel een stukje beter maar komt nog steeds te kort voor ons niveau. Net zoals er nu de Willie Overtoom mania is. In Tilburg liep men weg met Frank Demouge, die er hier evenveel inschoot dan Bas Dost bij Heracles. Gelukkig pleit hier nog niemand voor Demouge.
Citaat: Wat mij betreft heeft hij zeker potentie. Al is Dost misschien niet te typeren als een 'echte' Ajax spits.
Ok dat kan een mening zijn maar kleed die 'resultaten' en reputatie nu eens uit naar kwaliteiten. Wat heeft Dost wat hem zo bijzonder maakt? Welke kwaliteiten als Ajaxspits heeft hij dan een waarom gaat hij het maken?
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 14:42
|
|
@ Pushkin: Wat zijn jou reacties altijd prettig lezen haha!
Ik ben dit seizoen ook minder positief dan ik in de zomer was. Mede door de punten die je aanhaalt. Vandaar dat ik dus ook een naam als Castillion er in noem.
Dat ritme/vorm van Castillion lijkt hij heel snel weer te hebben opgepakt want van het weekend lagen er al weer 3 in (al heb ik de wedstrijd niet gezien).
Voor het bedrag wat je voor Dost zal neer moeten tellen (minimaal 3 miljoen) moet er inderdaad een (in potentie) betere 9 rondlopen.
Wie zou jij eigenlijk het liefst willen zien komen voor de 9? Of vind je dat we het moeten uitzingen met wat we hebben tot Castillion er klaar voor is (er vanuit gaande dat hij nog kan verlengen). Je gaf zelf namelijk aan dat Traoré waarschijnlijk teveel salaris zal willen.
|
JustFerro
Forum berichten: 499
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 15:39
|
|
Op het moment hebben we nog zowel Suarez als El Hamdaoui die prima als spits kunnen spelen. Zelfs als 1 van beide vertrekt hoeft er niet direct een vervanger te komen, want Castillion kan prima als backup dienen en Siem kan er ook spelen (al ben ik niet impressed).
Pas als zowel Suarez als Hamlap vertrekt moet er een nieuwe man komen. Want een half seizoen zonder een echte goalgetter spelen gaat ons opbreken. Ik ben dan wel voor Dost, maar hij mag niet te veel kosten. Is wel sterk en doelgericht, maar vind hem in het combinatiespel niet zo sterk en dat is wel belangrijk.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 15:41
|
|
Volgens mij willen mensen Dost alleen zien komen omdat hij lang is. Hij heeft namelijk verder geen enkel eigenschap dat hem goed genoeg voor Ajax maakt. Dost is een luie matige spits die helemaal niet veel doelpunten scoort of opzet. Nee, haal dan Castillion bij het eerste die is niet minder en veel talentvoller.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 15:51
|
|
@ Justferro: de Boer heeft al aangegeven dat hij Suarez én Hamdaoui niet als typische 9 ziet.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 15:56
|
|
Hoe bedoel je dat Sincere? De Boer heeft namelijk aangegeven met een bewegelijke spits te willen spelen en dat El Hamdaoui daar voor in aanmerking komt (in de toekomst).
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 16:05
|
|
Citaat: Hoe bedoel je dat Sincere? De Boer heeft namelijk aangegeven met een bewegelijke spits te willen spelen en dat El Hamdaoui daar voor in aanmerking komt (in de toekomst).
Ok..Dan is dat iets veranderd. de Boer had toch aangegeven dat El Hammie zich op de linksbuiten moest focussen?
Overigens heb je gelijk dat hij een Barcelona systeem wilt spelen met beweeglijke aanvallers.
Ik hoop eigenlijk ook dat Ebecilio in de basis blijft. Zou zonde zijn als die weer richting bank gaat.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 16:08
|
|
Citaat: Ok..Dan is dat iets veranderd. de Boer had toch aangegeven dat El Hammie zich op de linksbuiten moest focussen?
Nee.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 16:09
|
|
Citaat:
Wie zou jij eigenlijk het liefst willen zien komen voor de 9? Of vind je dat we het moeten uitzingen met wat we hebben tot Castillion er klaar voor is (er vanuit gaande dat hij nog kan verlengen). Je gaf zelf namelijk aan dat Traoré waarschijnlijk teveel salaris zal willen.
POST PUSHKIN van enkele dagen geleden:
Vooropgesteld de perfecte 4-3-3 spits, ready to use bestaat niet en loopt dus ook niet rond. Mario Mandzukic benaderde dat het meeste maar die is dus naar Wolfsburg waar Dzeko net vertrokken is.
Mogelijkheden:
Bogdan Stancu --> Boekarest: Ik heb hem hier ooit in 2008 al besproken. Redelijke 4-3-3 spits met als voordeel de tweebenigheid. Techniek is acceptabel voor Ajax. Begint in Roemenie meer te scoren en moet voor 5 miljoen wel haalbaar zijn. Zijn nadeel is zijn lengte (1m81).
Lacina Traore --> Cluj Heeft de lengte en fysiek mee, moet technisch nog wel het een en ander leren. Maar deze jongen heeft zich al redleijk ontwikkelt sinds zijn eerste jaren bij Cluj. Mensen vergeten vaak dat hij ook niet alle mogelijkheden heeft gehad zijn eerste jaren om alles tiptop aangeleerd te krijgen.
Jackson Martinez: Goede verhalen gehoord over deze Colombiaan, nog niet zien spelen alleen. Is tweebenig en past in 4-3-3. Is wel net naar een Mexiacaanse club vertrokken en die zijn kapitaalkrachtig.
Emmanuel Riviere --> Saint Etienne, technisch een goede spits alleen hetzelfde manco als Stancu.
Youssuf El Arabi --> Caen collega van El hamdaoui bij Marocco. Heeft wel wat weg van Chamakh.
En dan heb je nog de probleemkinderen zoals Arnautovic en Mbokani, die wel capaciteiten hebben maar mentaal niet helemaal goed in elkaar zitten.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 16:16
|
|
Is al deels een antwoord, maar nog niet wie hij nou daadwerkelijk het liefste ziet komen.
Toch bedankt uiteraard.
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 16:21
|
|
Citaat: Wat mij betreft heeft hij zeker potentie. Al is Dost misschien niet te typeren als een 'echte' Ajax spits.
Ok dat kan een mening zijn maar kleed die 'resultaten' en reputatie nu eens uit naar kwaliteiten. Wat heeft Dost wat hem zo bijzonder maakt? Welke kwaliteiten als Ajaxspits heeft hij dan een waarom gaat hij het maken?
Dost heeft een zeer goed gevoel voor positie voor de goal. Bij Emmen, Heracles en Heerenveen heeft hij heel wat doelpunten gemaakt na (goede) voorzetten van de flanken. Zijn postuur helpt daarbij ook mee. Krachtig aan de bal. Een goed aanspeelpunt en misschien/potentieel ook in de kaats. Technisch is hij wat houterig, er zit bijvoorbeeld geen elegantie in zijn aanname. (Ibrahimovic leek dit in zijn begin bij Ajax ook te hebben...dat is ook bijgetrokken. haha)
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 16:42
|
|
Citaat: Dost heeft een zeer goed gevoel voor positie voor de goal. Bij Emmen, Heracles en Heerenveen heeft hij heel wat doelpunten gemaakt na (goede) voorzetten van de flanken. Zijn postuur helpt daarbij ook mee. Krachtig aan de bal. Een goed aanspeelpunt en misschien/potentieel ook in de kaats. Technisch is hij wat houterig, er zit bijvoorbeeld geen elegantie in zijn aanname.
Deze twee punten spreken elkaar tegen. Iemand zal niet snel goed in de kaats zijn als zijn aanname niet goed is.
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 16:48
|
|
Ligt eraan hoe de bal komt. De ene situatie is de andere niet. Zo kan het een groot verschil zijn of een bal laag of hoog komt, of een bal in de diepte komt of je er zelf naar toe komt gelopen... Daarbij staat er ook dat het niet elegant is, wat vrij vertaald kan worden als houterig.
|
Lammert Albertus
Forum berichten: 279
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 19:04
|
|
@Puskin ,
heel gek, ik heb de laatste tijd zo ineens de neiging Frank de Boer ideeen en visies op spelers wat serieuzer te nemen dan mijn eigen.
Zelden heb ik dat gehad.
Als Babel vanaf zijn 17e een half seizoen spits had mogen blijven staan, was hij nu een geweldige spits geweest.
Nu lijkt ie me onderussen ook bepaald geen slechte.
Maar als FdB enthousiast wordt van Dost zal dat heus niet overwegend vanwege zijn lengte zijn.
Jij komt met Koevermans en Charisteas anzetten, maar bewogen die dan zo soepel als Dost, nee dus!!
Verbeek blijkt eens te meer een hele beste trainer, individueel als voor een hele groep.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 05:58
|
|
Citaat: Ajax en PSV vechten om spits Gudjohnsen
AMSTERDAM – Ajax en PSV hebben Eidur Gudjohnsen (32) op het oog als nieuwe spits voor de tweede helft van het seizoen. De voormalige aanvaller van onder meer Chelsea, Barcelona, Tottenham Hotspur en PSV, die nu in de Premier League bij Stoke City onder contract staat, is door zijn zaakwaarnemer op de hoogte gebracht van het feit dat beide Nederlandse clubs hem nog deze transferperiode willen binnenhalen.
Zijn contract loopt in de zomer af, maar het bestuur van Stoke wil hem nog niet transfervrij laten vertrekken. Over de ’exitclausule’ wordt nu door zijn zaakwaarnemer onderhandeld.
Gudjohnsen, die nog altijd international is voor IJsland, heeft het bij Stoke City niet naar zijn zin. Hij past met zijn stijl niet bij het opportunistische spel en het vechtvoetbal van Stoke. Een terugkeer naar de eredivisie ziet hij na zijn avonturen bij tal van Europese topclubs helemaal zitten.
PSV heeft als groot voordeel dat Gudjohnsen die club al kent. Hij speelde er van 1995 tot 1998 en verhuisde toen naar Engeland. In zijn Eindhovense periode speelde hij samen met Phillip Cocu, die nu in de technische staf van PSV zit en hem kan overtuigen voor de koploper van de eredivisie te kiezen.
De 1,85 meter lange Eidur Gudjohnsen kan op verschillende posities uit de voeten. Bij Chelsea speelde hij 126 duels, waarvan de meeste tijd als spits. Maar manager Jose Mourinho vond voor hem een rol als aanvallende middenvelder ook geschikt. Bij Barcelona liet trainer Pep Guardiola hem eveneens op verschillende plaatsen in de aanval spelen.
Gudjohnsen is een van de meest succesvolle spelers in de geschiedenis van IJsland. Hij won landstitels in Nederland, Engeland, Spanje en veroverde ook de Champions League met Barça. Hij maakte vele spectaculaire doelpunten. Zijn omhaal in de lucht tegen Leeds United in 2003 is nog altijd een van de meest sensationele doelpunten in Engeland.
Interessant is ook dat hij voor zijn volgende werkgever mogelijk twee talentvolle zonen meebrengt. Andri en Sveinn Gudjohnsen voetbalden de afgelopen jaren in de jeugdopleiding van Barcelona.
Telesport.nl
Citaat: ADI KOMT OP PROEF IN AMSTERDAM
AMSTERDAM – Als onderdeel van de zoektocht naar een kopsterke spits heeft Ajax de 20-jarige spits Fanendo Adi uitgenodigd voor een test. De 1.93 meter lange en 84 kilo zware Nigeriaan is topscorer van AS Trencin, de Slowaakse club die door ex-Ajacied Tscheu La Ling naar het model van Ajax is opgezet. Eind mei werd Adi al getest in de A1, toen nog gecoacht door Frank de Boer, tijdens het internationale jeugdtoernooi ’Copa Amsterdam’.
Telesport.nl
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 08:15
|
|
Ajax is dan toch wel druk bezig achter de schermen om een spits aan te trekken!! Die Adi heeft iemand daar meer informatie over ?
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 08:18
|
|
Citaat: Ajax is dan toch wel druk bezig achter de schermen om een spits aan te trekken!! Die Adi heeft iemand daar meer informatie over ?
Pushkin waarschijnlijk.
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 08:36
|
|
Citaat: Ajax is dan toch wel druk bezig achter de schermen om een spits aan te trekken!! Die Adi heeft iemand daar meer informatie over ?
Pushkin waarschijnlijk.
We wachten af.
|
Mars_R
Forum berichten: 58
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 08:59
|
|
Bas Dost lijkt erg graag weg te willen bij Heerenveen.
UPDATE HEERENVEN - Bas Dost heeft het helemaal gehad in het Abe Lenstra-stadion. De spits werd vorig jaar met veel bombarie gepresenteerd als spits voor de toekomst bij sc Heerenveen, maar heeft al maanden niet kunnen overtuigen. Dost komt domweg niet voor in de plannen van trainer Ron Jans en wil nu weg uit Friesland. Dat meldt De Telegraaf.
Volgens de krant hebben Dosts zaakwaarnemers Henk Nienhuis en Rob Jansen een gesprek gehad met de directie van sc Heerenveen. ,,We hebben gesproken, maar over de inhoud doe ik geen mededelingen,'' zegt Nienhuis tegen het dagblad.
Volgens voorzitter Robert Veenstra is te praten over een transfer. ,,Het is niet zo dat wij afscheid willen nemen van Bas,'' zegt hij in de Leeuwarder Courant.
,,Ik vind hem nog steeds een goede speler die veel kan scoren. Maar hij moet doen wat hij wil doen. Als hij op dit moment ongelukkig is bij Heerenveen, moet je hem niet koste wat kost willen houden. Een ongelukkige speler in je selectie werkt niet. Ik wil niet vooruitlopen op een vertrek, maar als hij weg wil, dan gunnen we hem zijn transfer. Maar let wel: elke speler heeft zijn prijs.''
Trainer Ron Jans heeft voor het uitduel met ADO Den Haag, morgenavond, opnieuw geen plek ingeruimd voor Dost.
20/01/11 16u53
www.ad.nl
Iemand enig idee wat zijn prijs dan moet zijn??
|
Mars_R
Forum berichten: 58
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 09:05
|
|
En vinden we Gudjohnsen een aanwinst?
AMSTERDAM - Ajax en PSV hopen zich deze maand te versterken met Eidur Gudjohnsen. De 32-jarige IJslander wil Stoke City na een half seizoen verlaten.
Volgens De Telegraaf is de zaakwaarnemer van Gudjohnsen deze week ingelicht over de interesse van de Nederlandse titelkandidaten.
Het contract van de spits loopt medio 2011 af en hoewel de aanvaller nauwelijks speelt (dit seizoen vijf competitieduels), wil Stoke hem niet transfervrij laten vertrekken.
FC Barcelona
Gudjohnsen stond tussen 1995 en 1998 onder contract bij PSV, maar brak pas door in dienst van Bolton Wanderers en later Chelsea. In 2006 stapte hij over naar FC Barcelona. Sinds 2009 verdedigde hij de kleuren van achtereenvolgens AS Monaco, Tottenham Hotspur en Stoke City.
Zowel Ajax als PSV zit in vergelijking met de eerste seizoenshelft een beetje krap als het gaat om het offensieve materiaal.
De Amsterdammers zagen eerder deze maand Ahmed Hossam, alias Mido, vertrekken, terwijl Ibrahim Afellay en Nordin Amrabat werden verkocht door de concurrent uit Eindhoven. PSV moet het bovendien maanden stellen zonder de geblesseerde Jonathan Reis.
www.nu.nl
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 09:14
|
|
Nee
|
10Oele
Forum berichten: 386
|
Geplaatst: Vr 21 jan 2011 09:53
|
|
Niet aan beginnen, dan wordt weer dezelfde fout gemaakt als met Mido, Ooijer, Tainio enz. Wat moeten wij met een bankzitter van Stoke City?
|