Auteur
|
Bericht
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 18 jan 2011 11:12
|
|
Ik hoop ook niet dat ze een deal van minder geld + Babel maken. Maar een matige voetballer, die niet echt uitblinkt op een specifieke positie.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 18 jan 2011 11:13
|
|
17.5 miljoen zelfs @ Peter
Ik kan de kwaliteiten van Babel op dit moment niet inschatten. Het is wel het grootste voorbeeld van een momentenvoetballer, en ik weet niet of je dat moet hebben in ons systeem. Heeft natuurlijk wel een aantal specifieke kwaliteiten zoals zijn snelheid en dreiging. Maarja, als hij komt gaat hij natuurlijk nog steeds boven de miljoen verdienen en dat lijkt me niet helemaal in het plaatje passen.
Als spits hoef ik hem sowieso niet te zien, daar is hij tactisch te dom voor en technisch te beperkt.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 18 jan 2011 11:25
|
|
Babel als diepe spits is al zo vaak mislukt, daarvoor moet je hem uberhaupt al niet halen. Als linkerspits zou hij wel in het huidige systeem passen en hij heeft bij Ajax (en vooral Oranje meen ik me te herrinneren) wel een sterke periode gekend. Toch vind ik het een te risicovolle aankoop, deze jongen gaat zijn topniveau nooit meer halen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 18 jan 2011 11:56
|
|
Citaat: Babel is een blind renpaard zonder overzicht en een belabberde techniek. Moet lekker bij een middenmootclubje in Engeland gaan ballen.
Ik weet nog goed dat ik niet meer bij kwam van het lachen toen Liverpool meer dan 15 miljoen voor hem betaalde. Beetje hetzelfde gevoel wat ik had toen Southampton Van Damme en Inter Vd Meyde haalde voor veel teveel geld.
Inderdaad. Prachtige transfers waren dat.
Babel is misschien sterker geworden fysiek, maar is nog steeds een beperkte speler en ondanks dat hij uit de jeugdopleiding komt helemaal geen typische AJAX speler.
Verder vind ik het ook een enorm domme jongen. Dat blijkt wel uit zijn twittergedrag. Zo mogelijk nog dommer dan VDW en iedereen weet wel hoe ik over hem denk.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 18 jan 2011 12:04
|
|
vd Wiel is toch het afgelopen jaar volwassener geworden Toby dat moet je kunnen toegeven.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 18 jan 2011 12:09
|
|
Op wat baseer je dat?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 18 jan 2011 13:15
|
|
Citaat: Op wat baseer je dat?
Minder domme uitlatingen in de media, komt voor mij volwassener over dan vorig jaar.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Di 18 jan 2011 13:56
|
|
Citaat: Als je eindelijk weer met vleugels gaat spelen die en voorzet moeten gaan geven wat moet je dan met een jongen als Kadlec van slecht 181cm, terwijl je sterke kopper Siem hebt en Mounir,
das bepaald onwijs en wederom weggegooid geld!
Gewoon geduld betrachten laat de nieuwe spits maar uit eigen jeugd komen, geduld en straks met het juiste JCmodel komen de Kieftjes Bosmannen Kluiverts vanzelf weer.
Nu een 19 jarige kopen met dat geringe gestalte demotiveert aankomende eigenkweek spitsen voor zeker 3,4 jaar.
Ophouden met kopen kopen kopen, leuk voor hier op de site maar niet goed voor Ajax!
Hoe vaak moet je je neus stoten, en er is al zo weinig geld!
Misschien af en toe eens een komma gebruiken, dat zou de leesbaarheid ten goede komen
|
Castel di Sangro
Forum berichten: 346
|
Geplaatst: Di 18 jan 2011 14:07
|
|
Om toch weer even op dat Babel verhaal terug te komen;
Hij heeft dan wel een matige techniek; maar wanneer we zowel Suarez als Mounir kwijtraken (waar intern waarschijnlijk veel meer over bekend is, dan dat ik weet), dan vind ik het geen slechte optie.. Maar dan wel in een koopconstructie, niet in puur verhuur.. Anders help je Liverpool nog dubbel, doordat zn transferwaarde ongetwijfeld weer zal stijgen..
Babel heeft natuurlijk ook zo zn voordelen: Hij kent het systeem, en is voor de Nederlandse competitie meer dan geschikt (in de zin, ik vind 'm niet minder dan bv Lens).. En in Europa komen we waarschijnlijk alleen nog sterkere tegenstanders tegen wanneer we doorstoten, waardoor zn snelheid een groot wapen wordt..
Nou wil ik hiermee niet zeggen dat ik sta te springen om Babel, maar om nou het seizoen af te maken met Ozbiliz/Zeegelaar/Ebecilio - De Jong - Sulejmani/Josefzoon.. Dan denk ik dat het kampioenschap erg ver weg ligt.. En een hoop willekeurige andere aankopen (van Kadlec tot Traore), zullen ook nog ff nodig hebben om te acclimatiseren..
|
RebuaH
|
Geplaatst: Di 18 jan 2011 17:51
|
|
Citaat: Lammarts, zoek eens even op hoe groot de door jou bewierookte Cruijff is...
ik twijfelde even of ik hier ueberhaupt wel op in zou moeten gaan..
Maar ik ga louter op Johan lengte in.
Johan was voor zijn generatie helemaal niet klein, wel licht.
In zijn generatie waren er geen lange spelers dan of zo... dat is toch geen argument Van Hanegem 1m86, Jan Jongbloed 1m91, Jan Van Beveren 1m88, ...
Volledige naam Hendrik Johannes Cruijff
Bijnaam ? El Salvador (De Verlosser)
? El Flaco (De Magere)
? Het orakel (van Betondorp)
Geboortedatum 25 april 1947
Geboorteplaats Amsterdam, Nederland
Lengte 178 cm
Gewicht 75 kg
http://nl.wikipedia.org/wiki/Johan_Cruijff
|
RebuaH
|
Geplaatst: Di 18 jan 2011 18:58
|
|
Citaat: Om toch weer even op dat Babel verhaal terug te komen;
Hij heeft dan wel een matige techniek; maar wanneer we zowel Suarez als Mounir kwijtraken (waar intern waarschijnlijk veel meer over bekend is, dan dat ik weet), dan vind ik het geen slechte optie.. Maar dan wel in een koopconstructie, niet in puur verhuur.. Anders help je Liverpool nog dubbel, doordat zn transferwaarde ongetwijfeld weer zal stijgen..
Babel heeft natuurlijk ook zo zn voordelen: Hij kent het systeem, en is voor de Nederlandse competitie meer dan geschikt (in de zin, ik vind 'm niet minder dan bv Lens).. En in Europa komen we waarschijnlijk alleen nog sterkere tegenstanders tegen wanneer we doorstoten, waardoor zn snelheid een groot wapen wordt..
Nou wil ik hiermee niet zeggen dat ik sta te springen om Babel, maar om nou het seizoen af te maken met Ozbiliz/Zeegelaar/Ebecilio - De Jong - Sulejmani/Josefzoon.. Dan denk ik dat het kampioenschap erg ver weg ligt.. En een hoop willekeurige andere aankopen (van Kadlec tot Traore), zullen ook nog even nodig hebben om te acclimatiseren..
Ik persoonlijk zou niet blij zijn met de komst van Babel om de hierboven al vaker aangehaalde redenen. Hij staat de ontwikkeling van talent in de weg als je hem als linksbuiten behoud, en als centrumspits schiet hij te kort. Hij is geen speler die een bal kan vasthouden, zijn techniek is vrij bepekt en hij staat nu niet bepaald bekend als een afmaker. Dan heb ik nog liever dat De Jong er staat mocht Mounir vertrekken. Ajax heeft aangegeven bij monde van FdB dat ze lijsten achter de hand hebben mochten er spelers vertrekken waarbij Frank de garantie heeft gekregen dat hij een deel van het transferbedrag mag herinvesteren in een nieuwe speler. Ik ga ervan uit dat hij eerst in de jeugd kijkt waar op dit moment geen Ajax1 waardige spits rondloopt, waardoor hij extern iemand zal moeten aantrekken. Ik denk dat FdB hierbij niet over één nacht ijs zou gaan. Hij heeft een zeer specifiek systeem voor ogen en zal dus ook een speler willen die deze rol kan invullen zoals hij dit wenst. Ik ben uiteraard wel benieuwd wie dat op de evt. shortlist staat voor de centrum spits positie. Echter iemand aantrekken in de winter transferperiode is moeilijker dan aan het einde van het seizoen... Ik hoop eigenlijk dus dat de selectie intact blijft tot op het einde van dit seizoen.
|
Lammert Albertus
Forum berichten: 279
|
Geplaatst: Di 18 jan 2011 21:21
|
|
In zijn generatie waren er geen lange spelers dan of zo... dat is toch geen argument Van Hanegem 1m86, Jan Jongbloed 1m91, Jan Van Beveren 1m88, ...
Volledige naam Hendrik Johannes Cruijff
Bijnaam ? El Salvador (De Verlosser)
? El Flaco (De Magere)
? Het orakel (van Betondorp)
Geboortedatum 25 april 1947
Geboorteplaats Amsterdam, Nederland
Lengte 178 cm
Gewicht 75 kg
http://nl.wikipedia.org/wiki/Johan_Cruijff
Jordy is stuk langer dan pa.
Tsja en Vander Sar en Stekel zijn 2 meter, en hun zoons worden weer 5 of meer centimeter langer.
ik ben 185 en op het VWO was ik van gemiddelde lengte,
mijn zoontje van 4,5 jr. is uitgerekend op 197.
Het gaat om het gemiddelde van een generatie luitjes,
JC was niet klein voor zijn generatie,
dat ik dat bedoel moge toch duidelijk zijn.
Cruijff is van 1947,
ik van 1964.
De nederlandse bevolking is de langste van de wereld en wordt elke generatie langer, alleen door de sterke toename in de afgelopen decennia van nieuwe medelanders uit gebieden waar de gemiddelde lengtes beduidend geringer zijn stagneert het landelijk gemiddelde het laatste jaar.
Maar Ajax in de tijd van Kieft ,Bosman, Van Basten, Rijkaard , Schip en Bergkamp, Kluivert, Vink waren ze van 183 tot 190.
Nou die heb ik in geen tijden bij Ajax gezien, dat is opmerkelijk,
dat zal ook met de nieuwe medelanders factor te maken hebben,
maar de kaaskoppies zijn ook allemaal behoorlijk onder het landelijk lengte gemiddelde.
Maar van Hanegem 186 had ik bepaald kleiner gedacht,idd. hij was ook een opvallend goede kopper, maar door zijn kromme gebogen loophouding oogde die dus stukken kleiner.
Maar 178 in de jaren 60 en zeventig staat voor 185 plus nu.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 03:16
|
|
Van mij mag je best denken dat de Nederlandse bevolking in anderhalve generatie ineens gemiddeld 8 cm gegroeid is. Ik vrees alleen wel dat wanneer je er dat soort redenaties op na houdt je ook nog in de kerstman gelooft.
Tot slot is het aangehaalde argument dat je perse lang moet zijn om 'fysieke duels' te winnen en te kunnen koppen een gotspe. De beste verdedigende kopper van de afgelopen 10 jaar was Thomas Vermaelen (1.81) die door de lucht altijd Vennegoor en co in zijn zak had. Een van onze beste aanvallende koppers was Wesley Sonck (1.76) die voor Racing Genk in de CL zelfs de lange verdedigers van Real en Roma versloeg met het hoofd. Een lange jongen als Zlatan Ibrahimovic scoorde echter nooit met zijn hoofd voor Ajax, dat heeft hij pas echt bij Inter geleerd. Hetzelfde geldt voor fysieke duels, genoeg lange spitsen die fysiek vrij weinig voorstellen. Charisteas en Koevermans zijn daar mooie voorbeelden van.
Lengte is een voordeel, maar minstens even belangrijk zijn sprongkracht, fysieke bouw, inzicht, timing, spierkracht.
Om op Vaclav Kadlec terug te komen, hij timed goed. Kopballen die ik van hem gezien heb zijn meestal wel voldoende geplaatst (ook voor koppen heb je techniek nodig). Of Kadlec meteen een daverend succes zou worden bij Ajax weet ik niet. Het is een technische slimme speler met inzicht en een goede aanname. Hij heeft wel dat flegmatieke maar toch gepolijste spel wat Eriksen ook heeft, dit is geen botte bijl en hard werken. Toch heb ik mijn twijfels, zeker wanneer de druk erbij komt kijken en men verwacht dat hij van onze grote namen in de selectie gaat opvolgen.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 08:16
|
|
Mee eens Push..
Haha mooi hoe de telegraaf Dost aan Ajax probeert te linken.
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 08:45
|
|
Dost naar Ajax?
Ik zeg ja! Ik ben erg gecharmeerd van deze speler en het lijkt mij sowieso een beter optie dan de Jong in de spits. Hij doet het niet verkeerd, maar ik denk dat Dost als natuurlijke spits zijn kansen beter zal afmaken en zich beter voor het doel neerzet dan Siem. Plus Dost lijkt mij wel een 'kapstok' spits. Het is ook nog eens een getalenteerde speler.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 09:53
|
|
Dost, als je daar uberhaupt geld voor gaat betalen dan noem ik het wanbeleid. Overigens niet alleen De Telegraaf maakt er melding van maar ook het Dagblad van het Noorden.
Citaat: Ik zeg ja! Ik ben erg gecharmeerd van deze speler en het lijkt mij sowieso een beter optie dan de Jong in de spits. Hij doet het niet verkeerd, maar ik denk dat Dost als natuurlijke spits zijn kansen beter zal afmaken en zich beter voor het doel neerzet dan Siem. Plus Dost lijkt mij wel een 'kapstok' spits. Het is ook nog eens een getalenteerde speler.
Gerald Sibon hebben we ooit bij Ajax gehad en die voldeed niet, benoem mij de punten waar Bas Dost beter in is dan Gerald Sibon.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 10:13
|
|
Dost is serieus een overschatte speler moet hem er niet bij hebben.
|
RebuaH
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 10:30
|
|
Citaat: Gerald Sibon hebben we ooit bij Ajax gehad en die voldeed niet, benoem mij de punten waar Bas Dost beter in is dan Gerald Sibon.
Inderdaad, je slaat de nagel op zijn kop Push!
|
Lammert Albertus
Forum berichten: 279
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 11:00
|
|
Pushkin ,
het was een relativerend weerwoord op eerdere post over dat JC slechts 178 is.
Dat onsaller JC ook maar wat klein was.
Beste Puskin, ga voor de grap eens je eigen familieboom bijlangs,
ik denk zo maar dat je vader langer is dan je opa, jij langer dan je vader en je evt. zoon weer langer is of wordt dan jij?
Nou jij beste Kerstman!
Dost heeft lengte dat zal 1 van de redenen zijn voor FdB enthousiasme voor deze speler, hij heeft wat elegants als Altobelli, Van Basten en Pavlo...sjenko,
lekker lange intelligente technisch vaardige soepel bewegende spitsen.
De Russen hadden ten tijde van EK88 ook zo een type, wiens naam me ontschoten is.
Kijk je kan allerlei sterke vooreelden aanhalen,
eerlijk gezegd mijn Ajax eigenkweek voorbeelden van Kieft, Van Basten, Bosman,Bergkamp, Kluivert vind ik heel wat overtuigender.
Ronald de Boer begon ook als spits, maar mede doordat ie net een tikkie te klein was, rendeerde hij beter vanaf het middenveld.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 11:19
|
|
Wat we ons wel moeten afvragen is of Dost echt een stuk beter is dan Castillion is of zal worden.
Ik denk namelijk dat Castillion in potentie een betere spits is.
Wat mij betreft speelt Castillion nog 1 of 2 wedstrijdjes bij Jong-Ajax en gooit de Boer ook hem voor de leeuwen.
de Boer is altijd heel erg gecharmeerd geweest van Castillion dus wat dat betreft zou dat kunnen.
Dost vond ik bij Heracles als een geschikte 9 voor Ajax overkomen en ik denk dat hij dat nog steeds kan zijn maar ik heb het vermoeden dat Castillion verder kan komen.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 11:23
|
|
Veel ophef om niets. Laat Dost eerst eens een basisplaats bij SC Heerenveen afdwingen. Een bankzitter moet Ajax sterker maken?
|
Riejuh
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 11:27
|
|
Citaat: Veel ophef om niets. Laat Dost eerst eens een basisplaats bij SC Heerenveen afdwingen. Een bankzitter moet Ajax sterker maken?
Mee eens, staat er ook niet voor niets naast bij Heerenveen..
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 11:36
|
|
Het kan natuurlijk zijn dat Bas Dost niet in de speelstijl van Heerenveen past. Die Elm is een hele andere spits, en Jans vind hem beter passen. Ik vind dat onbegrijpelijk, want deze Elm heeft volgens mij nog geen goal gemaakt. Dost heeft groot gelijk als hij weg wilt, je kan altijd beter bij Ajax pinchhitter zijn, dan bij Heerenveen(7e in de ED).
Ik was tijdens de zomer al overtuigd van de kaatstende en scorende kwaliteiten. Hij is fysiek sterk, technisch zeer voldoende voor zijn lengte en nog zeer jong. Daarbij is hij door de situatie bij Heerenveen niet heel prijzig, kan me namelijk niet voorstellen dat Heerenveen meer dan die 3 Miljoen gaat vragen.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 11:37
|
|
Inderdaad. Een bankzitter van Heerenveen? Doe even normaal joh. Komt tekort voor Ajax en is zeker niet het aanspeelpunt wat De Boer zoekt. Dost is gewoon een pure afmaker.
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Do 20 jan 2011 11:58
|
|
Dat is erg kort door de bocht! De ene bankzitter is de andere niet. Kun je dan ook niet voetballen? Vorig seizoen bij Heracles waren er al genoeg enthousiast over Dost's kunnen. Wat mij betreft heeft hij zeker potentie. Al is Dost misschien niet te typeren als een 'echte' Ajax spits.
|