Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Mogelijke aanwinsten
Maker: LucasBekeken: 525575
Status: InactiefBerichten: 9008
+ Nieuw bericht <<<   <   307  |  308  |  309  |  310  |  311  |  312  |  313  |  314  |  315   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 20:49
NielsAfca

Citaat:
Oftewel, een complete spits? Die zijn er alleen wel erg weinig.

Ik heb eerder al gezegd dat een absoluut complete spits zeer moeilijk te vinden is. Je geeft altijd weer ergens op toe. Neem Zlatan Ibrahimovic, kon voor geen meter koppen in zijn Ajaxperiode, dat was een manco want dan ben je als ploeg minder gevaarlijk als er hoge voorzetten komen vanaf de vleugels. Ibrahimovic had voldoende andere kwaliteiten waardoor hij toch als Ajaxspits kon functioneren, maar zelfs Zlatan had dus voldoende beperkingen.

Citaat:
Ik zette met opzet het woordje 'statische' voor 'kapstokspits', want ik krijg het gevoel dat veel hier op het forum zo'n type speler het liefste zien.

Dan zit je er in mijn geval aardig naast. Ik heb altijd geageerd tegen de komst van bv. Dost. Volgens mij lopen hier ook twee discussies door elkaar. Het gebeurt regelmatig dat mensen pleiten voor een pinchhitter, een fysieke spits die op oncoventionele manier de stellingen kan openbreken. Met name vanwege zijn fysiek. Dat concept wordt dan vaak naar voren gehaald en is met name geliefd bij diegenen die zich ergeren aan jonge spelers die het fysiek afleggen tegen fysiek sterke ploegen. Zo'n pinchhitter heeft echter nooit gewerkt bij Ajax, een pinchhitter bedien je voornamelijk door kick en rush voetbal en is nuttig bij standaardmomenten (vrije trappen, corners) in de laatste fase van een wedstrijd. Ajax moet het alleen van verzorgd veldspel hebben en dat geef je zo bijna automatisch op als je met een pinchhitetr speelt. In het verleden is het uiteraard wel geprobeerd met Van Loen. Men zag Gabrich als zo'n spits (eentje die nooit omviel volgens Van Gaal) en recente voorbeelden zijn Urzaiz. Het werkt niet, en ik vind pinchhitters nutteloos.

Terug naar de kapstok, jij haalt het woordje statisch erbij. Dat is een kapstokspits juist niet. Heel soms kan het wanneer die spits positioneel intelligent genoeg is en zijn gebrek ook met scorend vermogen compenseert. Marko Pantelic was daar een mooi voorbeeld van.

Citaat:
Een sterke beer met maar weinig individuele kwaliteiten, waarvan het niet uitmaakt wat hij doet en kan zolang hij het balletje maar geeft aan een speler die wel een wedstrijd kan beslissen. Het type waterdrager dus, waar velen geen fan van zijn. Frank de Boer wil richting de speelwijze van Barcelona gaan, een systeem waar eigenlijk helemaal geen spits speelt. Ik denk dat die tactiek toch wel de toekomst heeft.

Eto'o, Villa?

Eigenlijk is het heel simpel wat Ajaxspitsen, ze kunnen nog best slagen als het ze aan bepaalde eigenschappen ontbreekt (zie het koppen van Ibrahimovic) maar er zijn een aantal waaraan het (naast mentaliteit en wedstrijdinstelling) ze niet mag ontbreken.

1. Het moet een spits zijn die in 4-3-3 uit de voeten kan als 'eenzame' centrumspits. [daarmee vallen dus namen zoals Kezman, Machlas, Sonck en andere 4-4-2'ers af">
2. Het moet een spits zijn die de bal kan vasthouden en daardoor is een goede aanname wel vereist. [daarmee vallen dus bijvoorbeeld Babel, Rosenberg, Cvitanich">
3. Het moet een spits zijn die ook kan kaatsen en combineren met zowel middenveld als vleugelaanvallers, waarvoor dus ook overzicht vereist is. [Daarmee valt bijvoorbeeld Siem De Jong wegens zijn beperkte handelingssnelheid">
4. Je hebt een spits nodig die daarnaast zich fysiek niet helemaal laat overbluffen en zelf ook verdedigers kan passeren met een actie. [Daarmee valt bijvoorbeeld Ricky Van Wolfswinkel af als optie">.

Als je die kenmerken hebt dan heb je al bijna een Ajaxspits, Petterson had bijvoorbeeld niet een gigantisch scorend vermogen maar doordat hij aan bovenstaande voldeed was hij nuttig voor het elftal en konden andere spelers ook scoren.

Nu kun je nog allerlei kenmerken toevoegen zoals, goed koppen en prima afwerken. Dan kom je bij ubercomplete spelers zoals Kluivert in zijn goede jaren uit.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 20:54
Citaat:
Let wel: De Boer koos voor De Jong in plaats van El Hamdaoui in een elftal dat voor geen meter kon opbouwen en waarin dus regelmatig voor de lange bal gekozen moest kunnen worden.

De Boer zei zelf dat hij de lange bal wilde uitbannen en spelers erop bestrafte. Daarnaast zei De Boer over Mido ten aanzien van de supportersvereniging ook nog dit: Frank de Boer weten dat Mido absoluut niet bang hoeft te zijn dat hij geen kansen meer krijgt. Hij voorziet voor hem zelfs een basisplaats. "Ik neem Mido graag op in mijn basiself, maar dan moet hij wel fit zijn en negentig minuten kunnen spelen. Dat kan hij op dit moment nog niet, maar hij wordt steeds fitter en werkt hard."

Nogmaals het is allemaal politiek...
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 21:29
Citaat:
De Boer zei zelf dat hij de lange bal wilde uitbannen en spelers erop bestrafte. Daarnaast zei De Boer over Mido ten aanzien van de supportersvereniging ook nog dit: Frank de Boer weten dat Mido absoluut niet bang hoeft te zijn dat hij geen kansen meer krijgt. Hij voorziet voor hem zelfs een basisplaats. "Ik neem Mido graag op in mijn basiself, maar dan moet hij wel fit zijn en negentig minuten kunnen spelen. Dat kan hij op dit moment nog niet, maar hij wordt steeds fitter en werkt hard."

Nogmaals het is allemaal politiek...

De Boer wilde de lange bal uitbannen, ja. Dat betekent niet dat dat na één trainingspartijtje ook meteen lukt.

Over Mido heb ik het niet, dus ik weet niet waar dat op slaat.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 21:33
Tsja, blijft dus moeilijk om een echt goede spits voor Ajax te vinden. Van Wolfswinkel leek mij trouwens ook pas een optie wanneer El Hamdaoui zou vertrekken, aangezien ik in Suarez sowieso geen centrumspits zie.

Wat ik bedoelde met dat Barcelona eigenlijk zonder spits speelt was dat ze zonder een speler in de punt spelen. Niemand heeft voorin een vaste positie, ze wisselen de hele wedstrijd lang en nemen elkaars positie over (Villa speelt daarnaast vooral als daar binnen trekkende linksbuiten). Dat is bij Ajax nu natuurlijk bijna onmogelijk om erin te krijgen, maar Frank de Boer gaf aan dat hij daar wel naar toe wil werken.

Zolang deze spelersgroep bij elkaar blijft zou ik het toch proberen met Suarez, El Hamdaoui en Sulejmani. Zolang ze de gewenste tactiek maar goed invullen, ben ik ervan overtuigd dat El Hamdaoui in dit systeem kan overtuigen. In de lucht blijft El Hamdaoui simpelweg zwak, maar in dit systeem zullen er toch slechts sporadisch hoge ballen van de flank komen. Mounir's aanname is een dikke voldoende, zelfs met links heb ik ballen goed aan zien nemen. Ook heeft hij laten zien dat hij in de combinatie goed is en daartoe ook best bereid is, alleen was het elftal onder Jol los zand. Het is alleen de komende weken afwachten hoe de soaps rondom Suarez en El Hamdaoui gaan aflopen.
Lammert Albertus

Forum berichten: 279
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 22:12
Als je eindelijk weer met vleugels gaat spelen die en voorzet moeten gaan geven wat moet je dan met een jongen als Kadlec van slecht 181cm, terwijl je sterke kopper Siem hebt en Mounir,
das bepaald onwijs en wederom weggegooid geld!
Gewoon geduld betrachten laat de nieuwe spits maar uit eigen jeugd komen, geduld en straks met het juiste JCmodel komen de Kieftjes Bosmannen Kluiverts vanzelf weer.
Nu een 19 jarige kopen met dat geringe gestalte demotiveert aankomende eigenkweek spitsen voor zeker 3,4 jaar.
Ophouden met kopen kopen kopen, leuk voor hier op de site maar niet goed voor Ajax!
Hoe vaak moet je je neus stoten, en er is al zo weinig geld!
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 22:19
Citaat:
Als je eindelijk weer met vleugels gaat spelen die en voorzet moeten gaan geven wat moet je dan met een jongen als Kadlec van slecht 181cm, terwijl je sterke kopper Siem hebt en Mounir,

En als je 1.81 bent kun je opeens niet koppen? Hoe groot is Siem de Jong eigenlijk?

Citaat:
Gewoon geduld betrachten laat de nieuwe spits maar uit eigen jeugd komen, geduld en straks met het juiste JCmodel komen de Kieftjes Bosmannen Kluiverts vanzelf weer.

Dat wordt lang wachten, want in de huidige A-jeugd en B-jeugd zie ik hem niet. Dan praat je over minimaal 5 jaar wachten. Ajax heeft behoefte aan een kwalitatief goede spits op de korte termijn mocht El Hamdaoui en/of Suarez vertrekken.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 22:27
Lammarts, zoek eens even op hoe groot de door jou bewierookte Cruijff is...
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 22:48
@Lammert
De lange Ibrahimovic kon ook niet koppen maar ik snap je standpunt. Ik snap alleen niet waarom je dan zegt we hebben Mounir ook nog. Heb jij Mounir weleens een kopgoal zien maken? Kadlec is nog vrij jong, zo'n jongen valt vast nog te vormen en als het een potentiële topper is die je voor weinig geld kunt wegkapen, kun je dat altijd proberen.

Er moet altijd ruimte zijn voor jonge spelers die potentieel tot de buitencategorie behoren, zoals bijvoorbeeld Trabelsi, Maxwell en Ibrahimovic in het verleden. Als Kadlec in die categorie valt mogen ze hem halen, maar indien het de nieuwe Cvitanich is dan heb ik liever dat Kadlec in Tsjechië blijft.
svvenn

Forum berichten: 563
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 22:56
Citaat:
@Lammert
De lange Ibrahimovic kon ook niet koppen maar ik snap je standpunt. Ik snap alleen niet waarom je dan zegt we hebben Mounir ook nog. Heb jij Mounir weleens een kopgoal zien maken? Kadlec is nog vrij jong, zo'n jongen valt vast nog te vormen en als het een potentiële topper is die je voor weinig geld kunt wegkapen, kun je dat altijd proberen.

Er moet altijd ruimte zijn voor jonge spelers die potentieel tot de buitencategorie behoren, zoals bijvoorbeeld Trabelsi, Maxwell en Ibrahimovic in het verleden. Als Kadlec in die categorie valt mogen ze hem halen, maar indien het de nieuwe Cvitanich is dan heb ik liever dat Kadlec in Tsjechië blijft.
Dachten ze van Cvitanich niet ook dat dit een potentiele topper zou worden?
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Ma 17 jan 2011 22:58
Citaat:
@Lammert

Dachten ze van Cvitanich niet ook dat dit een potentiele topper zou worden?

Nee, die gozer was al 24 toen hij bij Ajax kwam.
D_skilled

Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Di 18 jan 2011 00:38
Ik plaats het hier ook even:

Even op AN gezocht, KMRC zegt het volgende:

Citaat:
19,5 miljoen € afgewezen. Ajax wil 25.

Zelf heb ik nog niets concreets gehoord over nieuw aan te trekken spelers. Er liggen wel enkele scoutingrapporten klaar van jonge talenten.

Ben benieuwd naar wat Tottenham biedt. Naast cash zouden ze ook een halfjaar lang een speler betrekken in de deal waarbij Tottenham het salaris betaalt.

Ben benieuwd over welke jonge talenten het gaat. Eindelijk lijkt het kwartje te zijn gevallen en volgen ze het beleidsplan.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 1294
Geplaatst: Di 18 jan 2011 00:45
Hoop dat Traore erop staat!
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Di 18 jan 2011 00:47
Ik ben benieuwd D-Skilled.
Weet jij wie daar in de jeugd rondloopt wie aantrekkelijk zou zijn voor ons?
Castel di Sangro

Forum berichten: 346
Geplaatst: Di 18 jan 2011 00:49
Ik denk eerder overbodige eerste elftal spelers, als Giovanni of bv Bent..
D_skilled

Geplaatst: Di 18 jan 2011 00:52
Citaat:
Ik ben benieuwd D-Skilled.
Weet jij wie daar in de jeugd rondloopt wie aantrekkelijk zou zijn voor ons?

Van Tottenham Hotspur? Niemand. Zit weer niet zoveel verschil tussen Tottenham Hotspur en Ajax.

Citaat:

Bent zit al lang niet meer bij Tottenham Hotspur. Je loopt een beetje achter. Zit nu bij Sunderland. Dos Santos bij Galatasaray als ik het goed heb.
Leonel

Geplaatst: Di 18 jan 2011 00:57
Citaat:

Ja, denk het ook eigenlijk. Las het een beetje verkeerd.
Misschien een ruil van spits? Pavlenko of Crouch.

Mocht Suarez tussen deze twee clubs kiezen dan hoop ik dat hij Tottenham kiest. Club in opkomst (mooie club ook), in Londen en kans op CL.
D_skilled

Geplaatst: Di 18 jan 2011 00:59
Crouch en Defou spelen al hun hele carriere in Engeland. Die kunnen nog altijd bij een ander club onder dak vinden. Ook Pavlychenko vind ik hooguit suptop. Ik ben van alle drie de spitsen niet kapot. Gewoon dokken zonder constructies, anders pleitte.
Castel di Sangro

Forum berichten: 346
Geplaatst: Di 18 jan 2011 01:01
Citaat:

Citaat:

Bent zit al lang niet meer bij Tottenham Hotspur. Je loopt een beetje achter. Zit nu bij Sunderland. Dos Santos bij Galatasaray als ik het goed heb.

Ik klikte op de VI-site ff op de selectie.. Daar stonden ze nog tussen.. Maar idd, ik ben geen Tottenham kenner, maar het ging dan ook om het idee.. :)
Leonel

Geplaatst: Di 18 jan 2011 01:04
Citaat:
Crouch en Defou spelen al hun hele carriere in Engeland. Die kunnen nog altijd bij een ander club onder dak vinden. Ook Pavlychenko vind ik hooguit suptop. Ik ben van alle drie de spitsen niet kapot. Gewoon dokken zonder constructies, anders pleitte.

Oh, dat zeker.
Bart

Forum berichten: 4810
Geplaatst: Di 18 jan 2011 05:57
Citaat:
BABEL LONKT NAAR AJAX
• Een acrobatisch hoogstandje van Ryan Babel gedurende zijn eerste periode bij Ajax. De aanvaller heeft zijn hoop gevestigd op een rentree in Amsterdam. „Een Liverpool-transfer van Suarez kan de deur voor mij openen”, beseft Babel. FOTO: ROB DE JONG

LIVERPOOL – Ryan Babel (24) hoopt in de transfer van Ajacied Luis Suarez naar Liverpool te worden betrokken. De Nederlander in dienst van de Reds komt nauwelijks in de plannen van de nieuwe trainer Kenny Dalglish voor, staat in de belangstelling van diverse (Duitse en Engelse) clubs, maar zou het liefst een half jaar op huurbasis terugkeren naar Ajax.

„De Liverpool-transfer van Suarez kan voor mij de deur naar Ajax openen”, zegt de Amsterdammer. „Als Liverpool en Ajax – al dan niet in combinatie met Luis – een akkoord over me bereiken, kom ik er met de club zeker uit. Om aan spelen toe te komen, ben ik bereid met veel minder salaris genoegen te nemen.”

Liverpool voerde gisteren koortsachtig overleg om de transfer van Luis Suarez te concretiseren. Daarbij is er volop contact met de zaakwaarnemer van Suarez, Pere Guardiola, en de leiding van Ajax. De Amerikaanse eigenaar George W. Henry, heeft aan manager Kenny Dalglish te kennen gegeven dat er geld wordt vrijgemaakt voor aankopen. Maar de club moet ook zijn financiële huishouding op orde houden. Daarbij hoort geen aankoop van 25 miljoen euro. Bovendien wordt Suarez in de verste verte niet op die waarde geschat.

Ryan Babel, die gisteren een boete van 10.000 pond kreeg voor zijn twitteractie tegen arbiter Webb, volgt de ontwikkelingen op de voet.„Voor een speler van mijn leeftijd is het belangrijk om weer elke week in actie te komen”, zegt de 40-voudige international. Een legertje Engelse en Duitse clubs, waarvan Birmingham City en TSG Hoffenheim de meest concrete waren, wilde Babel van Liverpool kopen, maar de aanvaller zelf ziet dat nog niet zitten. „Ik ben geen voorstander van een definitieve transfer in de winter-window, omdat je door de korte voorbereidingstijd dan geen gelegenheid krijgt om automatismen met je ploeggenoten op te bouwen.”

Dat probleem geldt bij Ajax niet. „Ik ken de club, ik ken de speelstijl en heb met een aantal jongens samengespeeld in Amsterdam of Oranje. Ik hoop Ajax een half jaar vooruit te kunnen helpen en andersom”, aldus de ex-Ajacied. Wellicht kan Ajax daarnaast een optie tot koop bedingen.

Bij een vertrek van Suarez heeft Ajax – mede door de sluimerende interesse voor en lichte blessures van Mounir El Hamdaoui en Dario Cvitanich – behoefte aan aanvallers. Babel kan op de flanken en in de spits uit de voeten. Frank de Boer werkte reeds met het ’kind van Ajax’ samen bij het Nederlands elftal.

Telesport.nl
Lammert Albertus

Forum berichten: 279
Geplaatst: Di 18 jan 2011 08:29
Citaat:
Lammarts, zoek eens even op hoe groot de door jou bewierookte Cruijff is...

ik twijfelde even of ik hier ueberhaupt wel op in zou moeten gaan..

Maar ik ga louter op Johan lengte in.
Johan was voor zijn generatie helemaal niet klein, wel licht.
Tomza2

Forum berichten: 476
Geplaatst: Di 18 jan 2011 08:35
Citaat:

Bent zit inderdaad al 2 jaar bij Sunderland en doet het daar uitstekend. Alleen Giovani Dos Santos speelt alweer bij Tottenham, hij was vanaf vorige winterstop uitgeleend aan Galatasaray, maar die hebben hem niet overgenomen. Hij is nu trouwens wel geblesseerd.
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Di 18 jan 2011 09:37
Liverpool heeft interesse in Suarez, Babel roept nu dat hij wel wat ziet in een overgang naar Ajax. 1+1 = 2?

Een ruil van 20 miljoen + Babel voor Suarez zou misschien wel tot de mogelijkheden behoren, maar moeten we dit willen? Is Babel eigenlijk wel goed genoeg voor Ajax? Hij zou wel de ontwikkeling van Ebicilio in de weg staan. Hoe kijken jullie daar tegenaan.
Tomza2

Forum berichten: 476
Geplaatst: Di 18 jan 2011 09:41
Citaat:
Liverpool heeft interesse in Suarez, Babel roept nu dat hij wel wat ziet in een overgang naar Ajax. 1+1 = 2?

Een ruil van 20 miljoen + Babel voor Suarez zou misschien wel tot de mogelijkheden behoren, maar moeten we dit willen? Is Babel eigenlijk wel goed genoeg voor Ajax? Hij zou wel de ontwikkeling van Ebicilio in de weg staan. Hoe kijken jullie daar tegenaan.

Babel wordt dan gehaald als spits ga ik van uit. En nee we gaan er niet op vooruit volgens mij.
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Di 18 jan 2011 11:06
Babel is een blind renpaard zonder overzicht en een belabberde techniek. Moet lekker bij een middenmootclubje in Engeland gaan ballen.

Ik weet nog goed dat ik niet meer bij kwam van het lachen toen Liverpool meer dan 15 miljoen voor hem betaalde. Beetje hetzelfde gevoel wat ik had toen Southampton Van Damme en Inter Vd Meyde haalde voor veel teveel geld.
+ Nieuw bericht <<<   <   307  |  308  |  309  |  310  |  311  |  312  |  313  |  314  |  315   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.379.526 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken: