Auteur
|
Bericht
|
Spelverdelert
Forum berichten: 22
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 16:01
|
|
Citaat: Ik zou graag zien dat Ajax Zohore van Kopenhagen naar Amsterdam zou halen. Ik weet dat hij waarschijnlijk relatief duur zal zijn voor een 16 jarige maar hij is echt een enorm talent. Technisch heeft hij zich enorm goed ontwikkeld en dat gekoppeld aan zijn lengte en fysiek maakt hem een complete centrumspits. Laat Eriksen en Boilesen maar een goed woordje doen voor Ajax, ik weet zeker dat Zohore Ajax als stap vooruit zal zien ook al doet Kopenhagen het dit seizoen goed in de Champions League.
Ook tegen Zanka van Kopenhagen zou geen nee zeggen al vind ik dat Ajax met Alderweireld en Van Rhijn al twee talentvolle rechtsbenige centrale verdedigers in huis heeft.
Kenneth Zohore, 16 jaar, Fc Kopenhagen.
"Beer van een spits, 96 kilo. Erg sterk, linksbenig, kan met de rug naar de goal spelen. Typisch aanspeelpunt, goede balcontrole, gevaarlijk door de lucht. Zeer balvast."
Kan wel uit de voeten als een typische Ajax-spits, zeker in de gaten houden. Minder gehyped dan bijvoorbeeld een Lukaku of Lacina Traore, maar zeker net zo talentvol.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 16:05
|
|
En zeker net zo groot, 96 kilo op zijn zestiende ?!
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 16:05
|
|
Daarbij passen Denen zich vaak makkelijk aan en zal die mede door de aanwezigheid van Eriksen en Boilesen zich vast snel thuis voelen. Zohore zal in de toekomst echt een topspits worden en Ajax moet nu toeslaan want als het niet al te laat is zal het dat snel wel zijn.
|
Spelverdelert
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 16:15
|
|
Citaat: En zeker net zo groot, 96 kilo op zijn zestiende ?!
Lijkt wel op een jonge Mido (uiterlijk) :)
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 16:16
|
|
Als deze jongen beter is dan de spitsen die we nu hebben vlak tegen het eerste aan (en ik heb sterk het vermoeden dat dat zo is), moeten ze zeker proberen deze jongen te strikken. Over 2-3 jaar hebben we dan een Deense as.
|
Spelverdelert
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 16:23
|
|
Citaat: Als deze jongen beter is dan de spitsen die we nu hebben vlak tegen het eerste aan (en ik heb sterk het vermoeden dat dat zo is), moeten ze zeker proberen deze jongen te strikken. Over 2-3 jaar hebben we dan een Deense as.
We hebben, denk ik, 3 spitsen die dicht tegen het eerste aan zitten. Dat zijn Suk, Bodul en Castillion. Van deze drie verwacht ik het meest van Castillion. Suk is toch te beperkt qua techniek en balcontrole. Hij moet het vooral hebben van zijn lengte, werklust en loopvermogen. Bodul is een type Arnautovic, lang, technisch versierd en een echte artiest, maar hij mist wat handelingssnelheid en hij heeft niet het dodelijke instinct van een topscorer (wat ze bij Ajax verwachten van een spits.) Castillion is wel in alles een echte Ajax-spits, de vraag is hoe hij zich ontwikkelt. Zohore zou prima met Castillion kunnen concurreren, daarbij is hij 2 jaar jonger en fysiek al meer volwassen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 16:31
|
|
Ik ben met je eens dat de enige van de 3 spitsen die je noemt wie een kans maakt om het eerste te halen, Castillion moet heten. Ik moet alleen bekennen dat ik hem niet vaak heb zien spelen, vorig jaar lang geblesseerd geweest en dit jaar heb ik wegen mijn baan aan de andere kant van het land helaas (nagenoeg) geen tijd om op de toekomst rond te kijken. Hoe kijken de kenners aan tegen de toekomst van Castillion?
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 16:33
|
|
Is zeker weer zo eentje met een vals paspoort! haha Wat een beer van een gozer. Best een bulletje.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 16:34
|
|
Citaat: Bas dost is gewoon een type Huntelaar. kijk naar zijn gemiddelde dit seizoen. Ajax moet inkopen op goals want met Suarez en Mounir die ik allebei deze zomer nog wel zie vertrekken leveren we 50-60 goals per seizoen in..
Helaas, geen enkele vorm van argumentatie. Ik probeer het nog één keer: Waar baseer je op dat Ajax weer moet zoeken naar een type Huntelaar? Vond jij Ajax dan zo goed renderen met een pure afmaker in de spits? Ik betwist overigens sowieso je opmerking dat Bost een type Huntelaar is, maar dat terzijde.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 16:38
|
|
Nogmaals, Dost zit niet voor niets op de bank bij Heerenveen. Jans heeft al eens aangegeven dat hij op bepaalde specifieke punten nog tekort komt en dat is volgens mij voornamelijk een mentale kwestie. Iedereen weet dat hij talent heeft, dat is geen nieuws meer.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 16:39
|
|
Citaat: Is zeker weer zo eentje met een vals paspoort! haha Wat een beer van een gozer. Best een bulletje.
Hij is een geboren en getogen Deen dus net als Lukoki is het onzinnig om te denken dat ze niet geboren zijn op de datum die hun paspoort aangeeft maar ik begrijp ook wel dat je het als grap bedoelt hoor, wilde het alleen wel even gezegd hebben.
|
Pannie
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 16:43
|
|
Volgens de Ajax-school behoort een spits van het voetballende soort te zijn. Een echt aanspeelpunt. Huntelaar is zo niet te typeren. Een dergelijke spits die ook een bal vast kan houden als het moet zou naar mijn idee niet verkeerd zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 16:49
|
|
Citaat: Nogmaals, Dost zit niet voor niets op de bank bij Heerenveen. Jans heeft al eens aangegeven dat hij op bepaalde specifieke punten nog tekort komt en dat is volgens mij voornamelijk een mentale kwestie. Iedereen weet dat hij talent heeft, dat is geen nieuws meer.
Die opmerking hebben we nu wel genoeg gelezen. Het gaat hier niet over wat Jans van Dost vind, maar wat wij in hem zien.
|
Spelverdelert
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 16:50
|
|
Citaat: Volgens de Ajax-school behoort een spits van het voetballende soort te zijn. Een echt aanspeelpunt. Huntelaar is zo niet te typeren. Een dergelijke spits die ook een bal vast kan houden als het moet zou naar mijn idee niet verkeerd zijn.
Zohore past wel prima in dat profiel (zie paar posts hierboven), Castillion ook, mits hij fysiek wat aangroeit en zijn kopkracht verbeterd.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 16:50
|
|
Zou Wiljan Pluim (Vitesse) geen spits voor Ajax kunnen zijn?
Hij kan goed voetballen, is technisch erg sterk en kan volgens mij goed met de rug naar de goal spelen.
Het is nog niet echt een afmaker, hij is nog jong dus dat kan misschien nog komen.
|
Pannie
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 17:06
|
|
Dat is een interessante speler, maar zeker geen directe versterking.
|
Spelverdelert
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 18:02
|
|
Pluim, Vitesse, #26: Schaduwspits met een zeer groot potentieel. Pluim koppelt een lang en fysiek sterk lichaam aan een goede techniek en een groot loopvermogen. Pluim is erg balvast, komt met zijn grote stappen behoorlijk snel vooruit (over langere afstanden) en is met zijn vrij zeldzame combinatie van lengte, techniek en balcontrole een groot talent.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 18:06
|
|
Zohore is onhaalbaar..
Kopenhagen doet het zelfs beter dan ons Europees gezien dus die jongen heeft totaal geen reden om naar Amsterdam te komen. Hij is ook pas 16 jaar he dus ik zal geen enorme transfersom gaan betalen voor hem..
|
Pannie
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 18:47
|
|
Dat zegt niets. Over het algemeen is de Nederlandse competitie een stuk beter.
|
Spelverdelert
|
Geplaatst: Za 18 dec 2010 09:52
|
|
Heb gisteren de eerste helft van Psv - Metallist teruggekeken, (Metallist heb ik al vaker aan het werk gezien) en hier post ik wat van mijn bevindingen van de spelers die ik heb gezien, daarbij aangegeven of het een mogelijke aanwinst voor Ajax zal zijn:
Cleiton Xavier: Spelmaker met een fantastische techniek en een geweldig creatief vernuft, waarmee hij andere in scoringspositie kan brengen. Xavier heeft een prachtige passeerbeweging in huis en is een echte publieksspeler door zijn acties en dribbels. Heeft ook een puike trap in zijn rechterbeen. Wordt de nieuwe Juninho genoemd. Is echter beperkt in zijn rendement, gering scorend vermogen, zwak in de duels en niet al te snel over grotere afstanden. Brazilianen in Nederland zorgen meestal voor veel problemen en onrust (Reis, Afonso Alves, Jonathas) en ik denk dat de gok te groot is voor Ajax om hem te halen (wat me overigens onmogelijk lijkt, gezien de interesse van een aantal grotere clubs.)
Taison, #77: Schaduwspits die het vooral moet hebben van zijn dribbels in de hoogste versnelling. Taison is razendsnel en zeer explosief, hij passeert gemakkelijk en dribbelt veel met de bal aan de voet. Echte Braziliaanse balkunstenaar, kan een verdediger helemaal zoek spelen. Is echter nog kleiner dan Cleiton Xavier, fysiek zeer beperkt, vaak egoistisch, geen oog voor medespelers en een inconstante, matige trap- en passtechniek. Evenals Cleiton Xavier is het voor Ajax niet slim om deze speler te halen, als ze al in die positie zouden zijn, wat ik niet denk gezien het talent en de bekendheid van deze Braziliaan.
Edmar, #8: Klassieke spelverdeler die in zijn eigen tempo het spel verdeelt met korte passes. Edmar speelt zeer onopvallend, maar is erg belangrijk in een aanval. Hij ziet al waar de bal heenmoet voor hij hem heeft aangenomen en speelt erg vaak in één keer door, zodat hij snelheid in de aanval houdt. Edmar is tactisch sterk, hij speelt erg slim, bezit veel technische controle en heeft nooit meer balcontacten dan twee nodig om het spel te verplaatsen.
Papa Gueye: Krachtmens in de verdediging, typische Afrikaanse verdediger met een overdosis kracht, atletisch vermogen en lengte. Gueye is dominant in de lucht, sterk in de duels, hij houdt aanvallers makkelijk van zich af en is daarbij ook nog eens erg snel over grote afstanden. Bovendien is hij erg gevaarlijk bij standaardsituaties. Is echter tactisch zeer inconsequent, laat zijn mannetje nogal eens lopen, is matig in de zone, heeft zijn ogen te vaak op de bal gericht en is te onbeholpen en lomp om bij Ajax uit de voeten te kunnen.
Het zijn alle vier goede en interessante spelers, maar ik denk dat ze niet bij Ajax passen, vooral vanwege hun verschillende culturen (de Braziliaanse en Afrikaanse mentaliteit is zeer verschillend en botst nogal eens met de Nederlandse).
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Za 18 dec 2010 22:41
|
|
Als ik vragen mag: Waar slaat dit op?
Je stelt een uitgebreid lijstje van 4 spelers op maar komt tot de conclusie dat het eigenlijk niks is totvoor Ajax
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 18 dec 2010 23:50
|
|
@Spelverdelert
Wie zeg dat de Afrikaanse mentaliteit botst met die van Ajax, in het verleden zijn Finidi en Kanu hier erg succesvol geweest. Ook Babangida deed leuk mee voor zijn blessure.
En wat is er bijvoorbeeld mis met de mentaliteit van Enoh?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Zo 19 dec 2010 02:30
|
|
In ieder geval erg mooi wat je hier post spelverdelert, mooi beargumenteerd.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Zo 19 dec 2010 10:57
|
|
Leuke post maar deze spelers zijn onhaalbaar.
In Oekraine word iets meer betaald dan bij Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 20 dec 2010 14:41
|
|
Citaat: Rep onder de indruk van Verhoek
Bron: Goal.com
John Rep is zeer te spreken over het spel van Wesley Verhoek. De voormalige buitenspeler denkt dat ADO Den Haag hem moeilijk zal kunnen behouden.
"Ik ben enorm onder de indruk van hem. Hij is voor elk elftal een geweldige kracht door zijn inzet, acties, snelheid en goede voorzetten. En dan maakt hij af en toe ook nog zijn goaltje", zegt Rep in De Telegraaf over een mogelijks transfer in de winterstop. Verhoek, die tot medio 2012 onder contract staat, komt uit de eigen jeugdopleiding van ADO.
"Hij heeft fysiek een hoop dingen mee en wat betreft inzet en mentaliteit zit het ook goed", gaat Rep verder. "Bovendien speelt ADO hartstikke leuk voetbal. En als ze zo doorgaan, zie ik Wesley een eind komen." ADO Den Haag staat momenteel op de achtste plaats in de Eredivisie. Afgelopen weekend won de club met 2/1 van Willem II.
ADO komt na de winterstop op 21 januari weer in actie, thuis tegen sc Heerenveen. De club uit de Hofstad is al uitgeschakeld in het KNVB bekertoernooi. Daarin was FC Groningen vorige maand na strafschoppen te sterk.
|