Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 13 dec 2010 02:17
|
|
Er lopen hier nogal wat discussies door elkaar dus maar even puntsgewijs
- Amrabats naam plaatste ik hier omdat Ajax hem afgelopen zomer nog wilde halen. PSV weigerde toen en wil misschien nu wel meewerken. Mijn mening is nog altijd dat Amrabat te groot is voor het servet maar te klein voor het tafellaken. Dat komt onder andere door zijn solistische instelling (het is inderdaad een mildere vorm van Leonardo). Positioneel vind ik Amrabat geen slimme speler, houdt het veld niet breed, maakt op de verkeerde momenten acties. PSV heeft met Lens een speler die iets beter is (sneller, dreigender en meer scorend vermogen) maar in wezen ook nog dat probleem heeft.
- Benteke mag de schoenen van Traore nog niet poetsen (kijk alleen naar het verschil in aanname), moet blij zijn als hij het straks bij een Belgische topclub redt. Was in het verleden een beetje een probleemjongen maar ook op voetballend aspect heeft hij nog een hoop verbeterpunten. Dat Standard Leye haalt en Benteke weer verhuurd zegt wel iets.
- Soumahoro vind ik dus interessanter dan El Ghanassay. Waar je rekening mee moet houden is dat dit die jongens eerste seizoen is en hij hiervoor notabene in de Thaise competitie speelde. Die is aangeboden door een makelaar (die eerst bij GBA was langsgeweest) en heeft Gent echt niet gescout. Maar in de wedstrijd tegen Feyenoord kon je zien dat die jongen wat had. Maar hij moet overduidelijk nog veel leren (niet gek gezien zijn verleden). Maar het zou zomaar weer een Ivoriaan kunnen zijn die via de Belgische competitie als spingplank gebruikt. Eboue, de broers Toure, Romaric, Boka (Stuttgart), Gervinho, Zokora zijn hem voorgegaan.
- El Ghanassay handenbindertje van Gent maar heeft in mijn ogen wat minder specifieke wapens. All-round en technisch vaardig maar voor mij niets wat er echt uitspringt zelfs zijn technische acties niet.
- De Belgische competie, heeft zeker talent maar het is wel schrijnend dat de drie topclubs 'vochten' om de handtekening van Jelle Van Damme als kwaliteitsinjectie voor hun elftal. De talenten van Anderlecht zijn in principe niet haalbaar voor ons, die worden te duur. Standard heeft een begroting die substantieel lager ligt dus daar kon je je nog wagen (soms gaan spelers daar heel goedkoop weg). Defour zal de stap niet meer maken, maar voor anderen zoals Witsel of Carcela liggen er mogelijkheden. Maar die discussie is niet heel actueel want we hebben geen middenvelders nodig. Courtois, de keeper van Genk vind ik interessant. Vargas is heel effectief maar dat vind ik toch geen topspeler. Bij Genk loopt de nieuwe Sonck in de naam van Jelle Vossen, die hebben we niet nodig. Wel interessant vind ik, nog steeds, Joao Carlos.
Vadis bij Brugge speelt voornamelijk als verdedigende mdidenvelder. voor ons ook niet interessant.
De discussie over vleugelspelers is heel levend geworden de laatste weken. Wanneer we even een stap terug nemen naar deze zomer. Toen heeft Ajax geprobeerd Nordin Amrabat, Anaur Hadouir en Leonardo te strikken volgens de geruchten. Daar kwam recent nog Boerrigter bij. Eigenlijk best wel pover als je ziet wat er in onze competitie rondloopt.
Namen die ik zeker interessant vind zijn Gudmundsen (AZ), Cabral (Feyenoord), Mertens (Utrecht), Assaidi (na vanmiddag kun je niet meer om hem heen), Filip Djuricic en Musa (VVV). Een groto deel valt - terecht - al af wegens haalbaarheid. Dan houdt je Musa over als optie en misschien Assaidi (al zal Heerenveen te veel geld voor hem willen). Musa is een talent dat zich moet ontwikkelen maar nu al heel snel, wordt vooral interessant wanneer VVV degradeert.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 13 dec 2010 10:08
|
|
Citaat:
De discussie over vleugelspelers is heel levend geworden de laatste weken. Wanneer we even een stap terug nemen naar deze zomer. Toen heeft Ajax geprobeerd Nordin Amrabat, Anaur Hadouir en Leonardo te strikken volgens de geruchten. Daar kwam recent nog Boerrigter bij. Eigenlijk best wel pover als je ziet wat er in onze competitie rondloopt.
Namen die ik zeker interessant vind zijn Gudmundsen (AZ), Cabral (Feyenoord), Mertens (Utrecht), Assaidi (na vanmiddag kun je niet meer om hem heen), Filip Djuricic en Musa (VVV). Een groto deel valt - terecht - al af wegens haalbaarheid. Dan houdt je Musa over als optie en misschien Assaidi (al zal Heerenveen te veel geld voor hem willen). Musa is een talent dat zich moet ontwikkelen maar nu al heel snel, wordt vooral interessant wanneer VVV degradeert.
Hoe relevant is de discussie om de vleugelspelers momenteel? Een paar jaar terug werden Oleguer en Wielaert gehaald, maar een jaar laten stond Alderweireld klaar om ze beide met pensioen te sturen. Wielaert is gelukkig vertrokken, maar Oleguer staat nog op de loonlijst, echter op zo'n moment moet je er bovenop niet ook nog eens met Ooijer komen. De zelfde discussie kunnen we nu gaan voeren over de buitenspelers. Hoewel passant Jol, steen en been klaagde dat er geen buitenspelers bij Ajax rondlopen, wordt Sulejmani met de dag fitter en beter (hoewel de 16 miljoen die er voor hem betaald kon hij vanaf dag 1 bij Ajax al nooit meer waard worden) en komen heel behoorlijke talenten uit de jeugd over. Jozefzoon en Özbeliz doen al een tijdje mee, maar Ebecilio vind ik zelfs nog interessanter voor de ploeg. Het is misschien wel goed om in deze jongens de tijd te investeren en te doen ontwikkelen in de ploeg in plaats van te discussiëren over aankopen.
Het is bovendien waar dat er in de hele eredivisie, buitenspelers zijn die interessant zijn om te bespreken, met tussen de aanhalingstekens mijn opinie over deze spelers.
Zelf vind ik Dries Mertens de meest interessante speler die er tussen zit, naast de financieel onhaalbare Chadli en Ruiz. Assaidi heeft dit weekend een goede indruk achtergelaten, maar het is goed om bij te houden hoe constant hij dat niveau vast houdt. Alle andere spelers zouden eigenlijk niet de voorkeur moeten krijgen boven de eigen doorgebroken jeugd talenten.
psv
- Dszudszak (het juiste niveau, maar past niet helemaal in het systeem),
- Lens (net onder het gewenste niveau),
- Amrabat (niet het gewenste niveau)
twente
- Chadli (directe versterking, hoewel denk financieel waarschijnlijk onhaalbaar)
- Ruiz (directe versterking, hoewel denk financieel waarschijnlijk onhaalbaar)
groningen
- Tadic (maar ik vraag me af hoe die zich verder gaat ontwikkelen)
az
- Martens (zag ik lange tijd als een geschikte opvolger voor Urby (het is geen klassieke buitenspeler), maar valt me dit seizoen toch wat tegen, zijn minpunten zijn lange tijd voor mij gecamoufleerd geweest door het type spel dat AZ speelde en het niveau van zijn medespelers)
- Gudmudnson (nog geen goed beeld van)
- Sigthorsson (nog geen goed beeld van)
heerenveen
- Beerens (klassieke buitenspeler, nog altijd interessant om te volgen mocht hij transfervrij zijn, echter transfergeld zou ik er niet voor neerleggen).
- Assaidi (heeft mij gister overtuigd, maar moet dat nog een paar keer doen om ook mijn aanbeveling te krijgen om overgenomen te worden)
- Narsingh (iets te flegmatieke jongen, heeft mij niet overtuigd)
utrecht
- Mertens (directe versterking, financieel haalbaar? )
ado
- Verhoek (puike voorzet, maar is nogal laat doorgebroken en hij heeft wat vervelende maniertjes, als he tegenzit)
- Kubik (leuke vondst van van den Brom, maar spreekt geen Nederlands of Engels, bovendien is het meer een soort van 2e spits in de schaduw van Bulykin, dan een buitenspeler)
nec
- George (niet het gewenste niveau)
- Chatelle (nog geen goed beeld van)
- Fejzullahu (niet het gewenste niveau)
nac
- Lurling, Leonardo, Kolkka (niet aan beginnen, mannen op leeftijd die niet meer verder groeien dan het niveau nac)
heracles
- Everton, Douglas (niet het gewenste niveau)
feyenoord
- Cabral (jonge jongen, kan naar het gewenste niveau toegroeien, maar dan geef ik de voorkeur aan het eigen talent)
- Schaken (niet het gewenste niveau)
- Biseswar (niet het gewenste niveau)
vitesse
- Snijders (erg snel, maar hoe is hij technisch, hoe is zijn voorzet? In ieder geval interessant om te volgen)
- Jenner (bij nac vond ik hem nog interessant, maar hij drijft zijn acties eigenlijk continu te ver door waardoor de passeerbewegingen niet meer effectief zijn)
Excelsior
- Vincken (niet het gewenste niveau)
- Fernandez (versterking voor Feyenoord, maar niet voor Ajax, zijn snelheid is wel een wapen)
VVV
- Musa (nog geen goed beeld van, maar als Chula fit is heeft Chula de voorkeur (dat zegt ook wel iets)
- Chula (leuk talent, maar hoe goed hij precies is, is nog lastig te beoordelen)
Willem II
- van Zaanen, Sheotahul, Hakola, Righters (zit, niks interessants tussen)
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Ma 13 dec 2010 10:19
|
|
Interessante post opnieuw Push, Joao Carlos was een speler die ik in zijn Lokeren periode ook heel interessant vond. Sinds hij bij Genk speelt heeft hij zijn krediet bij mij wel wat verspeeld. Hij is technisch heel vaardig,kan goed opbouwen en heeft veel voetballend vermogen. Maar hij is vaak vrij nonchalant en maakt regelmatig fouten waardoor hij zijn ploeg in de problemen brengt. Ik vind persoonlijk dat hij een heel stuk minder is dan onze huidige centrale verdedigers. Goede verdedigers in de Belgische competitie liggen erg dun bezaaid.
Goed dat je Carcela ook even benoemd, die was ik nog vergeten. Erg interessante speler al is ie de laatste weken bepaald niet op dreef. De Bruyne (19) is het grootste talent dat in België speelt momenteel. Anderlecht wilde hem vorig seizoen al halen, maar de speler en zijn ouders wilden hem rustig brengen waardoor hij besloten heeft bij te tekenen bij KRC Genk. Ook Brugge en Standard willen hem aantrekken. Ook enkele buitenlandse clubs volgen hem al een tijdje waaronder Tottenham, Everton en Lyon. Althans die namen werden hier een tijdje geleden in de media genoemd. Ik hoop dat ie bij Ajax ook op de lijstjes staat. Bij Gent loopt momenteel een exceptioneel talent rond in de vorm van Benito Raman (16), ik geloof dat Ajax hem al eens gescout heeft. Anderlecht en Standard hebben begin dit seizoen al getracht om hem naar hen toe te halen. Zonder succes overigens. Ook Inter volgt hem intensief.
Assaidi is een grillige speler die niet altijd constant presteert vind ik, een beetje het "urby" syndroom zeg maar. Als hij echter speelt zoals gisteren dan is ie voor elke ploeg een versterking uiteraard. Ik denk dat Heerenveen een moeilijke onderhandelingspartner zou zijn overigens. Mertens zou ik persoonlijk ook een erg goede aankoop vinden, al geeft die zelf aan liever op '10' te spelen, hetgeen hij bij Ajax waarschijnlijk niet zou doen. Die Musa van VVV was me nog niet zo opgevallen, maar die ga ik de komende weken eens wat intensiever volgen.
Nu moet ik wel zeggen dat we met Ozbiliz en Ebecilio geen verkeerde talenten hebben rondlopen, vooral die laatste vond ik gisteren sterk spelen voor een debutant! Als we dus iemand halen voor Ajax 1 dan moet dit een echte versterking zijn anders kunnen we beter de kans geven aan onze eigen talenten.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 13 dec 2010 11:21
|
|
Citaat:
groningen
- Tadic (maar ik vraag me af hoe die zich verder gaat ontwikkelen)
az
- Martens (zag ik lange tijd als een geschikte opvolger voor Urby (het is geen klassieke buitenspeler), maar valt me dit seizoen toch wat tegen, zijn minpunten zijn lange tijd voor mij gecamoufleerd geweest door het type spel dat AZ speelde en het niveau van zijn medespelers)
- Gudmudnson (nog geen goed beeld van)
- Sigthorsson (nog geen goed beeld van)
vitesse
- Snijders (erg snel, maar hoe is hij technisch, hoe is zijn voorzet? In ieder geval interessant om te volgen)
VVV
- Musa (nog geen goed beeld van, maar als Chula fit is heeft Chula de voorkeur (dat zegt ook wel iets)
Tadic: speler die zijn draai begint te vinden en zich zodoende meer en meer weet te onderscheiden. Persoonlijk zie ik hem toch meer als een type Pranjic en niet echt als een Ajax-buitenspeler.
Martens: Niet aan beginnen, in potentie een hele goede voetballer maar zodra er op weg naar het stadion een vogel op zijn net gewassen auto poept, speelt ie een slechte wedstrijd. Goed inzicht, technisch en geode trap maar ook bezeten door het Urby syndroom.
Gudmundsson: interessante speler die een egwldige voorbereiding kende dit seizoen (heb hem hier toen ook paar keer genoemd), heeft nu te maken met een terugslag wat volkomen logisch is. Fysieke malheur door het stapje omhoog en de dito extra belasting en de druk die wat groter wordt. Blijft een jonkie met veel potentie.
Sigthorsson: 4-4-2 speler pur sang, moet het toch vooral van hard werken en inzet hebben. Type Kuijt.
Snijders: Bloedsnel maar technisch onvoldoende en bovendien slecht overzicht. Heb deze jongen alleen de laatste 3 wedstrijden helemaal gezien omdat ik ook nieuwsgierig was maar doet me wat denken aan een jonge Zijler & Douglas.
Musa: Mits zijn leeftijd klopt en hij goed kan aarden in Nederland kan dit een sensatie worden. Snel, technisch en scorend vermogen en een ruw diamantje. Ben zeer benieuwd naar deze jongen als hij wat beter gewend is hier.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Ma 13 dec 2010 19:44
|
|
@Ian, ja bij at5
|
Spelverdelert
Forum berichten: 22
|
Geplaatst: Do 16 dec 2010 17:15
|
|
Ghanassy:Klein, maar erg technisch met een goede dribbel op snelheid. Voorzet ook goed, kan een steekpass geven. Trekt echter ook weleens naar binnen.
Soumahoro: Linksbuiten met een enorme hoop snelheid. Erg explosief. Sterk in één tegen één situaties.
Gudmundson: Linkspoot, prima trap. Geeft voorzetten uit 'diepe' posities, zonder zijn mannetje te passeren. Goed afstandsschot. Mist vooral snelheid, geen typische buitenspeler door gebrek aan een individuele actie, waardoor hij voor Ajax sowieso geen goede optie is.
Assaidi: Schaudwspits, fijne techniek, snel met de bal aan de voet. Erg handig, beschikt ook over het nodige spelinzicht. Scoort en laat scoren. Bijzonder wisselvallig. Fysiek zeer beperkt.
Jenner: Authentieke vleugelspeler, snel, goede actie, individueel sterk. Heeft in de schaar een kenmerkende beweging. Voorspelbaar, geen zuivere voorzet.
Snijders: Pijlsnelle buitenspeler. Passeert gemakkelijk in de diepte. Vaak buitenom. Passeert vrijwel nooit 'op techniek', dus zonder echte beweging. Erg klein. Zeer makkelijk van de bal te zetten. Moet tactisch nog veel bijleren. Niks beter dan een Lukoki of een Ozbiliz (alhoewel Ozbiliz wel een ander type aanvaller is).
Sigthorsson: Kan niet uit de voeten als buitenspeler, wel effectief als (langste) spits in een 4-4-2 systeem. Sigthorsson is lang, kopsterk, intelligent, erg sterk in de afronding en wel te vergelijken met Tim Matavz.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 16 dec 2010 17:47
|
|
Van al deze spelers hebben we wel een kopie in de jeugd, dus het zou puur wanbeleid zijn om spelers van bovengenoemd lijstje te halen.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Do 16 dec 2010 18:19
|
|
Met Jozefzoon,Ebicilio en Lukokhi hebben we een hele lichting talentvolle vleugels eraankomen. Van Castillion heb ik nog geen goed beeld maar ik hoor sommige zeggen kapstokspits ! Dat gezeik dat er bij Ajax geen aanvallers doorkomen kan binnen 2 sezoenen gelogenstraft worden als we een gehele voorste linie uit de eigen opleiding in het veld hebben. Tot die tijd hoop ik dat er verstandig word ingekocht en we ons versterken waar dat nodig is. Ik zie graag een kapstokspits komen zodat Castillion zich in de schaduw kan ontwikkelen. Ik denk aan Traore of Bas Dost. Bijde zijn e haalbar mits Mounir verkocht word. De enige andere posities die ik beter bezet wil hebben zijn Linksback.. Ik hoop op een Dragovic van Wien dieik laatst een wedstijdje aan het werk zag. Verderis een extra talentvolle verdediger geen overbodige luxe.
|
RebuaH
|
Geplaatst: Do 16 dec 2010 18:49
|
|
Welkom Spelverdelert, mooie eerste post !
|
RebuaH
|
Geplaatst: Do 16 dec 2010 18:51
|
|
Citaat: Ik zie graag een kapstokspits komen zodat Castillion zich in de schaduw kan ontwikkelen. Ik denk aan Traore of Bas Dost.
Bas Dost is ABSOLUUT nog niet Ajax 1 waardig op dit moment in zijn carrière...
|
chrisje110
|
Geplaatst: Do 16 dec 2010 19:28
|
|
Dat Jans het niet in hem ziet zitten wil nog niet zeggen dat het geen goede voetballer is.. Als hij erin staat is hij een garantie voor goals.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2874
|
Geplaatst: Do 16 dec 2010 20:29
|
|
Waar zegt hij dat hij zijn mening baseert op de bevindingen van Jans dan? Laten we het eens omdraaien: Welke specifieke kwaliteiten bezit Dost volgens jou die hem geschikt maken voor Ajax?
|
Spelverdelert
|
Geplaatst: Do 16 dec 2010 22:19
|
|
Citaat: Welkom Spelverdelert, mooie eerste post !
Bedankt! Ik probeer wel wat spelersprofielen te schetsen, ik denk dat ik wel genoeg competities volg om wat spelers te beoordelen, om te kijken of ze bij Ajax zouden kunnen passen. Nogmaals, Bedankt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 16 dec 2010 22:47
|
|
Welkom:).
Welke competities volg je allemaal?
|
Spelverdelert
|
Geplaatst: Do 16 dec 2010 22:55
|
|
Vanzelfsprekend de Eredivisie, wat clubs uit België (Club Brugge, Anderlecht, soms wat subtoppers), de PremierLeague, aardig wat Duitse wedstrijden, veel Europees (CL en Europa League.) Oorden als Mexico, Brazilië, Argentinië en landen als Kroatië en Oekraïne ken ik niet al te goed, maar wie weet kan ik mijn (geringe, als ik zie wat jullie soms voor rapporten schrijven!) kennis wat verbreden.
|
Nikos85
Forum berichten: 371
Nieuws reacties: 60
|
Geplaatst: Do 16 dec 2010 23:57
|
|
Assaidi zou je misschien aan kunnen denken als Suarez mocht vertrekken vind ik. hij ontwikkelt zich nog wel verder bij Ajax denk ik, goede voetballer kan nog veel beter worden.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 00:03
|
|
Ik denk dat Ajax beter hun tijd kunnen steken in Ebecilio dan hun geld in Assaidi. Qua natuurlijk talent doen ze niet voor elkaar onder en Ebecilio heb je al in huis. Assaidi wel is zeker een goede speler voor de Eredivisie met nog genoeg doorgroei potentieel maar nogmaal ik denk dat ze qua natuurlijk talent niet voor elkaar onder doen en Ajax zou er dus niet echt op vooruit gaan.
|
chrisje110
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 10:09
|
|
Bas dost is gewoon een type Huntelaar. kijk naar zijn gemiddelde dit seizoen. Ajax moet inkopen op goals want met Suarez en Mounir die ik allebij deze zomer nog wel zie vertrekken leveren we 50-60 goals per seizoen in..
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 11:16
|
|
Inkopen op goals hebben we met Mounir gedaan. Ajax moet een speler kopen die het TEAM beter maakt. Goals maken dan niet uit, draait het team goed dan komen de goals vanzelf.. Verder vind ik Bas Dost (nog) niet goed genoeg, heeft te lage handelingssnelheid en voor het Team doet hij niet veel..
|
RebuaH
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 12:10
|
|
Ben het volledig met je eens! Teambelang voorop !
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 13:38
|
|
Dost is inmiddels niet meer interessant: te duur. In de zomer was ik een groot voorstander van zijn komst. Hij is atletisch, snel voor zijn lengte, goed in de combinatie, kopsterk en sterk in de afwerking. Hij zou vanzelf zijn meegegaan in het niveau. Een gemiste kans
|
RebuaH
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 14:00
|
|
Citaat: Dost is inmiddels niet meer interessant: te duur. In de zomer was ik een groot voorstander van zijn komst. Hij is atletisch, snel voor zijn lengte, goed in de combinatie, kopsterk en sterk in de afwerking. Hij zou vanzelf zijn meegegaan in het niveau. Een gemiste kans
Dat is subjectief giswerk vind ik... hij is (nog) niet meegegaan in het niveau van Heerenveen dus waarom dan stellen dat ie sowieso wel het (nog hogere, met alle respect voor Heerenveen) niveau van Ajax aan kan ?
|
Spelverdelert
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 15:03
|
|
Ik heb een (mogelijk) interessante speler gevonden, na dit seizoen is hij transfervrij. Linksback, kan Emanuelson opvolgen. Het gaat om Reto Ziegler (Sampdoria).
Reto Ziegler:
Club: Sampdoria
Positie: Linkervleugelverdediger/Linksmidden.
Leeftijd: 24
Vergelijkbare speler: Danijel Pranjic.
Geschatte transfersom: transfervrij
Geschat salaris: 15.000-20.000 per week.
"Snelle, aanvallend ingestelde back met een voortreffelijke voorzet in de benen. Ziegler heeft een nauwkeurige trap in zijn linkerbeen, hij is snel, goed qua basistechniek en is een echte linkspoot die het veld breed kan houden."
Sterke punten: Snelheid, kan het hele veld bestrijken, uitstekende voorzet, goede balaanname en controle.
Zwakke punten: Fysiek wellicht wat kwetsbaar, heeft niet de techniek van een Emanuelson of een van der Wiel, twijfels bij zijn verdedigende kwaliteiten, matige tackle, speelt niet erg dwingend.
Ziegler vergeleken met Emanuelson:
- even oud
- Ziegler is qua fysiek en lengte in het voordeel (1.83 tegenover 1.76)
- salaris ongeveer hetzelfde
voordelen Ziegler:
- betere voorzet
- sterker in de lucht
- betere, constantere trap
- tactisch wat gedisciplineerder
- concentratie
- sneller qua acceleratie
- fysiek wat sterker
- meer conditie en loopvermogen
voordelen Emanuelson:
- technisch begaafder
- straalt meer uit
- veel creatiever met de bal aan de voet
- aanvallender ingesteld
- uit de eigen opleiding
- beweeglijker
- sierlijker
Conclusie:
Met het aanstaande vertrek van Emanuelson in het achterhoofd is dit een prima optie. Transfervrij, past in het kostenplaatje en heeft genoek kwaliteiten om in Amsterdam een basisplaats te veroveren.
Eindcijfer: 8
|
Pariah
Forum berichten: 148
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 15:42
|
|
Over het algemeen zijn italiaanse spelers niet zo happig op een vertrek naar de Eredivisie. Als het verhaal dat je hier schetst daadwerkelijk klopt, vraag ik me af waarom zijn contract afloopt. Waarschijnlijk komt dit omdat hij (net als Urby/Appelvlaai) niet wil bijtekenen om een groot contract te scoren bij een topclub. Met zijn statistieken heeft ajax geen enkele kans tegenover de top-6 van Italië.....
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 17 dec 2010 15:47
|
|
Ik zou graag zien dat Ajax Zohore van Kopenhagen naar Amsterdam zou halen. Ik weet dat hij waarschijnlijk relatief duur zal zijn voor een 16 jarige maar hij is echt een enorm talent. Technisch heeft hij zich enorm goed ontwikkeld en dat gekoppeld aan zijn lengte en fysiek maakt hem een complete centrumspits. Laat Eriksen en Boilesen maar een goed woordje doen voor Ajax, ik weet zeker dat Zohore Ajax als stap vooruit zal zien ook al doet Kopenhagen het dit seizoen goed in de Champions League.
Ook tegen Zanka van Kopenhagen zou geen nee zeggen al vind ik dat Ajax met Alderweireld en Van Rhijn al twee talentvolle rechtsbenige centrale verdedigers in huis heeft.
|