Forum
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken:

Onderwerp: Mogelijke aanwinsten
Maker: LucasBekeken: 525586
Status: InactiefBerichten: 9008
+ Nieuw bericht <<<   <   299  |  300  |  301  |  302  |  303  |  304  |  305  |  306  |  307   >   >>> + Nieuw onderwerp
Auteur Bericht
RebuaH

Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 19:05
Citaat:
Ik geloof dat Ajax destijds 3 à 3,5 miljoen aan Groningen heeft betaald om hem terug te halen. Als we dat al terugkrijgen moet je tevreden zijn denk ik. .

''De 23-jarige Zweed wordt door de Amsterdammers overgenomen voor 2,5 miljoen euro. Deze gelimiteerde transfersom was opgenomen in het contract van Lindgren "

Bij Lindgren moet je je goed afvragen wat je wil, persoonlijk imo zou Lindgren mogen blijven als verdediger.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
Nieuws reacties: 0
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 19:30
Citaat:
Als je Lindgren voor een leuk bedrag kunt verpatsen moet je dat altijd doen..
Interesse door Liverpool voor Suarez...ç Er word gesproken over een transfersom van 10,5miljoen dus het lijkt me niet geloofwaardig.

Bron....?
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 742
Nieuws reacties: 3
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 19:32
Citaat:
Als je Lindgren voor een leuk bedrag kunt verpatsen moet je dat altijd doen..
Interesse door Liverpool voor Suarez...ç Er word gesproken over een transfersom van 10,5miljoen dus het lijkt me niet geloofwaardig.

Bron....?

Het staat hier: http://www.liverpoolfc.tv/news/media-wa ... -liverpool
Leonel

Forum berichten: 2494
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 19:34
Citaat:

Liverpool lijkt me geen club voor Luis. Hij past beter bij een ploeg als Arsenal of Barcelona qua voetbal en type spel. Daarbovenop is dat bedrag natuurlijk belachelijk.

Ik denk juist andersom. Hij zal door zijn doorzettingsvermogen populair worden bij Liverpool. Combinatievoetbal vind ik hem niet passen, ook niet bij Ajax.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2874
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 19:38
Mee eens, ajaxspanje. Als de Suarez íets bewezen heeft, is het dat hij niet kan voetballen in de combinatie en al helemaal niet in eigen zijn positie kan blijven lopen. Bij Ajax kwam hij er mee weg, omdat zijn acties nu eenmaal veel rendement hadden. Echter bij een ploeg als Barça of Arsenal (en eigenlijk ook bij het beoogde Ajax, maar dat terzijde)is iedereen ondergeschikt aan het systeem en de voetbal-machine.

Citaat:

Dank. Eigenlijk vind ik dat stuk waarin wordt beschreven dat Suarez, door het vertrek van Jol, inmiddels uit is op een vertrek, een stuk interessanter dan de speculaties over een eventueel vertrek naar Liverpool voor dat geld.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 19:58
Citaat:
Ik denk juist andersom. Hij zal door zijn doorzettingsvermogen populair worden bij Liverpool. Combinatievoetbal vind ik hem niet passen, ook niet bij Ajax.

De nieuwe Dirk Kuyt?

Ik vind die transfersom die genoemd word juist wel geloofwaardig na wat Suarez de afgelopen maanden heeft gepresteerd, maar ik denk dat Ajax hoopt dat Suarez weer in de buurt komt van zijn oude vorm en er dan 20 miljoen voor zou willen zien.
T020

Forum berichten: 139
Geplaatst: Wo 8 dec 2010 23:24
Citaat:
Chamakh klein? Ik weet dat wij Nederlanders groot zijn maar ben ik al zo lang weg uit Nederland dat ik 1.88 meter groot vind? Van Persie is ook al 1.88 meter dus met de lengte van hun aanvallers zit het wel goed. Daarbij is Suarez ook helemaal niet zo klein met zijn 1.83 meter.

Nasri zal weer terug gaan naar het middenveld en daar Fabregas opvolgen.

Klopt, daar je hebt gelijk in inderdaad. Maar feit bljft dat je dan wel heel veel zelfde soort aanvallende spelers hebt lopen in de selectie. Met Bentner heb je toch meer mogelijkheden om te switchen van systeem denk ik.
AFCA Niels

Forum berichten: 2138
Geplaatst: Do 9 dec 2010 14:20
Velen hier willen Mounir El Hamdaoui zien vertrekken, maar wie moet hem dan opvolgen? Namen die hoor vooral rondgaan zijn Dost, Van Wolfswinkel en Traoré.

Dost zit bij Heerenveen op de bank en schiet volgens zijn eigen trainer nog op te veel vlakken tekort om van waarde te zijn op dit moment. Is hij dat dan wel voor Ajax?

Van Wolfswinkel, een speler die ik zelf wel graag had willen zien spelen bij Ajax, maar hij is alles behalve constant. De ene maand kan hij er zo 10 inknallen, waarna hij daarna zomaar weer een maand droog kan staan.

Traoré is ook een veel genoemde naam dus en is iemand die ik maar slecht ken. Wat ik over hem hoor dat het een lange kapstokspits is (wat sinds Pantelic om de één of andere vreemde reden vereiste numero uno is voor een nieuwe spits van Ajax), maar geen goalgetter. Onduidelijk is het voor mij in hoeverre hij in dit Ajax zou passen.

Pantelic, de ideale kapstok spits volgens zovelen. Vreemd genoeg noemde Jol hem bij zijn presenteren juist niet de typische spits die Ajax dat seizoen nodig had. Speelde een slechte eerste seizoenshelft, maar maakte dat daarna meer dan goed. Nog een gebruikt argument is dat Suarez beter met hem zou kunnen spelen, dan met onze huidige nummer 9. Vreemd, omdat hier ook een hele tijd rondging dat beiden niet door één deur konden, Suarez liever met zijn maatje Cvitanich zou willen spelen en Suarez ook nog beter speelde de eerste seizoenshelft dacht ik.

We willen allemaal 'bouwen' aan een elftal met talentvolle spitsen als Dost en Van Wolfswinkel die er nog helemaal niet klaar voor zijn, terwijl we de technisch meest begaafde speler van Ajax die er wel voor klaar is dat niet gunnen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Do 9 dec 2010 14:54
Citaat:
Pantelic, de ideale kapstok spits volgens zovelen. Vreemd genoeg noemde Jol hem bij zijn presenteren juist niet de typische spits die Ajax dat seizoen nodig had. Speelde een slechte eerste seizoenshelft, maar maakte dat daarna meer dan goed. Nog een gebruikt argument is dat Suarez beter met hem zou kunnen spelen, dan met onze huidige nummer 9. Vreemd, omdat hier ook een hele tijd rondging dat beiden niet door één deur konden, Suarez liever met zijn maatje Cvitanich zou willen spelen en Suarez ook nog beter speelde de eerste seizoenshelft dacht ik.

Jol wilde destijds al Mido of doelpunten kopen in de vorm van Afonso Alves. Verder vraag ik me af of Jol weet wat typisch Ajaxspel is, want heeft Jol enig daar dit seizoen enig moment iets van te kennen weten te geven.
Volgens mij is Pantelic wel een echte Ajaxspits in navolging van Kluivert en Ibrahimovic. Juist El Hamdaoui is geen echte Ajaxspits, want hij past beter in het rijtje van spitsen die het spel voor zich moeten hebben als Sonck en Rosenberg. Hoewel hij technisch natuurlijk wel veel begaafder is.
De Boer zou er goed aan doen om Mido in de spits te zetten (hoewel veel te zwaar nog steeds) en langzaamaan Castillion te brengen. Dat is namelijk wel een echte Ajaxspits.

Dat Pantelic en Suarez niet door één deur konden is natuurlijk ook kul. Suarez was namelijk pas aanvoerder gemaakt en mocht een tijdje als centrum spits spelen. Scoorde ook nog (zodat iedereen het had over FC Suarez), maar er viel natuurlijk nog veel te schaven aan het spel van Ajax destijds. Iedereen had het er over dat als Suarez niet mee zou doen Ajax dan zou verliezen. Dit sloeg om toen Pantelic op dreef kwam, toen ging plots ook de rest van het team beter functioneren omdat er dynamiek in het spel kwam. Wat ook bleef is dat Suarez een speler naast zich nodig heeft of een coach, die hem op zijn taken wijst (veld breed houden) en die hem verteld dat hij een bal moet afspelen als iemand anders er beter voor staat (zoals Huntelaar dat ook deed bijvoorbeeld), maar hem ook positief bemoedigd na het missen van een kans. Ik vond dat Pantelic dat op een hele positieve wijze invulde. Dat Suarez dat dan niet altijd leuk vond doet er dan ook niet toe. Het gaat er om dat hij het maximale er uit haalt bij Ajax.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Do 9 dec 2010 15:25
Ach, Ajax-spits. Ajax heeft door de jaren heen met de meest uiteenlopende spelers in de punt (uiterst succesvol) gespeeld. Van Cruijff tot Geels of Clark, van Van Basten tot Pettersson, van Bosman of Kieft tot Arveladze.

De Ajax-spits is een goede spits, die voetballend vermogen heeft (de één wat meer dan de ander) en op één of andere manier een meerwaarde heeft voor het elftal - danwel door zichzelf dan wel door anderen in stelling te brengen (of zelfs als Cruijff als veredelde spelverdeler).

El Hamdaoui past natuurlijk prima in dit plaatje. Punt is dat het in een elftal zaak is dat spelers elkaar aanvullen. El Hamdaoui moet je aanspelen als hij 'los' is (en dus niet zoals een Kluivert in de dekking), net zoals dat met bijvoorbeeld Arveladze het geval was. Daar heb je echter wel middenvelders voor nodig die dat moment herkennen en het vermogen hebben om die bal te geven. Speel je El Hamdaoui zo aan, dan zul je ook zien dat hij juist een combinatiespeler is met overzicht (al is hij soms wat egoïstisch voor het doel, maar dat zijn vrijwel alle spitsen).
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Do 9 dec 2010 15:55
Een Ajax-spits zit vaak "vast" aan zijn tegenstander. Het probleem bij El Hamdaoui met dit soort momenten is dat als hij zich laat terugzakken met een verdediger in zijn rug dat hij de bal gaat aannemen en zich vervolgens wil omdraaien naar de goal toe, dit doet hij veel te vaak en loopt zich vervolgens vast. Op dat soort momenten moet hij 1 keer raken, en dat deed hij te weinig de laatste maanden.

Dit kan natuurlijk ook door Jol komen, maar ik denk dat de Boer hem dat wel kan leren. Al denk ik dat De Jong tegen Vitesse ook weer in de spits staat en dat El Hamdaoui dan vanaf links komt ipv Suarez.
Bertje

Forum berichten: 9427
Geplaatst: Do 9 dec 2010 16:03
Nee, een Ajax-spits hoeft niet vast te staan. Ik trok al de vergelijking met Arveladze. Die werd door Litmanen en De Boer (Ronald) niet strak in de dekking aangespeeld, maar zij zagen het moment waarop Arveladze uit de dekking liep.

Dat staat wat mij betreft verder los van zaken die El Hamdaoui nu wel of niet fout zou doen.
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 4200
Geplaatst: Za 11 dec 2010 02:32
Van mij zou het niet hoeven maar....

Citaat:
ED: 'Rol overbodige Amrabat bij PSV is volledig uitgespeeld' Vrijdag, 10 december 2010 om 16:08 Nordin Amrabat doet er volgens het Eindhovens Dagblad goed aan om op zoek te gaan naar een nieuwe werkgever. De aanvaller komt niet meer voor in de plannen van PSV-coach Fred Rutten, die hem voor de wedstrijd bij De Graafschap van komende zaterdag buiten zijn selectie hield. / Enkele weken geleden liet Amrabat al doorschemeren dat hij ontevreden is over zijn rol bij de Eindhovenaren. In zijn eerste jaar kwam hij nog regelmatig aan spelen toe, maar sinds de komst van Rutten zit de klad er flink in. Dit jaar kwam de 23-jarige oud-jeugdinternational slechts tot zes invalbeurten in de competitie. Mogelijk komt er in januari een tijdelijke oplossing voor het gebrek aan speelminuten van Amrabat. Rutten zei onlangs nog dat hij die optie niet wil uitsluiten. “Daar kun je nooit volledig stelling in nemen. We zullen daarover moeten praten als de situatie zich eventueel voordoet. Het liefst hou ik alles bij elkaar
RogerGarcia

Forum berichten: 1469
Geplaatst: Za 11 dec 2010 10:46
Alsjeblieft niet, dat zou echt triest zijn.
DIMC85

Forum berichten: 1585
Geplaatst: Za 11 dec 2010 11:47
Amrabat?? leeft die ook nog dan....?
Was wel een leuke speler bij VVV hoor maar heeft het bij PSV niet gehaald, dat kan komen door dat zijn talent toch niet genoeg is voor zo'n grote stap of dat hij gewoon echt niet goed genoeg is. Aan de andere kant weet ik niet hoe het zit met het aantal kansen die hij heeft gehad in het eerste van Psv?

Ik denk dat hij te kort komt en is het geen speler die veel naar binnentrekt?
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Za 11 dec 2010 14:33
Tsja Amrabat, ik ben wel enigszins sceptisch over deze jongen wat zijn mentaliteit betreft. Tis toch vooral een egootje wat vooral voor zichzelf voetbalt en liever nog een mannetje uitspeelt/ zelf schiet dan de vrijstaande man te zoeken. Qua techniek, snelheid en zijn positie in het elftal zou hij echter absoluut wat toevoegen aan dit elftal. Denk dat hij in 4-3-3 veel beter tot zijn recht komt dan in 4-4-2, binnen 4-4-2 heeft hij veel meer ruimte voor zich maar moet hij ook veel te veel meters maken op plekken waar hij niet voor gevaar kan zorgen. Binnen 4-3-3 hoeft hij veel minder loze meters te maken en aangezien hij met zijn techniek en snelheid dodelijk kan zijn in de 1 tegen 1 kan hij levensgevaarlijk zijn en verdedigingen uit elkaar trekken. Combineer je dit met een naar de eerste paal trekkende kopsterke nummer 9 en een nummer 10 met positioneel inzicht dan kan zijn rendement weleens zeer aanzienlijk blijken te zijn. Maar hoe krijg je dat egoistische en slappe uit die jongen?

Indien Frank de Boer denkt dat hij die jongen kan veranderen in een teamspeler, zijn ondergrens kan ophogen en hij niet veel kost dan zou ik het een aanvaardbare gok vinden. Ik zie Amrabat toch als een betere, minder eigenwijze en jongere versie van Leonardo en persoonlijk vind ik de hier nog wel eens bewierrookte Chadli niet beter.....
Anoniem
Gedeactiveerd

Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
Geplaatst: Za 11 dec 2010 15:28
Kom op zeg... Amrabat. Die jongen is altijd druk bezig, lastig voor zijn directe tegenstander, maar meer ook niet. Ik heb een afkeer tegen voorhoedespelers die weinig rendement hebben. Daarnaast kan ik uit ervaring zeggen dat het geen pretje is om met Amrabat samen te spelen.

Dat geldt overigens voor de meeste Marrokkaanse voetballers. Dat bedoel ik niet discriminerend, maar het zijn vaak 'dezelfde' type spelers. Erg solistisch ingesteld
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Za 11 dec 2010 16:53
Jij hebt met Amrabat samen gespeeld?
RebuaH

Geplaatst: Za 11 dec 2010 21:25
Yassine El Ghanassy spelend bij AA Gent zou wel eens een interessante speler kunnen zijn voor ons. Hij kan als buitenspeler op zowel links als rechts uit de voeten, hij is technisch sterk, heeft snelheid en een goede voorzet.

http://www.kaagent.be/spelers/el-ghanassy_yassine
Peter79

Forum berichten: 1624
Geplaatst: Zo 12 dec 2010 03:05
Leuke speler inderdaad maar zal een flink prijskaartje hebben. Gent verkocht Mbark Boussoufa voor een vriendenprijsje, Bryan Ruiz voor een fors bedrag en denk dat men YeG een nog grotere geldzak verlangt.
roelf_schepers

Forum berichten: 3
Geplaatst: Zo 12 dec 2010 11:06
Iemand hier bekend met de belg Christian Benteke? Ik ken hem niet, maar m'n Belgische buurman denkt dat hij een stuk beter is dan Lacina Traore. Speelt bij Mechelen, maar is geleend van Standard.
Nr.10

Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
Geplaatst: Zo 12 dec 2010 11:21
In het filmpje hieronder zijn een heleboel acties van El Ghannasy te zien:

Hij houdt heel veel van dribbelen, de vraag is natuurlijk of hij op een hoger niveau nog steeds zo goed dribbelt. Verder zijn er paar mooie passjes/voorzetten van hem te zien.

Tactisch kun je hem moeilijk beoordelen op basis van een filmpje. Het valt me op dat hij (bijna) nooit de diepste man is bij Gent, is het dan wel een echte links- of rechtsbuiten?
RebuaH

Geplaatst: Zo 12 dec 2010 11:58
El Ghanassy kan op elke positie voorin spelen. Hij heeft bij Gent zelfs ook al als diepste spits gespeeld, maar dat is niet zijn beste positie omdat hij niet echt een afmaker is. Hij kan ook als opkomende links- of rechtshalf spelen, heeft ie bij Gent ook al gespeeld. Ik zie in hem een zeer goede buitenspeler met groeimarge want hij is nog maar 20 jaar. Zo ver als Ruiz was toen hij naar Twente kwam is hij nog niet, maar ik denk wel dat hij nu al evengoed is als een Chadli of Beerens.

Benteke is een fysiek sterke spits 1m91, 82 kg die het bij Standard Luik niet heeft kunnen redden. Ik vind hem totaal geen Ajax materiaal, anders had hij het bij Standard ook wel gered. Hij heeft dit seizoen slechts 3 keer gescoord in 10 competitiewedstrijden. Bovendien heeft hij ook al 2 keer rood gepakt. In totaal heeft hij in zijn carrière in de Belgische eerste klasse 22 keer gescoord in 67 wedstrijden. Niet bepaald indrukwekkend rekening houdend dat ik de Belgische eerste klasse lager inschat dan de eredivisie. Ik zeg niet dat Traore van Cluj dé Ajax spits is, maar ik vind hem beter veel beter dan deze Benteke.
Anoniem
Gedeactiveerd

Geplaatst: Zo 12 dec 2010 12:03
@RebuaH

Jij volgt de Belgische competitie dus een beetje, aan het begin van het seizoen viel me een andere speler op bij AA Gent, Yaya Soumahoro. Hoe doet die het nu? In de statistieken op VI.nl zie ik dat hij niet heel erg veel gespeeld heeft de laatste tijd.
RebuaH

Geplaatst: Zo 12 dec 2010 12:24
Soumahoro wordt zeker als een talent beschouwd hier in België, maar hij is ook nog zeker niet op het niveau van Ajax 1. Gent heeft hem weggehaald uit de Thaise competitie. Hij heeft geloof ik nu een 3-tal keer gescoord in 7 wedstrijden. Het kan een interessante speler worden op termijn maar hij moet eerst nog een een paar seizoenen rijpen en een onbetwiste basisspeler worden, wat hij nu zeker nog niet is.
In België lopen best wel wat interessante spelers rond, maar weinig die ik geschikt vind voor Ajax 1. En als ik ze dat niveau in mijn ogen al wel hebben dan zijn ze te duur voor ons bv. Lukaku, Defour, ... Spelers die er in België bovenuit steken op dit moment zijn naast bovengenoemden: Legear (zou wel een versterking kunnen zijn voor Ajax), Biglia, Vargas, Vadis Odjidja, Perisic, Witsel, De Bruyne (zeer groot talent, zou misschien ook iets voor Ajax kunnen zijn), Vossen. Van deze lijst spelers zijn er maar een paar van het niveau dat ze Ajax sterker kunnen maken.
+ Nieuw bericht <<<   <   299  |  300  |  301  |  302  |  303  |  304  |  305  |  306  |  307   >   >>> + Nieuw onderwerp
Actieve onderwerpen Wie is er online? Actieve leden
Actieve onderwerpen: 0 Leden online: 0 Actieve leden: 1.888
Jouw berichten: inloggen | registreren Onderwerpen bekeken: 18.379.565 Forums: 45
= actief onderwerp = inactief onderwerp  
Forumoverzicht » Ajax: Seizoen 2011/12 » Transferbeleid » Mogelijke aanwinsten
Ga
Zoeken: