Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 13 nov 2010 13:59
|
|
Citaat: Dit is wel een heel gewaagde opstelling. Zeegelaar komt in mijn ogen tekort voor Ajax 1, zeker op dit moment. Die jongen zou eerst eens aan een eredivisie club verhuurt moeten worden om te kijken hoe en of hij zich verder ontwikkelt.
Ik zou Zeegelaar het tweede seizoenshelft dan ook verhuren en verder denk ik dat Ajax een stap terug moet doen om later twee stappen vooruit te kunnen doen. Iets wat Feyenoord heeft gedaan maar dan in minder drastische maten doordat je wel een aantal kwaliteitsspelers als Vertonghen, De Zeeuw, Lodeiro en Mido in de ploeg houd. Met deze ploeg zal je geen titelkandidaat zijn maar als we eerlijk zijn zal Ajax dat zonder Stekelenburg, V.d. Wiel en Suarez sowieso niet zijn. Beter nemen we dus die stap terug dan dat we hopeloos opzoek gaan naar spelers die het vertrek van onze topspelers direct kunnen opvanger, die zijn voor Ajax namelijk niet haalbaar en daardoor zal Ajax alleen maar weer een aantal miskopen doen.
Citaat: Chelsea beschouwt V. Aanholt zelf als een groot talent die nu zelfs al soms op de bank zit bij Chelsea 1. Die gaan ze nooit never laten gaan, en zeker niet voor een voor Ajax haalbaar bedrag.
Je overschat Van Aanholt zo wel heel erg, hij is een talent maar het is echt niet dat Chelsea hem als toekomstige topspeler ziet.
Citaat: Idem dito voor Krul, Newcastle is zeer tevreden over hem en hij heeft daar waarschijnlijk een salaris dat hij bij Ajax niet zou krijgen. Bovendien moet Ajax nog altijd op de centen letten en hebben ze Vermeer. OK, die is (nog) niet zo goed als Steek, maar een slechte keeper is het niet. Lijkt me dus onwaarschijnlijk dat Ajax een nieuwe eerste keeper gaat halen als Steek vertrekt, een tweede keeper misschien.
Tim Krul heeft zelf aangegeven geen miljoenen te verdienen en zal straks weer op de bank belanden bij Newcastle, als Ajax dan met 5 miljoen euro voor hem komt zal Newcastle dat echt niet weigeren voor hun tweede keeper. Vermeer vind ik totaal niet van het niveau dat een eerste keeper van Ajax moet hebben en zal dat ook nooit worden.
Citaat: Mido zie ik ook nog niet blijven, tenzij hij zich de komende seizoenshelft serieus gaat laten zien... En ik denk niet dat dit gebeurt met Mounir en Luis in de basisopstelling.
Dit is wat ik zou doen, niet wat Jol zou doen dus zie ik niet in waarom wat jij wel of niet ziet gebeuren uitmaakt.
Citaat: Josefzoon, Van Rhijn en Bonevacia zijn talentvol maar krijgen te weinig of zelfs geen speelminuten. Eigenlijk zouden die regelmatig moeten invallen als de wedstrijd het toelaat, maar feit is dat op Josefzoon na dit niet gebeurt.
Nogmaals dat Jol dat niet doet betekend niet dat dit mijn mening verandert over hoe ik het zou doen.
Citaat: Ik hoor de naam Van Aanholt hier al meer voorbijkomen, maar is er sprake van dat Chelsea hem wil laten gaan dan? Ik neem aan dat ze daar zelf nog niet klaar mee zijn.
Hier in de Engelse media is Van Aanholt al een paar keer aan een verhuur gelinkt en aangezien Chelsea twee linksbacks heeft die bij elke club in de basis zouden staan is Van Aanholt gewoonweg niet nodig.
Citaat: Een paar dagen geleden moest Lodeiro nog vertrekken en nu staat ie weer in de basis? Er zit echt geen lijn in.
Je hebt gelijk, dat was toen ik nog dacht dat er een kans was dat Emanuelson zal blijven maar zonder Emanuelson en Lodeiro heeft Ajax geen enkele linksbenige middenvelder die de kwaliteiten heeft om in de basis te staan. Zou Ajax Emanuelson toch kunnen behouden dan zou ik Lodeiro verkopen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 13 nov 2010 15:15
|
|
Citaat: Ik zou Zeegelaar het tweede seizoenshelft dan ook verhuren en verder denk ik dat Ajax een stap terug moet doen om later twee stappen vooruit te kunnen doen.
Mja Zeegelaar is eind van dit seizoen transfervrij, dan zal je dus eerst moeten verlengen. Ik ben benieuwd of Ajax dta nog gaat doen, als men verder wil moeten we dat deze winter wel horen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Do 18 nov 2010 23:28
|
|
De Ridder minstens week op proef bij Valenciennes vi.nl
18/11/2010 18:08
Valenciennes neemt Daniël de Ridder op proef. De rechtsbuiten kan bij zijn huidige club Wigan Athletic geen aanspraak maken op speelminuten en probeert het bij de Ligue 1-club.
'De Ridder is hier minstens een week op proef', aldus voorzitter Francis Decourriere tegen l'Equipe. 'Hij is een echte vleugelspeler en sinds het vertrek van Fahid Ben Khalfallah en Johan Audel is dat hetgeen wij het meest missen. Daarnaast maakt de blessure van Gaetan Bong de noodzaak groter.'
In de Franse competitie mogen de clubs buiten de internationale transferperiodes één joker-transfer doen, waardoor De Ridder mogelijk al voor 1 januari Valenciennes kan versterken.
Afgelopen zomer werd De Ridder in verband gebracht met een terugkeer naar Ajax, de club waar hij in de periode 2004-05 dertig wedstrijden voor speelde en drie keer wist te scoren.
THANK GOD THANK GOD!
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Do 18 nov 2010 23:39
|
|
Ik las de verlichting al door je nieuwspost Push.. Gelukkig..
Daniel de Ridder als mogelijke aanwinst bij ajax: Not!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Vr 19 nov 2010 08:10
|
|
Had ik hier al 7 uur eerder geplaatst, hoor.
viewtopic.php?f=40&p=180075#p180075
|
Mars_R
Forum berichten: 58
|
Geplaatst: Do 25 nov 2010 17:39
|
|
ROTTERDAM - Liverpool wil bezuinigen en deze winter enkele spelers van de loonlijst schrappen. Een van de spelers die naar een nieuwe club mag uitkijken is Ryan Babel, zo meldt The Telegraph.
De aanvaller komt met enige regelmaat uit voor Liverpool, maar heeft zelden een basisplaats. Ook Daniel Pacheco en Milan Jovanovic mogen vertrekken. Vooral voor het Spaanse talent Pacheco is veel belangstelling, waaronder Espanyol en Málaga.
Babel is aan zijn vierde seizoen bezig in Engeland. Daarvoor speelde hij voor Ajax. Ondanks zijn reserverol liet hij onlangs al weten dat hij snel het vertrouwen van trainer Roy Hodgson wil winnen. De veertigvoudig international werd in de zomer nog gelinkt aan Tottenham Hotspur en West Ham United. (BVDL)
http://www.ad.nl
Babel terughalen voor de rechtervleugel!
Sulejmani op de linker en Suarez in het midden met een nr 10 erachter.
Hamdaoui verkopen!
4-3-3 spelen en alles weer opbouwen wat de laatste jaren is afgebouwd.
|
Leonel
Forum berichten: 2494
|
Geplaatst: Do 25 nov 2010 17:52
|
|
A.u.b. geen Babel halen. Die wil ik niet nog een keer in het Ajax shirt zien.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Do 25 nov 2010 17:53
|
|
Ik vind Babel bij Liverpool een stuk beter spelen dan iedereen in Nederland vaak doet voorkomen. Hij is duidelijk een groot talent en veel Liverpool fans hier spreken nog altijd zeer positief over hem. Ik vind alleen nog steeds dat hij geen vleugelspeler is maar een spits en ook zo gebruikt moet worden.
Zou Liverpool van El Hamdaoui komen dan mag Ajax best 10 miljoen plus Babel voor hem vragen maar ik denk dat het onverstandig zou zijn als Ajax geld aan Babel gaat besteden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 25 nov 2010 20:44
|
|
Als Babel zo goed is waarom is hij dan niet zeker van een basisplaats bij Liverpool zelfs ten tijde dat het stroef liep. Als Babel zo goed is waarom is het daarom iedere interland weer de vraag of hij geselecteerd wordt voor Oranje? Babel zou misschien voor dit Ajax een meerwaarde zijn, omdat het voetbal voorin echt afschuwelijk is, maar dat zou echt een korte termijn oplossing zijn.
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Vr 26 nov 2010 14:16
|
|
Een deal van cash+Babel voor Mounir is een geweldige oplossing voor veel problemen van Ajax.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Vr 26 nov 2010 16:00
|
|
Citaat: Als Babel zo goed is waarom is hij dan niet zeker van een basisplaats bij Liverpool zelfs ten tijde dat het stroef liep.
Omdat hij niet goede genoeg voor Liverpool is, dat is ook geen schande want zo veel spelers zijn niet goede genoeg voor Liverpool en wel voor Ajax. Trouwens was Babel als spits misschien wel goed genoeg geweest maar bij Liverpool zien ze hem niet als spits. Ik zelf zie hem wel als spits omdat ik hem daar zijn beste wedstrijden heb zien spelen (ook bij Liverpool trouwens als hij soms inviel voor Torres).
Babel + 5 miljoen voor El Hamdaoui zou ik zeker doen.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Za 27 nov 2010 12:54
|
|
Babel terughalen zou een voortzetting zijn van het slechte beleid dat er o.a. puur naar de naam van een speler gekeken wordt ipv of hij complementair is aan wat je al hebt EN past in het systeem wat je voor ogen hebt. Waarmee je dominant voetbal kunt spelen maar vooral nog een hogere ondergrens krijgt doordat een goede veldbzetting de basis vormt.
Ik zou geen enkele postie kunnen noemen in het elftal waar Babel in dat plaatje zou passen. Tis namelijk geen buitenspeler en tis ook geen type wat op 9 met zijn rug naar de goal kan spelen, balletje goed kan vatshouden, kan kaatsen en goed kan koppen. Is die jongen veel te druistig voor, teveel op de diepte voor gericht en zijn balaanname en behandeling in de kleine ruimte is daar te beperkt voor.
Babel zie ik toch vooral als een 4-4-2 spits en dus geen optie voor mij.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Za 27 nov 2010 14:00
|
|
Ik sluit me bij Peter aan, ook ik vind Babel een 4-4-2 spits. Hij is geen kapstokspits zoals Kanu, Ibrahimovic en Pantelic waren en hij is ook geen typische buitenspeler net zoals eigenlijk Sulejmani dat ook niet is. We hebben allemaal kunnen zien dat Ajax met deze spelersgroep beter rendeert met een kapstokspits dan met een type El Hamdaoui. Ajax moet op zoek naar goede buitenspelers die snelheid hebben, een man kunnen uitspelen om vervolgens de achterlijn te halen met een goede voorzet. Zeer moeilijk te vinden, zeker als ze betaalbaar moeten zijn. We zullen ze dus zelf moeten opleiden, maar de eerstkomende 3 jaar hebben we denk ik niet veel op Jozefzoon na misschien. Zeegelaar komt te kort in mijn ogen. Klassieke buitenspelers i.c.m. een goede kapstokspits zullen Ajax veel beter laten draaien dan de laatste jaren het geval is.
Voor zondag moet Jol mijns inziens 4-4-2 spelen met Sulejmani in een vrije rol om Mounir die diepe spits is heen, met opkomende lopende mensen op het middenveld b.v. De Zeeuw of Eriksen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 27 nov 2010 14:04
|
|
Je hebt helemaal niks aan opkomende mensen in het centrum momenteel, of ze moeten van de zijkant komen. Een Eriksen kan zelden de bal terugverwachten van El Hamdaoui omdat die altijd voor een eigen actie zal gaan en niet voor de kaats.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Za 27 nov 2010 14:17
|
|
Ik heb toch niet gezegd dat ze uit het centrum moeten komen? En omdat Mounir bijna altijd voor de eigen actie gaat moet hij zo diep mogelijk spelen met een zwervende Sulejmani eromheen die evt. ook achter Mounir zou kunnen spelen. Als opkomende speler denk ik dan aan De Zeeuw en Urby.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 30 nov 2010 01:03
|
|
http://www.ajaxclub.nl/nieuws/Ajax_info ... dtner.html
Bendtner + geld voor Suarez
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 30 nov 2010 01:10
|
|
Niet eens zo gek..
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 30 nov 2010 01:12
|
|
http://www.footballpress.net/index.php? ... dsel=73939
Grygera op onze radar
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 30 nov 2010 08:27
|
|
Geen goed idee, aangezien dat weer hoge salariskosten met zich mee zal brengen. Verder zit er geen restwaarde meer op Grygera mocht hij terugkomen. Zal dan ook wel centraal willen spelen en dat gaat ten koste van Alderweireld. Dus niet doen in mijn ogen.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Di 30 nov 2010 09:29
|
|
Grygera is zo vaak in verband gebracht met een terugkeer naar Ajax, bijna ongeloofwaardig te noemen.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 30 nov 2010 09:34
|
|
Citaat: http://www.ajaxclub.nl/nieuws/Ajax_informeert_bij_Arsenal_naar_Bendtner.html
Bendtner + geld voor Suarez
Meen me te herinneren dat ajaxclub niet echt betrouwbaar is. Maar ik zou deze ruil zeker toejuichen.
Bendtner zou een geweldige targetman kunnen zijn. Maar dan moet er wel een échte rechtsbuiten opgesteld worden (Josefzoon?) en wordt el Hamdaoui eigenlijk weer overbodig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 30 nov 2010 09:45
|
|
Je bent wel troep aan het plaatsen, Scip...ajaxclub, tribal...
Allemaal bullshit natuurlijk. Bendtner gaat echt niet naar de eredivisie.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Di 30 nov 2010 10:55
|
|
Ik vind Bendtner ook een zwaar overschatte speler. Liever El Hamdaoui in de spits.
|
Riejuh
|
Geplaatst: Di 30 nov 2010 11:22
|
|
Denk dat het duo: Sulejmani-Bendtner nog wel eens leuke dingen kan opleveren.
Sowieso moet Ajax zich orienteren op het post-Suarez tijdperk, daarom is het goed dat dat nu al enigzins kan. Suarez is TE belangrijk gemaakt door Jol maar ook door zijn medespelers. Niemand durfde hem op zijn plek te zetten als hij weer een actie te ver doorvoerde..
Neemt niet weg dat Suarez de beste voetballer is van Ajax, maar door zijn mindere prestaties werd ajax geen team meer. Kan ook liggen aan dat je met Mounir en Luis twee dezelfde spelers in je elftal had staan.
Ik denk dat een Bendtner een toevoeging kan zijn, in vorm is het gewoon een goede voetballer. Is kopsterk, redelijke afwerking, sterk voor de goal. Kan meevoetballend nog wel beter. Is ook nog maar 22 jaar.
Denk alleen dat Bendtner zelf niet veel trek heeft om naar Ajax te komen. Al heeft het wel een grote naam in Denemarken en voetballen hier een aantal Denen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 30 nov 2010 11:24
|
|
Heren... Bendtner heeft een Premier League salaris, die komen niet zomaar naar Ajax of voor Luque achtige bedragen.
|