Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Do 21 okt 2010 21:50
|
|
Rosales maakte een leuk debuutjaar mee, hetzelfde geld voor bijvoorbeeld Mitea, maar daarna ging het niveau bergafwaarts.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 21 okt 2010 21:52
|
|
Blijft dat ze zijn mislukt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Do 21 okt 2010 21:56
|
|
Klopt.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 00:29
|
|
Ik ben het met je eens dat Jozefzoon de kans moet krijgen, maar om geen vervanger te halen voor Suarez is wel een grote gok. De kans dat een jongen als Jozefzoon toch niet word wat we er van verwachten is groter dan omgekeerd. Brengt die jongen daadwerkelijk niet wat we er van verwachten, dan zitten we voorin erg krap. En dat in een tijd dat sportieve prestaties voor Ajax erg belangrijk zijn, gezien de financiële gezondheid op dit moment. Daarnaast is het ook niet verstandig zo'n jongen halverwege het seizoen voor de leeuwen te gooien.
Ook betwijfel ik het of El Hamdaoui wel zo goed zou renderen in een systeem met echte vleugelspitsen. Bekend is dat de jongen een waardeloze kopper en meer een combinatievoetballer is dan een type Huntelaar.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 00:45
|
|
Brengt Jozefzoon echt niet wat nodig is dan kan Sulejmani altijd nog als rechtsbuiten spelen.
Citaat: Daarnaast is het ook niet verstandig zo'n jongen halverwege het seizoen voor de leeuwen te gooien.
Halverwege?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 11:31
|
|
Niels, probeer je nu te betogen dat een technisch goed onderlegde combinatiespits niet in het Ajax-plaatje past.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 13:08
|
|
Volgens mij bedoeld hij dat niet, volgens mij bedoeld hij dat een spits, met buitenspelers aan de zijkant ook een bal moet kunnen inkoppen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 14:03
|
|
Die vleugelspelers hebben we niet, dus ik zie het probleem niet. Je bepaalt je tactiek natuurlijk altijd aan de hand van het spelersmateriaal dat je voorhanden hebt. Aangezien El Hamdaoui één van onze beste spelers is, moet je natuurlijk altijd in grote mate rekening met hem houden.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 15:38
|
|
Eens... maar in het traditionele Ajaxspelletje heb je die buitenspelers wel en moet de spits wel in staat zijn om ballen veelvuldig in te koppen. Noem een Kluivert, Huntelaar, Kieft, Bosman.
|
Bertje
|
Geplaatst: Vr 22 okt 2010 16:04
|
|
Ja en als je een tuinkabouter als centrumverdediger opstelt zul je moeten compenseren.
Laten we het relevant houden.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Za 23 okt 2010 16:26
|
|
Citaat: Niels, probeer je nu te betogen dat een technisch goed onderlegde combinatiespits niet in het Ajax-plaatje past.
Hij past zeker in het Ajaxplaatje, maar ik vraag me af hoe El Hamdaoui zou renderen wanneer het voetbal hoofdzakelijk over de vleugels zou gaan met buitenspelers als Emanuelson en Jozefzoon.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Za 23 okt 2010 18:50
|
|
Citaat: Mooi, Pröpper begint dus aan bekendheid te winnen. Overigens ook transfervrij na dit seizoen, al heeft Vitesse een nieuwe verbintenis klaar liggen voor hem.
Beter hem dan Willem Janssen toch? Ik vind Pröpper een van de talentvolste middenvelders van deze competitie. Wat vind jij Mitch?
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 23 okt 2010 19:04
|
|
Ik vind Pröpper best een talentvolle jongen, maar voorlopig nog niet goed genoeg voor Ajax. Daarvoor zal hij voornamelijk fysiek en tactisch toch een stuk sterker moeten worden. Voorlopig lekker laten zitten waar hij zit dus, want op de bank bij Ajax leert-ie vrij weinig.
Janssen vind ik wel rijp en ook in de discipline sterker dan De Zeeuw en veelzijdiger dan De Jong. Maar zolang je die twee onder contract hebt staan heeft het niet veel zin om hem te halen. In ieder geval niet deze winter (en je nog voor hem moet betalen).
|
Dan300491
Forum berichten: 33
|
Geplaatst: Ma 25 okt 2010 18:46
|
|
Verhoek speelde weer erg sterk dit weekend, sommige kijken negatief tegen deze jongen aan maar in mijn opinie is het een ideale en echte Ajax speler. Hij heeft een actie, voorzet en isnel.
Het is jammer dat veel mensen denken dat die het niveau niet aan zal kunnen, vooral als je ziet dat een Chadli het bij Twente prima doet als voorbeeld. Ik zie liever Verhoek komen dan een buitenlander die heel veel kost en heel veel verdiend.
|
TwanAFCA
Forum berichten: 27
|
Geplaatst: Wo 27 okt 2010 21:43
|
|
Zo heel erg onder de indruk van Chadli ben ik niet. Zie liever Assaidi spelen van Heerenveen, maar goed dat is een linksbuiten. Op de Nederlandse velden loopt op dit moment geen rechtsbuiten die ik graag bij Ajax wil zien. En wat nog niet bekend is kunnen we beter niet halen, want dat flopt toch wel.
|
Passie
Forum berichten: 6
|
Geplaatst: Za 30 okt 2010 11:43
|
|
'Fin Toivomaki in winterstop naar Ajax'
http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/2 ... 0Ajax'.php Vandaag (30-10-2010) geplaatst
Ben benieuwd, al is het maar een gerucht. Voordeel is dat ie transfervrij is maar toch is het opmerkelijk vooral nu ze voorzichtig met geld moeten omgaan. En als dit waar is betekent dit weer een speler bij, de toch al grote, selectie erbij.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 30 okt 2010 12:05
|
|
Citaat: En als dit waar is betekent dit weer een speler bij, de toch al grote, selectie erbij.
Alvast anticiperen op een vertrek van Greg is geen gekke gedachte.
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 30 okt 2010 12:30
|
|
Citaat: 'Fin Toivomaki in winterstop naar Ajax'
http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/2 ... 0Ajax'.php Vandaag (30-10-2010) geplaatst
Ben benieuwd, al is het maar een gerucht. Voordeel is dat ie transfervrij is maar toch is het opmerkelijk vooral nu ze voorzichtig met geld moeten omgaan. En als dit waar is betekent dit weer een speler bij, de toch al grote, selectie erbij.
Ik krijg nu een error op deze site, zullen ze het dan verwijderd hebben of doet die site het gewoon niet bij mij ?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Za 30 okt 2010 12:40
|
|
Het gaat bij dit soort zaken veeleer wat het het exacte risico is. Als Ajax een goedkope vervanging voor Van Der Wiel vindt dan kan het juist slim zijn om nu al zaken te doen. Het gaat niet sec om geld uitgeven het gaat ook om hoe je het uitgeeft. Vier miljoen voor Ronnie Stam deze zomer was een onverantwoord risico geweest, maar bij 5,5 miljoen voor El Hamaoui vind ik dat bijvoorbeeld niet. De kans op – return on investment – lag bij EL H. namelijk een stuk hoger.
Als Ajax deze jongen geschikt vindt dan kan het, gezien zijn transfervrije status, slim zijn om al zaken te doen. Waar ik met name positief over ben is het feit dat hij speelt bij een club waar Jari Litmanen nu ook zit. Reken er maar op dat Litmanen geconsulteerd wordt als dit speelt en juist Litmanen weet wel wat vereist is voor het Ajaxspel.
Het zegt voor mij i.i.g. twee dingen als het echt speelt.
1. Ajax zal gaan cashen met Van der Wiel in deze winter of zomer
2. Bruno Silva zal men werkelijk 0% vertrouwen meer in hebben
Neemt niet weg dat Ajax al vaker ik verband is gebracht met een Finse rechtsback (Jukka Raitola), moet nog maar zien of dit concreet wordt.
het staat nog gewoon op de voorpagina daar pingelaar
|
Passie
Forum berichten: 6
|
Geplaatst: Za 30 okt 2010 14:24
|
|
Anticiperen op vertrek van vd Wiel is zeker niet slecht.
Mij gaat het erom dat Ajax wel vaker spelers haalt waarbij ik denk waarom ze die speler nu nodig hebben. Er is altijd het commentaar dat de spelersgroep zo groot is.
Maar een transfervrije speler halen, en vooral een jonge talentvolle speler, kan nooit geen kwaad zolang hij maar wat toevoegd aan het elftal (nu of binnen een paar jaar). En zoals door meerdere mensen al aangegeven, hij komt van de club waar Jari ook speelt en ik denk dat Ajax ook wel met Litmanen heeft gesproken over deze speler. Het 'risico' dat deze speler niet goed of talentvol is is zo wel kleiner. Al met al hoop ik, als Ajax hem transfervrij aantrekt, dat ie een goede speler en eventuele opvolger van Gregory zal worden.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Za 30 okt 2010 16:30
|
|
Citaat: Anticiperen op vertrek van vd Wiel is zeker niet slecht.
Mij gaat het erom dat Ajax wel vaker spelers haalt waarbij ik denk waarom ze die speler nu nodig hebben. Er is altijd het commentaar dat de spelersgroep zo groot is.
*zucht* Ik zal nogmaals het lijstje met aflopende contracten plaatsen:
-Emanuelson
-Ooijer
-Oleguer
-Tainio
-Suk
-Atouba
-Bodul
-Sno
-Mido
-Zeegelaar
-Donald
Waarschijnlijk:
-Stekelenburg
-Van der Wiel
Er vanuit gaan dat Stekelenburg, Van der Wiel, Suarez en Vertonghen blijven, dan zullen er slechts 19 spelers overblijven.
Het is uitstekend dat Ajax anticipeert op het vertrek van Van der Wiel. Die kans is namelijk zeer groot en als hij niet vertrekt, dan kan deze jongen mooi in de luwte zichzelf voorbereiden.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Za 30 okt 2010 18:45
|
|
Iemand die een schets kan maken van deze jonge Fin, 'Toivomaki' ?
|
MatiFernandez
Forum berichten: 15
|
Geplaatst: Zo 31 okt 2010 15:20
|
|
http://nl.wikipedia.org/wiki/Herni_Toivom%C3%A4ki
Dit is zijn NL-talige wikipediapagina... Hij is sterk en snel, combinatie van Gregory en Jan voor zover ik weet. ;)
|
chrisje110
Forum berichten: 267
|
Geplaatst: Ma 1 nov 2010 15:03
|
|
Het spreekt me aan dat hij ook Centraal achterin kan spelen. Een vervanger van Greg is noodzakelijk want behalve Silva die in de winterstop terugkomt hebben we weinig goede rechtsback als Greg verkocht word.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Ma 1 nov 2010 18:24
|
|
Citaat: Het spreekt me aan dat hij ook Centraal achterin kan spelen. Een vervanger van Greg is noodzakelijk want behalve Silva die in de winterstop terugkomt hebben we weinig goede rechtsback als Greg verkocht word.
Deze man is daarvoor de ideale opvolger, kent de club, speelt weinig bij zijn huidige club, heeft veel ervaring en je kunt hem zowel centraal als rechtsback opstellen. Mocht hij niet komen, dan lijkt hij me een uitstekend alternatief. Mochten deze allebei niet komen/kunnen, dan zou ik het niet weten.
|