Auteur
|
Bericht
|
swanski
Forum berichten: 188
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 19:54
|
|
Interessante statistieken:
http://transfermarkt.de/de/teemu-tainio ... _4741.html
Laatste seizoen bij Tottenham en afgelopen seizoen (veel geblesseerd; zie hieronder) weinig gespeeld.
Verletzungshistorie
Saison von bis Verletzung
09/10 01.01.2010 07.02.10 Knieprobleme
09/10 07.10.2009 09.11.09 Knieprobleme
09/10 05.09.2009 15.09.09 Wadenprobleme
08/09 20.09.2008 18.10.08 Schulterverletzung
08/09 25.08.2008 13.09.08 Wadenprobleme
Iemand die hem echt goed kent?
|
Beckham23
Forum berichten: 60
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 19:54
|
|
Altijd fijn om extra ervaring in huis te halen. Vooral als hij gratis is en hopelijk een contract krijgt tot juni 2011 zodat hij zich kan bewijzen. Wanneer De Zeeuw, Enoh of zelfs v/d Wiel weg valt heb je er wel wat aan.
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 19:55
|
|
Ik denk dat we niet te snel moeten oordelen over Tainio. De naam is me niet onbekend, maar wat voor speler het is...? In de breedte kunnen we nog wel een ervaren speler gebruiken. Er is veel ervaring weg en dat is niet goed voor de balans in de selectie. Ik geloof niet dat deze speler de jeugd in de weg zit. Dit soort mannen moeten de jeugd juist stimuleren.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 19:56
|
|
Citaat: Goed beleid weer jongens, zo'n bejaarde gozer houdt alleen Bonevacia van speelminuten af. Mooi dat je je ook weer aan je eigen woord houdt VDB!
Ken hem alleen van naam. Maar wat je op zijn minst kunt doen is snel wat achtergrondinformatie opzoeken en je inlezen voordat je zo'n opmerking maakt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tainio
Opmerkelijke details:
Multifunctioneel. Als we wiki mogen geloven dan zou hij bij ons op 2, 6, 7 en 10 kunnen spelen.
Scoort weinig.
Veel ervaring (Auxerre, Tottenham, Finland). Redelijk veel gespeeld. Laatste jaar is hij geblesseerd geweest.
Vandaag contract laten ontbinden bij Sunderland (ongetwijfeld o.a. door salaris, want kwam van Tottenham).
Met z'n leeftijd en zijn transfervrije status heb je al genoeg achtergrondinformatie.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 19:58
|
|
Ik ken 'm helemaal niet, maar als ik wat op internet loop te speuren kan ik er absoluut niet blij van zijn. De meeste youtubefilmpjes van hem gaan over een rode kaart en tijdrekken en maar weinig over voetbalmomenten.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 19:58
|
|
Citaat: Dit soort mannen moeten de jeugd juist stimuleren.
Hoe zie jij dit voor je? Ik zie alleen een speler die speelminuten van de jeugd afpakt. Valt totaal niet te rijmen met de woorden van VDB, dit is kortetermijn-denken!
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 20:00
|
|
http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/Ajax-contracteert-Teemu-Tainio.htm
Staat ook op Ajax.nl .
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 20:01
|
|
Hadouir...toch goed gedacht.
Citaat: Vreemd inderdaad, Jobo. Benieuwd naar de reden. AJAX heeft een andere speler binnen? Jol wordt teruggefloten door VDB? Ik denk het eerste.
Verder zal er wel niet veel meer gebeuren. Ik denk dat er geen aankopen meer komen nu.
|
Beckham23
Forum berichten: 60
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 20:05
|
|
Citaat:
Staat ook op Ajax.nl .
Jaja Ajax heeft er een Theemuts Tainio bij!
|
jelle66019
Forum berichten: 3
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 20:06
|
|
Haha, die tainio ofzo.
Die gast lijkt net een gehandicapte. XD
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 20:07
|
|
Tainio is wel fit mochten daar twijfels over zijn. Heeft een paar weken geleden met Finland tegen België meegedaan. Hij zit ook bij de selectie voor het Fins elftal wat komende week tegen Nederland speelt.
|
Pannie
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 20:15
|
|
Citaat: Dit soort mannen moeten de jeugd juist stimuleren.
Hoe zie jij dit voor je? Ik zie alleen een speler die speelminuten van de jeugd afpakt. Valt totaal niet te rijmen met de woorden van VDB, dit is kortetermijn-denken!
Er wordt ook op dagelijkse basis getraind, is het niet? DE jeugd=lange termijn, dit = je selectie op peil houden korte termijn. Natuurlijk is dit voor de korte termijn! Nogmaals...ik vind het onzin om te zeggen dat de jeugd nu ineens geen kans meer krijgt. We hebben ook een vrije jonge basis immers.
|
Raaijkeweske
Forum berichten: 124
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 20:19
|
|
Inderdaad, we zijn de ervaring van Gabri ook kwijt.
|
Ping
Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 20:28
|
|
Citaat: Ik ken 'm helemaal niet, maar als ik wat op internet loop te speuren kan ik er absoluut niet blij van zijn. De meeste youtubefilmpjes van hem gaan over een rode kaart en tijdrekken en maar weinig over voetbalmomenten.
Weinig voetbalmomenten ? Ik vind er geen 1 op Youtube, alleen die rode kaart tegen Sevilla of tijd rekken tegen Chelsea.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 20:56
|
|
Citaat:
Ken hem alleen van naam. Maar wat je op zijn minst kunt doen is snel wat achtergrondinformatie opzoeken en je inlezen voordat je zo'n opmerking maakt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tainio
Opmerkelijke details:
Multifunctioneel. Als we wiki mogen geloven dan zou hij bij ons op 2, 6, 7 en 10 kunnen spelen.
Scoort weinig.
Veel ervaring (Auxerre, Tottenham, Finland). Redelijk veel gespeeld. Laatste jaar is hij geblesseerd geweest.
Vandaag contract laten ontbinden bij Sunderland (ongetwijfeld o.a. door salaris, want kwam van Tottenham).
Citaat:
Met z'n leeftijd en zijn transfervrije status heb je al genoeg achtergrondinformatie.
Flauw, maar je vraagt erom: Ballack is ouder en was ook transfervrij. Vergelijking gaat niet op, maar een uitgesproken mening hebben over een speler die je niet kent is net zo onzinnig.
|
T020
Forum berichten: 139
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 21:50
|
|
Citaat: Ik ken 'm helemaal niet, maar als ik wat op internet loop te speuren kan ik er absoluut niet blij van zijn. De meeste youtubefilmpjes van hem gaan over een rode kaart en tijdrekken en maar weinig over voetbalmomenten.
Weinig voetbalmomenten ? Ik vind er geen 1 op Youtube, alleen die rode kaart tegen Sevilla of tijd rekken tegen Chelsea.
Mja, zoals meerdere mensen hier ook altijd zeggen, je kan niet af gaan op een Youtube filmpje. ( of het ontbreken ervan ) Dat gaat hier dan ook voor op, toch ?
|
T020
Forum berichten: 139
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 21:57
|
|
Maar: U vraagt, wij leveren.
Een leuke goal van de beste man.
http://www.youtube.com/watch?v=E6UNv0kJ ... re=related
|
Nr.10
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 22:00
|
|
Citaat: Er wordt ook op dagelijkse basis getraind, is het niet? DE jeugd=lange termijn, dit = je selectie op peil houden korte termijn. Natuurlijk is dit voor de korte termijn! Nogmaals...ik vind het onzin om te zeggen dat de jeugd nu ineens geen kans meer krijgt. We hebben ook een vrije jonge basis immers.
Jij verwacht dat Taino wel even uitlegt aan de spelers hoe het zit? Dat leer je door te doen in de wedstrijden, niet van een of andere vage passant.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 22:13
|
|
Van een controlerende middenvelder vind je ook weinig leuks op Youtube. Spelers als Cocu, Rijkaard, van Bommel, Diarra, Mascherano, Yaya Toure, Carrick en Hargreaves staan niet bekend om hun geweldige Youtube filmpjes maar zijn toch wel belangrijk geweest hoor
Tainio is een type Galasek. Daar is hij het beste mee te vergelijken
|
steenkist
Forum berichten: 137
|
Geplaatst: Di 31 aug 2010 22:32
|
|
Ik had toch het liefst een degelijke linksback erbij zien komen. Met Anita als linksachter in de Champions League weet je al zeker dat je kwetsbaar bent achterin. Ziet Jol niet in dat je met Anita veel te kort komt in Europa. In de Nederlandse competitie kan het nog net, maar in de Champions League gaat dit niks worden.
Een goede linksback erbij en je verdediging staat Europees gezien ook als een huis. Ik weet zeker dat we iedere Europese wedstrijd een tegendoelpunt zullen krijgen. We hebben er al 4 opzitten!
Ik zeg: een goede degelijke vleugelverdediger, met een beetje lengte, en je gaat samen met Ac Milaan en Real tot op de laatste speelronde meestrijden voor de bovenste 2 plekken!
|
Pannie
|
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 02:11
|
|
Citaat: Jij verwacht dat Taino wel even uitlegt aan de spelers hoe het zit? Dat leer je door te doen in de wedstrijden, niet van een of andere vage passant.
Ik denk dat jonge spelers er van kunnen leren inderdaad. Er is niet (beter gezegd: nooit) altijd plaats om fouten te maken in wedstrijden (belang). Ervaren spelers kunnen juist wat bijbrengen in de trainingen, in aanloop naar wedstrijden etc.!
|
Nr.10
|
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 10:12
|
|
Danny Blind kan je ook wel uitleggen hoe je een bal moet aannemen.
Het zal wel uitlopen tot een flinke teleurstelling voor Bonevacia, hij zit nu na jarenlang werken in de selectie en op de laatste dag van de transfermarkt haalt Ajax een nietszeggende Fin en weg kansen op speelminuten. Dit werkt niet motiverend, een niet gemotiveerde voetballer traint minder hard, en een speler die minder hard traint die gaat niet meer vooruit wat betekent dat de trainer je volgend jaar ook niet goed genoeg vindt.
Mooie boel.
|
R.O.B.
Forum berichten: 82
|
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 11:02
|
|
Wat een gedramatiseerde reacties zeg... Bonevacia is een 18-jarige speler die potentie toont, maar ook nog veel moet leren.
Onze selectie is al behoorlijk jong en vol van eigen jeugdexponenten... op het moment is Demy de Zeeuw de meest ervaren speler op het middenveld. Enige ervaring om achter de hand te houden kan wat mij betreft geen kwaad. Van wat ik gezien heb van de Fin weet deze jongen welke dingen hij moet doen en ook welke hij niet moet doen. Daarnaast heeft hij slechts een contract voor 1 jaar en is dit daarom voor de korte termijn een prima oplossing. Op de lange termijn heb ik niet het idee dat dit de ontwikkeling van onze jonge spelers in de weg zal staan
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Wo 1 sep 2010 14:56
|
|
Nu moet Jol alleen niet Tainio straks laten invallen als Ajax met 2/3 doelpunten verschil voor staat tegen een zwakke tegenstander want dat zou echt ten koste gaan van de ontwikkeling van Bonevacia. Als Tainio erin komt wanneer Ajax in de Champions League of tegen een Nederlandse topclub speelt dan begrijp ik het.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Vr 3 sep 2010 18:50
|
|
Ronald Graafland heeft als het goed is ook nog een contract getekend bij Ajax. Volgens mij is het alleen nog niet op de officiële site verschenen?
|