Auteur
|
Bericht
|
Dijk
Forum berichten: 951
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 11:06
|
|
Citaat: Ik heb liever dat ze hun geld en tijd besteden om het scoutingsapparaat te herstructureren en pas investeren als ze echt een goede opvolger gevonden hebben dan weer een duurbetaalde paniekaankoop. Geef dan Jozefzoon de kans, communiceer het met de supporters en ik weet zeker dat ze er begrip voor zullen hebben. Ze hebben het afgelopen jaar al geïnvesteerd in het scoutingsapparaat. Dat Ajax nu aan binnenlandse spelers word gelinkt is eigenlijk de normaalste gang van zaken. Een speler in het binnenland word veel sneller gelinkt aan Ajax dan een onbekende speler uit het buitenland. Twee jaar geleden had Ajax ook interesse in Dzeko van Wolfsburg, dat kwam alleen niet in de media omdat het een speler van buiten af is. Dan word de speler in kwestie niet zomaar gelinkt aan Ajax. Ajax heeft ook een keuze gemaakt met betrekking tot de scouting door vooral op de jeugd in te spelen wat betreft de transfers. Spelers die op hun 23ste in het buitenland spelen zijn al vaak te duur of zijn niet goed genoeg waardoor ze geen meerwaarde hebben bij Ajax.
|
Riejuh
Forum berichten: 7454
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 11:06
|
|
Citaat: Dan neem ik liever risico met Beerens (die straks zo'n 4,5 miljoen gaat kosten) dan met Mertens (die straks zo'n 7 a 8 miljoen gaat kosten). Beerens zou misschien wel kunnen presteren bij Ajax, als Ajax weer de vorm haalt van vorig seizoen. Echter is Mertens een speler die uit het niets iets kan creeëren.
Beerens kost er ook 6...
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 11:09
|
|
Nee, Beerens heeft een ontsnappingsclausule. Betekent niet dat die minimaal 6 miljoen moet kosten. Sowieso, Ajax kennende zullen ze wel hiervoor een hele goede deal maken.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 11:11
|
|
De prijs van beiden is veel te hoog voor wat je krijgt. Niet aan beginnen. Ook al ontliep Twente Ajax vorig seizoen niet, spelen voor Twente blijft gemakkelijker dan voor een echte topclub als Ajax. Vooral in mentaal opzicht is het spelen voor Ajax veel groter. Een Beerens kan dan misschien wel slagen bij Twente, maar bij Ajax juist niet.
Persoonlijk vind ik Beerens een leuke speler, maar niets bijzonders. In ieder geval niet bijzonder genoeg om vijf miljoen aan te besteden. Blijf bij mijn standpunt: doe het met Jozefzoon totdat een echte versterking gevonden is.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 12:09
|
|
Citaat: Nee, Beerens heeft een ontsnappingsclausule. Betekent niet dat die minimaal 6 miljoen moet kosten. Sowieso, Ajax kennende zullen ze wel hiervoor een hele goede deal maken.
Misschien 16 miljoen?
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 12:12
|
|
Het goede nieuws is dat als Twente Beerens wil hebben dat het hoogstwaarschijnlijk betekent dat Ruiz vertrekt. Dit is veruit de beste speler van Twente, zijn vertrek is een zware aderlating die niet kan opgevangen worden door het aantrekken van Beerens. Twente gaat er dus sowieso op achteruit!
Beerens is een leuke rechtsbuiten, maar geen speler met potentie voor de Europese (sub)top. Als ie gehaald wordt voor een lage prijs in de plaats van Urby dan kun je er over nadenken. Ik zie Suarez ook niet vertrekken, Beerens aantrekken voor hem zou dan ook een absoluut wanbeleid zijn. Mertens is een speler met zeer veel potentie, als ie blijft voetballen zoals nu dan gaat ie op het einde van het jaar misschien dubbel zoveel kosten... Aan de andere kant, we hebben al zoveel kleine technisch vaardige spelers Bovendien hebben we geen middelen om hem te betalen, tenzij dat we Urby nog voor een aardig bedrag kunnen verkopen. Misschien is een ruildeal waarin Aïssati betrokken kan worden een optie?
Ben ik ook de enige die vind dat we Sulejmani niet moeten ruilen (zelfs niet als we er geld bovenop krijgen?) tegen Beerens... verhuur hem dan liever aan een buitenlandse club. Al weet ik natuurlijk niet of daar nog kandidaten voor zijn. Wat een kapitaalvernietiging zou dat betekenen!!!?
Ik ben trouwens ook voorstander van Josefzoon vertrouwen en een kans te geven. Vond dat ie goed inviel tegen Vitesse. Dat was vroeger trouwens sowieso de filosofie van Ajax.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 12:13
|
|
Andere tijden RG. Destijds zat het huidige bestuur er niet. Dit bestuur heeft De Zeeuw voor 6 miljoen gehaald (terwijl Brands, destijds TD bij AZ, zei dat die minimaal 8 miljoen moest kosten), dit bestuur heeft El Hamdaoui voor 5,5 miljoen gehaald, wat een goed bedrag is voor zijn kwaliteiten. Het huidige bestuur kan Ajax weer gezond krijgen.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 12:38
|
|
Ik vind Beerens een goede speler, maar Ajax heeft het geld niet. Misschien betekent dat dat Suarez weggaat of speculeren ze vast op een latere verkoop van Suarez.
|
thyza
Forum berichten: 696
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 12:46
|
|
Tot nu toe blijft Suarez nog. In een interview met de Zeeuw in VI verwacht hij ook niet dat Suarez nog vertrekt.
Beerens is overigens een goede optie voor Ajax. Er is een vleugelspeler met snelheid nodig en Ajax wil Sulejmani betrekken in een deal met Beerens wordt er gespeculeerd.
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 13:40
|
|
Citaat: Kennedy en Sulejmani speelde goed in hun Twente en Heerenveen tijd. Bij Ajax faalde ze. En niet zo'n beetje ook. Snap je nu m'n vergelijking?
Nutteloos. Sulejmani is nooit fit geweest en Kennedy speelde lang niet zo goed als Mertens.
En met Beerens is dat risico er ook.
Huntelaar, De Zeeuw (El-Hamdaoui) en Suárez speelde biJ SC Heerenveen, AZ en FC Groningen goed en ook bij Ajax.
---------------------------------------------------------------------------------
Je moet toch wel een randdebiel zijn als je Beerens de voorkeur geeft boven Mertens? Mertens is in élk opzicht beter dan Beerens. Misschien lijkt Beerens fysiek sterker, maar dat is hij absoluut niet. Mertens is meer een atleet, staat zijn mannetje wel en is ook nog multifunctioneel. Heeft meer scorend vermogen, assists. Is minstens zo snel. En heeft een geweldig overzich voor medespelers. Is meester in duels ontwijken. Goede techniek!
Mertens heeft ook een sterkere persoonlijkheid (meer een leider (kan het worden)).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 13:46
|
|
Zou je ook eens op mijn pb kunnen reageren, Guy.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 13:52
|
|
Is goed, kijk er vrij weinig naar.
|
Fenix
Forum berichten: 240
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 13:59
|
|
Amrabat wilde nadenken over Ajax-transfer
Nordin Amrabat scoorde afgelopen weekeinde zijn eerste doelpunt in de Eredivisie van deze jaargang, maar is niet geheel tevreden bij PSV. De 23-jarige aanvaller moet het veelal doen met invalbeurten en zag een transfer naar Ajax aan zijn neus voorbij gaan. De Nederlandse Marokkaan had echter wel oren naar een overgang.
Amrabat liet tegenover het Eindhovens Dagblad weten dat hij had willen nadenken over Ajax. "Als de clubs eruit waren gekomen, had ik willen nadenken over Ajax", vertelde de buitenspeler. "Ik heb daar in de jeugd gespeeld, het is een topclub en mijn ouders wonen op twintig kilometer afstand. Maar ik mag niet weg van PSV."
Ondanks de gemiste transfer naar Amsterdam, wil Amrabat toch uitkijken naar mogelijke andere uitdagingen. "Het is niet zo dat ik hier weg wil. Doordat ik op de bank zit, heb ik gezegd dat als er een mooie club komt, ik daarover wil nadenken. PSV is een grote club en ik draag het PSV-shirt nog altijd met veel trots. Maar ik ben 23 en moet zoveel mogelijk spelen. Ik kan ook zeggen, het is goed zo, ik ga op zitten bij PSV en verdien lekker mijn geld, maar zo zit ik niet in elkaar", besloot Amrabat.
Bron: Soccernews.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:03
|
|
Citaat: Nutteloos. Sulejmani is nooit fit geweest en Kennedy speelde lang niet zo goed als Mertens.
En met Beerens is dat risico er ook.
Huntelaar, De Zeeuw (El-Hamdaoui) en Suárez speelde biJ SC Heerenveen, AZ en FC Groningen goed en ook bij Ajax.
guy, je weet toch wel dat er een verschil zit tussen FC Utrecht en Ajax? Ook tussen AZ / FC Groningen / Heerenveen en Ajax? Dat is namelijk druk. Iedereen reageert daar anders op. Zo reageerde Sulejmani en Kennedy anders dan (De Zeeuw, El Hamdaoui,) Suárez en Huntelaar, zo kan Mertens dit ook doen. Die kan totaal bezwijken onder de druk, die kan ook nergens van aantrekken.
|
nr23
Forum berichten: 443
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:07
|
|
Ik heb ook veel liever Mertens dan Beerens. Betaal dan maar een paar miljoen meer. Beerens is een aardige speler, maar daar blijft het bij. Mertens is in potentie een speler die nog door kan groeien. Zekerheid heb je nooit, maar Mertens laat wel meer potentie zien dan Beerens.
Maar goed, de vraag is waar het geld uberhaubt vandaan zou moeten komen. Toch hopelijk niet van een verkoop van Suarez.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:19
|
|
Bovendien, als er niemand weg gaat, kun je Mertens echt veeel beter in het systeem inpassen.
Jammer genoeg is hij veel te duur.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:53
|
|
Citaat: guy, je weet toch wel dat er een verschil zit tussen FC Utrecht en Ajax? Ook tussen AZ / FC Groningen / Heerenveen en Ajax? Dat is namelijk druk. Iedereen reageert daar anders op. Zo reageerde Sulejmani en Kennedy anders dan (De Zeeuw, El Hamdaoui,) Suárez en Huntelaar, zo kan Mertens dit ook doen. Die kan totaal bezwijken onder de druk, die kan ook nergens van aantrekken.
Dat weet je nie van te voren. En met Beerens heb je toch hetzelfde ''risico'' kwa druk? Hij heeft wel bij PSV gespeeld, maar daar is de druk anders én hij is daar ook niet geslaagd. En bij Sulejmani heb ik niet echt het idee dat het aan de druk licht? Meer dat hij nooit écht fit is geweest en op verkeerde posities gebruikt is/niet op een vaste positie over een langere duur heeft gestaan.
Kennedy komt gewoon in kwaliteit tekort. Niks met druk te maken.
|
Fregge
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 14:55
|
|
Beerens kon bijtekenen bij PSV. Hij koos zelf voor definitieve overgang naar Heerenveen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 15:15
|
|
Citaat: Ik heb ook veel liever Mertens dan Beerens. Betaal dan maar een paar miljoen meer.
Mertens is geen rechtsbuiten. Beerends wel. Jol zoekt duidelijk naar een echte rechtsbuiten (De Ridder, De Mul, Leonardo en nu Beerends).
Het liefst zou ik ze allebei willen. Urby weg, Mertens in. Sulejmani weg, Beerends in.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 15:17
|
|
Beerens zonder een d, Bond.
|
guy_ajax
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 23:05
|
|
Citaat: Beerens kon bijtekenen bij PSV. Hij koos zelf voor definitieve overgang naar Heerenveen.
Maar hij is niet geslaagd bij PSV. Als hij veel en goed speelde was hij niet weggegaan.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Ma 16 aug 2010 23:26
|
|
Citaat: Amrabat wilde nadenken over Ajax-transfer
Weet je hoe serieus dit is Fernix?
Daarbij, hij heeft het over invalbeurten & niet tevreden zijn, hij is in principe niet voor de basis gehaald toch? hij kan aardig voetballen maar komt van respectievelijk VVV.
In ieder geval, het bod van Ajax op Beerens, hoe zit dat ? Jack vertelt het wel in vogelvlucht vlak voor de uitzending off ging, maar lees dan ook alleen op alle sites dat het 'Jack' is die ermee kwam..en niet dat er ook werkelijk iets geboden is. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Beerens maar dat heb ik al eens uitgelegd. Om in het kort mijn kritiekste punten op te noemen, bij Heerenveen kreeg hij in zijn goede periode vleugels en daardoor een vieze arrogante kop, om het maar even ruw te zeggen. Het spatte er toen vanaf hoe goed hij zichzelf vond, laat staan als hij in het mooiste shirt van Nederland zou spelen, bij de Mooiste club.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Di 17 aug 2010 02:37
|
|
Citaat: Beerens kon bijtekenen bij PSV. Hij koos zelf voor definitieve overgang naar Heerenveen.
Maar hij is niet geslaagd bij PSV. Als hij veel en goed speelde was hij niet weggegaan.
Ja, en? Wat wil je daar precies mee zeggen?
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Di 17 aug 2010 07:11
|
|
Ooijer is niet geslaagd bij Ajax, Huntelaar niet bij PSV... Toch internationals.
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Di 17 aug 2010 19:58
|
|
Beide ook een redelijk geslaagde carriere! Ach, hoeveel spelers redden het in eerste instantie niet om later alsnog succesvol (prof)voetballer te worden...?!!!?
|