Auteur
|
Bericht
|
Leonel
Forum berichten: 2494
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 2 aug 2010 12:29
|
|
Ik was blij dat hij weg was en nu moet hij opeens terugkomen? Wat een beleid zeg, bah.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 2 aug 2010 16:37
|
|
Leonardo, heeft een goede dribbel en versnelling heeft, maar wat je er ook vooral voor terugkrijgt is een speler die voortdurend denkt dat hij de belangrijkste man op het veld is, en de bal dus ook niet zo nodig hoeft af te spelen. Verder heeft Leo nauwelijks gepresteerd in duels waarin hij in de basis begon. Het zou echt een waardeloze aankoop zijn.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 2 aug 2010 21:17
|
|
Ik heb nog eens gekeken naar wat ik had van Savic en moet toch zeggen dat het op het eerste zicht een wel een speler is met mogelijkheden. Het type voetballende verdediger, mooie balbehandeling en techniek voor een iemand die achterin staat. Denk dat wanneer Ajax overtuigd is van de jongen en het financieel rondkomt het ook meteen iemand voor de A-selectie zal zijn en niet Ajax 2.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 2 aug 2010 21:33
|
|
@Pushkin: Op welke posities acht je hem geschikt op basis van wat je van hem weet en gezien hebt? RCV cq. LCV of wellicht ook op de backpositie?
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 2 aug 2010 21:34
|
|
Hoe is hij verdedigend, ondanks dat je hem omschrijft als een voetballende type? Hij was er vanmiddag tegen Jong NEC helaas niet bij, kon hem derhalve niet aan het werk zien.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 00:38
|
|
Citaat: Ik was blij dat hij weg was en nu moet hij opeens terugkomen? Wat een beleid zeg, bah.
Wij als Ajacieden mogen blij zijn met een prachtig scoutingsapparaat.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 00:44
|
|
Nee hoor, prima om Leonardo als ''super sub'' te halen, aangezien ik verwacht dat hij gratis overkomt, mochten de geruchten over verhuur van Blind en anderen waar zijn.
Er is gewoon geen geld, en nu de kans op CL erg klein is, is dit nog een leuke speler voor een club die eigenlijk geen cent meer kan uitgeven.
Bovendien, de ergste klap van de recessie moet nog komen, dus get used to it!
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 08:43
|
|
Met de mogelijkheden die er liggen (financieel) is Leonardo natuurlijk geen verkeerde optie. Is een speler die een wedstrijd kan openbreken (zie bijv. Fiorentina!).
Als Ajax daarnaast ook nog wat spelers bij NAC kan stallen is dat ook nog mooi meegenomen!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 780
Nieuws reacties: 7
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 08:52
|
|
Iedereen begint nu over die mazzelactie tegen Fiorentina, maar wat heeft Leonardo verder gepresteerd?
Ik zou het een blunder van jewelste vinden om hem weer binnen te halen. De enige reden die ik kan bedenken is omdat hij razendsnel is. Het vervelende is dat hij daar zelden tot nooit iets mee doet. Kortom, maar daar zijn de meesten hier het wel over eens, niet halen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 09:15
|
|
Zeker niet halen. Als ze hem dan toch halen dan a.u.b. voor huur. Anders zit je er weer voor jaren aan vast... Hopelijk dat dit weer een rookgordijntje is.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 09:46
|
|
Als je er niks voor hoeft te betalen, en je in ruil een paar spelers (Donald, Bodul...) kunt verhuren, is het misschien wel de moeite waard, mits je een éénjarig contract met optie tot nog 2 jaar laat tekenen en hij niet meer dan 400k wil verdienen.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 09:55
|
|
Mee eens. Met deze methode kun je ook nog eens De Ridder halen. Leonardo is op 3 posities inzetbaar in de aanval.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 10:07
|
|
Ajax wou Twente-aanwinst Bajrami halen:
[list">MUNSTERMAN: „HET SNELLE ZAKENDOEN IS ONS HANDELSMERK”Twente pakt uit door Jeroen Kapteijns
ENSCHEDE - Op het moment dat Dries Mertens langs het podium liep waarop drie FC Twente-aanwinsten werden gepresenteerd, greep voorzitter Joop Munsterman de FC Utrecht-middenvelder voor de grap bij de arm alsof hij hem de verhoging op wilde trekken. "Onze vierde aankoop Dries Mertens", klonk al vanuit de zaal.
De nieuwe aanwinsten van FC Twente: Roberto Rosales, Bart Buysse en Nacer Chadli. Een unicum in de clubgeschiedenis dat er drie versterkingen in één keer worden gepresenteerd. Foto: ANP Heel raar zou dat niet zijn, want FC Twente kan nog wel wat versterking op het middenveld gebruiken en Mertens ontwikkelt zich stormachtig, maar in werkelijkheid was de Belg in de Grolsch Veste om de presentatie van zijn land- en voormalige ploeggenoot Nacer Chadli bij te wonen. De twee zijn bevriend sinds hun gezamenlijke tijd bij AGOVV. "Ik heb met Dries over FC Twente gesproken en hij heeft me gezegd dat dit een goede club voor mij is, ook omdat ze aanvallend voetbal spelen", aldus Chadli.
Zonder Mertens zaten er nog altijd drie nieuwe voetballers op het podium. "Het is een unicum in de clubgeschiedenis dat we drie versterkingen in één keer presenteren. Binnen 48 uur na de transfer van Ronnie Stam hadden we het allemaal rond", aldus Munsterman. "Het snelle zakendoen is ons handelsmerk. We weten wat we willen hebben en gaan daar recht op af. Bij Emir Bajrami zijn we direct naar Zweden gereisd. Wij zaten 's ochtends met hem te praten en 's middags kwam Ajax pas. Dat was te laat."
Ook nu heeft FC Twente een speler van het scoutinglijstje van Ajax weggeplukt. Recent legde assistent-trainer Danny Blind namens de Amsterdammers nog contact met het management van Roberto Rosales, die in beeld was om een vertrek van Gregory van der Wiel op te vangen.
België was ditmaal nadrukkelijk jachtgebied voor FC Twente, getuige de komst van Rosales (AA Gent) en Bart Buysse (Zulte-Waregem). Een verband met de aanwezigheid van de Belgische trainer Michel Preud'homme lijkt voor de hand te liggen. "Ik heb al ergens gelezen dat Preud'homme België aan het plunderen is, maar dat is onzin", vertelde de oefenmeester zelf. "Ik ben trainer, geen scout. Natuurlijk geef ik wel namen door als we over de invulling van posities praten en ik ken de Belgische markt goed. Maar het goede is dat deze jongens al op de scoutinglijsten van FC Twente bleken voor te komen. Het is dus zeker niet zo dat deze spelers alleen maar zijn gekomen omdat de trainer ze goed vindt."
Opvallend genoeg haalde FC Twente behalve Rosales voor de positie van de vertrokken rechtsback Stam en de aanvallende versterking Chadli in de persoon van Buysse ook weer een linksback in huis, terwijl die positie met David Carney, Nicky Kuiper en Dwight Tiendalli al goed is bezet. "Maar zowel Rosales als Buysse is een polyvalente speler, die op meerdere posities uit de voeten kan. Zo heeft Rosales in het verleden ook rechts op het middenveld en als rechtsbuiten gespeeld", aldus Preud'homme. "Beiden zijn aanvallend zeer sterke backs, maar moeten nog wel een stap zetten in het verdedigende werk."
Rosales is afkomstig uit Venezuela, niet bepaald een groot voetballand. "Dat komt omdat in Venezuela baseball de sport nummer één is", vertelde de Zuid-Amerikaan. "De laatste tien jaar is het voetbal echter sterk in opkomst. Het nationale team onder twintig heeft zich ook voor het eerst voor het WK geplaatst. We hebben een sterke generatie. Ik ben nu de eerste Venezolaan die in Nederland komt voetballen. Hopelijk kan ik deuren openen voor andere getalenteerde landgenoten", aldus Rosales, die bij AA Gent zowel met Preud'homme als Bryan Ruiz samenwerkte. "Bryan en ik zijn goede vrienden. Zijn aanwezigheid hier maakt het gemakkelijker voor mij."
Rosales is pas over twee weken inzetbaar, omdat hij eerst naar Venezuela moet voor de aanvraag van een werkvergunning én interlandverplichtingen. Chadli en Buysse kunnen daarentegen vrijdag bij de competitiestart tegen Roda JC al deel uitmaken van de wedstrijdselectie. Preud'homme: "Nacer heeft al twee keer meegetraind met ons, terwijl Bart afgelopen vrijdag met Zulte-Waregem de eerste competitiewedstrijd in België heeft gespeeld. Ze zijn conditioneel in orde." [/list">
Telegraaf.nl
|
Dijk
Forum berichten: 951
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 11:15
|
|
Citaat: Mee eens. Met deze methode kun je ook nog eens De Ridder halen. Leonardo is op 3 posities inzetbaar in de aanval. Ajax moet terug in hun salarislast want dat is het afgelopen seizoen wel duidelijk geworden. Dan ga je niet spelers halen die alleen maar op bank zitten. Daarom zou Leonardo een optie zijn omdat die op meerdere posities in de aanval kwijt kan.
|
Dijk
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 11:22
|
|
Citaat: Ajax wou Twente-aanwinst Bajrami halen:
Wij zaten 's ochtends met hem te praten en 's middags kwam Ajax pas. Dat was te laat." Zolang Munsterman zijn eigen verhalen maar blijft geloven vind ik het best.
Als Ajax 's middags een afspraak had staan met Bajrami (waarbij ik mijn twijfels heb), dan had Bajrami zeker wel geluisterd naar Ajax. Daarna had die nog altijd kunnen kiezen voor een club want na een gesprek ga je niet meteen over tot een beslissing. Maar op dat moment dat Twente Bajrami haalde, wist Ajax allang dat ze geen spelers konden halen vanwege dat ze geen geld hebben. Ajax kon eigenlijk alleen maar op informele basis met hem praten net zoals met andere spelers.
|
sincere1983
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 12:05
|
|
http://www.soccernews.nl/news/97516/Aja ... se_doelman
Staat ook op de voorpagina hier.
Iemand die info over deze keeper heeft?
Mits de interesse in deze keeper er inderdaad is zal dat waarschijnlijk 2 dingen kunnen betekenen:
1.) Er is interesse voor Stekelenburg die concreter aan het worden is.
2.) Het vertrouwen in Vermeer is niet voldoende om hem straks als 1e doelman aan te wijzen (mits de Steek vertrekt).
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 13:24
|
|
Heerenveen, Hannover en Monchengladbach. Dat klinkt vind ik persoonlijk niet heel goed, met die intresse lijkt t me meer een keeper voor een subtopper.
Maar dit is maar een vooroordeel, want ik heb deze jongen nog nooit aan het werk gezien. Vermeer te licht gevonden? En wie is er dan concreet geintresseerd in Stekelenburg? Arsenal?
|
sincere1983
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 13:31
|
|
@ Yoran: Geen idee. Maar Ajax zal niet voor niks naar een keeper gaan kijken. We hebben 3 keepers lopen waarvan 1 echt een 3e keeper is (verhoeven), er 1 de absolute nr1 is en 1 waarvan nog altijd getwijfeld word (onder supporters, binnen Ajax weet ik niet) of hij de beoogde opvolger is.
Dus er zal iets op keepersgebied aan de hand zijn, en de 2 genoemde opties leken mij het meest logisch, zeker als deze Zweedse keeper een dusdanig talent is wat ik zou moeten geloven uit de verhalen. Die haal je dan dus niet zomaar als 3e keeper.
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Di 3 aug 2010 15:12
|
|
Nee Sincere, maar als dit dus waar blijkt te zijn dan zoekt Ajax naar een 1ste keeper dus mooi dat het een talent is, maar hij moet er wel meteen kunnen staan.
|
Dijk
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 11:27
|
|
Ajax kijkt gewoon rond mocht er een keeper vertrekken. Het wil niet zeggen dat er nu iets speelt bij Ajax wat keepers betreft. Net zoals Ajax kijkt op andere posities mocht iemand vertrekken bij Ajax.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 756
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 11:44
|
|
Las laatst ook dat Klasnic clubloos is.
Zou dat niet wat zijn als mido niet komt?
Zou misschien net zoiets als Pantelic kunnen worden.
Zijn salariseisen moeten dan niet te hoog zijn natuurlijk.
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 12:22
|
|
Los van de kwaliteiten van de beste man: Bolton heeft al aangegeven hem over te willen nemen omdat hij op huurbasis vorig jaar indruk heeft gemaakt op de trainer. Klasnic is al op leeftijd en Bolton heeft wat meer pecunia te spenderen. Kortom onhaalbaar.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 15:22
|
|
Bovendien niet complementair aan de huidige opties.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 15:26
|
|
Hoe zit het met Pantelic? Wacht die nog een jaar op een nieuwe club?
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 4 aug 2010 15:29
|
|
Die zal op het laatste moment wel weer een club gaan helpen, al moet hij dan wel eerst even twee maanden lang fit worden...
Ook niet complementair aan de huidige opties trouwens.
|