Auteur
|
Bericht
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:35
|
|
Aanval:
Basis: Ozbiliz, El Hamdaoui, Suarez
Back-up: Zeegelaar, Mido, De Ridder
Middenveld:
Basis: Lodeiro, Enoh, De Zeeuw
Back-up: Eriksen, Bonevacia, De Jong
Zo zou ik de aanval en het middenveld neer gaan zetten dit seizoen. Lodeiro is een betere voetballer dan De Jong en verder in zijn ontwikkeling dan Eriksen. In de toekomst kunnen Lodeiro en Eriksen hopelijk samen op een middenveld spelen maar eerst moeten ze zich beiden daar nog enorm voor ontwikkelen.
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:37
|
|
Ik blijf bij mijn mening .
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:38
|
|
Citaat: Was geen reactie op jou, Sincere.
Haha, my bad Bertje . Vond je reactie al wat vreemd op mijn stukje
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:40
|
|
Citaat: Aanval:
Middenveld:
Zo zou ik de aanval en het middenveld neer gaan zetten dit seizoen. Lodeiro is een betere voetballer dan De Jong en verder in zijn ontwikkeling dan Eriksen. In de toekomst kunnen Lodeiro en Eriksen hopelijk samen op een middenveld spelen maar eerst moeten ze zich beiden daar nog enorm voor ontwikkelen.
Kan je Lodeiro dan niet beter op 10 neerzetten en Enoh en de Zeeuw erachter?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:42
|
|
Tis meer een linkshalf dan nummer 10 hoor. Daarnaast dient Ajax met de punt naar achter te voetballen. Zijn de voorwaartsen ook beter te bereiken.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:42
|
|
Citaat: Kan je Lodeiro dan niet beter op 10 neerzetten en Enoh en de Zeeuw erachter?
Misschien maar ik zou Lodeiro van links laten spelen en de ruimte achter de spits in laten komen, dus niet hem daar vast neer zetten. Hij heeft mooie loopacties en zou in zo'n rol volgens mij het beste tot zijn recht komen.
Citaat: Tis meer een linkshalf dan nummer 10 hoor. Daarnaast dient Ajax met de punt naar achter te voetballen. Zijn de voorwaartsen ook beter te bereiken.
Precies! Ben jij het trouwens eens met mijn keuze om Lodeiro boven De Jong te verkiezen? Ik zelf heb toen ik in Cambridge zat twee vrienden uit Uruguay gemaakt die helemaal lyrisch over hem zijn en zij hebben mij de beelden van wedstrijden van hem voor het nationale elftal en Nacional opgesteurd en ik kan het eigenlijk alleen maar met ze eens zijn, hij is een klassevoetballer.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:48
|
|
Citaat: Precies! Ben jij het trouwens eens met mijn keuze om Lodeiro boven De Jong te verkiezen?
Ik wist al dat het meer een linkshalf was maar weinige zijn het er hier mee eens dat hij op links half moet en de zeeuw dan op rechtshalf omdat de backs dan niet opgevangen zouden worden.
De Jong is een mindere speler dan Lodeiro dat heb ik altijd al gevonden! De Jong is zo opgebloeit omdat hij altijd zijn goaltjes meepikt, maar voetballend blijf ik hem niet goed vinden.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:51
|
|
Citaat: De Jong is een mindere speler dan Lodeiro dat heb ik altijd al gevonden! De Jong is zo opgebloeit omdat hij altijd zijn goaltjes meepikt, maar voetballend blijf ik hem niet goed vinden.
Precies! Nu Ajax met El Hamdaoui ook een totaal andere spits in de basis zal hebben staan zal De Jong ook niet zo goed tot zijn recht komen als afgelopen seizoen en heb je veel meer aan Lodeiro.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:53
|
|
Dan zie ik liever Eriksen dan Lodeiro.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:57
|
|
Citaat: Dan zie ik liever Eriksen dan Lodeiro.
Ik niet, ik vind Lodeiro een betere voetballer dan Eriksen maar dat komt natuurlijk vooral omdat Lodeiro verder in zijn ontwikkelig is en veel meer ervaring heeft.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:57
|
|
Citaat: Ik wist al dat het meer een linkshalf was maar weinige zijn het er hier mee eens dat hij op links half moet en de zeeuw dan op rechtshalf omdat de backs dan niet opgevangen zouden worden.
Kan wel, maar dan moet je twee spelers voorin aan de buitenkanten hebben om die backs op te vangen.
|
Scio
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 14:58
|
|
Citaat: Precies! Ben jij het trouwens eens met mijn keuze om Lodeiro boven De Jong te verkiezen? Ik zelf heb toen ik in Cambridge zat twee vrienden uit Uruguay gemaakt die helemaal lyrisch over hem zijn en zij hebben mij de beelden van wedstrijden van hem voor het nationale elftal en Nacional opgesteurd en ik kan het eigenlijk alleen maar met ze eens zijn, hij is een klassevoetballer.
Opzich wel. Echter, De Jong rendeerde in het systeem waarbij ruimte voor hem werd gemaakt. Dat heeft hij fantastisch uitgevoerd en daardoor werd het een geweldig wapen. Was altijd onder de indruk van de loopacties van Bakkal, maar Siem doet het nog eens 3x zo goed. Dat moet je niet op willen geven op dit moment. Ideale situatie zou zijn als De Jong en Suarez dit jaar hetzelfde kunstje flikken, ons naar de titel schiet en dan allebei vertrekken. Vervolgens op zoek gaan naar een klassieke links- en rechtsbuiten van voldoende kwaliteit. Vervolgens kun je Lodeiro gaan uitspelen icm El Hamdaoui. Volgens mij kunnen die twee een enorme klik hebben. Beiden goed in de combinatie en met een actie. Die actie kan Lodeiro nu niet maken om Emanuelson op links hem frustreert (gebrek een ruimte, naar binnen trekken). Daarnaast schijnt Lodeiro uitstekend te zijn qua verdedigende capaciteiten en kun je dus op linksbuiten een meer aanvallende speler neerzetten.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 15:01
|
|
Ik vind de loopacties van Bakkal beter dan die van De Jong, hoor.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 16:05
|
|
Citaat: Aanval:
Middenveld:
WTF? Ozbilic in de basis? Die kerel heeft nog niks laten zien tot nu toe, behalve wat potjes tegen amateurteams.
Als er voor iemand geen plek is dan is het op dit moment wel voor Özbiliz. De Jong, Eriksen en Emanuelson komen eerder in aanmerking voor een basisplaats dan Özbiliz en Lodeiro.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 16:56
|
|
Lodeiro is verder in zijn ontwikkeling als Eriksen? Over Özbiliz moet ik je gelijk geven.
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 17:00
|
|
Reuze boeiend allemaal, maar nu graag weer on-topic. En Yoran, check je privé berichten even.
|
Speedyspeed
Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 17:12
|
|
Waarom hoor ik niks meer over Seedorf? Is dat een afgesloten hoofdstuk?
Zou hem graag nog een keer zien spelen in het Ajax-shirt.
Verder vind ik het een goede zet om Mounir te halen.
Steek
v/d Wiel - Toby - Jan - Anita
Enoh - De Zeeuw
De Jong
De Ridder - Mounir - Suarez
Bank:
Vermeer
Blind
Oleguer
Eriksen
Lodeiro
Mido
Zeegelaar / Bodul
- Probeer Emanuelson te verkopen, is echt jongen van de club maar heeft aangegeven dat hij met de huidige financiele situatie niet gaat verlengen. Dus probeer er nu nog wat voor te vangen zodat hij volgend jaar niet gratis de Arena uitloopt!
- Als Gregory eventueel nog vertrekt, moeten ze niet paniekeren maar gewoon Daley Blind op de rechtsbackpositie neerzetten.
Met bovenstaande opstelling en eventueel nog een versterking voor de rechtsbuitenpositie denk ik dat we dit seizoen kunnen gaan genieten vaan een mooi seizoen!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 17:15
|
|
Welkom, Speedyspeed! Goed begin!
|
Scio
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 17:16
|
|
http://www.voetbalinfo.nl/nieuws/2787/a ... blokkeert/
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 17:23
|
|
Niet serieus te nemen dus.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 17:28
|
|
Volgens mij is Ajax al eerder in verband gebracht met deze speler, dus afschrijven zou ik dit bericht niet op voorhand doen.
Filmpje om een indruk te krijgen:
http://www.youtube.com/watch?v=y_BJaZyF8H0
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 18:36
|
|
Citaat: Ik zeg 1 woord: trechtervoetbal........
Trechtervoetbal is wel hip. En deze drie zijn wel technisch voldoende onderlegd in de kleine ruimte te kunnen voetballen. Bovendien hebben Anita en v.d Wiel het loopvermogen om het aanvallend gezien breed te houden. Ik zou het liefst zien dan Mido in de punt en Suarez én El Hamdaoui er kort achter, dus twee nummers 10 eigenlijk. Dan moet De Jong opgeofferd worden (ben sowieso niet zo gecharmeerd van Siem), of een linie naar achter. Een kerstboomopstelling dus. 4-3-2-1.
Ik zou het wel eens willen zien. Zeg niet dat het zeker zou werken, maar het zou best kunnen. Maar ik denk dat dit een variant is die geprobeerd zal worden bij achterstand.
Hip of niet, technisch onderlegd of niet tis nou eenmaal veel makkelijker te verdedigen dan een meer breed staande voorhoede. Anita en vd Wiel moeten dus in balbezit eigenlijk als extra spits gaan fungeren? Wil je ze vermoorden ofzo of heb je een niet op te sporen vorm van doping uitgevonden? Er is een wezenlijk verschil namelijk tussen opkomen en er een keer overheen gaan en het diepgaan aan de zijkant om daar breed te houden.
Verder zie jij het dus erg zitten om vlak voor de competitiestart en met de zeer belangrijke CL-voorronde voor de deur een compleet nieuw systeem te gaan introduceren? Lijkt me niet de meest geschikte optie als ik eerlijk ben..........
|
Marco
Forum berichten: 4289
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 19:17
|
|
Ach, er zal wel niet zoveel veranderen. Suarez vanaf rechts, Emanuelson vanaf links, El Hamdaoui in het midden. Mido lijkt me een soort bijzet-spits die aan bod komt op de momenten dat El Hamdaoui in de punt moet worden ontlast.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 19:32
|
|
Hmmz... lijkt hier een topic over opstellingen, mar volgens mij gaat het daar niet over.
Ik denk dat we nog een rechtsback moeten hebben, ook al Greg bij Ajax blijft. Ik vind Oleguer een prima man als back-up voor de centrale positie's maar vraag me nog steeds af of fit voor de linker kant ook geldt, vooral mocht van der Wiel voor langere tijd geblesseerd raken. Wie denkt dat we voor de rechtsback positie nog versterking nodig hebben? Ik denk dat Blind beter nog een jaar ervaring kan op doen bij FC Groningen.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 19:49
|
|
Met V.d. Wiel en Blind heeft Ajax twee prima rechtsbacks daar hoeft echt niemand meer bij te komen. Met Kappelhof en Van Rhijn bij Jong Ajax heeft Ajax nog twee jonge verdedigers waarvan ik denk dat de laatste van die twee een kans maakt om in de toekomst een basisspeler te worden.
|