Auteur
|
Bericht
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 01:29
|
|
Citaat: MikeVerweij: En morgen in De Telegraaf de werkelijke status over de transfer van Mounir El Hamdaoui!! Welterusten # Ajax
|
JaszaAFCA
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 01:30
|
|
Citaat: Aan back-ups die geen inbreng hebben heb je niets aan. Behoud dan het vertrouwen in je jeugdspelers.
Ga jij maar met Sarpong spelen als backup, dan kan je het helemaal schudden. Zelfde geldt wel voor Suk, Mido is gewoon een nuttige spits dat zal je nog wel merken.
De Ridder is voor de Eredivisie gewoon een goede speler.
Er komt dus nog meer bij:
@ThomasdeR Wil je misschien zeggen dat er nog meer aankopen gedaan worden in zeer korte tijd bij Ajax? Ja zeker!!
Van Mike dus.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 01:36
|
|
De Ridder kan er verrekte weinig van. Niet beter dan Sarpong, zul je gauw merken. Mido is vergane glorie, voor zover er ooit van glorie sprake was. Zal waarschijnlijk niet eens wedstrijdfit zijn voor woensdag.
|
maxwell13
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 01:40
|
|
Eindelijk niet van die niets zeggende breedteaankopen Ben je eindelijk van een paar dure bankzitters af haal je toch gewoon 2 nieuwe.
Lang leve Jol de resultaat trainer.
|
JaszaAFCA
Forum berichten: 93
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 01:44
|
|
Citaat: Eindelijk niet van die niets zeggende breedteaankopen Ben je eindelijk van een paar dure bankzitters af haal je toch gewoon 2 nieuwe.
Lang leve Jol de resultaat trainer.
Nounou ik ga er vanuit dat ze niet heel veel gaan verdienen hoor bij Ajax.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 01:45
|
|
Citaat: De Ridder kan er verrekte weinig van. Niet beter dan Sarpong, zul je gauw merken. Mido is vergane glorie, voor zover er ooit van glorie sprake was. Zal waarschijnlijk niet eens wedstrijdfit zijn voor woensdag.
Sarpong vind ik ook een enorme prutser, maar deze 2 aankopen behoren natuurlijk in de categorie "lachertjes"........wat een afgang en wat ben ik teleurgesteld.
Je leest de geruchten en denkt dan bij jezelf dat het toch niet waar kan zijn dat Ajax interesse heeft in dit soort knapen om over Mpenza nog maar te zwijgen.
Een F-Sider noemde Ajax vanavond "een doodzieke club vol kwakzalvers" en wat heeft hij gelijk.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 01:50
|
|
Citaat: De Ridder kan er verrekte weinig van. Niet beter dan Sarpong, zul je gauw merken. Mido is vergane glorie, voor zover er ooit van glorie sprake was. Zal waarschijnlijk niet eens wedstrijdfit zijn voor woensdag.
Maar wel twee spelers van Raiola, Jols opzet is geslaagd.
|
Ad
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 01:54
|
|
Maar wel twee spelers van Raiola, Jols opzet is geslaagd.
Gadverdamme inderdaad, dat ook nog ja. Reken maar dat die vette pad zijn zakken weer heeft gevuld. Dat was het enige waardoor ik het jammer vond dat Jol bleef, die dikke Railola.........wat een armoede als je je als club zo laat gebruiken.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
|
|
Mido zit toch niet meer bij Raiola?
|
D_skilled
|
|
|
Mido zit niet meer bij Raiolo, toch? Althans, dat las ik.
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 02:00
|
|
Citaat: Gadverdamme inderdaad, dat ook nog ja. Reken maar dat die vette pad zijn zakken weer heeft gevuld. Dat was het enige waardoor ik het jammer vond dat Jol bleef, die dikke Railola.........wat een armoede als je je als club zo laat gebruiken.
Het is ook zo voorspelbaar allemaal. Dit kon je gewoon mijlenver aan zien komen. Ik zie Mido al in z'n nieuwe bolide met zonnebril en glad gekamd haar voorbij scheuren, alsof je te maken hebt met een Egyptische pooier.
|
Ad
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 02:11
|
|
Citaat: Gadverdamme inderdaad, dat ook nog ja. Reken maar dat die vette pad zijn zakken weer heeft gevuld. Dat was het enige waardoor ik het jammer vond dat Jol bleef, die dikke Railola.........wat een armoede als je je als club zo laat gebruiken.
Het is ook zo voorspelbaar allemaal. Dit kon je gewoon mijlenver aan zien komen. Ik zie Mido al in z'n nieuwe bolide met zonnebril en glad gekamd haar voorbij scheuren, alsof je te maken hebt met een Egyptische pooier.
Dat hebben we eigenlijk ook........
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 02:42
|
|
Pantelic en Mido zou een prachtduo zijn qua uitstraling. Stel je voor die twee in de spits maar dan niet in voetbaloutfit maar in pak met zonnebril over het veld heen en weer rennen. Hehe daar zou ik nog eens voor betalen om te zien.
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 02:57
|
|
Citaat: Pantelic en Mido zou een prachtduo zijn qua uitstraling. Stel je voor die twee in de spits maar dan niet in voetbaloutfit maar in pak met zonnebril over het veld heen en weer rennen. Hehe daar zou ik nog eens voor betalen om te zien.
Geloof me als ik zeg dat die zich dan niet meer druk maken over het voetbal, maar 90 minuten lang ruzie zitten te maken over wie het meest gladjes is.
|
Bart
Forum berichten: 4810
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 06:25
|
|
Citaat: Mido komt naar Ajax
AMSTERDAM – Ahmed Hossam (27) – beter bekend als Mido – is de eerste versterking voor Ajax. De spits, die tussen 2001 en 2003 ook al het shirt van de Amsterdammers droeg, komt transfervrij over van Middlesbrough, dat zijn contract afkocht. De Egyptenaar komt vandaag of morgen naar Amsterdam, is in afwachting van zijn visum en werkvergunning en daardoor pas over enkele weken inzetbaar voor Ajax.
Mido speelde eerder ook bij Celta de Vigo, Olympique Marseille en AS Roma en is een oude bekende van trainer Martin Jol, met wie hij in Londen samenwerkte bij Tottenham Hotspur. Overigens is Mido niet de beoogde opvolger van Marko Pantelic, maar een extra aanvulling voor de voorste linie. Datzelfde geldt voor Daniel de Ridder, die niet de gewenste snelle rechtsbuiten is, maar – gratis bij Wigan – wordt gehaald voor de breedte. Die transfer bevindt zich in de afrondende fase. Telegraaf
|
D_skilled
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 07:58
|
|
Dat van de Ridder is onzeker, er is nieuws bijgekomen.
Citaat: Ajax laat deadline van AZ passeren
AMSTERDAM - De kans dat AZ-speler Mounir El Hamdaoui (26) naar Ajax verhuist, is verder afgenomen. De Amsterdammers bereikten - zoals Telesport zaterdag meldde - een akkoord met AZ over de gespreide transfersom van ruim vijf miljoen euro, maar moeten voor morgen middernacht een akkoord bereiken met de speler zelf. Anders zou de deal tussen AZ en Ajax niet meer gelden. Ajax laat de deadline in principe passeren.
Mounir El Hamdaoui
In de ArenA is vol irritatie gereageerd op de houding en eisen van de spits, die in één klap de best betaalde Ajax-speler wilde worden. Alleen als de Rotterdammer water bij de wijn doet en de Amsterdamers niet zelf rondkomen met (een) andere spits(en), komt El Hamdaoui weer in beeld, waarbij Ajax er vanuit gaat ook ná de deadline weer tot een akkoord te komen met AZ. Emile Mpenza is inmiddels informeel benaderd, maar heeft niet de allerhoogste prioriteit en hoort vandaag van Ajax waar hij aan toe is. Op dit moment is Ajax in het diepste geheim bezig met een ervaren én jonge spits. Moussa Dembélé werd benaderd, maar wil weg uit Nederland. Net als Mpenza zit rechtsbuiten en ex-Ajacied Daniël de Ridder in de wachtkamer.
Bron: Telegraaf.nl
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 08:12
|
|
Als Mido zijn niveau haalt die hij destijds bij Ajax liet zien, dan heeft hij een meerwaarde.
http://www.youtube.com/watch?v=S7l9uLrlpZE
http://www.youtube.com/watch?v=cb7TohkBV-c
Vooral die kopgoals en volleys die hij maakte waren van uitzonderlijke klasse. Verder is Mido een spits met gevoel voor timing die ook voor zijn man kan komen. Huntelaar heeft dat ook bijvoorbeeld.
En toch zal de komst van Mido altijd omstreden zijn..
Hoe gaat hij zich in de groep profileren?
Hoe is zijn vorm momenteel na er toch een tijdje uit te zijn geweest?
Met coach Jol zou ik deze gok wel aandurven (Jol heeft hem al eerder onder zijn hoede gehad), maar iedere andere coach zou ik het afraden om Mido aan te trekken.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 08:46
|
|
Mido kan nuttig zijn als er wat geforceerd moet worden, vorig jaar hadden we Suk voor die rol, maar dat is natuurlijk niet voldoende. Aangezien het een back-up is en hopelijk niet te duur is, vind ik dit geen belachelijke aankoop.
De Ridder daarentegen, is gewoon een miskoop.
Het is wel duidelijk dat Jol geen trainer is die je bij je club moet hebben als je wilt bezuinigen. Die man wil alleen maar kopen, kopen, kopen. Als er geen belangrijke CL-wedstrijd voor de deur stond, hadden ze hem van mij naar Fulham mogen laten gaan. Dit gaat toch een keer fout. En anders hebben we over 2 jaar (als zijn contract afloopt) een heel mager eigen vermogen.
En voor die verdere aankopen: schiet daar mee op, overmogen (!) staat er al een wedstrijd voor de boeg die je moet winnen.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 09:17
|
|
Citaat:
De Ridder daarentegen, is gewoon een miskoop.
Het is gewoon opnieuw wanbeleid: Rommedahl laten vertrekken en De Ridder halen. Ik heb mij mateloos geïrriteerd aan Van den Boog die opperde dat Rommedahl een 'als..dan-situatie' betrof (Als Ajax hem voor het WK had vastgelegd dan).
Ajax had Rommedahl echt wel €500.000 kunnen bieden met een optie voor een tweede jaar op basis van een x-aantal gespeelde wedstrijden. Naar verluidt bood Ajax hem €200.000,- en kon hij bij Olympiakos twee tot drie keer zoveel verdienen.
Van den Boog heeft gewoon keihard gefaald en had het voor het WK al lang en breed rond moeten hebben met Rommedahl. Nu zitten we met De Ridder opgescheept.
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 09:19
|
|
De vraag is of we Mido konden halen als we de Ridder er niet bij namen.
*richting Raiola kijkt*
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 09:34
|
|
Die theorie zou best wel eens een kern van waarheid kunnen bevatten. Aan de andere kant, Jol wilde gewoon een rechtsbuiten hebben. Waarschijnlijk was De Ridder de enige optie omdat hij zonder transfersom gehaald kon worden.
In ieder geval mag ik hopen dat De Ridder maximaal één jaar komt.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 09:39
|
|
In het eerste berichte zei Verweij dat De Ridder in de afrondende fase zit, maar in een later bericht dat De Ridder in de wachtkamer zit. Ik vraag het wel even via de twitter van AF.
|
BramBril
Forum berichten: 12
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 10:10
|
|
Je moet De Ridder niet meteen afschrijven, vind ik. Dat werd ook gedaan met Pantelic en die heeft het toch ook niet heel slecht gedaan. Ajax kan op dit moment gewoon niet beter, De Ridder is gratis en wil komen; dan is het een makkelijke optelsom. Er moet sowieso iemand komen voor rechtsbuiten, De Ridder kent de club, dus ik wil het eerst wel even afwachten voordat je meteen gaat roepen 'deze jongen kan toch niets.'
|
Peter79
Forum berichten: 1624
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 10:37
|
|
Voor Mido hoeft geen transfersom betaald te worden en ook qua salaris zal hij denk ik geen hoogvlieger binnen de selectie zijn. Ik durf de gok met hem wel aan bij een contract voor 1 jaar en een optie op nog 1-2 jaar. Mido heeft absoluut zijn reputatie tegen maar ik heb wel het idee dat Jol de juiste snaar bij hem kan raken. Tis aan Mido om te bewijzen of hij een Dani blijft of toch de oude Mido qua voetbalkwaliteiten gaat laten zien.
Laten we ook niet vergeten dat Ajax een redelijk lege kas heeft, helemaal nu Mounir gekocht is. Dan kom je dus uit bij talenten welke er nog niet staan (de Sukjes) of bij spelers met een deukje zoals een Pantelic en een Mido. Tja wat heb je liever, Suk bij de selectie of Mido? Dan kies ik toch echt voor Mido komend seizoen omdat Suk er bij lange na nog niet klaar voor is........
|
Maurice
Forum berichten: 2062
|
Geplaatst: Ma 26 jul 2010 10:38
|
|
Pfff door de komst van deze drie heren is het ego gehalte naar een ondenkbaar niveau gestegen bij Ajax.
Gelukkig weet Suarez wel hoe het process van volwassen worden werkt..
|