Auteur
|
Bericht
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 13:19
|
|
Dat is volgens mij een naam die uit de lucht gegrepen is. Zie jij Jol er zo bij zitten: "nouuu Rikkie die Mpenza die kan er wel wat van....die wil ik bij me selectie anders wordt het niks dit seizoen".
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 13:26
|
|
Ben het eens met Scio, natuurlijk zijn er betere aanvallers dan Mpenza op de markt. Het ‘ik zie ze niet argument’ is wat dat betreft nogal makkelijk. Probleem van Ajax is echter dat we momenteel slechts 4 echt actieve internationale scouts hebben, dat is natuurlijk veel te weinig. Nu is het niet zo dat je in Zuid-Amerika of op de Balkan zomaar met een vingerknip een betere speler hebt, zo makkelijk is het ook niet. Maar met wat moeite doen kom je wel bij betere opties uit. Ik zou bijvoorbeeld eerder voor een Jasckson Martinez of Marius Alexe gaan dan voor Mido of Mpenza.
Ik heb in de Technische zone mijn mening gegeven over hoe ik het nu zie.
Citaat: Echter, je hoort uit de berichten dat Jol ook het scoutingsapparaat onder handen neemt (andere invulling, VD Zee als hoofd scouting en personal scout van Jol zelf). Dat betekent dus dat er verbetering bij de scouting mogelijk is en de scouting waarschijnlijk niet naar behoren functioneert.
Elke trainer, Scio, werkt het liefst met spelers die hij zelf kiest. Wat denk je dat er momenteel gebeurt? Jol heeft helemaal geen belang bij een goed functionerend scoutingsapparaat, hij heeft belang bij een structuur waarin hij vooral zelf zijn mening kan doordrukken. Het scoutingsapparaat krimpt in, er is in een jaar niks gebeurt, en Jol kan vrolijk spelers halen die allemaal een link hebben met zijn eigen zaakwaarnemer.
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 13:33
|
|
Die Mpenza is toch niet geloofwaardig? Iemand met een beetje gezond verstand begint daar niet aan, Jol en Van den Boog dus ook niet.
Ik denk nog steeds dat El Hamdaoui komt.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 13:36
|
|
Ze zouden toch met een geavanceerde speler traceersysteem werken? Met een druk op de knop konden ze aan allerlei gegevens komen.
Dat gezegd hebbende, hoe zit het met die twee Afrikaanse (?) spelers die je in de Portugese competitie hebt gezien en waarover je hebt geschreven, Pushkin? Het betrof om een spits en een vleugelspeler. In jouw ogen geen opties....
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 13:43
|
|
Emile Mpenza is geen verkeerde speler, maar het betreft wel weer een 'tussenpaus' zoals Pantelic. Op basis van z'n ervaring moet hij er wel gelijk staan. Dat is het idee erachter. De reden ook om El Hamdaoui aan te trekken was het feit dat hij zich al bewezen heeft als goede spits (in ieder geval op het niveau van de eredivisie). Dat is echter ook een financiële investering en een ervaren spits voor 'weinig' aantrekken voornamelijk een sportieve investering.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 13:44
|
|
Zal Mpenza minder zijn dan Marcus Berg van PSV dan?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 13:47
|
|
djalma en baba skilled. Ik verwacht dat die binnenkort wel in Duitsland te bewonderen zijn.
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 13:53
|
|
Citaat: Zal Mpenza minder zijn dan Marcus Berg van PSV dan?
Berg is bijna 24 en Mpenza net 32. Hun gemiddelde is nagenoeg gelijk in clubverband (0,4). Mpenza is duidelijk een speler met meer ervaring. Hij heeft het niet slecht gedaan in de Bundesliga en daar heeft Berg zich niet kunnen bewijzen. Daarnaast heeft Mpenza ook 76 interlands gespeeld en Berg 14. Allemaal leuk en aardig maar je weet toch niet hoe het uitpakt. Mpenza kan floppen of niet, Berg evengoed, of ze doen het allebei goed...het is van zoveel factoren afhankelijk. Belangrijkste is natuurlijk hoe het loopt binnen een team.
|
AFCAKatwijk
Forum berichten: 1903
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 13:57
|
|
Citaat: djalma en baba skilled. Ik verwacht dat die binnenkort wel in Duitsland te bewonderen zijn.
Djalma speelt bij Maritimo, die ken ik wel vaag. Maar bij wie speelt Baba Skilled ? Kan weinig over hem vinden.
Gestopt
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 13:58
|
|
Ploeggenootje van Djalma
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 14:25
|
|
Natuurlijk zijn er betere opties dan Mpenza. Dat ik, Scio of Bertje ze niet kan opnoemen is natuurlijk niet hetzelfde als dat ze niet elders voetballen. En Ajax heeft geen aantrekkingskracht zoals Inter, Barca en Chelsea dat op dit moment wel hebben. Maar, uiteraard hebben wij meer dan voldoende aantrekkingskracht om goede spelers aan te trekken. Pushkin ziet overduidelijk wat meer voetbal (meer dan WK, CL, Eredivisie etc) dan menigeen hier op AF. Een 'amateurscout' die minstens 10 (20, 30, 50?) relatief goedkope spelers kan noemen die een versterking voor Ajax zijn.
Dus ja, ook ik ben het hartstikke eens met Scio.
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 14:38
|
|
Waar we even aan moeten denken is wiens schuld het is dat we op dit moment zonder geld zitten. Marco van Basten kreeg van Uri Coronel carte blanche en gaf meer dan 30 miljoen uit:
Sulejmani 16
Oleguer 3
Cvitanich 7
Wielaert 3.5
Sno 1
Aissati 5
In de jaren daarvoor werd een kapitaal uitgegeven aan Luque, Gabri, Roger, Davids, Urzaiz, Stam, Ogararu, Kennedy en nog veel meer (en dan niet alleen transfersommen maar ook tekengeld bij transfervrije spelers)
Nu heeft Jol vorig seizoen Vermaelen zien vertrekken voor 10 miljoen en heeft voor dat geld de Zeeuw (6) en Lodeiro (3,5) teruggekregen. Verder zijn Atouba en Pantelic vanuit zijn eigen netwerk gekomen.
Wiens schuld is het dat we zonder geld zitten en bij types als Mpenza uitkomen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 17:58
|
|
Citaat: MikeVerweij
@Faabers Ik ben niet in de ArenA aanwezig, maar heb wel goede hoop vanavond of morgen dé naam te kunnen noemen 4 minutes ago via web in reply to Faabers
|
YoranAjax
Forum berichten: 1354
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 20:38
|
|
Het is inderdaad deels de schuld van van Basten dat we nu zonder geld zitten, maar wat we niet moeten vergeten is dat we bijvoorbeeld spelers als Suarez en Huntelaar hebben gehaald van respectievelijk Groningen en Heerenveen. Die hebben ze weer gehaald van Agovv en Suarez kwam van volgensmij Nacional. Wij hebben de hoofdprijs voor deze spelers betaald terwijl Groningen en Heerenveen kleine bedragen hebben betaald. Dat ze naar Groningen en Heerenveen zijn gegaan sluit dus niet uit dat als Ajax zich gemeld had er ook een grote kans was dat ze meteen naar Ajax kwamen zonder tussenstap voor een veel lager bedrag. En dat is dus ook waar een groot deel van ons probleem zit! Wij moeten geen spelers van Groningen of Heerenveen of iets dergelijks kopen. Wij moeten al voordat zij hem al voordat zij hem in het vizier hebben aan ons binden zodat we niet telkens de hoofdprijs betalen!
En er moet gewoon beter gescout gaan worden dat sowieso, want nu lopen er spelers als Zeegelaar, Sarpong Bonevacia etc, met alle begrip maar de kans is klein dat deze jongens het ver gaan schoppen. Het zijn leuke spelers voor middenmoot/subtop eredivisie maar meer ook niet nogmaals met alle begrip.
|
Bolkestein
Forum berichten: 514
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 20:42
|
|
Moet er beter gescout worden of moeten er betere besluiten worden genomen op technisch vlak?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 20:42
|
|
Citaat: Bonevacia etc, met alle begrip maar de kans is klein dat deze jongens het ver gaan schoppen.
Grotendeels mee eens, maar alleen deze quote...hoe weet jij dat al?
|
ssvoogel
Forum berichten: 908
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 20:45
|
|
Huntelaar werd verkocht voor 27 miljoen dus die 9 die betaald is, is er dan wel weer uit. Datzelfde geldt voor Suarez. Die verdient het geld ook wel weer terug.
Het is de 36 miljoen die van Basten mocht uitgeven aan een elftal prutsers dat ons de das om heeft gedaan
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 20:50
|
|
Citaat: Bonevacia etc, met alle begrip maar de kans is klein dat deze jongens het ver gaan schoppen.
Grotendeels mee eens, maar alleen deze quote...hoe weet jij dat al?
Ik heb hem een aantal keer op de toekomst zien spelen het is een leuke voetballer hoor, maar ik denk persoonlijk niet dat hij het gaat halen.
En wat betreft de winst die Ajax heeft overgehouden aan Huntelaar en gaat overhouden aan Suarez, deze winst is inderdaad groot maar als je ze al eerder had gestrikt had je op beide spelers 8 miljoen meer winst gehad. Bovendien is dit maar een voorbeeld.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 20:51
|
|
Ik wil ook wel eens weten waarom jij denk dat Bonevacia het niet ver gaat schoppen. Ik vind hem zelf een van de grootste talenten die er bij Ajax rondloopt en denk dat als hij zich goed kan door blijven ontwikkelen hij in de toekomst een topper voor Ajax gaat worden. Wat hij eind vorig seizoen bij Jong Ajax liet zien was zeer indrukwekkend door in zijn eentje alle gaten achter Aissati, Overtoom en Lodeiro dicht te lopen zonder dat dit ten koste ging van zijn technische vermogen. Ik denk dat Bonevacia in de toekomst Enoh als meest verdedigende middenvelder gaat opvolgen en ik denk dat we er dan alleen maar op vooruit gaan.
Met Bonevacia, Eriksen, Bouy en Boilesen heeft Ajax in mijn ogen vier echte toptalenten in huis. Verder lopen er nog wel een aantal jongens rond die ik een goede kans om te slagen bij Ajax geef zoals Jozefzoon, Klaassen, Van Rhijn, Denswil en Sporkslede. Het is aan Frank de Boer, V.d. Dussen en Roy om te zorgen dat deze jongens zich goed blijven ontwikkelen en goed bij het eerste afgeleverd worden.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 21:01
|
|
Als stofzuiger zie ik het hem misschien inderdaad wel maken, maar op een andere positie niet. maar ik denk niet dat het een grote wordt. Bovendien hebben we controlerend ook nog Tommie Overtoom de leider van Ajax A1. Speelde voorheen voornamelijk in de 2de jeugdelftallen maar is de laatste 2, 3 jaar enorm opgebloeit en een goede leider gebleken.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 21:03
|
|
Hij is dan ook een verdedigende middenvelder al heeft hij ook wel eens in een aanvallendere rol gespeeld, vorig seizoen in de A1 bijvoorbeeld een enkele keer als '10'. Technisch vind ik hem prima onderlegt met een goede aanname en een goede pass en daarbij vind ik hem ook nog eens een slimme speler. Tegen Chelsea liep hij goed de juiste ruimte in waardoor hij de bal rustig aan kon nemen en mooi kon doorpassen naar de het strafschopgebied inkomende Blind, die de assist op Suk kon geven. Die gehele actie deed me denken aan een echte Ajax aanval en was voor mij het hoogtepunt van deze voorbereiding.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 21:04
|
|
Buiten die inderdaad goede actie is hij eigenlijk bijna onzichtbaar geweest.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 21:05
|
|
Hij is een verdedigende middenvelder die er pas laat in de wedstrijd in kwam, hoeveel wil je dat hij laat zien? Af en toe lijkt het wel alsof alleen een aanvaller echt op kan vallen en als toptalent gezien kan worden. Je zal Bonevacia inderdaad geen Messi achtige dingen zien doen maar dat is dan ook zijn taak niet.
|
YoranAjax
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 21:07
|
|
Citaat: Buiten die inderdaad goede actie is hij eigenlijk bijna onzichtbaar geweest.
Hij is een verdedigende middenvelder die er pas laat in de wedstrijd in kwam, hoeveel wil je dat hij laat zien?
Ik wil dat hij een sterke indruk achterlaat op technisch vlak en hij moet zijn duels winnen. En hij is een verdedigende middenvelder ja, dat klopt maar in jong ajax lopen op t moment geloof ik 3 controlerende middenvelders.
|
ghostwriter
|
Geplaatst: Zo 25 jul 2010 21:12
|
|
Citaat: Ik wil dat hij een sterke indruk achterlaat op technisch vlak en hij moet zijn duels winnen. En hij is een verdedigende middenvelder ja, dat klopt maar in jong ajax lopen op t moment geloof ik 3 controlerende middenvelders.
Kan best dat er drie controlerende middenvelders rondlopen en dat Jol er dus voor heeft gekozen om Bonevacia met het eerste mee te nemen zegt alleen maar meer over de kwaliteiten van hem.
|