Auteur
|
Bericht
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 17:51
|
|
Citaat: Ach als we die logica van gemiddeldes aanhalen dan kunnen we beter Cvitanich terughalen, zijn 'gemiddelde is prima'.
Now isn't that the f*cking truth
|
RebuaH
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 17:52
|
|
Citaat: Ik zie ook liever Pantellic op 9 dan dat ik Dembele zie. Ten eerste scoort Pantelic meer. Pantelic heeft dit seizoen 16 doelpunten gemaakt voor Ajax en Dembele maar 4. Dan heeft Pantelic ook nog iets van 14 assists op zijn naam staan en Dembele ook maar 5.
Ik heb het 3x gelezen, maar snap het nog niet. Dembele heeft nog geen 1 wedstrijd in de spits gespeeld bij Ajax. Hoe weet je dan dat Panteli? meer scoort?
Dit is hetzelfde dan te zeggen dat je liever Pantelic hebt dan Huntelaar, omdat hij er nu eenmaal meer scoort (om dan te verwijzen naar het moyenne van Huntelaar bij Milan).
Panteli? heeft ten eerste veel meer kansen gehad om te scoren. Ten tweede heeft hij altijd in de spits gestaan. Dembele staat meestal aan de zijkant.
Dat gezeur over het scorend vermogen van Dembele ook altijd. Ik ben er van overtuigd dat Dembele er 15 maakt in 34 wedstrijden. Geen enkel probleem.
Citaat:
Spelen met Dembélé betekent dat het systeem zal moeten worden aangepast
En dat wellicht een extra speler zou moeten worden aangeschaft
Waardedaling en ontevredenheid bij de nummers 10
Team zal defensiever moeten spelen en daarom minder scoren
Waarom zal Dembélé niet in ons systeem kunnen spelen? Hij kan prima in de spits spelen om vervolgens ver uit de spits te zakken om zich aanspeelbaar te maken. Van daaruit kan hij de bal vasthouden, iets wat zwaar overschat wordt bij Panteli?, want de meeste ballen die je op Panteli? inspeelt, betekent automatisch balverlies. c. Tevens heb je niet meer dat irritante gekap van Panteli? die in het hele seizoen welgeteld 1x een speler heeft uitgekapt (Vlaar in de bekerwedstrijd).
Citaat: En om die reden is Dembélé ook makkelijker te verdedigen dan Pantelic.
Moet je Dembele nog wel van de bal krijgen.
Citaat: Het tactisch denkvermogen van Pantelic is misschien wel 3 stappen verder. De hakbal van Pantelic richting Emanuelson in de wedstrijd tegen PSV was daarvan misschien wel het ultieme voorbeeld. Als Dembélé die kwaliteit zou hebben dan zou hij een 4 tot 5x betere spits zijn dan hij nu is.
Als Dembele zich dat dus aanleert hebben we een absolute topper. Meteen halen dus, in Dembele zit toekomst, Panteli? wordt alleen nog maar minder.
Ben het hier volkomen mee eens!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 22:27
|
|
Citaat:
Dat gezeur over het scorend vermogen van Dembele ook altijd. Ik ben er van overtuigd dat Dembele er 15 maakt in 34 wedstrijden. Geen enkel probleem.
Ik denk dat het al veel is als Dembélé straks 8 goals maakt en 5 assists.
Citaat:
Waarom zal Dembélé niet in ons systeem kunnen spelen? Hij kan prima in de spits spelen om vervolgens ver uit de spits te zakken om zich aanspeelbaar te maken. Van daaruit kan hij de bal vasthouden, iets wat zwaar overschat wordt bij Panteli?, want de meeste ballen die je op Panteli? inspeelt, betekent automatisch balverlies. c. Tevens heb je niet meer dat irritante gekap van Panteli? die in het hele seizoen welgeteld 1x een speler heeft uitgekapt (Vlaar in de bekerwedstrijd).
Dembélé is zonder bal geen goede voetballer, daarom kan hij niet in ons systeem spelen. Met een 4-3-3 met de punt naar voren (want Ajax stelt ook nog altijd een 10 op), zal de spits moeten bewegen om zichzelf en medespelers vrij en aanspeelbaar te krijgen. Dat is in de kleine ruimte heel lastig. Dembélé kan best een bal vasthouden, dat kunnen ze allebei, maar Dembélé beweegt gewoon niet tactisch. Over het gekap van Pantelic heb je overigens gelijk.
Citaat: Moet je Dembele nog wel van de bal krijgen.
Ik bedoel niet enkel reactief verdedigen, maar ook zeker proactief verdedigen. Zorgen dat Dembélé niet in balbezit komt.
Citaat: Als Dembele zich dat dus aanleert hebben we een absolute topper. Meteen halen dus, in Dembele zit toekomst, Panteli? wordt alleen nog maar minder.
Ik zeg je het wordt heel lastig om hem dat aan te leren.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 12:24
|
|
Het lijkt me duidelijk dat Jol enkel bleef als hij een spits mocht halen. Zal het dan een koop worden, of een huur? Ik hoop een koop, want huren vind ik maar niets. Verder kan Ajax best vast wat geld uitgeven, aangezien VD Wiel, Suarez, Stekelenburg en/of Emanuelson toch wel zullen gaan. Hopelijk gaan alleen Greg en Urby, dat zou geweldig zijn.
Rechtsbuiten: De Mul
Spits: Traore
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 14:37
|
|
Nu Jol bij Ajax blijft vraag ik me af wanneer Daniel de Ridder zijn handtekening onder een contract in Amsterdam zal zetten. Als De Ridder transfervrij naar Ajax zal komen en geen hoge salariseisen zou hebben dan vind ik hem geen slechte vervanger van Rommedahl en Kennedy. Ik denk nog steeds dat De Ridder een topper had kunnen worden als hij langer bij Ajax was gebleven en niet tegen zijn blessures bij Celta de Vigo op was gelopen. Als buitenspeler heeft hij alles behalve topsnelheid en ik denk dat als Jol hem als klassieke rechtsbuiten laat spelen hij een goede speler voor de Eredivisie zal zijn.
|
Beckham23
Forum berichten: 60
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 14:39
|
|
Citaat: Het lijkt me duidelijk dat Jol enkel bleef als hij een spits mocht halen. Zal het dan een koop worden, of een huur? Ik hoop een koop, want huren vind ik maar niets. Verder kan Ajax best vast wat geld uitgeven, aangezien VD Wiel, Suarez, Stekelenburg en/of Emanuelson toch wel zullen gaan. Hopelijk gaan alleen Greg en Urby, dat zou geweldig zijn.
Rechtsbuiten: De Mul
Spits: Traore
Sorry hoor maar wat is er nou geweldig aan een vertrek van Greg en Urby? 2 echte ajaxspelers die nog veel kunnen betekenen voor de club moeten niet vertrekken. In het geval van Urby is dit natuurlijk anders ivm zijn aflopende contract en (eenvoudigere) vervangbaarheid maar dan nog kun je ze beter rijk dan kwijt zijn. Vind maar eens een goede vervanger voor Greg. En nee kom niet aanzetten met Stam.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 14:42
|
|
Nouja, ik bedoel dat we die gasten wel kunnen opvangen en dat we daardoor geld krijgen ons te versterken (op andere posities). Ik ben een groot fan van Greg hoor, geweldige back. Maar hij gaat toch en dan kun je maar beter (snel) cashen.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 14:42
|
|
Ik zou een vertrek van Emanuelson geweldig vinden, die jongen heeft een veel te laag rendement als buitenspeler en ik zou graag zien dat Sulejmani of Ozbiliz op die positie in de basis komt te staan of dat Suarez naar links zou verhuizen.
|
N*E*R*D
Forum berichten: 232
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 17:18
|
|
Ik zou zeggen bied Pantelic gewoon dat 2jarig contract aan wat hij zo graag wilt. Pantelic is a class act, om even in de termen van dat Fulham scum op hun forum te blijven.
En zou Ben Sahar misschien een optie kunnen zijn? Ik las dat hij weg kan bij Espanyol. Ik vond het zeker geen slechte speler tijdens zijn De Graafschap periode. Maarja ik zou liever een meer ervaren spits (Pantelic!!) zien komen dus ik ben eerder geneigd om te zeggen om verder te kijken. Maarja we hebben ook niet oneindig veel opties he.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 17:29
|
|
Pantelic schijnt drie miljoen te willen verdienen. Dat is ongeveer anderhalf keer zo veel als Suarez verdient. Dikke doei dus.
En Ben Sahar is een heel ander type spits.
|
N*E*R*D
Forum berichten: 232
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 17:35
|
|
Wil Pantelic 3 miljoen per jaar verdienen? Wat een vent Hoeveel verdiende hij vorig seizoen dan? Ook al zoveel?
Ben Sahar is inderdaad een andere type spits. Maar we moeten ons niet dood staren op 1 type spits vind ik. Mounir El Hamdaoui is ook een heel ander type maar ik zou hem maar wat graag bij Ajax willen zien spelen.
|
RebuaH
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 17:39
|
|
Citaat: Pantelic schijnt drie miljoen te willen verdienen. Dat is ongeveer anderhalf keer zo veel als Suarez verdient. Dikke doei dus.
Heb je daar een bron van? Ik dacht dat er geen spelers bij Ajax speelden die meer dan 2 ŕ 2,5 miljoen verdienen ?
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 17:50
|
|
Pantelic verdiende afgelopen seizoen ook geen drie miljoen. Wat meer dan een miljoen, meen ik. Hij moest wel, want hij de competities begonnen en hij had nog geen club gevonden.
|
Ping
Forum berichten: 3011
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 17:59
|
|
Citaat: Pantelic verdiende afgelopen seizoen ook geen drie miljoen. Wat meer dan een miljoen, meen ik. Hij moest wel, want hij de competities begonnen en hij had nog geen club gevonden.
Hij verdiendne 1,5 Miljoen!
|
RebuaH
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 18:11
|
|
Citaat: Pantelic schijnt drie miljoen te willen verdienen. Dat is ongeveer anderhalf keer zo veel als Suarez verdient. Dikke doei dus.
En Ben Sahar is een heel ander type spits.
Waaruit leidt jij dan af dat ie 3 miljoen per seizoen zou vragen ?
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 18:13
|
|
Dat melden de Turkse media over zijn onderhandelingen met Trabzonspor.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 18:45
|
|
Als hij ook 3 miljoen p/j bij Ajax zal vragen voor de komende 2 jaar zou ik zeggen, leg 4 miljoen neer voor Traore en betaal die rond de 1,5 p/j.
Dan heb je een jonge spits met groeipotentie die in principe ook zo in het Ajax-systeem (van afgelopen seizoen) zou moeten passen.
|
Ping
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 19:11
|
|
Citaat: Dat melden de Turkse media over zijn onderhandelingen met Trabzonspor.
Dat zijn dan zijn eisen wat hij wilt verdienen!
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 19:13
|
|
Ja, daar hadden we het ook over...
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 19:19
|
|
Haha
|
Ping
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 20:01
|
|
Citaat: Ja, daar hadden we het ook over...
Haha, sorry had iets beter moeten lezen...
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 22:56
|
|
Turkse media moet je ook niet altijd serieus nemen. Met transfer berichten klopte er ook vaak niks van.
|
Bertje
|
Geplaatst: Do 22 jul 2010 23:50
|
|
Het past anders prima tussen de uitlatingen van Pantelic: z'n dochters die nieuwe kleren moeten hebben, vorig jaar heeft hij ingeleverd voor Ajax dus nu wil hij cashen etc.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Vr 23 jul 2010 09:29
|
|
Citaat: MikeVerweij
.Daniel de Ridder nog steeds serieus in beeld bij Ajax. Gisteren aanwezig in Hilton. #Ajax
about 7 hours ago via web
|
Koen_Ajax
Forum berichten: 3310
|
Geplaatst: Vr 23 jul 2010 09:36
|
|
Nou, die gaat dus komen, lijkt me. Niet mijn favoriet, maar het is toch maar een reserve.
|