Auteur
|
Bericht
|
Tomza2
Forum berichten: 476
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 11:35
|
|
Citaat:
Ik begrijp jouw opmerking niet. Wat ik nog meer niet begrijp is dat jij (afgaande op jouw posts) Pantelic liever op 9 ziet dan Dembele...
Jouw opmerking over De Mul begrijp ik dan wel weer. De Ridder halen is normaal gesproken inderdaad definitief het vertrek van Sarpong (op 7 heeft hij nog kan op speelminuten en heeft een aflopend contract).
Ik zie ook liever Pantellic op 9 dan dat ik Dembele zie. Ten eerste scoort Pantelic meer. Pantelic heeft dit seizoen 16 doelpunten gemaakt voor Ajax en Dembele maar 4. Dan heeft Pantelic ook nog iets van 14 assists op zijn naam staan en Dembele ook maar 5.
Plus ik vind dat Dembele geen spits is. Het is een Type Suarez alleen vind ik Dembele iets technischer maar toch ook weer zeer zwak in het kans creeren voor zichzelf, wat Suarez weer heel goed beheerst. Daarom kies ik gewoon voor Pantelic als nummer 9. Scoort veel en geeft ook nog eens veel assists.
En hij is ook geen spits geweest bij AZ Alkmaar, hij is daar bijna altijd nr. 10 of links-rechtsbuiten geweest. Hij heeft soms wel in de spits gestaan maar dat was omdat de echt spits (El Hamdaoui, Arveladze, Pellè, Ari) dan geblesseerd was.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 11:37
|
|
Wat ik belangrijker vind: Bij Pantelic weet je dat het elftal beter gaat presteren, bij Dembele weet je dat nog niet. Is altijd maar een gok.
|
Tomza2
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 11:39
|
|
Citaat: Wat ik belangrijker vind: Bij Pantelic weet je dat het elftal beter gaat presteren, bij Dembele weet je dat nog niet. Is altijd maar een gok.
Dat is ook weer een reden om Dembele niet te halen.
Zie jij in Dembele een spits Fregge?
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 11:42
|
|
Dembele is een 4-4-2 spits. Een spits waarin Ajax niet wil spelen. Dus ik zou hem niet willen nee. Of het is voor de flank, maar daar hebben we eigen talenten.
|
Tomza2
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 11:48
|
|
Citaat: Dembele is een 4-4-2 spits. Een spits waarin Ajax niet wil spelen. Dus ik zou hem niet willen nee. Of het is voor de flank, maar daar hebben we eigen talenten.
Klopt, maar zelfs in die 4-4-2 formatie weet hij nog maar weinig te scoren. Het zou echt een leuke speler zijn als zijn rendement gewoon stijgt. Maar nu heb ik gewoon liever Pantelic.
|
Dans
Forum berichten: 1
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 12:17
|
|
Je kunt dus ook stellen dat ondanks Dembele weinig scoort, hij de rest van AZ beter laat voetballen? Was toch onder van Gaal in dat AZ seizoen een uiterst belangrijke pion. Fysiek sterk, technisch vaardig. In mijn ogen een zeer geschikte 9. Meer dan El-Ham.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 12:20
|
|
Citaat: Dembele is een 4-4-2 spits. Een spits waarin Ajax niet wil spelen. Dus ik zou hem niet willen nee. Of het is voor de flank, maar daar hebben we eigen talenten.
Dembele kan prima als 4-3-3 spits uit de voeten.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 12:44
|
|
Citaat: Je kunt dus ook stellen dat ondanks Dembele weinig scoort, hij de rest van AZ beter laat voetballen? Was toch onder van Gaal in dat AZ seizoen een uiterst belangrijke pion. Fysiek sterk, technisch vaardig. In mijn ogen een zeer geschikte 9. Meer dan El-Ham.
AZ voetbalde met Ari op de plek van Dembélé net zo goed. Het voetbal kwam in dat elftal voornamelijk bij Schaars en Mendes vandaan.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 12:54
|
|
Citaat:
Ik begrijp jouw opmerking niet. Wat ik nog meer niet begrijp is dat jij (afgaande op jouw posts) Pantelic liever op 9 ziet dan Dembele...
Jouw opmerking over De Mul begrijp ik dan wel weer. De Ridder halen is normaal gesproken inderdaad definitief het vertrek van Sarpong (op 7 heeft hij nog kan op speelminuten en heeft een aflopend contract).
Ik zie ook liever Pantellic op 9 dan dat ik Dembele zie. Ten eerste scoort Pantelic meer. Pantelic heeft dit seizoen 16 doelpunten gemaakt voor Ajax en Dembele maar 4. Dan heeft Pantelic ook nog iets van 14 assists op zijn naam staan en Dembele ook maar 5.
Plus ik vind dat Dembele geen spits is. Het is een Type Suarez alleen vind ik Dembele iets technischer maar toch ook weer zeer zwak in het kans creeren voor zichzelf, wat Suarez weer heel goed beheerst. Daarom kies ik gewoon voor Pantelic als nummer 9. Scoort veel en geeft ook nog eens veel assists.
En hij is ook geen spits geweest bij AZ Alkmaar, hij is daar bijna altijd nr. 10 of links-rechtsbuiten geweest. Hij heeft soms wel in de spits gestaan maar dat was omdat de echt spits (El Hamdaoui, Arveladze, Pellè, Ari) dan geblesseerd was.
De discussie over het gebrek aan scoringsvermogen bij Dembele is al meermalen gevoerd. Een aanvaller moet meer dan alleen scoren. Onzinnig als die discussie nu weer wordt gevoerd. Wat je precies bedoelt met type Suarez begrijp ik niet. Dembele zou prima als 9 in een 4-3-3 formatie kunnen fungeren. In een dergelijke formatie zal hij meer scoren, maar tevens ook beter voetballen en de spelers om hem heen beter laten voetballen. Het voetbal zal verzorgder worden (Pantelic heeft een zeer matige techniek) en het aantal assists en bepalend voorbereidend werk zal stijgen. Het verschil in talent is heel groot. Als je dat zelf niet inziet, dan houdt het op. Je bent ook op de hoogte van het leeftijdsverschil en wat voor voordelen dat met zich meebrengt?
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 12:57
|
|
Van Voetbalzone.nl:
Citaat:
melkboy - 21 juli 2010 om 10:30 - #20
Ik heb nog een nieuwtje Ajax is bijna rond met Steven Dias van Mahindra United typ op wikipedia maar steven dias in dan zie je het.
Staat in post nummer 20 van de reacties.
Voor degene die geinteresseerd zijn:
De wiki-pagina van Steven Dias
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 12:59
|
|
Citaat: Wat ik belangrijker vind: Bij Pantelic weet je dat het elftal beter gaat presteren, bij Dembele weet je dat nog niet. Is altijd maar een gok.
Dat is ook weer een reden om Dembele niet te halen.
Zie jij in Dembele een spits Fregge?
Messi (natuurlijk gaat de vergelijking met Dembele niet op) halen zou ook een gok zijn. Wat een non-argument
Elke aankoop moet de verwachtingen waarmaken. Tuurlijk. Meer dan het 'risico' waard.
Dembele kan prima als 4-3-3 spits uit de voeten.
Precies!
Dembele heeft nog niet veel gespeeld in een 4-3-3 formatie. Dat wil uiteraard nog niet zeggen dat hij niet als 9 in deze formatie kan spelen. Dembele blijf ik een mooie voetballer vinden. Zou een versterking zijn en max. 5 mio (aflopend contract) waard zijn (dikke punt!).
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 13:00
|
|
Citaat: :
Citaat:
Ik heb nog een nieuwtje Ajax is bijna rond met Steven Dias van Mahindra United typ op wikipedia maar steven dias in dan zie je het.
Sure. 15 jaar. Net lid.....Klinkt betrouwbaar.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 13:02
|
|
Haha, een speler uit India. Ik geloof er niet veel van.
rollermanskunk schreef:
Citaat: De Ridder schijnt vandaag in de Arena gesignaleerd te zijn. Dit zou betekenen dat de zaakwaarnemer van Jol deze deal nu aan het regelen is en Jol dus waarschijnlijk blijft.
Dit klinkt al meer plausibel.
|
brucepblanchard
Forum berichten: 299
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 13:03
|
|
Citaat: :
Citaat:
Sure. 15 jaar. Net lid.....Klinkt betrouwbaar.
Nee klinkt niet betrouwbaar, maar toch.
Zoiezo gezien ze stats (van die Dias) zie ik 'm al niet komen.
26 jaar, weinig groeipotentie, voetbal al 5 jaar voor dezelfde club, 31 wedstrijden - 7 goals.
Maar daarvanaf gezien, ik heb weinig tot geen verstand van het voetbal in India, ik wist niet eens dat ze daar voetbal speelde, ik dacht alleen maar hockey.
|
Tomza2
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 13:28
|
|
Citaat:
De discussie over het gebrek aan scoringsvermogen bij Dembele is al meermalen gevoerd. Een aanvaller moet meer dan alleen scoren. Onzinnig als die discussie nu weer wordt gevoerd. Wat je precies bedoelt met type Suarez begrijp ik niet. Dembele zou prima als 9 in een 4-3-3 formatie kunnen fungeren. In een dergelijke formatie zal hij meer scoren, maar tevens ook beter voetballen en de spelers om hem heen beter laten voetballen. Het voetbal zal verzorgder worden (Pantelic heeft een zeer matige techniek) en het aantal assists en bepalend voorbereidend werk zal stijgen. Het verschil in talent is heel groot. Als je dat zelf niet inziet, dan houdt het op. Je bent ook op de hoogte van het leeftijdsverschil en wat voor voordelen dat met zich meebrengt?
Natuurlijk ben ik daarvan op de hoogte. Alleen zie ik in hem absoluut geen spits. Iemand die het grootste gedeelte van zijn carriere als buitenspeler of nr. 10 heeft gespeeld zie ik niet zomaar in de spits staan. Plus je weet niet hoe dit gaat uitpakken. Stel je voor hij hij doet het zoals jij zegt gewoon goed. Nou dat is mooi dan hebben we een prima spits die nog jong is en die we later gewoon voor lekker veel geld kunnen verkopen.
Maar doet hij het verkeerd, dan hebben we weer geld uitgegeven aan iemand waarvoor dat niet nodig was. Met pantelic haal je toch wat zekerheid binnen. We weten dat hij goed speelde in dit team, je moet nog maar zien of Dembele wel goed gaat presteren bij Ajax. Het is gewoon een risico. En ik weet niet of Ajax zin heeft om risico te nemen met Dembele. Ik in ieder geval niet. Ik ga liever voor zekerheid en kies voor Pantelic.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 13:30
|
|
Wat is dit overigens de hele tijd voor kul? Dembélé heeft in zijn carrière véél meer in de spits gespeeld dan erachter.
|
tommy
Forum berichten: 50
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 13:37
|
|
Ik denk net aan iets, maar zou het kunnen dat aan Pantelic toch nog een contract word aangeboden of zeg ik nu iets heel doms...
|
Ping
Forum berichten: 3011
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 13:39
|
|
Er zijn geen domme vragen, maar ik kan er niet op antwoorden haha!
|
guy_ajax
Forum berichten: 2698
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 14:27
|
|
Citaat: Ik denk net aan iets, maar zou het kunnen dat aan Pantelic toch nog een contract word aangeboden of zeg ik nu iets heel doms...
Het zou in principe kunnen. Pantelic staat nog nergens anders onder contract..
|
Beckham23
Forum berichten: 60
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 14:40
|
|
Er is natuurlijk wel een reden geweest waarom Pantelic niet is gebleven. Hem een 3 a 4 jarig duur contract aanbieden zou waanzin zijn. Wanneer dit nu, na zijn vertrek, nog zou gebeuren zijn er sprake zijn van wanbeleid. Ajax zal dan uit wanhoop aan zijn eisen voldoen. Zie ik niet gebeuren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 15:54
|
|
Citaat:
Iedereen is altijd heel goed op de hoogte van de kwaliteiten van Dembélé, maar zijn zwaktes mogen ook benoemd worden. De techniek van Dembélé is inderdaad geweldig en ook zeker beter dan bij Pantelic, verder heeft Dembélé natuurlijk het perfecte postuur om in de spits te gaan voetballen (kapstok rol zou hij fysiek dus ook aan moeten kunnen) en is zijn snelheid is ook nog wel in orde, dus tot dusverre begrijp ik dus de voorstanders van de komst van Dembélé. Maar er is meer.....
Dembélé heeft een schrijnend gebrek aan ruimtelijk inzicht. Hij weet daardoor veel te weinig ruimte te creëren voor zichzelf en voor zijn medespelers. Ruimte creëer je als spits door in beweging te zijn. Als je goed kijkt naar Pantelic is hij altijd in beweging, om ruimte te maken voor hemzelf, Suarez of De Jong. Dembélé is gezegend door zijn goede techniek, maar is daardoor ook vergeten dat er meer dingen zijn in het spelletje voetbal. Dembélé is een jongen die pas denkt over wat hij gaat doen wanneer de bal in zijn voeten is beland, dan pas gaat hij kijken, waar staan mijn medespelers staan en waar moet de bal heen verplaatst worden. En om die reden is Dembélé ook makkelijker te verdedigen dan Pantelic. Het tactisch denkvermogen van Pantelic is misschien wel 3 stappen verder. De hakbal van Pantelic richting Emanuelson in de wedstrijd tegen PSV was daarvan misschien wel het ultieme voorbeeld. Als Dembélé die kwaliteit zou hebben dan zou hij een 4 tot 5x betere spits zijn dan hij nu is.
Nu zou je natuurlijk kunnen denken dat hij de tactische lijnen dan zou kunnen bijleren? Dat kan inderdaad maar dan kom je op punt twee van de zwakten van Dembélé, hij werkt niet. Hij doet geen weinig moeite om mee te verdedigen of druk te zetten op de verdediging van de tegenstander. Het zou kunnen zijn dat Dembélé echt denkt dat hij aan zijn technische kwaliteiten alleen genoeg heeft. Maar in de eredivisie is dat niet zo. Teams met Dembélé (en El Hamdaoui) rederen het beste als de rest van het team in dienst van hen speelt. Zodat ze miniem werk te doen hebben aan verdedigende taken. Maar gevolg is wel dat je doelpunten totaal de 70 niet zal passeren en je zou op zijn van Gaals een veredelde vorm van counter voetbal moet spelen, de defensie en het middenveld dicht op elkaar en vlak achter de middellijn pas druk zetten. De Zeeuw zal dus net als in zijn AZ tijd defensiever moeten spelen. En verder zou in dit elftal geen plaats zijn voor een 10. Dus zou je Lodeiro, De Jong, Eriksen en Aissati op de bank moeten posseren (een kapitaalsvernietiging van jawelste). Verder moet je dan ook nog een nieuwe speler zoeken voor op rechtshalf (type Mendes da Silva, Gabri had het misschien ook wel gekund). Dus de volgende tactiek zou je dan de enige zijn die je kunt spelen en die tot succes zal leiden. Bedenk echter wel dat het financieel nadelen met zich meeneemt.
- nog een aankoop doen op rechtshalf
- absolute waardedaling De Jong, Eriksen, Lodeiro en Aissati (en wellicht ook ontevredenheid onder deze spelers)
- Dembélé kost bovendien ook nog eens salaris en daarnaast ook nog een transfersom.
------------------------------------------------Suarez of eventueel El Hamdaoui-----
------------------------------------Dembélé-----------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
------Emanuelson--------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
------------------------Enoh----------------De Zeeuw------------aankoop----------
-------Anita------------Vertonghen----------Alderweireld--------van der Wiel--------
-----------------------------------Stekelenburg--------------------------------------
Even samenvattend de voor en nadelen van Dembélé en Pantelic op een rij
Pantelic
Nadelen ten opzichte van Dembélé
Niet zeer speciale techniek
Niet de snelste
Goed lichaam voor een spits, maar niet beter dan Dembélé
Geen of nauwelijks restwaarde na 2 jaar
Voordelen ten opzichte van Dembélé
Echte spits
Geweldig overzicht, weet waar de goal is en zijn medespelers
Veel meer beweging
Systeem hoeft niet te worden aangepast
Niet nog meer nieuwe aankopen
Waarde behoud (of stijging) van de nummers 10
Team zal uiteindeijk meer doelpunten maken
Geen transferkosten
Dembélé
Voordelen ten opzichte van Pantelic
Zeer goede techniek
Zeer goed postuur
Meer snelheid (waar hij overigens maar zeer sporadisch gebruik van maakt)
Gezien zijn leeftijd zeker nog restwaarde en misschien zelfs waardestijging
Nadelen ten opzichte van Pantelic
Geen echte spits
Begint pas te voetballen als die de bal heeft
Daardoor weinig beweging
Spelen met Dembélé betekent dat het systeem zal moeten worden aangepast
En dat wellicht een extra speler zou moeten worden aangeschaft
Waardedaling en ontevredenheid bij de nummers 10
Team zal defensiever moeten spelen en daarom minder scoren
Transferkosten
Mijn keuze zou daarom uitgaan naar Pantelic
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 16:01
|
|
Citaat: Er is natuurlijk wel een reden geweest waarom Pantelic niet is gebleven. Hem een 3 a 4 jarig duur contract aanbieden zou waanzin zijn. Wanneer dit nu, na zijn vertrek, nog zou gebeuren zijn er sprake zijn van wanbeleid. Ajax zal dan uit wanhoop aan zijn eisen voldoen. Zie ik niet gebeuren.
3-4 jaar ja daar moet je niet aan beginnen, maar voor 2 jaar is het de ideale oplossing.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 16:36
|
|
Citaat: Ik zie ook liever Pantellic op 9 dan dat ik Dembele zie. Ten eerste scoort Pantelic meer. Pantelic heeft dit seizoen 16 doelpunten gemaakt voor Ajax en Dembele maar 4. Dan heeft Pantelic ook nog iets van 14 assists op zijn naam staan en Dembele ook maar 5.
Ik heb het 3x gelezen, maar snap het nog niet. Dembele heeft nog geen 1 wedstrijd in de spits gespeeld bij Ajax. Hoe weet je dan dat Pantalic meer scoort?
Dit is hetzelfde dan te zeggen dat je liever Pantelic hebt dan Huntelaar, omdat hij er nu eenmaal meer scoort (om dan te verwijzen naar het moyenne van Huntelaar bij Milan).
Pantalic heeft ten eerste veel meer kansen gehad om te scoren. Ten tweede heeft hij altijd in de spits gestaan. Dembele staat meestal aan de zijkant.
Dat gezeur over het scorend vermogen van Dembele ook altijd. Ik ben er van overtuigd dat Dembele er 15 maakt in 34 wedstrijden. Geen enkel probleem.
Citaat:
Spelen met Dembélé betekent dat het systeem zal moeten worden aangepast
En dat wellicht een extra speler zou moeten worden aangeschaft
Waardedaling en ontevredenheid bij de nummers 10
Team zal defensiever moeten spelen en daarom minder scoren
Waarom zal Dembélé niet in ons systeem kunnen spelen? Hij kan prima in de spits spelen om vervolgens ver uit de spits te zakken om zich aanspeelbaar te maken. Van daaruit kan hij de bal vasthouden, iets wat zwaar overschat wordt bij Pantalic, want de meeste ballen die je op Pantalic inspeelt, betekent automatisch balverlies. c. Tevens heb je niet meer dat irritante gekap van Pantalic die in het hele seizoen welgeteld 1x een speler heeft uitgekapt (Vlaar in de bekerwedstrijd).
Citaat: En om die reden is Dembélé ook makkelijker te verdedigen dan Pantelic.
Moet je Dembele nog wel van de bal krijgen.
Citaat: Het tactisch denkvermogen van Pantelic is misschien wel 3 stappen verder. De hakbal van Pantelic richting Emanuelson in de wedstrijd tegen PSV was daarvan misschien wel het ultieme voorbeeld. Als Dembélé die kwaliteit zou hebben dan zou hij een 4 tot 5x betere spits zijn dan hij nu is.
Als Dembele zich dat dus aanleert hebben we een absolute topper. Meteen halen dus, in Dembele zit toekomst, Pantalic wordt alleen nog maar minder.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 16:50
|
|
Amen @ Bond.
Snap ook niet dat mensen Dembele op zijn cijfers word afgerekend. En ik durf er ook wel een weddenschap op te leggen dat Dembele in de spits er bij Ajax minimaal 15 inlegt en een stel assists haalt, mits hij natuurlijk wel wat van de voorbereiding meekrijgt en kan wennen aan het team en spel.
Overigens zou ik ook Dembele verkiezen boven Pantelic, als daar de keuze tussen zou gaan. Ik zou Dembele ook verkiezen boven El hamdaoui.
Idem geldt voor Traore bijvoorbeeld, zou ik ook verkiezen boven El Hamdaoui en Pantelic, ook al heeft Traore zich wat minder bewezen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 21 jul 2010 16:54
|
|
Ach als we die logica van gemiddeldes aanhalen dan kunnen we beter Cvitanich terughalen, zijn 'gemiddelde is prima'.
|