Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 01:25
|
|
Citaat: Let maar op die gaat niet voor minder dan 4 miljoen.
3 of max. 4 miljoen vind ik voor Luuk De Jong niet goedkoop, maar wel een prijs waarbij Ajax zou moeten overwegen om hem te halen. Je hebt uiteraard geen garanties, maar als die jongen er 24 tot 30 inschiet in 2 seizoenen voor Ajax dan ligt zijn verkoopprijs al minimaal tussen de 10-15 miljoen.
Je zegt het al, je hebt geen garanties, maar schiet hij er in 2 seizoenen in totaal 5 in, dan heb je wéér 4 miljoen voor niks verspild.
Citaat: Maar die gaan we nu niet meer halen. Bij de Graafschap kon je al zien dat het een talent was en je kon hem voor 300.000 oppikken. Dat hebben we toen nagelaten, dus gaan we het nu niet meer doen voor 5 miljoen.
Inderdaad, goed gezien. Soort gelijke is (jammer genoeg) ook gebeurd met Mickey Sulejmani.
Ajax had al interesse in Sulejmani, maar durfde het niet aan, omdat hij door Blatter en zijn maten bij de FIFA voor een halfjaar was geschorst. Heerenveen nam de gok, en dat ene besluit heeft ze 16,25 miljoen euro opgeleverd, en wij hebben dus 16,25 miljoen euro verspild. Toen hij bij Heerenveen na een half jaartje geschorst te zijn de tweede seizoenshelft fantastisch speelde, toen moesten we er in een keer 16,25 miljoen voor betalen, dat had veel goedkoper gekund een jaartje eerder. En het ergste is, hij zal het dit seizoen moeten laten zien, anders zal het nooit meer wat worden met die jongen. Bij Ajax dan he, bedoel ik.
|
P.Paulusma
Forum berichten: 10
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 11:23
|
|
Is ook wel erg makkelijk hè om dat te zeggen. Die jongens waren in die tijd nog lang niet rijp voor Ajax en zouden dus niet in aanmerking komen voor een basisplaats. Dan zou je ze wel kunnen halen, maar de kans dat zo'n jongen dan uit de verf komt is nihil en zelfs als je ze verhuurd is het ook niet zeker dat ze zich goed zullen ontwikkelen. Zijn talloze voorbeelden daarvan te vinden. Om maar een recente te noemen: Michel Bastos. Werd door Feyenoord aangetrokken, maar was nog niet goed genoeg voor de basis, vertrekt en staat een paar jaar later in de basis van Brazilië op het WK. Als zo'n jongen naar SC Heerenveen was verhuisd had hij het daar waarschijnlijk uiteindelijk wel gehaald en zou men vervolgens hebben geklaagd dat je teveel voor hem had betaald.
Zelfde verhaal nu bij jongens als Cvitanich en Aissati. Het is voor een topclub als Ajax gewoon veel lastiger om jonge talenten uit het buitenland in te passen in de Ajaxcultuur, omdat ze er of meteen moeten staan of heel veel geduld moeten hebben. Wat dat betreft moeten we blij zijn met een jeugdopleiding die altijd voor de nodige opvulling kan zorgen.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 11:29
|
|
Ricardo020, wat is nou precies je punt? Dat Ajax nooit meer spelers moet kopen? Kom op, zeg.
|
DIMC85
Forum berichten: 1585
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 11:53
|
|
Ik denk dat destijds iedereen blij was met de komst van mickey, tuurlijk was het bedrag absurd hoog. Hij had het wel geweldig gedaan bij Heerenveen! Soms moet je als club een gok nemen door een speler aan te trekken, als hij nog een seizoen bij Heerenveen had gespeeld en op het niveau van het seizoen ervoor was hij daarna onhaalbaar voor Ajax. Ajax heeft gegokt en verloren. Alleen door het bedrag heeft iedereen het er nog over.... Zie kennedy, prima gedaan bij Twente heeft wel minder gekocht maar ook die heeft het nooit waar kunnen maken bij ajax.
Ik denk dat dit bij iedere club wel gebeurd, natuurlijk is het zonde van de betaalde miljoenen maar wat als hij wel zo door was gegaan als bij Heerenveen?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 12:16
|
|
Op basis van wat Sulejmani gepresteerd had bij Heerenveen had ik 8, 9 miljoen een goed bod gevonden. Nu lag de vraagprijs bijna de helft hoger, dan moet je verder gaan kijken.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4733
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 12:43
|
|
Citaat: Ricardo020, wat is nou precies je punt? Dat Ajax nooit meer spelers moet kopen? Kom op, zeg.
Mijn punt is dat Ajax Luuk de Jong twee seizoenen terug voor 3 ton kon 'oppikken' en hem bij Ajax nog een jaar verhuren o.i.d, en dan zou hij voor 3 ton aan transferwaarde een versterking zijn geweest. Nu heeft FC Twente hem voor 3 ton gekocht, en die doen hem daar echt niet meer voor weg, dus al zou je hem willen, betaal je minstens een paar miljoen.
Zonde van het geld dus als je hem 2 jaar eerder voor véél goedkoper kon halen, en datzelfde is ook gebeurd met Sulejmani.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 12:52
|
|
Lekkere constructieve bijdrage. Het gaat erom wat NU de beste optie is.
|
RebuaH
Forum berichten: 404
Nieuws reacties: 5
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 18:29
|
|
PSG heeft belangstelling in Moreno, die blijkbaar ook interesse heeft om te verhuizen naar de Franse hoofdstad: http://www.francefootball.fr/FF/breves2 ... u-psg.html Andere bron is goal.com: http://www.goal.com/en/news/90/france/2 ... tor-moreno
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 21:04
|
|
RTV Oost7
Citaat: zaterdag 17 juli 2010 | 20:25 uur
Ronnie Stam is de eerste gegadigde om Gregory van der Wiel op te volgen bij Ajax. Dat zei de verdediger zaterdagavond bij de oefenwedstrijd van FC Twente tegen VfL Osnabrück.
De Amsterdammers hebben zich bij de rechtsback en zijn zaakwaarnemer gemeld. Stam moet echter eerst afwachten wat er met international Van der Wiel gaat gebeuren. Pas op het moment dat het zeker is dat hij vertrekt kan Ajax zich bij FC Twente melden. Stam ziet de overstap zelf wel zitten. Van der Wiel staat in de belangstelling van Bayern München.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 21:10
|
|
Het goede nieuws stapelt zich op en op.
|
Empulse
Forum berichten: 917
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 21:11
|
|
Wat een beleid toch. Het interesseert me niet of het aan de scouting of het management ligt, ze komen opnieuw niet verder dan België en Nederland
|
N*E*R*D
Forum berichten: 232
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 22:51
|
|
Ik ben letterlijk gewoon misselijk van al het voetbalnieuws van vandaag. Binnenkort staan we voor de Arena te protesteren als alles zo doorgaat.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 22:54
|
|
Wat doen lui weer belachelijk theatraal, bah.
Dit toont maar weer eens aan hoe labiel 99% van de voetbalsupporters is.
|
Tomza2
Forum berichten: 476
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 22:56
|
|
Citaat: Wat doen lui weer belachelijk theatraal, bah.
Ja het kan wat minder, maar voor de gemiddelde ajax supporter was vandaag niet een fijne dag. Jol die hoogstwaarschijnlijk weggaat en Ajax gaat serieus werk maken van Ronnie Stam.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 22:57
|
|
Ben jij er blij mee, Bert? Jol mogelijk weg en Stam als rechtsback? De volgende catastrofale stap zal wel zijn dat Blind hoofd-trainer wordt. Kunnen we wel helemaal inpakken.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 23:00
|
|
Blij? Er gebeurt helemaal niets!
Ajax en Jol ontkennen voorlopig alles. Alleen Stam zegt nu dat er geïnformeerd is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 23:03
|
|
Ik heb nog geen reactie gezien van Jol, hoor. En AJAX doet ook vaag.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 23:09
|
|
Beetje omgekeerde wereld, hè. Voorlopig zit Jol nog op een contract bij Ajax. Het is niet zo dat hij per definitie weg is omdat Jol geen statement doet. Bovendien zegt Ajax 'gewoon' dat hij blijft. Klaar.
En natuurlijk zou het alsnog kunnen dat hij gaat. Dat had een maand geleden ook kunnen gebeuren. Als ik zou moeten stuiteren bij alles dat op een eventueel vertrek zou duiden zou ik de vijftig niet halen. Al gaat hij, de wereld houdt niet op. Dan worden we ruimschoots gecompenseerd - naar ik mag aannemen - en gaan we op zoek naar een nieuwe trainer. Het is niet zo dat de wereld ophoudt bij Martin Jol. Dat was een jaar geleden niet, toen hij kwam, en dat is nu niet zo, of hij nu gaat of niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 23:12
|
|
Kun jij een betere, haalbare trainer noemen, Bert?
Citaat: Ajax laat weten dat Jol bij die wedstrijd in ieder geval op de bank zit.
Ze zouden ook kunnen zeggen dat Jol gewoon niet te koop is.
1 jaar geleden hadden we Van Basten....eerder Blind, Koeman, Wouters...
|
N*E*R*D
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 23:17
|
|
Citaat: Wat doen lui weer belachelijk theatraal, bah.
Bertje wat nou belachelijk theatraal? Het lijkt er gewoon op dat Martin Jol straks vertrekt en dat Ajax gewoon doorzet in hun jarenlange wanbeleid. Het leek even de goeie kant op te gaan maar nu komen ze weer met Stam aanzetten. Maargoed, binnenkort weten we meer over de gang van zaken omtrent Jol en nieuwe aankopen. En dan zullen we het zien of het belachelijk theatraal gedrag was of niet. Ik hoop van harte dat je gelijk hebt en dat we ons hebben lopen aanstellen als een stelletje breezahsletjes maar voor mij is er genoeg reden om te zweten op dit moment.
En hoe kom je erbij dat Jol heeft ontkend? Ik zou graag een bron willen zien. Dan ben ik ook de eerste die toegeeft dat ik me theatraal loop te gedragen. Tot die tijd blijf ik me theatraal gedragen omdat Ajax me nauw aan het hart gaat. Dat jij je lekker quasi nonchalant blijft gedragen moet je zelf weten maar kom me niet verwijten dat ik overdreven reageer in deze situatie.
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 23:24
|
|
Interview met de NOS. Ik zou even een pilletje nemen. Jeetje.
Enne 343, beter weet ik niet, maar Jol is (een goede trainer maar) natuurlijk geen Mourinho. Paul le Guen, Marcelo Bielsa, Co Adriaanse, Ralf Rangnick; ze zullen wellicht niet allemaal makkelijk haalbaar zijn, maar er zijn zeker namen te noemen. Wie had hier een jaar geleden gedacht dat Jol op de stop zou staan? Kom op, de wereld vergaat niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 23:30
|
|
Citaat: Interview met de NOS. Ik zou even een pilletje nemen. Jeetje.
Enne 343, beter weet ik niet, maar Jol is (een goede trainer maar) natuurlijk geen Mourinho. Paul le Guen, Marcelo Bielsa, Co Adriaanse, Ralf Rangnick; ze zullen wellicht niet allemaal makkelijk haalbaar zijn, maar er zijn zeker namen te noemen. Wie had hier een jaar geleden gedacht dat Jol op de stop zou staan? Kom op, de wereld vergaat niet.
Ik heb dat interview niet gehoord/gelezen. Kun je een link geven?
Zijn allemaal niet haalbaar en ik schat Jol veel hoger in dan Adriaanse. Daarmee haal je weer problemen in huis. Bielsa zou geweldig zijn, maar ja...ik zie dat niet gebeuren. Jol was haalbaar omdat hij Nederlander was.
De tekenen zijn in ieder geval echt niet goed. Een toptrainer weg op weer een ongelooflijk slecht moment. Stam eerste kandidaat als rechtsback....zou zo een aankoop kunnen zijn van Marco van Basten....of Danny Blind.... *bibber*bibber*
|
Bertje
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 23:34
|
|
Nee, Stam rechtsback zou een aankoop zijn van Jol. Spelers komen niet als Jol ze niet wil.
http://nos.nl/artikel/172409-ajax-tegen ... eague.html
Einde van het interview: Jol noemt het speculatie.
En natuurlijk zitten er wel haalbare namen in dat rijtje. En anders zijn er nog meer namen. Nogmaals: niemand dacht een jaar geleden dat Jol naar Ajax zou komen.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 23:35
|
|
Neem aan dat Bertje dit interview bedoelt:
http://nos.nl/audio/172444-jol-heeft-paok-nog-niet-geanalyseerd.html
Vanaf 3.00 ongeveer.
|
N*E*R*D
|
Geplaatst: Za 17 jul 2010 23:47
|
|
Citaat:
Als dit het interview is wat Bertje bedoelde dan ben ik nog niet heel overtuigd hoor. Het is niet zo dat hij gewoon glashard zegt dat hij bij Ajax blijft. Maargoed, we gaan het snel zien.
|