Auteur
|
Bericht
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 16:16
|
|
Puur hypothetisch, zou Alderweireld rechtsback kunnen?
Alderweireld is behoorlijk snel, goede crosspass en zou dus normaliter ook een best aardige voorzet moeten kunnen geven.
Let op, puur hypothetisch, ik zou het niet willen!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 16:22
|
|
Bij het Belgische elftal speelde hij rechtsback onlangs....dat ging niet echt goed.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 16:26
|
|
Op 1 wedstrijd kun je dat tochniet beoordelen toch Toby?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 16:29
|
|
Citaat: Check your facts voordat je met termen als bullcrap strooit. In het eerste jaar van Ten Cate speelde zowel Stam als Grygera bij Ajax.
Punt voor jou, al heeft Grygera in dat jaar niet bijsterveel gespeeld. Dat Stam echter zoveel beter was bestrijd ik, Stam was al hevig op zijn retour en moest het vooral van zijn uitstraling hebben,
Citaat: Ik vind het sowieso vreemd dat een speler als Grygera, die vooral prominent aanwezig was in (net) niet-elftallen, hier zo hoog staat aangeschreven. Was ieder seizoen een garantie voor puntverlies. Dat we ook Heitinga hadden rondlopen (die een garantie was op méér puntverlies) doet daar niets aan af.
Grygera was een van de weinige spelers die het vak van de mandekking verstond, dat hij op andere punten tekort schoot doet daar weinig aan af. En juist die kwaliteiten zijn de afgelopen jaren erg schaars geweest bij Ajax, dus dat erg geen negatief beeld is van de kwaliteiten van Grygera begrijp ik wel.
Alderweireld moet je geen rechtsback zetten, Grygera ook niet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 16:37
|
|
Citaat: Op 1 wedstrijd kun je dat tochniet beoordelen toch Toby?
Doe ik ook niet, maar op basis van die wedstrijd en naar zijn kwaliteiten zie ik hem niet als rechtsback.
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 16:40
|
|
Jij kende de kwaliteiten aan het begin van vorig seizoen van Anita. Had jij verwacht dat die zou slagen op linksback?
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 16:54
|
|
Citaat: Jij kende de kwaliteiten aan het begin van vorig seizoen van Anita. Had jij verwacht dat die zou slagen op linksback?
Ik ben het met 343 eens, Alderweireld is geen back en zal het ook nooit worden. Het ontbreekt hem snelheid en puur opbouwend vermogen op die plek. Alderweireld zou daar nog een stuk houtiger voor de dag komen dan Jelle Van Damme. Daarnaast heeft Alderweireld juist de wapens van een centrumverdediger zoals de lange bal en zijn kwaliteiten als mandekker. Dat men het bij België probeert tekent eerder de totale armoede op die positie bij onze zuiderburen. Als je alternatieven Carl Hoefkens, Gill Swerts en Anthony Van den Borre zijn dan snap ik dat je gaat experimenteren.
Voor je met het argument over Anita komt; viewtopic.php?f=5&t=324&p=76454&hilit=anita#p76454 post van begin 2009 (onderaan).
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 17:58
|
|
Citaat: Punt voor jou, al heeft Grygera in dat jaar niet bijsterveel gespeeld.
Kwam door blessures. Sowieso een terugkerend fenomeen bij Zdenek.
Citaat: Dat Stam echter zoveel beter was bestrijd ik, Stam was al hevig op zijn retour en moest het vooral van zijn uitstraling hebben
Stam was positioneel, qua uitstraling, qua leiding en qua kracht véél beter.
Citaat: Grygera was een van de weinige spelers die het vak van de mandekking verstond, dat hij op andere punten tekort schoot doet daar weinig aan af. En juist die kwaliteiten zijn de afgelopen jaren erg schaars geweest bij Ajax, dus dat erg geen negatief beeld is van de kwaliteiten van Grygera begrijp ik wel.
Mwah, hij was een betere mandekker dan de rest. Dat maakt je nog geen topper als mandekker. Middelmaat.
Citaat: Alderweireld moet je geen rechtsback zetten, Grygera ook niet.
Mee eens. Alderweireld mist tactisch inzicht, wendbaarheid, snelheid (hij is helemaal niet snel).
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 18:02
|
|
Citaat:
http://ajaxfans.net/forum/viewtopic.php ... ita#p16166
Januari 2008. Beat you to it, biatch!
|
Miro
Forum berichten: 42
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 18:08
|
|
Zoals ik het zie hangt de keuze van een rechtsback ook af van een eventueel vertrek van Suarez. Van der Wiel is een opkomende back, dat werkte afgelopen seizoen uitstekend daar Suarez veel naar binnen trekt. Als Suarez blijft, en Van der Wiel vertrekt dan zie ik liefst weer een type Van der Wiel komen.
Mij lijkt echter het volgende scenario ook niet onwaarschijnlijk: zowel Suarez als Van der Wiel vertrekken. In dat geval denk ik dat Jol Sulejmani als 'linksbuiten' gaat opstellen (dus een beetje als de rol van Suarez maar dan meer vanaf links). Voor de rechtsbuiten zullen ze dan denk ik op zoek gaan naar een echte rechtsbuiten, die niet steeds naar binnen trekt. In dat geval is de behoefte voor een opkomende back ook niet zo groot en hoeft dat dus geen type Van der Wiel te zijn, maar een meer verdedigend ingestelde back.
De belangstelling voor Braafheid vind ik vreemd, daar Anita het op die positie afgelopen seizoen uitstekend heeft gedaan. Hij was notabene bijna geselecteerd om mee te gaan naar het WK.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 19:36
|
|
http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... izier.html
Voor wat het waard is....Hopelijk dat van Dembele wel.
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 19:55
|
|
Puur qua type past Dembélé voetballend gezien (balvast en beweeglijk) wel goed binnen de huidige spelersgroep. Afhankelijk van de prijs ben ik wel voor.
Zijn productie blijft natuurlijk een probleem, al denk ik dat hij wel een positieve invloed kan hebben op de scoringsdrift van De Jong en De Zeeuw. Al met al is een gokje te rechtvaardigen voor een bedrag rond de vijf miljoen.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 19:56
|
|
Heeft nog 1-jarig contract en drukt zwaar op de begroting van AZ, ik zou het voor minder proberen (ca. 3 miljoen?).
|
Bertje
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 19:57
|
|
Dat doet AZ nooit, lijkt mij. Er is heus wel ergens een club die meer betaalt.
|
AFCA_Seaman
Forum berichten: 1221
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 20:09
|
|
Vooral aan een Nederlandse club. Voor 3 miljoen was hij al weg geweest.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 20:23
|
|
Citaat: Puur qua type past Dembélé voetballend gezien (balvast en beweeglijk) wel goed binnen de huidige spelersgroep. Afhankelijk van de prijs ben ik wel voor.
Zijn productie blijft natuurlijk een probleem, al denk ik dat hij wel een positieve invloed kan hebben op de scoringsdrift van De Jong en De Zeeuw. Al met al is een gokje te rechtvaardigen voor een bedrag rond de vijf miljoen.
Helemaal mee eens. 5 miljoen is, ondanks zijn aflopende contract, Dembele het waard om aan te trekken. Dembele altijd een mooie voetballer gevonden. Zijn rendement is minimaal voor een aanvaller, maar ik ben ervan overtuigd dat hij dit bij Ajax zou kunnen opkrikken zo niet anderen beter kan maken.
El Hamdaoui is overigens een ander verhaal.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 20:28
|
|
Liever alleen Dembélé dan. Kracht, goede actie, snelheid. Is wel een momentenvoetballer helaas en scorend vermogen mag ook wel wat beter. Als je deze speler voor 4 miljoen kunt halen moet je dat zeker doen. Een buitenkansje, want voor Dembélé in goede tijden kun je 10-15 miljoen euro krijgen.
Was overigens ook de enige die zich staande hield in de CL.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 20:46
|
|
Bericht van AS is min of meer gebaseerd op een bericht in een topic (aankoop/spits/vanaf pagina 6 op AN dat gisteravond laat is gepost. Member "GOD" (verzin de naam niet zelf) geeft aan dat er wat gaat gebeuren bij Az qua spelers die niet meegaan op trainingskamp. Hij schijnt in het verleden wat tegenstrijdig te zijn geweest qua informatie, maar was ook de eerste die de concrete interesse in De Zeeuw wist te melden. Paar uur geleden is bekend geworden dat Dembele en EL Hamdaoui niet meegaan. Niet veel later komt AS met het bericht. Ben benieuwd, want Dembele zou toch wel een aangename verrassing zijn. Hopen dat dit meer dan een gerucht is wat Dembele betreft.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 20:50
|
|
Dembélé liet zien dat hij een goede techniek had en een bal prachtig kon aannemen, maar het was verder dramatisch wat die in de CL liet zien. Heb je de wedstrijden wel bekeken? Ik vind 5 miljoen teveel voor Dembélé. Laat lekker bij AZ 10-15 miljoen krijgen ze er nooit voor, dat betalen alleen de echte topclubs, en je gaat mij niet vertellen dat die geïnteresseerd zijn.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 21:13
|
|
Heb jij de wedstrijden wel gezien? De enige die een schot op goal of een aanval kon creeëren was Dembélé. De enige die een mannetje voorbij kon gaan was Dembélé.
Verder vraagt AZ helemaal geen 10-15 miljoen. Leer lezen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 21:36
|
|
Swanski
Citaat: Bericht van AS is min of meer gebaseerd op een bericht in een topic (aankoop/spits/vanaf pagina 6 op AN die vanaf gisterenavond laat is gepost. Member "GOD" (verzin de naam niet zelf) geeft aan dat er wat gaat gebeuren bij Az qua spelers die niet meegaan op trainingskamp.
Mwoah weet ik nog niet zo net. Kijk ik snap best dat Ajaxshowtime in de loop der jaren een slechte naam heeft gekregen. Ik heb hier in de bronvermeldingtopic ook gewaarschuwd dat je zaken in de ‘geruchtenzone’ van AS best met een korreltje zout moet nemen, puur vanwege het feit dat die zone vrij is voor elk lid om daar iets te posten en dan krijg je geruchten over Atunes, Janko etc. Maar AS heeft ook een officiële zone, en voorlopig is wat daar stond wel redelijk betrouwbaar gebleken.
Daarnaast meldde Ajaxshowtime.com al in maart over gesprekken tussen Ajax en Dembele: http://ajax.nieuwslog.nl/article/ajax_9 ... b_l__.html Vervolgens vraagt RTVNH dat na bij zijn zaakwaarnemer, en die ontkent natuurlijk alles. http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... mbele.html En toen hoorde ik mensen meteen zeggen; zie je wel klopt niet. Maar dan wordt vaak vergeten dat die zaakwaarnemer wel moet liegen want zelfs al waren die gesprekken er, zolang er geen toestemming was van de club blijft zoiets illegaal. Zelf hebben Enganche en ik ook wel eens wat gemeld over Sulejmani, twee zomers terug want toen in eenzelfde stadium zet met Lemic. (Illegale) gesprekken.
Maar waar ik naartoe wil AS hoeft niet te liegen, en er zomaar vanuit gaan dat ze in dit geval daar liegen is wat makkelijk als je naar welke persoon van AS het meldt. AS heeft er al eerder over bericht, en natuurlijk kan zo’n bericht van AN ze ter ore komen, maar dan kunnen desbetreffende personen het nog wel altijd bij hun eigen bron checken.
Citaat: Hij schijnt in het verleden wat tegenstrijdig te zijn geweest qua informatie, maar was ook de eerste die de concrete interesse in De Zeeuw wist te melden. Paar uur geleden is bekend geworden dat Dembele en EL Hamdaoui niet meegaan. Niet veel later komt AS met het bericht. Ben benieuwd, want Dembele zou toch wel een aangename verrassing zijn.
Van El Hamdaoui is het overigens al bekend dat Jol daar eerder gesprekken mee gehad heeft. Vorige zomer zijn die twee al samen en publique gezien. Dus ergens zou het niet vreemd zijn. GOD ken ik verder niet en ik ga ook niet over zijn betrouwbaarheid oordelen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 21:50
|
|
Citaat: Heb jij de wedstrijden wel gezien? De enige die een schot op goal of een aanval kon creeëren was Dembélé. De enige die een mannetje voorbij kon gaan was Dembélé.
Verder vraagt AZ helemaal geen 10-15 miljoen. Leer lezen.
Zeg ik ook niet, jij zegt dat AZ in goede tijden 10-15 miljoen kan krijgen...maar dan mag je mij vertellen wie in goede tijden dat gaat betalen voor een speler als Dembélé?
Weinig goals, weinig assists, wat je koopt is een speler die een bal kan aannemen en ermee kan dribbelen, verder vrij weinig.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 21:56
|
|
Ach ik weet wat er voor Babel betaald is en om dat nou een doelpuntenkanon te noemen. Mensen focussen zich naar mijn mening te veel op die moyennes, Dembele was bij AZ schaduwspits en speelde in dienst van anderen. Waar het om gaat is hoe je totale aanval scoort. En als je naar die totale aanval kijkt dan zie je er zeker in het kampioensjaar weinig mis was met de aanval van AZ.
Mocht Dembele werkelijk komen dan zou dat me toch een grote glimlach bezorgen, bij PSV was men erg blij met Lens, maar ik vind Dembele klasses beter.
|
GertJan020
Forum berichten: 2175
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 22:00
|
|
Citaat: Ach ik weet wat er voor Babel betaald is en om dat nou een doelpuntenkanon te noemen.
Ja, dat sloeg natuurlijk helemaal nergens op. Mooi cadeautje voor Ajax is dat, maar daar is duidelijk te zien dat Ajax niet de enige club is met financieel wanbeleid. Deze transfer mag geen richtlijn zijn voor tegenwoordige transfers.
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 22:03
|
|
Ajax heeft nog steeds belangstelling voor Moussa Dembele en Mounir El Hamdaoui. Sterker nog, sinds het officiele vertrek van Marko Pantelic wordt El Hamdaoui gezien als een goede opvolger van de vertrokken spits. Dat heeft Ajax Showtime vernomen van welingelichte bronnen bij Ajax.
De focus ligt vooral op El Hamdaoui, maar sinds de winterstop hebben de Amsterdammers al interesse voor Dembele. Vandaag werd bekend dat beide spelers niet met AZ op trainingskamp gaan en dat de club ze echt in de aanbieding doet omdat er geldnood is bij AZ.
Wat zou de prijs voor El Hamdaoui zijn? En wie heeft de voorkeur bij jullie?
|