Auteur
|
Bericht
|
Scio
Forum berichten: 1939
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:38
|
|
Citaat: Hoe is het overigens met Mandzukic, Pushkin? Zie dat hij op dit moment aan het spelen is.
Maar dus niet speelgerechtigd meer in de CL/EL mocht hij overgaan naar een andere club...
Als Dinamo eruit vliegt wel weer
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:39
|
|
Regels zijn aangepast. Zolang de club waarvoor hij voorronde CL speelt niet het hoofdtoernooi bereikt, mag hij gewoon voor Ajax uitkomen in de CL.
|
Scio
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:41
|
|
Pushi ken je die Miran Pavlin van Koper? Wordt positief verrast hier :).
|
Scio
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:51
|
|
Speaking of the devil
Mandzukic 1-1
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:55
|
|
Ken maar een speler van die ploeg en dat is Marceta, weet niet of die meedoet. Maar goed dat jullie nu ook eens Oostblok kijken. Koper zou normaliter gewoon kansloos moeten zijn, een klasseverschil van heb ik jou daar.
@ Benji, Werder heeft Arnautovic gehaald, HSV is niet meer geinteresseerd en Red Bull wilde hem halen maar bood niet genoeg en daar wilde Mandzukic (terecht) zelf ook niet naartoe. Als Dinamo zich overigens kwalificeert voor de CL is dat ongunstig, hopen dat ze de volgende ronde zwaar loten.
|
Scio
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:58
|
|
Allesbehalve kansloos dat Koper. Combineert alleraardigst, kiest z'n momenten en heeft al meer kansen dan Dinamo gehad.
Overigens nu 2-1 door Slepicka voor Dinamo. Mooie assist van Mandzukic die daarvoor ook de 3e man al goed zag en een andere kans creeerde voor Dinamo.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 08:11
|
|
http://www.ajaxfans.net/nieuws-5818_Ros ... beeld.html
|
sperwer
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 08:40
|
|
Ik las het net van Rosales, volgens mij is die een stuk goedkoper en heeft veel meer potentieel. Blijft in de belgische competitie goed overeind, dan zou die normaal in Nederland ook goed uit de verf moeten komen
|
Scio
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 09:02
|
|
Vasovic over Mandzukic
Natuurlijk is deze speler bekend bij Ajax. Hij staat volgens mijn contact al zeer lang op de lijst binnen Ajax. Er is al eens navraag gedaan, maar men heeft toendertijd (spreek ik over meer dan een jaar geleden) een absurd bedrag ten hore gekregen.
Ik heb reden aan te nemen dat de interesse voor o.a. deze speler van Dinamo (er is er nog eentje 'hot') van Ajax er nog is. Eerst moet er geld gegenereerd worden, verkoop is noodzakelijk voor dergelijke aankopen.
|
sperwer
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 09:06
|
|
Ik las net dat Greg bijna weg is. Dan hebben we geld om Mandzukic te halen. Een spits is eerder nodig dan een rechtsback vind ik dan. Misschien dat er nog wat meer spelers ajax gaat verlaten. Laten we van de ene kant erop hopen
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 09:10
|
|
20 miljoen voor vd Wiel, dan heb je nog 1 miljoen schuld. Zeg dat Steek en/of Suárez ook nog weggaan, dan heb je pas tijd om spelers te halen denk ik. Alhoewel ik denk, dat als Steek weggaat je een waardige vervanger moet halen.
|
sperwer
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 09:13
|
|
Citaat: 20 miljoen voor vd Wiel, dan heb je nog 1 miljoen schuld. Zeg dat Steek en/of Suárez ook nog weggaan, dan heb je pas tijd om spelers te halen denk ik. Alhoewel ik denk, dat als Steek weggaat je een waardige vervanger moet halen.
Mwah dat denk ik niet. Wanneer Man utd Stekelenburg zal halen heeft Vermeer nog 1 jaar om zich door te ontwikkelingen. Wanneer Suarez weggaat zal Sulejmani waarschijnlijk opstaan. Dus ik zie de toekomst niet negatief in
|
Scio
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 09:17
|
|
Ajax draait verlies maar heeft geen schuld.
Ook Grygera op huurbasis in beeld
http://ajax.netwerk.to/nieuws/artikel/2 ... 0beeld.php
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 09:21
|
|
Citaat: Vasovic over Mandzukic
Natuurlijk is deze speler bekend bij Ajax. Hij staat volgens mijn contact al zeer lang op de lijst binnen Ajax. Er is al eens navraag gedaan, maar men heeft toendertijd (spreek ik over meer dan een jaar geleden) een absurd bedrag ten hore gekregen.
Het klopt dat er voor Mandzukic een belachelijke vraagprijs was vorig jaar, dat heb ik hier eerder ook al eens gemeld. Mamic had het nogal hoog in de bol. Denk daarbij maar aan bedragen van >15 miljoen. Bremen is vorige zomer daardoor ook afgehaakt.
Citaat: Ik heb reden aan te nemen dat de interesse voor o.a. deze speler van Dinamo (er is er nog eentje 'hot') van Ajax er nog is. Eerst moet er geld gegenereerd worden, verkoop is noodzakelijk voor dergelijke aankopen.
Situatie is nu ietsje anders, nog twee jaar een contract maar hij gaat niet verlengen, volgend jaar dus maar een jaar. Voor Dinamo de laatste kans om op hem echt te cashen. Reken maar op een vraagprijs van tussen de 9 en 11 miljoen Euro.
Voor wat betreft de speler waar Ajax nog interesse voor kan hebben, als het om eerste elftal spelers gaat is Milan Badelj de topspeler, elke zichzelf respecterende club kent hem nu wel. Speelt straks bij de absolute top van Europa of net daaronder (Valencia/Tottenham). Hij is alleen duur en onhaalbara voorlopig. Mocht Ajax toch interesse hebben in een andere speler;
Cufre en Ibanez: twee backs maar komen – net – tekort voor het Ajaxniveau.
Tomislav Barbaric: jonge centrale verdediger die momenteel doorbreekt
Andrej Kramaric: Jonge talentvolle centrumaanvaller, technisch maar beetje gebrek aan lengte en fysieke kracht.
Citaat: Ook Grygera op huurbasis in beeld
Je bedoelt Grygera die bij Mino Raiola dezelfde zaakwaarnemer die Jol heeft, vastligt?
|
Scio
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 09:41
|
|
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=112622
Citaat:
'Bayern München wil transfer Van der Wiel nog deze week afronden'
Gregory van der Wiel vertrekt zeer waarschijnlijk deze week nog naar Bayern München, zo meldt het Algemeen Dagblad woensdag. De verkoop van de rechterverdediger annex Oranje-international levert Ajax naar verluidt een bedrag van twintig miljoen euro op. Door zijn goede optredens op het WK in Zuid-Afrika is de transfer van Van der Wiel in een stroomversnelling geraakt.
Ajax en Bayern hebben volgens het dagblad overeenstemming bereikt over de transfersom. De Amsterdammers krijgen niet meteen het bedrag overgemaakt. Eerst zal Ajax een 'basisbedrag' krijgen en aan de hand van de sportieve prestaties van Bayern en Van der Wiel kan het bedrag oplopen tot twintig miljoen. Een gedeelte van de inkomsten zullen worden gebruikt om een opvolger vast te leggen.
Bayern verwacht donderdag tot overeenstemming te komen met de zaakwaarnemers van Van der Wiel. De Zuid-Duitsers willen de 22-jarige Nederlander voor vier of vijf seizoenen vastleggen. Voor Ajax is het verlies van Van der Wiel sportief gezien minder goed nieuws, maar financieel vaart de club er wel bij. De Amsterdammers hebben te maken met een verlies van 21 miljoen euro en dat wordt op deze manier direct goedgemaakt. Van der Wiel is door Ajax zelf opgeleid.
Als vervanger van Van der Wiel heeft Ajax diverse kandidaten op het oog. Naast Ronnie Stam van FC Twente worden ook de namen van Roberto Rosales (AA Gent) en Zdenek Grygera (Juventus) genoemd. De laatste, van Tsjechische afkomst, speelde in het verleden al in het tenue van de hoofdstedelingen. Ajax is in ieder geval niet van plan om vier miljoen euro voor Stam neer te tellen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 09:58
|
|
Grygera ook in de picture:
http://ajaxfans.net/nieuws-5821_Ajax-ho ... ygera.html
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 10:03
|
|
Ook Grygera is te duur....
Roberto Rosales schijnt de laatste rechtsback waarmee Ajax in verband is gebracht, wellicht dat Pushkin (die de Belgische competitie volgt) een boekje over hem open kan doen.
|
sperwer
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 10:05
|
|
Citaat:
Allemaal leuk en aardig, maar aan Grygera hebben we niks. Het is geen rechtsback en aanvallend is hij helemaal een drama vind ik. Om Grygera te halen als reserve centrale verdediger heeft ook geen nut. Dus ik vind hem overbodig. Zet Blind als back en anders een goeie aanvallende back halen
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 10:06
|
|
Ik heb een topic over hem geopend Daar graag verder over hem.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 11:20
|
|
Citaat:
Allemaal leuk en aardig, maar aan Grygera hebben we niks. Het is geen rechtsback en aanvallend is hij helemaal een drama vind ik. Om Grygera te halen als reserve centrale verdediger heeft ook geen nut. Dus ik vind hem overbodig. Zet Blind als back en anders een goede aanvallende back halen
Iets respectvoller over Grygera vind ik wel mogen ('niks aan hebben' en het 'drama' deel dus voornamelijk). Grygera is een voorbeeldig prof geweest en heeft nog altijd 'liefde' voor Ajax (en andersom). Dat bleek wel bij de wedstrijd tegen Juve in de Arena.
Daarnaast vind ik Grygera nog steeds een top verdediger (!) en onze jonge verdedigers kunnen veel van hem leren. Grygera pakt regelmatig een (kop)goal mee en zou een aanwinst zijn voor Ajax. Wel heb je gelijk dat Grygera niet een opkomende back is ala vd Wiel.
|
sperwer
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 11:27
|
|
Citaat:
Allemaal leuk en aardig, maar aan Grygera hebben we niks. Het is geen rechtsback en aanvallend is hij helemaal een drama vind ik. Om Grygera te halen als reserve centrale verdediger heeft ook geen nut. Dus ik vind hem overbodig. Zet Blind als back en anders een goede aanvallende back halen
Iets respectvoller over Grygera vind ik wel mogen ('niks aan hebben' en het 'drama' deel dus voornamelijk). Grygera is een voorbeeldig prof geweest en heeft nog altijd 'liefde' voor Ajax (en andersom). Dat bleek wel bij de wedstrijd tegen Juve in de Arena.
Daarnaast vind ik Grygera nog steeds een top verdediger (!) en onze jonge verdedigers kunnen veel van hem leren. Grygera pakt regelmatig een (kop)goal mee en zou een aanwinst zijn voor Ajax. Wel heb je gelijk dat Grygera niet een opkomende back is ala vd Wiel.
Over de rechtsback positie heb ik het over Grygera. Centraal is hij gewoon een top verdediger daar geef ik je gelijk in. Vandaar dat ik zo commentaar gaf
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 11:34
|
|
Citaat:
Over de rechtsback positie heb ik het over Grygera. Centraal is hij gewoon een top verdediger daar geef ik je gelijk in. Vandaar dat ik zo commentaar gaf
Ook op rechtsback is hij een topverdediger. Maar niet als opkomende rechtsback .
Punt blijft wel, en daar heb je natuurlijk gelijk in, is Grygera wat we zoeken?
|
sperwer
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 11:37
|
|
Citaat:
Ook op rechtsback is hij een topverdediger. Maar niet als opkomende rechtsback .
Punt blijft wel, en daar heb je natuurlijk gelijk in, is Grygera wat we zoeken?
Nee dat is die als rechtsback niet, dus dan is die overbodig lijkt mij. Ga je hem dan halen voor veel salaris enz? Bijna elke back die met ajax in verband gebracht worden zijn aanvallende backs en van der Wiel was ook een aanvallende. Dan lijkt me toch niet dat ze nu ineens een verdedigende back willen. Als verdedigende back kan je geen betere halen maar aanvallend komt Grygera gewoon te kort, jammer genoeg
|
Fregge
Forum berichten: 4313
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 11:43
|
|
Een huur is een mogelijkheid. Aldus dat bericht. En als die aanvallend minder is, kan Vertonghen wat vaker naar voren. Waardoor Grygera tijdelijk de plek van Jan overneemt centraal.
Of je zou natuurlijk met een aanvallender middenveld kunnen spelen. Zie het zo: Van der Wiel speelt meer als een vleugelverdediger, komt dus op, waardoor er meer risico is waardoor dat hij te laat terug is. Grygera kan meer een rechtsback worden die veel meer verdedigt. Doordat Zdenk niet mee aanvalt, heb je mannetje 'extra' achterin als je kijkt naar alleen verdedigers (3 ipv 2 als je Anita ook meetelt dat die naar voren gaat). Kan je bijvoorbeeld De Zeeuw de taak geven wat meer aanvallender te spelen. Of Eriksen opstellen.
|
sperwer
|
Geplaatst: Wo 14 jul 2010 11:51
|
|
Citaat: Een huur is een mogelijkheid. Aldus dat bericht. En als die aanvallend minder is, kan Vertonghen wat vaker naar voren. Waardoor Grygera tijdelijk de plek van Jan overneemt centraal.
Jol wilt zijn systeem amper veranderen, met zo'n aankoop word toch de tactiek aangepast. Dan heeft het weer een lange tijd voor nodig om goed te spelen. Of zal Grygera worden gehaald omdat Oleguer misschien weggaat? Ik zeg maar wat hoor. Dat lijkt me wel de ideale vervanger ervoor
|