Auteur
|
Bericht
|
Ad
Forum berichten: 2481
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 17:31
|
|
Citaat: Stam was trouwens de eerste die bij de huldiging riep: "Helemaal niets in Amsterdam"
Inderdaad !!! NIET WELKOM dus !!!
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 17:35
|
|
Dit is gewoon onzin. Bron: Daily Mirror. Zelfs daar staat niks. Als het er zou staan, zou ik het nog niet geloven. Die krant is 'shit on paper'.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 17:36
|
|
Citaat: En dan komen ze met Stam....Dan geloof ik al niet meer in dit seizoen en ik geloof al helemaal niet meer in de toekomst van AJAX.
Mag je dat hier wel hardop zeggen Toby?........maar ik ben het wel 200% met je eens, want het beleid wat daar nu al dik 15 gevoerd word is een regelrechte schande.
Het heeft de hele club naar de klote geholpen, maar Ajax mag blij zijn dat het nog marionetten heeft zoals de studentjes van Vak 410 en de SVA, want die blijven ondanks alles maar positiviteit uitbraken en vinden nog steeds alles mooi en schitterend en goed.
Ik garandeer je nu al het zoveelste kut seizoen zonder kampioenschap en het opnieuw missen van de CL.....zowel nu als in Mei 2011.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 17:41
|
|
Ajax zal pas weer echt mee kunnen gaan spelen in de wereld als de jeugdopleiding optimaal functioneert. Als je 7 of 8 spelers uit eigen opleiding met het gewenste niveau in de basis kan hebben staan en die aan kan vullen met een paar gerichte topaankopen dan zal je de weg omhoog kunnen inzetten.
Trouwens vind ik De Zeeuw, Lodeiro, Eriksen en Boilesen goede aankopen en als Ajax zich blijft richten op jongens van 20 jaar en jonger dan heb ik meer vertrouwen in het aankopen beleid.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 17:46
|
|
Jongens, iemand die de speler Diego Renan heeft zien spelen? Die wordt op AN nogal opgewerkt tot de ideale opvolger voor Van der Wiel.
Ik blijf er bij dat ik het niet zie gebeuren dat Ajax Stam haalt.
|
De Eik van De Dijk
Forum berichten: 428
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 17:49
|
|
Citaat: En dan komen ze met Stam....Dan geloof ik al niet meer in dit seizoen en ik geloof al helemaal niet meer in de toekomst van AJAX.
Mag je dat hier wel hardop zeggen Toby?........maar ik ben het wel 200% met je eens, want het beleid wat daar nu al dik 15 gevoerd word is een regelrechte schande.
Het heeft de hele club naar de klote geholpen, maar Ajax mag blij zijn dat het nog marionetten heeft zoals de studentjes van Vak 410 en de SVA, want die blijven ondanks alles maar positiviteit uitbraken en vinden nog steeds alles mooi en schitterend en goed.
Ik garandeer je nu al het zoveelste k*t seizoen zonder kampioenschap en het opnieuw missen van de CL.....zowel nu als in Mei 2011.
Wat is er mis met studenten? En wat is er mis met positieve fans? Je loopt het kampioenschap op 1 punt mis, en het is gelijk allemaal weer waardeloos. Ik ben het met je eens dat het beleid van de afgelopen jaren waardeloos is geweest. Maar wat is het antwoord daarop? Met 200 idioten de spelersbus aanhouden? Potje knokken met de ME?
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 17:52
|
|
Citaat: Ik blijf er bij dat ik het niet zie gebeuren dat Ajax Stam haalt.
Ik gok erop dat Ajax geen vervanger van V.d. Wiel gaat halen en dat Blind, Alderweireld, Vertonghen, Anita de nieuwe verdedigende linie van Ajax word. Laat Ajax die jonge Blind maar een kans geven als rechtsback want het is altijd nog maar de vraag of een Ajax aankoop ook echt succesvol word.
Als Ajax echt zo'n 25 miljoen voor V.d. Wiel krijgt dan moeten ze met een deel van dat geld op zoek naar een relatief jonge spits. Laat ze maar proberen om Mandzukic voor zo'n 8 miljoen euro naar Amsterdam te halen.
Daarbij is het absoluut cruciaal dat Ajax Suarez nog een jaar behoud want verkopen ze hem deze zomer dan word Ajax dit seizoen geen kampioen of Sulejmani moet opeens zijn niveau van Heerenveen halen.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 18:06
|
|
Blind schijnt keihard door het ijs gezakt te zijn in Oostenrijk. Geloof daar weinig van dus.
|
El Chícharito
Forum berichten: 3036
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 18:27
|
|
Jol gaat wel kopen, geeft hij in de VI aan. Er komt dus sowieso een spits en een rechtsback bij, bij de verkoop van Gregory neem ik aan.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 18:39
|
|
Citaat: Ik blijf er bij dat ik het niet zie gebeuren dat Ajax Stam haalt.
Ik gok erop dat Ajax geen vervanger van V.d. Wiel gaat halen en dat Blind, Alderweireld, Vertonghen, Anita de nieuwe verdedigende linie van Ajax word. Laat Ajax die jonge Blind maar een kans geven als rechtsback want het is altijd nog maar de vraag of een Ajax aankoop ook echt succesvol word.
Als Ajax echt zo'n 25 miljoen voor V.d. Wiel krijgt dan moeten ze met een deel van dat geld op zoek naar een relatief jonge spits. Laat ze maar proberen om Mandzukic voor zo'n 8 miljoen euro naar Amsterdam te halen.
Daarbij is het absoluut cruciaal dat Ajax Suarez nog een jaar behoud want verkopen ze hem deze zomer dan word Ajax dit seizoen geen kampioen of Sulejmani moet opeens zijn niveau van Heerenveen halen.
Jol neemt nog liever ontslag dan dat hij met Blind in de basis speelt op rechtsback, dus ik zie 100% een vervanger komen.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 18:40
|
|
Citaat: Blind schijnt keihard door het ijs gezakt te zijn in Oostenrijk. Geloof daar weinig van dus.
Jol had toch ook iets gezegd bij Studio Voetbal voor de uitzending over Daley, dat ie er helemaal niks van kon? Zou Danny nog een beetje invloed hebben?
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 19:13
|
|
Citaat: Eens in de drie wedstrijden een keer een bal achter de keeper jagen is natuurlijk niet 'een heel goed gemiddelde'.
Dat is echt een goed gemiddelde! Sorry...maar dit is veel spitsen niet gegeven. Veel ook wel...maar dit gemiddelde in competities als Engeland, Spanje, Italië en Frankrijk is gewoon goed.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 19:40
|
|
Carew blijft onlosmakelijk verbonden met de vete die hij had met Zlatan. What Carew does with a football, I can do with an orange. Desalniettemin bevestig Scio al een beetje hoe ik over dit bericht denk. In het hypothetische geval dat Ajax ook echt interesse zou hebben zouden ze het van mij mogen proberen; geen restwaarde maar het zou zeker wel een echte versterking zijn.
Voor wat Stam betreft ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk da mensen hem nog zouden willen zien.
Mijn redenen:
1.Stam heeft grofweg de kwaliteiten niet. Het type back waarvan ik nog tien betere spelers kan opnoemen. Om het samen te vatten, gebrekkig positioneel inzicht, verdedigend matig en geen goede inspeelpass. Als hij echt talent gehad had was hij echt wel eerder opgevallen, was hij eerder in beeld gekomen bij Oranje waar we jarenlang Kromkamp en Jaliens kregen voorgeschoteld. En hadden andere (grotere) clubs hem wel in beeld gehad. Stam is echter een gevalletje Colin, Lindenbergh, Wielaert. De volgende eredivisiespeler die nooit exceptioneel gepresteerd heeft en al lang de talentstatus voorbij is, maar uit luiheid wel een optie bij Ajax wordt.
2, Gezien de recente uitlatingen van Stam zou je het sowieso al niet moeten willen, het is het beetje trots dat je nog moet hebben als club.
3. Stam is 26, als je hem een contract laat tekenen voor meerdere jaren dan heeft hij amper tot geen restwaarde meer bij verkoop. Een erg risicovolle en dure investering.
4. Je maakt een concurrent sterker. Stam voor >3 Miljoen is Twente in het zadel helpen, dat hebben we al met Wielaert gedaan, niet nog een keer aub.
Bertje
Citaat: Ajax MOET een kortetermijnbeleid hanteren want de CL moet gehaald worden.
No offence maar dit vind ik met afstand het minst kloppende comment van je die ik hier ooit gelezen heb. Kortetermijnbeleid ga je kapot aan, ik vraag me af wanneer mensen dat nou eens leren. Heel Willem II is kapot gegaan aan dergelijke acties; als het weer eens slecht stond in de winterstop haalde men een hele karrevracht spelers, alleen rendeerden die ook niet. Gevolg, Willem II overleefde wel (ondanks de miskopen) maar had door dure Non-Eu spelers zoals Kerekes destijds helemaal geen ruimte meer. Ook Ajax is door dit beleid met bv Urzaiz (de pinchhitter die we perse nodig hadden voor de Europese wedstrijden....volledig door de mand gevallen.) Ajax moet de CL misschien halen echter niet ten koste van alles hoor.
1. Is de rechtsbackpositie daar dan zo bepalend voor dat we moeten gaan voor Ronnie Stam? Alleen dat vind ik al een schromelijke overschatting. Als je het geld al wil uitgeven ga dan voor een centrumspits.
2. De kans is vrij reëel dat je het met Stam ook niet redt naar de CL. En dan? Dan hebben we geen CL + een niet overtuigende aankoop die we in paniek gekocht hebben (+ salaris voor een paar jaar). Dan komen we alleen nog maar dieper in de shit. Het probleem ligt in die CL begroting, dat zou ik voor de lange termijn sowieso niet meer opnemen in de begroting aangezien het halen van de CL geen structureel karakter meer kent. Daar naartoe bezuinigen is prima mogelijk, het enige wat je dan moet doen is geen leger miskopen meer halen en dan ben je er al bijna. Op je presterende kant hoef je bijna niets te snijden. En dan zijn we sowieso van dat korte termijn gekoop en spastische 'we moeten kampioen worden' af, het zou Ajax veel vrijheid geven. Nu kunnen we alleen maar verliezen, in zo'n geval kunnen we nog winnen.
3. Als je een rechtsback haalt moet het bij uitstek gericht zijn als een lange termijnversterking, iemand waar je in de toekomst op kunt rekenen. Zolang je die optie niet ziet dan moet je niets halen. Je doet namelijk net of Ajax dat probleem intern niet kan oplossen, maar Oleguer speelde rechtsback bij Barca, Wielaert bij Twente, Anita zou je er kunnen neerzetten, evenals Blind of Kappelhof. Je zou zelfs Bruno Silva eerder kunnen terughalen; die is geen basisspeler bij zijn club. Uiteraard lever je dan in op een vertrek van VDW, maar je hebt de zomer dan nog en kan dan rustig kijken naar versterkingen. Ik ken sowieso genoeg backs die goedkoper en beter zijn dan Stam.
Tot slot zag ik hier Rosales genoemd worden. Rosales is vooral een opkomende back ala Emanuelson, vooral in zijn eerste seizoen bij Gent was hij qua overzicht en verdedigen alles behalve een steunpilaar. Dat is allemaal wel beter geworden maar ik voorspel dat de mensen die in Emanuelson geen back zien ook niet warm zullen worden van Rosales. Talentvoller dan Ronnie Stam is hij overigens wel dus ik snap Twente wel.
|
Pannie
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 19:49
|
|
Goede argumenten!
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:00
|
|
Citaat: Eens in de drie wedstrijden een keer een bal achter de keeper jagen is natuurlijk niet 'een heel goed gemiddelde'.
Dat is echt een goed gemiddelde! Sorry...maar dit is veel spitsen niet gegeven. Veel ook wel...maar dit gemiddelde in competities als Engeland, Spanje, Italië en Frankrijk is gewoon goed.
Voor een spits als Carew is dit juist een topgemiddelde. Aangezien Carew in bijna alle teams waar hij speelde een 'kapstok' was (zoals hierboven vermeldt) met om zich heen snelle lopende mensen voor de goals.
Carew is geen pure afmaker maar meer een type Pantelic.
Ik weet, eerlijk gezegd, alleen niet hoe zijn balvastheid echt is. Normaliter is iemand met zijn lengte en kracht ook moeilijk van de bal te krijgen, maar je weet het niet.
Carew zou natuurlijk een top-oplossing om het tijdelijke (?) gat op te vullen naar een volwaardige 1e spits Suk/Castillion.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:01
|
|
Citaat: Goede argumenten!
Thanks, ben het trouwens ook met jou eens m.b.t. Carew, zijn statistieken zijn voor topcompetities best redelijk. Mocht hij ooit eredvisie spelen dan zal zijn moyenne wel omhoog schieten.
[evertennapelmodus"> Die dekselse sincere1983 is me voor [/evertenapelmodus">
Carew kan overigens wel een bal vasthouden hoor, maar nu stop ik met deze discussie want ik zie hem toch niet komen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 2348
Nieuws reacties: 2
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:01
|
|
Ik ga mee in de argumentatie van Pushkin, het enige wat ik jammer vind is het benoemen van punt 2. 'Helemaal niets in Amsterdam?' So what? Ze hebben de titel gewonnen terwijl wij daar ook nog kans op maakten, dan mag je dat na de laatste speeldag roepen vind ik (dat is natuurlijk een ander verhaal als Heubach en de supporters van andere clubs die dat riepen). Dat we daar met zijn allen nog steeds over vallen...tsja.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:08
|
|
Ach laat ik het zo zeggen, het is die hele houding van die jongen (want dit is niet zijn eerste uitspraak op dat vlak van die strekking). Heb het afgelopen jaar doorgebracht met twee Die Hard Naccers op kantoor, zo goed staat Ajax er bij Stam niet op als club als je snapt wat ik bedoel. Type werkertje heeft ook niet toevallig bij Feyenoord in de jeugd gezeten, die afkeer is er daar wel ingegoten.
Nu zal Stam straks natuurlijk vooral naar zijn portomonnee luisteren in ineens alles vergeten, maar toch.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:17
|
|
Hoe is het overigens met Mandzukic, Pushkin? Zie dat hij op dit moment aan het spelen is.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:27
|
|
Tsja wat wil je precies weten?
|
Benji
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:31
|
|
Ik kan me zo voorstellen dat die jongen behoefte heeft aan een nieuwe omgeving. Speelt er nog iets rond hem?
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:33
|
|
Staat met Dinamo thuis achter tegen Luka Koper uit Slovenie. Leuke counterploeg dat Koper dat het 1x raken best onder de knie heeft. Vooral Pavlin speelt opvallend goed. Mandzukic nog niet echt gezien.
|
Benji
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:34
|
|
Net een kopkans, maar de keeper zat er goed bij. Als het zo doorgaat, zal Mamic wel weer in een vrolijke bui zijn.
|
sperwer
Forum berichten: 26
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:36
|
|
Ik zou de komst van Carew alleen maar toejuichen. Voor ajax zou het een geweldige aanspeelpunt zijn en is fysiek erg sterk.
|
Pannie
|
Geplaatst: Di 13 jul 2010 20:37
|
|
Citaat: Hoe is het overigens met Mandzukic, Pushkin? Zie dat hij op dit moment aan het spelen is.
Maar dus niet speelgerechtigd meer in de CL/EL mocht hij overgaan naar een andere club...
|