Auteur
|
Bericht
|
Bertje
Forum berichten: 9427
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 13:58
|
|
Citaat: En dan heb ik het nog niet gehad over Stam zijn kwaliteiten....
Ah, dat heb je wel door!
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 14:05
|
|
Pfff, wat ben jij weer irritant, zeg. Ik heb al argumenten genoeg gegeven om Stam niet te kopen.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 14:07
|
|
Citaat: Dus we wachten op Silva, die pas kan komen nadat de belangrijkste wedstrijden van het seizoen gespeeld zijn. Natuurlijk wil Jol dat niet. Zeker niet nadat hij net zijn beste speler heeft verkocht.
Van het geld dat je voor Van der Wiel krijgt kun je een spits halen. Een balvaste spits die ook nog eens kan zorgen voor diepgang kan de verdediging ook ontlasten. Met het overgebleven geld zou je kunnen kijken naar buitenkansje(Moreno), maar je zou het nooit mogen uitgeven aan zo'n middelmatige speler waarvan je nooit geld terug zult zien. Ajax staat er financieel gewoon slecht voor, dan moet je niet Feyenoord achterna gaan, dat is kortetermijn beleid.
Stam geeft mij niet de garantie dat we die belangrijke wedstrijden aan het begin van het seizoen wel winnen. De kans is groot dat Blind het gewoon boven verwachtingen gaat doen. Wie had vorig jaar gedacht dat Aldereweireld en Anita onbetwisite basisspelers zouden zijn?
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 14:16
|
|
Ajax MOET een kortetermijnbeleid hanteren want de CL moet gehaald worden.
|
RogerGarcia
Forum berichten: 1469
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 14:29
|
|
Daar zit wel een risico aan, voer ej ee korte termijn beleid voor dit seizoen en je haalt geen CL ben je de lul.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 14:30
|
|
Dat klopt, maar dat ben je ook als je dat kortetermijnbeleid niet hanteert en de CL niet haalt.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 14:36
|
|
Ja, maar dan kun je dat talent altijd nog verkopen. Zoals AJAX nu ook met Suarez, Van der Wiel en Stekelenburg kan. En nog een paar talenten. En hoe ging dat met de Ogararu's, Silva's, Wielaert's en Kennedy's?
De garantie dat je met Stam meer kans maakt dan met Blind is compleet nihil. AJAX heeft nog maar een paar weken voordat die wedstrijden beginnen. Het is geld in de put gooien.
|
Ad
Forum berichten: 2481
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 14:47
|
|
Hoe je het ook draait of keert, Stam is niet geschikt voor de absolute top die Ajax (waarschijnlijk) na streeft.
Dat klote WK gaat AJAX ALWEER !!! zijn beste spelers kosten, want niemand gelooft toch nog dat Steek, Greg en Suarez blijven he?
Daarom kan het hele interlandvoetbal en dergelijke walgelijke toernooien (95% van de wedstrijden is niet om aan te zien) mij gestolen worden en volg ik het ook niet.
IK heb geen idee wie Ajax moet halen als vervangers.....volgens mij is alleen Steek redelijk te vervangen ook al is Vermeer beduidend minder.
Blind heeft te weinig kwaliteit en zal nooit de top halen en een tweede Suarez is niet te vinden..........maar het bestuur zal dik tervreden zijn, want er is weer vele jaren wanbeleid weg gepoetst met de verkoop van je beste spelers en wat hun "klanten" daarvan vinden boeit ze niet.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 14:59
|
|
Ik denk dat Blind zijn eigen topic in het 'spelers' gedeelte wel verdient.
Verder vind ik Blind ook nog geen megatalent maar je moet roeien met de riemen die je hebt. Het zegt ook eigenlijk wel genoeg dat hij zelf mikt op een plekje bij de eerste achttien.. Toch zou vijf miljoen betalen voor Stam echt kapitaalvernietiging zijn. Wat moet je met Silva als hij terug komt?
Stam is aan bijna alles gelijkwaardig aan Blind, alleen atletisch zal hij sterker zijn denk ik. Blind is wel zeer makkelijk te kloppen met lopende mensen tegenover zich. Blind in een aanvallend rol net als Van der Wiel kan ik aanvaarden. Tegen een sterke directe tegenstander ala Dzudzak zou je Oleguer of Lindgren op kunnen stellen.
|
Pannie
Forum berichten: 413
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 15:05
|
|
Citaat: Hoe je het ook draait of keert, Stam is niet geschikt voor de absolute top die Ajax (waarschijnlijk) na streeft.
Dat klote WK gaat AJAX ALWEER !!! zijn beste spelers kosten, want niemand gelooft toch nog dat Steek, Greg en Suarez blijven he?
Daarom kan het hele interlandvoetbal en dergelijke walgelijke toernooien (95% van de wedstrijden is niet om aan te zien) mij gestolen worden en volg ik het ook niet.
IK heb geen idee wie Ajax moet halen als vervangers.....volgens mij is alleen Steek redelijk te vervangen ook al is Vermeer beduidend minder.
Blind heeft te weinig kwaliteit en zal nooit de top halen en een tweede Suarez is niet te vinden..........maar het bestuur zal dik tervreden zijn, want er is weer vele jaren wanbeleid weg gepoetst met de verkoop van je beste spelers en wat hun "klanten" daarvan vinden boeit ze niet.
Ach 'dat klote WK' versnelt deze transfers alleen maar en zorgt voor een betere prijs. Die transfers zijn toch 'the story of our lives'. Ze zijn er altijd, WK of geen WK. Deze spelers gaan vroeg of laat toch echt weg. Jammer, maar het is nooit anders. Ik hoop alleen niet dat het nog weken duurt, want dan weet je zeker dat mogelijke vervangers er niet zullen komen en is het seizoen weer naar de klote voor het goed en wel begonnen is. Maar de grootste talenten dienen zich vaak aan als de nood hoog is, dus wie weet!
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 15:06
|
|
Als Ajax Stam kan halen voor 3.5 miljoen dan zou ik het een goede transfer vinden maar meer uitgeven aan hem zou zonde van het geld zijn.
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 15:11
|
|
Als Suarez, Steek (Constructie Manchester United) en VdW vertrekken levert ons dat zo'n 60 miljoen op denk ik.
We hadden te kampen met een verlies 21 miljoen als het goed is, en na vorig boekjaar hadden we nog 18.5 miljoen aan liquide middelen, na deze winter 6 miljoen. Lijkt me dus dat Ajax wel een kleine lening heeft afgesloten, maar dit weet ik natuurlijk niet zeker, zien we wel aan de jaarcijfers in oktober.
Van die 60 miljoen zou ik eigenlijk wel zo'n 20/25 miljoen van gaan besteden aan een:
Eerste prioriteiten
Balvaste spits met techniek (prioriteit nr. 1): Mandzukic, 8 miljoen
Opkomende rechtsback: Sebastien Corchia, 3.5 miljoen (Op aanraden Pushkin)
Linksbuiten (type Dszudszak): ...........? 5/6/7 miljoen
Moreno: 3.5/4 miljoen (Achter de hand voor linksback en centrale verdediger, mag een jaartje wennen en dan de plek van Vertonghen overnemen, die ik dan verkocht zie worden)
Dan zou ik persoonlijk nog hopen op het vertrek van Sno, Wielaert, Oleguer en Aissati.
---------------------Stekelenburg-------------------
--Corchia----Alderweireld----Vertonghen-----Anita--
------------------------Enoh------------------------
-------------De Zeeuw-------------------------------
---------------------------De Jong------------------
-------Sulejmani-------------------------Emanuelson/????????
----------------------Mandzukic---------------------
Sulejmani in rol Suarez
Wissels:
Vermeer
Blind
Moreno
Lindgren
Eriksen
Lodeiro
Suk/Sarpong.....
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 15:15
|
|
Citaat: Als Ajax Stam kan halen voor 3.5 miljoen dan zou ik het een goede transfer vinden maar meer uitgeven aan hem zou zonde van het geld zijn.
Dit valt me van je tegen. Je wilt Stam halen voor 3,5 mil? Puur WANBELEID!
Jij was toch diegene die mij vorig jaar op Obradovic wees terwijl ik Braafheid wou hebben. Ik kende Obradovic niet, maar ben wat filmpjes en wedstrijden gaan kijken en veranderde van mening.
Al jaren doen we hier aan, we halen de een naar andere matige speler en vergeten hetgeen wat ons zo groot heeft gemaakt: De Jeugdopleiding.
FF paar voorbeelden:
We halen:
Silva --> Wordt uit de basis gespeeld door V/D Wiel
Wielaert --> Wordt uit de basis gespeeld door Alderweireld
Lindgren --> Wordt uit de basis gespeeld door Enoh
Atouba (Anita) past natuurlijk ook.
Wie vult het aan?
Gewoon Anita op rechtsback zetten en Moreno halen voor 4 mil. Das pas beleid. Gelukkig ben je het betreft Moreno wel met me eens dat hij een welkome versterking zou zijn.
|
ghostwriter
Forum berichten: 5481
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 15:19
|
|
Citaat: Dit valt me van je tegen. Je wilt Stam halen voor 3,5 mil? Puur WANBELEID!
Jij was toch diegene die mij vorig jaar op Obradovic wees terwijl ik Braafheid wou hebben. Ik kende Obradovic niet, maar ben wat filmpjes en wedstrijden gaan kijken en veranderde van mening.
Het probleem is dan ik toen een betere optie wist maar op dit moment zou ik geen betere rechtsback weten die voor Ajax haalbaar zou zijn. Daarbij vind ik 3.5 miljoen geen groot bedrag en vind ik Stam na V.d. Wiel de beste Nederlandse rechtsback.
Citaat: Gewoon Anita op rechtsback zetten en Moreno halen voor 4 mil. Das pas beleid. Gelukkig ben je het betreft Moreno wel met me eens dat hij een welkome versterking zou zijn.
Ik zou Moreno graag zien komen dat heb ik hier ook al een paar keer gezegd maar het probleem is dat Jol een paar dagen geleden zei dat hij Anita niet als rechtsback ziet.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 1294
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 15:33
|
|
Citaat:
Ik denk dat de naam van Ronnie Stam als bliksemafleider gebruikt wordt.
Las dit op ander forum.
Weet niet wat ik hier van moet vinden. Hoop van wel.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 15:44
|
|
Linkje naar het forum?
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 16:02
|
|
Je kunt sowieso niet met Blind als rechtsback spelen, want Ajax heeft daar een rechtspoot nodig.
|
Benji
Forum berichten: 785
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 16:09
|
|
Maar als linksback kan je wel een rechtspoot opstellen?
|
AFCA Niels
Forum berichten: 2138
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 16:14
|
|
Heeft zeker te maken met het feit dat Ajax met een naar binnen trekkende rechtsbuiten speelt?
|
RogerGarcia
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 16:15
|
|
Dat kan wel mits je met iemand op de linkerflank speelt die niet de hele tijd naar binnen komt.
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 18:00
|
|
Anita trekt vaak naar binnen, om dan een indraaiende voorzet met rechts te geven.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 18:41
|
|
Emanuelson staat ervoor.
|
methodmich
Forum berichten: 787
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 18:56
|
|
Citaat: Bij Ronnie Stam heb ik altijd het idee gehad dat hij voordeel kon trekken uit het feit dat FC Twente een ingespeeld elftal was. Zet hem in een ander elftal zonder die vastigheden en er blijft een middelmatige speler over.
Beetje zelfde verhaal als met Jan Kromkamp bij AZ en in de jaren daarna?
|
AFCA Niels
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 19:00
|
|
Citaat: Emanuelson staat ervoor.
Ja dat snap ik ook, maar ik probeer even uit te leggen waarom ik ook liever een rechtspoot op rechts heb wanneer er een type Suarez rechtsvoor staat ...
|
djurre
Forum berichten: 30
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 23:53
|
|
Ving net wat op over Huntelaar.
Hij heeft aangegeven dat hij graag het Jol zou willen samenwerken, maar wil nog even wachten op andere aanbiedingen. Hij sluit niks uit.
|