Auteur
|
Bericht
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 4200
Nieuws reacties: 0
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:22
|
|
Let wel, dit is weer een aankoop van de interne markt. Dan kunnen er drie dingen aan de hand zijn.
1. Het scoutingsapparaat heeft geen opties voor de rechtsback waar iedereen overtuigd van is (intern)
2. Het scoutingsapparaat wordt overruled/buitenspel gezet door wat mensen Jol of Blind of Van den Boog.
3. De scouting is werkelijk gecharmeerd van Stam.
Ik acht 3. vrijwel onmogelijk en 1. en 2. of een combinatie van die beiden zeer waarschijnlijk.
|
Nr.10
Forum berichten: 1489
Nieuws reacties: 1
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:28
|
|
Eerst maar eens zien of dit op waarheid berust, dit zou de nieuwe strategie van 'jonge spelers halen' volledig buitenspel zetten.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
Forum berichten: 22238
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:31
|
|
Zucht....mocht dit waar zijn dan zeg ik mijn vertrouwen in AJAX gelijk op. Wat een verschrikkelijk k@tbericht om deze dag mee te beginnen, zeg. Ik wist dat het transfergeweld zou losbarsten, maar dit is helemaal niets.
|
maxwell13
Forum berichten: 80
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:34
|
|
Ben trouwens wel benieuwd of er überhaupt de laatste paar jaar een aankoop is gedaan, waarbij er meer naar de scouting is geluisterd. En niet dat de eindverantwoordelijken met eigen opties komen en die dan liever hebben/doordrukken.
|
Bertje
Forum berichten: 9427
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:47
|
|
Eens met Ian. Stam is verre van waardeloos (en kan een prima schakeltje zijn voor Ajax (al is hij niet van het niveau v/d Wiel, maar dat zijn er maar een paar ter wereld)), maar hij is geen substantiële transfersom waard. Kijk dan maar of je Silva kan terughalen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:48
|
|
Citaat: Let wel, dit is weer een aankoop van de interne markt. Dan kunnen er drie dingen aan de hand zijn.
1. Het scoutingsapparaat heeft geen opties voor de rechtsback waar iedereen overtuigd van is (intern)
2. Het scoutingsapparaat wordt overruled/buitenspel gezet door wat mensen Jol of Blind of Van den Boog.
3. De scouting is werkelijk gecharmeerd van Stam.
Ik acht 3. vrijwel onmogelijk en 1. en 2. of een combinatie van die beiden zeer waarschijnlijk.
Het scoutingsapparaat is ondergeschikt aan Jol/vdB. Verder kan ik me er op zich wel iets bij voorstellen dat men geen betere opties kan vinden. Spelers van het niveau van v/d Wiel zijn zéér zeldzaam.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:50
|
|
Dat vind jij, maar laten we ons op Stam concentreren...en betere opties dan Stam moeten er echt wel zijn. Blind is echt niet slechter. Ik wil gvd een talent zien. Niet weer een 26-jarige boerenl@l van Twente.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:52
|
|
Blind is linksbenig, minder ver in zijn ontwikkeling, heeft ongeveer dezelfde mankementen als Stam en is minder atletisch.
|
Scio
Forum berichten: 1939
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:54
|
|
Citaat: Dat vind jij, maar laten we ons op Stam concentreren...en betere opties dan Stam moeten er echt wel zijn. Blind is echt niet slechter. Ik wil gvd een talent zien. Niet weer een 26-jarige boerenl@l van Twente.
Misschien dat ze de tijd willen overbruggen tot Kappelhof of Van Rhijn het stokje over kunnen nemen? Stam een jaar of 2 laten voetballen, en dan 1 van die 2 die het overnemen.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:56
|
|
Citaat: Blind is linksbenig, minder ver in zijn ontwikkeling, heeft ongeveer dezelfde mankementen als Stam en is minder atletisch.
Ja, zo kun je bezig blijven. Zo heeft Van Basten ook wel gedacht toen hij Wielaert kocht.
Blind komt van AJAX, kent de cultuur, heeft bij Groningen goed gespeeld...en als rechtsback.
Dan nog is het een flutaankoop, Scio. Munsterman wil minimaal 6 miljoen, AJAX zal dat betalen en het hele circus begint weer van voor af aan. Ik zou dit zo'n afknapper vinden.
|
D_skilled
Forum berichten: 5208
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:56
|
|
Dat was Ajax ook van plan bij Wielaert. We hebben gezien dat het niet werkt. Dergelijke spelers worden op den duur voorbijgestreefd door jeugdspelers.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:58
|
|
Citaat: Ja, zo kun je bezig blijven. Zo heeft Van Basten ook wel gedacht toen hij Wielaert kocht.
Wat is dit nou weer voor argument? Slaat als een tang op een varken.
Citaat: Blind komt van AJAX, kent de cultuur, heeft bij Groningen goed gespeeld...en als rechtsback.
Ajax is Groningen niet. Liever ga ik in op voetbalkwaliteiten. Dát is doorslaggevend.
Verder verwacht ik inderdaad, zoals ik hierboven al aangaf, dat hij te duur zal zijn.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 12:59
|
|
Citaat: Dat vind jij, maar laten we ons op Stam concentreren...en betere opties dan Stam moeten er echt wel zijn. Blind is echt niet slechter. Ik wil gvd een talent zien. Niet weer een 26-jarige boerenl@l van Twente.
Misschien dat ze de tijd willen overbruggen tot Kappelhof of Van Rhijn het stokje over kunnen nemen? Stam een jaar of 2 laten voetballen, en dan 1 van die 2 die het overnemen.
Daar ga je toch geen miljoenen voor neerleggen? Het geld dat je nu in hem investeert krijg je never nooit terug, dat terwijl we al geen rooie cent hebben. Ajax moet met het geld dat je krijgt voor Van der Wiel geen mindere versie halen. Haal dan maar een ander type rechtsback, iemand als Moreno. Daar ga je nog winst op maken.
Silva kan de ontwikkeling van Kappelhof en Van Rhijn ook nog wel twee jaar belemmeren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 13:04
|
|
Citaat: Ja, zo kun je bezig blijven. Zo heeft Van Basten ook wel gedacht toen hij Wielaert kocht.
Wat is dit nou weer voor argument? Slaat als een tang op een varken.
Citaat: Blind komt van AJAX, kent de cultuur, heeft bij Groningen goed gespeeld...en als rechtsback.
Ajax is Groningen niet. Liever ga ik in op voetbalkwaliteiten. Dát is doorslaggevend.
Verder verwacht ik inderdaad, zoals ik hierboven al aangaf, dat hij te duur zal zijn.
Die argumenten gebruik jij en inderdaad...die slaan op niets.
Blind heeft goed gespeeld als rechtsback, heeft ervaring bij AJAX en weet wat er gevraagd wordt, ''heeft ongeveer dezelfde mankementen als Stam'' (waarom dan 6 miljoen in een onverkoopbare spelers steken?)...Atletisch? Ik zie het verschil niet.
Mentaliteit is ook doorslaggevend. Er zijn nog zoveel andere kwaliteiten of redenen dan alleen puur voetbalkwaliteit alleen.
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 13:09
|
|
Noem dan iets. Zo ga ik niet discussiëren.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 13:19
|
|
Noem dan iets....6 miljoen euro in een put gooien. Zo noem ik dat. Deze speler moet weer wennen aan een nieuwe omgeving. Je geeft weer 6 miljoen euro aan de concurrent, want zo mogen we Twente wel noemen. Zeker als AJAX volhard in dit debiele beleid. 6 miljoen die je nooit meer terug krijgt, want verkopen doe je zo'n speler nooit meer! En dan heb ik het nog niet gehad over Stam zijn kwaliteiten....
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 13:26
|
|
Laten we het voorlopig erop houden dat Stam op een lijstje staat. Ik verwacht niet dat Ajax zo gek is bij Twente aan te kloppen om het concreet te maken.
Dan heb ik liever dat ze Braafheid halen voor links en Anita naar rechts halen. Om maar eens een dwarsstraat te noemen. Vind Braafheid in alles een betere back dan Stam.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 13:29
|
|
Zal niet gebeuren, S1983. Jol heeft al nadrukkelijk gezegd Anita niet als rechtsback te gebruiken.
|
N*E*R*D
Forum berichten: 232
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 13:36
|
|
Haal alsjeblieft geen Stam! Hij is heus geen slechte speler maar hij zal ten eerste te veel kosten omdat FC Twente een achterlijk hoog bedrag zal vragen voor hem. Wat overigens hun goed recht is. Ik snap dat ook wel. Maar hij zal dus wel wat kosten, en het bedrag dat Twente voor hem verlangt (5/6 mil?) is hij absoluut niet waard!
Ik vind wel dat Ajax een rechtsback moet halen die samen met Daley kan concurreren om een basisplaats indien VDW vertrekt, waar ik toch wel van uit ga. Maar je kan beter een jonge rechtsback scouten ipv rond te kijken bij Nederlandse/Europese clubs die in de beste competities spelen. Loopt er in Belgie niks rond? Het is me opgevallen dat er echt veel jong talent rondloopt die uit Belgie komen.
|
Nr.10
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 13:39
|
|
Ik zou het eerste half jaar gewoon beginnen met een jeugdspeler. Mocht de jeugdspeler niet goed genoeg blijken dan heb je Silva nog altijd achter de hand.
|
Anoniem
Gedeactiveerd
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 13:41
|
|
Citaat: Loopt er in Belgie niks rond? Het is me opgevallen dat er echt veel jong talent rondloopt die uit Belgie komen.
Precies. Twente kijkt even in Belgie en hebben zo weer een even goede vervanger....Stam...gvd.
Ik merk dat ik nu veel kwader en teleurgesteld ben na een verloren WK-finale van Nederland...zegt genoeg. Ik vind dit zo'n ongelooflijke afknapper. Koop een talent of koop gewoon he-le-maal NIETS!!!
|
N*E*R*D
Forum berichten: 232
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 13:41
|
|
Citaat: Ik zou het eerste half jaar gewoon beginnen met een jeugdspeler. Mocht de jeugdspeler niet goed genoeg blijken dan heb je Silva nog altijd achter de hand.
We willen toch kampioen worden! Dan kunnen we niet zulke risico's nemen vind ik. Er moet echt een rechtsback bijkomen. Eentje die uitvoerig is gescout waarvan ze weten dat hij de kwaliteiten heeft die een Ajax back nodig heeft.
|
sincere1983
Forum berichten: 3150
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 13:42
|
|
Citaat: Zal niet gebeuren, S1983. Jol heeft al nadrukkelijk gezegd Anita niet als rechtsback te gebruiken.
Weet ik wel, maar was meer om aan te geven dat zélfs dat dan nog een betere optie is. Al vind ik Stam bij Twente best een aardige voetballer, maar dat is niet wat we zoeken. We zoeken toppers-in-wording en dat zal Stam niet zijn.
|
swanski
Forum berichten: 188
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 13:52
|
|
Citaat: Noem dan iets. Zo ga ik niet discussiëren.
Alle jeugdspelers die op 2 kunnen spelen. Dus: Blind, Van Rhijn en Kappelhof. Mochten ze het niveau (nog) niet hebben, dan hebben we Silva nog in de winterstop. Een middelmatige back van hetzelfde niveau als een Stam waarbij je miljoenen bespaart en je een overbodige speler minder hebt (Silva).
Volledigheidshalve wil ik benadrukken dat ik Silva niet goed genoeg vind. Idem dito geldt dit voor Stam
|
Bertje
|
Geplaatst: Ma 12 jul 2010 13:57
|
|
Dus we wachten op Silva, die pas kan komen nadat de belangrijkste wedstrijden van het seizoen gespeeld zijn. Natuurlijk wil Jol dat niet. Zeker niet nadat hij net zijn beste speler heeft verkocht.
|